Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
A co oznacza błąd P0135 ? "nieprawidłowe działanie obwodu grzałki czujnika" Czyli co trzeba zrobić ? Przeglądnąć instalację do sondy, pomierzyć czy obwód grzałki jest czy go nie ma na sondzie i .... jak nie ma to wymiana sondy. No chyba, że ktoś zastosowała się do biuletynu i wywalił sondę i jest zaślepione. To błąd będzie całe życie i nic się nie dzieje.
P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka przyczyny: - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji - przerwa lub zwarcie do masy - uszkodzona grzałka P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu przyczyny: - Katalizator nie działa poprawnie - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje)...
Grzałki sond są zabezpieczone bezpiecznikiem . Na tym obwodzie idzie też zawór evap, ale też wtryski ,cewka ,pompa. Także gdyby bezpiecznik był uszkodzony to powinno łapać błąd drugiej grzałki. A jak by obwód był uszkodzony to był by problem z resztą tych podzespołów. Na jednym z pinów grzałki ma być 12v podczas pracy silnika. A na drugim ( PWM ) masa...
Jak mam miernik, to ustawić go na ile?
Poprawka, nie grzałka tylko obwód pomiarowy sondy, wiązkę sondy sprawdź i pokaż w parametrach jak pracuje po uruchomieniu
P0031 obwód grzałki sondy lambda przed katalizatorem - zwarty obwód . p0037 obwód grzałki sondy lambda za katalizatorem - zwarty obwód . Trochę to dziwne że masz zwarcie grzałek obu sond naraz , obwody grzałek do sprawdzenia i obwody sterowania grzałkami .
Muszę Cię zmartwic mierzyłem coś takiego 4.6ohm z 15 stopni na dworze teraz
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Witam Auto jak w temacie. Mam taki problem wywala błąd 17513 , Obwód grzałki sondy lambda, rząd 1/czujnik 2 - zwarcie do plusa. Sonda nr 2 (czteroprzewodowa) ma grzałkę sprawną przy 12V pobiera podczas rozruchu 3.5A po chwili spada do 1.6A. Sonda wygląda na oryginał ma oryginalny kabel. Ecu rejestruje błąd i rozłącza obwód grzałki sondy 2, sonda 1 działa...
Zacząłbym jednak od sprawdzenia obwodu grzałki sondy lambda przed katalizatorem.
obwód grzałki 2 sondy a jak napiszesz coś o sobie to powiem ci w czym problem
Post ku przestrodze: Uważajcie na zamienniki szerokopasmowych sond lambda firmy Denso, miałem ostatnio już 3 przypadki sond, które pasują mechanicznie, na pierwszy rzut oka wszystko jest ok, zgadza się długość przewodów, złącze itd. natomiast zamienniki mają zupełnie inny pinout wtyczki. Po wymianie kasujemy błędy, uruchamiamy silnik i po chwili zapala...
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
Uszkodzony obwód grzałki sondy,ECU monitoruje rezystancję grzałki,mierniczek do ręki i zmierzyć opór grzałki.
jeden,obwód grzałki sondy lambda(za kat.)
Z tego co piszesz wnioskuję że uszkodzony jest obwód grzałki sondy λ. Być może podczas majstrowania z wydechem zrobiło się zwarcie i spalil się bezpiecznik. Sprawdź rezystancje grałki sondy, ciągłość przewodów i bezpiecznik.
No i co? Sprawdziłeś ten obwód? Sprawdziłeś na grzałce sondy napięcie?
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
P0141-obwód grzałki sondy lambda, wadliwe działanie(rząd 1, czujnik 2) P1112- Błąd nastawnika elektrozaworu dezaktywacji portu P1113- Wadliwe działanie obwodu elektrozaworu dezaktywacji portu
Masz błąd obwodu grzałki sondy przed katem. Zmierz miernikiem oporność grzałki oraz sprawdź czy do grzałek dochodzi napięcie (dwa białe przewody).
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
Sytuacja wyglądana następująco: Został sprawdzony cały obwód grzałki sondy lambdy i wszystko jest w porządku. Sterownik natomiast zamiast napięcia 12 V podaje tylko kilka impulsów na obwód grzałki jakby coś chciał sprawdzić następnie wywala błąd p0141. Kontrola spalin nie wykazała żadnych odchyłek, czyli same sondy pracują prawidłowo. Po skasowaniu...
Nie przyznawaj się ,że kończyłeś studia o kierunku technicznym , bo to wstyd aby nie umieć zmierzyć obwód grzałki sondy. To że miernik mierzy częstotliwość to wiesz , a nie wiesz ,że mierzy też obwód / dioda/.? Musiałeś na tych studiach podstawiać kolegę na egzaminach.
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Widziałem coś takiego w Seicento 1.1 mpi. Takie pulsowanie napięcia non stop, natomiast gdy sterownik potrzebował nagrzać sondę to puszczał stałe 12V. Po nagrzaniu znów wracał do pulsowania. Grzał tylko pierwszą sondę, nigdy nie widziałem żeby włączyło się grzanie drugiej. Błędów nigdy nie było więc chyba tak ma być. Te pulsowanie to pewnie sprawdzanie...
W sondzie lambda/NOX sesnsor (symbol 9678570780) osiem przewodów z czujnika "schodzi się" do czterech styków w konektorze. Czy ja dobrze rozumuję, że dwa z tych styków służą do zasilania grzałki w czujniku i nawet multimetrem (na odpiętej sprawnej sądzie) powinienem doczytać między nimi kilkuomowy opór el. ? Czy nieskończenie duży opór pozwala na wniosek...
Dzięki za informacje. Zasilanie na grzałce sprawdzone żarówką - jest. Bateria w mierniku sprawna :) Z tą przerwą chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Chodziło mi nie o przerwę na grzałce - bo tej nie ma, tylko o przerwę po drugiej stronie obwodu (tak po amatorsku mówiąc). Załączę może zrzuty z błędów, gdy obie sondy są wypięte: http://obrazki.elektroda.pl/7928632300_1...
Sonda 2 czyli ta za katalizatorem, uszkodzony obwód grzałki. Sprawdź miernikiem przejście pomiędzy białymi kablami sondy, jak jest przerwa to do wymiany
kolego a błąd który wyskakuje odpowiada za obwód sondy czy grzałki? podaj dokładny numer błędu i sprawdz również bezpiecznik F9 10A
A którą sonde wymieniłes? Masz bład obwodu 2giej sondy. Sprawdż napiecie i obwód grzałki.
Sprawność katalizorota krytyczna, obwód grzałki ~, i że sonda 2 uszkodzona. Coś takiego pamiętam że pisało.
Dodanie do obwodu pomiarowego sondy upalnej w kompie masy rozwiązało wszystkie problemy. Zarówno z obwodem pomiarowym jak i grzałki.
Według standardu OBII P0 025 oznacza (kąt ustawienia wałka rozrządu dolotowego - za późny) P0 031 (obwód grzałki sondy lambda - zwarcie do masy) Wydaje mi się że Dally to diesel i to nie ma ni jak. Może taka podpowiedź, że błąd z o numerze innym z przodu a końcówką jak podajesz oznacza odpowiednio: ....25 - potencjometr przepustnicy -wadliwe działanie...
P3211? Jeśli tak jest to błąd pierwszej sondy obwód grzałki.
W którym miejscu komputer pokazuje że jest wadliwa sonda? Ja widzę że komputer krzyczy że ma otwarty obwód grzałki na sondzie. Pierwszy błąd może być spowodowany złym ustawieniem LPG, tak samo drugi i trzeci choć wypadanie zapłonu może być też spowodowane innymi przyczynami - cewka, świece, wtryskiwacze itd.
kody błędów 18683,16555,16514,18529,18627,17511 1.obwód masy sondy lambda,1rząd cylindrów czujnik 1 otwarty 2.czujnik sondy lambda rząd 1 -mieszanka zbyt uboga 3.czujnik sondy lambda -rząd 1 ,czujnik1 4.korekta składu mieszanki za katalizatorem-przekroczenie wartości granicznej dla mieszanki bogatej 5.sygnał sondy lambda,1 rząd cylindrów,czujnik 1 ,mieszanka...
Ja mam sterownik CMMEV56 PINY sonda 4-86 komp 3-115 komp ,pozostałe też mają przejscie sonda komputer.Po odpaleniu auta po minucie mam błąd P00D1 usterka grzałki sondy 1,w parametrach sonda ma 0v ,a jak zdejmę kostkę z sondy jest błąd P0031 też grzałki
Jak byś miał przewody źle ,to miał byś błąd obwodu grzałki i błąd sondy. Ale nie mieszanki ale błąd elektryczny. Masz wziąć tester i sprawdzić parametry. A konkretnie korekty paliwowe itd. Kurde ,to już czwarty raz się powtarzam.
Dzisiaj dokładnie sprawdziłem obwód grzałki sondy. Włączyłem szeregowo w obwód amperomierz,a póżniej amperomierz oraz diodę LED z opornikiem. Okazuje się że sterownik kluczuje grzałkę tzn.włącza obwód co 1 sekundę na czas około 0,4-0,5 sekundy.Dioda mruga. Żarówka miała chyba zbyt dużą bezwładność włukna aby to mażna było zaobserwować. Sprawdziłem Golfa...
Twój błąd wskazuje na uszkodzenie grzałki, można sprawdzić to multimetrem ustawionym na ciągłość obwodu na białych przewodach sondy.
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
Witam, mam problem z obwodem grzałki sondy lambda. Wywala błąd "brak prądu grzałki".Grzałka jest sprawna na 100% jak i jej połączenie z ECU. Otworzyłem je i pierwszym, podejrzanym elementem, jest nieco archaiczny, układ scalony (biała płytka). Poszukuje informacji co to wogóle jest, oraz schematu, przynajmniej tej części sterowania, która jest odpowiedzialna...
Możesz mieć racje i może jest błąd pierwszej bo jest uszkodzona ale też może być błąd pierwszej bo jej wcale nie ma. To w końcu jej nie ma czy jest uszkodzona? P0135 (Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater ccontrol Błąd dotyczy obwodu grzałki pierwszej sondy
ESKONF to tylko endstuffe - czyli sterowanie grzałek etc... zmień CWKONLS CDKAT CDKATSP CDHSH ....
Chyba cos pomyliłeś przecież tam jest tylko jedna sonda w kolektorze wydechowym taka z jednym kabelkiem nowa kosztyje ok 110pln. powodzenia tam kolego sa dwie sondy a nie jedna i obie 4 zylowe. Podnosze temat bo mam podobny problem, auto jak w temacie(2006rok 1.2Twimport) cały czas pokazuje bład p0141 obwód grzałki sondy lambda wadliwe działanie (rząd1...
Wymieniane były już 2 sondy przed katalizatorem i w obydwóch był problem z obwodem grzałki, taki kod usterki. Obydwie sondy mają rezystancje grzałki ok 4 Ohm. Odpalam samochód i wpinam żarówkę w obwód ogrzewania sondy i żaróweczka cykliczne zapala się i gaśnie. Skąd w takim razie błąd podgrzewania tejże sondy ?
Jeżeli się spalił to znaczy że jest zwarcie, trzeba sprawdzić kable obwodów za które owy bezpiecznik odpowiada, mogły się przetrzeć lub jw tę grzałkę sondy pzd
Witam. Może ktoś mi podpowie, gdzie jest problem. Auto, czy jest zimne, czy ciepłe, po odpaleniu podnosi obroty w zakresie 1500-2000. Po jakichś 15 sekundach obroty się normują. Auto ma instalację gazową. Ale czy na benzynie, czy gazie, jest to samo. Nawet odłączyłem całkiem LPG i problem ten sam. Przypuszczałem, że może gdzieś łapie na jakimś przewodzie...
W większości starszych samochodów z sondą wąskopasmową grzałka jest zasilana z tego samego obwodu co pompa paliwa, jednym słowem pracuje tak długo jak silnik, nie ma ryzyka przegrzania sondy. Znalazłem w katalogu Boscha, max current load Nernst cell 250 µA [url=http://www.bosch-motorsport.de/medi...
Witam, Ostatnio pojawił mi się błąd sondy lambda (obwód grzałki sondy lambda bank 1 czujnik 1). Nie zastanawiając się wymieniłem sondę na nową. Lecz błąd nie zniknął. Ciągle jest to samo. Sprawdziłem przewody biegnące od sterownika do sondy i wydaja się być okej. Na najgrubszych przewodach biegnących od sterownika do kostki jest napięcie 12V, przy uruchomionym...
Witam, Sytuacja jest następująca: Auto to evasion 2.0 16V silnik PSA typ RFN, instalacja LPG , błąd : brak sygnału drugiej sondy ( za katalizatorem) + uszkodzony obwód grzałki . Oczywiście sonda jest sprawna ( ten sam objaw na dotychczasowej i na nowej, kupionej- oryginalnej do tego auta) i dochodzi napięcie do grzałki na zimnym silniku. Sygnały z sondy...
Znalazłem co było przyczyną wlutowałem w pin nr 5 w sterowniku silnika przewód .pin ten steruje według schematu grzałką błędy które generuje dotyczą zwarcia do plusa czyli braku obwodu między grzałką sondy a sterownikiem.sterownik nie rozbieralny czyli do wymiany http://obrazki.elektroda.net/20_12586991...
Dziękuję za odpowiedź akumulator pokazuje napięcie 12.8v na zgaszonym oraz 14.7 v na odpalonym silniku Udało mi się odczytać kody błędów P0138 to błąd Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2) a z kolei P0037 Niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 2) Zmierzyłem oporność sondy nr2 za katalizatorem przy...
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Usprawnić system recyrkulacji spalin, jeśli po tym zabiegu błędy kata będą sie powtarzać to trzeba sprawdzić skład spalin Sprawność katalizatora poza zakresem, do sprawdzenia skład spalin, czy jest w normie(stacja diagnostyczna). Jeśli spaliny ok, prawdopodobnie uszkodzona druga sonda, lub jej złącze. Pierwsza sonda, nie druga. Błąd obwodu, prawdopodobnie...
Na 100% sie nieda. Chyba, że tylko obwód grzałki.
Błąd obwodu ogrzewania sondy. Prawdopodobnie grzałka sondy tuż przed uszkodzeniem przepaliła bezpiecznik, stąd błąd zaworu EVAP.
Zaświeca mi się kontrolka check po podłączeniu komputera wywala takie błędy: DTC: 17526 – Blok 1, Sonda 2 włókno obwodu prądowego DTC: 17524 – Sonda Lambda 1, blok 1, obwód prądu grzałki rozłączenie Dodam, iż wymieniłem już kilka sąd i nadal to samo czy jedna sonda jest zależna od drugiej i która jest pierwsza a która druga? Wywala jeszcze...
Tam chyba jest tylko jedna przed katalizatorem, a jeżeli są dwie to tą drugą znajdziesz za katalizatorem. Najlepiej podłączyć pod komputer i zerknąć na wskazania sondy. Miernikiem pomierzysz jedynie obwód grzałki.
U059E uszkodzona sonda NOX do wymiany. P2202 Wgrać najnowsze oprogramowanie do sterownika silnika (w serwisie) jeśli nie pomoże główna wiązka elektryczna do wymiany. U1535 Usterka komunikacji w systemie NOX (komunikacja nie ważna). P220A Niestabilne napięcie zasilania układu NOX. Proszę sprawdzić bezpiecznik pod BSM oznaczony MF-3 czy jego styki są...
Silnik 1.2 TSI CJZ Blędy: P0138- Zespół 1 sonda 2 napięcie za wysokie -sporadyczny P0141-Zespół 1 sonda 2 obwód grzejny -usterka elektryczna - potwierdzony Chciałem sprawdzić grzałkę mulimetrem i się trochę zdziwiłem bo sonda za katalizatorem której dotyczą błędy ma przewody: Czarny Szary Biały Czerwony Zawsze grzałka miała 2xbiałe albo 2x czarne i...
Sprawdź najpierw czy obwody grzałek sond są sprawne albo sprawdź oporności grzałek w sondach.
Na kiego grzyba ten analizator? Błąd dotyczy obwodu grzałki.
Witam, pacjent to Renault Clio 3 z silnikiem 1.6 16V 111 KM z roku 2011. Ktoś wcześniej polutował sondę na krótko i chyba zrobił to źle, bo wyrzuca check związany z błędnym działaniem sondy lambda, jak i obwodem grzałki. Próbowałem wg serwisówek dopasować cokolwiek kolorystycznie do tego, co mam, ale niestety poległem. Ktoś może podpowiedzieć, jak to...
Nikt cie nie naciągnął. Po po prostu może napisz jaki błąd? I której sondy? Bo możesz mieć: -sygnały ubogiej mieszanki -sygnały bogatej mieszanki -obwód grzałki -za mała wydajność układu oczyszczania spalin
Szanowni forumowicze opiszę swój problem i proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Auto z tytułu posta Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir 105 KM czyli wersja bez turbiny podczas spokojnej jazdy poza miastem pojawiają się bardzo częste "dziury mocy", czyli samochód prawie całkowicie nie reaguje na pedał gazu. Możemy wcisnąć go do oporu i w ogóle się nie rozpędza....
Mogło być zwarcie w obwodzie grzałki sondy i spaliło bezpiecznik
Dwa pierwsze błędy dotyczą sondy za katalizatorem. Trzeci sondy przed katem. Tak czy siak wszystkie bardziej wskazują na usterkę w obwodzie elektrycznym ze wskazaniem przy drugiej sondzie na grzałkę i jej obwód. Wcale bym się nie zdziwił jak sondy będą OK, ale tu trzeba ruszyć troszkę mózgownicą i sprawdzić co nieco a nie tylko podłączyć komp i odczytać...
Mam taki problem; Alfa 156 1.6 16V TS. Dolegliwości to brak mocy, szarpanie silnika nierówna praca na wolnych obrotach. Stwierdziłem uszkodzoną sondę \lambda (spalony obwód grzałki). Po wymianie sondy usterki nie znikły więc odpiąłem akumulator, zwarłem klemy i podłączyłem akumulator spowrotem. Po odpaleniu wszystko jest ok. Auto ładnie przyspiesza,...
Okazało się, że sondy nie mają podpiętych mas do grzałek - po podpięciu wszystko ruszyło :)
Mierzyłem obwód grzałki , tej "uszkodzonej"?
Witam, jestem z Lublina, jestem posiadaczem Volvo s 80 2.9B od pół roku. Kupiłem go z uszkodzonym sterownikiem LPG, po zakupie wrzuciłem nowy sterownik lanzo i auto jeździło do tamtego tygodnia, trochę wcześniej zapaliła się sonda i zaczęły się tłuc środki w katalizatorach. Zrobiłem tak że wyciąłem katalizatory, wystukałem środki, jeden poszedł w ostatni...
Witam, od kilku miesięcy mam problem z moim Polo 9n 1.2 12V 2002. Po podpięciu komputera pokazuje się błąd od EGR: - P1403 System EGR bank 1 - sygnał zróżnicowany (control difference) - często w ilości 2 lub 3 oraz pojawiają się błędy od sondy lambda 2: - P0138 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - wysokie napięcie - P1118 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank...
korzystając z wcześniejszych porad związanych z tą usterką(oto linki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic69... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... )chciałbym zebrać wszystkie informacje...
Jak się mogą otwierać?Sterownik otwiera je impulsami masy wszystkie jednocześnie .Wszystkie mają wspólny + i _.Napięcie zasilające +12v idzie przez przekaźnik ,zasila jednocześnie grzałkę sondy i pompę paliwa przez bezpiecznik .Napięcie minusowe kluczowanie idzie do pinu 2 sterownika.Więc poszukaj problemu po którejś ze stron,prawdopodobnie przerwany...
Przy spalonej (przerwanym obwodzie) grzałce sondy check zapali się zaraz po odpaleniu auta
Błąd P0030. Błąd obwodu podgrzewania grzałki. Bank pierwszy.
Podłącz żarówki w obwody grzałek sond , jeżeli obwody sprawne to będą zaświecać się cyklicznie . Męczyłem kiedyś takie polo i okazało się że uszkodzenie sterownika w obwodzie drugiej sondy to taka ich przypadłość i ciężko znaleźć sprawny sterownik .
Normalnie to żaden normalny mechanik nie używa kodów "wypedałowanych " bo to kompromitacja. Podłącza to tego normalny tester. Sprawdź jakie napięcie będzie po odłączeniu sondy. A potem po nagrzaniu powinno być tak jak ci pisałem. Podczas szybkiego dodania gazu i puszczeniu go, ma spaść na chwilę blisko 0 volt to samo sonda przed katem . Jak cały czas...
No tak ECU zamyka obwód, ale czy 2V na tym pinie jest normalne?
Połączenie masy między sondą a ECU jest ok . Po włączeniu zapłonu nie ma masy , ale po odpaleniu silnika próbówka mrugnie 3-4 razy( z pełną mocą) a później mruga cały czas ale tak bardzo słabo. I teraz pytanie czy szukać problemu w ECU czy w samej sondzie? , n i ile powinna wynosić rezystancja u mnie jest 5,5 ohma. Błąd jaki cały czas występuje : P0030;...
Obwód grzałki do kontroli.Dlaczego tego nie sprawdziłeś?
Może masz emulator sondy na gazie, gdzyż to na nim powinna wskazywać błędny pomiar (przy przełączeniach gaz -benzyna przełącza się sygnał emulator sondy a sama sonda). Sondy są 1V lub 5V. Myślę że u Ciebie jest 1V. Gdy odłączysz sondę powinna oscylować na mierniku 0-1V odpowiednio do wciśniętego pedału gazu. Jeśli pomiar jest inny wskazuje na szkodzenie...
Witaj, ja mam volvo 745 91r z sondą tytanową, muszę Ciebie zmartwić nie da się zastąpić sondy tytanowej cyrkonową. Sonda tytanowa jest sondą rezystancyjną. Opór czujnika tytanowego zmienia się zależnie od zawartości tlenu w spalinach. Najczęściej wygląda to tak że ECU(komputer samochodu) wysyła sygnał do sondy a potem sprawdza jaki jest spadek napięcia...
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
Sterowniki zazwyczaj bez problemu i od razu wykrywają przerwę w obwodzie grzałek sond i komunikują odpowiednim kodem usterki a tutaj takowego brakuje więc sądzę że to nie to. A silnik cały czas pracuje na benzynie w momencie sprawdzania wskazań sond czy przełącza się na gaz po zwiększeniu obrotów?
Białe to obwód grzałki a czarny sygnałowy.
Witam. Autko to Peugeot 206 cc 2001r 2.0 16V benzyna, silnik RFN. Wersja bez MUX. Kolejny i mam nadzieję ostatni już problem z tym autkiem to brak napięcia na grzałkach sond lambda. Diagnostyka komputerowa wykazała coś w stylu "błąd obwodu podgrzewania sond Lambda - zwarcie do masy". Grzałki sprawne - po 10Ω każda. Potrzebuję fragment schematu,...
Ale co, stałe napiecie? Nic nie oscylowało? A co z obwodem grzałki? ile ohm? co z napieciem grzałki ? ile volt. sondy musza byc grzane do poprawnej pracy.
Mam powracający błąd 16514 uszkodzenie obwodu i czasem z grzałka błąd sondy lamda która ma 5 przewodow i 6 pinow o następujących kolorach Czarny Srebrny lub siwy Żółty Różowy lub fioletowy Biały I chciałbym sprawdzić oporność grzałki a pytanie na jakich pinach sprawdzać żeby jej nie uszkodzić na siwym i białym? I ile powinien wskazać multimetr żebym...
GuRaL1935 Próbowałeś resetu wartości przyuczonych? nic tu nie da przyuczanie jak jest otwarty obwód grzałki
EVAP, pompa powietrza wtórnego, przepływomierz i grzałki sond biorą zasilanie z jednego źródła, bezpiecznika nr 43. Ten obwód może być punktem wspólnym łączącym te wszystkie błędy.
maidan, na początek takie pytanie - czy w całym aucie namierzyłeś dwie sondy, czy tylko tę za katalizatorem? Z tego co jakiś czas temu wywalczyłem, amatorsko badając ich zachowanie, mogę powiedzieć, że taki sygnał jest dość dobrym sygnałem, jak na sprawną sondę, gdyż w ten sposób silnik pracuje w cyklu zamkniętym. Przy podwyższeniu obrotów i utrzymywaniu...
bład jeden sonda lambda . Taka informacja nic nie mówi, trzeba konkretnie przeczytać co wyświetla komputer diagnostyczny (np. sonda lambda mieszanka zbyt bogata/uboga, obwód grzałki zwarcie/przerwa etc.) Dymienie na biało to nie tylko uszczelka pod głowicą i spalanie płynu, skład mieszanki też może robić swoje, niedrożna, zatkana odma również
Witam Forumowiczów Sharan 2.0 ady 99 r. bez gazu. objawy, szarpanie na zimnym, na ciepłym troszkę mniejsze, głownie przy równej jeździe, auto mułowate vag pokazuje: grzała - przerwa lub zwarcie do + sonda - przerwa lub zwarcie do + Brak zasilania na grzałce sondy lambda, napięcie na sondzie ok 1.3v na rozgrzanym silniku Bloki pomiarowe vag pokazują...
Witam Co do kabelków od sondy, to ten czarny jest "przewodem sygnałowym" i idzie do komputera, szary to "zasilanie" sondy a dwa białe to podgrzewanie. Sprawdz w starej sondzie pomiedzy którymi szarymi kablami jest przejście (omomierzem)-to będzie podgrzewanie. Ten szary co został to "zasilanie". Upewnij się jakie jest ułorzenie kabli w kostce, żebyś...
obwód grzałki sondy lambda obwód sondy grzałki sondy
głośnik bluetooth trzeszczy podłączyc kondensator silnika suzuki wagon
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Audi A4 błąd 17811 P1403 – EGR, N112, objawy, diagnostyka, naprawa TP.HV553.PC821 55" TV Firmware Flash: Panel Codes, BIN File, USB Upgrade, Kazmi-Elecom, Elektroda