Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Bardzo proszę 103 :D
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
Brawo Ty . Napisz w temacie - rozwiązanie . Dobrze że są jeszcze osoby które napiszą co zrobili a nie tylko że temat rozwiązany dzięki za pomoc.
Generic OBD Error Code Details for P0621 Generator Lamp/L Terminal Circuit What does this mean? OBD Code P0621refers to The Engine Control Module (ECM) or Powertrain Control Module (PCM) uses the generator turn on signal circuit to control the load of the generator on the engine. A high side driver in the ECM/PCM applies a voltage to the voltage regulator....
Poszukaj na forum. Było już i o tym. Żeby pozbyć się problemu raz na zawsze trzeba troszeczkę przerobić obwód wzbudzenia alternatora...
widzisz zabawa polega na tym że jeśli nie ma ładowania, to prąd biegnie przez żarówkę od strony akumulatora i żarówka świeci zamykajać obwód przez alternator czy pradnicę, podczas ładowania żarówka dostaje z 2 strony taki sam potęciał nie świeci.
No to masz przerwany obwód licznik-alternator i dlatego takie zachowanie się układu ładowania. Ciekawe co za mechanik powiedział, że w tym modelu to normalne, nie jest normalne! Co by było gdybyś miał w zwyczaju jeździć nie przekraczając tych obrotów, w których alt. się wzbudzi?
sprawdziłem go, regulator napięcia jest ok. w całości alternator daje niecałe 1V przy 3000obr/min
Może nie ten przewód. Jak "przedzwaniasz" to ? Odepnij kostkę od altka i sprawdź czy jak dźgniesz ten pin przy liczniku probówką to się kontrolka zaświeci. Może ktoś coś pociął po drodze,albo porobił jakieś przekaźniki. Nie masz czasem jakiegoś DRL-a własnej roboty zapiętego pod ten obwód?
W nocie katalogowej jest to jasno opisane, "styk" wykonawczy jest zwierny. W tym konkretnym przypadku zbudowany o N-MOSFETa. Ważne, że ma izolację galwaniczną sterowania ze "stykiem" zwiernym czyli możesz włączyć szeregowo "styk" zwierny wykonawczy czyli wtórną stronę w szereg z plusem obwodu paneli słonecznych. Zalecałbym jeszcze dodać szeregowo ze...
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
Witam! Mam tą sama usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
Dzięki Kolego, co do filtrów które się wpina w obwód zapalniczki to faktycznie nic nie warte bo jeden taki przetestowalem natomiast mi chodzi o kondensator przeciwzakłóceniowy, który sie wlutowuje w obwód alternatora i to akurat chyba działa, nieprawda? Tylko chodzi o to jakie 'parametry' ma mieć? Pozdrawiam EDIT: Nikt nie wie jaki ten kondensator powinien...
Podmień na próbę akumulator oraz sprawdź alternator obwód ładowania. Jakie teraz ma napięcie akumulator bezp dobre?
Witam mam rav4 d4d z problemem z ladowaniem, na ecu jest blad p0622 obwód sterujący f polem alternatora - usterka potrzebowal bym schematow co steruje tym alternatorem. pozdr.
Dodatkowo gdybyś chciał mieć kontrolkę ładowania, to przekaźnik za stykiem NC, cewka pomiędzy konektor N (środek gwiazdy) alternatora a masę a styki do obwodu lampki
Czego kolega gossipgirl nie rozumie? Kolego lukasz506 , nie wiem jak to trzepanie przebiegało. Przypuszczam, że w ten sposób: przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, między biegun + i klemę + był włączony miernik i pokazywał na początku jakiś pobór prądu i teraz po kolei wyjmuję bezpieczniki i za każdym wyjęciem sprawdzam jaki jest pobór i zapisuję...
Prawdopodobnie jest to zbocznikowanie obwodu wzbudzenia alternatora. W przypadku usterki kontrolki ładowania umożliwia on rozpoczęcie ładowania. Często spotykany układ w starszych licznikach.
Zobacz czy czasami nie wypadaj zapłony. Jakie napięcie daje alternatoremk umniee było tak że siadł układ w altku i dlatego nie odpalał błędów zero. Dopiero po przejrzeniu listy na vag pokazało błąd instalacji elektrycznej obwód alternatora itd.
Wstawienie diody w obwód zadziałało
Wielokrotnie zakładałem w VW F00Ma tylko z wyjściem L i alternator ładował prawidłowo. Widnieje tylko błąd z obwodu DMF.
AVE... Mój pierwszy multimetr, ten najtańszy chiński wyrób zginął śmiercią gwałtowną i tragiczną, gdy mój ojciec podłączył go w obwód alternatora, by zmierzyć prąd ładowania w czasie jazdy. Multimetr padł szybko, ale ojciec o problemie zorientował się, gdy izolacja na przewodach sond się stopiła...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Czy nauczyciele wkładali palce do gniazdek by przekonać uczniów, że prądu tam nie ma. Może takie wytłumaczenie przyjmiesz - alternator podobnie jak generator w elektrowni wytwarza prąd a warunkiem koniecznym do jego wytworzenia jest indukowanie napięcia w stojanie. Napięcie to nazywamy napięciem źródłowym lub siłą elektromotoryczną /SEM/ Prąd nie płynie...
jak jest ta czarna nakładka pkastikowa,to styk na krzywiźnie tej nakładki ( po srodku obwodu)
Boże mój, zwykły alternator Denso, takie rozrośnięte Marelli znane np z fiata Punto/Brava. Co tam można spieprzyć? Znam problem z Astry H/ VectryC/Signum i zaręczam, że problem nie w alternatorze,
Wygląda na to, ze źle pracuje regulator napięcia. Napięcie na wirnik jest najwidoczniej podawane w sposób ciągły i to powoduje palenie przewodów, jedynie dziwne, że przepaliły się dwa przewody, po przepaleniu jednego obwód wirnika powinien zostać przerwany.
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
Spalona żarówka kontrolki, lub uszkodzony obwód Alternator zaczyna ładować z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Na 90% ma instalację 12/24. Narobi sobie tylko tym dziadostwa. Tam kabel może iść tylko do przełącznika 12/24V. Bo jeśli się nie mylę to "przetwornica" jest w pronarach. Nic nie kombinować, zrobić jam ma być a potem mierzyć i myśleć dalej. Jaki masz rozrusznik? na 12 czy 24 V?
Tylko to wygląda tak chce go umieścić w traktorku i nie mam żadnej stacyjki a odpalam go ręcznie przez korbe. I teraz chciałbym zamontować alternator bym przez niego doładowywał akumulator. Dodam że chce tylko zamontować swiatla Więc dajesz jakiś mały włącznik w obwód wzbudzenia (lampka), i to wszystko.
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Miałem kiedyś przypadek uszkodzenia tego przekaźnika o którym pisałem wcześniej i wtedy również nie było ładowania. Jeśli u Ciebie on się nie załącza to myślę że problem może leżeć właśnie w obwodzie wyłącznika adr w kabinie. Mogę wrzucić schemat tego obwodu, jak również obwodu alternatora jak chcesz.
Koledzy a samochodzie jest ładowanie stałonapięciowe a nie stałoprądowe jak sugerujecie. Doładowanie o 0,5V akumulatora 90Ah trwa prawie dwa razy dłużej niż 45Ah,ponieważ prąd ładowania zależy od różnicy napięć alternatora i akumulatora oraz oporu obwodu ładowania (alternator+akumulator) Alternator może dać 100A ale akumulator pobierze tyle ile mu prawo...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
wypięciu wtyczki z alternatora kontrolka ładowania nie będzie świecić ani na zgaszonym ani na odpalonym silniku ,bo rozłączasz jej obwód. na początek sprawdź może przewody od alternatora do ecu.
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
A nie lepiej usunąć usterkę? Ile lat ma akumulator? Może z racji wieku sam z siebie się rozładowuje? Sprawdź go. Jeśli go wykluczysz, to potem sprawdzanie, który z obwodów bierze prąd. Nie zapomnij sprawdzić alternatora.
Jak kolega wcześniej napisał, w różnych temperaturach elementy takiego bocznika dociskane są do siebie z różną siłą więc i rezystancja styków się zmienia. Można w ostateczności wymienić przewód masowy na dłuższy i cieńszy, pojawią się większe napięcia do zmierzenia ale i większe spadki przy rozruchu. Przewód plusowy najczęściej ma oddzielne kable do...
Nie wiem co to znaczy wybałuszyło. Jeśli nie pali ci żadnych bezpieczników, to może być to zwarcie w obwodzie alternatora lub rozrusznika, bo z tego co piszesz wynika, że upływ prądu jest dość duży. jeśli to jednak coś za bezpiecznikami, to trzeba włączyć amperomierz między akumultor, a + samochodu i przy wyjętym kluczyku zmierzyć jaki prąd płynie....
Odłączona nie powinna świecić ,alternator zamyka obwód podając "masę" na lampkę
Ważne jest czy w obwodzie wzbudzenia płynie odpowiedni prąd "ustalony" wartością rezystorów w liczniku. Podłączenie amperomierza w obwód wzbudzenia na alternatorze pozwoli sprawdzić ten obwód. Jeżeli faktycznie jest tak jak piszesz, a z obrazka który wcześniej zamieściłeś wynika, że tak, to łatwiej sprawdzić rezystancję niż znikomy prąd płynący od...
Czy możliwy jest taki obwód: jeden alternator 12 V ładuje mi 2 akumulatory 12 V jednocześnie, a zarazem mogę z nich pobierać napięcie 24 V? Czy wykorzystując diody da radę zbudować taki układ, czy zawsze będzie zwarcie?
Wystarczy tylko odłączyć akumulator. Wtedy rozłącza obwód przez alternator i wszystko jest w porządku
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Nie wiem jak w tym sprzęcie. Ale prawdopodobnie mogę się mylić Ale za to na sto procent w starszym sprzęcie takowa żarówka, kontrolka ładowania służyła, jako element pomocniczy do wzbudzenia alternatora. I obwód tej żaróweczki jest, był bardzo ważny, aby akumulator był ładowany poprawnie przez alternator.
Czy można wziąć +12V do zasilania świateł LED do jazdy dziennej bezpośrednio z zacisku obwodu wzbudzenia alternatora ?
jeśli mogę coś dodać to alternatory z tymi regulatorami ładnie startują nawet jeśli obwód kontrolki jest przerwany(przynajmniej ja tak zaobserwowałem) z magnetyzmu szczątkowego wirnika.Oczywiście dużą rolę odgrywają obroty.Podejrzewam że bez kontrolki ze świeżo wypiaskowanym wirnikiem taki alternator już by nie ruszył :D
Jeżeli Twój akumulator ma poniżej 12V to w pierwszym rzędzie sprawdź akumulator, bo możesz mieć zwartą cele. Odłącz go zdejmując kleme i sprawdź napięcie jeżeli będzie poniżej 12V to akumulator do wymiany. Dopiero później szukaj co Ci zwiera obwód: alternator - uszkodzone diody, czy rozrusznik zapieczony bendiks.
Luźny pasek, uszkodzony obwód wzbudzenia alternatora, lub sam alternator.
Obwód kontrolki ładowania potrzebny jest do ułatwienia wzbudzenia alternatora po uruchomieniu silnika. Po wzbudzeniu alternator nie potrzebuje już do pracy niczego poza napędem, zaś kontrolka jak nazwa wskazuje wykorzystywana jest tylko do kontroli ładowania (sygnalizuje nieprawidłowości ładowania). Bez podstawowych pomiarów nie uda się zlokalizować...
Światła + nadmuch = obciążony alternator alternator napędzany jest przez silnik z czego wynika ze alternator powoduje ten problem spróbuj zrobić tak naładuj akumulator prostownikiem potem zdejmij pasek co napędza alternator odpal samochód i włącz światła i nadmuch i patrz czy obroty wzrosną jeśli nie to problem tkwi w obwodach alternatora ( świateł...
Jeśli jest to alternator sześciodiowy, jedna szczotka jest na potencjale masy, to powinien działać regulator napięcia z alternatora fiata 125p, tylko też do sześciodiowego alternatora. obwód kontrolki wymaga zastosowania przekaźnika.
Alternator ma wzbudzenie przez żarówke, sprawdż mostek prostowniczy i jego obwód.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Bo obwód wzbudzenia w alternatorze działa, a w alternatorze mogły skończyć się szczotki i brak ładowania.
Prąd mierzysz miernikiem cęgowym czy wpinasz się w obwód zasilania szeregowo amperomierzem?
Mczapski - my tu tylko teoretyzujemy. Czy padło gdzieś zdanie, że to do nowoczesnego auta? Poza tym autor postu pisał o pomiarze prądu, a nie napięcia (oczywiście prąd mierzymy jako spadek napięcia). Co ci powie pomiar napięcia o ładowaniu akumulatora? Tylko tyle, że jest lub nie ma. A jak ktoś chce wiedzieć jaki prąd aktualnie płynie z altrnatora do...
Witam, auto to Vw golf iv 1,9tdi asv Nie ma ładowania, alternator został wyjęty. Na stole zachowywał się normalnie, ale na wszelki wypadek wymienione łożyska i regulator. Po włożeniu nadal brak ładowania. Po czym okazało się, że po włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka ładowania po odpaleniu też nie. Podejrzewam, że nie ma wzbudzenia. I teraz mam problem...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
czyli ten alternator nie ma wbudowanego regulatora?? a kontrolkę należy wpiać w szereg do obwodu??
Trzeba podłączyć amperomierz i wyjmować po kolei bezpieczniki. To Cię naprowadzi który obwód kradnie prąd.
Witam błędy są. DTC920F81 Połączenie UPC-Alternator. DTC 926768 Obwód modułu sterowania układem Start Stop,ten drugi błąd wynika raczej z tego pierwszego,wyłączony Start/Stop z powodu awarii ładowania.Jak jest sterowany w tym aucie alternator .Pozdrawiam!!!
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Jesli uszkodzony bedzie obwód wzbudzenia (wirnik, szczotki, regulator, przewodymiedzy kontrolką a alternatorem,) to nie bedzie swiecić. Skoro świeci a nie laduje (nie osiaga wymaganego poziomu napiecia ok 14,2-14,4 V) przyczyn moze być kilka : - jesli jest to alternator 9-co diodowy to uszkodzone sa diody ukladu wzbudzenia, -brak polączenia lub jest...
Czy podłączając alternator na próbę muszę wstawiać w obwód wzbudzenia żarówkę (kontrolkę)? Chcę tylko wybrać najlepszy alternator z trzech a silnik mam na stole.
Ivan111, czytaj uważniej. NIE DOPASUJESZ od innego modelu. Wyżej pisałem, ze na jednym rdzeniu nawinięte są dwa obwody, jeden to trójfazowy obwód alternatora a drugi to obwód cewek zasilających układ zapłonowy (impulsator jest na zewnątrz magneta). W DR-z nie jest klasyczne CDI. Takie konstrukcje są bardzo rzadkie. (w module jest wbudowana przetwornica...
Rozumiem, że instalacje odtworzyłeś na podstawie fabrycznego schematu? Tam jest alternator samowzbudny i on musi mieć 6 diod prostowniczych o dużym amperażu i trzy diody obwodu wzbudzenia alternatora ( 1-amperowe).
Witam. PODSUMOWANIE: wyłączony silnik - idealnie włączony - połowa rozmów ucieta przez redukcje szumów Wyeliminować zakłócenia z "iskrowej" pracy silnika i będzie OK. Dowiedzialem sie, ze w obwód alternatora wlutowuje się jakiś kondensator - no i właśnie jaki dokladnie i gdzie go kupic? Ile może on kosztować? Pisaliśmy już o takich zakłóceniach od pracy...
Witam Samochód: Rover 420 (2.0 benzyna) Si Lux – GSI – 1998r Szukam sposobu na odłączanie w momencie gaszenia samochodu i ponowne podłączanie po jego odpaleniu - obwodu: alternator – akumulator. O co konkretnie chodzi: Od paru miesięcy walczyłem z rozładowującym się akumulatorem. Dopiero teraz udało mi się namierzyć przyczynę –...
Co masz na myśli jeśli chodzi o rozrusznik? Co on ma do rzeczy? Czy w jakiś sposób nie płynie przez niego prąd, a jest wszak na stałe połączony z akumulatorem i alternatorem (obwód mocy) V.
w/g mnie to jest tak że jeśli się zewrze do masy przewód od kontrolki i ona świeci ( oczywiście przy włączonym zapłonie) to przerwa obwodu jest w alternatorze to może być wirnik ,szczotki lub regulator napięcia, obwód kontrolki idzie przez szczotka-wirnik-szczotka-reg.napięcia-ma... i tu gdzieś musi być przerwa!
Seat Leon mk1 benzyna 1,6. Jak zdiagnozować alternator i obwód wzbudzenia najlepiej bez demontażu alternatora? a. Na klemie + łączącej akumulator z alternatorem zmierzyłem napięcie akumulatora 12,5 V. Napięcie nie wzrasta wraz z obrotami. b. Kontrolka ładowania nie świeci mimo braku ładowania. c. Pasek alternatora i napinacz sprawne, wirnik się kręci. d....
Uszkodzony może być wirnik, regulator i nawet diody. Sprawdż najpierw obwód wirnika. Pozdrawiam.
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
System zapali alternator warning jeżeli: 1) otwarty obwód pomiędzy Pinem L a VIC-em; Sugerowałem sprawdzenie tego obwodu. 2) otwarty obwód pomiędzy Pinem 15 a stacyjką Kolega pisał że po stacyjce (15) ma zasilanie. 3) otwarty obwód pomiędzy pinem S a "+" akumulatora (np. 5a bezpiecznik spalony). To też sugerowałem. Fakt, sugerowałeś. Jednakże zdanie:"nie...
Albo to co zakładasz to szmelc albo gubi się główne zasilanie alternatora powodując palenie obwodu wzbudzenia.P
Zrób krótki obwód +B na alternatorze , kontrolka 24V i zacisk kontrolki. Odłacz kontrolke od instalacji autobusu.
Działa wszystko jak należy, no prawie, bo z tego, co pamiętam rolka T zbliża się do rolki G czyli prowadząca do napinającej, i pasek może wykazywać tendencję do tarcia o siebie samego. Rolka G jest po to aby pasek na rolce alternatora stykał sie po jak największym obwodzie. Gdy założysz pasek tak jak piszesz to powierzchnia styku będzie około 1/4 obwodu...
Metody badania poboru prądu przez auto były już wielokrotnie podawane na forum. Jak widać nie przynosi to żadnych rezultatów. A dla myślącego człowieka nie jest trudnym dojście do tego: wpina sie AMPEROMIERZ w obwód akumulatora przy wyłączonym silniku i przy wyłączonych WSZYSTKICH odbiornikach, zamkniętych drzwiach, bagażnikach, sprawdza się pobór prądu....
A obwód kontrolki dobry?
Faktycznie, sorry za niedopatrzenie, sprawdź obwód wzbudzenia przed wyjęciem alternatora.
Szukam schematu elektrycznego do autobusu jak w tytule albo podobnego Chodzi mi obwód D+ alternatora tzn do czego jest wykorzystany bo gdzieś jest przerwa a że nie lubę puszczać drugich przewodów w autach to chciałbym znaleźć miejsce uszkodzenia Za wszelką pomoc wielkie dzięki Pozdrawiam
Witam. mid140 pid114 fmi5. PID114 Prąd ładowania, akumulator FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód. co to znaczy i gdzie szukać? Problem z alternatorem lub jego okablowaniem.
Czemu starego nie zalozysz skoro jest dobrze na nim. Na starym ładowanie wynosi 13.5V i to bez obciążenia, wiec jest do wymiany. Dodatkowo znalazłem tarczkę z datą i on jest oryginalny z 2004, wiec przydałoby się go wymienić. Dodano po 2 Podłączyłem kolejny nowy regulator (już trzeci), trochę inny bo A643258A i dalej nie ma ładowania... Wkrętarka ma...
Przy okazji, jak powinien wyglądać wykres ładowania w samochodzie? nie spodziewam się oczywiście idealnie sztywnej prostej kreski ale jakie tętnienie napięcia jest w miarę w normie? Wykres ładowania pomijając napięcie tak wygląda. W starszych alternatorach przy zwykłym sterowaniu regulator działa zero jedynkowo czyli podbija napięcie, rozłącza obwód...
Kontrolka świeci cały czas, natomiast gdy wzbudzę alternator sztucznie, to słabo się jarzy. Alternator odłączyłem na moment. Jak najlepiej sprawdzić instalację pod kątem zwarć? Po kolei odłączałem kilka obwodów instalacji i nie było różnicy - dalej nie ładował.
ciężko bo to siła odśrodkowa chyba działa na obwód wzbudzenia...
Przekaźnik, prawy słupek , sprawdzić ciągłość obwodu. Chociaż pewnie alternator trzeba robić.
zastanawiam się ostatnio po co w aucie montowane są alternatory po 100A i więcej. Nawet zakładając że mamy diesla gdzie akumulator jest dużej pojemności powiedzmy 70Ah to i tak do jego ładowania potrzebuje 7A (tak wyczytałem że ładuje się 10% z wartości pojemności). A zatem gdzie ucieka reszta prądu? Nigdzie nie ucieka. 100A to maksymalny prąd oddawany...
Proste: brakuje zasilania kontrolki od strony tablicy. przez kontrolkę zasila się więc jakiś obwód w tablicy "zjadając" napięcie w obwodzie pomocniczym alternatora, z którego jest zasilany regulator. Powoduje to przekłamanie regulatora.
Zgadzam sie z przdmówcą. Na 100 procent uszkodzony regulator. Widziałem kilka razy że regulator był przykręcony do alternatora i sterował obwodem wzbudzenia.
Po odpaleniu silnika piszczy alternator, w tym czasie silnki zaczyna nierówno pracować i czasami gaśnie. Na pewno nie jest to pasek ani rolka, zdejmowałem pasek i sprawdzałem. Podłączałem pod komputer i pokazało: " brak obwodu sterującego alternator". No i nie wiem co dalej z tym robić. Czy ktoś miał już taką usterkę?
Dzięki za porady. Niestety nie startuje. Podpiąłem L do plusa przez żarówkę 3 W. Świeci ale po odpaleniu silnika nic się nie dzieje, nie gaśnie. Rozebrałem go, szczotki i diody są ok, uzwojenia też wyglądają ok. Wygląda na to, że alternator do wymiany, ewentualnie regulator. Dziwi mnie tylko brak napięcia we wtyczce na pinie L kabla. Czyżby jednocześnie...
Alternator miałby tę zaletę że odpowiedni sterownik pozwoliłby na regulację obrotów wiatraka. Większy wiatr -duży prąd wzbudzenia i duża moc. Przy niskich obrotach wiatraka nie zasilamy obwodu wzbudzenia alternatora. Można się pokusić o zoptymalizowanie obrotów wiatraka, Jak obserwuję te profesjonalne ,to wydaje się że ich prędkość obrotowa jest stała...
przerwa obwód alternator obwód ładować alternator alternator suzuki alternator
nowego woluminu sterownik lm339 sterowanie zaworem kulowym
doładowanie punktów elektroda silnik siłownika zaworu
Schemat wtyczek radiowych Renault Trafic 2: ISO, FAKRA, Quadlock Pralka Beko: Migające linie na wyświetlaczu i brak wyłączenia