Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Kartka papieru ma grubość około 0.10 mm (w zależności od gramatury), a tam potrzebna jest szczelina 0.40 mm. Przy zbyt małej szczelinie po rozgrzaniu silnika powiększą się luzy w łożyskach wału korbowego i koło magnesowe zacznie ocierać o nabiegunniki cewkomodułu, przez co ulegnie uszkodzeniu. Iskra z przewodu WN ma przeskakiwać na odległość minimum...
Prawidłowa odległość cewki od koła magnesowego to 0,25-0,30 mm. Jak nie masz szczelinomierza, to najlepiej włożyć zwykłą wizytówkę między koło a cewkę.
Czujnik 578-782Ω, szczelina 0,4- 1 mm.Cewka pierwotne 0,495- 0,605 Ω, wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie cewki ze stacyjki przewód pomarańczowy ,biało -czarny do modułu zapłonowego złącze nr 7 .Przewody z czujnika do modułu ,złącze nr 1 i 5. Zasilanie modułu ,złącze nr 4 plus 12 V, złącze nr6 -masa .Jak tu dobrze to uszkodzony jest moduł.
Witaj ponownie! A leciwy, leciwy ten silniczek ale jeszcze ma parę. Silniczek prawie nie dymi, tylko ten rozruch. Jaka powninna być szczelina cewki zapłonowej od koła magnesowego w tym modelu, bo nie mogę znależć w instrukcji? A tak dzięki za adres strony, zawsze można na Ciebie liczyć! Pozdrawiam serdecznie
Ustaw "na kartkę papieru". Szczelina ma być jak najmniejsza, oby koło nie ocierało - stąd wkładanie papierka.
To raczej obrotów nie widzi. Jaka szczelina między czujnikiem a kołem fonicznym? Sprawdzałeś przewody od czujnika do sterownika na przejście, zwarcie do masy i zwarcie między sobą? Rocznik podaj, albo kod silnika, albo jakie ECU.
Panowie, na prawdę nikt nie wie jak sprawdzić ta cewkę? Kupiłem nową i me wiem czy odsyłać czy nie. No ale jak nie wiesz jak sprawdzić. Metoda 1 : zakładasz nową cewkę do swojego motocykla i sprawdzasz czy działa a motocykl odpala - oczywiście całość aparatury zapłonowej, prócz cewki musi być sprawna, gdyż inaczej nic wymiana cewki nie wniesie jak...
Dobra izolacja obu uzwojeń jest potrzebna również i trzeba to zrobić. Szczelina musi być na blachach transformatorowych, by się rdzeń nie nasycał. Tak były budowane transformatory głośnikowe w czasach lamp elektronowych. Tu najlepszy byłby rdzeń zwijany cięty lub kształtki E I. Rdzeń z cewki zapłonowej nie przeniesie większej mocy bo nie ma jej w czym...
może kwestia ustawienia dystansu ( szczeliny) pomiędzy magnetem, a cewką
Podstawowe dane regulacyjne tego silnika to: - luz zaworu ssącego 0,13-0,18 mm; - luz zaworu wydechowego 0,23-0,28 mm; - odległość elektrod świecy 0,76 mm; - szczelina między cewką zapłonową a kołem magnesowym 0,25-0,36 mm. Luzy zaworowe regulowane przez szlifowanie. Przyczyny mogą być różne, ale powyższe dane warto sprawdzić. Warto też upewnić się...
Układ zapłonowy raczej już wykluczyłem - cewka nowa, szczelina względem koła ustawiona, klin na kole cały, świeca nowa - nie wiem co więcej da się w tym obszarze zrobić.
A odległością nabiegunników cewki od koła zamachowego zainteresowałeś się? To jedyna dostępna dla użytkownika możliwość regulacji punktu zapłonu. Jak strzela w wydech, masz prawdopodobnie zbyt dużą szczelinę ustawioną.
Najpierw sprawdż czy wałek aparatu zapłonowego nie ma dużego luzu, jak jest duży to występują zakłócenia wielkości szczeliny powietrznej pomiędzy wirnikiem a cewką. to co nazywasz ustrojstwem to cewka. Sprawdż czy ma przejście. Jak masz wątpliwości to wyjmnij aparat i obejrzyj organoleptycznie czy nie ma np. uszkodzeń mechanicznych .
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
Podobnie jak stały punkt zapłonu , nie ma co regulować Punkt zapłonu w pewnym zakresie można regulować zmniejszając lub zwiększając szczelinę pomiędzy cewką zapłonową a kołem magnesowym.
Witam ponownie. Obecnie doprowadziłem silniczek do jako takiego stanu. Ponownie zdemontowałem koło i starannie dopasowałem klin tak że jest super dokładnie osadzone koło zamachowe. Połączenie stożkowe jak i gwintowe ustabilizowałem klejem anaerobowym. Wyregulowałem szczelinę cewki zapłonowej i wymieniłem świecę. Po rozgrzaniu wyregulowałem gaźnik i...
Jak odkręcisz tłumik, to będziesz widział, czy tłok jest odwrotnie założony. Blokować może także cewka zapłonowa, szczelina jest prawidłowa?
A czy przypadkiem magneto nie ociera o cewkę zapłonową ? Jaką masz szczelinę pomiędzy magneto a tą cewką zapłonową ? Spróbuj wlać troszeczkę paliwa nie pod świece ale w miejscu przykręcania gaźnika do cylindra i spróbować odpalić bez gaźnika powinien się odezwać skoro się odezwał jak wlałeś pod świece . Jak się nie odezwie masz nieszczelność pomiędzy...
szczelina cewki prawidlowa ? może rozmagnesowane kolo?
A jaka powinna być szczelina między kołem magnesowym a cewką ?
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony prawidłowo? Nie zapominaj, że po ustawianiu szczeliny przerywacza trzeba korygować.
"Robert_ck" a przetwornica to nie przerywacz ? :-P , zresztą zobacz jak jest zasilana cewka zapłonowa w jakimś starym samochodzie, co do trafa z mikrofali to poco marnować prąd, narażać życie i jeszcze pewnie ta ceweczka przy 1KW by sie stopiła w sekundę, nie sztuka władować kilowaty i patrzeć na efekt, sztuka to mała moc a ładny efekt, bez obawy o...
Aparat i cewka w końcu kupiłem nowe.Temat zamykam.
Teoretycznie nie powinno się dać zamontować taką cewkę inaczej niż fabryczne mocowanie. Ale jeśli nawet to: najistotniejszym elementem takiej cewki (oprócz samego uzwojenia) jest jej szczelina, (końcówki samych biegunów rdzenia) a dokładniej chodzi o to w jakim położeniu kątowym mija sam magnes taką szczelinę. Bo położenie tej szczeliny ma wpływ w którym...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
W późniejszych maluchach były podobne cewki zapłonowe, tyle że tam instalacja jest 12 V. Być może mogłoby to zadziałać po zmniejszeniu szczeliny na świecach.
Witaj Sprawdź czy nie przestawił Ci się zapłon, zobacz jak wygląda klin na kole zamachowym. Wyreguluj przerwę na cewce zapłonowej, wyczyść świecę i ustaw szczelinę. Pozdrawiam
Panie Banan Van Dyk ,magnesów może być i 8,a wyoblenie na krzywce otwierającej przerywacz jedno.Tak samo w elektroniku jest jedna węższa szczelina miedzy biegunami,która aktywuje czujnik zapłonu.
Sprawdź szczelinę pomiędzy kołem magnesowym i cewką zapłonową, powinna być 0.2mm. Powodem mogą być też uszkodzone (popękane ) magnesy. Trzeba sprawdzić szczelność komory korbowej, mogą być jakieś pęknięcia. Fajka świecy, a dokładniej połączenie tej metalowej sprężynki z przewodem. Tłumik też trzeba przejrzeć, może jest zalepiony nagarem.
Pojedź do elektryka samochodowego niech sprawdzi. Uszkodzenie cewki (przebicia) zdarzają się. Nowa cewka nie jest znowu taka droga. Elektrykę zapłonową zostaw elektrykowi (fachowcowi) - posłuchaj dobrej rady. Jak elektryk sprawdzi i będzie ok, to podpytaj czy zna sposoby na odkłócenie CB. Pozdr. P.S. Zakłócać CB w samochodzie może wszystko: począwszy...
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Witam. Postanowiłem sam naprawić kosiarkę spalinową i okazało się iż padła cewka zapłonowa. Cewkę zapłonową kupiłem i zamontowałem ale jest jeden problem! Nie wiem jaką przerwę ustawić między cewką, a magnetem (magnetem?) Proszę o radę.
Witam W Romecie nie ma regulatora. Jest iskrownik - układ cewek na kole zamachowym. Z załączonego schematu wynika, że ładowanie jest niezależne od zasilania oświetlenia. Regulacja ładowania, zasilania oświetlenia i układu zapłonowego odbywa sie przez odpowiednie ustawienie szczeliny między rdzeniami poszczególnych cewek a kołem zamachowym. Pozdrawiam
Wydaje mi się, że to obala teorię o puchnącym tłoku, ale o czym to może świadczyć, świeca się przegrzewa i przestaje prawidłowo pracować? Też wtedy spotkałem się z tą teorią o puchnącym tłoku, nie negowałem, bo wtedy byłem jeszcze całkiem zielony z silników spalinowych i zastosowaliśmy chłodzenie wodne głowicy, ale to też nic nie dało. Co do przegrzewania...
Niedawno naprawiałem kosiarkę z podobnym prykaniem niby kosiarka na poczatku nie odpalała po czyszczeniu gaźnika i założeniu od nowa kosiarka odpaliła i niby działała normalnie ale słychać było takie nieregularne PUF ..PUF. Oczywiście jak kolega Rycho T słusznie podpowiada to kwestia zapłonu i ja też tak myślałem sprawdziłem świecę ustawiłem szczelinę...
Tak jak wyżej podano jest to przycisk pompki paliwa (używamy go przed uruchomieniem silnika, szczególnie zimnego). Sprawdź przewód WN, czy nie jest wyrwany z cewki WN, czy przewód od wyłącznika zapłonu nie jest przetarty i nie styka się np. z karterem silnika (metalem), czy cewka WN jest zamocowana właściwie tj. z minimalną szczeliną pomiędzy kołem...
Pamiętaj tylko, że moduł generuje iskrę w momencie gdy czujnik halla podaje na niego masę, co odpowiada szczelinie w przesłonie obrotowej aparatu zapłonowego
No i sprawa rozwiązana. Faktycznie chodziło o zbyt dużą szczelinę między kołem magnesowym a cewką - stąd słaba iskra. Już szukałem modułu zapłonowego. Ustawiłem luz "na tekturkę" :-) i pali znacznie lepiej. Jakoś mi to nie przyszło do głowy choć na wiosnę rozbierałem cały silnik i pewnie szczelinę ustawiłem "na oko".
Swiece mam dwu elektrodowe i szczelina miedzy nimi jest 1,5mm na wszystkich 4 Zauwazylem ze do cewki jest dopiety kabelek ktory prowadzi do komputera od gazu i jest wpiety z tej strony z kotrej pojawia sie wybrzuszenie.
Kosa zrobiona.Uszkodzona była cewka zapłonowa. No bo co tam się mogło więcej popsuć!! koło z magnesami. 1.Sprawdzić szczelinę 2.Odłączyć przewody od cewki te konektorki. 3.Jak barak iskry dalej to szkoda czasu tylko zamówić tą drogą cewkę.290 z przesyłką. Ps.Ja mam tester cewek i on mi robił iskrę na tej starej cewce i to mnie zmyliło. Jednak musi się...
Przewody zapłonowe do sprawdzenia i styki w kopułce i w cewce. Trzeba jakoś zmierzyć szczelinę pomiędzy stykiem palca rozdzielacza a stykiem w kopułce w której musi byc węgielek w chwili gdy ma przeskoczyć iskra. Zmniejszyć przerwę na świecach na 0,45 mm. Moduł montujemy na pastę termoprzewodzącą.
!. Koło magnesowe jest inne niż w przypadku zapłonu stykowego (różnica polega przede wszystkim na tym że posiada ono (2/6szt) specjalnego kształtu magnesy modelujące szczelinę dla wysterowania tyrystora modułu zapłonowego 2.Podstawa iskrownika posiada w dolnej części cewkę podającą impuls sterujący powodujący zapłon tyrystora modułu i rozładowanie kondensatora...
Hyundai Coupe silnik 2.0 zasilany benzyną + lpg, rocznik '97. Cewka zapłonowa podwójna, przewody poprowadzone po plastikowej pokrywie zaworów w uchwytach. Świece NGK ze szczeliną 1,1mm wedle zaleceń Hyundai. Ps. Rzecz jasna brak kopółki i palca.
Najprostsza lampa plazmowa to trafo WN od TV cz-b, jako pierwotne nawijamy ~5zw. grubym przewodem i podłączamy pod elektroniczne (!) trafo od halogenów. Jeśli jest to możliwe - dobrze jest wyeliminować szczelinę w rdzeniu trafa, wtedy układ będzie pracował z większą sprawnością.
Odpowiednie do tego silnika, ja zawsze wybieram NGK i zmieniam po 20kkm nie ze względu na to, że auto źle jedzie a na to, że szkoda przebić cewkę/cewki WN. Zawsze też zmniejszam szczelinę o 0,2 od tego co zaleca producent gdyż na LPG jest wyższe napięcie międzyelektrodowe. Każdy robi jak uważa, mnie się sprawdza.
Witam , najprościej wymienić moduł zapłonu , pewnie to tania rzecz i w każym sklepie takich pełno , jeżeli kolega nie chce wykluczyć innych możliwości i stawia tylko i wyłącznie na elektrykę , naprawiłem kilkadziesiąt silników i nikt nie ma problemu . O statnia rada : sprawdź cewkę wyzwalającą i ewentualnie ustaw szczelinę , sprawdź cewkę zasilającą...
Jest to jawka 50. Dioda na pewno coś da jeśli jest szybsza od tej znajdującej się w tranzystorze. Układ sprawdzę i dam znać, jak będzie źle to będziemy dalej kombinować. Edit Podłączyłem cewkę i... jest iskra! Pojawia się przy zasłonięciu szczeliny jest w miare duża nawet jak wolno zasłaniam szczelinę. Jak złoże silnik to dam znać.
Zastosuj IRF840A i nie trzeba zabezpieczać (ale daj radiatorek),lub któryś z bipolarnych,których spis dałem powyżej. Wybacz,ale przekaźnik się nie nada-za mała szczelina pomiędzy zestykami.Łuk elektryczny wypali zestyki szybciutko.No chyba że stac Cię na częstą wymianę przekaźniczka :)
Nie wiem jak się zachowuje ten potrójny moduł, ale ten z golfa I, czy II współpracujący z hallem w aparacie ma ograniczenie czasu wysterowania cewki, mało z tym, wyłącza się całkowicie gdy silnik zatrzyma się w pozycji, w której czujnik "widzi" szczelinę w tarczy aparatu
impulsów cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej prąd cewki zapłonowej
wymiana czujnika biegów graetz mostek komunikacja radiowa
silnik synchroniczny głośnik bluetooth
Passat B6 2.0 TDI - Trudności z pierwszym biegiem i wstecznym Migająca kontrolka oleju w Piaggio X9 - przyczyny i rozwiązania