Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
Zobacz czy masz w ogóle napięcie na grzanie sondy. Ja obstawiam uszkodzenie S.L.
Witam. Obwód grzania sond i przepływomierz zabezpieczone są bezpiecznikiem. Niestety w programie nie jest opisany numer bezpiecznika.
Mexico to oryginał.Kolor otuliny ma znaczenie.
Nie ma znaczenia. Pozdrawiam
Muszę Cię zmartwic mierzyłem coś takiego 4.6ohm z 15 stopni na dworze teraz
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
zasilanie grzałki sondy jest Zasilanie jest, ale czy sama grzałka działa?
To są błędy od sondy lambda, ale od czego się wzięły, to bez diagnostyki nie wiem. Sprawdź, czy sonda jest dobra, grzałka sondy, tak na początek, akumulator dobrze naładowany.
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Sprawdź czy grzałka sondy ma ciągłość.
Czy wartość 1,256V na sondzie za katalizatorem na zimnym silniku jest ok czy jest jakiś problem?
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Tak, możliwe. Choćby grzałki sondy, nic nienormalnego nie widzę.
Jak nie działa grzałka sondy regulacyjnej to nie oczekuj że będzie dobrze.Wymień sondę,usuń błąd i to powinno pomóc.
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
91-za wysokie napiecie grzałki sondy lambda
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
Prąd na grzałkę sondy idzie?
Grzałki OK, sonda ta zaznaczona. Należy jeszcze sprawdzić, czy podczas pracy jest podawane zasilanie na grzałki górnej komory.
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
Proszę, to powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/8856713700_1...
Witam, Odkopię trochę stary temat ale męczę się z lambdą już jakiś czas. Czy żarówka 5W wpięta w piny grzałki lambdy po odpaleniu silnika powinna pulsować przez cały czas? U mnie pulsuje po czym gaśnie na parę sekund i z powrotem zaczyna pulsować. Grupa 041 pokazuje tylko wartości w oknach 2,3 i 4 i są tam następujące wartości: 2: naprzemiennie Htg...
W miejsce grzałki sondy podłącz żarówkę H4 i sprawdź napięcie. Objawy wskazują na uszkodzoną wiązkę.
Silnik zapali, a sterownik zapisze błąd związany z sondą i grzałką sondy. Taką sondę kup nową, nie są drogie, to element, który z czasem się zużywa i kupno używki nie jest dobrym rozwiązaniem. W miejsce otworu dopasuj śrubę.
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka przyczyny: - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji - przerwa lub zwarcie do masy - uszkodzona grzałka P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu przyczyny: - Katalizator nie działa poprawnie - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje)...
Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy. Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
to tzw.przekaźnik główny układu wtryskowego.Zasila m.in wtryskiwacze,sterownik wtrysku,grzałkę sondy itp.
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
Nie wiem w jakim zakresie pracuje sonda w tym aucie ale u mnie (sonda 0-1V) było także napięcie 1,5V na odpiętej sondzie.Okazało się że było przebicie z grzałki sondy. Po wymianie sondy oczywiście wszystko wróciło do normy.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Czy ten bezpiecznik jest 25 A jeżeli tak to odepnij wszystkie wszystkie sondy lambda i zobacz czy bedzie się palił ten bezpiecznik ,jak nie to masz zwarcie na grzałce sondy .
Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
Ten błąd to uszkodzona grzałka sondy, musisz ją wymienić. Ona tylko monitoruje pracę katalizatora, przyczyny usterek szukaj gdzie indziej. Przepływomierz, lewe powietrze. A możesz sprawdzić odczyty pierwszej sondy?
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Jeżeli się spalił to znaczy że jest zwarcie, trzeba sprawdzić kable obwodów za które owy bezpiecznik odpowiada, mogły się przetrzeć lub jw tę grzałkę sondy pzd
Może grzałka sondy padla
Grzałka sondy zasilana jest z przekaźnika pompy paliwa. Masa jest z karoserii. Z tego przekaźnika zasilany też jest wtryskiwacz (chodzi o plus bo masa na wtryskiwacz idzie z ECU).
Do sprawdzenia grzałka, zabezpieczenie termiczne grzałki oraz sonda parownika. Wszystkie wymienione elementy są przy parowniku zamrażarki.
P0141 grzałka sondy P0443 Zawór EVAP P0223 Przepustnica
Jak sonda szerokopasmowa ma oscylować to ja chyba zgłosze post. Nikt nie czyta ze zrozumieniem. Błąd wskazuje na grzałkę i co ma do tego gaz? W polo 1.4 wymieniałem taka sondę bo walila błędami czasem po 50km a korekty paliwowe nie były stabilne. Trzeba zrobić pełna diagnostykę spod vaga podczas jazdy na pb i wtedy analizować. Grzałkę sondy można zmierzyć.
50 kΩ przy 15 stopniach - trochę dużo , sprawdż jeszcze połączenia grzałki i sondy z modułem .
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Jeśli stare sondy pracują to możesz je zostawić ,do wymiany ta z uszkodzoną grzałką . Sondy za katami daj w tulejki dystansowe tzw. pseudoemulatory i powinno zadziałać i nie wyrzucać błędów, ale raczej nie rozwiąże to problemu ubogiej mieszanki bo one monitorują tylko pracę katalizatora. Masz problemy z gazownią.
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Immo nie odcina pompy paliwa. Jeżeli dasz rade to sprawdź czy jest kluczowanie wtrysków. Coś mi się wydaję że nie dochodzi napięcie na wtryski, pompę i na grzałkę sondy. Zobacz czy na pinie 31 pojawia się masa po włączeniu zapłonu (przez ok 2 sekundy).
17524 i 17526 to problem z grzałkami sond obu. Czyli albo grzałki w sondach kaput albo zasilanie do nich. Jak silnik chodzi normalnie i tylko te błędy są problemem to dwa pomiary do wykonania. 1. Rezystancja grzałek sondy 1 i 2 2. Napięcie zasilania grzałek sondy 1 i 2. Jak będzie ok to pomiar pod obciążeniem np żarówką 12V 5W. Bo w ECU jest przerwa...
Problem rozwiązany. Po wymianie wyżej wymienionego tranzystora, grzanie sondy wróciło. Dzięki za pomoc i za zainteresowanie...
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Do wymiany ta grzałka, ma przebicie do masy, zmierz przykładając sondę do pinu grzałki, a drugą do środkowego( obudowy grzałki)
Najpierw sprawdź czy warto, bo jeżeli jest słaby kompresor lub mało gazu to już sam nic nie zrobisz a koszt naprawy jest nieopłacalny. Wyłącz lodówkę na dobę czy dwie , otwórz drzwi lodówki aby wszystki lód który się utworzy stopniał. Potem włącz lodówkę i sprawdź czy dobrze chłodzi. Jeżeli tak to wtedy możesz się bawić z nagrzewnicą w niej. Nie wiem...
Połączenie masy między sondą a ECU jest ok . Po włączeniu zapłonu nie ma masy , ale po odpaleniu silnika próbówka mrugnie 3-4 razy( z pełną mocą) a później mruga cały czas ale tak bardzo słabo. I teraz pytanie czy szukać problemu w ECU czy w samej sondzie? , n i ile powinna wynosić rezystancja u mnie jest 5,5 ohma. Błąd jaki cały czas występuje : P0030;...
Witam i proszę o pomoc, na samochodach się znam trochę bo naprawiam je ale nie o to chodzi a mianowicie znajomy posiada samochód skoda octavia 2005r silnik 1.2 12v. Postawił samochód do warsztatu bo zapaliła się kontrolka chek. Podpieli tam kompa i stwierdzili że jest uszkodzona sonda przed katalizatorem 5-cio przewodowa i wymienili na nową orginał...
Podepnę się. Widzę że na pin 15 idzie +12V zasilania. Przy takim podłączeniu grzałka sondy jest zasilana cały czas, do czego w takim przypadku służy pin 14 stacyjki?
A co oznacza błąd P0135 ? "nieprawidłowe działanie obwodu grzałki czujnika" Czyli co trzeba zrobić ? Przeglądnąć instalację do sondy, pomierzyć czy obwód grzałki jest czy go nie ma na sondzie i .... jak nie ma to wymiana sondy. No chyba, że ktoś zastosowała się do biuletynu i wywalił sondę i jest zaślepione. To błąd będzie całe życie i nic się nie dzieje.
oj chyba nie 65
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
Witam. Posiadam seata Leona 2 z silnikiem 1.6. Kilka razy wywalił mi błąd grzałki sondy lambda 1. Wymieniłem sondę na zamiennik, ale grzałka padła po dwóch dniach. Samochód jest po przeróbce z anglika na Europejczyka. Skanerem na smartfon nie mogę sprawdzić napięcia sondy 1. Pokazuje tylko sondę 2. Nie wie czy ktoś nie kombinował przy sterowniku. Proszę...
Ja mam sterownik CMMEV56 PINY sonda 4-86 komp 3-115 komp ,pozostałe też mają przejscie sonda komputer.Po odpaleniu auta po minucie mam błąd P00D1 usterka grzałki sondy 1,w parametrach sonda ma 0v ,a jak zdejmę kostkę z sondy jest błąd P0031 też grzałki
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Witam, na początku stycznia wyskoczył błąd o niedziałającym obwodzie grzałki w sondzie lambda za katalizatorem i zbagatelizowałem to, po miesiącu zrobiło się chyba jakieś zwarcie i wywalilo mi 7 błędów, ale po skasowaniu ciągle pojawia się właśnie błąd obwodu grzałki tej sondy, oraz pochłaniacza par paliwa, wydaje mi się, że te błędy są ze sobą powiązane....
Zgadza się, to będzie problem z nieprawidłową mieszanką, najprawdopodobniej jest za uboga.
Na drugiej sondzie grzałkę spina no masy sterownik - kostka A pin nr.17. Przedzowń ten przewód , od wtyczki sterownika do sondy.
Jak się mogą otwierać?Sterownik otwiera je impulsami masy wszystkie jednocześnie .Wszystkie mają wspólny + i _.Napięcie zasilające +12v idzie przez przekaźnik ,zasila jednocześnie grzałkę sondy i pompę paliwa przez bezpiecznik .Napięcie minusowe kluczowanie idzie do pinu 2 sterownika.Więc poszukaj problemu po którejś ze stron,prawdopodobnie przerwany...
Grzałki sondy lambda . Jezeli dobrze sie podpialem to tak my pokazuje, dziwne że na zimnym i cieplym silniku tak samo .
W/g papugi oporność grzałki mieści sie pomiędzy 3 a 15 omów. Rozumiem że 6 omów jest w normie. Dzięki emeryt2 za informację. Dodatkowa informacja dla zainteresowanych. Na razie sonda pracuje w/g mnie na 3. Na benzynie startuje dość szybko a na gazie trochę gorzej ale po rozgrzaniu silnika jest OK. Z woda u mnie dobrze, tylko mokro. Pozdrawiam.
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
za mała moc opornika, daj tak z 10W drucioka. 12V na 10 omach, to ile mocy to wyjdzie?
W zwiazku z podejrzeniem o niesprawność pierwszej sondy - jej grzałki zmierzyłem oporność grzałki nowej (zakupionej w sklepie) sondy lambda i miernik pokazał 13 omów, zmierzyłem również oporność grzałki w starej sondzie w moim aucie podejrzanej o niesprawnośc i tam oporność wynosi 20 omów Zmierzyłem również dla porównania oporność 2 sondy znajdującej...
Rok produkcji 2001. Silnik 1.4l 8zaworowy 75KM. Dodano po 11 typ silnika (TU3JP) BVM 5 sterownik SAGEM. Dodano po 28 Wg schematu przewód zasilający (minus) grzałkę sondy jest podłączony ze sterownikiem SAGEM S2000. Tzn, że zasilanie grzałką jest sterowane przez komputer. Pytanie czy stale czy impulsowo. Plus jest stały za bezpiecznikiem. Z komputera...
masa sondy to niebieski sygnał sondy to to biały plus grzałki to zielony minus grzałki to żółty Zakładam że masz silnik Z10XEP Dodano po 14 Można zmierzyć napięcie między białym i masą. powinno oscylować pomiędzy około 80-800 mV. Napięcie mierzone na wtyku od instalacji ,przy wypiętej sondzie, powinno stać na poziomie 450mV. Wykonaj pomiar pomiędzy...
Sterownika szukaj na słupku przednim w nogach pasażera. Dodano po 25 Według danych Autodaty moduł nie ma zasilania od strony sterownika. Sprawdź zasilania cewek, na schemacie widać po drodze od stacyjki bezpiecznik. Dodano po 2 Bezpieczniki : cewek, grzałki sondy i wtryskiwaczy znajdują się obok sterownika.
Dzięki za informacje. Zasilanie na grzałce sprawdzone żarówką - jest. Bateria w mierniku sprawna :) Z tą przerwą chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Chodziło mi nie o przerwę na grzałce - bo tej nie ma, tylko o przerwę po drugiej stronie obwodu (tak po amatorsku mówiąc). Załączę może zrzuty z błędów, gdy obie sondy są wypięte: http://obrazki.elektroda.pl/7928632300_1...
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
Za wymianę uszkodzonej sondy.
Za grzałkę sondy odpowiada przekaźnik załączający też wtryski i pompę jak kojarzę. Więc to nie o niego raczej chodzi, bo by ci silnik nie odpalał. Sondy za to na zasilaniu grzałki mają bezpiecznik, i najpewniej jest spalony. Możliwe że spaliła go uszkodzona sonda, a możliwe że sonda jest dobra, tylko było gdzieś zwarcie w instalacji. Trzeba było pomierzyć...
Problem z sondą λ O2 za katalizatorem. Błąd oporności podgrzewania lub instalacji elektrycznej. Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację. Zmierzyć oporność grzałki sondy. Wymienić sondę na sprawną .
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
I grzałki sond też sprawdzone?
Według tego schematu minus na grzałkę ze sterownika silnika , plus z przekaźnika pompy paliwa. http://obrazki.elektroda.pl/2849076200_1...
Z tego co wiem zasilanie grzałki idzie z bezpieczników. Ecu wystawia masę.
W/g opisu nie działa grzałka w sondach przed i za katalizatorem ale to nie musi być uszkodzenie czujników ale np bezpiecznik . Silnik zapewne vti lub thp? Temperatura spada ponieważ jak sterownik silnika wykryje usterkę to profilaktycznie uruchamia wentylatory chłodnicy
Problem z sondą O2 za katalizatorem. Bład oporności podgrzewania . Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację . Zmierzyc oporność grzałki sondy . Wymienić sondę na sprawną .
Miałem magnetti marelli 1 padła po miesiacu, druga po 5 miesiącach - uszkodzenie grzałki sondy,nr niby się zgadzały, a obroty lekko falowały na jałowym, poza tym gwint był niepewny i się niszczył przy wykręcaniu. Z oryginałem NTK nie mam problemu.
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
No i co? Sprawdziłeś ten obwód? Sprawdziłeś na grzałce sondy napięcie?
Sondy zmieniłem po napisaniu pierwszego posta. Nie wiem któy to dokładnie numer sterownika: Magneti Marelli 55196259 61601.123.01 IAW 4AF.SM
Błędy jedyne jakie są to grzałka pierwszej sondy. Na żywo nie podejrze co sie dzieje bo za słabe programy mam. No to nawet nie wiadomo czy to przechodzi w closed loop. Przy tym błędzie pewnie nie. Druga sprawa jak jest gazownia to możliwa zła regulacja, czy rozjechane adaptacje jak to przeważnie bywa.
opór grzałki sondy oporność grzałki sondy obwód grzałki sondy
automapa windows daewoo ustawienia serwisowe przesunąć tablica
naprawa przetwornic naprawa przetwornic
Wybuchowy zapłon w kotle Logamax GB022 - przyczyny i rozwiązania Brak kursora na ekranie: LG Magic Remote i Windows