Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
Montowałem kilka razy to mexico i nigdy żadnych problemów. Firma z Tychów? Gdzieś z allegro, można do nich wysłać całość i dobiorą co trzeba na gotowo do montażu
Zobacz czy masz w ogóle napięcie na grzanie sondy. Ja obstawiam uszkodzenie S.L.
To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
Muszę Cię zmartwic mierzyłem coś takiego 4.6ohm z 15 stopni na dworze teraz
Nie ma znaczenia. Pozdrawiam
Proszę, to powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/8856713700_1...
Tak jak napisał Aleksander_01, sonda była nieprawidłowo dobrana, miała za wysoką oporność grzałki mniej więcej o 2 omy. Na oscyloskopie można było zauważyć, jak podawana jest przez sekundę masa kluczowana PWM. Po sekundzie sterownik zgłaszał błąd i wyłączał masę na grzałkę. Wymiana na oryginalną rozwiązała problem. Także poradnik "przyłóż końcówki miernika...
Aby wyeliminować problem grzałki, nagrzej silnik do temp roboczej i daj mu 2500-3000 obr, jeżeli sonda zacznie po kilkudziesięciu sekundach oscylować, do sprawdzenia obwód grzałki sondy.
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Czy wartość 1,256V na sondzie za katalizatorem na zimnym silniku jest ok czy jest jakiś problem?
Witam. Potrzebny schemat obwodów sond lambda (grzałek) w Seat Leon 1M1 2003 1,6 105kM silnik BCB. Na 1-szej (przed kat.) brak zasilania (+) grzałki. Dodatkowo obwód EGR. (błąd "zwarcie z masą")
zasilanie grzałki sondy jest Zasilanie jest, ale czy sama grzałka działa?
Kwestia jakim interfejsem były kody sczytywane. P13C4 P13C4 11 Urządzenie utrzymania napięcia zasilania : Zwarcie z masą Urządzenie utrzymania napięcia zasilania Kalkulator ECU silnika Wiązka elektryczna Kod P1032 "samozapłon przed iskrą (dudnienie) (niska częstotliwość)". lub------ Obwód sterowania rozgrzewaniem grzałki sondy lambda (HO2S) — banki...
Problem dotyczy bardziej katalizatora niż sondy. Oczywiście zasilania grzałki i sygnały z sondy do kontroli jak i to co pokazuje w parametrach. Mało tego,jeszcze szczelność wydechu.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
Dlaczego w odpowiedzi na maila tylko niemiecki serwis VW powiedział, że granatowo/niebieski i żółto/siwy w tylnych lampach to +12 świateł pozycyjnych??? Odpowiesz na to pytanie? Zacytowałem się bo odpowiadałem ci w temacie katalizatora i sondy lambda, pokazałeś błędy które jasno wskazują na zużyty katalizator i przerwę w zasilaniu grzałki sondy, a...
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka przyczyny: - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji - przerwa lub zwarcie do masy - uszkodzona grzałka P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu przyczyny: - Katalizator nie działa poprawnie - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje)...
W miejsce grzałki sondy podłącz żarówkę H4 i sprawdź napięcie. Objawy wskazują na uszkodzoną wiązkę.
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
91-za wysokie napiecie grzałki sondy lambda
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
A to myślałem że na drugiej powinny byc okolice 6/7W równa linia, bo z tego co czytałem to niski odczyt = dużo tlenu W watach nie w miliwoltach tak, około 700mV już napisałem. Tylko taki stan jest osiągany dopiero po rozgrzaniu grzałki i samego kata. Oczywiście też przy w miarę stałych obrotach a wykres idealnie płaski nie będzie.
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Nie wiem w jakim zakresie pracuje sonda w tym aucie ale u mnie (sonda 0-1V) było także napięcie 1,5V na odpiętej sondzie.Okazało się że było przebicie z grzałki sondy. Po wymianie sondy oczywiście wszystko wróciło do normy.
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
Od strony samochodu wygląda to tak, że przeważnie zasilanie grzałki to kable grubsze a masa i sygnał cieńsze. Od strony sondy przeważnie dwa białe to grzałka,szary masa, a czarny sygnał. Zasilanie grzałki (+)na jednym przewodzie jest zawsze .Albo po odpaleniu albo na zapłonie to zależy od instalacji. A na drugim masowym sterownik załącza masę (PWM)...
Witam. Posiadam seata Leona 2 z silnikiem 1.6. Kilka razy wywalił mi błąd grzałki sondy lambda 1. Wymieniłem sondę na zamiennik, ale grzałka padła po dwóch dniach. Samochód jest po przeróbce z anglika na Europejczyka. Skanerem na smartfon nie mogę sprawdzić napięcia sondy 1. Pokazuje tylko sondę 2. Nie wie czy ktoś nie kombinował przy sterowniku. Proszę...
50 kΩ przy 15 stopniach - trochę dużo , sprawdż jeszcze połączenia grzałki i sondy z modułem .
Jeszcze raz napisze .Sondy i ich grzałki muszą być sprawne. Potem odczyt z sond i innych parametrów a szczególnie sondy za katem, da jako tako obraz sprawności katalizatora. Potem jego oględziny fizyczne i na końcu jakieś próby z magicznymi środkami do czyszczenia. Ostatecznie wymiana,emu ,tulejka ,albo ingerencja w soft. Rozumiesz tak?
Honda jest bardzo wymagająca co do oporności grzałki. Najlepiej widać na oscyloskopie, można też równolegle do przewodów grzałki podłączyć diodę LED z rezystorem. Jeśli Po uruchomieniu silnika chwilkę kluczuje napięcie, a potem sterownik wyłącza masę i jest w sterowniku błąd grzałki, to znaczy, że mu nie pasuje oporność. Sprawdza też wzrost oporności...
Problem rozwiązany. Po wymianie wyżej wymienionego tranzystora, grzanie sondy wróciło. Dzięki za pomoc i za zainteresowanie...
oj chyba nie 65
masa sondy to niebieski sygnał sondy to to biały plus grzałki to zielony minus grzałki to żółty Zakładam że masz silnik Z10XEP Dodano po 14 Można zmierzyć napięcie między białym i masą. powinno oscylować pomiędzy około 80-800 mV. Napięcie mierzone na wtyku od instalacji ,przy wypiętej sondzie, powinno stać na poziomie 450mV. Wykonaj pomiar pomiędzy...
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
oporność grzałki sondy obwód grzałki sondy opór grzałki sondy
mcp23017 raspberry wymiana grzałki środek czyszczący
bateria hilti bateria macallister
Szyberdach Renault, BMW, VAG – opór przy ręcznym zamykaniu awaryjnym, czyszczenie i smarowanie Audi A8 D3 4.0 TDI 2004 – kodowanie modułu drzwi VCDS, soft coding, adaptacja szyb