Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
Ok, taki mam zamiar tylko na dworze na razie jest na minusie tęperatura i wszystko jest kruche, ale jak będzie ok, to gdzie dalej szukać czytałem, że naprawiają ECU co może być przyczyną wadliwego działania zapłonu w tym ECU ? zassałem z tego linku [url=]https://www.elektroda.pl/rtvforum/... schemat elektryczny, który plik odpowiada...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
Ja też robiłem malutką ceweczke na tubce po tabletkach musujących, około 500 zwojów 0.2mm , kondensator zwinięty z kilku warstw foli przezroczystej (opakowanie foliowe), okładki foli aluminiowej jakieś 20cm x 10cm, kabel linka rozszczepiona na wachlarz i przyłożona folią alum. i gotowy kondensator, pojemność z tego co wpisywałem do capsolve to kilka...
To co piszesz miałoby sens gdyby nie mostek na wejściu. W tym układzie kondensatory ładują się w ciągu każdego półokresu. Tyrystor zaś przewodzi co drugi: po zapłonie rozładowuje kondensatory, następnie przez cały okres zamyka obwód mostek-opory-tyrystor. Zamiast mostka potrzebna jest pojednyncza dioda i odpowiednie włączenie transformatora (fazowanie)....
https://obrazki.elektroda.pl/7988685600_... Chciałbym przedstawić wnętrze oraz zasadę działania cewki zapłonowej z kosiarki z silnikiem Brigss & Stratton. Od dawna byłem ciekaw jak te cewki działają, a znalezienie materiału na ten temat było dla mnie trudne. Problem w rozumieniu był taki, że w normalnych rozwiązaniach z magnetem...
Sprawdziłem świece, nie było iskry. Podłączyłem na krótko zasilanie cewki z akumulatora. Silnik Zagadał - 3 sekundy i zgasł. ponowiłem - to samo się dzieje. Podałem samostart (plaka) i już nie było reakcji. może zalałem. Jutro sprawdzę obwód zasilania cewki i wtrysków. Przy próbie uruchamiania miga kontrolka immo. Silnik zachowuje się jakby blokował...
Byłem na drugim komputerze. Usterka sporadyczna : Obwód cewki zapłonowej 2&3. Zmieniliśmy cewki z 1 na 2. Po ponownym uruchomieniu silnika znowu pojawił się błąd: Usterka sporadyczna : Obwód cewki zapłonowej 2&3. Spsikałem styki przewodów kontakt-sprayem. Nic nie pomogło. Jakieś propozycje?
Witam znowu odpowiadam sam sobie ale mój poprzedni wpis mógł kogoś wprowadzić w błąd. Teraz wiec odczekałem kilka miesięcy aby diagnoza była trafna. Przyczyna problemów z zapłonem po wymianie cewki zapłonowej - (ECN 035300 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka) nie była świeca zapłonowa jak pisałem poprzednio ale wada fabryczna nowej cewki....
Sądziłem, że jednak jest coś nie tak z tym przekaźnikiem, i chciałem zrozumieć jak on działa, ponieważ instalacja silnika, sterownik silnika, cewki zaplonowe, swiece, zostały wymienione, zostały sprawdzone wszystkie masy, i na linii 1 4 występuje coś takiego (poniżej). czyli jakieś zakłócenia nie wiadomo skąd, i jest to sprawdzne na kilku sterownikach...
URZĄDZENIA PRZECIWZAKŁÓCENIOWE W SAMOCHODZIE Skany zawierają: - Wstęp - Instalację i liczne obwody niskiego napięcia - Instalacja wysokiego napięcia Rodzaje zakłóceń - Zakłócenia strefy zewnętrznej - Zakłócenia strefy wewnętrznej Elementy przeciwzakłóceniowe - Rezystory - Kondensatory - Cewki indukcyjne - Filtry przeciwzakłóceniowe - Osłony ekranujące...
Czy wystarczyłoby "+" z tego wtyku 2 pinowego i masa z silnika? Nie masa. J/w znajdziesz to podpinając żaróweczkę, wcześniej sprawdź na których pinach masz zwarcie w aparacie zapłonowym, czyli obwód cewki. Na schemacie to przewód zielony lub zielono filetowy (jeśli mu wierzyć). Na tą chwilę jest nie dostępna w kraju. Dostępna jest (post 19, ostatni...
Witam znowu odpowiadam sam sobie ale mój poprzedni wpis mógł kogoś wprowadzić w błąd. Teraz wiec odczekałem kilka miesięcy aby diagnoza była trafna. Przyczyna problemów z zapłonem po wymianie cewki zapłonowej - (ECN 035300 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka) nie była świeca zapłonowa jak pisałem poprzednio ale wada fabryczna nowej cewki....
Zbyt słaby sygnał masy nadal sprawia mi problem. Podmieniłem tłumik napięć oznaczony nr 12 oraz obok niego kondensator, podmieniłem mosfety oznaczone 4 i 5 (zamówione o tych samych parametrach). Nie dało rezultatu masa znikoma na probówce lampka ledwie żarzy. Po podaniu masy bezpośrednio na wtryskiwacz ten się otwiera za każdym razem. Jedynie kiedy...
Witam !!! Trochę późno ale może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli pojawiają się następujące błędy: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka" P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka"...
Witam !!! Trochę późno ale może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli pojawiają się następujące błędy naraz: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka" P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz....
Witam mam taki problem z vectra samochód zaczął chodzić na trzy gary podpiąłem kompa no wyskoczyło obwód pierwotny cewki zapłonowej c. Pomyslałem cewka padła pojechałem do sklepu kupiłem cewke i swiece założyłem no chodzi fajnie na cztery gary ładnie sie zbiera wszystko gra po kilku godzinach jazdy dalej wszystko ok. Wieczorem wybrałem sie w trase zapalam...
Wiesz co? Cewki mają tylko po 2 piny. Żaden pin nie ma połączenia z masą. Tym samym zakładam, że klasycznie iskrę wywołuje chwilowy zanik napięcia na cewce. Ale co prawda, to prawda. Pomierzę jeszcze wiązkę cewka-sterownik. Zastanawia mnie tylko treść błędu: P0352 - Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B i P0354 - Cewka zapłonowa D obwód wtórny /...
Witam. przedstawiam niedokończone dzieło, ale chyba działające:) Dlaczego chyba...bo samemu ciężko określić czy to co słyszę to zwykłe zakłócenia jakie produkuje w czasie pracy czy tez zmodulowana fala nośna na jakiej mi zależało. Nadajnik sieje niesamowicie w promieniu kilku metrów w zakresie fal długich i średnich. Mi jednak zależało na falach ultrakrótkich....
Witam wszystkich. Kilka dni temu podczas dojezdzania do skrzyzowania astera nagle mi zgasla. Odczekalem ok. 10 min. Pomachałem ją na boki i zapaliła. Po przejechaniu kilku kilometrów znowu mi zgasła i tak kilka razy. Po zgaszeniu na kluczyk juz nie odpalila wiecej. Diagnoza na dziaij brak iskry na swiecach, i pompa mi nie kreci jak przekrecam kluczyl...
Kradzieże samochodów są bardzo częste a autoalarmy sklepowe są bardzo dobrze znane złodziejom samochodów. Opisane tu urządzenie jest zamontowane w moim samochodzie i pracuje bezawaryjnie od kilku lat. Opisany układ przerywa obwód cewki zapłonowej i rozrusznika. Ma tą zaletę że nie trzeba pamiętać o jego włączeniu, włącza się automatycznie po wyłączeniu...
Witam. Chcialbym zabezpieczyc swoj samochod przed zlodziejami. SLyszalem o ukrytym przycisku (dotykowym), ktory trzeba dotknac przed odpaleniem auta, po wylaczeniu silnika blokada sama zaczyna dzialac. układ przerywa obwód cewki zapłonowej lub rozrusznika. Prosilbym o opis i schemat. Mam samochod z silnikiem Diesel'a wiec prosze o opis co najlepiej...
Po nocy prawie niemożliwe odpalić. Nierówna praca. Odcina przy 4k obrotów, Trochę łatwiej odpala na gazie Podmieniłem czujnik położenia wału. Skasowałem błędy. Próbowałem odpalić i zczytałem błędy prostym skanerem obd2: P0405 - Czujnik A recyrkulacji spalin (EGR) - niski sygnał wejściowy. P2143 - Regulacja wentylacji recyrkulacji spalin (EGR) - obieg...
Witam Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta, pojawiający się co jakiś czas, kiedyś częściej (myślałem) przy wilgotnych dniach ale dziś jest ładnie i sucho a temat wrócił. Objawy: 1) po odpaleniu silnik chodzi jakby na dwa gary, minutka, trochę gazowania i jest OK 2) lub odpalam normalnie i chodzi ok na wolnych obrotach, lekko daję gazu zaczyna...
Witam. Odświeżę trochę temat, gdyż sam mam podobny problem, aczkolwiek trochę inny. Posiadam Peugeota 406 ST 2.0 16 + LPG z silnikiem EW10J4. Problem polega na przepaleniu cewki zapłonowej ( ciągle ta sama strona) po ok 5-8 tyś km. Silnik wtedy chodzi na 2 cylindrach, nie gaśnie i pracuje dosyć stabilnie. Nowa cewka, ok 100 i na nowo wyskakuje Check...
Witam. Mam problem w seacie leonie 1.4 16V z 2001 roku. Ne chodzi na wszystkich cylindrach (wymiana cewki nic nie pomogła) i wyświetla błąd: P0352 Obwód uzwojenia pierwotnego wtórnego cewki zapłonowej "B". Może ktoś miał podobny przypadek?
Może i taki temat gdzieś był ale nie chodzi wyszukiwarka więc zakładam nowy.Mój problem jest taki. Samochód jak w temacie silnik 2,0 rok 1992 wtrysk wielopunktowy Motronic 1.5. Wszystko pracuje normalnie, działa pompa paliwa, pracują wtryskiwacze nie ma tylko iskry. Obwód cewki zapłonowej sprawdziłem i jest OK, cewka sprawna. Myślę że uwalony jest sterownik...
Radzę dokładnie sprawdzić parametry: obwód wtórny cewki zapłonowej i sterowanie cewki WN przez moduł zapłonowy - Miałem w pewnym Roverze walkę przez cały dzień - na świecach iskra była , ale na oscyloskopie jakaś nie wyraźna i o dziwnych kształtach. Świece czarne i mokre. Pomogła wymiana modułu i po problemie. Pozdrawiam
Poczytaj tutaj <http://www.nsu-riders.pl/index.php/t... Jak łykniesz trochę teorii: akumulator 6v, probówka samochodowa, woltomierz. Jeden koniec uzwojenia wzbudzenia jest na stałe przyłączony do masy, jedna szczotka również. Na korpusie prądnicy masz styki przerywacza zapłonu,...
a czym się rożni BUZ 11 OD IRF840?? Czyste lenistwo - w googlach datasheety obydwu bezproblemowo dostępne. Dalej - wystarczy jeden tyrystor lub tranzystor. Trafo ma być małe, sieciowe, ok 10VA, lub minimalnie większe z napieciem wtórnym rzędu 12V - przetwornica z generatorem na 555 ma zadanie ładować kondensatory po stronie wtórnej do napięcia ok 200V....
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
P0352 P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" To sugeruje uszkodzenie cewki zapłonowej lub sterownika. W przypadku uszkodzenia sterownika na LPG II generacji nie będą występowały objawy usterki, natomiast podczas jazdy na benzynie, będzie pracował na 2 cylindrach. W przypadku instalacji II generacji, "fabrycznie" był stosowany resetter...
Witam, znajomy montujący turbo w polonezie (na LPG I generacji:D) poprosił mnie o zmontowanie dla bezpieczeństwa czegoś co odetnie zapłon. Jako że zaciekawił mnie takowy bajer postanowiłem również dla siebie coś podobnego wyskrobać. Przedstawiam wam schemat z kilkoma podstawowymi pytaniami odnośnie poprawności: http://obrazki.elektroda.pl/7963414300_1...
Nie musisz wymieniać cewki zapłonowej. Obwód instalacji zapłonowej jest niezależny od oświetleniowej. Nie wiem co na celu miałaby mieć wymiana iskrownika. Nie było 12V w rometach z silnikiem Dezamet 023, nie wiem jak w Chartach. Musisz przewinąć cewki świetlne odpowiednim drutem nawojowym
Witam, Mam problem z Peuegotem 206 1.4 75KM (2002r 120 tys. Przebiegu) a mianowicie podczas jazdy zapala się i miga CHECK, któremu towarzyszy sygnał dźwiękowy oraz samochód zaczyna szarpać/ przerywać tak jakby pracował na 3 cylindrach. Błąd zapala się po przejechaniu kilku km, kiedy samochód już się nagrzeje. W momencie szarpania samochód traci moc....
Witam peugeot 206 1l sterownik gazu zavoli aeb 2001 Podczas jazdy nagle auto zgasło , nie można go uruchomić na benzynie ani na gazie , nie świeci nić na stacyjce od gazu , wszystkie bezpieczniki sprawdzone są dobre nawet od sterownika sekwencji gazowej . Pompę w zbiorniku słychać , wyłącznik wstrząsowy sprawdzony włączony , rozrusznik kręci , wskazówka...
SOKOL 19 - takie rozwiązanie to zwykły przełącznik który przerywa obwód np. zasilania cewki zapłonowej ale teraz to juz ogólnie znana metoda, dzięki. OLDKING- bardzo prosty i bardzo funkcjonalny pomysł ale te kontraktony to delikatna sprawa ,dzięki za podpowiedzi ,jakby ktoś jeszcze mógł coś podpowiedzieć albo podesłać jakiś schemacik , dzięki
Zbudowałem układ wg. przedstawionego wcześniej schematu. Układ działa Ciekawe jak ci się to udało? Schemat jest albo błędny albo niekompletny w rejonie opisanym jako "cewka zapłonowa" Schemat wygląda na układ zapłonowy typu magnet czyli bez impulsatora lub innego elementu(układu) określającego moment zapłonu. Z reguły takie układy współpracują z prądnicą...
Z tego co napisałeś to samochód jest z gaźnikiem tak to zrozumiałem. Zasilanie cewki zapłonowej nie jest zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem. Idzie z alternatora (zacisk 30 ) do stacyjki (zacisk 30 ) i wychodzi ze stacyjki przez zacisk 15/54 na cewkę zapłonową. Dokładnie sprawdź ten obwód
Badany był obwód pierwotny 12V -+2 V, podłączony był dzielnik 20:1. Do badania wtórnego napięcia cewki używam sondy pico. Pech chciał ze cewka ( renault megane 1,6 16V) miała przebicie , no i poszło na igłę. Teraz jestem o tyle mądrzejszy i przed badaniem zapłonu sprawdzam przewodem od multimetru podłączonym do masy czy niewystępujące przebicie.
Witam. Mam problem jak w temacie. Poprosił mnie znajomy o pomoc w uruchomieniu skutera Honda Lead 50. Skuter ma problem z instalacją elektryczną, podobno już kilku fachowców go naprawiało i wszyscy polegli. Zostawili przy tym straszny bałagan w przewodach. Skuter gdy ma podłączony obwód rozrusznika gubi iskrę (rozrusznik i kopniak), po odpięciu kostki...
w końcu są one oba elektroniczne i oba mają ze sobą kontakt poprzez masę. Nie jestem ani moderatorem ani administratorem więc stwierdzenie"nadużywanie władzy" nie zrobi na mnie wrażenia.:D Obwód stacyjki i obwody odpowiedzialne za zasilanie i wysterowanie cewki zapłonowej w tym aucie to różne obwody,zapisz w kajecie. Możliwe skutki awarii rozrusznika...
Zamiast stosowania wyrafinowanych i czasem drogich autoalarmów, wystarczy prosta symulacja niesprawności silnika, zeby utrudnić żywot potencjalnym kradziejom. Najprostszy sposób polega na włączeniu w obwód zasilania cewki zapłonowej - wyłącznika uruchamianego pedałem gazu. Silnik daje się normalnie uruchomić i pracuje na wolnych obrotach. Naciśnięcie...
proszę o pomoc!! Golf 2 rocznik 1991, silnik 1,3 - wtrysk wielopunktowy + instalacja gazowa objawy: W czasie jazdy zgasł. Iskra nie dochodzi do aparatu zapłonowego głównym przewodem wysokiego napięcia przy próbie normalnego rozruchu, ale wysokie napięcie pojawia się na dojściu do aparatu jeśli przy cewce zapłonowej dotykam i przerywam obwód przewodem...
Biały przewód służy do podłączenia oświetlenia ( typu rowerowego ) W instrukcji napisane było żeby przycisk podłączyć do białego przewodu i do masy, zapewne dlatego przycisk nie działa. Sprawdzałem go omomierzem, zamykał i otwierał obwód prawidłowo. Czyli przycisk należy podłączyć równolegle do cewki zapłonowej ? Dźwignia przy gaźniku w górę to ssanie...
Który czujnik wymieniałeś bo są dwa, jeden do wskaźnika na desce, drugi do komputera, zdejmij z cewki przewód zapłonowy oraz wtyk. Sprawdź najpierw czy cewka nie ma zwarcia z masą, ustaw omomierz na wysoki zakres pomiarowy i podłącz między zacisk "15" (górny zacisk od strony kabiny) a masę. omomierz powinies wskazywać ∞Ω. Sprawdź również...
PS. sprawdziłem. faktycznie to jest ten przewód, tylko w takim razie dlaczego jak był on podłączony do blachy na silniku to było ok, a jak bezpośrednio do masy to silnik gaśnie? mój miernik jest zdania ze jedno i drugie to taka sama masa... Nie bardzo rozumiem co było OK. Po zwarciu kabelka z cewki, do obudowy silnika, musi on zgasnąć. Ładowanie akumulatora...
ok ten punkt na kole zamachowym to był GMP... mam jeszcze jedno pytanie zasilanie instalacji gazowej idzie prosto ze styku cewki zapłonowej numer "15" a prad jaki tam płynie to ok ~2,6A czy tak powinien(może) być "dociążony" obwód cewki ? czy lepiej dodać tam przekaźnik z dwoma diodami żeby uchronić sie oczywiście przed SEM ??
Jak już komuś zależy na sprawności i skuteczności, powinien zastosować np. taki układ: http://ep.com.pl/files/7584.pdf Układ przedstawiony w pierwszym poście to prymitywny flyback i będzie marnował sporo energii. Ten podlinkowany powoli ładuje kondensator do napięcia ~200V a potem gwałtownie rozładowuje go przez cewkę. W ten sposób dzieli pompowaną...
Eee gadacie i gadacie a temat już sie chyba założycielowi znudził. Nie nie znudził się.Ze względu na brak czasu po godzinach, jestem na etapie planowania, i zbierania gratów.W piątek będę miał wstępny moduł gsm do zdalnego odpalania.Tak czytam i rozmyślam, chyba faktycznie zostawię jeden obwód oryginalny do odpalania silnika, cewki zapłonowej etc....
Jak bym miał obstawiać, to czujnik położenia wału lub BSM - to jest ten moduł z bezpiecznikami po prawej stronie, oznaczony na schemacie PSF1. Często w nim padają przekaźniki odpowiedzialne za pompę paliwa, a na tym samym obwodzie jest cewka zapłonowa i wtryskiwacze.
Impulsy pobieram przewodu WN cewką (kabel miedziany owinięty wokół przewodu) i szczerze nie wiem co miałbym narysować jeszcze ponieważ to jest cały układ przed uK. Obawiam się że tego typu pojemnościowe (nie indukcyjne, bo drugi koniec tej "cewki" w powietrzu jak rozumiem wisi) sprzężenie nie jest w stanie zapewnić prądu mogącego wysterować diodę transoptora,...
Witam. Posiadam: 1 .Zespół zaworowy Honeywell VK4100C 1000 2 (V1 230V , V1+V2 230V - sprawny ( cewki V1 i V2 około 4k ohma ) 2 .Sterownik/iskrownik : V4565DF.1001 1 - sprawny * odpala went. nawiewu * iskrownik pracuje * realizuje czas oczekiwania na zapłon 25s * sygnalizuje funk. blokady po 25s bez skutecznego odpalenia palnika * realizuje RESET i ponownie...
Witam serdecznie pisze z problemem skaczących obrotów po odpalaniu silnika w skodzie fabi w samochodzie wymieniłem świece oraz cewke i niestety nie ma wiekszej poprawy po wymianie wyskoczył bład więc podpiełem komputer i wyszedł błąd P0352 obwÓd pierwotny lub wtórny cewki zapłonowej wadliwie działą proszę o mozliwą podpowiedż co dalej powinienem sprawdzic...
Dziękuje za słowa otuchy ;) Nasuwa mi się na myśl jeszcze jeden problem a mianowicie samochód i instalacja zapłonowa: 1. Instalacja samochodu zasilana jest z odizolowanego źródła - akumulator . 2. Podczas zdjęcie "fajki" z świecy zapłonowej , złapanie za końcówkę świecy i zakręcenia silnikiem (NIE DOTYKAJĄC DO OBUDOWY SILNIKA) "kopi" mnie . 3. Wiadomym...
rozgałęzia się zapewne przy cewce zapłonowej bo z tego punktu jest brany impuls na obrotomierz. A moduł tak jak pisałem powinieneś znaleźć po przewodach od czujnika w magnecie nie od cewki coś musi przerywać obwód albo przerywacz mechaniczny albo elektroniczny jak w twoim przypadku czyli moduł musi być
Posiadam Opla Corse 1,2 96r. 3 dzw. z układem wtrysku paliwa multec, jestem w trakcie zakładania alarmu i zastanawiam się w który obwód wpiąć przekaźnik odcinający w razie włączenia alarmu. Myślałem o odcięciu zasilania od cewki zapłonowej ale nie wiem który przewód dokładnie przeciąć, a nie chce robić metodą prób. Może mi ktoś pomóc? Albo jak istnieje...
Witam wszystkich, w moim samochodzie Audi B4 posiadam instalacje gazową ze sterownikiem Autronic AL-700.Całkowity pobór prądu w stanie spoczynku wynosi ok 85mA,a sama instalacja gazowa w stanie spoczynku pobiera mi około 52mA prądu. Zimą kiedy mało jeździłem a samochód dłużej postał maiłem problem z odpaleniem, akumulator rozładował mi się praktycznie...
Jeżeli już musicie robić lampę z ep to dobra rada trzeba dopieścić sterowanie bramka mosfeta. To tylko dwa tanie tranzystory. Nic nie tracicie a możecie zyskać jakieś 0.5kg lżejszy radiator i parę wycieczek do sklepu po nowe mosfety. Jaki jest sens stosować mosfety o niewyobrażalnie wielkim Id skoro i tak pracują na ułamku swoich możliwości. Sypia się...
Witajcie. Nie wiem od czego zacząć, może od końca. Kolego BANANvanDYK nie może to być moduł CDI, świadczy o tym bezpośrednie połączenie cewki[1] i transformatora[2]. W tym skuterze synchronizatorem jest cewka[1], brak mechanicznego przerywacza/hallotronu. Nie realne, by cewka ładująca moduł CDI była także synchronizatorem. Pomiaru napięcia generowanego...
Witam, Mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej do silnika X10XE. Ogólnie rozpiska pinów wtyczki wygląda tak: Pin 1- Masa Pin 2 - zasilanie Pin 3 - uzwojenie 1 Pin 4 - uzwojenie 2 Pin 5 - uzwojenie 3 Jest to oryginalna cewka Bosch. Rezystancje między pinami 2-3: 0,4-0,5oma 2-4: 0,5oma 2-5: 0,5oma 3-4: 0,9oma 4-5: 0,9oma 3-5: 0,9oma Między pinami 1 a pozostałymi...
witam kolegów mam na warsztacie taką asterkkę jak w temacie, silnik z listwą cewek (chyba z16xe). Problem pojawił się kilka tygodni temu, kiedy auto klientowi zgasło... Zaprowadził samochód do jednego mechanika, potem drugiego i nic... Kiedy samochód trafił do mnie, musiał już być holowany. Wczoraj odpaliłem auto - sygnał blokady odjazdu niezrozumiały...
Cewka zapłonowa jest o wiele lepszym rozwiązaniem niz trafo z TV. Mniejszy prąd, minimalne straty mocy w kluczu. Poprawki jakie trzeba wprowadzić do dobrze znanego sterownika trafa tv to obniżenie częstotliwości. Cewka zaplonowa to max. pareset Hz. Mosfeta w tym przypadku możesz sterować bezpośrednio z NE555 przez rezystor o małej wartości. Innym, też...
W dalszym ciągu dziwi mnie podnoszenie napięcia. Tu chodzi o ENERGIĘ zgromadzoną w kondensatorze! Dla tych co proponowali 9kV (z cewki zapłonowej czy lampy plazmowej z EP): pomyślcie zkąd wziąść kondensator na minimum 9kV i o znacznej pojemności? Przecież to niepotrzebne komplikowanie sprawy! Cewka nawinięta z kilkudziesięciu zwoi grubego drutu przy...
A wziąłeś pod uwagę potężną SEM jaka powstaje w chwili kluczowania cewki? Zaręczam cię że amplituda przepięcia po stronie pierwotnej cewki przekroczy 400V Dokładnie, przecież tam jest w indukcyjności cewki L zgromadzona energia pola magnetycznego E m związana z przepływem przez nią prądu I zależnością: E m = L•I²/2 , dalej indukcyjność to...
Obejma ma za zadanie ją umocować do nadwozia. Kontakt elektryczny z masą nie jest konieczny, obudowa cewki nie jest częścią żadnego obwodu elektrycznego.
Bawilem sie tymi funkcjami lecz bez efaktu :| poszedlem dalej i przetlumaczylem ten angielski odpowiednik odnosnie programowania oraz wiazek CN, co prawda ciezko co z tego zrozumiec ale lepszego translatora nie znalazlem. Program P-1 ustawienia O 1/1 turbo timer Auto programu Gdy jest włączona, to funkcja utrzymania silnika w 2 min po drzwi są zamknięte....
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Oba elektrozawory są połączone równolegle. Skoro elektrozawory otwierają się na chwilę po stacyjce dając dawkę rozruchową, to znaczy, że są sprawne. Brakuje impulsów z układu zapłonowego dających sterownikowi znać, że silnik pracuje. Albo padł sterownik LPG, albo brak ciągłości przewodu obwodu zasilania cewki zapłonowej do sterownika LPG.
Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem Na tych schematach jest wszystko co potrzeba. We wszystkich starszych samochodach takie obwody jak zasilanie cewki zapłonowej nie były niczym zabezpieczone. Jak nie kostka stacyjki to jakieś dokładane odcięcie.
Cześć, od jakiegoś czasu mam Scenica 2, 2003 rok, 2.0 Benzyna z LPG. Mianowicie od jakiegoś czasu samochód ma problem, na zimnym silniku pali świetnie, jak i dobrze jeździ, po nagrzaniu ma problem, czasem przerywa, potrafi zgasnąć, po zgaśnięciu kręci i kręci, nie może odpalić, po chwili odpala i jeździ, ale czasem potrafi znowu zgasnąć, gaz w podłodze,...
Cewka zasilająca CDI to ta na zacisku „3” (Z). Przykładowe wyniki pomiaru pracującego zapłonu: https://motelek.net/andere/cdi/labor/ene... Na tym przykładzie chwilowa moc cewki zasilającej wynosi niecałe 5.5 W. W układzie zapłonowym CDI napięcie na kondensatorze zwykle nie przekracza 400 V. W obwodzie pierwotnym cewki WN może przepłynąć...
Gdybyś ułatwił określenie modelu silnika o co prosiłem na wstępie z dużym prawdopodobieństwem udałoby się znaleźć ustawienia wyjściowe aparatu zapłonowego. Tego się nie reguluje tylko ustawia zgodnie z wytycznymi producenta. Jest to o tyle istotne że w silnikach do łodzi w takim samym stopniu obroty reguluje się otwieraniem przepustnicy jak i z miana...
Witam, ja przerabiałem coś podobnego. Silnik na wolnych obrotach dobrze pracował na jałowych a po dodaniu gazu przerywał i wyrzucało błędy na wszystkie urządzenia zasilane na tym obwodzie co cewki zapłonowe czyli wtryskiwacze, silniczek krokowy, sondy lambda i resztę. Masy i plusy sprawdzałem, wiązkę elektryczną itd. itp. i nic nie znalazłem. Zmieniłem...
obwodach cewki zapłonowej, pompy paliwa, rozrusznika dla samochodów z silnikiem diesla. Coś chyba ci się pomyliło :)
Może ktoś podpowiedzieć coś w temacie samochodu jak w tytule, cewka podmieniana,czujnik wału też, obroty widzi bo uruchamia pompę, wtryski kilka razy klikają potem sterownik je wyłącza jak nie ma iskry, zasilanie i masa na cewkę są , impulsy kluczujące bardzo słabe (poniżej 1V, ma być ok.4V), masa na silniku jest, błędy w sterowniku: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny...
"P1351 IDM obwodu wejściowego Awaria / Cewka zapłonowa kontroli obwodu wysokiego napięcia" Tłumaczone translatorem ale daje pojęcie o problemie.
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Stan obwodu wysokiego napięcia na przykład - bicie do masy na przewodzie zapłonowym, niesprawność świecy.
Jaką oporność powinna mieć cewka zapłonowa (obwód pierwotny) zamontowana w Fiacie Palio 1,2 8V?
Sprawdź miernikiem obwód cewki - tej w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam.
Zrób lepsze zdjęcia połączenia kabli przy samym przerywaczu. Nie widać dokładnie czy jest tam tulejka izolacyjna. Kable mają być przyłączone tylko do sprężyny przerywacza! Jeżeli nie ma tulejki izolacyjnej, to robisz pełne zwarcie do masy! Przerywacz nie rozwiera obwodu więc jak ma być iskra?! Drugie wyprowadzenie cewki zapłonowej do masy silnika!
Sprawdziłem autko na kompie i oto wyniki: P0300,"Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0354,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka" p0638 Sterownik przepustnicy zakłucenia działania Mechanik stawia na ecu. Myslisz żeby odłaczyć ten sterownik od gazu??
Ten bezpiecznik zabezpiecza obwód stacyjki, ale jest przed stacyjką. 12V po stacyjce możesz szukać na zasilaniu cewki zapłonowej, wtryskiwaczy, zaworu oparów paliwa, albo zasilanie przekaźnika pompki paliwowej, nie mam akurat schematu pod ręką, żeby dokładnie wskazać.
Ten bezpiecznik oprócz pompy zabezpiecza również obwód zasilający cewki zapłonowe (zapewne tam też jest podpięta instalacja gazowa)
1. Kondensator wraz z cewką WN stanowią układ rezonansowy, dioda jest niezbędna dla zamknięcia obwodu. Dzięki temu wyładowanie iskrowe trwa dłużej. W innym rozwiązaniu dioda ta jest podłączona równolegle do cewki WN. Wówczas nie tworzy się układ rezonansowy, ale energia zmagazynowana w indukcyjności cewki jest rozładowywana przez diodę. 2. Kondensator...
Dlatego jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki,gdyż drugi koniec uzwojenia podawany jest przewodem wysokiego napięcia na świecę. Nic nie jest "masowane". Wszystkie wyprowadzenia cewki są izolowane od obudowy. Cewka z zupełnie izolowanym uzwojeniem WN ma po prostu dwa wyprowadzenia na kabel WN. Obwód prądu iskry zamyka między...
Proponuję osobne odpinanie wtyczek z wtrysków,odpinając przewody z cewki odłączasz obwód 2 cewek
Mercedes rok 2000 kod silnika 112.911 błędy to: 300- uszkodzony obwód zapłonowy 301- uszkodzony obwód zapłonowy cylinder 1 302- uszkodzony obwód zapłonowy cylinder 2 303- uszkodzony obwód zapłonowy cylinder 3
Witam Czy ktoś może wie gdzie znajduje się kondensator cewki zapłonowej bo nie mogę go wypatrzyć? Znalazłem natomiast pod przednim lewym reflektorem element przykręcony do karoserii o wyglądzie rezystora ceramicznego dużej mocy. Co to jest i w jakim obwodzie pracuje?
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Przewód z czujnika temperatury idący na wejście komparatora będzie dośc długi więc mogą się na nim indukować szpilki choćby z cewki zapłonowej Należy go dobrze odfiltrować przy pomocy obwodu LC bo komparator może pokazywać fałszywe alarmy Dioda zenera na niskie napięcie,na wejsciu też nie zaszkodzi
Witam. To mój pierwszy post (proszę o wyrozumiałość) Mam spory problem z moją Megi, Renault Megane IIPh1 2003r. 1.4 98km bez gazu. Megane z dnia na dzień przestała odpalać, bez wcześniejszych objawów. Kręci ale nie potrafi zaskoczyć, prąd nie dochodzi do cewek. Cewki, świece nowe (ok 2k), Odłączenie akumulatora nie pomogło, dorobienie masy też nie....
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
Klient zamontował sobie zabezpieczenie antykradzieżowe,dokonujące przerwy obwodu cewki zapłonowej.Działa ono niespecjalnie,na nierównościach przerywa obwód.Przekaxnik MT6 niespecjalnie nadaje się pod maskę. Ale nie w tym rzecz-jeżeli w czasie pracy silnika ono zadziała-sterownik rejestruje 4 błędy cewki (obwód 1,2,3,4).I teraz-co o ciekawe-dopóki błędów...
Jasne, od tego powinienem zaczac. Kod bledu P0352 czyli "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B". Czy moze mi ktos pomoc o co chodzi z ta cewka?
witam samochód jak w temacie trudno kręci, pompkę nie za każdym razem słychać auto średnio za piątym razem odpala błędy: P0201,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka" P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka" P0202,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 - usterka" P0203,"Obwód...
bezpiecznik cewki zapłonowej naprawa cewki zapłonowej pomiar cewki zapłonowej
plazm samsung radio taraban heterodyna c20ne schemat
czujnik halla tempomat honda civic
Migająca dioda gwiazdka w lodówce Ariston - co oznacza? Przekaźnik pompy paliwa w VW Polo 6N2 1.0 MPI - lokalizacja i numer