Czujnik kolteca ma trochę duży opór obrotu, magnes "wisi" na takiej "ośce", ale suwak, styk jeżdżący po drucie oporowym, wprowadza dość mocne tarcie i te dwa magnesy w zaworze i czujniku muszą dobrze się sprzęglać, widzieć, czy jak to tam nazwać. Mój póki działał, wskazywał trochę skokowo, ale raz przekładnia pływaka była już wyrobiona, dwa sam czujnik...
Witam, przychodzę z problemem z moim Fordem Focusem Ford Focus Mk1 1,6 16V Zetec 101 KM benzyna z 2001 roku, przebieg około 65 000 km Mianowicie, auto na biegu jałowym chodzi równo dopóki nie dodaję powoli gazu. Wtedy tak jakby zacina się przy 2 100 obr./min i faluje między 2 100 a 2 000 obr./min. Dodając dalej powoli gaz, nic się nie dzieje do momentu,...
Który to rok? Która buda? Najpierw zajmij się prądami błądzącymi. Obrotomierz sprawdź na stole na niezależnym zasilaniu. Jak po zasileniu tylko jego samego i bez podawania sygnału na wejście też się podniesie, to coś go boli. Jak nie, to masz nadal problem z instalacją.
firma Luk ma dobre tarcze jedne z lepszych
http://obrazki.elektroda.net/84_12536673... hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1. Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D Głowicę...
Nie wiem jak w zetecu 1,25 ale w 1.6 jest pod kolektorem ssącym. Wygląda to (niereklamując) tak: http://www.allegro.pl/show_item.php?item... Nazywa się to również zaworem bocznikowym powietrza. A sprawność jego polega na tym co napisał przedmówca: bolec ma chodzić bez problemów. Przed wymianą na nowy warto spróbować wyczyścić benzyną ekstrakcyjną....
Witam Czy ktoś wie jaki ma być mikser w silniczku ZETEC 1.8 16V 105KM (75kW) (FORD ESCORT MK7)?? Rura doprowadzająca powietrze to 70mm. Mam mikser ktory zweza 33mm. Autko pali 20litrów gazu i jezdze tak z rok czasu.Z rury wydechowej czuc gaz - regulacja nic nie daje - jak zuboże mieszanke to pali 17litrow ale strasznie sie grzeje i muł jest, jak zdławie...
To (wrzucenie wyższego biegu) spowoduje w każdym TD kopcenie na takich zakresach obrotów.
nie polecam gumy lepiej jak pisałem silikon albo masa ewntualnie z brystolu
może na pw mi podrzucisz proszę zależy mi na tym aucie.obiecuje nikomu nie powiem
P1000 jest zawsze jeżeli nie ma błędów w PCM. Nie przejmuj się tym. Spróbuj wyczyścić IAC. Tam nie ma żadnej krokówki, tam jest zawór regulacji biegu jałowego IAC. Nauczcie się w końcu co to silnik krokowy to zaczniecie odróżniać krokowy od zwykłego silnika czy zaworu. Krokowy ma minimum 2 cewki czyli 4 zaciski. IAC ma tylko 2 zaciski.
Ford zrobiony, temat do zamknięcia :)
odłącz czujnik prędkości pojazdu-jeśli obroty nie będą się zawieszały w czasie jazdy-polecimy z tym dalej......cdn
Ta pierwsza fraza , to foniczny opis działania Twojego silnika?
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Wymyłeś przepustnicę dokładnie....
Jak sprawdzić czy ten zawór regulacyjny biegu jałowego jest sprawny? Wyczyściłem go, ale pewności czy on działa poprawnie nie mam.
Wszystko na pb
Witam W moim przypadku był to przewód łączący głowicę z blokiem silnika.Wchodzi do głowicy pod cewką zapłonową,trochę trudny dostęp ale da się zrobić.W moim escorcie przewód był pęknięty i silnik brał lewe powietrze.
Hacker_ice, więc może podziel się trochę doświadczeniami, mój Zetec też ostatnio zaczyna zawieszać się na obrotach, a czasem nawet rosną, dopiero jak przyhamuję silnikiem to spadają. Przekopałem już różne fora... podpowiedz coś..
brak jakiegos podcisnienia..sa dwa przy kol. ssacym
jeśli to 700 lub wyższy model można podpiąć czujnik temperatury i ustawić obroty przełączania na opadające.
Pytałem się kilku mechaników co jest, ale żaden nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć. Czy ktoś wie co jest z moim autem??? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Mechanicy nie po to mają zakłady, aby ci odpowiadać na pytania...zleć naprawę i ciesz się sprawnym autkiem
Dzięki za cenne informacje ale gdy by ktoś miał jakieś podpowiedzi to z góry dziękuje .Pozdrawiam.
Napisałem sprawdż PLAKIEM ----jeżeli zwiększy obroty to ma nieszczelność i omija przepustnicę --jak hamulce --może uszkodzone serwo
Proszę zamnkąć temat kolega dostał informacje a jak na razie jest wszystko ok.
miałem już ten problem z przewodami i świecami :)
Witam. Ford focus 1.6 16V zetec se z instalacją gazową.Wskaźniki szaleją (obrotomierz i prędkościomierz chwilami skaczą po całym zakresie, wskazówka temperatury też pokazuje jakieś urojone pomiary),nie dosyć tego wentylator chłodnicy potrafi się załączyć np. w momencie włączenia nawiewu w kabinie i obroty stanu jałowego też mało stabilne. Sporo tego,...
UFO
ten sam problem miałem przy swoim win był czujnik położenia wału do tego zabrudzone koło zębate(nie potrafię podać fachowej nazwy)na wale z którego czujnik czyta położenie i może obroty, było zaklejone nagarem z oleju,pewnie poprzedni właściciel dawno nie zmieniał oleju i w dpdatku jeżdził na mineralnym. Naprawiłem sam ale po odkryciu innych zaniedbań...
Witam Zweryfikuj i ewentualnie wymień zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej pozdrawiam
18 Fiesta 1.2 16V 99r. Zetec tylko wysokie obroty ----------------------------------------... Po odpaleniu auta silnik wchodzi odrazu na pełne obroty. Aku odłączyłem na godzine i nic nie pomogło. Jak wcisne gaz do końca przy odpalaniu to wogóle nie odpala. Przepustnica jest zamknięta cały czas. Chyba coć z pdawaniem...
Wymyj przepływomierz zmywaczem do hamulców, ale rozbierz go tak, abyś widział "gorący film"
A co to jest czujnik obrotów minimalnych? Bo ja o takim nie słyszałem.
Tak ma być.
problem może być gdzieś w układzie zapłonowym
Sprawdź świece.
Zaraz, zaraz- a takie małe czarne, to co to jest?. To właśnie to "uszkodzenia szukaj w zaworze bocznikowym powietrza,( czyt regulator wolnych obrotów)."
To wtedy nie ma pełnego gazu.
Też mam pytanie czy ktoś wie co zrobić w tym zetec-u żeby trzymał obroty na normalnym poziomie .Sprawdziłem silnik na lewe powietrze nigdzie nie ciągnie w starych fordach była procedura uczenia (rozgrzać silnik przegazować trzymać na 1200 obr) ale chyba w tym sie już tego nie robi .Ktoś sobie poradził z tym problemem ?
Witam. W silniku Zetec, (który zresztą uważam go za bardzo udaną konstrukcję), jest gumowy przewód doprowadzający powietrze do czujnika zimnego powietrza. Jak spojrzysz w góry na blok silnika to zobaczysz gumowa rurkę około 1 cm średnicy. Prowadzi za silnik, pod krokowca. Często jest nieszczelna lub pęknięta przy kroćcu dolotowym. Ona powoduje podanie...
Wypnij przepływomierz i spróbuj czy dalej jest usterka
No problem
Sprawdz czy sitko od pompy paliwa nie jest zanieczyszcone. może nie dostawać paliwa. Podobną usterkę przerabiałem w fordzie mondeo.
Jak brak błedów to się patrzy na parametry, i taki jeden o nazwie "obciązenie CLV".
witam miałem identyczny problem cewka zapłonowa miała przebicie i niemiałem na 4 garze
A autko wchodzi na wysokie obroty?
powiedzcie mi czy zawór EGR ma wpływ na wolne obroty to znaczy od jakiegoś czasu mój ford escort zetec nie pracuje równo na wolnych obrotach nieraz zgaśnie czy zawór EGR jak się zepsuje może powodować takie objawy
Wymiana filtra gazu kiedy była ? Sterownik do regulacji Pozdrawiam Józef
Głowica do roboty
obrót zetec escort zetec obrót zetec wolne obrót
punto centralny zamek odbiornik zdalnego sterowania uzwoić wirnik pomiar
Tabela smarowania IHC D-324 – punkty, oleje, interwały, pojemności Bauknecht suszarka z pompą ciepła nie suszy – czyszczenie, diagnostyka, typowe usterki