Amperomierzem mierzy się prąd pobierany przez dowolny odbiornik prądu - żarówka, silnik, radio, itp. więc włączany jest szeregowo z tym odbiornikiem. Aby błąd tego pomiaru był najmniejszy, jego opór wewnętrzny musi być jak najmniejszy - w pobliżu zera Ω. Włączenie tak niskiej oporności równolegle do źródła napięcia powoduje zwarcie i przepalenie...
Mierniki używane przez amatorów zazwyczaj mają spalony bezpiecznik chroniący obwód amperomierza.
Witam. Zupełnie źle. Nie możesz sumować rezystancji z napięciem. To zupełnie inne wielkości. W obwodzie płynie tylko jeden prąd "I". Najpierw musisz zaznaczyć spadki napięć, a następnie zapisać równanie posuwając się wzdłuż oczka . http://obrazki.elektroda.net/24_12353177... Pzdr.
Włącz w obwód amperomierz i poznasz wartość prądu ale coś mi się wydaje, że felerne są te zaworki.
Sprawdż jakie opory mają śmigła wentylatorów podczas obracania ręcznie , można jeszcze podłączyć silniki na krotko z wpiętym w obwód amperomierzem i zobaczyć pobór prądu.
Politechnika Rzeszowska. Pełne sprawozdania z Teoria Obwodów: 3 Amperomierze i 3 Woltomierze Obwód równoległy i szeregowy RLC przy wymuszeniu sinusoidalnym Układy trójfazowe symetrycze i niesymetryczne, gwiazda i trójkąt
Całkiem inny pobór mocy jest opisywany dla urządzeń stricte hardware PC, jeżeli chcesz wiedzieć ile cały komputer pobiera mocy to załóż watomierz, bądź włącz w obwód amperomierz wtedy P=U x J będziesz miał pojęcie ile bierze cała jednostka.1kWh to 1000W pobierane przez godzinę.
Jeżeli rezystor ma 4 omy i napięcie na nim 30 V, to prądu chyba nie trzeba mierzyć? Pokaż schemat. Jak wygląda obwód amperomierza?
Jeśli dasz odbiornik o zbyt dużej rezystancji to prąd nie będzie w obwodzie płynął (o wymaganej wartości). Żarówka ma dość niską rezystancję. Zawsze można podłączyć inną albo łączyć je szeregowo bądź równolegle. Najlepiej włączyć w obwód amperomierz i dokonując pomiaru natężenie prądu dobrać tak żarówki aby uzyskać żądaną wartość prądu. Podczas ładowania...
Wstępne testy pokazują ok 14.7v i ponad 4.3A bez obciążenia Czyli zamykasz obwód amperomierzem, czyli praktycznie zerowym oporem? Mierzysz jednocześnie napięcie, drugim miernikiem? Czy napięcie na otwartym obwodzie?
Zastosuj bocznik 4-zaciskowy. Na końcach masz 2 grube zaciski toru głównego, a przy każdym zacisku - drugi mniejszy dla amperomierza. Odpalenie grubego zacisku przerywa obwód im sprawia, że amperomierz pokaże 0.
Nie mam jak bo funkcja ciągłości obwodu szaleje
Regulator ok. Nie masz może dwóch akumulatorów 12V? Podłącz szeregowo do tego amperomierz w obwód i zobacz realnie jaki prąd pożera silnik przy rozruchu w twoim urządzeniu.
Nie potrzebuje bocznika, podłączaj oczywiście szeregowo z obwodem badanym.
Nie potrzebujesz mierzyć jego mocy, ponieważ ona nie wzrosła tak jak pisał kol. Andrzej. Moc pozostała taka sama, a więc przeczytaj na seryjnej obudowie ile ona wynosi. Zwiększy się tylko czas przez który będziesz mógł pobierać energię z tego UPS'a. Prąd ładowania mierzymy włączając w szereg do obwodu amperomierz, (pamiętaj o polaryzacji). Przed stosowaniem...
Dla pewnosci zapytam, amperomierz wpinasz w obwód szeregowo tak?
W którym miejscu mam dokonać pomiaru ? Odczytać z zasilacza serwisowego. Jeśli takiego nie posiadasz włączając w szeregowo w obwód oryginalnego zasilacza amperomierz po przerwaniu obwodu. Pomiary wykonaj w wariancie z RAMEM i bez. ma ktoś schemat do tej płyty SCALA3-15/17CRV BA41-01978A Schemat do tej płyty jest nieosiągalny na chwilę obecną. W Twoim...
Te czujniki są na 8.2V, trzeba podłączyć pod zasilacz regulowany i wpiąć w obwód amperomierz. W tych czujnikach zmienia się prąd płynący w obwodzie po wykryciu obiektu. Najlepiej mieć tzw. barierę EX do testowania ale jak nie masz, to możesz sprawdzić jak napisałem. W nocie katalogowej jest dokładnie opisane jaki prąd płynie gdy czujnik widzi obiekt.
0,1 pojemności akumulatorka, czyli w tym przypadku prądem nie wiekszym niż 0,4A (400mA). Czas ładowania jest zależny od prądu ładowania i stany technicznego baterii. O ile pamiętam to napięcie to nie może przekroczyć 16,2V. Najlepiej jest przy pierwszym ładowaniu włączyć szeregowo w obwód ładowania amperomierz, ustawiając napięcie, nie przekroczyć progu...
Ta blaszka to nic innego jak bocznik czyli opornik. Twoja dedukcja jest prawidłowa, ale wiedza znikoma. W obwodzie jest amperomierz o wiele mniejszym prądzie pomiarowym , ale wyskalowany na prąd prostownika. Zastosowany bocznik dostosowuje prąd obwodu do wielkości prądu miernika.
Witam Prawidłowe działanie układu odchylania poziomego, a więc i działanie transformatora wysokiego napięcia sprawdza się dokonując pomiaru prądu pobieranego z zasilacza odbiornika. W tym celu włącza się w obwód amperomierz prądu stałego.
Urządzenie jest zasilane napięciem 220V natomiast wartość prądu można albo zmierzyć włączając elektromagnes w obwód z amperomierzem albo wyliczyć znając rezystancję uzwojenia. Policzenie ilości zwojów nie jest takie łatwe (nie biorę pod uwagę żółwiej roboty polegającej na odwinięciu całego uzwojenia z liczeniem zwojów). Można to zrobić orientacyjnie:...
OK. około minuty, stoperem nie mierzyłem. Zrób tak: podłącz amperomierz w obwód, zamknij auto i zmierz pobór po 15 minutach
(at)Videofilmy Zamiast kombinować z diodą, wstaw amperomierz w obwód grzałki i będziesz wiedział kiedy prąd płynie a kiedy nie. To chyba najprostsze rozwiązanie.
Jasne. Byłeś. Nawet mam zdjęcie tabliczki znamionowej. Jak i zdjęcia amperomierza wpiętego w obwód. A i mogę podejść i film nakręcić to w sumie 50 m ode mnie.
Czemu nie spróbujesz sama sobie odpowiedzieć? Włącz w obwód amperomierz i porównaj wyniki z tymi z oscyloskopu.
W gniazdku nie mierzy się natężenia prądu a tylko napięcie tam panujące. Natężenie prądu mierzysz włączając miernik szeregowo z obciążeniem. Nalezy pamiętać, o wybraniu typu mierzonej wielkości: - AC - prąd przemienny (przy zasilaniu z gniazdka sieciowego) - DC - prąd stały (baterie, akumulatory, zasilacze sieciowe dające prąd stały) Przy pomiarach...
Nie wiem co kombinujesz, ale woltomierz włącza się równolegle, a amperomierz szeregowo do obwodu.
Sprawdź obwód amperomierza, może masz bocznik uszkodzony.
Można sprawdzić czy jest "przebicie" do obudowy zakładając że przewód ochronny jest podłączony do korpusu silnika. Wpinając miernik ( amperomierz ) w obwód faz sprawdzić wartość prądu na poszczególnych fazach.
Co po specyfikacji ?. Czy te dwa silniczki z przekładniami mają taki sam symbol? . Czy zasilasz je tym samym napięciem? , bo jeżeli tak i są wyrażne różnice w prędkościach obrotowych na stopniu końcowym przekładni to być może ma wadę jeden z silniczków. Zrób im małą diagnostykę , tzn. podłącz je i włącz w obwód woltomierz i amperomierz . To powinno...
czy tak będzie ok? Nie, w ten sposób podłączysz amperomierz równolegle do przewodu masowego. Jedna końcówka przyrządu do bieguna z akumulatora, druga końcówka przyrządu do klemy i teraz możesz rozłączyć kleme. Ciągłość obwodu będzie zachowane przez amperomierz,
Bez włączonych odbiorników będze miał 12-13v,wiecej nie.Czy coś go rozładowuję,to amperomierz w szereg obwodu i wiadomo co jest.
Amperomierz w prostowniku jest wstawiony w szereg w plus więc jak go wyrzucisz i złaczysz obwód to bedzie ładować . Przecinając obwód na zewnątrz i wstawiając zewnetrzny amperomierz bedziesz miał wskazania. Ja na twoim miejscu nie wstawiał bym zewnętrznego amperomierza tylko pojechał do elektronika i zakupił taki sam lub podobny w miejsce fabrycznego.
Z tym większym, mocniejszym. Jest to zapewne jakieś rozwiązanie. Chodzi jednak o te oryginalne. Być może wada konstrukcyjna sterownika? (za słaby przekaźnik zastosowano) Może być też tak, że z czasem użytkowania wzrosły opory toczenia samej bramy. A co za tym idzie, napęd zwiększył "apetyt" na prąd. Jeśli tak jest, to na razie cierpi przekaźnik. Ale...
Kolego SkromnyPatryk , muszę cię zmartwić, kolega Rzuuf ma rację, jeżeli nie wierzysz, wykonaj to samo doświadczenie z włączonym amperomierzem w obwód silnika i obserwuj jak zachowuje się prąd. Wnioski wyciągniesz sam.
Nie napisałeś jakie napięcie 29 V DC czy AC.... Prawo Ohma znasz? I=V:R, to jeśli jest stałe napięcie, to przez chwilę może być max około 6uA. Co to jest za amperomierz?
Niestety, ale wadą tego rozwiązania jest to, że układ pobiera prąd, gdy żarówka się nie świeci. Jeżeli włączysz amperomierz w obwód zasilania, to powinien pokazać ok. 2mA. Można powiedzieć, że dla akumulatora samochodowego jest to praktycznie żaden pobór prądu.
Pomiar prądu realizujesz amperomierzem włączonym szeregowo w obwód zasilania radia. http://www.elportal.pl/ea/pomiary.html
Już dawno nie liczyłem zadań z TO, ale spróbuję nakierować. Wzór na prądy jest OK, ale pamiętaj, że wartości prądów są w postaci wektorowej. I1 jest sumą wektorową I2 i I3. Na kondensatorze mamy przesunięcie 90 st. w stosunku do napięcia na nim - oraz na R2, bo są równolegle. Jeśli przyjmiemy zapis I3 = 4e^(j90), to nie wiemy jakie jest przesunięcie...
Miał cęgi czy podłączył amperomierz w obwód ? Do tego ten miernik cęgowy (amperomierz) miał wyskalowany w V. :crazyeyes:
A najprościej to wypnij bezpiecznik i wepnij w obwód amperomierz i bedziesz widział rzeczywisty pobór prądu
a jaki prąd Ci pobiera włącz w obwód amperomierz i podaj wartość
Witam Wszystkich, Złożyłem i uruchomiłem ładowarkę wg schematu "prostownik akumulatorów01.pdf". Działa, chyba bez zarzutu. Piszę chyba, bo dzieją się dziwne rzeczy z amperomierzem włączonym w obwód wg schematu. Nie jestem pewien jakiego typu amperomierza używałem, ale wstawiłem na próbę amperomierz prądu stałego o zakresie pom. 75A. Po włączeniu zasilania...
Ten amperomierz nie jest tam przypadkowo, bo on coś sugeruje... a mianowicie musisz dokonać eliminacji sprzężeń i zamienić na obwód równoważny, czyli w twoim przypadku wstawiasz cewkę -M szeregowo tam przed amperomierzem. Tamte pozostałe są odpowiednio L1 M oraz L2 M, bo cewki są różnoimienne i wtedy dalej możesz się bawić w obliczenia.
Zrobił bym zdjęcia ( razem z odbiornikiem i włączonym w obwód amperomierzem ) , zdjęcia nadtopionej obudowy w ściemniaczach , i wysłał do producenta z zapytaniem , jak według niego rozwiązać problem. Dopiero od jego odpowiedzi uzależniałbym dalsze działanie ,z prawnym włącznie. Jeżeli największy odbiornik ma 60 W i nie ma zwarcia , to materiały użyte...
Po podłączeniu amperomierza musisz mierzyć minimum 10 minut. Nieważne, ile był wyłączony. Zapinasz amperomierz, zamykasz obwód, wszystkie sterowniki wtedy wstają i po kolei po jakimś czasie idą spać. Choć pomiar może być prawidłowy. 0,35A *24 daje ok 8,5 amperogodziny na dobę, po trzech dniach raczej nie zapali.
Witam. Myślę, że bez dokonania pomiarów się nie obejdzie. Trzeba ustalić, który obwód instalacji elektrycznej pobiera ten prąd. Proszę włączyć w obwód akumulatora amperomierz i wyłączać poszczególne obwody przez wyjmowanie bezpieczników. Pozdrawiam.
Nie testuj na oko. Musisz wpiąć w obwód amperomierz i voltomierz. W ostateczności sam woltomierz i sprawdzić przy jakim napięciu odcina ładowanie. Akku MK mogą mieć żel tiksotropowy. Z góry on może wyglądać jak płyn, zresztą galaretka owocowa też wygląda jak płyn ;), na oko to sobie można...
Prąd mierzysz miernikiem cęgowym czy wpinasz się w obwód zasilania szeregowo amperomierzem?
Przyjmujemy że woltomierze i amperomierze są idealne. Gdy W1 jest zwarty a W2 rozwarty, to V3 i A3 pokazują napięcie baterii i prąd w całym obwodzie, V1 napięcie na 1 oporniku, V2 napięcie na 2 oporniku, amperomierze A1, A2 pokazują to samo co A3. Po zmianie przełączników, prąd przez A1 i A2 nie będą płynęły, natomiast obwód zamknie się przez nieopisany...
Bezpiecznik jest w obwodzie amperomierza i służy do zabezpieczenia przed przypadkowym zwarciem, o co przy pomiarze prądu nie trudno.
Przerywasz obwód i wpinasz amperomierz.
Na początek zlokalizuj wyprowadzenia uzwojenia wzbudzenia , odłącz przewody dochodzące i podłącz w ich miejsce zasilanie z akumulatora [np. 6 volt] ,jeśli pojawi się jakiekolwiek napięcie to jesteś pewien że prądnica jest sprawna , jeśli nie to ; /podłącz w obwód wzbudzenia amperomierz gdy nie ma przepływu prądu; /w przypadku tradycyjnej prądnicy [szczotkowej]...
Niby co ten woltomierz ma mierzyć? Włączony jest do obwodu jakby to był amperomierz i to jeszcze z odwróconą biegunowością. Nie wiem jaki to miernik, ale oporność wewnętrzna woltomierzy (multimetr) to zwykle przynajmniej kilka MΩ. Narysuj na schemacie w miejscu woltomierza taki opornik i zastanów się jakie prądy tam mogą płynąć i jakie napięcie...
MP łączysz z 411 reszta jest bez zmian jak widzę, jasno opisane zaciski, prąd zmierzysz wpinając amperomierz w szereg obwodu z elektrozaczepem, ale tym bym się nie martwił, napewno nowa centrala da radę.
Napięcie zasilacza ustaw na większe od napięcia diody Zenera. Wtedy będzie widać czy działa - amperomierz pokaże prąd a woltomierz napięcie na diodzie.
1. Jak jest zabezpieczony obwód mniejszego z zakresów amperomierza? 2. Czy ten widoczny na zdjęciach płytki bezpiecznik jest od większego z zakresów amperomierza?
Zmierzyłem napięcie, bezpośrednio na przekładniku: Zewrzyj przekładnik wstaw w obwód amperomierz i zmierz prąd jaki płynie po obu stornach... Podziel sobie wyniki pomiarów i masz przekładnię.
Witam... Wtrącę się za pozwoleniem i zapytam o dwie rzeczy? Mam pytanko jak wstawić w badany obwód amperomierz w symulacji? i drugie, czy można zmieniać wartość rezystora nastawnego w czasie symulacji? Pozdrowionka...
Witam. Mam pytanie odnośnie pośredniego pomiaru prądu. Robie sprawozdanie i w tabelce do tego zadnia mam kilka kolumn, których nie jestem pewny lub nie wiem jak wypełnić. Są to Rezystancja obwodu oraz rezystancja wewnętrzna amperomierza. Wydaje mi się, że rezystancja obwodu to po prostu rezystancja opornicy dekadowej, natomiast rezystancji amperomierza...
Być może masz uszkodzoną jakąś diodę i to powoduje większy przepływ prądu, nie ma siły, na mostku ma to iść. Włącz jakiś inny amperomierz w obwód. Amperomierz wykorzystuje rezystancje bezpiecznika i mierzy spadek napięcia, dziwny układ- a co sie stanie z amperomierzem w momencie przepalenia bezpiecznika, to nie wiadomo.
Daj tam normalną długą żarówkę (jak nie masz to na próbę wyciągnij z schowka, bagażnika lub lampek dla tylnych pasażerów jeśli je masz), włącz w obwód amperomierz i zobacz czy płynie jakiś prąd.
Więc tak, włączyłem w obwód amperomierz na zakresie 10A, i elektryzator nagle ożył, ale nie na długo. Po 5 minutach pracy ciągłej(iskra na wyjściu jakieś 3-4mm co 1 do 2 sekund odstępy czasu między iskrami. Pobór prądu jakieś 30mA, a podczas wyładowania skoki do 150mA. Kondensator C6 podmieniłem już wcześniej na nowy . Był 10uF, założyłem na podmianę...
Amperomierz cęgowy albo inny, włączony szerogowo w obwód zasilania maty wskaże prąd płynący, to wszystko. Później x napięcie, i mamy ± moc maty grzewczej.
Ja używam miernika cęgowego z zakresem 2A Jeżeli potrzebujesz większej dokładności, to zawsze możesz wpiąć w obwód zwykły amperomierz, multimetr lub multimetr z rejestratorem.
zasilacz do diod LED(60W). Gdy nie chce ruszyć to silnik tyka i jakby próbuje się przekręcić i na czas tego tyknięcia gaśnie dioda na zasilaczu i tak miga. Kable się nie grzeją. Jak włączam w obwód amperomierz to przy pracy jest 2,5A a przy starcie ~5,5A.
http://obrazki.elektroda.pl/3534494200_1... "To coś", co przerywa i zamyka obwód, nazywa się wyłącznik .
amperomierz był jak najbardziej neutralny dla obwodu Może przeczytaj ze zrozumieniem rozdział 1 z pliku który wysłałem w poscie#2.
Zlokalizuj bezpiecznik na którym jest urządzenie pobierające prąd na postoju. Podepnij szeregowo amperomierz w obwód akumulatora (zdjęta klema). Pobór prądu powinien być do 6mA. Jeśli jest dużo większy wyjmuj kolejno bezpieczniki aż namierzysz winowajcę. Może jest to żarówka w bagażniku lub kabinie , która nie gaśnie, alarm albo regulator alternatora....
weź amperomierz, włącz szeregowo w obwód elektrody jonizacyjnej (prąd stały) i zmierz wartość po pojawieniu się płomienia powinna być wyższa niż 1 mikroamper (średnio 4-6 czasem więcej) jeśli mniej to wymiana, pozdro
A napisz co z urządzeń pomiarowych posiadasz. Prosty multimetr. Taki z pomiarem rezystancji woltomierzem, amperomierzem i testerem ciągłości obwodu I taki wystarczy, ustawiasz amperomierz na prąd zmienny, posiadając zasilacz z prądem przemiennym, lub trafo zmniejszające zasilanie sieciowe, mierzysz prąd przemienny jaki popłynie po podłączeniu źródła...
Mierzyłem grzałkę która znajduje się w górnej pokrywie filtra paliwa.Podłączyłem 12V pod samą grzałkę i wpiołem amperomierz w obwód i .jest brak poboru prądu
Biorę zasilacz 12V wpinam w obwód amperomierz, łącze to do ładowarki i routera (oczywiście włączonego) i odczytuje pobór prądu. Będzie on pewnie mniejszy niż 0,8A. Na wykresie pojemności akumulatorów odczytuje który model akumulatora przy danym prądzie rozładowania będzie spełniał założony czas rozładowania. I ten właśnie wybieram.
Po pierwsze sprawdź napięcie baterii czy przypadkiem przez noc się nie wyładowała. Potem wepnij w obwód amperomierz i sprawdź czy przypadkiem na wyłączonym telefonie nie ma zbyt dużego poboru prądu. Podepnij baterię i sprawdź czy masz Vbat na L513 i C243. A potem dalej wg serwisówki.
Amperomierz w obwód szeregowo z klemą akumulatora i po 30 minutach będzie widać jaki jest pobór, może złodziej może zwarcie wewnętrzne aku. Podjedz do elektryka samochodowego to zrobi pomiary jak nie ogarniasz.
Mam jeszcze pytanie ,ustawiłem go pod obciążeniem na 1,5A .Po odłączeniu tegoż oto elementu obciążeniowego ,postanowiłem iść dalej .Zwarłem obwód z amperomierzem i wyskoczyły liczby ,krecąć potencjometrem prąd jest aż ok 4A Max .Zastanawiam się jak Otuz to ustrojstwo działa.? skoro go ustawiłem na 1,5A ?,🤔
(at)kaliope1234 Ogólnie to THX za te filmy. Odpowiadają "od ręki" na wiele pytań i wątpliwości związanych z pomiarem. Za miarodajny pomiar prądu rozruchowego uznaj pomiar "na jednej klemie" (nie musisz na dwóch) amperomierzem wpiętym w szereg - czyli jak to amperomierze się w obwód wpina :-D Pomiar cęgami DC bywa obarczony znaczącymi błędami, a cęgi...
Witam. Ad 1. Zwiększenie zakresu amperomierza związane jest najczęściej ze zwiększeniem przekroju uzwojenia i zmniejszeniem liczby zwojów. To jeśli chodzi o porównanie amperomierzy o różnych zakresach. Jeśli chodzi o rozszerzanie zakresu, to polega ono na dodaniu równoległym opornika - bocznika. Stąd zmniejszenie oporności. To nie jest prawda ! Rozszerzanie...
:arrow: pulikow http://obrazki.elektroda.net/62_11624251... :arrow: megabit Zdecydowanie nie polecam tego typu rozwiązania. To, że po włączeniu w obwód amperomierza płynął prąd 600-650 mA ma niewiele wspólnego z tym, jaki prąd popłynie bez amperomierza. Przypominam, że LED, szczególnie diody dużej mocy, mają bardzo mała rezystancję dynamiczną i stosunkowo...
Co masz niby spalić? Podepnij przewody ustaw na pomiar napięcia przemiennego i ewentualnie zakres pomiarowy ustaw zaczynając od największego przewidywanego. Myślę że 20V, bo pewnie taki jest na mierniku o ile nie jest to automat. Kiedyś musisz zacząć mierzyć. Inna sprawa to moc żaróweczki, ale ok 0,5W do 1W powinno spasować. No i żeby Ci nie przyszło...
Może rzeczywiście coś pobiera prąd z akumulatora. Proponuje potwierdzić, wykonując pomiar po 10 minutach o których piszesz z włączonym w obwód amperomierzem. Nie zgadza mi się jednak to co piszesz, że rozrusznik nie kręci i również nie przygasają kontrolki. Zawsze jak miałem rozładowany akumulator, to próba rozruchu powodowała przygasanie kontrolek....
Nie w skrzynce bezpiecznikowej, bo nie mierzysz prdu w srodku obwodu, ale na jego poczatku. Podcz amperomierz w szereg z akumulatorem. masz miec nie wiecej niz 0.05 A. W pinasz amperomierz. Zamykasz auto z pilota i czekasz az sie uspi. Jezeli masz faktycznie 3.5 A to sprawdz alternator.[/tex]
R2, R4, R6 połączone w gwiazdę, można zamienić na trójkąt. Tak samo R1, R2, R3 w przypadku gdy zamiast amperomierza włączymy rezystor. Po przekształceniu obwód się trochę zmieni i łatwiej policzymy opór zastępczy.
Można jeszcze sprawdzić, jaki prąd pobiera aparat, ale nie sądzę by było to przyczyną. No i NiZn mają napięcie 1.8V po naładowaniu, nie wiadomo czy aparat na pewno to wytrzyma. Niestety po zamknięciu obwodu amperomierzem aparat nie chce działać - wysunie obiektyw i tyle. Podłączałem 3 akumulatorki (3,80V) i działał poprawnie :D
Witam, Pokrótce, pali po czasie bezpiecznik od sprężarki. Zdemontowana, na biegu jałowym wpięty w obwód amperomierz skacze miedzy 15 a 20A. Poza tym cały układ podnoszenia i opuszczania działa. Bezpiecznik idzie z dymem zazwyczaj po podniesieniu auta z zera do maksymalnego poziomu. Kompresor ma mieć aż tak duży pobór? Jeśli nie, to gdzie ewentualnie...
Witam Amperomierze wpinasz w szereg tzn. Jeśli chcesz sprawdzić pobór prądu to odłącz plusowy przewód zasilania (główny) i wstaw szeregowo amperomierz.Tak samo z ładowaniem, z tą różnicą ,że wpinasz go w obwód ładowania( przewód ,który wyłazi z prądnicy i śmiga do aku).Pamiętaj jednak aby amperomierze miały odpowiednia zakresy pomiaru bo inacze jak...
Amperomierzem mierzymy prad przeplywajacy przez dany odcinek obwodu,a woltomierzem mierrzymy napiecie,czyli roznice potencjalow miedzy dwoma punktami obwodu.
Sprawdź pobór prądu przez odbiornik na czuwaniu. Wepnij w obwód zasilania amperomierz szeregowo.
pik spadł do 1,6 A a po chwili jest 0,8 Oczywiście amperomierz wpięty w obwód akumulatora, drzwi, pokrywy, itp pozamykane, auto zamknięte pilotem i odczekałeś 10-20 min do wykonania pomiaru ? Wstępne pomiary proponuję wykonać miernikiem cęgowym aby nie rozłączać akumulatora. Jak długo odczekałeś od zamknięcia samochodu pilotem do pomiaru ?
Kluczowe to tu jest myślenie. A tego jakoś nie widzę. I jeszcze porady, żeby kombinować z pomiarem prądu! Całkiem nie rozumiem jaki to miałoby mieć cel! Poza dodatkową robotą z wpinaniem w obwód amperomierza. a między nim a trafopowielaczem jest tylko opór ok 7 ohm. A ile powinno być? A w ogóle to zasilenie grzałek z innego źródła, to po prostu najwyższa...
Dziękuję za odpowiedzi. Wiem że prąd mierzy się amperomierzem ale podczas wcześniejszych prób przepaliło mi się kilka diod i nie chciałem potem ryzykować ,myślałem że z pomiarów napięcia coś wywnioskuję,a bezpiecznik nie jest przepalony. Zaznaczyłem poniżej który to jest według mnie obwód bazy (żółty) i kolektora (niebieski) oraz gdzie podłączyłem amperomierze...
http://obrazki.elektroda.net/67_12507119... Otrzymałem w spadku multimetr Energia MUR 2A, rocznik 1961. Jedynym mankamentem jest fakt, że nie działa część obwodów amperomierza - konkretnie zakresy 100mA , 250mA , 1A i 2,5A . Pomysły?
Proponuje podobnie jak koledzy podać sinusoidę z generatora f=1kHz na wejscie.Wzmacniacz obciażasz opornikami mocy jak wcześniej pisano i raz nierzysz płynący prąd w obwodzie a drugi raz napiecie.Iloczyn tych 2 wartości to szukana moc i nie potrzeba watomierza.Pamietaj o sposobie włączania do obwodu amperomierza i woltomierza.Amperomierz szeregowo a...
Do obwodu podłączam szeregowo amperomierz i nic.
(at)lomcio No to należało by wpiąć amperomierz w obwód i zmierzyć...
Pamiętaj że mierzy się prąd jaki pobiera odbiornik(żarówka,wentylator czy co tam chcesz) z ze źródła (zasilacza, baterii, gniazdka sieciowego itp...) Aby dokonać takiego pomiaru należy przerwać obwód i w tą przerwę włączyć amperomierz - to jest połączenie szeregowe gdyż amperomierz jest w szeregu z odbiornikiem którego pobór prądu mierzy. Co jest na...
jak dla mnie to problem z pompą paliwa (ewentualnie jak już kolega powiedział przekaźnikiem) a cała reszta to znikome problemy wiatrak sprawdzić sam wentylator, włącznik, przekaźnik a co do rozładowania aku to amperomierz w szereg i namierzyć obwód w parę minut
Dodam jeszcze. Nie włączaj amperomierza w obwód rozrusznika,bo żaden nie wytrzyma poboru prądu. Chyba że będzie bardzo mocny bocznik.
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
amperomierz podłączenie podłaczyć amperomierz amperomierz alternator
wpisać rejestru zespół parzenia inspekcja samochodzie
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Oleo-Mac 937 – zatrzymuje się łańcuch pod obciążeniem, brak mocy, regulacja gaźnika, sprzęgło Dekoder PAL – układy TDA3562A, SAA7113, ADV7180, zasada działania, zastosowania retro i CCTV