Parowanie tranzystorów znane z tematyki audio to podstawa późniejszej pracy takiej pary w klasie "A". Tutaj sytuacja jest podobna; prąd ma się rozłożyć mniej więcej na pół. Zwiększanie rezystancji w bramce nie poprawi sytuacji to są MOSFET-y nie tranzystory bipolarne. No i jeszcze o jednej sprawie trzeba pamiętać: podróbki, są takie sklepy na Ali z...
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Pamiętaj że do otwarcia tranzystora PNP emiter musi mieć wyższy potencjał niż baza. Czyli rezystor R3 powoduje przewodzenia tranzystora bo „zwiera” bazę do masy a emiter na stałe połączony jest z plusem zasilania. I jeśli T1 jest otwarty dzięki R3, świeci dioda czerwona. Tranzystor T2 jest zatkany przez naładowany kondensator C1. Kondensator...
To jest BTD2150 : http://www.datasheetarchive.com/dl/Datas...
Co do akumulatora, to oczywiście możesz użyć takiego jak na zdjęciu. Musisz tylko zadbać o odpowiednią ładowarkę. Nie wiem jak są połączone ogniwa w tej baterii, ale wygląda na 3S6P, czyli trzy pakiety szeregowo po sześć ogniw równolegle. Napięcie końcowe ładowania będzie 12,6 V, a rozładowania około 9 V, przyjmując 3 V na ogniwo. Stosuje się również...
Znaleźć fazę najmniej obciążoną i nią nowy obwód zasilić. Chociaż ładowanie i tak pewnie będzie się w nocy odbywało, ale lepiej inną porę również przewidzieć. Pamiętaj o RCD.
Dzięki za odpowiedź, ale nie za bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o kontrolce ładowania. ŁADOWANIE - tam przewiduję gniazdo, które umożliwi ładowanie akumulatorów. Proponujesz wstawić bezpiecznik na plusie przed akumulatorem? W zasadzie miało by to rację bytu i zabezpieczało akumulatory przed nadmiernym naładowaniem?
Światła zasilane są z innego obwodu niż ładowanie akumulatora, więc będą świecić, podłącz naładowany akumulator i sprawdź co się dzieje.
Ten nie będzie miał wypełnienia. Potrzebne są 2 diody oddzielające obwód ładowania od obwodu tozładowania kondensatora. Kolega poszuka, schematy są dostępne.
Nie ma żadnej potrzeby rozłączania biegunów ujemnych.
Taka mała moja uwaga - regulacja napięcia na triakach, czy tyrystorach powoduje zmniejszenie napięcia skutecznego przy prądzie przemiennym lub napięcia średniego przy prądzie pulsującym, nie zmieni natomiast napięcia maksymalnego (szczytowego), a do takiej wartości będzie dążyło napięcie ładowanego akumulatora. Jaka to będzie to wartość, łatwo sprawdzić...
Amperomierz w prostowniku jest wstawiony w szereg w plus więc jak go wyrzucisz i złaczysz obwód to bedzie ładować . Przecinając obwód na zewnątrz i wstawiając zewnetrzny amperomierz bedziesz miał wskazania. Ja na twoim miejscu nie wstawiał bym zewnętrznego amperomierza tylko pojechał do elektronika i zakupił taki sam lub podobny w miejsce fabrycznego.
Sprawdź obwód ładowania kondensatorów w obwodzie za mostkiem prostowniczym. A dokładniej dlaczego napięcie z tych kondensatorów maleje.
Ogólnie S poza światłem cofania i ładowaniem akumulatora oraz zasilaniem przyczepy nie ma nic więcej jest tam jeszcze przewód kontrolny i masa obwodu ładowania.
0,1 pojemności akumulatorka, czyli w tym przypadku prądem nie wiekszym niż 0,4A (400mA). Czas ładowania jest zależny od prądu ładowania i stany technicznego baterii. O ile pamiętam to napięcie to nie może przekroczyć 16,2V. Najlepiej jest przy pierwszym ładowaniu włączyć szeregowo w obwód ładowania amperomierz, ustawiając napięcie, nie przekroczyć progu...
Chociaż tak, jak wspomniał kolega wyżej, jeśli obwód ładowania będzie poprowadzony kablami o stosunkowo małym przekroju i dość dużej długości to sama rezystancja kabli ograniczy prąd ładowania do bezpiecznej wartości. Tak zwane przewody bezpiecznikowe, spala się razem z całym samochodem. Gratulacje pomysłu.
Stara bateria może być już po prostu zużyta. Nowa, jako że to jeden z zamienników, często są wątpliwej jakości i kompatybilności z danym urządzeniem. Trzecia opcja to uszkodzony "obwód ładowania" baterii na płycie głównej, najmniej chyba w tym przypadku prawdopodobna. Najlepszym testem na sprawdzenie gdzie jest problem, było by podstawienie oryginalnej...
Zdjęcia będę w stanie wrzucić pod koniec następnego tygodnia. Instalacja jest kompletna. Auto jest z 2002 roku. Ja przypuszczałem, że to trochę inaczej działa, ale to co napisaliście jest najbardziej sensowne i pewnie prawdziwe. Sprawdzę to i napisze jak jest, ale dopiero pod koniec przyszłego tygodnia. Dodatkowo udało mi się ustalić od czego jest przewód...
Przypuszczam że sprawdziłeś naciąg paska , proces samowzbudzenia występuje w okolicach 1000 obr/min , z regulatorami różnie bywa a zwłaszcza z podróbkami to jest prawie jak loteria , a ja bym jeszcze sprawdził obwód lampki ładowania zbyt duża rezystancja tego obwodu może powodowac takie objawy , może wystarczy tylko wymiana żarówki i przeczyszczenia...
Najprościej będzie jeśli ustawisz zasilacz na, powiedzmy, 6V i w obwód ładowania włączysz rezystor ograniczający prąd do 200-300mA. Nie wiem jakiej pojemności masz akumulator, ale podane przeze mnie wartości powinny być w miarę bezpieczne..... :) pozdrawiam
tak jak koledzy mowią AKU-ale tez sprawdz styki czy wogóle masz ladowanie,prawidłowe napiecie na AKU podczas ładowania ok 3,4V jesli tak nie jest -sprawdz obwód ładowania
Czerwony z diodą to obwód ładowania, do świateł jest czarny. Na schemacie, przewód czarny (światła) w ogóle nie jest podłączony do stacyjki ani do akumulatora. Światła działają wtedy tylko przy włączonym silniku. Jest to całkowicie oddzielny obwód.
Gdzie szukac obwodów odpowiedzialnych za ładowanie w tym sprzecie bo sciągnołem sobie servisówke ale nic nie mogę w odnaleść.
JAk masz taką ładowarkę to narysuj w np w eagle schemat, wystarczy jak narysujesz jeden obwód ładowania/ rozładowania bo reszta i tak jest zwielokrotniona. Ja narysowałem schemat lii 500 z tym, że rysowałem ze zdjęć. https://obrazki.elektroda.pl/7460986500_...
Czy sprawdziłeś obwód ładowania w UPS?
W środku takiego powerbanku są tylko dwie rzeczy - pakiet ogniw i płytka zawierająca elektroniczny układ kontrolujący go ("ładowarki" to tylko zasilacze. Obwód kontrolujący ładowanie baterii w telefonach, powerbanakch itd. znajduje się w samym urządzeniu docelowym). Jedyne co mu przychodzi do głowy, to uszkodzenie elektroniki, przynajmniej obwodów kontrolujących...
Diagram postępowania przy wyszukiwaniu usterek obwodu ładowania akumulatora dla motocykli japońskich
Czyżby akumulator zaczął padać? Przy cyklicznym sprawdzaniu jego stanu, przy zdejmowaniu przez centralę napięcia zasilania z obwodu ładowania, napięcie w obwodach centrali spada na tyle nisko, że zakłóca pracę magistrali. Nie ma sygnalizowanej awarii akumulatora? Nie można również wykluczyć słabych połączeń typu słabo dokręcony przewód. PS. Czy oprócz...
Dioda na plusie zabezpieczy, bo przy odwrotnym podłączeniu akumulatora układ sterowania nie dostanie zasilania, i nie włączy przekaźnika; można ją dać i na minusie, ale wtedy uwaga, żeby minus sterowania miał połączenie tylko z tą diodą (oczywiście, jak na plusie, to plus sterowania ma być połączony tylko z diodą). W każdym razie czy na plusie, czy...
Zaproponowałem układ stykowy bo to najprostszy sposób, wziąłem również pod uwagę znajomość autora postu w tych sprawach. Ostatnio gdzieś się spotkałem, że kontrolka ładowania gasła podczas samego kręcenia ale to było związane z odłączeniem obwodu wzbudzenia podczas kręcenia jak i wszystkiego co się na pokładzie znajdowało. Proponowałbym włączyć miernik...
Na 90% ma instalację 12/24. Narobi sobie tylko tym dziadostwa. Tam kabel może iść tylko do przełącznika 12/24V. Bo jeśli się nie mylę to "przetwornica" jest w pronarach. Nic nie kombinować, zrobić jam ma być a potem mierzyć i myśleć dalej. Jaki masz rozrusznik? na 12 czy 24 V?
Chodzi po prostu o ładowanie niskim prądem. Możesz użyć zasilacza laboratoryjnego który ustawisz na limit prądu 100mA, możesz użyć innego zasilacza, powiedzmy 5V i użyć prostego obwodu ograniczania prądu oraz napięcia.
weź tu człowieku zrozum to, to w końcu omija tę baterię, czy prąd przez nią przechodzi? To nie działa tak, jak sobie myślisz. Bateria ma całkowicie osobny obwód ładowania. Obwód ten "ładuje" baterię z (w większości) typowego zasilacza USB 5V. To samo napięcie, poprzez odpowiednie przetwornice, jest przetwarzane na 3,3 V, a nawet mniej dla zasilania...
Może teraz ma ktoś jakiś pomysł? Pomysłów może być wiele, ale diagnostyki nic nie zastąpi. 1. Możliwe, że uszkodzony jest obwód ładowania. 2. Możliwe, że uszkodzony jest obwód przełączania źródeł zasilania (zwarcie). 3. Możliwe, że uszkodzony jest kontroler KBC. 4. Możliwe, że uszkodzony jest inny element. I pytanie na koniec: jakie Kolega ma doświadczenie...
A orginał jakie miał numery i czy wogóle ten założony pasuje wg EPC do tego modelu
Podmień na próbę akumulator oraz sprawdź alternator obwód ładowania. Jakie teraz ma napięcie akumulator bezp dobre?
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Trzeba zacząć "naukowo" - czyli od dokumentacji. Poniżej masz opis bezpieczników, z którego wynika, że opisane, wyłączające się urządzenia są na bezpieczniku "I" https://obrazki.elektroda.pl/4801844300_... Daleko nie szukając w tym poście https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Mamy schemat elektryczny z którego wynika,...
Zamontuj kontrolkę ładowania ponieważ ona zamyka obwód wzbudzenia.
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
Witam Amperomierze wpinasz w szereg tzn. Jeśli chcesz sprawdzić pobór prądu to odłącz plusowy przewód zasilania (główny) i wstaw szeregowo amperomierz.Tak samo z ładowaniem, z tą różnicą ,że wpinasz go w obwód ładowania( przewód ,który wyłazi z prądnicy i śmiga do aku).Pamiętaj jednak aby amperomierze miały odpowiednia zakresy pomiaru bo inacze jak...
Nie mam nic podobnego ale możemy wspólnie przeprowadzić analizę całego obwodu ładowania. Czy w ładowarce jest transformator, jeśli tak to zmierz jakie wychodzi napięcie i jaki maksymalny prąd ładowania, jeśli nie ma transformatora to podaj dokładne dane akumulatora, napięcie już mam to podaj pojemność w Ah i jaki jest czas ładowania przewidziany przez...
Jak "samoprogramowalny" to tylko zobaczysz, jeśli "wybieralny" to wybierzesz i zapiszesz. Jeśli jest wybrany niewłaściwy albo nierozpoznawalny to po około 10min pracy pojawi się na desce błąd obwodu ładowania. Ładowanie oczywiście będzie.
Czasami w pompie blokują się zaworki i dlatego pompa tak głośno pracuje nie mogąc zaciągnąć wody. Dzieje się tak gdy ekspres nie jest urzytkowany przez jakiś czas.
Pokaż kawałek schematu obwodu ładowania. Sprawdzałeś przywarcia na dławiku ładowania, mosfet sprawny, dostaje sygnał ładowania z układu ładowania? Pierwszy mosfet na zasilaniu sprawny, nie zwarty?
ogniwo wtórne - ogniwo elektrochemiczne, które po rozładowaniu nie da się naładować i je wyrzucamy. To akurat raczej jest pierwotne...
Kontrolki awarii naprawione. Uszkodzone: - Czujnik obrotów sieczkarni (przerwa). - Do wymiany dwa elementy elektroniczne w uszkodzonym sterowniku kontrolek awarii wytrząsacza - obwód detektora. (samoczynne gaszenie kontrolek na zgaszonym) oficjalnie które nie powiem dla ułatwienia upływność prądowa - Zamienione miejscami dwa duże sterowniki kontrolek...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
a kontrolka ładowania na przednim panelu mrugała sobie na pomarańczowo. Kontrolka ładowania powinna świecić się światłem pomarańczowym ciągłym, gdy ładowanie jest w toku, zaś światłem zielonym ciągłym, gdy ładowanie jest zakończone (bateria jest w pełni naładowana). Miganie diody oznacza problem zasilania - ściślej: obwodu ładowania baterii - który...
Prawdopodobnie zwarcie w regulatorze napięcia. Mógł być zbyt maj mocy lub w ogóle do innego układu cewek lub był problem z jego masą i się skopcił. Regulatory z reguły są równoległe więc najgorzej się czują gdy instalacja świateł jest nieobciążona. Wtedy muszą zamienić na ciepło prawie całą moc prądnicy. Jeżeli spalił się również obwód ładowania akumulatora...
a nie lepiej bezpośrednio pod charge podpiąć koszyczek bez żadnych innych obwodów?
Kolego, emaero1! Przeanalizuj schemat. W tym wariancie oscylacja jest nieunikniona, ponieważ po osiągnięciu ustawionego napięcia akumulatora przekaźnik odłącza akumulator od źródła ładowania , ale napięcie akumulatora natychmiast spada, i obwód ponownie przechodzi w tryb ładowania , więc powstaje oscylacja. Zamień baterię i źródło ładowania miejscami....
Może nie ten przewód. Jak "przedzwaniasz" to ? Odepnij kostkę od altka i sprawdź czy jak dźgniesz ten pin przy liczniku probówką to się kontrolka zaświeci. Może ktoś coś pociął po drodze,albo porobił jakieś przekaźniki. Nie masz czasem jakiegoś DRL-a własnej roboty zapiętego pod ten obwód?
No dobra. Zatem odłącz alternator od instalacji i zrób prowizorycznie nową, tylko z obwodem ładowania - nie wiem czy się tam tak da zrobić. Wtedy będziesz miał pewność gdzie jest problem w alternatorze i regulatorze czy instalacji.
Witam. Posiadam ładowarkę Hahnel PowerStation TC Action Model:1000 500.6 i mam z nią problem. Po włożeniu akumulatorków i włożeniu do kontaktu jeden akumulatorek ładuje się normalnie, a drugi nie. Dioda zamiast świecić zaczeła migać, więc poruszałem akumulatorkiem i nic. Zamieniłem miejscami akumulatorki i dalej to samo, ale tylko na jednej stronie,...
Biały LED potrzebuje około 3,2V więc jeśli ogniwo guzikowe to coś z serii CR w zależności od dostępnego miejsca. Rezystor 10om wystarczy. Ledy kupujesz zwykłe " gołe" diody. Akumulator, batimexu się nada ale tu jeszcze trzeba go jakoś ładować.
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Zastosuj to co kolega zasugerował. Nawet z 6V ta LED będzie świeciła tyle że niepełną mocą. Natomiast pomysł z przetwornicą jest dobry tylko że wydajność obwodu ładowania akumulatora jest za mała i po jakimś czasie zostanie rozładowany. Pomysł z przetwornicą jest do wykonania inaczej - trzeba byłoby zastosować w obwodzie oświetlenia taką diodę jak zasugerował...
Hehe ja tez miałem z tym problemy ale to kwestia wprawy :D http://hobby-elektronika.eu/smd.html
Niedawno naprawiałem taki prostownik. Regulacja prądu jest przełącznikami po stronie pierwotnej przez odczepy. Po wtórnej stronie jest prosta elektronika która ma wyłączać obwód ładowania gdy napięcie na akumulatorze osiągnie wymagany poziom i przełancza na prąd podtrzymujący. Wówczas styki przekaźnika są zrównoleglone rezystorem dużej mocy /ten zielony...
Czy nie można by było wykorzystać prądnicy do hamowania a jak mało się hamuje to załącza się sam. Bez części ruchomych po prostu przerywając obwód ładowania bo jak niema obciążenia to prądnica nie stawia oporów ładuje akumulator albo co innego. A klocki tylko w ostateczności
Wymontuj zespół bezpiecznika i odkręć od niego przewody.Zakup w każdym sklepie motoryzacyjnym gniazdo bezpiecznika z wyprowadzonymi z niego dwoma przewodami.Po włożeniu w to gniazdo bezpiecznika samochodowego np 16A zamykasz górną część gniazda odpowiednią przystosowaną pokrywką Cena takiej obudowy bezpiecznika to około 5 zł.Na wolnych obrotach gdy...
Braku ładowanie, tzn. tego że kontrolka gasnie. Myslałem, że uszkodozny jest obwód ładowania baterii wbudowany w aparat. Ten felerny kabelek ładował inne urządzenia. Ale sprawdziłem też inne mini USB, jakie mam w swoich zapasach. W jednym przypadku wtyczka nie chciała wejśc go dniazdka , nie próbowałem na siłe aby nie uszkodzić. To kolejny przykład...
Po stronie odbiorników to nie bardzo jest po co rysować schemat - w UPS wpiąłem się tylko w kable do akumulatora. Mam jeszcze taką myśl, że obwód ładowania w UPS nie ma mostka graetza tylko może być na jednej diodzie - wówczas na drugim biegunie akumulatora może pojawić się napięcie naprzemienne. Jeśli w drugim UPS będzie ta sama sytuacja to połączenie...
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Witam, Mam takie naiwne pytanie, wydaje mi się że znam odpowiedź ale wolę mieć pewność. Czy mając podłączone dwa akumulatory 12V szeregowo do 24V, mogę je ładować pojedynczo ładowarką 12V bez ich rozłączania? Pozdrawiam, Możesz ładować osobno bez rozłączania pod warunkiem że w pojeździe jakiś odbiornik nie zamyka obwodu. Dodano po 5 Bo jeśli obwód...
bo w opisie bms’a jest napisane, że ma on funkcje ładowarki. Producenci i dystrybutorzy tych płytek różne rzeczy piszą. Na zdjęciu tej płytki nie widać niczego co mogłoby być ładowarką albo systemem balansowania. To nie jest żaden BMS , to jest po prostu sprzętowy układ zabezpieczający . bo bym musiał dołożyć do tego wszystkiego osobną wtyczkę,...
Szukasz problemu tam, gdzie go nie ma. 2 godziny to zupełnie normalny czas ładowania baterii. Pół godziny możesz ładować zmasakrowaną baterię. Typowa bateria składa się załóżmy z 6 ogniw 3.7V o pojemności 2400mAh (co daje 6 x 3.7V x 2.4Ah = 53Wh). Żeby taką baterię naładować w pół godziny zasilacz musiałby dysponować mocą większą niż 100W (zakładając...
Elektromagnes połączony mechanicznie z wyłącznikiem i o funkcji trzymania. Po załączeniu przyciąga styk i zamyka obwód,który pozwala uruchomić ładowanie. Wyprowadzenia cewki elektromagnesu najprawdopodobniej są podłączone przez 3 styk zasilacza do termistora w baterii. Stawiam na termistor PTC - gdy sie akumulator zbytnio ogrzeje, termistor zwiększa...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Mam 3 akumulatory połączone szeregowo 36v 12 ah czy zwykły prostownik do akumulatorów żelowych jest w stanie naładować coś takiego bez rozpinania na raz? Nie. Napięcie jest za niskie (trzykrotnie). Jednak jeśli w trakcie ładowania odłączasz obciążenie - wtedy wystarczą 3 identyczne ładowarki dołączone do zacisków poszczególnych akumulatorów, każda...
Jeśli układ będzie miał małe straty, to po podaniu napięcia będzie oscylował bardzo długo. https://obrazki.elektroda.pl/4922841800_... Żeby oscylacje zanikły szybko, straty w obwodzie LC muszą być bardzo duże. https://obrazki.elektroda.pl/1008049300_... Cewka nie może ograniczyć prądu stałego, bo dla prądu stałego jest...
Witam, zorganizuj sobie multimetr i pomierz dokładnie cały obwód ładowania.
W tej sytuacji pozostaje kupić nowy balancer i jest spora oferta. Ta wydaje się rozsądna: [url=https://storage.googleapis.com/alle... Ale może wystarczyłby 30 A. Niestety nie znalazłem oferty balancera z wyłącznikiem. Ale to chyba drugorzędna sprawa. Nie spotkałem...
Nie jestem pewien na 100%, ale wygląda na to, że dioda LED RGB i przycisk zasilania/resetowania są podłączone do TuyaMCU, podczas gdy zielona dioda LED jest podłączona do obwodu ładowania.
no z tym grzaniem to spokojnie bo UEM jest o ile się nie mylę klejony.Przeczyść płytę a jak po zalaniu to wanienka i dobrze wysusz.Jeśli nadal du** to zobacz R100..termistor 47k jak i elementy RC w środkowej lini od złącza bateri BSI.Oczywiście standartowe sprawdzenie obwodu od gniazda ładowania do samego UEMa (V101) sprawdziłeś..
Dzięki za te schematy. Ale ponawiam pytanie... czy ładowanie z gniazdka ładowarki idzie przez ten sam obwód co ładowanie z podstawki biurkowej poprzez gniazdo systemowe?
Pierwsze, co może zrobić użytkownik, to podłączyć pewną baterię do swojego laptopa i podejrzaną baterię do pewnego laptopa. Będzie widać, czy problem jest w baterii czy w laptopie. Jeżeli akumulatory były rozładowane do napięcia 1,3 V to już straciły dużo pojemności i bateria będzie do wymiany. Do tego przygody z układami zabezpieczającymi, które potrafią...
Podaj masę na cienki przewód przy alternatorze. Jak się zapali kontrolka w liczniku (po zapłonie oczywiście) to do roboty alternator. Jak się nie zapali to kontrolka spalona lub przerwa w obwodzie.
Hi. Nad czym się zastanawiać? Rolą obwodu ładowania central jest doładowywanie akumulatora w pracy ciągłej. Jeżeli na akumulatorze spada napięcie - ulega on rozładowaniu. Doładowywanie prostownikiem czy kupowanie nowego akumulatora to takiej centrali mija się z celem. Uszkodzony jest obwód ładowania akumulatora w centrali. Matrix trzeba przyznać, że...
Regulacja: po co 3 mostki i elektrolity wystarczą, 3 diody 3, opory 100kom, jeden kondensator, jeden potencjometr. Jakie jest napięcie wzbudzenia bo nie rozumiem diaka w obwodzie?
Najlepsze wyjście to sprawdzić obwód kontrolki ładowani,przewód od kontrolki do masy i ma zaświecić.Zacznij od tego bo bez kontrolki ładowania nie będzie.
Wielokrotnie zakładałem w VW F00Ma tylko z wyjściem L i alternator ładował prawidłowo. Widnieje tylko błąd z obwodu DMF.
Zapytałem, bo nie wiedziałem, że w tym motorowerze był akumulator i obwód ładowania.
Nie bardzo można odłączyć obwód ładowania od akumulatora bo napięcie na cewce poszybuje na kilkadziesiąt wolt. Stabilizatory i przetwornice spowodują ograniczenie prądu ładowania. Nie wiadomo jak się zachowają gdy napięcie zacznie wzrastać po ustaniu obciążenia. Tam jest prostowanie na jednej diodzie oraz tętnienia duże. Najprostszy sposób to posłanie...
Zastosuj dla zabezpieczenia obwodu ładowania zabezpieczenie typu S lub bezpiecznik płytkowy samochodowy.W wielu prostownikach fabrycznych właśnie obwód ładowania jest zabezpieczony bezpiecznikiem płytkowym
Do bardzo podobnego prostownika dołożyłem regulator XY-L30A , ustawiam napięcie jakie podaje producent akumulatora i nie bawię się w żadne pomiary bo szkoda na to czasu - po naładowaniu następuje rozłączenie obwodu ładowania.
Opraw jest 48 szt z czego 12 szt. jest awaryjnych zasilane kolejno L1,2,3.Chodzi o to że awaryjne nie wychodzą na tej samej fazie, a obwód ładowania jest osobny na obwodzie jednofazowym.Oprawy załącza stycznik stąd obwód ładowania.
http://www.sp5jnw.sem.pl/technika/lcobw3... Zobacz tutaj - spora garść teorii obwodów LC.
Nie ma, rozkręca się. Usterki są zazwyczaj bardzo podobne - od wadliwych lutów, przez wadliwe elementy (opornikom i kondensatorom zdarzają się przerwy, kondensatorom zwarcia), stare uszkodzone tranzystory, zwarte diody, popękane ścieżki, zwarcia z procesu lutowania, wady konstrukcyjne powodujące najczęściej przegrzanie elementów. Jakieś tam pojęcie...
Ładowanie masz wzorowe , a napięcie z kontrolki jest tylko potrzebne po uruchomieniu silnika , inicjalizacja ładowania , później diody pomocnicze w altu przyjmują na siebie to zadanie. U ciebie wyraźne przywieranie obwodu wzbudzania do masy.
Jeśli akumulator jest sprawny i nie ma poboru prądu (oświetlenie) to nawet na wolnych obrotach powinno być ponad 12V. Zapłon CDI jest całkowicie niezależny i nie obciąża akumulatora ani obwodu ładowania.
Wzmacniacz ma praktycznie zerową impedancje (z założenia - jest ona niższa niż głośnika). Na drodze niskotonowego głośnika masz zwrotnicę: kondensator w szereg i cewkę. Stukając w głośnik podpięty do takiego obwodu ładujesz kondensator, który pewnie na skutek współdziałania z cewką działa jak generator chrobotania. Czy oprócz chrobotania coś jest nie...
Sugeruje podmienić na próbę akumulator z innego auta. Druga opcja załozone led chińskie kierunki i rezystory obciążaja obwód nadmiernie.
Większość niedomagań akumulatorów wynika raczej z usterek w obwodach ładowania oraz z kiepskiej jakości samych akumulatorów. Kiedyś standardem w aucie była prądnica, dająca 10-20A. Potem alternator - 40-50A. W tej chwili byle osobówka niższej klasy, ma alternator 100-120A.
Ale kręcisz informacjami. Teraz to już nie wiadomo co było, co jest i co chcesz uzyskać... To, ze nie jesteś elektronikiem widać gołym okiem i nie tu tkwi problem. Problemem jest rzetelność przekazywanych informacji. Wszystkie rady opierają się głównie na informacjach od ciebie. Jak przekazane informacje są błędne, to rady też stają się błędne! Ale...
Nie lekceważyłbym sprawdzenia obwodu ładowania. Sam pomiar napięcia miernikiem DC i wynik ponad 14V nie oznacza, że winien jest wyłącznie akumulator. Dobry elektryk samochodowy, znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości.
Piszesz, że tablet się nie ładował więc wymieniono w nim gniazdo. Przed wymianą sprawdzono obwód ładowania ? Samo gniazdo było fizycznie uszkodzone lub też pady były powyrywane ? Jeżeli nie to możliwe, że usterka nie dotyczyła samego gniazda które mogło być sprawne lecz elementu obwodu ładowania (przetwornik?). Równie dobrze w trakcie wymiany mógł zostać...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
ładować obwód obwód ładować alternator ładować akumulator obwód
renault megane bezpiecznik wycieraczka częstotliwość karetka amazon assistant
zasilacze czarna lista corral super n3500
Audi A8 D3 błąd 18020 P1612 – nieprawidłowe kodowanie sterownika ECU, objawy i naprawa Dwumian Newtona – wzory, zastosowania w elektronice, trójkąt Pascala, modelowanie nieliniowości