Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
Ok, taki mam zamiar tylko na dworze na razie jest na minusie tęperatura i wszystko jest kruche, ale jak będzie ok, to gdzie dalej szukać czytałem, że naprawiają ECU co może być przyczyną wadliwego działania zapłonu w tym ECU ? zassałem z tego linku [url=]https://www.elektroda.pl/rtvforum/... schemat elektryczny, który plik odpowiada...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
Ja też robiłem malutką ceweczke na tubce po tabletkach musujących, około 500 zwojów 0.2mm , kondensator zwinięty z kilku warstw foli przezroczystej (opakowanie foliowe), okładki foli aluminiowej jakieś 20cm x 10cm, kabel linka rozszczepiona na wachlarz i przyłożona folią alum. i gotowy kondensator, pojemność z tego co wpisywałem do capsolve to kilka...
To co piszesz miałoby sens gdyby nie mostek na wejściu. W tym układzie kondensatory ładują się w ciągu każdego półokresu. Tyrystor zaś przewodzi co drugi: po zapłonie rozładowuje kondensatory, następnie przez cały okres zamyka obwód mostek-opory-tyrystor. Zamiast mostka potrzebna jest pojednyncza dioda i odpowiednie włączenie transformatora (fazowanie)....
https://obrazki.elektroda.pl/7988685600_... Chciałbym przedstawić wnętrze oraz zasadę działania cewki zapłonowej z kosiarki z silnikiem Brigss & Stratton. Od dawna byłem ciekaw jak te cewki działają, a znalezienie materiału na ten temat było dla mnie trudne. Problem w rozumieniu był taki, że w normalnych rozwiązaniach z magnetem...
Sprawdziłem świece, nie było iskry. Podłączyłem na krótko zasilanie cewki z akumulatora. Silnik Zagadał - 3 sekundy i zgasł. ponowiłem - to samo się dzieje. Podałem samostart (plaka) i już nie było reakcji. może zalałem. Jutro sprawdzę obwód zasilania cewki i wtrysków. Przy próbie uruchamiania miga kontrolka immo. Silnik zachowuje się jakby blokował...
Byłem na drugim komputerze. Usterka sporadyczna : Obwód cewki zapłonowej 2&3. Zmieniliśmy cewki z 1 na 2. Po ponownym uruchomieniu silnika znowu pojawił się błąd: Usterka sporadyczna : Obwód cewki zapłonowej 2&3. Spsikałem styki przewodów kontakt-sprayem. Nic nie pomogło. Jakieś propozycje?
Witam znowu odpowiadam sam sobie ale mój poprzedni wpis mógł kogoś wprowadzić w błąd. Teraz wiec odczekałem kilka miesięcy aby diagnoza była trafna. Przyczyna problemów z zapłonem po wymianie cewki zapłonowej - (ECN 035300 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka) nie była świeca zapłonowa jak pisałem poprzednio ale wada fabryczna nowej cewki....
Sądziłem, że jednak jest coś nie tak z tym przekaźnikiem, i chciałem zrozumieć jak on działa, ponieważ instalacja silnika, sterownik silnika, cewki zaplonowe, swiece, zostały wymienione, zostały sprawdzone wszystkie masy, i na linii 1 4 występuje coś takiego (poniżej). czyli jakieś zakłócenia nie wiadomo skąd, i jest to sprawdzne na kilku sterownikach...
URZĄDZENIA PRZECIWZAKŁÓCENIOWE W SAMOCHODZIE Skany zawierają: - Wstęp - Instalację i liczne obwody niskiego napięcia - Instalacja wysokiego napięcia Rodzaje zakłóceń - Zakłócenia strefy zewnętrznej - Zakłócenia strefy wewnętrznej Elementy przeciwzakłóceniowe - Rezystory - Kondensatory - Cewki indukcyjne - Filtry przeciwzakłóceniowe - Osłony ekranujące...
Czy wystarczyłoby "+" z tego wtyku 2 pinowego i masa z silnika? Nie masa. J/w znajdziesz to podpinając żaróweczkę, wcześniej sprawdź na których pinach masz zwarcie w aparacie zapłonowym, czyli obwód cewki. Na schemacie to przewód zielony lub zielono filetowy (jeśli mu wierzyć). Na tą chwilę jest nie dostępna w kraju. Dostępna jest (post 19, ostatni...
Witam znowu odpowiadam sam sobie ale mój poprzedni wpis mógł kogoś wprowadzić w błąd. Teraz wiec odczekałem kilka miesięcy aby diagnoza była trafna. Przyczyna problemów z zapłonem po wymianie cewki zapłonowej - (ECN 035300 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka) nie była świeca zapłonowa jak pisałem poprzednio ale wada fabryczna nowej cewki....
Zbyt słaby sygnał masy nadal sprawia mi problem. Podmieniłem tłumik napięć oznaczony nr 12 oraz obok niego kondensator, podmieniłem mosfety oznaczone 4 i 5 (zamówione o tych samych parametrach). Nie dało rezultatu masa znikoma na probówce lampka ledwie żarzy. Po podaniu masy bezpośrednio na wtryskiwacz ten się otwiera za każdym razem. Jedynie kiedy...
Witam !!! Trochę późno ale może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli pojawiają się następujące błędy: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka" P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka"...
Witam !!! Trochę późno ale może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli pojawiają się następujące błędy naraz: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka" P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz....
Kradzieże samochodów są bardzo częste a autoalarmy sklepowe są bardzo dobrze znane złodziejom samochodów. Opisane tu urządzenie jest zamontowane w moim samochodzie i pracuje bezawaryjnie od kilku lat. Opisany układ przerywa obwód cewki zapłonowej i rozrusznika. Ma tą zaletę że nie trzeba pamiętać o jego włączeniu, włącza się automatycznie po wyłączeniu...
Witam mam taki problem z vectra samochód zaczął chodzić na trzy gary podpiąłem kompa no wyskoczyło obwód pierwotny cewki zapłonowej c. Pomyslałem cewka padła pojechałem do sklepu kupiłem cewke i swiece założyłem no chodzi fajnie na cztery gary ładnie sie zbiera wszystko gra po kilku godzinach jazdy dalej wszystko ok. Wieczorem wybrałem sie w trase zapalam...
Wiesz co? Cewki mają tylko po 2 piny. Żaden pin nie ma połączenia z masą. Tym samym zakładam, że klasycznie iskrę wywołuje chwilowy zanik napięcia na cewce. Ale co prawda, to prawda. Pomierzę jeszcze wiązkę cewka-sterownik. Zastanawia mnie tylko treść błędu: P0352 - Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B i P0354 - Cewka zapłonowa D obwód wtórny /...
Witam. przedstawiam niedokończone dzieło, ale chyba działające:) Dlaczego chyba...bo samemu ciężko określić czy to co słyszę to zwykłe zakłócenia jakie produkuje w czasie pracy czy tez zmodulowana fala nośna na jakiej mi zależało. Nadajnik sieje niesamowicie w promieniu kilku metrów w zakresie fal długich i średnich. Mi jednak zależało na falach ultrakrótkich....
Witam wszystkich. Kilka dni temu podczas dojezdzania do skrzyzowania astera nagle mi zgasla. Odczekalem ok. 10 min. Pomachałem ją na boki i zapaliła. Po przejechaniu kilku kilometrów znowu mi zgasła i tak kilka razy. Po zgaszeniu na kluczyk juz nie odpalila wiecej. Diagnoza na dziaij brak iskry na swiecach, i pompa mi nie kreci jak przekrecam kluczyl...
Witam. Chcialbym zabezpieczyc swoj samochod przed zlodziejami. SLyszalem o ukrytym przycisku (dotykowym), ktory trzeba dotknac przed odpaleniem auta, po wylaczeniu silnika blokada sama zaczyna dzialac. układ przerywa obwód cewki zapłonowej lub rozrusznika. Prosilbym o opis i schemat. Mam samochod z silnikiem Diesel'a wiec prosze o opis co najlepiej...
Po nocy prawie niemożliwe odpalić. Nierówna praca. Odcina przy 4k obrotów, Trochę łatwiej odpala na gazie Podmieniłem czujnik położenia wału. Skasowałem błędy. Próbowałem odpalić i zczytałem błędy prostym skanerem obd2: P0405 - Czujnik A recyrkulacji spalin (EGR) - niski sygnał wejściowy. P2143 - Regulacja wentylacji recyrkulacji spalin (EGR) - obieg...
Witam Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta, pojawiający się co jakiś czas, kiedyś częściej (myślałem) przy wilgotnych dniach ale dziś jest ładnie i sucho a temat wrócił. Objawy: 1) po odpaleniu silnik chodzi jakby na dwa gary, minutka, trochę gazowania i jest OK 2) lub odpalam normalnie i chodzi ok na wolnych obrotach, lekko daję gazu zaczyna...
Witam. Odświeżę trochę temat, gdyż sam mam podobny problem, aczkolwiek trochę inny. Posiadam Peugeota 406 ST 2.0 16 + LPG z silnikiem EW10J4. Problem polega na przepaleniu cewki zapłonowej ( ciągle ta sama strona) po ok 5-8 tyś km. Silnik wtedy chodzi na 2 cylindrach, nie gaśnie i pracuje dosyć stabilnie. Nowa cewka, ok 100 i na nowo wyskakuje Check...
Witam. Mam problem w seacie leonie 1.4 16V z 2001 roku. Ne chodzi na wszystkich cylindrach (wymiana cewki nic nie pomogła) i wyświetla błąd: P0352 Obwód uzwojenia pierwotnego wtórnego cewki zapłonowej "B". Może ktoś miał podobny przypadek?
Może i taki temat gdzieś był ale nie chodzi wyszukiwarka więc zakładam nowy.Mój problem jest taki. Samochód jak w temacie silnik 2,0 rok 1992 wtrysk wielopunktowy Motronic 1.5. Wszystko pracuje normalnie, działa pompa paliwa, pracują wtryskiwacze nie ma tylko iskry. Obwód cewki zapłonowej sprawdziłem i jest OK, cewka sprawna. Myślę że uwalony jest sterownik...
Radzę dokładnie sprawdzić parametry: obwód wtórny cewki zapłonowej i sterowanie cewki WN przez moduł zapłonowy - Miałem w pewnym Roverze walkę przez cały dzień - na świecach iskra była , ale na oscyloskopie jakaś nie wyraźna i o dziwnych kształtach. Świece czarne i mokre. Pomogła wymiana modułu i po problemie. Pozdrawiam
a czym się rożni BUZ 11 OD IRF840?? Czyste lenistwo - w googlach datasheety obydwu bezproblemowo dostępne. Dalej - wystarczy jeden tyrystor lub tranzystor. Trafo ma być małe, sieciowe, ok 10VA, lub minimalnie większe z napieciem wtórnym rzędu 12V - przetwornica z generatorem na 555 ma zadanie ładować kondensatory po stronie wtórnej do napięcia ok 200V....
Poczytaj tutaj <http://www.nsu-riders.pl/index.php/t... Jak łykniesz trochę teorii: akumulator 6v, probówka samochodowa, woltomierz. Jeden koniec uzwojenia wzbudzenia jest na stałe przyłączony do masy, jedna szczotka również. Na korpusie prądnicy masz styki przerywacza zapłonu,...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
P0352 P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" To sugeruje uszkodzenie cewki zapłonowej lub sterownika. W przypadku uszkodzenia sterownika na LPG II generacji nie będą występowały objawy usterki, natomiast podczas jazdy na benzynie, będzie pracował na 2 cylindrach. W przypadku instalacji II generacji, "fabrycznie" był stosowany resetter...
Witam, znajomy montujący turbo w polonezie (na LPG I generacji:D) poprosił mnie o zmontowanie dla bezpieczeństwa czegoś co odetnie zapłon. Jako że zaciekawił mnie takowy bajer postanowiłem również dla siebie coś podobnego wyskrobać. Przedstawiam wam schemat z kilkoma podstawowymi pytaniami odnośnie poprawności: http://obrazki.elektroda.pl/7963414300_1...
Nie musisz wymieniać cewki zapłonowej. Obwód instalacji zapłonowej jest niezależny od oświetleniowej. Nie wiem co na celu miałaby mieć wymiana iskrownika. Nie było 12V w rometach z silnikiem Dezamet 023, nie wiem jak w Chartach. Musisz przewinąć cewki świetlne odpowiednim drutem nawojowym
Witam, Mam problem z Peuegotem 206 1.4 75KM (2002r 120 tys. Przebiegu) a mianowicie podczas jazdy zapala się i miga CHECK, któremu towarzyszy sygnał dźwiękowy oraz samochód zaczyna szarpać/ przerywać tak jakby pracował na 3 cylindrach. Błąd zapala się po przejechaniu kilku km, kiedy samochód już się nagrzeje. W momencie szarpania samochód traci moc....
Witam peugeot 206 1l sterownik gazu zavoli aeb 2001 Podczas jazdy nagle auto zgasło , nie można go uruchomić na benzynie ani na gazie , nie świeci nić na stacyjce od gazu , wszystkie bezpieczniki sprawdzone są dobre nawet od sterownika sekwencji gazowej . Pompę w zbiorniku słychać , wyłącznik wstrząsowy sprawdzony włączony , rozrusznik kręci , wskazówka...
SOKOL 19 - takie rozwiązanie to zwykły przełącznik który przerywa obwód np. zasilania cewki zapłonowej ale teraz to juz ogólnie znana metoda, dzięki. OLDKING- bardzo prosty i bardzo funkcjonalny pomysł ale te kontraktony to delikatna sprawa ,dzięki za podpowiedzi ,jakby ktoś jeszcze mógł coś podpowiedzieć albo podesłać jakiś schemacik , dzięki
Z tego co napisałeś to samochód jest z gaźnikiem tak to zrozumiałem. Zasilanie cewki zapłonowej nie jest zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem. Idzie z alternatora (zacisk 30 ) do stacyjki (zacisk 30 ) i wychodzi ze stacyjki przez zacisk 15/54 na cewkę zapłonową. Dokładnie sprawdź ten obwód
Zbudowałem układ wg. przedstawionego wcześniej schematu. Układ działa Ciekawe jak ci się to udało? Schemat jest albo błędny albo niekompletny w rejonie opisanym jako "cewka zapłonowa" Schemat wygląda na układ zapłonowy typu magnet czyli bez impulsatora lub innego elementu(układu) określającego moment zapłonu. Z reguły takie układy współpracują z prądnicą...
Badany był obwód pierwotny 12V -+2 V, podłączony był dzielnik 20:1. Do badania wtórnego napięcia cewki używam sondy pico. Pech chciał ze cewka ( renault megane 1,6 16V) miała przebicie , no i poszło na igłę. Teraz jestem o tyle mądrzejszy i przed badaniem zapłonu sprawdzam przewodem od multimetru podłączonym do masy czy niewystępujące przebicie.
Witam. Mam problem jak w temacie. Poprosił mnie znajomy o pomoc w uruchomieniu skutera Honda Lead 50. Skuter ma problem z instalacją elektryczną, podobno już kilku fachowców go naprawiało i wszyscy polegli. Zostawili przy tym straszny bałagan w przewodach. Skuter gdy ma podłączony obwód rozrusznika gubi iskrę (rozrusznik i kopniak), po odpięciu kostki...
w końcu są one oba elektroniczne i oba mają ze sobą kontakt poprzez masę. Nie jestem ani moderatorem ani administratorem więc stwierdzenie"nadużywanie władzy" nie zrobi na mnie wrażenia.:D Obwód stacyjki i obwody odpowiedzialne za zasilanie i wysterowanie cewki zapłonowej w tym aucie to różne obwody,zapisz w kajecie. Możliwe skutki awarii rozrusznika...
Zamiast stosowania wyrafinowanych i czasem drogich autoalarmów, wystarczy prosta symulacja niesprawności silnika, zeby utrudnić żywot potencjalnym kradziejom. Najprostszy sposób polega na włączeniu w obwód zasilania cewki zapłonowej - wyłącznika uruchamianego pedałem gazu. Silnik daje się normalnie uruchomić i pracuje na wolnych obrotach. Naciśnięcie...
proszę o pomoc!! Golf 2 rocznik 1991, silnik 1,3 - wtrysk wielopunktowy + instalacja gazowa objawy: W czasie jazdy zgasł. Iskra nie dochodzi do aparatu zapłonowego głównym przewodem wysokiego napięcia przy próbie normalnego rozruchu, ale wysokie napięcie pojawia się na dojściu do aparatu jeśli przy cewce zapłonowej dotykam i przerywam obwód przewodem...
Biały przewód służy do podłączenia oświetlenia ( typu rowerowego ) W instrukcji napisane było żeby przycisk podłączyć do białego przewodu i do masy, zapewne dlatego przycisk nie działa. Sprawdzałem go omomierzem, zamykał i otwierał obwód prawidłowo. Czyli przycisk należy podłączyć równolegle do cewki zapłonowej ? Dźwignia przy gaźniku w górę to ssanie...
Który czujnik wymieniałeś bo są dwa, jeden do wskaźnika na desce, drugi do komputera, zdejmij z cewki przewód zapłonowy oraz wtyk. Sprawdź najpierw czy cewka nie ma zwarcia z masą, ustaw omomierz na wysoki zakres pomiarowy i podłącz między zacisk "15" (górny zacisk od strony kabiny) a masę. omomierz powinies wskazywać ∞Ω. Sprawdź również...
PS. sprawdziłem. faktycznie to jest ten przewód, tylko w takim razie dlaczego jak był on podłączony do blachy na silniku to było ok, a jak bezpośrednio do masy to silnik gaśnie? mój miernik jest zdania ze jedno i drugie to taka sama masa... Nie bardzo rozumiem co było OK. Po zwarciu kabelka z cewki, do obudowy silnika, musi on zgasnąć. Ładowanie akumulatora...
obwód cewki zapłonowej peugeot szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej
zasilanie drivera lasera radio alpine podłączyć atmega8 sterownik silnika krokowego
makita migają diody bateria parkside
Citroen Berlingo 2008 – klapa bagażnika nie otwiera się, usterka przewodów, mikrostyku lub siłownika Stihl, Husqvarna, Echo – piła dusi się, nie wchodzi na obroty, czyszczenie gaźnika, filtr