Prawidłowa odległość cewki od koła magnesowego to 0,25-0,30 mm. Jak nie masz szczelinomierza, to najlepiej włożyć zwykłą wizytówkę między koło a cewkę.
Witaj ponownie! A leciwy, leciwy ten silniczek ale jeszcze ma parę. Silniczek prawie nie dymi, tylko ten rozruch. Jaka powninna być szczelina cewki zapłonowej od koła magnesowego w tym modelu, bo nie mogę znależć w instrukcji? A tak dzięki za adres strony, zawsze można na Ciebie liczyć! Pozdrawiam serdecznie
Witam ponownie. Obecnie doprowadziłem silniczek do jako takiego stanu. Ponownie zdemontowałem koło i starannie dopasowałem klin tak że jest super dokładnie osadzone koło zamachowe. Połączenie stożkowe jak i gwintowe ustabilizowałem klejem anaerobowym. Wyregulowałem szczelinę cewki zapłonowej i wymieniłem świecę. Po rozgrzaniu wyregulowałem gaźnik i...
szczelina cewki prawidlowa ? może rozmagnesowane kolo?
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
Podstawowe dane regulacyjne tego silnika to: - luz zaworu ssącego 0,13-0,18 mm; - luz zaworu wydechowego 0,23-0,28 mm; - odległość elektrod świecy 0,76 mm; - szczelina między cewką zapłonową a kołem magnesowym 0,25-0,36 mm. Luzy zaworowe regulowane przez szlifowanie. Przyczyny mogą być różne, ale powyższe dane warto sprawdzić. Warto też upewnić się...
A odległością nabiegunników cewki od koła zamachowego zainteresowałeś się? To jedyna dostępna dla użytkownika możliwość regulacji punktu zapłonu. Jak strzela w wydech, masz prawdopodobnie zbyt dużą szczelinę ustawioną.
Ustaw "na kartkę papieru". Szczelina ma być jak najmniejsza, oby koło nie ocierało - stąd wkładanie papierka.
W późniejszych maluchach były podobne cewki zapłonowe, tyle że tam instalacja jest 12 V. Być może mogłoby to zadziałać po zmniejszeniu szczeliny na świecach.
może kwestia ustawienia dystansu ( szczeliny) pomiędzy magnetem, a cewką
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Czujnik 578-782Ω, szczelina 0,4- 1 mm.Cewka pierwotne 0,495- 0,605 Ω, wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie cewki ze stacyjki przewód pomarańczowy ,biało -czarny do modułu zapłonowego złącze nr 7 .Przewody z czujnika do modułu ,złącze nr 1 i 5. Zasilanie modułu ,złącze nr 4 plus 12 V, złącze nr6 -masa .Jak tu dobrze to uszkodzony jest moduł.
Pamiętaj tylko, że moduł generuje iskrę w momencie gdy czujnik halla podaje na niego masę, co odpowiada szczelinie w przesłonie obrotowej aparatu zapłonowego
Pojedź do elektryka samochodowego niech sprawdzi. Uszkodzenie cewki (przebicia) zdarzają się. Nowa cewka nie jest znowu taka droga. Elektrykę zapłonową zostaw elektrykowi (fachowcowi) - posłuchaj dobrej rady. Jak elektryk sprawdzi i będzie ok, to podpytaj czy zna sposoby na odkłócenie CB. Pozdr. P.S. Zakłócać CB w samochodzie może wszystko: począwszy...
"Robert_ck" a przetwornica to nie przerywacz ? :-P , zresztą zobacz jak jest zasilana cewka zapłonowa w jakimś starym samochodzie, co do trafa z mikrofali to poco marnować prąd, narażać życie i jeszcze pewnie ta ceweczka przy 1KW by sie stopiła w sekundę, nie sztuka władować kilowaty i patrzeć na efekt, sztuka to mała moc a ładny efekt, bez obawy o...
Kartka papieru ma grubość około 0.10 mm (w zależności od gramatury), a tam potrzebna jest szczelina 0.40 mm. Przy zbyt małej szczelinie po rozgrzaniu silnika powiększą się luzy w łożyskach wału korbowego i koło magnesowe zacznie ocierać o nabiegunniki cewkomodułu, przez co ulegnie uszkodzeniu. Iskra z przewodu WN ma przeskakiwać na odległość minimum...
Teoretycznie nie powinno się dać zamontować taką cewkę inaczej niż fabryczne mocowanie. Ale jeśli nawet to: najistotniejszym elementem takiej cewki (oprócz samego uzwojenia) jest jej szczelina, (końcówki samych biegunów rdzenia) a dokładniej chodzi o to w jakim położeniu kątowym mija sam magnes taką szczelinę. Bo położenie tej szczeliny ma wpływ w którym...
Podobnie jak stały punkt zapłonu , nie ma co regulować Punkt zapłonu w pewnym zakresie można regulować zmniejszając lub zwiększając szczelinę pomiędzy cewką zapłonową a kołem magnesowym.
Panowie, na prawdę nikt nie wie jak sprawdzić ta cewkę? Kupiłem nową i me wiem czy odsyłać czy nie. No ale jak nie wiesz jak sprawdzić. Metoda 1 : zakładasz nową cewkę do swojego motocykla i sprawdzasz czy działa a motocykl odpala - oczywiście całość aparatury zapłonowej, prócz cewki musi być sprawna, gdyż inaczej nic wymiana cewki nie wniesie jak...
To raczej obrotów nie widzi. Jaka szczelina między czujnikiem a kołem fonicznym? Sprawdzałeś przewody od czujnika do sterownika na przejście, zwarcie do masy i zwarcie między sobą? Rocznik podaj, albo kod silnika, albo jakie ECU.
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Tak jak wyżej podano jest to przycisk pompki paliwa (używamy go przed uruchomieniem silnika, szczególnie zimnego). Sprawdź przewód WN, czy nie jest wyrwany z cewki WN, czy przewód od wyłącznika zapłonu nie jest przetarty i nie styka się np. z karterem silnika (metalem), czy cewka WN jest zamocowana właściwie tj. z minimalną szczeliną pomiędzy kołem...
Odpowiednie do tego silnika, ja zawsze wybieram NGK i zmieniam po 20kkm nie ze względu na to, że auto źle jedzie a na to, że szkoda przebić cewkę/cewki WN. Zawsze też zmniejszam szczelinę o 0,2 od tego co zaleca producent gdyż na LPG jest wyższe napięcie międzyelektrodowe. Każdy robi jak uważa, mnie się sprawdza.
Nie wiem jak się zachowuje ten potrójny moduł, ale ten z golfa I, czy II współpracujący z hallem w aparacie ma ograniczenie czasu wysterowania cewki, mało z tym, wyłącza się całkowicie gdy silnik zatrzyma się w pozycji, w której czujnik "widzi" szczelinę w tarczy aparatu
Swiece mam dwu elektrodowe i szczelina miedzy nimi jest 1,5mm na wszystkich 4 Zauwazylem ze do cewki jest dopiety kabelek ktory prowadzi do komputera od gazu i jest wpiety z tej strony z kotrej pojawia sie wybrzuszenie.
Kosa zrobiona.Uszkodzona była cewka zapłonowa. No bo co tam się mogło więcej popsuć!! koło z magnesami. 1.Sprawdzić szczelinę 2.Odłączyć przewody od cewki te konektorki. 3.Jak barak iskry dalej to szkoda czasu tylko zamówić tą drogą cewkę.290 z przesyłką. Ps.Ja mam tester cewek i on mi robił iskrę na tej starej cewce i to mnie zmyliło. Jednak musi się...
Sadze że masz na myśli dławik od lampy. W lampie jest on włączony też szeregowo. Tu on jest włączony inaczej i działanie jego jest bardziej podobne do cewki zapłonowej. ALE JA NIE O TYM. Dławik wygładzający to 20÷25cm kw. ze szczeliną powietrzną około2mm, nawinięte około 35÷40zw. o przekroju uzwojenia wtórnego( może być nieco niższy). Dławik ten włączasz...
A czy przypadkiem magneto nie ociera o cewkę zapłonową ? Jaką masz szczelinę pomiędzy magneto a tą cewką zapłonową ? Spróbuj wlać troszeczkę paliwa nie pod świece ale w miejscu przykręcania gaźnika do cylindra i spróbować odpalić bez gaźnika powinien się odezwać skoro się odezwał jak wlałeś pod świece . Jak się nie odezwie masz nieszczelność pomiędzy...
Nie znam Tico i nie wiem o jakich gumach na przewodach piszesz, jeżeli na przewodach WN, to sam sobie odpowiedziałeś dlaczego masz trudny rozruch. Zastanów się czy tych gum nie można sie pozbyć. Przewody WN powinny być czyste i suche. Skutecznym przynajmniej w moim przypadku sposobem na trudne rozruchy silników w maluchach, FSO1500 i poldku w mgliste...
Jak odkręcisz tłumik, to będziesz widział, czy tłok jest odwrotnie założony. Blokować może także cewka zapłonowa, szczelina jest prawidłowa?
Witam , najprościej wymienić moduł zapłonu , pewnie to tania rzecz i w każym sklepie takich pełno , jeżeli kolega nie chce wykluczyć innych możliwości i stawia tylko i wyłącznie na elektrykę , naprawiłem kilkadziesiąt silników i nikt nie ma problemu . O statnia rada : sprawdź cewkę wyzwalającą i ewentualnie ustaw szczelinę , sprawdź cewkę zasilającą...
Ten moduł generował sygnał iskry oddzielnie dla obu cylindrów i "wiedział" na podstawie tych szczelin który cylinder będzie zapalany - przejście n-s powiedzmy 1 cylinder, przejście s-n powiedzmy 2. I są dwie oddzielne cewki zapłonowe? Czy jest jedna, tyle że z wyprowadzonymi obydwoma końcami uzwojenia wtórnego? Wątek https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Można statycznie sprawdzić cewkę "na stole", jednak nijak się to ma w warunkach dynamicznych. Cewka zimna, zachowywać się może OK. Kiedy zaś "złapie temperaturę", może występować w niej wewnętrzne przebicie - co objawi się wypadaniem zapłonów. Dzieje się tak na skutek temperaturowego poszerzenia szczelin w masie zalewowej cewki. Jedyna opcja w takim...
Prawdopodobnie w sklepie nie żadnego dobrego transformatora do tego zastosowania, bo nikt by go nie kupił, a sieciowe mają bo ktoś kupi. Możesz testować co ci wpadnie w ręce (sieciowe), poszukać jakiejś małej cewki zapłonowej, albo wygrzebać w jakimś złomie elektronicznym (telewizory, monitory kineskopowe). Możesz też spróbować poprawić jakiś słabo...
Witam, Kompresję pomierzę. Dziś korzystając z światła dziennego i ciepłej pogody 6 stopni na + zlokalizowałem wtryskiwacze i listwę oczywiście. Sprawdziłem szczeliny w świecach, stan izolatora itd. Wyglądają na zdrowe. Wszystkie mają 0.75mm. Dodatkowo zdjąłem jeszcze na wyczyszczenie cewki zapłonowe. Na jednej z nich na sprężynie od strony świec znalazłem...
Układ zapłonowy raczej już wykluczyłem - cewka nowa, szczelina względem koła ustawiona, klin na kole cały, świeca nowa - nie wiem co więcej da się w tym obszarze zrobić.
Jeżeli na "ciepłym" silniku wartości będą znacznie większe najprawdopodobniej jest uszkodzony. Ale ja jeszcze sprawdzam to oscyloskopem. Moduł jak zdołasz otworzyć można posprawdzać luty, wszystkie elementy bierne i tranzystor mocy. Tylko,że Chińczycy zazwyczaj mają zatarte symbole. Sprawdź dokładnie połączenia w kostkach, przewody( czy nie stykają...
Świecę mam jednoelektrodowe, nie zmniejszałem szczeliny. Podobno pomaga. Screeny dołączenia jak uruchomie interfejs. Miras- pytanie zadałeś retoryczne. Masz rację. Na razie męczę. A tłumaczenie gazownikow jest jakie jest, czasem mają rację. Tak jak w moim przypadku w innym temacie gdzie z fanfarami odtrąbił em sukces.
Czy taki układ będzie działał poprawnie - z samej elektronicznej strony? http://obrazki.elektroda.net/49_12339366... W momencie kiedy przez szczelinę w tarczy światło UV padnie na fototranzystor PNP zacznie on przewodzic i napięcie pojawi się na zacisku cewki zapłonowej? Jakiego fototranzystora użyć, by reagował on tylko na światło UV (przewodził,...
Czas ładowania myślę na poziomie 3ms jest wystarczający, poniżej tej wartości cewka nie "wyrabia".Walczę z czasem ładowania głownię ze względu na oszczędności prądu, ponieważ jest to motocykl z instalacją 6V. Wygląda na to że musiałbym zmienić podejście do odczytywania położenia wału, jednak jeśli pójdę twoim pomysłem to musiałbym naciąć więcej szczelin...
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony prawidłowo? Nie zapominaj, że po ustawianiu szczeliny przerywacza trzeba korygować.
samymi świecami obciążałem, nawet regulowałem szczelinę, wraz z obserwacją parametrów elektrycznych. Pomysł ze szczelną tubą w sumie dobry,warty przemyślenia, ale nie możemy w ten sposób zasymulować warunków w cylindrze- wysoka temperatura pracy, mieszanka paliwowo-powietrzna oraz ciśnienie.
Nie widzę związku przyczynowego trudności z odpaleniem zimnego silnika z czujnikiem wału - chyba że jest wrażliwy na temperaturę. Prędzej podejrzewałbym układ zapłonowy. Silnik zagrzany, lepsze odparowanie benzyny, lepsze warunki do przeskoku iskry w cylindrze. Dla sprawdzenia zmniejsz szczelinę na świecy np na 0.5mm. Jeżeli będzie poprawa to przyczyny...
Dobra izolacja obu uzwojeń jest potrzebna również i trzeba to zrobić. Szczelina musi być na blachach transformatorowych, by się rdzeń nie nasycał. Tak były budowane transformatory głośnikowe w czasach lamp elektronowych. Tu najlepszy byłby rdzeń zwijany cięty lub kształtki E I. Rdzeń z cewki zapłonowej nie przeniesie większej mocy bo nie ma jej w czym...
Dzięki za odpowiedź. Nie oczekiwałem nawet, że ktoś w ogóle podejmie temat. Cewka właśnie oryginalna z oryginalnym archaicznym aparatem zapłonowym. Posiadając kilka samochodów z "tamtych lat" takie układy zapłonowe nie stanowią dla mnie problemu. Jednak w samochodach z tamtych lat, były normalne cewki WN nie wyzwalane magnetycznie. Podczas uruchamiania...
Panowie, prośba o radę, bo głupieję =:-0 Silnik zaburtowy Yamaha 2B (inaczej model 6A1), dwusuwowy, jednocylindrowy, dwa konie mechaniczne, rocznik 1994, nie ma iskry. Kupiony za grosze na Alledrogo jako niesprawny, ale wszystko jest OK, poza tą iskrą. Układ zapłonowy najprostszy z możliwych: koło magnesowo-zamachowe, dwufunkcyjna cewka, klasyczny przerywacz...
Niedawno naprawiałem kosiarkę z podobnym prykaniem niby kosiarka na poczatku nie odpalała po czyszczeniu gaźnika i założeniu od nowa kosiarka odpaliła i niby działała normalnie ale słychać było takie nieregularne PUF ..PUF. Oczywiście jak kolega Rycho T słusznie podpowiada to kwestia zapłonu i ja też tak myślałem sprawdziłem świecę ustawiłem szczelinę...
Zdradź tajemnicę. O którą cewkę ci chodzi? Po co chcesz to robić? W zasadzie nie powinno się tego robić dla żadnej z cewek. Koła magnesowe mają bardzo różne średnice i nabiegunniki cewek nie będą wpisywały się we właściwy okrąg. Szczelina powietrzna będzie zbyt duża. A o mocowaniach i głębokości nabiegunników lepiej nie wspominać. Jeżeli sprawa dotyczy...
Pojemność/il. cylindrów:0573 / 4 Średnica/skok tłoka: 59,2/52 [mm] Oktan/ilosc suwów: 91/4 Luz zaworowy - ssanie: 0,10-0,14 [mm] Luz zaworowy - wydech: 0,10-0,14 [mm] Kompresja: 11-14 [bar] Ciśnienie oleju: 5 [bar/min-1] Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej: 2,8 [Ohm] Rezystancja nadajnika indukcyjnego: 99-121 [Ohm] Bazowe wyprzedzenie zapłonu: 15/1500...
Witam. Jak wszędzie wszyscy wszystko o wszystkim, byle coś napisać. Ludzie jak nie macie pojęcia to nie piszcie. Ku ścisłości jak ktoś sądzi, że LPG jest tym samym co PB to niech sobie LPG do baku wleje, :). Żenada. Po pierwsze inny jest skład mieszanki, a po drugie dużo zależy od cewki. Otóż skład mieszanki dla LPG powoduje wzrost temperatury jej spalania,...
Nie BIG74. To do tekstu palali: Zgodnie z Twoim wykresem, zwiększenie generowanego napięcia na cewce wymaga pozostawienia tej samej szczeliny, ewentualnie jej ZWIĘKSZENIE !! Po mojemu zwiększenie przerwy zwiększa napięcie potrzebne do uzyskania wyładowania, a nie odwrotnie. Rustin, jesteś tam? Jak cewka?
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
moduł odbiera sygnał z czujnika halla i przekazuje do cewki i tyle Dokładnie tak, wielkość szczeliny nie będzie miała wpływu na długość (czas trwania) iskry Zobacz jak można zbudować programowalny moduł DC-CDI [url=https://transmic.net/2016/07/17/dc-... Po niewielkiej modyfikacji układu wejściowego zamiast czujnika magnetoindukcyjnego...
Witam Z tego co napisałeś wynika, że nie przeprowadziłeś procedury sprawdzania układu zapłonowego. Sądziłem, że jest to tak proste, iż nie opisałem jej dokładnie. Moja wina! Więc piszę jeszcze raz: 1. Na zimnym silniku. Znajdź na module zapłonowym kabel idący do cewki ładującej. Będzie to cewka w "magnecie" nawinięta bardzo cienkim drutem i mocno zaizolowana....
Dzisiaj pobawiliśmy się z tą bryką i... Sprawdziłem popychacz pompy paliwa i był OK, Przeregulowałem gaźnik i nic, myśląc że to problem z odpowietrzaniem zbiornika paliwa odkręciłem korek i nic. Przedmuchałem kompresorem przewody paliwowe (przy okazji wykryłem nieszczelność w gaźniku - pobierał lewe powietrze) i nic. Na koniec postanowiłem sprawdzić...
Witam. Mam problem jak w temacie. Kąt wg odczytu z komputera jak i z lampy stroboskopowej potrafi dojść do 20 stopni (opóźniony), a powinien być w granicach 10 stopni (wyprzedzony) na biegu jałowym. Objawem w użytkowaniu jest problem z odpalaniem, szarpanie. Środkem "zaleczającym" jest zmniejszenie szczelin na świecach do 0,4mm. Co zrobiłem: Napięcie...
Sprawdź szczelinę pomiędzy kołem magnesowym i cewką zapłonową, powinna być 0.2mm. Powodem mogą być też uszkodzone (popękane ) magnesy. Trzeba sprawdzić szczelność komory korbowej, mogą być jakieś pęknięcia. Fajka świecy, a dokładniej połączenie tej metalowej sprężynki z przewodem. Tłumik też trzeba przejrzeć, może jest zalepiony nagarem.
Kolega Syzyf123 dał podstawę "prawną" :D do tego co ja napisałem w jednym zdaniu. Może było za krótkie. Sorrry. Napiszę tylko że masa silnika służy do zamknięcia szeregowego obwodu składającego się z uzwojenia wtórnego cewki WN, dwóch świec i dwóch szczelin "powietrznych" między elektrodami świec. Nie wiem czemu zwątpiłeś w naszą wiedzę elektroniczną?...
Poszukuje danych katalogowych 2 elementów: rdzenia cewki zapłonowej t-101 z blachy krzemowej izotropowej Lepiej podaj w jakim silniku miała zastosowanie ta cewka. rdzenia kubkowego M-32/22 z ferrytu F-1001 Ależ są te dane ogólnodostępne - wujek Google wie wszystko - tyle tylko, że brakuje tu jeszcze jednego podstawowego parametru: stałej zwojowej A...
Jedyny chyba w twojej sytuacji sposób to zrobić sobie iskiernik kontrolny. Dwa gwoździe zamontowane w wąskim korytku izolacyjnym z możliwością ustalania odległości szczeliny iskrowej. Ustawić odstęp na 10 mm i na łeb jednego gwoździa nakładać fajkę kabla WN. Drugi łeb do masy. Podłączać kolejne cewki do silnika i kręcąc rozrusznikiem/kopką obserwować...
Witam w zeszłym tygodniu jak było ulewnie zauważyłem pierwszy raz taki dziwny objaw, silnik po odpaleniu z samego rana zaczął pracować jak by na dwa cylindry. żeby w ogóle ruszyć autem musiałem mieć z 3tys obrotów, w dodatku taki dziwny dźwięk z silnika i szarpanie, coś tak jak to: [url=https://www.youtube.com/watch?v=KP8... oczywiście od...
Kolega Miszaa pytał o objawy. Pierwszy raz z tym przypadkiem zetknąłem się przy dwucylindrowym silniku do łodzi w którym na każdy cylinder była cewka zapłonowa. Na jednym cylindrze z powodu osłabionej cewki wypadały zapłony. Objaw akustyczny był taki jakby w tym silniku obracała się beczka ze śrubami, a silnik za chwilę się rozleci, a oprócz tego silnik...
Wymieniałeś podzespoły z układu zapłonowego, robiłeś pomiary, więc należy przyjąć, że są sprawne. Jeśli spiąłeś do "kupy" wszystkie kable od stacyjki, to iskry nie będziesz miał. Sprawdź podłączenie wg schematu. Szczelina między kołem magnesowym a impulsatorem nie może być większa niż o,2 - o,3 mm. Nie jestem pewien jak ma być mocowane w Twoim skuterze...
Przepływ napięcia na cewce wtórnej będzie wyglądał jak na rysunku -( czerwone strzałki) To co pokazałeś jest jednym z dwóch możliwych kierunków przepływu PRĄDU, a nie napięcia. Napięcie nie może "płynąć". Z resztą nie wiem o co Ci chodzi z tym "masowaniem"? Nie zastrzałkowałeś całego obwodu. Aby płynął prąd, obwód musi być ZAMKNIĘTY. Kierunek prądu...
Jeżeli już musicie robić lampę z ep to dobra rada trzeba dopieścić sterowanie bramka mosfeta. To tylko dwa tanie tranzystory. Nic nie tracicie a możecie zyskać jakieś 0.5kg lżejszy radiator i parę wycieczek do sklepu po nowe mosfety. Jaki jest sens stosować mosfety o niewyobrażalnie wielkim Id skoro i tak pracują na ułamku swoich możliwości. Sypia się...
To, że iskra jest niebieska niewiele mówi o sprawności układu zapłonowego. Sprawdza się max szczelinę powietrzną jaką jeszcze przebija iskra. Poczytaj. Schemat jest, więc przy pomiarach posługuj się kolorami przewodów. Czy wiesz co i jak mierzyć? Układ zapłonowy jest niezależny od reszty instalacji! No może poza masą i stacyjką. Popatrz na schemat....
Witam wszystkich. Zacznę od tego, że kosa pracuje pięknie dopóki jest zimna. Po rozgrzaniu około półgodzinnym i postoju do np. wlania paliwa kosa nie chce odpalić - może raz ją odpaliłem przez bardzo energiczne szarpnięcie. Muszę czekać około 15 min i odpala od strzała. Przeglądając fora znalazłem podobne przypadki za które odpowiedzialny był moduł...
Heh i tutaj wystarczy pomyśleć i nieco wysilić wyobraźnię ;) Rezystor zawsze jest jaki jest ... i nie zmienia swoich właściwości przy zmianach częstotliwości, czyli i dla wszelkich przebiegów reaguje tak samo - posiada rezystancję,, :D co to znaczy? ...ano gdy płynie przez niego prąd, to odkłada się na nim napięcie , mały prąd małe napięcie się odkłada,...
A jaka powinna być szczelina między kołem magnesowym a cewką ?
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub...
potrzebuję przerobić układ tak, aby iskra uderzała wtedy, gdy na wejściu pojawi się napięcie z czujnika halla 12V (b. mały prąd). myślałem nad zastosowaniem bramki logicznej not, która odwróciłaby mi sygnał. jakie są wasze propozycje??? a, może dało by się zmienić oporność R5 R6 i R7, tak, żeby wydzielało się na nich mniej ciepła?? W schemacie który...
Tak, tak. A co powiesz na średnioenergetyczny plazmowy zapalacz mieszanki uwarstwionej w piątym wymiarze silnika Honky? Jak on wpisuje się w temat? robokop. Proponuję przeprowadzić powyższe porównanie dla WSK. BANANvanDYK oczywiście ma rację. Nawet wartości szczeliny powietrznej zgadzają się z serwisówką Simsona. To jedyny praktyczny, a przy tym banalnie...
Witaj Sprawdź czy nie przestawił Ci się zapłon, zobacz jak wygląda klin na kole zamachowym. Wyreguluj przerwę na cewce zapłonowej, wyczyść świecę i ustaw szczelinę. Pozdrawiam
Aparat i cewka w końcu kupiłem nowe.Temat zamykam.
Problemem jest izolacja na odcinku od cewki do świec. Świece nie miałby nic do rzeczy. A co do zmniejszania szczeliny to strzał ślepakiem - mam świece dwu eleketrodowe (a tak właściwie, elektrody są 3), takie jak zaleca producent. Jak właśnie sprawdziłem to cewki w tym aucie są zespolone w listwie nałożonej bezpośrednio na świece. Odległość od głowicy...
Witam gdzie tu odpowiedz i nie rozumiem o jakiej szczelinie ty mowisz ( 0.5-1.5mm)Moderowano przez robokop: Panie Jack63, może już wystarczy tego ośmieszania się? Kolejny wątek w którym kolega teoretyk usiłuje zabłysnąć. Otóż producenci elektronicznych układów zapłonowych zabraniają sprawdzania elektronicznych układów zapłonowych metodą "na iskrę" -...
Witam wszystkich otóż zaczynam coraz częściej odwiedzać to forum z powodu mojego samochodu , auto marki Fiat Brava 1,6 16 V wersja SX myślałem że problem rozwiązany aczkolwiek nie na długo , wymieniłem świece zapłonowe , przewody wysokiego napięcia , przypomnę jeszcze że był ten samochód jakiś czas temu u znajomego i pomogło wyczyszczenie złącza do...
Witam ponownie! Wartość WN powinno być 12000 Ohm. Wyczyszczone styki przerywacza w górnym martwym punkcie mają szczelinę 0,5 mm. Dodatkowego rezystora nie udało mi się zlokalizować, są natomiast dwie diody połączone szeregowo oznaczone jako BYW-86. Do zacisku 16 (+) cewki dochodzą dwa przewody jeden od diod drugi nie wiem skąd. Podstawiłem pożyczoną...
Panie Banan Van Dyk ,magnesów może być i 8,a wyoblenie na krzywce otwierającej przerywacz jedno.Tak samo w elektroniku jest jedna węższa szczelina miedzy biegunami,która aktywuje czujnik zapłonu.
Znowu pojawiły się problemy z odpalaniem gorącego silnika (denerwującym gaśnięciem po 3 sekundach). Zmniejszenie przerwy pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej znowu pomogło, jednak co zauważyłem zapłon w tym silniku ma zdecydowanie za małą moc. Długość iskry na samym przewodzie WN wynosił ok. 3 mm, to zdecydowanie za mało jak na standardy normalnych...
Tak sobie teraz myslę, że może faktycznie to wszystko dzieje się przez kable. Zmieniłem te nowe na stare bo z tymi starymi nie było problemu. Faktem jest jednak, że pierwszą cewkę z przebiciem próbowałem naprawiać. Znajomy elektryk wyczyścił małą szczelinke przez która uciekała iskra i zalał to wszystko jakąś masą. Myślałem, że to coś pomoże, jednak...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Najpierw sprawdż czy wałek aparatu zapłonowego nie ma dużego luzu, jak jest duży to występują zakłócenia wielkości szczeliny powietrznej pomiędzy wirnikiem a cewką. to co nazywasz ustrojstwem to cewka. Sprawdż czy ma przejście. Jak masz wątpliwości to wyjmnij aparat i obejrzyj organoleptycznie czy nie ma np. uszkodzeń mechanicznych .
Gdybyś miał mniej wybujałe ego, przejawiające się stwierdzeniem Rozumiem więcej niż ci się wydaje! a które zaraz obalę, to mógłbyś sie sporo nauczyć, nie narażając się na drwiny i szyderstwa. Otóż Kolega Motronic faktycznie pomieszał nieco zjawiska, co nijak nie umniejsza wartości merytorycznej wypowiedzi, Kąt włączenia prądu cewki to zależność obrót...
Witam W Romecie nie ma regulatora. Jest iskrownik - układ cewek na kole zamachowym. Z załączonego schematu wynika, że ładowanie jest niezależne od zasilania oświetlenia. Regulacja ładowania, zasilania oświetlenia i układu zapłonowego odbywa sie przez odpowiednie ustawienie szczeliny między rdzeniami poszczególnych cewek a kołem zamachowym. Pozdrawiam
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
Kupiłem swego czasu dla pozornej oszczędności droższe (od standardowych) irydowe świece firmy DENSO. Oszczędność miała polegać na wydłużonym okresie ich eksploatacji. Wg różnych źródeł ich przebieg to 40, 50,60 a nawet 120 tys. km. W moim przypadku po 35 tys. km w przedziale obrotów 1000-2000 występowały szarpnięcia silnika. Skoro mam takie dobre świece...
Witam. Mam trochę dziwny problem, mianowicie, w moim Poldku czasem brakuje iskry. Objawia się to mniej więcej tak. Jak jest na biegu jałowym i depnę na gaz to na chwilę dostaję doła, obrotomierz zamiast iść w górę na chwilę opada, po czym wchodzi na obroty, a na gazie w takiej sytuacj potrafi zgasnąć, z czasem doszły inne objawy, np poniżej 3tyś obr....
Witam, zamontowałem do swojego samochodu komputer pokładowy, dostarczyłem mu praktycznie wszystkie informacje (VSS z wejscia komputera). Brakuje mi tylko impulsów drogi. Pomyłkowo pobrałem je z komputera z wyjścia czujnika obrotów wału korbowego.. ale to raczej nie to o co mi chodziło... przynajmniej obserwując wskazania, ponieważ na postoju Smile mierzy...
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
Witam. Mam spory problem z moją wykaszarką Stihl FS55 . Wcześniej pracowała bez zarzutu, jednak gdy próbowałem ją wczoraj uruchomić, najpierw miałem trudności z odpaleniem silnika, potem gasła przy wchodzeniu na wyższe obroty. Pomyślałem, że później podreguluję trochę mieszankę i zacząłem z nią pracować. Popracowałem 5-10 min i w pewnym momencie wyłączyła...
No i sprawa rozwiązana. Faktycznie chodziło o zbyt dużą szczelinę między kołem magnesowym a cewką - stąd słaba iskra. Już szukałem modułu zapłonowego. Ustawiłem luz "na tekturkę" :-) i pali znacznie lepiej. Jakoś mi to nie przyszło do głowy choć na wiosnę rozbierałem cały silnik i pewnie szczelinę ustawiłem "na oko".
Witam. Postanowiłem sam naprawić kosiarkę spalinową i okazało się iż padła cewka zapłonowa. Cewkę zapłonową kupiłem i zamontowałem ale jest jeden problem! Nie wiem jaką przerwę ustawić między cewką, a magnetem (magnetem?) Proszę o radę.
Komp ma kilka mas. 2 kabelki masujące w moim są w okolicy obudowy wałka rozrządu, w miejscu przeznaczonym chyba wcześniej(w kadecie) na przykręcenie pompy paliwa(była napędzana chyba wałkiem rozrządu). Czyli okolice obudowy paska zębatego rozrządu-alternatora-obudowy wałka. Jest też takie duże złacze 2kablowe(czarny i czerwony kabel) w okolicy 4 cyl.,...
Jeszcze kilka pytań odnośnie Stihl 1106, w zasadzie ogólnie na temat tego rodzaju urządzeń. Przed wymianą kondensatora postanowiłem posprawdzać to i owo – wziąłem miernik i jedną końcówkę przyłożyłem do przewodu uzwojenia pierwotnego wychodzącego z cewki (tego, który ma być połączony z kondensatorem; kondensator w tym czasie nie był połączony...
Witam, Chciałbym stworzyć układ elektroniczny o zmiennym kącie wyprzedzenia. Do tego celu chciałbym wykorzystać dwa czujniki optyczne (transoptory) TCST2300. Zasada działania: -Dwa transoptory ustawione są 35st. przed GMP (35st. ponieważ najwyższy kąt będzie tyle wynosił). -W momencie wykrycia szczeliny sygnał z transoptora biegnie do kontrolera przez...
Hyundai Coupe silnik 2.0 zasilany benzyną + lpg, rocznik '97. Cewka zapłonowa podwójna, przewody poprowadzone po plastikowej pokrywie zaworów w uchwytach. Świece NGK ze szczeliną 1,1mm wedle zaleceń Hyundai. Ps. Rzecz jasna brak kopółki i palca.
Najprostsza lampa plazmowa to trafo WN od TV cz-b, jako pierwotne nawijamy ~5zw. grubym przewodem i podłączamy pod elektroniczne (!) trafo od halogenów. Jeśli jest to możliwe - dobrze jest wyeliminować szczelinę w rdzeniu trafa, wtedy układ będzie pracował z większą sprawnością.
Przewody zapłonowe do sprawdzenia i styki w kopułce i w cewce. Trzeba jakoś zmierzyć szczelinę pomiędzy stykiem palca rozdzielacza a stykiem w kopułce w której musi byc węgielek w chwili gdy ma przeskoczyć iskra. Zmniejszyć przerwę na świecach na 0,45 mm. Moduł montujemy na pastę termoprzewodzącą.
Wydaje mi się, że to obala teorię o puchnącym tłoku, ale o czym to może świadczyć, świeca się przegrzewa i przestaje prawidłowo pracować? Też wtedy spotkałem się z tą teorią o puchnącym tłoku, nie negowałem, bo wtedy byłem jeszcze całkiem zielony z silników spalinowych i zastosowaliśmy chłodzenie wodne głowicy, ale to też nic nie dało. Co do przegrzewania...
impulsów cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej prąd cewki zapłonowej
odpowietrzenie pompki programowa weryfikacja gniazdka angielskie
Regulacja śruby L w pilarkach Oleo Mac 937 Mokry filc pod drzwiami zmywarki Beko - przyczyny i rozwiązania