Oba elektrozawory są połączone równolegle. Skoro elektrozawory otwierają się na chwilę po stacyjce dając dawkę rozruchową, to znaczy, że są sprawne. Brakuje impulsów z układu zapłonowego dających sterownikowi znać, że silnik pracuje. Albo padł sterownik LPG, albo brak ciągłości przewodu obwodu zasilania cewki zapłonowej do sterownika LPG.
Byłem na drugim komputerze. Usterka sporadyczna : Obwód cewki zapłonowej 2&3. Zmieniliśmy cewki z 1 na 2. Po ponownym uruchomieniu silnika znowu pojawił się błąd: Usterka sporadyczna : Obwód cewki zapłonowej 2&3. Spsikałem styki przewodów kontakt-sprayem. Nic nie pomogło. Jakieś propozycje?
Obejma ma za zadanie ją umocować do nadwozia. Kontakt elektryczny z masą nie jest konieczny, obudowa cewki nie jest częścią żadnego obwodu elektrycznego.
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
Ok, taki mam zamiar tylko na dworze na razie jest na minusie tęperatura i wszystko jest kruche, ale jak będzie ok, to gdzie dalej szukać czytałem, że naprawiają ECU co może być przyczyną wadliwego działania zapłonu w tym ECU ? zassałem z tego linku [url=]https://www.elektroda.pl/rtvforum/... schemat elektryczny, który plik odpowiada...
obwodach cewki zapłonowej, pompy paliwa, rozrusznika dla samochodów z silnikiem diesla. Coś chyba ci się pomyliło :)
Uszkodzony sterownik silnika ( hybryda ) mocowany na silniku podłączany na dwie kości plus kabel masowy na śróbkę. Tylko regeneracja da radę 300 zł plus koszt wysyłki do łodzi
Może ktoś podpowiedzieć coś w temacie samochodu jak w tytule, cewka podmieniana,czujnik wału też, obroty widzi bo uruchamia pompę, wtryski kilka razy klikają potem sterownik je wyłącza jak nie ma iskry, zasilanie i masa na cewkę są , impulsy kluczujące bardzo słabe (poniżej 1V, ma być ok.4V), masa na silniku jest, błędy w sterowniku: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny...
Ten bezpiecznik oprócz pompy zabezpiecza również obwód zasilający cewki zapłonowe (zapewne tam też jest podpięta instalacja gazowa)
Jak w temacie - początkowo silnik gasł (1,4 16V 98r) i przez pewien czas nie dał się odpalić. zczytane błędy to: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka" P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz....
Sprawdziłem autko na kompie i oto wyniki: P0300,"Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0354,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka" p0638 Sterownik przepustnicy zakłucenia działania Mechanik stawia na ecu. Myslisz żeby odłaczyć ten sterownik od gazu??
Proponuję osobne odpinanie wtyczek z wtrysków,odpinając przewody z cewki odłączasz obwód 2 cewek
Witam znowu odpowiadam sam sobie ale mój poprzedni wpis mógł kogoś wprowadzić w błąd. Teraz wiec odczekałem kilka miesięcy aby diagnoza była trafna. Przyczyna problemów z zapłonem po wymianie cewki zapłonowej - (ECN 035300 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka) nie była świeca zapłonowa jak pisałem poprzednio ale wada fabryczna nowej cewki....
Witam. Chcialbym zabezpieczyc swoj samochod przed zlodziejami. SLyszalem o ukrytym przycisku (dotykowym), ktory trzeba dotknac przed odpaleniem auta, po wylaczeniu silnika blokada sama zaczyna dzialac. układ przerywa obwód cewki zapłonowej lub rozrusznika. Prosilbym o opis i schemat. Mam samochod z silnikiem Diesel'a wiec prosze o opis co najlepiej...
Witam wszystkich. Kilka dni temu podczas dojezdzania do skrzyzowania astera nagle mi zgasla. Odczekalem ok. 10 min. Pomachałem ją na boki i zapaliła. Po przejechaniu kilku kilometrów znowu mi zgasła i tak kilka razy. Po zgaszeniu na kluczyk juz nie odpalila wiecej. Diagnoza na dziaij brak iskry na swiecach, i pompa mi nie kreci jak przekrecam kluczyl...
Witam !!! Trochę późno ale może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli pojawiają się następujące błędy: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka" P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka"...
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
Hmmm , z tego co mi się wydaje centralkę gazową podłącza się do obwodu cewki zapłonowej (bo tak jest instalatorom najłatwiej), ale tylko w celu zasilania centralki, a nie w celu mierzenia czegokolwiek, bo napięcie tam dochodzące jest stałe, jeżeli chodzi o tego typu instalację problemu bym szukał na poczatku w połączeniach elektrozaworów, czy żaden...
C3 i uzwojenie pierwotne transformatora tworzą odwód rezonansowy, zasada działania tego układu jest podobna do obwodu cewki zapłonowej w samochodach. Trzeba dobrać C3, albo ustawić częstotliwość generatora (R3 i R1, albo C1 i C2) tak, aby pracował na częstotliwości rezonansowej obwodu C3- trafo Niestety, oscyloskop to raczej konieczność, też robiłem...
Sprawdź miernikiem obwód cewki - tej w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam.
Witam mam taki problem z vectra samochód zaczął chodzić na trzy gary podpiąłem kompa no wyskoczyło obwód pierwotny cewki zapłonowej c. Pomyslałem cewka padła pojechałem do sklepu kupiłem cewke i swiece założyłem no chodzi fajnie na cztery gary ładnie sie zbiera wszystko gra po kilku godzinach jazdy dalej wszystko ok. Wieczorem wybrałem sie w trase zapalam...
Mercedes rok 2000 kod silnika 112.911 błędy to: 300- uszkodzony obwód zapłonowy 301- uszkodzony obwód zapłonowy cylinder 1 302- uszkodzony obwód zapłonowy cylinder 2 303- uszkodzony obwód zapłonowy cylinder 3
Jedna para styków S1 włącza samopodtrzymanie się przekaznika.Druga para styków S2 włącza tranzystory T4 i T5.Przekazniki w kolektorach tych tranzystorów powodują załączenie obwodu cewki zapłonowej i rozrusznika.Tranzystor T3 wyłącza po upływie ok. 30 sekund tranzystor T5 a co zatym i przekaznik który jest odpowiedzialny za obwód rozrusznika.Jak wiadomo...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Zrób lepsze zdjęcia połączenia kabli przy samym przerywaczu. Nie widać dokładnie czy jest tam tulejka izolacyjna. Kable mają być przyłączone tylko do sprężyny przerywacza! Jeżeli nie ma tulejki izolacyjnej, to robisz pełne zwarcie do masy! Przerywacz nie rozwiera obwodu więc jak ma być iskra?! Drugie wyprowadzenie cewki zapłonowej do masy silnika!
Wiesz co? Cewki mają tylko po 2 piny. Żaden pin nie ma połączenia z masą. Tym samym zakładam, że klasycznie iskrę wywołuje chwilowy zanik napięcia na cewce. Ale co prawda, to prawda. Pomierzę jeszcze wiązkę cewka-sterownik. Zastanawia mnie tylko treść błędu: P0352 - Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B i P0354 - Cewka zapłonowa D obwód wtórny /...
Jasne, od tego powinienem zaczac. Kod bledu P0352 czyli "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B". Czy moze mi ktos pomoc o co chodzi z ta cewka?
Jak bym miał obstawiać, to czujnik położenia wału lub BSM - to jest ten moduł z bezpiecznikami po prawej stronie, oznaczony na schemacie PSF1. Często w nim padają przekaźniki odpowiedzialne za pompę paliwa, a na tym samym obwodzie jest cewka zapłonowa i wtryskiwacze.
witam samochód jak w temacie trudno kręci, pompkę nie za każdym razem słychać auto średnio za piątym razem odpala błędy: P0201,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka" P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka" P0202,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 - usterka" P0203,"Obwód...
Iskry nie ma, wtrysku paliwa również bo świeca sucha a wtrysków nie wyjmowałem. Pompa paliwa się włącza. Ona jest na przekaźniku i komputer ją załącza. Wtryski i cewka jest osobno. http://obrazki.elektroda.pl/7193917000_1... Dodano po 4 połączyłem się z kompem i odczytałem błędy ale przez LExie a nie Proxie. Wykazało obwód cewki zapłonowej,...
Witam Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta, pojawiający się co jakiś czas, kiedyś częściej (myślałem) przy wilgotnych dniach ale dziś jest ładnie i sucho a temat wrócił. Objawy: 1) po odpaleniu silnik chodzi jakby na dwa gary, minutka, trochę gazowania i jest OK 2) lub odpalam normalnie i chodzi ok na wolnych obrotach, lekko daję gazu zaczyna...
Ja też robiłem malutką ceweczke na tubce po tabletkach musujących, około 500 zwojów 0.2mm , kondensator zwinięty z kilku warstw foli przezroczystej (opakowanie foliowe), okładki foli aluminiowej jakieś 20cm x 10cm, kabel linka rozszczepiona na wachlarz i przyłożona folią alum. i gotowy kondensator, pojemność z tego co wpisywałem do capsolve to kilka...
Może i taki temat gdzieś był ale nie chodzi wyszukiwarka więc zakładam nowy.Mój problem jest taki. Samochód jak w temacie silnik 2,0 rok 1992 wtrysk wielopunktowy Motronic 1.5. Wszystko pracuje normalnie, działa pompa paliwa, pracują wtryskiwacze nie ma tylko iskry. Obwód cewki zapłonowej sprawdziłem i jest OK, cewka sprawna. Myślę że uwalony jest sterownik...
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
Przewody i świece ngk nowe cewka też nowa kupiona na allegro za 80zl nie wiem jakiej firmy.wszystko docisciete był klik.auto jeździ normalnie nieraz tylko lekko szarpnie I tutaj może być odpowiedź na Twoje błędy: - P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" - P0352,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" NTY to niska...
Gdybyś ułatwił określenie modelu silnika o co prosiłem na wstępie z dużym prawdopodobieństwem udałoby się znaleźć ustawienia wyjściowe aparatu zapłonowego. Tego się nie reguluje tylko ustawia zgodnie z wytycznymi producenta. Jest to o tyle istotne że w silnikach do łodzi w takim samym stopniu obroty reguluje się otwieraniem przepustnicy jak i z miana...
Cześć, spotkał się ktoś może kiedyś z taką listą błędów w Golfie 4 1.4 ? Cewkę wymieniałem około trzy lata temu więc mogła już nawalić, jednak objawy są nieco inne niż przy pierwszej awarii. problem pojawia się tylko przy odpalaniu i to tylko za pierwszym razem małe skaczące obroty, brak reakcji na pedał gazu błąd EPC, CHECK i mrugający symbol ciśnienia...
Jaką oporność powinna mieć cewka zapłonowa (obwód pierwotny) zamontowana w Fiacie Palio 1,2 8V?
Kondensatory nie pomogą ! Jesli włączenie jakiegokolwiek odbiornika sprawia problem,dla mnie znaczy że jeśli + jest czysty to ; -problem jest z masą/potrzeba dokonać pomiaru U podczas włączania kolejnych odbiorników. Jesli U aku. wzrasta -słaba masa,zacisk akumulatora-klema . Przewód "-"aku do karoserii .Linka masa z silnika do karoserii. Zapomnieć...
a czym się rożni BUZ 11 OD IRF840?? Czyste lenistwo - w googlach datasheety obydwu bezproblemowo dostępne. Dalej - wystarczy jeden tyrystor lub tranzystor. Trafo ma być małe, sieciowe, ok 10VA, lub minimalnie większe z napieciem wtórnym rzędu 12V - przetwornica z generatorem na 555 ma zadanie ładować kondensatory po stronie wtórnej do napięcia ok 200V....
Przewód z czujnika temperatury idący na wejście komparatora będzie dośc długi więc mogą się na nim indukować szpilki choćby z cewki zapłonowej Należy go dobrze odfiltrować przy pomocy obwodu LC bo komparator może pokazywać fałszywe alarmy Dioda zenera na niskie napięcie,na wejsciu też nie zaszkodzi
Ten bezpiecznik zabezpiecza obwód stacyjki, ale jest przed stacyjką. 12V po stacyjce możesz szukać na zasilaniu cewki zapłonowej, wtryskiwaczy, zaworu oparów paliwa, albo zasilanie przekaźnika pompki paliwowej, nie mam akurat schematu pod ręką, żeby dokładnie wskazać.
Radzę dokładnie sprawdzić parametry: obwód wtórny cewki zapłonowej i sterowanie cewki WN przez moduł zapłonowy - Miałem w pewnym Roverze walkę przez cały dzień - na świecach iskra była , ale na oscyloskopie jakaś nie wyraźna i o dziwnych kształtach. Świece czarne i mokre. Pomogła wymiana modułu i po problemie. Pozdrawiam
Witam. Mam problem w seacie leonie 1.4 16V z 2001 roku. Ne chodzi na wszystkich cylindrach (wymiana cewki nic nie pomogła) i wyświetla błąd: P0352 Obwód uzwojenia pierwotnego wtórnego cewki zapłonowej "B". Może ktoś miał podobny przypadek?
Czy wystarczyłoby "+" z tego wtyku 2 pinowego i masa z silnika? Nie masa. J/w znajdziesz to podpinając żaróweczkę, wcześniej sprawdź na których pinach masz zwarcie w aparacie zapłonowym, czyli obwód cewki. Na schemacie to przewód zielony lub zielono filetowy (jeśli mu wierzyć). Na tą chwilę jest nie dostępna w kraju. Dostępna jest (post 19, ostatni...
To co piszesz miałoby sens gdyby nie mostek na wejściu. W tym układzie kondensatory ładują się w ciągu każdego półokresu. Tyrystor zaś przewodzi co drugi: po zapłonie rozładowuje kondensatory, następnie przez cały okres zamyka obwód mostek-opory-tyrystor. Zamiast mostka potrzebna jest pojednyncza dioda i odpowiednie włączenie transformatora (fazowanie)....
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
(at)ArturAVS Ale iskroownikkk ?:cry: :cry: Dokładnie jest po to, by ,,wstrzyknąć" impuls wysokiego napięcia na elektrodę lampy do zapłonu, wykorzystując przy tym impedancję dławika, by nie został stłumiony, jednocześnie separując obwód główny lampy od cewki zapłonowej. Teraz Gitara :D
1. Kondensator wraz z cewką WN stanowią układ rezonansowy, dioda jest niezbędna dla zamknięcia obwodu. Dzięki temu wyładowanie iskrowe trwa dłużej. W innym rozwiązaniu dioda ta jest podłączona równolegle do cewki WN. Wówczas nie tworzy się układ rezonansowy, ale energia zmagazynowana w indukcyjności cewki jest rozładowywana przez diodę. 2. Kondensator...
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Podpiąłem sobie dziś światła do prądnicy silnika. Działa to dość dobrze gdy silnik jest już ciepły. Dałem przełącznik od świateł z WSK albo czegoś podobnego. W planie zastosowanie guzika klaksonu jako gaszaka i podpięcie zwykłego dynama pod drugą pozycję w przełączniku, by były światła na zimnym silniku i bez niego. Jeśli dobrze rozumuję zamknięcie...
Dlatego jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki,gdyż drugi koniec uzwojenia podawany jest przewodem wysokiego napięcia na świecę. Nic nie jest "masowane". Wszystkie wyprowadzenia cewki są izolowane od obudowy. Cewka z zupełnie izolowanym uzwojeniem WN ma po prostu dwa wyprowadzenia na kabel WN. Obwód prądu iskry zamyka między...
SOKOL 19 - takie rozwiązanie to zwykły przełącznik który przerywa obwód np. zasilania cewki zapłonowej ale teraz to juz ogólnie znana metoda, dzięki. OLDKING- bardzo prosty i bardzo funkcjonalny pomysł ale te kontraktony to delikatna sprawa ,dzięki za podpowiedzi ,jakby ktoś jeszcze mógł coś podpowiedzieć albo podesłać jakiś schemacik , dzięki
Nie musisz wymieniać cewki zapłonowej. Obwód instalacji zapłonowej jest niezależny od oświetleniowej. Nie wiem co na celu miałaby mieć wymiana iskrownika. Nie było 12V w rometach z silnikiem Dezamet 023, nie wiem jak w Chartach. Musisz przewinąć cewki świetlne odpowiednim drutem nawojowym
Jest wspólny dla kilku obwodów(+15 cewki,ECM i przekaźnika pompy paliwa)
URZĄDZENIA PRZECIWZAKŁÓCENIOWE W SAMOCHODZIE Skany zawierają: - Wstęp - Instalację i liczne obwody niskiego napięcia - Instalacja wysokiego napięcia Rodzaje zakłóceń - Zakłócenia strefy zewnętrznej - Zakłócenia strefy wewnętrznej Elementy przeciwzakłóceniowe - Rezystory - Kondensatory - Cewki indukcyjne - Filtry przeciwzakłóceniowe - Osłony ekranujące...
Więc na początku podłoczyłem go pod kompa i wypisało mi błędy PO 351-Obwód pierwotny / wtórny cewki zapłonowej A. Następnie wymieniłem cewki wykasowałem błąd i 2 dni było ok następnie zaczeło robić to samo.Gdy faluje i nie równo pracuje i czasami nie pali na 2 cylindry wymieniłem świece i to samo. Jak mu dodam gazu na maksa to zacznie pracować normalnie...
Po nocy prawie niemożliwe odpalić. Nierówna praca. Odcina przy 4k obrotów, Trochę łatwiej odpala na gazie Podmieniłem czujnik położenia wału. Skasowałem błędy. Próbowałem odpalić i zczytałem błędy prostym skanerem obd2: P0405 - Czujnik A recyrkulacji spalin (EGR) - niski sygnał wejściowy. P2143 - Regulacja wentylacji recyrkulacji spalin (EGR) - obieg...
Witam miernikiem dokładnie nie sprawdzisz cewki, można sprawdzić obwód a to nie wszystko, bo cewka pracuje przy wysokich napięciach,pozdr.
I tak musiał by być interfejs sterujący obwodami wysoko prądowymi. Np cewki zapłonowe EGR czy wtryski. Żaden port komputera nie wytrzyma takiego obciążenia.Ale sam pomysł ciekawy. Tylko faktycznie może to być porywanie się z motyką na słonce.
Ten numer błędu jest wspólny dla wszystkich producentów samochodów i brzmi: „Fuel injector control module - control relay circuit”. Prawdopodobnie chodzi tutaj o przekaźnik załączający zasilanie na ECU, na zasilanie elementów wykonawczych takich jak wtryskiwacze, cewki zapłonowe, elektrozawory. Błąd związany jest z obwodem cewki przekaźnika. W Renault...
Po stronie niskonapięciowej musi mieć rezystancje rzedu kilku Ω, po stronie wysokonappięciowej nawet do kilku kΩ. Ale w ten sposób nie sprawdzisz jej pod kątem przebicia. To tylko w samochodzie albo na "stanowisku diagnostycznym" - akumulator, jakkiś rozłącznik na prąd min 10 A, a po wysokiej przewód WN świeca i czymś przypięte to do masy....
najprostsze rozwiązanie, jakie znam, to przekaźnik i kontraktron, względnie jakiś ukryty przycisk. Przekaźnik łączy się tak, aby działał jak stycznik, zasilany napięciem ze stacyjki, oraz załączał (zamykał) obwód zasilania cewki zapłonowej. Dopuki nie zbliży się magnesu do jakiegoś ukrytego miejsca przekaźnik nie przyciągnie styków i obwód zapłonowy...
No ale impuls zapłonowy (ładowanie obwodu magnetycznego cewki) trwa poniżej 2ms, więc po miganiu diody nic nie stwierdzisz.
Peugeot 206 2.0 16V potrzebny schemat wtrysku Marelli IAW 4.8 P /brak iskry na swiecach jest impuls ale bardzo slaby ledwo dioda swieci usterki ; P0351, P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej ... zasilanie i masy Ok . cewka OK . czy ktos sie z tym spokał ? jest usterka po otwarciu centralki wtrysku . "znajomy" zapach i widoczne 2 przepalone...
Sprawdziłem świece, nie było iskry. Podłączyłem na krótko zasilanie cewki z akumulatora. Silnik Zagadał - 3 sekundy i zgasł. ponowiłem - to samo się dzieje. Podałem samostart (plaka) i już nie było reakcji. może zalałem. Jutro sprawdzę obwód zasilania cewki i wtrysków. Przy próbie uruchamiania miga kontrolka immo. Silnik zachowuje się jakby blokował...
Witam. Odświeżę trochę temat, gdyż sam mam podobny problem, aczkolwiek trochę inny. Posiadam Peugeota 406 ST 2.0 16 + LPG z silnikiem EW10J4. Problem polega na przepaleniu cewki zapłonowej ( ciągle ta sama strona) po ok 5-8 tyś km. Silnik wtedy chodzi na 2 cylindrach, nie gaśnie i pracuje dosyć stabilnie. Nowa cewka, ok 100 i na nowo wyskakuje Check...
Za mało danych... A nie można wykorzystać zbiornika od malucha z jego czujnikiem i wskaźnikiem, a nawet całą deską? - to o paliwie. Napięcie to "pikuś", mierzy Kolega do masy i do punktu ZA stacyjką, na wyjściu na zaplon; za stacyjką by nie mierzyć całe dnie a tylko gdy jedziemy - to o voltach. Co do obrotomierza - ważne jaki jest system zapłonu: rozdzielaczowy,...
Witam wszystkich. Mam problem jak w temacie. Auto odpala ale po chwili zaczyna przerywać tak jakby nie paliła jedna świeca.Komputer wyrzuca błąd 0351(obwód pierwotny A cewki,przewody zapłonowe,sterownik), cewka nowa(zespół cewek)2 z rzędu. Gdzie jest problem.Na gazie jest to samo. Jeśli ktoś może pomóc to dziękuję.
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem Na tych schematach jest wszystko co potrzeba. We wszystkich starszych samochodach takie obwody jak zasilanie cewki zapłonowej nie były niczym zabezpieczone. Jak nie kostka stacyjki to jakieś dokładane odcięcie.
komputer diagnostyczny od samochodów ciężarowych ale na teście EOBD wskazał niepoprawne działanie cewki obwodu pierwotnego i wtórnego oraz niepoprawne spalanie. Czy od cewki zapłonowej może nie działać licznik prędkości? Jakiej firmy kupić cewkę (czy jest jakaś różnica oprócz ceny)? Bartosz www.kaba-net.pl
Witajcie. Mam problem z odpaleniem pandy ww po całej nocy (jak jest zimna) próbowałem prawie wszystkiego (map sensor, zatkanie filtra węglowego paliwa itp.). W końcu podłączyłem sam po komputer i wyskoczyły usterki: Kody błędów: P0460 P0460 "Czujnik poziomu paliwa - usterka" P0352 P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0505 P0505...
50 - żółty z rozrusznika i czarny z zestawu przekaźników, 30 - czarny z zestawu przekaźników i czerwony z obwodu świateł mijania, 16 - przewód z lampki kontrolnej układu hamulcowego, 15 - czarny z cewki zapłonowej i zestawu przekaźników.
Stosunkowo łatwo można sprawdzić czy to ECU, objaw jest taki: - świeci MIL i zapamiętany błąd jednej z cewek - iskra jest na wszystkich świecach - nie działają wtryskiwacze na cylindrach, obsługiwanych przez cewkę której błąd jest zgłoszony. Standardowa usterka ECU (IAW 59F) w tym modelu, uszkodzeniu ulega obwód diagnostyki cewki zapłonowej, ECU "nie...
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Witam peugeot 206 1l sterownik gazu zavoli aeb 2001 Podczas jazdy nagle auto zgasło , nie można go uruchomić na benzynie ani na gazie , nie świeci nić na stacyjce od gazu , wszystkie bezpieczniki sprawdzone są dobre nawet od sterownika sekwencji gazowej . Pompę w zbiorniku słychać , wyłącznik wstrząsowy sprawdzony włączony , rozrusznik kręci , wskazówka...
Witam, poniżej opis moich zmagań z pracą na 3 cylindry i błędem 353 (usterka obwodu cewki zapłonowej C). Silnik X18XE1 Opel Vectra B, cewka zintegrowana nad świecami. Na zimnym silnik pracował mi na 4 cylindry a po nagrzaniu na 3 cylindry sygnalizując to błędem 353. Po porządnym wystudzeniu silnika wracała praca na 4 cylindry. Jako że między komputerem...
Zamiast stosowania wyrafinowanych i czasem drogich autoalarmów, wystarczy prosta symulacja niesprawności silnika, zeby utrudnić żywot potencjalnym kradziejom. Najprostszy sposób polega na włączeniu w obwód zasilania cewki zapłonowej - wyłącznika uruchamianego pedałem gazu. Silnik daje się normalnie uruchomić i pracuje na wolnych obrotach. Naciśnięcie...
Masz zły odbiór WN z układu zapłonowego, przyczyną mogą być kable zapłonowe lub rozwarty obwód wtórny cewki. To typowa usterna w tym typie. Wiesz jak co sprawdzić? Masz jakiś miernik?
Witam, pytanie jak w temacie, posiadam zasilacz 0-30V 3A Cewkę zapłonową na 12V od Fiata 126. Podłączam plus do plusa, minus do minusa, przełącznikiem przerywam obwód masy i dotykająć obudowy cewki i końca przewodu zapłonowego który jest podpięty nie czuje napięcia takiego jak kiedyś mnie klepnęło podczas pracy na silniku samochodu. Delikatne cyknięcie...
Witam, ja przerabiałem coś podobnego. Silnik na wolnych obrotach dobrze pracował na jałowych a po dodaniu gazu przerywał i wyrzucało błędy na wszystkie urządzenia zasilane na tym obwodzie co cewki zapłonowe czyli wtryskiwacze, silniczek krokowy, sondy lambda i resztę. Masy i plusy sprawdzałem, wiązkę elektryczną itd. itp. i nic nie znalazłem. Zmieniłem...
Z tego co napisałeś to samochód jest z gaźnikiem tak to zrozumiałem. Zasilanie cewki zapłonowej nie jest zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem. Idzie z alternatora (zacisk 30 ) do stacyjki (zacisk 30 ) i wychodzi ze stacyjki przez zacisk 15/54 na cewkę zapłonową. Dokładnie sprawdź ten obwód
Witam serdecznie pisze z problemem skaczących obrotów po odpalaniu silnika w skodzie fabi w samochodzie wymieniłem świece oraz cewke i niestety nie ma wiekszej poprawy po wymianie wyskoczył bład więc podpiełem komputer i wyszedł błąd P0352 obwÓd pierwotny lub wtórny cewki zapłonowej wadliwie działą proszę o mozliwą podpowiedż co dalej powinienem sprawdzic...
"P1351 IDM obwodu wejściowego Awaria / Cewka zapłonowa kontroli obwodu wysokiego napięcia" Tłumaczone translatorem ale daje pojęcie o problemie.
Witam Samochód Chevrolet Aveo 1,2 8v 2004 5D LPG Cały czas mi się zaświecają dwa błędy check - "obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A oraz B" Cewka zmieniona na nową. Kable WN i do komputera sprawdzone.Świece nowe. Może ma ktoś jakis pomysł? Samochód generalnie chodzi ok.- nie licząc falujących obrotów. LPG na razie odłączone i bez poprawy. Ja mam...
Tam też napisał i go zlali, nie wiem dlaczego, ale widzę, że potrzebuje nazwałbym to "prowadzenia za rączkę", bo pyta o wszystko co w tamtym temacie jest opisane. Myślę, że po prostu nie chce mu się czytać :| Pozdrawiam. E, tam. Myślę, że jest początkującym mechanikiem i nie wszystko rozumie co jest napisane. Szczególnie, że chłopaki często i gęsto...
Piszecie ze MKP były by lepsze ale patrze teraz na TME.pl i one wykonane sa tylko do pracy przy napięciach DC, zaś MKSE są przystosowane do DC i AC. Źle odczytujesz oznaczenia. MKP mogą pracować zarówno z DC, jak i AC. Ponadto lepiej niż MKSE spisują się w obwodach impulsowych/prądu przemiennego (mają mniejsze straty, ESR i są przeznaczone do pracy...
Witam, znajomy montujący turbo w polonezie (na LPG I generacji:D) poprosił mnie o zmontowanie dla bezpieczeństwa czegoś co odetnie zapłon. Jako że zaciekawił mnie takowy bajer postanowiłem również dla siebie coś podobnego wyskrobać. Przedstawiam wam schemat z kilkoma podstawowymi pytaniami odnośnie poprawności: http://obrazki.elektroda.pl/7963414300_1...
Czy masz na myśli przewody które kończą się złączem do cewki zapłonowej?
powymieniałem wszystko, co mi i mechanikowi wydaje się na winowajcę, Spróbuj u innego mechanika takiego który wie jak działa silnik a nie wymieniacza bez pojęcia. Jak to błąd obwodu cewki, a zmiana nic nie dała to padł driver w sterowniku albo instalacja i tylko tyle.
Przewód leci do modułu zapłonu. Robokop dobrze podpowiada , sprawdz i inne kable w tej wiązce / izolacja/. Powód tej usterki , to zwarta cewka / obwód pierwotny , moduł zapłonu - zwarte na stałe kluczowanie.
Witam Zetknąłem się kiedyś z takim problemmem i rozwiązałem go prosto i skutecznie. By zbierać takie info, nie jest potrzebna żadna cewka. Obejżyj obwód wejściowy z tematu "stroboskop na LED".
Po pierwsze są to dwie cewki podwójne .można sprawdzić tylko obwód wtórny .Jeśli nie pali drugi cylinder to jednocześnie nie powinien palić cylinder zasilany z tej samej cewki czyli pierwszy.
Sprawdź czy cewka zapłonowa (jej nie działający obwód) nie wykazuje po stronie pierwotnej zmniejszonego oporu co mogłoby świadczyć o np. zwarciu między-zwojowym i konieczności wymiany cewki. To może powodować uszkodzenia kolejnych tranzystorów. Jej opór porównaj z obwodem działającym Upewnij się czy zastosowane tranzystory odpowiadają katalogowo parametrami...
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
W dniu dzisiejszym dokonałem obejścia przekaźnikiem i samochód działa na dyg jak to się mówi, tylko nie wiem czy w obwód sterowania cewki przekaźnikiem nie wstawić dodatkowo bezpiecznika. Nie wiem czy jest to zasadne , bo zazwyczaj w obwód zapłonowy nie wstawia się żadnych bezpieczników. Jakie macie zdanie na ten temat ? Pozdrawiam .
Cewka ma dwa wyprowadzenia: wysokiego napięcia- zakończone szpikulcem który wkręca się w przewód zapłonowy, oraz niskiego napięcia które łączy się do styków przerywacza (zakończone "oczkiem"), oraz trzecie wspólne dla obydwu uzwojeń dołączone do masy. Uzwojenie pierwotne- gruby drut, mało zwojów, mały opór. Uzwojenie w.n. cienki drut, dużo zwojów ,...
Rewelacja! Pierwszy od dłuższego czasu temat przedstawiony w sposób w pełni profesjonalny. :D Miło poczytać. Proponuję aby moderator dołączył go do bazy schematów. Wszystkie znane mi schematy Mińska są tylko schematami łączeniowymi a nie ideowymi. Dzięki wspaniałej pracy ukaaasz mamy pełen schemat. Brakuje tylko pomiarów rezystancji. I to od nich proponuję...
Witam kolegów. Bardzo prosze ,moze ktoś mi pomoże.Nie moge znalezc schematu instalacji elektrycznej Almerki Tino benzyna .Wszedzie znajduje schematy świateł,ładowania,lampek ,srampek ,a nigdzie nie ma obwodu cewek zapłonowych i komputera sterującego. Mam problem z autem,ponieważ po włączeniu stacyjki od razu przepala mi bezpiecznik nr10,pod maską ,oznaczony...
szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej
firefox android filtr bypass znajdować filtr paliwo
corsa świeci kontrolka check drukarka termiczna
Lokalizacja świateł cofania w Peugeot 2008 ASC Monoblok WH3 – komunikat "prąd dmuchawy" mimo sprawnej dmuchawy, powracający alarm