Macie może jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem? Arduino Nano (lub inne dowolne) plus parę linijek programu i gotowe.
Jedynym sposobem aby zbadać czy obwód nie jest przerwany, jest użycie styku NC albo coś podobnego co obecnie jest tam używane, pomiar niewielkiego prądu wpuszczanego na cewke stycznika. Swoją drogą, można by obejść. Obwód alarmu dać na NC, obwód gaszenia dać tak jak jest NO. 1) jezeli alarm jest dalej zwarty, wiesz ze obwód działa i alarmu nie ma. 2)...
sa sterowniki ktore po podaniu masy zamykaja a zanik masy otwiera zamki koszt okolo 25zł szkoda wiec czasu i kombinowania
NO - blokowany obwód jest normalnie rozwarty, przekręcenie zapłonu przy wyłączonym alarmie pozwala odpalić samochód. NC - blokowany obwód jest normalnie zwarty, przekręcenie zapłonu przy uzbrojonym alarmie rozwiera ten obwód. Plus po stacyjce znajdź nie gasnący przy rozruchu. Jaki to samochód?
Styk 85 do masy Styk 86 do przewodu niebieskiego z alarmu(ten który podaje +12v) styk 30 do +12v(może być przez bezpiecznik 30A) styk 87 do przewodu do rozrusznika styk 87a nie podłaczony. W momencie kiedy na przewodzie niebieskim pojawia się +12V przekaźnik się załacza i podaje napiecie na styk 87 i dalej na rozrusznik i odciąza ci obwód alarmu. Ale...
Np. Relpol RM84 230V Opis styków masz na obudowie. 1,2 zasilanie pk. 4,5 lub 7,8 wpinasz w obwód zasilacza
IMMOBILISATION POINT 1 Fuel pump Cut the 1mm2 YELLOW wire located in the wiring harness placed in the black plastic box, on the driver’s side mudguard. IMMOBILISATION POINT 2 Relay pump Cut the 2,5mm2 YELLOW wire located in the wiring harness coming out of the “NEIMANN” central.
Zasilanie 5V z USB ---> Przełacznik taki jak w lodówkach (otwarte drzwi to obwód zamknięty) ---> Buzzer przystosowany do tych 5V Potrzebny jeszcze dodatkowo przekaźnik z dodatkowymi stykami, do potrzymania zasilania.
teoretycznie można np. w te miejsca co są czujniki otwierania drzwi samochodowych podłączasz czujkę tylko musisz dobrze dobrać czujkę żeby była typu NO czyli przerwany obwód normalnie a w przypadku wystąpienia alarmu obwód jest zwierany przez przekaźnik w czujce
Witam z tego co pamiętam alarm fabryczny znajduje sie za schowkiem pasażera i odcina tylko obwód rozrusznika.
Przykładowy włamywacz zwyczajnie się w to zaplącze, być może przerwie jakiś obwód czym włączy alarm i już go mają :D:D:D
Ten ma tylko styk NC niestety, a więc się nie nadaje. Potrzebujesz przekaźnik ze stykiem NO lub przełącznym.
Sprawdź kabel łączący kontaktron z centralą.
Miałem podobną sytuację z układem alarmowym. Zastosowałem zwykły tyrystor. Jedno z wyjść głośnika (+) podłączyłem do bramki, a drugie do katody tyrystora. Między anodę i katodę dałem brzęczyk i zasilanie z baterii. Impuls alarmowy z głośnika wzbudzał tyrystor i brzęczyk dawał sygnał. Wtedy długość i przekrój kabli na niewielkie znaczenie, bo do tyrystora...
ad1) tak, możesz podłączyć szeregowo - styki alarmowe są typu NC, czyki przerwanie ciągłości obwodu spowoduje wyzwolenie alarmu ad2) tak, ale rezystor podłączasz tylko do tego obwodu (np tylko stłuczeniówka) pozdrawiam - Maciej
Zmień typ obwodu na 2EOL/NC
Na rysunku jest wiele błędów: - brak zabezpieczenia lampek kontrolnych; - niepotrzebne zabezpieczenie S303B20 (obok S303B16 na budynek gospodarczy). - nieprawidłowe zabezpieczenie budynku gospodarczego, powinno być topikowe w celu zachowania selektywności; - mizerny przekrój kabla do budynku gospodarczego; - brak zabezpieczenia RCD i nadmiarowoprądowego...
Popatrz co google pokazało: http://img.nokaut.pl/p/1d/51/1d5154784f7... Rozpiska: 85,86 zasilanie cewki (podpinasz do blokady, w zależności czy masz sterowanie masą czy plusem podpinasz: stałą masę i sterowanie + z alarmu lub +po zapłonie i masę podawaną z alarmu) 30 wejście obwodu rozcinanego 87, 87a wyjście obwodu rozcinanego...
Więc obwód w łazience masz wydzielony. Alarm pewnie też niedaleko rozdzielni więc skorzystaj z przekaźnika i zalaczaj ten obwód.
No to albo dalej coś zasilaniem albo jakiś alarm odcina jakiś obwód. Najlepiej jak nie chce odpalić to diagnostyka komputerem które moduły się komunikują a które nie (brak zasilania). Albo od razu szukać puszki od alarmu i ją wyciąć (obwód odcięcia zapłonu od alarmu zewrzeć na stałe - typowo dwa grube czarne przewody lub dołożony przekaźnik).
Z tego co wiem tp centralny jest sterowany minusem. Dodatkowo może być tak że sygnał zamknięcia trzeba przepuścić przez opornik 180 Ohm. Tak jest w ibizach i toledo, w leonie dokładnie nie pamiętam, ale chyba też.
Z tego co pamiętam różniły się w zasadzie tylko układem elektrycznym. W WG stosowanych w centralach abonenckich i resortowych nie było kilku obwodów: - alarmów zacięć (inaczej rozwiązywano zabezpieczenia termiczne) - liczników zadziałań; - stopnie WG w zasadzie nie podawały sygnału zajętości, zajętość była podawana z przekaźników wyposażenia liniowego...
Źle mnie zrozumiałeś. Nie twierdzę, że fabryczny przewód wpięty jest bezpośrednio do centrali, tylko uważam, że trzeba się skupić na "syrenie", bo tam jest centrala i stamtąd wychodzą przewody zasilające przekaźnik rozłączający zapłon, chyba, że jakiś magik podpiął bez przekaźnika. Co by nie było, należy odnaleźć przewód, który został przecięty i wpięty...
Tak w ramach "upierdliwości", to nie jest blokada. To jest podstawa przekaźnika. I może mieć taki jak też i inne kształty... A to 12V na blokadę po zapłonie: podłączasz obwód blokowany do przekaźnika i wykorzystujesz w nim styki NC, czyli normalnie zwarte, czyli te, które przewodzą jak cewka przekaźnika NIE JEST zasilana. I do cewki przekaźnika podłączasz...
Witam, coś musi być z alarmem ,musisz wiedzieć że alarm przerywa obwód zapłonu i obwód startera aby nikt go nie odpalił, dlatego będzie ci ciężko to zlokalizować jeśli tego nigdy nie robiłeś a ja na odległość nie jestem w stanie chyba ci więcej pomóż, ale życzę powodzenia.
Teraz rodzą się kolejne pytania. 1. Czy jeżeli w szafce RACK nie da się uniknąć gniazd (zasilacze routerów etc), to RCD musi być zastosowane? Jeśli tak, to wypadałoby dać osobny obwód na alarm i szafkę. 2. Czy resztę obwodów (3x oświetlenie + 8x gniazda 1 fazowe + jeden obwód 3 fazowy na indukcję) zostawić na jednej różnicówce 3 fazowej? Elektryk nic...
Uzbrojony system podaje masę na cewkę przekaźnika a plus dostaje cewka z zapłonu, w momencie włączenia zapłonu na uzbrojonym alarmie cewka rozwiera obwód blokowany bo jest on cięty stykami rozwiernymi 30 i 87a. dzięki temu przekaźnik nie pracuje ciągle i nie roz...........a aku
Matę można byłoby wykombinować stosujac połaczone równolegle styki z gumek od pilota Gumki ponaklejać w odstępach ok8x8 cm na odpowiednio wytrawioną płytkę zamocowaną pod fotelikiem tak , aby dopiero ciezar dziecka w foteliku powodował zwieranie styków http://obrazki.elektroda.pl/2725525600_1...
Stopka boczna zwiera do masy pin cdi służący do gaszenia, to samo zresztą robi stacyjka, czyli działa to na odwrót niż w klasycznym alarmie, który przerywa obwód gdy jest aktywny
Rozumiem że chodzi o zabezpieczenie typu HV-260 2F? Jeśli chodzi o RCD, to obwód alarmu oraz oświetlenia domu poza łazienką i oświetleniem zewnętrznym dam poza RCD
Polecam strony producentów alarmów: wklep w googlach Proxima, amt-alarmy, SEO... Blokada rozproszona: dodatkowy modół, który możesz zamontować w dowolnej części auta, który komunikuje się z alarmem na drodze cyfrowej i blokuje wybrany obwód. Identyfikację zobaczysz na stronach producentów alarmów. To karty transponderow lub inne systemy. Moim zdaniem...
Witam wszystkich, , Mierząc poziom wody w zbiorniku, automatycznie uruchamia silnik pompy wody przy niskim poziomie wody i zatrzymuje silnik wody, gdy woda w zbiorniku osiągnie określony poziom. Obwód może być używany do różnych celów, takich jak obwód alarmu zalania i tak dalej. https://obrazki.elektroda.pl/9330262600_... https://obrazki.elektroda.pl/6536359500_...
Jdż po przewodach od alarmu i zobaczysz któreprzewody zostały przecięte i wpięte w obwód alarmu Połącz je
Klasyczny przekaźnik ALARM też wziąłby swoje (jeśli czujki są tak samo wiekowe, jak centrala, to nie przypuszczam, że byłby tam półprzewodnikowy), gdyby jednak był problem z rozróżnieniem poboru prądu, to przecież w obwód przekaźnika alarmu można włożyć rezystor, tak samo w obwód sabotażowy - chociaż tu TAMPER można wpiąć w obwód zasilania. Otwarcie...
Jeżeli mostkowanie odcięcia nic nie daje, to albo ktoś dodał jeszcze przekaźnik odcinający dodatkowy obwód, albo wina nie leży po stronie alarmu, tylko auta. Sprawdzałeś według tych schematów na końcu tego tematu, czy są zgodne z twoim autem? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9...
Znajdż przewód sterujący oryginalnym sterownikiem c.z. z klucza. Wychodzi z drzwi kierowcy. Przetnij go i po sprawie. Wepnij w obwód alarmu.
A po co Ci tam stycznik puść bezpośrednio obwód alarmu przez styk termostatu. Sygnał ma nie wielki pobór prądu.
A nie pomyślałeś, że gniazdo i wtyk linki są już połączone elektrycznie i wyjęcie wtyku z gniazda nie przerywa obwodu ? :-)
czy demontaż alarmu nie unieruchomi samochodu? Jeżeli instalator podłączył obwód blokady zapłonu, to samochód nie ruszy. Wiązki przewodów i wtyczki nie są uniwersalne i zamienne między różnymi centralkami.
Postępuj wg. instrukcji fabrycznej: Nie zalezy mi ani troche na tym alarmie Odszukać centralkę w samochodzie (powinna być dobrze ukryta) ale nie zawsze tak jest. Kolejny krok to "obejście" obwodu "pętle immobilizera".
Można jeszcze sprawdzić obwód alarmu lub dodatkowego zabezpieczenia jeśli to auto posiada.Często stosuje się przerwanie zasilania przekażnika pompy paliwa zamiast zapłonu.Pozdrawiam.
potrzebny ci będzie kondensator 25V 47uf, oraz rezystor(opornik) 33k łączysz oba równolegle i wpinasz w obwód z tym że (+)kondensatora musi być zwrócony w stronę centrali alarmu
Jaki obwód najlepiej przerwać przekaźnikiem uruchomionym przez alarm w samochodzie z tradycyjnym układem zapłonowym?
-Pralka osobny obwód; -Brak obwodu teletechniki; -Brak obwodu alarmu; -Brak obwodów rolet; -Brak obwodu bramy wjazdowej; -Brak obwodu domofonu lub wideofonu; -Brak obwodu oświetlenia zewnętrznego; -Brak obwodu oświetlenia ogrodu, podjazdu; -Brak obwodu gniazd zewnętrznych; A może tego wszystkiego lub części nie będzie ;) Lepiej jednak zasugerować to...
Ten pojedynczy przewód pom/czarny podpinasz podpom/czarny z alarmu natomiast fioletowe wpinaszw obwód który chcesz przerwać (zasilanie cewki zap, rozrusznik ,pompa paliwowa)
+SA- to zasilanie (sygnalizacja akustyczna) 12VDC TMP to obwód sabotażowy.
Jako czujnika chciałem użyć ciężarka na sprężynie który dotknie ścianki obudowy wzraz że wstrząsem. Spowoduje to przepływ prądu Czyli to, o czym wyżej napisałem, tylko w innych słowach- ale Twój kłopot to to coś, co po chwilowym przepływie prądu "podtrzyma" stan załączenia, czyli np. tyrystor :) BTW- może ktoś ze starej ekipy ma schemat tego alarmu...
Dla obwodów 1-fazowych zastosuj RCD jednofazowe. Zastanów się nad założeniem stycznika NC sterowanego z centrali alarmowej, który będzie Ci odcinał napięcie od urządzeń, które nie muszą być włączone podczas twojej nieobecności, a urządzania typu lodówka, centrala alarmowa, internet zasil omijając ten stycznik. Można pokusić się również dołożyć obwód...
A jaki widzisz problem? Opisów na Elektroda jak sprawdzić czujnik NTC jest multum. E71 - Alarm czujnika NTC suszenia Odczyt parametru NTC1 poza zakresem 1. Usterka przewodów 2. Usterka czujnika NTC 3. Usterka obwodu odczytu czujnika NTC (usterka głównego układu elektronicznego) E72 - Alarm czujników NTC grzałek Odczyt parametru NTC2 poza zakresem 1....
Witam wszystkich!!! Dzięki wielkie za podpowiedzi. Problem udało się rozwiązać. Faktycznie po przekręceniu kluczyka obwód alarmu nie był zamknięty. Powodem była wkładka zamka, nie było styku. Centralny zamek działa niezależnie. Pozdrawiam
mam problem z podłączeniem czujników ruchu To co nazywasz czujnikiem fachowo nazywa się czujką. Opis złącz czujki masz podany w instrukcji lub w wielu miejscach na tym forum. Jak znam życie to ani jednego ani drugiego nie przeglądałeś. Tamper to obwód sabotażowy który jest normalnie zamknięty Alarm to obwód alarmowy w ogromnej wiekszości czujek także...
nie kombinuj już z tym przekaznikiem tylko zrób tak jak ci napisałem,czyli 85 do alarmu, 86 połącz z 30[nie musisz dawać go do stacyjki bo plusa weżmie z przeciętego obwodu],przetnij obwód i jego stronę z pokazującym sie napięciem[od stacyjki] połącz z 30 a drugą stronę z 87a i będzie hulać aż miło.
Ogólnie chyba obwód sabotażowy tylko?
Sprawdź obwód "gaszenia"
Sterowanie rozrusznikiem znajdziesz za schowkiem po stronie pasażera, biały przewód , pin-2 w 30-pinowym białym złączu .
Czy słusznym jest stwierdzenie, że jeżeli sprzęt jest ok to po zwarciu obwodu powinien się włączyć alarm? Sabotaż od obudowy działa w ten sposób, że otwarcie jego obudowy wywołuje alarm(powinien to być sabotażowy 24h). Więc w chwili obecnej wychodzi na to, że słońce(temperatura) wywołuje minimalną przerwę i styk od obudowy się otwiera - co za tym idzie,...
Sorry, że odświeżam stary temat, ale może się komuś przydać. W stacyjce jest zamontowany rezystor, co ma tą zaletę że Suzi nie odpali po wyrwaniu kabli i spięciu na krótko. Należy w obwód alarmu wpiąć taki rezystor, niestety nie znam jego parametrów, ale wystarczy poszukać w necie.
Zgadam się z przedmówcą, że najlepszy będzie przekaźnik :) Będzie to działać na tej zasadzie, że jeżeli przez ten przewód płynie prąd, to dociera on do elektromagnesu przekaźnika i styki obwodu alarmowego są rozłączone. Po przerwaniu tego przewodu elektromagnes puszcza styki i obwód alarmu jest zamknięty ;) Problem może być w tym, że do tego przewodu...
-11-jest to obwód alarmu i c.o i chcę go mieć poza różnicówką, zastanawiam sie czy światła też tak nie zrobić. oraz -makaronu kabli nie będzie, zauważ że wszystkie esy są tak rozmieszczone że da się zastosować listwę łączeniową 3-f i podane napięcie linką 4mm. Tak jasne, a za chwile pojawi się temat Dlaczego rcd wybija :D
Jezeli masz diode od alarmu to łatwo trafisz po "kablu" do centralki. Nastepnie dalej idz po kablach które służą do blokowania obwodów, łącz przewody rozciete a od centralki odcinaj.
Witam. Dolphin po rozcięciu szarego przewodu i zaprogramowaniu kidnappera zatrzyma samochód, bez stosowania dodatkowego przekaźnika. Oczywiście pod warunkiem, że rozcięty będzie obwód elektryczny odpowiedzialny za pracę silnika (zapłon, pompa paliwa, etc). Oczywiście jest to niezgodne z przepisami unijnymi i instalator robi to na własną odpowiedzialność
Witam! Gdzie w tym samochodzie szukać modułu odpowiedzialnego za wygaszanie się lampek wewnątrz, po zamknięciu drzwi? Było ok, teraz światło świeci się cały czas. Można pogasić lampki ręcznie, ale podpięty pod ten obwód alarm uważa że drzwi są ciągle otwarte... Pozdrawiam
alarm ma przekaźnik,który odcina obwód pompy w centralce i jak wypniesz centrale,a ktoś wykorzystał przewody do odcięcia,to nie odpalisz.
Ja bym ten es bez RCD dał na kuchenkę, natomiast obwód siły w piwnicy przerzucił tam gdzie obecnie jest podłączona kuchenka. Należy sprawdzić w karcie katalogowej ETI czy przypadkiem tych lampek nie należy dodatkowo dobezpieczyć. Dlaczego nie ma obwodów dedykowanych takich jak zmywarka, pralka, piekarnik, teletechnika, alarm, brama itd... Edit. Jeszcze...
Z alarmu podłączasz brązowy(acc) do przewodu ze stacyjki na którym pojawia się +12 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon i nie zanika przy rozruchu.Blokada zapłonu jest realizowana na przekaźniku. Z alarmu wychodzi przewód biały który służy do wysterowania przekaźnika. Wybór obwodu który chcesz zablokować zależy od ciebie.
rolety jeszcze całkowicie się nie zamknęły = obwód na kontaktronie nie jest jeszcze zamknięty), a ja załączę czuwanie alarmu. Na manipulatorze wyświetli Ci się, że są naruszone wejścia - i możesz albo załączyć mimo to, albo sprawdzić. O ile uzbrajasz klawiaturą :D
Proszę bardzo. Dwa duże styki z lewej służą do zabezpieczenia jakiegoś obwodu, alarm załączony - rozwarte, alarm wyłączony - zwarte. Dalej dwa malutkie styki ze zworką to głośne lub ciche uzbrajanie - rozbrajanie alarmu. Złącze 12-to stykowe od lewej: 1 - 12V po stacyjce 2 - wolne 3 - syrena 4,5 - kierunkowskazy 6- 12V z akumulatora 7 - masa 8,9 - wejścia...
Nie mogę się dopatrzeć gdzie te dwa czarne przewody są wpięte. Zwarcie ich może pomóc,ale ten alarm ma w opisie że ten obwód już jest zwarty. Może jest uszkodzony przekaźnik w alarmie to wtedy pomoże. Jednak jeśli są one jednak wyprowadzone na jeszcze jeden przekaźnik ,to trzeba zobaczyc co odcina i wtedy to połączyć od nowa.
Wykluczyć alarm mostkując obwód blokady. I szukać dalej.
Czyli już wiem, że skierowanie w stronę okna, grzejnika nie robi problemu Nie tak do końca. Moim zdaniem takie teorie powinno obarczać się pewnym prawdopodobieństwem. Nie da się jednoznacznie określić, czy to będzie ok. Ogólnie jednak nie zaleca się, aby czujka była narażona na silne bezpośrednie lub odbite światło słoneczne itp... więc montaż na przeciwko...
Witam Oznacza to sposób parametryzacji linii wejściowej Czyli EOLNC (NC- normal connect - czyli w normalnej pracy obwód łączy(jest zamknięty) w czasie wyzwolenia następuje przerwa) - jest to linia z rezystorem o oporności 2,2koma - jakie to ma znaczenie ? - otóż takie, że w sytuacji kiedy ktoś zrobi zwarcie - alarm odczyta to, jako sabotaż linii - alarm...
Sprawdź, bo objawy które opisałeś wskazują na to, że odwrotnie podpiąłeś diody. Najprościej pisząc - ma być "paskiem" do krańcówki. W Twoim przypadku nie ma znaczenia czy pod lampkę czy pod krańcówkę - to ten sam obwód. Pod maskę niekoniecznie.
powiedz mu, że to test obwodów i tak ma być :) .
Witam. Jest to typowa czujka alarmowa stosowana w domowych systemach alarmowych, pierwsze dwa styki o nazwie ALARM jest to obwód załączania naruszenia czujki,następnie 12v to zasilanie czujki + a 0v to - , TAMP to obwód sabotażu czujki.Stykami 1,3,5 ustawiasz czułośc czujki.Nie podłączaj bezpośrednio syreny pod styki czujki tylko przez dodatkowy przekażnik...
Witam serdecznie Montuje właśnie sobie auto alarm do VW LT 2.5 TDI ROCZNIK 1998. Odciąłem rozrusznik, chce odciąć jeszcze jeden obwód. (Alarmem rozłączyłem rozrusznik czarno - zółty kabelek). Mam jeszcze sensorową blokadę ale nie mam pomysłu co i gdzie odciąć? Może ktoś poradzi? (chciałem odciąć sterowanie elektrozaworu kabel czarny z niebieskim paskiem...
Może coś jest podłączone pod ten obwód. Jakiś alarm, albo radio.
No to coś Ci bardzo nie wyszło z "kabelkologią"... Schemat jest dla typowego "Chińczyka", u ciebie sterowanie może być bardziej rozbudowane. Potrzebujesz próbnik z żarówką 12 V i zrozumienie jak to działa... a nie jest to skomplikowany obwód.
Stacyjkę, wiązkę, poszukać czy nie ma gdzieś alarmu. Jeśli instalacja była robiona, to właśnie obwód gaszenia skopany. Jak kolega wyżej napisał, gaszenie jest realizowane poprzez połączenie pinu z CDI do masy. Miernik w ręce, przełączyć na test przejścia i szukasz. Jedna końcówka do masy, druga do pinu gaszenia i wypinasz po kolei aż przestanie piszczeć
Ten link już znalazłem wcześniej, ale jeśli dobrze patrzyłem to tam są tylko instrukcje montażu. W sumie alarm jest prawie działający, tylko ten zapłon. Do 15 letniej fiesty nie warto chyba kupować niczego nowego. Wszystko poza tym działa, czujnik poruszenia autem, czujnik drzwi. Tylko ten jeden obwód.
Odłącz wszystko, co na wejściach i sprawdź. Cisza - któryś obwód powoduje alarmy. Wyje - alarm pewnie uszkodzony.
Zachowania poprawne. Po prostu należało zacząć od ustalenia który to tor napięć wyjściowych. Jeśli +5V to nic dziwnego, że powyżej tego napięcia prąd drastycznie rósł. Wydrukuj i uzupełnij ołówkiem elementy by odtworzyć schemat strony wtórnej, potem umieść czytelne zdjęcie. https://obrazki.elektroda.pl/4653428000_... Na razie wygląda...
Autouzbrojenie po przypadkowym otwarciu. Alarm w ogóle widzi stacyjkę i drzwi? Jest podłączony do tych obwodów?
Tzn trochę sprecyzuję, mniej więcej wiem jak działa, tzn muszę podać napięcie na bramkę aby zadziałał, i dioda przewodziła. Tylko chodzi mi o konkretną sytuację, gdy najpierw podam sygnał na bramkę a dopiero później załączę obwód czy alarm się wtedy włączy. Dlatego temat znalazł się w tym temacie a nie innym.
Witam. W rozdzielnicach średniego i wysokiego napięcia, w których aparatura zabezpieczeniowa jest zasilana prądem stałym, obwody prądu stałego prowadzi się " od pola do pola" stosując zasadę, że w każdym polu na tych samych zaciskach listwy są potencjały : + obwodów zabezpieczeń, - obwodów zabezpieczeń, + obwodów sygnalizacji, - obwodów sygnalizacji,...
Nie napisałeś czy po wypięciu centralki auto kręci czy milczy. Musisz znaleźć wszystkie przewody od tej centralki i określić gdzie one idą, musi być jakiś przekaźnik który rozłącza obwód należy go usunąć.
przeczytałem instrukcję i w dalszym ciągu nie rozumiem uwag dotyczących moich ustawień: -czujka zainstalowana jest w garażu (po pracy sąsiad pilotem otwiera garaż, wjeżdża i ma 30s na rozbrojenie alarmu) - czujka dual, 1 obwód PIR ustawiony jako wejście/wyjście 30s, 2 obwód AM (przy podłączeniu 2EOL/NC wzbudza się alarm przy nieaktywnym czuwaniu, podczas...
To nie jest awaria RCD. Przeprowadzić oględziny instalacji, sprawdzić obwód np. alarmu itp. Przy okazji - alarm zasilany poprzez różnicówkę to ... nieporozumienie.
Jeśli zadajesz takie pytania to odpowiedź jest jedna - jedź do fachowca, sam go nie odetniesz. Tym bardziej że pewnie nawet nie wiesz co to za alarm. I nie chodzi tutaj ani o bezpiecznik, ani o przekaźnik - teoretyzując to należy wywalić fizycznie moduł alarmu - czasem wystarczy odciąć mu zasilanie, żeby zdeaktywować syrenę i awaryjne, zmodyfikować...
Witam Kolegów, chciałem przedstawić prosty układ, będący czujnikiem zaniku napięcia sieciowego (fazy) – ale nawet KRÓTKIEGO zaniku. Może komuś się przyda do czegoś taki prosty układzik. Minimalny czas trwania wykrywanego zaniku, czyli reakcji czujnika wynika z parametrów czasowych zastosowanego przekaźnika 230VAC. Jeżeli jest on szybki, to czas...
Żebyś dobrze zrozumiał to ten czujnik od alarmu rozwiera obwód. Normalnie obwód jest zwarty. Wyjścia NC (Normally Closed) rozwieraja się jak czujnik wykryje ruch. Wyjścia T (Thief) rozwierają się jak złodziej chciałby manipulowac przy czujniku i zdejmie obudowę. http://obrazki.elektroda.pl/2101581100_1... Więc jeśli jeden przewód podłaczysz...
Witam. Chcę sobie zmontować alarm do piwnicy i mam już czujnik ruchu. Problem jest w tym, że jest to czujnik NC, czyli normalnie obwód alarmu jest zamknięty, a przy wykryciu ruchu otwiera się. Na dodatek otwiera się na mniej więcej 5 sekund, a ja chciałbym, żeby alarm był włączony przez kilka minut. Niestety, żeby włączyć np. lampkę/brzęczyk, obwód...
Właściwie to masz alarm podpięty unijnie :d A wystarczy przepiąć dwa przewody z alarmu. Z obwodu pozycyjnych, na obwód kierunkowskazów. Z alarmu będą to dwa przewody tego samego koloru.
Witam Gdzie szukać wyjścia z czujnika drzwi kierowcy ,jaki obwód odciąć ......i gdzie go szukać .
A co tu błagać, odszukaj centralkę alarmu i odłącz ją od instalacji. Przy okazji (koniecznie) połącz ten(te) obwód(obwody), które alarm rozłączał. I nie pytaj, gdzie jest centralka, bo odpowiem Tobie, że w Twoim samochodzie.
Sygnalizatory - zewnętrzny powinien być zasilany non-stop, a w Twoim przypadku (wnioskuję widząc wpięty równolegle ten wewnętrzny) zasilany byłby tylko w czasie alarmu. Zasilaj go ze stałego źródła (OUT 1-4 - zasilający), wewnętrzny na OUT wysokoprądowy - "włamanie". Popraw też obwód sabotażowy zewnętrznego. Kontaktron - Albo EOL i pojedynczy rezystor...
Otwierasz obudowę alarmu - w środku zazwyczaj są dwa przekaźniki. Jeden do kierunkowskazów a drugi do odcinania obwodu - ten Cię interesuje. Patrzysz po ścieżkach na płycie które to przewody i je łączysz.
Forum nie jest od nauki szukania i samodzielnego myślenia. Z ciekawości sprawdziłem. Na hasło "fabia" wyskakuje tylko w dziale ZiA 47 wyników. A opis separacji diodami obwodów znajduję się choćby w instrukcjach montażu alarmów (choćby Fortecy).
klasyczny alarm z syreną ...kto zareaguje na "wyjącą" syrenkę ? W przypadku kradzieży klucza, alarm nie stanowi już żadnej bariery. "Ingerencja" w magistralę CAN pozwala wyłączyć alarm. odcięcie obwodu Jak najbardziej - tak. Szczególnie jeżeli jest dobrze ukryte, bez żadnych diod LED, itp
Witam. A może po prostu do tegoż przekaźnika jako odbiornik priorytetowy podłączyć zasilanie obwodów gniazd i oświetlenia mieszkania, a jako podrzędny obwody zasilające grzejniki.
Niby tak. Mój błąd. Tylko jak teraz dać znać alarmowi w przyczepie że "oho, ktoś podpiął przyczepkę do auta, trzeba włączyć alarm" lub "oho, ktoś odpiął przyczepkę od auta i trzeba włączyć alarm"? Skąd brać ten sygnał? Oj to akurat jest proste, zmiana stanu na którymś z pinów, lub łatwiej przerwanie/utworzenie pętli pomiędzy masą a np obwodem świateł...
alarm przerwany obwód alarm przerwać obwód alarm przeciąć obwód
odzysk danych nokia świateł focus instrukcje obsługi bosch pralki
miałem zapchany katalizator renault radio
Citroën C4 KFU – schemat instalacji silnika, Bosch ME7.4.4, AutoElektro, SEDRE Komunikaty błędów w Iveco Daily 2020: przyczepa, AEBS, tempomat