Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Pytanko do was, jest jakakolwiek możliwość ładowania takiego Powerboxa w samochodzie za pomocą gniazdka zapalniczki? W samochodzie z instalacją 12 woltową, takie akumulatory możesz ładować bezpośrednio z instalacji elektrycznej pojazdu (np. przez wspomniane gniazdo zapalniczki). Napięcie ładowania w instalacji samochodu jest zgodne z wymaganiami tych...
Kontrolka świecy żarówej informuje nas o właczonej, zasilanej śweicy żarowej. Bedzie sie ona tak długo świecić do puki grzeje sie świece czyli do puki masz przekrecona stacyjke w pozycje grzania swiecy. Na schemacie nie ma żadnego przekaźnika który by to decydował o czasie grzania świecy to ty o tym decydujesz. Co do tego przekaźnika. On nie jest zasilany...
Witam, chciałbym zaznaczyć na wstępie, że czytałem i szukałem bardzo wiele na ten temat, również tu na forum ale nie znalazłem rozwiązania które by mnie satysfakcjonowało. Dziadek poprosił mnie bym "zajrzał do alternatora bo coś przestal ładować jakiś czas temu, do tego ostatnio zgasła kontrolka ładowania która się paliła w czasie jazdy ale nadal nie...
Spalona żarówka kontrolki, lub uszkodzony obwód Alternator zaczyna ładować z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Podaj masę na cienki przewód przy alternatorze. Jak się zapali kontrolka w liczniku (po zapłonie oczywiście) to do roboty alternator. Jak się nie zapali to kontrolka spalona lub przerwa w obwodzie.
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Przy podłączeniu ze zdjęcia musi sie świecić kontrolka D+ zamyka wstępnie obwód kontrolki masą,jak zaczyna ładować pojawią sie napięcie na mostku i kontrolka gaśnie bo ma 2x+. Tak prosto i w skrócie. Także albo regulator padnięty albo zły styk pierścień-szczotka.
Może nie ten przewód. Jak "przedzwaniasz" to ? Odepnij kostkę od altka i sprawdź czy jak dźgniesz ten pin przy liczniku probówką to się kontrolka zaświeci. Może ktoś coś pociął po drodze,albo porobił jakieś przekaźniki. Nie masz czasem jakiegoś DRL-a własnej roboty zapiętego pod ten obwód?
To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
Wielokrotnie zakładałem w VW F00Ma tylko z wyjściem L i alternator ładował prawidłowo. Widnieje tylko błąd z obwodu DMF.
Chodzi mi o te pierścienie po których ślizgają się szczotki gdy się przetrą na wylot tzn.do izolatora to altek raz ładuje a raz nie gdy się przetrą na całym obwodzie to ładowanie kaput.Wyjmij szczotki i sprawdź dokładnie owe pierścienie obracając wirnikiem.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Tylko to wygląda tak chce go umieścić w traktorku i nie mam żadnej stacyjki a odpalam go ręcznie przez korbe. I teraz chciałbym zamontować alternator bym przez niego doładowywał akumulator. Dodam że chce tylko zamontować swiatla Więc dajesz jakiś mały włącznik w obwód wzbudzenia (lampka), i to wszystko.
Kontrolka świeci cały czas, natomiast gdy wzbudzę alternator sztucznie, to słabo się jarzy. Alternator odłączyłem na moment. Jak najlepiej sprawdzić instalację pod kątem zwarć? Po kolei odłączałem kilka obwodów instalacji i nie było różnicy - dalej nie ładował.
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
Czy możliwy jest taki obwód: jeden alternator 12 V ładuje mi 2 akumulatory 12 V jednocześnie, a zarazem mogę z nich pobierać napięcie 24 V? Czy wykorzystując diody da radę zbudować taki układ, czy zawsze będzie zwarcie?
Nie rób "pajęczyn" odłącz wtyczkę MA pod "maską" w tej wtyczce MA znajdź pin 9 (biało-czarny przewód), odłącz złącze regulatora przy alternatorze i sprawdź pomiędzy MA9 a pinem 3 regulatora (biało-czarny) czy: - jest ciągłość obwodu - nie ma zwarcia do masy
A obwód kontrolki dobry?
Wygląda na uszkodzenie w obwodzie alternatora. Sprawdź dokładnie jakie masz ładowanie. Ale błąd wskazuje na uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
Nie wiem jak w tym sprzęcie. Ale prawdopodobnie mogę się mylić Ale za to na sto procent w starszym sprzęcie takowa żarówka, kontrolka ładowania służyła, jako element pomocniczy do wzbudzenia alternatora. I obwód tej żaróweczki jest, był bardzo ważny, aby akumulator był ładowany poprawnie przez alternator.
Temat jak najbardziej na czasie, moje stare autko Mondeo Mk1 na postoju ma pobór prądu około 220mA. Mimo że wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, odłączyłem radio, zegarek w kabinie, wszystkie kastki od alarmu, centarlnego zamka, alternator - upłuwu prądu nie znalazłem i tak męczę się, jak tylko mam możliwość to prostownik podłączam. Alternator...
W tych silnikach układy zapłonowe, to całkowicie oddzielne obwody. Cewki alternatora ładują tylko akumulator, nic więcej. Akumulator, zasila tylko rozrusznik. Prostowniki, to pojedyncze diody. Najprostszy sposób połączenia, to ten, który narysowałem - co z tego wyniknie?
Witam! Mam tą sama usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
Alternator będzie ładował i bez żarówki w obwodzie, więc żarówka nie jest obowiązkowa do wzbudzania alternatora, a nie świecenie żarówki nie znaczy, że alternator ładuje. Pozdrawiam.
Tu chyba są mylone pojęcia - bezpiecznik 5A na przewodzie energetycznym ? Ja zrozumiałem, że bezpiecznik jest w obwodzie dodatkowego akumulatora zasilającego webasto a nie głównego samochodowego. Może autor tematu dokładnie wyjaśni (o ile potrafi) w jakim obwodzie jest ten bezpiecznik.
dokładnie denso a co on ma naprawic jak ma ładowanie??
No dobra. Zatem odłącz alternator od instalacji i zrób prowizorycznie nową, tylko z obwodem ładowania - nie wiem czy się tam tak da zrobić. Wtedy będziesz miał pewność gdzie jest problem w alternatorze i regulatorze czy instalacji.
Witam Zastanawia mnie co ma zużycie szczotek do poboru mocy z alternatora. Szczotki są w obwodzie wzbudzenia nie w obwodzie twornika, więc obciązenie altka ma tutaj znikomy wpływ na przyśpieszone zużycie.
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Ale dodatkowo zrozumiałem że mają to być dwa oddzielne obwody - a w założeniach nie mają być. Jak jest separacja to są dwa odzielne obwody. Z definicji separacji... Ma być jeden obwód - nadomiast dodatkowe żródłow zasilania przyłączane w 2 wypadkach: 1. Kiedy aku 1 + alternator nie wydala - na czas wzmożonego poboru np. wyciągarka 2. kiedy aku 1 naładowany...
Może ustalmy tą kontrolkę: jak przekręcasz kluczyk, ale nie odpalasz, to świeci? Czy inne kontrolki świecą? Jak odpalisz, to co wtedy? Czy mierzyłeś napięcie na akumulatorze przed i po uruchomieniu silnika? Dobrze jest też sprawdzić obwód kontrolki, bez niego alternator może nie zacząć ładować.
Alternator nie będzie działał bez wzbudzenia. Skoro na tym czerwonym przewodzie ładującym cały czas jest takie samo napięcie bez względu na to czy silnik jest odpalony, to znaczy że nie ładuje. Sprawdź obwód wzbudzenia (kontrolki).
Podłącz jakąś kontrolkę pod obwód świec żarowych, zobacz jak długo świeci po uruchomieniu i będziemy wiedzieć o co chodzi.
Ok , nie jest tak źle , przyczyną chyba jest brak napięcia na obwodzie wzbudzenia , tylko teraz co dalej ? :(
Wg mnie nie działa Ci ładowanie. W motocyklach i motorowerach wyposażonych w akumulator musi znajdować się obwód odpowiedzialny za ładowanie akumulatora podczas pracy silnika. Czyli jak odpalisz alternator powinien zasilać aku jak i resztę elektryki - min. kierunki i klakson. Sprawdź regulator.
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
A coto ma do rzeczy przecież to tylko załącza kontrolkę.? ...a z takim podejściem to nie zrobiłeś czasem jakiegoś "tjunigu" i nie wstawiłeś diod zamiast żarówek? Bez tej żarówki w obwodzie wzbudzania alternator nie będzie ładował.
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Też jestem zdania ,że żaróweczka lub jej obwód,dlatego zaczyna ładowac po przegazowaniu.
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
zamykam stare tematy, była przerwa w obwodzie nie było ładowania, wieki temu
......ani żarówki w obwodzie kontrolki ładowania.
Elektrownia wiatrowa na nieprzerobionym alternatorze samochodowym - może jednak warto. Oczywiście od razu zakładam przypadek kiedy stosujemy odpowiednio mocny rotor i przekładnię. Wpadł mi do głowy pewien pomysł, który zamierzam przetestować w mojej, powstającej dopiero konstrukcji, ale do sedna. Wiadomo, że przeciętny alternator z osobówki potrzebuje...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
Kieruj się prostotą układu. Są rozbudowane automaty świateł z doświetlaniem drogi, gaszeniem przy dłuższym postoju przy zaciągnięciu ręcznego i innymi dodatkami. Ty potrzebujesz prosty układ, który po prostu załączy się po tym, jak alternator zacznie ładować. Najlepiej kup taki, który NIE MA wbudowanych przekaźników, a tylko nimi steruje. Pewnie będzie...
Ford ma inteligentne ładowanie, którym steruje komputer. Alternator prócz grubego przewodu ma tez koskę 3 pinową. Jeśli coś dzieje się z altkiem to komputer odłącza zbędne obwody jak np przednia szyba ogrzewana. (może też pojawić się błąd w komputerze). Alternator musi być oryginalny bo tak jest dziwnie, że zamienniki nie bardzo parują się z komputerem....
Więc przyjmij do wiadomości że sam nie zrobisz, skoro nawet nie potrafisz opisać problemu ( typ alternatora np.) i mierzysz nie wiadomo co i po co. Alternator ma być podłączony do akumulatora, jeśli na zaciskach akumulatora w trakcie pracy silnika będzie napięcie 13.9 -14.4V, to alternator jest sprawny. Do D+ powinno przychodzić napięcie ze stacyjki,...
Witam ładowanie ogarniete lecz nie do konca,wymienilismy na nowy alternator i zaczął ładowac ale tylko na załączonych swiatłach.Z automatycznym właczaniem swiateł na wolnych obrotach lampka paliła sie czyli cos z obwodem wzbudzenia jest nie tak jak sadze.Samochód pojechał wiec temat mozna zamknac.
Jak "samoprogramowalny" to tylko zobaczysz, jeśli "wybieralny" to wybierzesz i zapiszesz. Jeśli jest wybrany niewłaściwy albo nierozpoznawalny to po około 10min pracy pojawi się na desce błąd obwodu ładowania. Ładowanie oczywiście będzie.
Idąc dalej - załóżmy, że taki powerbank zadziałał. Super, ale jak wszyscy wiemy - wysoki prąd ładowania szkodzi ogniwom - jednorazowy, szybki "strzał, impuls, to nic innego jak wtłoczenie sporej ilości energii na raz w obwód z WPIĘTYM akumulatorem - zabijamy tym samym akumulator pojazdu, jak i tego powerbanka. Wewnątrz są diody zabezpieczające aby...
Nie zgaśnie gdyż tu tkwi problem musisz je sprawdzić na ciągłość obwodu najprawdopodobniej niebieski jest przerwany.
Panowie prawidłowe ładowanie to 13,8V - 14,4V nigdy nie będzie idealnie 14,4V .Alternator do wyjęcia i sprawdzic trzeba diody obwodu wzbudzenia bo to one odpowiadają za ładowanie na wolnych obrotach.
Jeżeli dobrze pamiętam, to tam jest przekaźnik odcinający rozrusznik. Sprawdź ten obwód, pewnie jest gdzieś przerwa.
T4 2,4D 91 rok po podłączeniu obrotomierza (kabelek przy alternatorze pod zacisk W) zapala sie lampka oleju ale dopiero podczas jazdy przy 2500 obrotów wcześniej tego niebyło czy te obwody są ze soba powiązane, alternator wydaje sie być wporządku ładuje. Co trzeba sprawdzić od czego zacząć.
A jak te koło 1V "dołem" ucieka to co? Kirhoff opisał obwody szeregowe. Ale co tam,plus jest ważny.
witam, posiadam ładę 2106 z oryginalnym starym alternatorem (6diodowy), który ma osobny regulator napięcia oraz obwód kontrolki ładowania przez przekaźnik. niestety coś się stało z tym alternatorem i nie ma ładowania. chciałem podłączyć nowszy typ altka z lady 2107, który ma regulator już na alternatorze (ale on z kolei nie ma wyprowadzenia na obwód...
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Witam Mam do Państwa pytanie dotyczące samochodowej instalacji elektrycznej. Nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi. Podczas pracy samochodu alternator ładuje akumulator, z którego zasilany jest obwód elektryczny. Czy istnieje jakieś zabezpieczenie przed przed prądem ładowania pochodzącym od alternatora? Czy na klemach akumulatora są podłączone przewody...
choć po wejściu na wyższe obroty może zacząć ładować z powodu tego że wirnik nie rozmagnesował się. Właśnie na to należy zwrócić uwagę - może - ale nie zawsze musi. Po prostu przez obwód żarówki regulator ma ZAWSZE zasilanie i wzbudzenie jest pewne, potem zasilanie zapewniają dodatkowe diody alternatora ( co powoduje gaśnięcie żaróweczki )
Dla akumulatora poniżej 10V to już jest katorga a odpalisz auto to dostanie z alternatora dodatkowego kopa w postaci 50A prądu ładowania i mu płyty się posypią jak stare prześcieradło. Nie cuduj z wynalazkami tylko napraw auto. Akumulatora nie wyładowujemy. Zwłaszcza tego w samochodzie gdzie jest ładowany alternatorem.
Pierwsze podejrzenie - tak jak kolega napisał w poście nr 4, drugie - problem z wiązką przewodów ( zły kontakt, zbyt duża rezystancja obwodu.) Trzecie - kończą się szczotki i alternator nie ładuje z pełną mocą ( raczej chwilowo/impulsowo - stąd to "blade" świecenie i błyskanie )
Staram się zrobić jakiś układ do ładowania akumulatora kwasowego znajdującego się w przyczepie kempingowej. Ładowanie miało by odbywać się z alternatora i tylko podczas gdy silnik auta pracuje. Przy wyjazdach weekendowych gdy jest w nocy zapotrzebowanie na światło chociażby diodowe akumulator nie wytrzyma długo. Dla tego przy częstych zmianach miejsca...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Nie jest zasilane z żarówki-kontrolki ładowania? W podobnych układach wystarczało zmienić żarówkę na nową, wypalały się z czasem(Polonez i podobne). Sprawdź w/g schematu wykonanie obwodu, było kilka opcji wzbudzenia alternatora.
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/.P
Mam odpiąć główny przewód od alternatora ? Nie. Odepnij cienkie. Nie jestem pewien czy lampka zgaśnie przy sprawnym obwodzie,bo nie wiem jak jest zbudowany,jednak jeśli zgaśnie to jest sprawny. Tak na prawdę to powinno się wypiąć wiazkę z obu stron i przedzwonić ja pod kątem przebicia na masę i na inne przewody,jednak od czegoś trzeba zacząć. https://a.allegroimg.com/s600/115a2d/ec8...
Tak włączając myślenie, to odpowiedz sobie, w którym obwodzie alternatora (prądowym, czy wzbudzenia) płynie większy prąd i przestaniesz zadawać takie pytania. Poza tym, na wyjściach alternatora nie ma żadnych oznaczeń literowych?
Jeszcze raz Skąd pewność, że alternator jest sprawny? Jak sprawdzony? To, że jest ładowanie nie jest równoznaczne z tym, że alternator jest w pełni sprawny. I Jak sprawdzony obwód kontrolki? Rozłączony choćby na próbę?
Nie lekceważyłbym sprawdzenia obwodu ładowania. Sam pomiar napięcia miernikiem DC i wynik ponad 14V nie oznacza, że winien jest wyłącznie akumulator. Dobry elektryk samochodowy, znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości.
Jakiś akumulator w drugim obwodzie do startu Tylko jak wtedy spiąć to, żeby się ten akumulator również doładowywał? Zostawić alternator skuterowy, żeby go ładował a dieslowym ładować baterię dla domku?
Tak samo na zapalonym jak wcisnę przycisk rozrusznika to nie słychać żeby się kręcił Brawo! Jeszcze cały ten rozrusznik ? :cry: Prawdopodobnie przebite diody w regulatorze napięcia i oberwana masa akumulatora. W takim przypadku bez pracy silnika obwód zamyka się przez zwarte diody i uzwojenie alternatora (magneta).
Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe, Potwierdzam. Spraw sobie najprostszy wskaźnik napięcia, nawet układ z jedną wielokolorową LED z najbardziej znanego polskiego portalu aukcyjnego. I podłącz, a przekonasz się. Po rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze wróci do wartości ~14V oraz gdy włączysz wentylator, to automatycznie...
Witam, najprościej ładowanie poprzez diody Schottkiego. Z alternatora 3 diody - każda do jednego akumulatora. Amperaż zależny od wielkości akumulatora i pobieranego prądu przez obwody. Pozdrawiam Janek.
Pozwolę sobie podzielić się moimi pomysłami, które kiedyś zrealizowałem w podobnym projekcie robionym na zlecenie znajomego. Była to przyczepa, a nie camper ale wychodzi podobnie. Zdecydowałem się na instalację w całości 12V, jedynie 2 gniazda były zasilane z przetwornicy 12/230V. Źródłem energii były 2 akumulatory AGM 12V 180Ah, ładowane z alternatora...
Zasadniczo jest tak-przekaźnik zapina plus z akumulatora ( poprzez bezpiecznik), masę silnik ma stałą. Jeden koniec cewki przekaźnika idzie na masę, drugi jest podłączony do alternatora, to tego zacisku, co idzie na kontrolkę. Jak alternator zaczyna ładować to wspomaganie podejmuje pracę.
Koledzy a samochodzie jest ładowanie stałonapięciowe a nie stałoprądowe jak sugerujecie. Doładowanie o 0,5V akumulatora 90Ah trwa prawie dwa razy dłużej niż 45Ah,ponieważ prąd ładowania zależy od różnicy napięć alternatora i akumulatora oraz oporu obwodu ładowania (alternator+akumulator) Alternator może dać 100A ale akumulator pobierze tyle ile mu prawo...
Teorię to owszem roumiem. Chodzi o to, że tym prostwonikiem łądowano dziesiątki akumulatorów w tym w ciągniku rolniczym bdajże 160 Ah i samochodowe ok 45 Ah. I nigdy nie wystąpiłą sytuacja, aby akumulator osiągnął napięcie sporo ponad 15 V i dalej pobierał prąd rzędu 3 A. Właśnie tutaj problem, że prostownik jest obciążony. A nie jest to żaden tytan...
A jak wyglądają pierścienie na alternatorze? Podłącz na wyjście alternatora gdzie idzie przewód do żarówki do wskaźników (nie pomyl z wyjściem na obrotomierz), na krótko żarówkę 5 wat i do plusa aku. Jeśli ładowanie się pojawi, problem z kontrolką i jej obwodem, jeśli nie, alternator uszkodzony.
Miałem taki przypadek i był zepsuty woltotierz,a nawet dwa .Sprawdż uzwojenie stojana czy go nie uszkodziłeś.Sorki na myśli miałem uzwojenie wzbudzenia<wirnika>.Po przekręceniu kluczyka nie zamyka się obwód i dla tego nie świeci kontrolka.A potem nie ładuje.
korzystam z układu asm4 kupowanego na allegro cena 30 zeta załozyłem ich juz z 15 sztuk spisuje sie dobrze szczegolnie w autach z separowanym obwodem postojówek układ uruchamia sie gdy alternator zaczyna ładowac i nie jest wymagane podpiecie pod jego kontrolke ale gdziekolwiek do + instalacji
Najprostsze rozwiązanie to przekaźnik, cewka wpięta pomiędzy D+ alternatora (zacisk kontrolki) a masę. Styki przekaźnika zwierają + akumulatora rozruchowego z pomocniczym w momencie gdy alternator ładuje. Jak obawiasz się o akumulator żelowy, to w obwód włącz jeszcze diodę, zmniejszy napięcie ładowania o 0,7V
Alternator z Nissan Murano A3TJ1791 firmy Mitsubishi. W aucie robił figle, na niskich obrotach nie ładował albo ładował na poziomie 12,7-12,6V, przy wysokich obrotach pod kreskę czasami zaskakiwał i ładował 14,3-14,4V. Szczotki były ok, wyrównałem pierścienie, bo jeden był wyżłobiony około 1mm. Przed zamontowaniem chciałem sprawdzić gdyż demontaż i...
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Po co ma iść do cewki przez rezystory ? Ideą tego połączenia jest jak najmniejszy spadek napięcia na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem, po to aby uzyskać silną iskrę. Jak silnik już zapali, alternator zacznie ładować i napięcie w instalacji wzrośnie do 14V to rezystor szeregowy w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki ma jak najbardziej sens.
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
16 V jest dopuszczalne tylko podczas ładowania poza pojazdem. Ale i tak należy go wtedy odłączyć bo silnie gazuje. Zmiana warsztatu konieczna w przyszłości. Oddaj do reklamacji, ale pewno będą się migać i i tak zapłacisz jeszcze raz ... Chyba uszkodzona dioda w obwodzie wzbudzenia nie została wymieniona. Powodzenia :)
Tzn gdyby nie było ładowania, a było ciśnienie oleju przy pracującym silniku to pojawia się sygnał ciągły brzęczyka i stop? Tak jest ale taka sytuacja będzie także gdy silnik nie pracuje (po włożeniu kluczyka i przekręceniu stacyjki na pierwszą pozycję) a brakuje masy z czujnika ciśnienia oleju - czyli zepsuty czujnik albo uszkodzony przewód od niego....
Tutaj zastosowano alternator obcowzbudny, 6-diodowy. Zacisk 86 to wg. DIN cewka przekaźnika. W tym przypadku 86 z alternatora to punkt neutralny uzwojenia. Napięcie na nim służy do załączania przekaźnika, który rozłącza kontrolkę ładowania (zacisk 87a — styk NC). Regulator jest zasilany z zacisku 15, czyli po stacyjce. Po przekręceniu stacyjki powinien...
obwód ładować ładować obwód obwód alternator
szyfrowana partycja odzyskać studio muzyczny kostka nissan
aktualizacja esperanza ev107r resetuj dekoder
Podłączenie lampy ulicznej sodowej przez wyłącznik 230V Jak wymontować wyświetlacz kilometrów w Renault Megane II 1.6 2006