Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Może nie ten przewód. Jak "przedzwaniasz" to ? Odepnij kostkę od altka i sprawdź czy jak dźgniesz ten pin przy liczniku probówką to się kontrolka zaświeci. Może ktoś coś pociął po drodze,albo porobił jakieś przekaźniki. Nie masz czasem jakiegoś DRL-a własnej roboty zapiętego pod ten obwód?
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Wielokrotnie zakładałem w VW F00Ma tylko z wyjściem L i alternator ładował prawidłowo. Widnieje tylko błąd z obwodu DMF.
Koledzy a samochodzie jest ładowanie stałonapięciowe a nie stałoprądowe jak sugerujecie. Doładowanie o 0,5V akumulatora 90Ah trwa prawie dwa razy dłużej niż 45Ah,ponieważ prąd ładowania zależy od różnicy napięć alternatora i akumulatora oraz oporu obwodu ładowania (alternator+akumulator) Alternator może dać 100A ale akumulator pobierze tyle ile mu prawo...
Podaj masę na cienki przewód przy alternatorze. Jak się zapali kontrolka w liczniku (po zapłonie oczywiście) to do roboty alternator. Jak się nie zapali to kontrolka spalona lub przerwa w obwodzie.
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
Podmień na próbę akumulator oraz sprawdź alternator obwód ładowania. Jakie teraz ma napięcie akumulator bezp dobre?
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
Nie wiem jak w tym sprzęcie. Ale prawdopodobnie mogę się mylić Ale za to na sto procent w starszym sprzęcie takowa żarówka, kontrolka ładowania służyła, jako element pomocniczy do wzbudzenia alternatora. I obwód tej żaróweczki jest, był bardzo ważny, aby akumulator był ładowany poprawnie przez alternator.
Kontrolka świeci cały czas, natomiast gdy wzbudzę alternator sztucznie, to słabo się jarzy. Alternator odłączyłem na moment. Jak najlepiej sprawdzić instalację pod kątem zwarć? Po kolei odłączałem kilka obwodów instalacji i nie było różnicy - dalej nie ładował.
Tylko to wygląda tak chce go umieścić w traktorku i nie mam żadnej stacyjki a odpalam go ręcznie przez korbe. I teraz chciałbym zamontować alternator bym przez niego doładowywał akumulator. Dodam że chce tylko zamontować swiatla Więc dajesz jakiś mały włącznik w obwód wzbudzenia (lampka), i to wszystko.
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
wypięciu wtyczki z alternatora kontrolka ładowania nie będzie świecić ani na zgaszonym ani na odpalonym silniku ,bo rozłączasz jej obwód. na początek sprawdź może przewody od alternatora do ecu.
Dodatkowo gdybyś chciał mieć kontrolkę ładowania, to przekaźnik za stykiem NC, cewka pomiędzy konektor N (środek gwiazdy) alternatora a masę a styki do obwodu lampki
Czy możliwy jest taki obwód: jeden alternator 12 V ładuje mi 2 akumulatory 12 V jednocześnie, a zarazem mogę z nich pobierać napięcie 24 V? Czy wykorzystując diody da radę zbudować taki układ, czy zawsze będzie zwarcie?
A obwód kontrolki dobry?
Spalona żarówka kontrolki, lub uszkodzony obwód Alternator zaczyna ładować z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Na 90% ma instalację 12/24. Narobi sobie tylko tym dziadostwa. Tam kabel może iść tylko do przełącznika 12/24V. Bo jeśli się nie mylę to "przetwornica" jest w pronarach. Nic nie kombinować, zrobić jam ma być a potem mierzyć i myśleć dalej. Jaki masz rozrusznik? na 12 czy 24 V?
No to masz przerwany obwód licznik-alternator i dlatego takie zachowanie się układu ładowania. Ciekawe co za mechanik powiedział, że w tym modelu to normalne, nie jest normalne! Co by było gdybyś miał w zwyczaju jeździć nie przekraczając tych obrotów, w których alt. się wzbudzi?
No dobra. Zatem odłącz alternator od instalacji i zrób prowizorycznie nową, tylko z obwodem ładowania - nie wiem czy się tam tak da zrobić. Wtedy będziesz miał pewność gdzie jest problem w alternatorze i regulatorze czy instalacji.
dokładnie denso a co on ma naprawic jak ma ładowanie??
Z tyłu alternatora była taka osłona,zawsze mi sie kojarzyła z donicą. Regualator był zamontowany zaraz na szczotkotrzymaczu. Alternatorowi w tym Fordzie Kartonie :) nie szkodziła woda,a cieknący gaźnik.
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Witam! Mam tą sama usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
Nie rób "pajęczyn" odłącz wtyczkę MA pod "maską" w tej wtyczce MA znajdź pin 9 (biało-czarny przewód), odłącz złącze regulatora przy alternatorze i sprawdź pomiędzy MA9 a pinem 3 regulatora (biało-czarny) czy: - jest ciągłość obwodu - nie ma zwarcia do masy
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Prawdopodobnie jest to zbocznikowanie obwodu wzbudzenia alternatora. W przypadku usterki kontrolki ładowania umożliwia on rozpoczęcie ładowania. Często spotykany układ w starszych licznikach.
sprawdziłem go, regulator napięcia jest ok. w całości alternator daje niecałe 1V przy 3000obr/min
Mnie to bardziej wygląda na bezpiecznik zabezpieczający obwód który tem aku zasila. Jak go wyjmiesz włączysz webasto?
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Może ustalmy tą kontrolkę: jak przekręcasz kluczyk, ale nie odpalasz, to świeci? Czy inne kontrolki świecą? Jak odpalisz, to co wtedy? Czy mierzyłeś napięcie na akumulatorze przed i po uruchomieniu silnika? Dobrze jest też sprawdzić obwód kontrolki, bez niego alternator może nie zacząć ładować.
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
witam, posiadam ładę 2106 z oryginalnym starym alternatorem (6diodowy), który ma osobny regulator napięcia oraz obwód kontrolki ładowania przez przekaźnik. niestety coś się stało z tym alternatorem i nie ma ładowania. chciałem podłączyć nowszy typ altka z lady 2107, który ma regulator już na alternatorze (ale on z kolei nie ma wyprowadzenia na obwód...
Wg mnie nie działa Ci ładowanie. W motocyklach i motorowerach wyposażonych w akumulator musi znajdować się obwód odpowiedzialny za ładowanie akumulatora podczas pracy silnika. Czyli jak odpalisz alternator powinien zasilać aku jak i resztę elektryki - min. kierunki i klakson. Sprawdź regulator.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
wyglada na usterke w samym alternatorze ale konieczny jest pomir obwodu ładowania a i w alternatorze nie ma komutatora sa pierscienie slizgowe doprowadzajace prad do uzwoj wzbudzania a prostownik jest zbudowany z pólprzewodników
Temat jak najbardziej na czasie, moje stare autko Mondeo Mk1 na postoju ma pobór prądu około 220mA. Mimo że wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, odłączyłem radio, zegarek w kabinie, wszystkie kastki od alarmu, centarlnego zamka, alternator - upłuwu prądu nie znalazłem i tak męczę się, jak tylko mam możliwość to prostownik podłączam. Alternator...
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Podłącz jakąś kontrolkę pod obwód świec żarowych, zobacz jak długo świeci po uruchomieniu i będziemy wiedzieć o co chodzi.
Czy do alternatora 6 diodowego można zastosować elektroniczny regulator napięcia ? wpinając go w obwód jak stary elektromechaniczny
Alternator nie będzie działał bez wzbudzenia. Skoro na tym czerwonym przewodzie ładującym cały czas jest takie samo napięcie bez względu na to czy silnik jest odpalony, to znaczy że nie ładuje. Sprawdź obwód wzbudzenia (kontrolki).
Witam. mid140 pid114 fmi5. PID114 Prąd ładowania, akumulator FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód. co to znaczy i gdzie szukać? Problem z alternatorem lub jego okablowaniem.
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
Działanie kontrolki nie będzie potrzebne, będzie zamontowany wskaźnik napięcia w kabinie. Głównie chodzi o to aby zgasić kontrolke którą się pali że względu odpietego oryginalnego sterowania regulator. Czy np. instalacja w ten obwód żarówki np. W5w zgasić kontrolke ładowania?
Nie lekceważyłbym sprawdzenia obwodu ładowania. Sam pomiar napięcia miernikiem DC i wynik ponad 14V nie oznacza, że winien jest wyłącznie akumulator. Dobry elektryk samochodowy, znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości.
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
Witam Mam do Państwa pytanie dotyczące samochodowej instalacji elektrycznej. Nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi. Podczas pracy samochodu alternator ładuje akumulator, z którego zasilany jest obwód elektryczny. Czy istnieje jakieś zabezpieczenie przed przed prądem ładowania pochodzącym od alternatora? Czy na klemach akumulatora są podłączone przewody...
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Też jestem zdania ,że żaróweczka lub jej obwód,dlatego zaczyna ładowac po przegazowaniu.
Obwód kontrolki ładowania potrzebny jest do ułatwienia wzbudzenia alternatora po uruchomieniu silnika. Po wzbudzeniu alternator nie potrzebuje już do pracy niczego poza napędem, zaś kontrolka jak nazwa wskazuje wykorzystywana jest tylko do kontroli ładowania (sygnalizuje nieprawidłowości ładowania). Bez podstawowych pomiarów nie uda się zlokalizować...
Do alternatora idą dwa kable żółty i czerwony :) http://obrazki.elektroda.pl/5447662200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8892538400_1... Wydaje mi się ze wystarczy podpiąć kabel od czerwonego wychodzącego z alternatora pod bezpiecznik a następnie pod solenoid przy plusie, który wchodzi bezpośrednio do akumulatora.dobrze...
Ostrzeżenie okładzin jest niezależne od innych systemów.To prosty obwód niczym lampki hoinkowe od zacisku do zacisku połączone w formie pierścienia (obwodu) zaczynającego się na masie i kończącego w VIC-u. Kontrolka ładowania jest albo związana z obwodem kontroli ładowania alternatora, albo brak jest komunikacji CAN z DMCI ECU (bo ten informuje VIC...
Jak "samoprogramowalny" to tylko zobaczysz, jeśli "wybieralny" to wybierzesz i zapiszesz. Jeśli jest wybrany niewłaściwy albo nierozpoznawalny to po około 10min pracy pojawi się na desce błąd obwodu ładowania. Ładowanie oczywiście będzie.
A jak wyglądają pierścienie na alternatorze? Podłącz na wyjście alternatora gdzie idzie przewód do żarówki do wskaźników (nie pomyl z wyjściem na obrotomierz), na krótko żarówkę 5 wat i do plusa aku. Jeśli ładowanie się pojawi, problem z kontrolką i jej obwodem, jeśli nie, alternator uszkodzony.
Panowie prawidłowe ładowanie to 13,8V - 14,4V nigdy nie będzie idealnie 14,4V .Alternator do wyjęcia i sprawdzic trzeba diody obwodu wzbudzenia bo to one odpowiadają za ładowanie na wolnych obrotach.
Jeszcze raz Skąd pewność, że alternator jest sprawny? Jak sprawdzony? To, że jest ładowanie nie jest równoznaczne z tym, że alternator jest w pełni sprawny. I Jak sprawdzony obwód kontrolki? Rozłączony choćby na próbę?
Jeszcze jest prostszy patent. Widziałem to u gościa w Sprinterze. Odczep zasilania przekaźnika świateł ( ten co idzie od stacyjki do włącznika świateł) podłącza się do obwodu kontrolki ładowania (alternator). Po przekręceniu kluczyka światła się nie palą, dopiero gdy zgaśnie kontrolka ładowania (silnik pracuje ) światła się zapalają. Wystarczy zrobić...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
A ja polecam amperomierz szeregowo podłączony w obwód ładowania. Pozdrawiam.
Skontroluj działanie alternatora i obwodu ładowania, bo wygląda to na działanie ecomod. Jeżeli to diesel to sprawdź czy nie grzeją za długo świece żarowe.
Nie zgaśnie gdyż tu tkwi problem musisz je sprawdzić na ciągłość obwodu najprawdopodobniej niebieski jest przerwany.
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora i od jego zacisków pomiarze napięcia akumulatora, prawidłowego styku na klemch przy akumulatorze. Sprawdź napięcie na słupkach akumulatora i na złączach za klemami, sprawdź połączenie masy od akumulatora do nadwozia może jest zabrudzone rdzą lub poluzowane. Jeśli akumulator jest rozładowany trzeba go naładować, sprawdź...
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania.
Jeżeli dobrze pamiętam, to tam jest przekaźnik odcinający rozrusznik. Sprawdź ten obwód, pewnie jest gdzieś przerwa.
Dla akumulatora poniżej 10V to już jest katorga a odpalisz auto to dostanie z alternatora dodatkowego kopa w postaci 50A prądu ładowania i mu płyty się posypią jak stare prześcieradło. Nie cuduj z wynalazkami tylko napraw auto. Akumulatora nie wyładowujemy. Zwłaszcza tego w samochodzie gdzie jest ładowany alternatorem.
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/public_htm... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.prestolite.com/literature/alt... przykładowe schematy włączenia alternatora w obwód ładowania
Witam, chciałbym zaznaczyć na wstępie, że czytałem i szukałem bardzo wiele na ten temat, również tu na forum ale nie znalazłem rozwiązania które by mnie satysfakcjonowało. Dziadek poprosił mnie bym "zajrzał do alternatora bo coś przestal ładować jakiś czas temu, do tego ostatnio zgasła kontrolka ładowania która się paliła w czasie jazdy ale nadal nie...
przestało działać wspomaganie nie było możliwości uruchomienia pojazdu, gdyż nie nie kręci akumulator padł Usterka alternatora lub innego elementu obwodu ładowania akumulatora.
Przyłączam się do elektrita sprawdz akumulator np może mieć zwarcie na celi (zbadaj napięcie spoczynku i prąd ładowania) a obwód wzbudzenia to układ zamknięty w alternatorze i nawet bez obciążenia nie powinien spalić się chyba że obwód kontrolki ładowania daje zbyt duże obciążenia i diody wzbudzenia nie wytrzymują. To sprawdz jaki prąd pobiera układ...
Jeśli chodzi o sam obwód ładowania to zacisk 30 alternatora ma być połączony z plusem instalacji ,kondensator nie musi być ,złącze 15 ma mieć połączenie przez żarówkę z regulatorem też 15 oraz z wyjściem diod wzbudzenia ,złączka obok szczotkotrzymacza na wsówkę .Do ciągnika pasuje każdy z wymienionych alternatorów musi być do niego odpowiedni regulator...
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Pierwsze podejrzenie - tak jak kolega napisał w poście nr 4, drugie - problem z wiązką przewodów ( zły kontakt, zbyt duża rezystancja obwodu.) Trzecie - kończą się szczotki i alternator nie ładuje z pełną mocą ( raczej chwilowo/impulsowo - stąd to "blade" świecenie i błyskanie )
Nie jest zasilane z żarówki-kontrolki ładowania? W podobnych układach wystarczało zmienić żarówkę na nową, wypalały się z czasem(Polonez i podobne). Sprawdź w/g schematu wykonanie obwodu, było kilka opcji wzbudzenia alternatora.
Akumulatory to 2x6V 165Ah. Nic nie wiem o jego wydajności. Na obudowie jest tylko napisane minus na masę. Nie ma również żadnego symbolu. Obwód ładowania pobrany ze stacyjki następnie żarówka kontrolna obwodu ładowania 12V 2W podłączona do regulatora który jest wbudowany w alternator. Producent alternatora - Indie.
Faktycznie, sorry za niedopatrzenie, sprawdź obwód wzbudzenia przed wyjęciem alternatora.
Witam ładowanie ogarniete lecz nie do konca,wymienilismy na nowy alternator i zaczął ładowac ale tylko na załączonych swiatłach.Z automatycznym właczaniem swiateł na wolnych obrotach lampka paliła sie czyli cos z obwodem wzbudzenia jest nie tak jak sadze.Samochód pojechał wiec temat mozna zamknac.
Tzn gdyby nie było ładowania, a było ciśnienie oleju przy pracującym silniku to pojawia się sygnał ciągły brzęczyka i stop? Tak jest ale taka sytuacja będzie także gdy silnik nie pracuje (po włożeniu kluczyka i przekręceniu stacyjki na pierwszą pozycję) a brakuje masy z czujnika ciśnienia oleju - czyli zepsuty czujnik albo uszkodzony przewód od niego....
Idąc dalej - załóżmy, że taki powerbank zadziałał. Super, ale jak wszyscy wiemy - wysoki prąd ładowania szkodzi ogniwom - jednorazowy, szybki "strzał, impuls, to nic innego jak wtłoczenie sporej ilości energii na raz w obwód z WPIĘTYM akumulatorem - zabijamy tym samym akumulator pojazdu, jak i tego powerbanka. Wewnątrz są diody zabezpieczające aby...
Miałem taki przypadek i był zepsuty woltotierz,a nawet dwa .Sprawdż uzwojenie stojana czy go nie uszkodziłeś.Sorki na myśli miałem uzwojenie wzbudzenia<wirnika>.Po przekręceniu kluczyka nie zamyka się obwód i dla tego nie świeci kontrolka.A potem nie ładuje.
Na minusie było 0,00 Dodano po 23 Dziś jeszcze próbowałem to. Główne zasilanie auta podłączyłem na osobny akumulator ,czyli obwód ładowania nie był połączony z autem oprócz wtyczki od alternatora. oryginalny aku był na miejscu i połączenie było fabryczne ,po odpaleniu zauważyłem że napięcie zasilania na aku wzrasta ale bardzo powoli z około 12.3 (tyle...
Witam. Autko jak w temacie acrtos 1831, po wymianie uszkodzonego alternatora po zapaleniu autka zaczyna cykać przekaźnik w skrzynce bezpieczników oznaczony nr K 5. Auto normalnie jeździ i wszystko działa, ładowanie jest ok tylko ten przekaźnik. Podmiana innego alternatora nic nie dała dalej cyka. Może ktoś miał taki przypadek lub ma ew, schemat obwodu...
AVE... Mój pierwszy multimetr, ten najtańszy chiński wyrób zginął śmiercią gwałtowną i tragiczną, gdy mój ojciec podłączył go w obwód alternatora, by zmierzyć prąd ładowania w czasie jazdy. Multimetr padł szybko, ale ojciec o problemie zorientował się, gdy izolacja na przewodach sond się stopiła...
Zaopatrz się w schematy kilku pojazdów i na ich podstawie "złóż" sobie schemat. Obwód ładowania z pojazdu z którego masz alternator. Oświetlenie najlepiej z fiata 125p. To prosta instalacja, ale już z zastosowanie przekaźników. PS. Gdybyś napisał skąd jesteś, to może ktoś pomógłby osobiście. Uzupełnij pole w profilu.
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Jeśli można to przy tej okazji chcę zadać pytanie Koledze ArturAVS , bo to temat dla mnie zupełnie obcy. Czy Kolega mierzył prąd ładowania akumulatora we współczesnym samochodzie. Interesuje mnie istnienie bądź nie, obwodów ograniczających prąd ładowania pochodzący z alternatora samochodu. Kiedyś to mierzyłem ale rozumiem, że przez 30 lat na pewno wiele...
Tak,tylko że nie ma różnicy czy wyższe czy niskie obroty,ze światłami czy bez sprawdzałem pasek jest ok ,wsuwki oczyszczone nie zaśniedziałe ......Jak mam sprawdzić ten obwód wzbudzenia ????
prad na bezpieczniku ALT100Ajest caly czas. Napiecie ! Nie ,,prąd" ! To jest główny bezpiecznik, zabezpieczający obwód ładowania - pomiędzy mostkiem alternatora a akumulatorem i resztą instalacji. Wyjmij go i włącz zamiast niego amperomierz. Jezeli prąd będzie wiekszy niż 1mA - alternator do sprawdzenia. AM1 - 40 A pół samochodu na nim wisi :D Wzbudzenie...
Skrzynka bezpiecznikowa z fiata 126 eleganta - ta na płaskie bezpieczniki. Ma od razu miejsca na 4 przekaźniki, które to można wykorzystać do przekaźników na światła, klakson, przerywacz kierunkowskazów. Obwody świateł pozycyjnych i głównych jak z fiata 125/poloneza (z przekaźnikami). Obwód kierunkowskazów i awaryjnych jak w autach zachodnich na jednym...
Do tego że można sobie na pewne odstępstwa pozwolić,ale nie można każdej baterii pchać do jednego wora tylko dlatego że ma 12V. Jak podłożysz za dużą baterię to jej po prostu nie naładujesz nawet przy sprawnej instalacji,bo albo podpalisz alternator,albo napięcie nigdy nie osiągnie minimalnego z powodu za dużego obciążenia obwodu prądem ładowania. Wystarczy...
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Bo obwód wzbudzenia w alternatorze działa, a w alternatorze mogły skończyć się szczotki i brak ładowania.
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
częsta się trafaia tak awaria, prawdopodonie masz pęknięte uzwojenie wirnika ( rozwarty obwód)
Uszkodzony może być wirnik, regulator i nawet diody. Sprawdż najpierw obwód wirnika. Pozdrawiam.
sprawdż żaróweczkę(kontrolkę) bo przez nią płynie prąd w pierwszej chwili ładowania jak i również ciągłość obwodu ładowania czyli od kontrolki do uzwojenia wzbudzenia w alternatorze gdyż powodem może też brak styku w obwodzie- zakładam że alternotor podmieniany był sprawdzony i był dobry.Pozdrowienia
Czy podłączając alternator na próbę muszę wstawiać w obwód wzbudzenia żarówkę (kontrolkę)? Chcę tylko wybrać najlepszy alternator z trzech a silnik mam na stole.
obwód ładować ładować obwód obwód alternator
maszynka predom subwoofer półka schemat instalacji elektrycznej kingway
zasilacze czarna lista corral super n3500
Słaba jazda ładowarki New Holland W70TC - diagnostyka Porównanie kolumn Onkyo SC-600, SC-900 i Altus 140