https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Masz schemat. Poszukaj centralkę w samochodzie i doprowadź instalację elektryczną samochodu do stanu fabrycznego. Na schemacie, obwód odcięcia oznaczono "blokada rozruchu".
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Aby nie uszkodzić elektroniki nowoczesnego samochodu, konieczne jest włączenie funkcji wspomagania rozruchu tylko wtedy, gdy napięcie akumulatora spadnie blisko minimum po włączeniu rozrusznika. Na zdjęciu schemat z określoną możliwością. Gdy napięcie akumulatora jest większe niż 10 V, obwód jest w trybie uśpienia . Jeśli podczas rozruchu napięcie jest...
A te 300A w czasie rozruchu samochodu nie płynie przecież przez aku tylko innym - równoległym obwodem, przez rozrusznik. Pozdrawiam Nie płynie przez aku, tylko do aku i wtedy aku zrobi bum. Przy 300A nie radzę zwiększać napięcia powyżej 12V.
Tak jest w tych manach przycisk musi być jak piszesz na off. być może ale na tyle samochodów które robiłem a były z windą nigdy nie zablokowało mi to rozruchu ... mało tego nie spotkałem nigdy nawet w schematach aby była blokada rozruchu dla widny, stąd też jeśli jest blokada uważam że jest nie fabryczna bo i sam man nie zakłada wind tym zajmują się...
Modyfikuję ten schemat, który opisywałem wyżej. Niestety nie zawsze układ się sprawdza, czasem to działa, czasem nie, nie wiem dlaczego. Teraz, dodatkowo wpinam przekaźnik w obwód, który będzie odłączał diody i kondensatory od całego obwodu elektrycznego auta. Przekaźnik odetnie zasilanie od radia w momencie rozruchu samochodu, czyli przekaźnik będzie...
Mechaniczne wyłączniki były/sa stosowane w starszych ciągnikach rolniczych, ciężarówkach i samochodach zza wschodniej granicy, nazywa się to popularnie wyłącznikiem masy i jest przystosowane do całkowitego odłączania akumulatora (wytrzymuje prąd rozruchu). Ale problem buforowania i tak pozostaje nierozwiązany...
Większość samochodów przy rozruchu odcina zbędne odbiorniki. Gniazdo zapalniczki też w to wchodzi. Może warto podłączyć do innego obwodu , żeby mieć spokój . Pozdrawiam
Mój problem z elektryką w skodzie polega na tym, że brak wspólnego jest zasilania na bezpiecznikach nr: 40-dmuchawa ogrzewania,41- wycieraczki tylnej szyby,42 - pompka spryskiwacza przedniej szyby. Z tego co się zorientowałem to ten zestaw bezpieczników jest zasilany przez zacisk X - płynie prąd przy włączonym zapłonie i jest wyłączany na czas rozruchu...
1. Kierowca zna ukryty przycisk - znajdzie go odruchowo. 2. Rozłączenie obwodu następuje po wyłączeniu stacyjki. Jeżeli silnik gaśnie, nie trzeba wyłączać i ponownie włączać stacyjki aby go uruchomić. 1 Zwłascz jak leci na niego tir. 2 Większość samochodów ma blokadę ponownego rozruchu więc trzeba..
NO - blokowany obwód jest normalnie rozwarty, przekręcenie zapłonu przy wyłączonym alarmie pozwala odpalić samochód. NC - blokowany obwód jest normalnie zwarty, przekręcenie zapłonu przy uzbrojonym alarmie rozwiera ten obwód. Plus po stacyjce znajdź nie gasnący przy rozruchu. Jaki to samochód?
Pewnie gdzieś już jest to opisane, ale jakoś nie mogę tego pozbierać do kupy. Panowie, podajcie mi przybliżone wartości prądów płynących w obwodach cewki zapłonowej, pompy paliwa, rozrusznika dla samochodów z silnikiem diesla. Chodzi mi o obwody wykorzystywane do włączenia układu immobilisera. Tak przy okazji powiedzcie jeszcze jakie układy rozruchu...
Ja tam od kilku lat stosuje automatyczny włącznik ( co prawda różne rozwiązania zależne od samochodu). Jedna zasada - po włączeniu stacyjki wzbudza się przekaźnik przerywając obwód świateł. Po rozruchu silnika przekaźnik odwzbudza się i włącza światła. Ważne - musi być zabezpieczenie przed ponownym wzbudzeniem się w przypadku zgaśnięcia silnika ( zadziałanie...
Planuję wykonać tzw. "własny patent" w samochodzie. Chciałbym odciąć jakiś kluczowy dla pracy silnika obwód elekrtyczny w samochodzie (jaki to na razie nie znaczenia). Chciałbym, żeby rozruch silnika był możliwy po spełnieniu 3 warunków jednocześnie - czyli wymyśliłem sobie 3 przekaźniki tnące ten obwód szeregowo - tylko mam problemik. Co zrobić, żeby...
Witam W wielu samochodach podczas rozruchu silnika odłączane są inne obwody by zmniejszyć obciążenie akumulatora, min. światła i radio. Jeżeli tobie przeszkadza to chwilowe odłączenie zasilania radia, to proponuję: 1. Włączać radio PO uruchomieniu silnika, albo 2. Wykonać zmianę w instalacji i zasilić radio z obwodu który nie jest odłączany przy rozruchu...
Nie ma takiego: obciążenie akumulatora przez rozrusznik powoduje znaczne obniżenie napięcia na akumulatorze, a przez to wszędzie. Ja jednak widzę różnicę między zanikiem, a znacznym obniżeniem napięcia. Obwód zapalniczki, radia, światła i wiele innych w zależności od samochodu są odłączane od zasilania w celu podania max prądu na rozrusznik. Znaczne...
Ja robię tak - przed zgaszeniem silnika wyłączam wszystkie odbiorniki, światła, klimę, nadmuch i gaszę silnik na wciśniętym sprzęgle. Ciekawe po co to robisz? By na drugi dzień znów to samo włączać w odwrotnej kolejności? To wygląda na zachowania maniakalno-depresyjne. Nidy niczego nic wyłączam, robi to wyłącznik obwodu "15" w aucie. To samo przy rozruchu,...
Witam. A do czego ten dodatkowy akumulator? Do alarmu? Można tak podłączyć, choć osobiście bym napięcie ładowania obniżył do 13,8V. Wstawiając diodę pomiędzy akumulatorem samochodowym a żelowym katodą do żelowego zapewnisz jego doładowywanie napięciem 14,4 - 0,6V i zapobiegniesz rozładowaniu w czasie postoju a obwód który chcesz zasilać będzie miał...
Wstaw w obwód startowy rozrusznika żarówkę np 21W 12v i ukryj przełącznik równoległy do styków żaówki po rozłączeniu styków wyłącznika , w momencie rozruchu wygląda na rozładowany akumulator Powodzenia Witek
A może by tak zupełnie uprościć. Większość samochodów posiada w instalacji przewód, na którym pojawia się plus po przekręceniu stacyjki i zanika w czasie rozruchu (taki przewód dostępny może być w wiązce dochodzącej do radia). Wpinamy zwykły przekaźnik: styki równolegle w obwód świateł mijania a cewkę do tego przwodu i masy. Światła zapalają się po...
A może by tak zupełnie uprościć. Większość samochodów posiada w instalacji przewód, na którym pojawia się plus po przekręceniu stacyjki i zanika w czasie rozruchu (taki przewód dostępny może być w wiązce dochodzącej do radia). Wpinamy zwykły przekaźnik: styki równolegle w obwód świateł mijania a cewkę do tego przwodu i masy. Światła zapalają się po...
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Biorąc pod uwagę pracę kierunkowskazów z wypełnieniem 50%, średni pobór prądu ok. 10A, dopuszczalny dla przekroju 1 mm². Jednak przy 12A spali się bezpiecznik. Tu masz racje w tym przypadku trzeba dobrać odpowiedni bezpiecznik .jaki zastosowałeś ? 15 A (niebieski) Dokładnie jest tak samo w VW Caddy II. Oryginalna instalacja, nie zgrzebana. Zdaje...
Gdy przy zadanym napięciu przepływa określony prąd to wymaga to odpowiedniej rezystancji układu. 12 V i 900 A -> 10800 W i 13 mΩ 8 V i 900 A -> 7200 W i 9 mΩ Czy jest możliwa tak mała rezystancja w tym układzie w samochodzie? Dyskusję na ten temat uważam za stosowną, ponieważ służy doborowi zakresu pomiarowego miernika cęgowego. Dodano po...
To trochę dziwne skoro wszystko przygasa przy rozruchu a tu obawa skok ponad wartość nominalną. W obwodach samochodu znajdują się cewki, które potrafią dać bardzo szybkie, chwilowe przepięcia mimo tego, że jest obciążenie i światła przygasają. Może zatem użyć czegoś takiego jak QDC1S-1205S? Czy to załatwia cały problem? Z jednej strony wtyk do gniazda...
Cześć, Zacznę od podziękowań dla autora - dzięki Tobie udało mi się zdiagnozować i wstępnie "naprawić" mój zbiornik (Peugeot 308, 1.6 BHDI z 2014). Po rozebraniu zbiornika zdiagnozowałem uszkodzone czujnik poziomu płynu i temperatury płytki grzejnej - rezystancje po kilkaset omów, testy z pomiarem napięcia dają nielogiczne wyniki. Powód uszkodzenia...
Warto by sprawdzić do jakiego poziomu spada napięcie podczas rozruchu samochodu. Zauważyłem taki objaw w swoim samochodzie podczas dużych mrozów, w czasie uruchamiania skasowały się ustawienia, co prawda stało się to tylko raz w moim przypadku ale jest to możliwe. Teraz mamy cieplej może problem ustąpi. Jeśli nie to trzeba sprawdzić obwód podtrzymania...
zasugerowano mi też, że to może być wina "kostki stacyjki". Dzięki za pomoc. No cóż, nie będę kłamał - to może być wina wszystkiego... :-) / :-( Jeżeli nic nawet nie wyje, to znaczy, że zasilania nie ma także sterownik silnika.... No chyba, że ta Felicja jest na gaźniku, ale coś w to wątpie... Jeżeli jest taka usterka, to musi być coś w obwodach głównych...
kupujesz 30/40 amperowy przekaznik blokady zapłonu na podstawce i jakiś solidniejszy wyłaczniczek,przecinasz obojętnie jaki sobie wymyslisz obwód i odcinek od strony stacyjki[ten z podawanym napięciem] łaczysz do styku 30 a drugą stronę do styku 87a,jeden ze styków ukrytego przełącznika łączysz do masy a drugi do styku 85,styk 86 łaczysz ze stykiem...
Witam, Potrzebuję wykonać jak najprostszy a zarazem jak najmniej awaryjny układ, który po przekręceniu kluczyka w stacyjce do miejsca II (zapalenie się kontrolek) przełączy pakiet kilku tranzystorów MOSFET w stan przewodzenia (w chwili rozruchu będą przewodzić kilkaset A prądu), następnie po ok 10 sekundach od chwili załączenia układ powinien znów przełączyć...
Sorki za opóźnienie,ale okres przedświąteczny...:D.Nie mam przed oczami schemaciku Skody,ale na szybko narysowałem jak podłączyć przekaźnik w obwód stacyjki,który podczas kręcenia rozrusznikiem,będzie wyłączał odbiorniki,które pobierają duży prąd,np.światła mijania,drogowe,ogrzewanie tylnej szyby,lusterek,foteli,dmuchawa.Podczas przeróbki tej części...
Staram się zrobić jakiś układ do ładowania akumulatora kwasowego znajdującego się w przyczepie kempingowej. Ładowanie miało by odbywać się z alternatora i tylko podczas gdy silnik auta pracuje. Przy wyjazdach weekendowych gdy jest w nocy zapotrzebowanie na światło chociażby diodowe akumulator nie wytrzyma długo. Dla tego przy częstych zmianach miejsca...
chodzi o to, że silniki ALH fabrycznie miały ustawione zbyt male dawki startowe do uruchamiania ciepłego silnika z uwagi na ochronę dwumasowego koła zamachowego; problem nie występuje przy sprawnym akumulatorze i rozruszniku ale wystarczy kilka lat eksploatacji jak w miarę upływu czasu akumulator straci swoją pojemność lub tuleje rozrusznika zaczną...
Śmiem twierdzić że dyskusja zeszła w kierunku, - krótkiej żywotnośći akumulatora. Bo poza wyłądowaniem akumulatora i usterkami obwodu rozruchu nie ma co palić na zaciąg i popych. Nie ma też co dyskutowąć że w celu palenia na zaciąg producent powinien skonstruować rozrząd na kołach zębatych. Równodobrze ze zderzaka powinna wystawać naciągnięta lina gumowa...
Jedna para styków S1 włącza samopodtrzymanie się przekaznika.Druga para styków S2 włącza tranzystory T4 i T5.Przekazniki w kolektorach tych tranzystorów powodują załączenie obwodu cewki zapłonowej i rozrusznika.Tranzystor T3 wyłącza po upływie ok. 30 sekund tranzystor T5 a co zatym i przekaznik który jest odpowiedzialny za obwód rozrusznika.Jak wiadomo...
Nie, to focus mk1 99' 357 tys na liczniku, o ile akurat nie pokazuje kresek ;) Dodatkowa informacja: urządzenie do sprawdzania kodów nie chce się połączyć z komputerem samochodu, wcale go nie widzi :/ Dodano po 3 Przeczyszczone masy, przejrzane wtyczki, bezpieczniki, i auto odpaliło :)
Witam. Poszukuje przekaźnika na 12 V, 20-30A, który bez napięcia zamyka obwód a po podaniu na przekaźnik prądu otwiera ten obwód. Czy da się taki kupić? Taki przekaźnik różni się nieco od tych standardowych, mianowicie ma grubsze wyprowadzenia styków. Tak naprawdę to żaden z zaproponowanych przekaźników nie jest tym właściwym do tego celu. Przejdź...
Jak kolega wcześniej napisał, w różnych temperaturach elementy takiego bocznika dociskane są do siebie z różną siłą więc i rezystancja styków się zmienia. Można w ostateczności wymienić przewód masowy na dłuższy i cieńszy, pojawią się większe napięcia do zmierzenia ale i większe spadki przy rozruchu. Przewód plusowy najczęściej ma oddzielne kable do...
Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje prąd (jaki) po włączeniu odbiorników (ilu i których) Oj to chyba tylko w starym maluchu i to wyposażonym w prądnicę a nie alternator. :D...
Problemy, które opisujesz, sugerują, że masz do czynienia z poważnymi problemami w układzie zasilania paliwem lub układem wtryskowym w Twoim samochodzie. krótkie techniczne podsumowanie: 1. Szarpanie na zimnym silniku i wysokie chwilowe spalanie: Szarpanie i bardzo wysokie chwilowe spalanie (40-50 l/100 km) mogą wskazywać na problem z wtryskiwaczami...
Zamek działa prawidłowo już od ponad tygodnia. Nie został wymieniony na nowy, ale pewnego popołudnia wykonałem kilka kroków, być może któryś z nich może pomógł, bo od następnego dnia, po podłączeniu akumulatora wszystko wróciło do normy. 1. Doładowałem akumulator Jak wcześniej wspominałem, po nocy wskazywał według niektórych akceptowalne napięcie ~12,30...
Przede wszystkim pełen szacunek za dokonywanie prostego pomiaru oscyloskopem. Na prawdę jest to przerost formy nad treścią. Pomiar ten można było bardzo prosto przeprowadzić zwykłym miernikiem lub nawet żarówką. Ale poszedłeś na całość... I wiedzę, ze już zaczynasz kombinować. Po co ci jakiś moduł? Nie prościej się przepiąć z obwodem radia na taki,...
Dzień dobry, Moja wypowiedź o cyklistach (specjalnie tak napisałem, jako skojarzenie z pewnym hasłem z dwudziestolecia międzywojennego) była ironizująco/sarkastyczna. Patrząc na produkowane setki ustaw/regulacji, budzi się we mnie głęboka zaduma, dokąd to wszystko doprowadzi. Tacy drobni urzędnicy, chcący się wykazać, tworzą miliony stron papierów,...
A ja bym to zrobił na jednym przekaźniku ze stykiem NO. I dał go na zasilanie główne świateł lub zasilanie obwodu świateł mijania/drogowych (wtedy postojowe zostawałyby mimo wyciągnięcia kluczyka - czasem może się przydać). I dodatkowo zrealizowałbym wyłączanie świateł na czas rozruchu. Zrobiłbym, to prosto: podłączyłbym masę przekaźnika (złącze 85)...
Na zdjęciach jest amperomierz z samochodu Żuk, ma on już wbudowany bocznik, jest to taka blaszka pomiędzy śrubami. Ten amperomierz w twoim samochodzie jest oryginalnie wbudowany? Bo być może też ma on go w sobie zamontowany. Największym problemem w zrobieniu bocznika jest dobranie odpowiedniej mocy oraz wyskalowanie amperomierza żeby pokazywał rzeczywisty...
Moim zdaniem to są zbyt krótkie odcinki by uzupełnić akumulator w energię która pobrałeś z niego w celu uruchomienia samochodu. "Ujemny bilans energetyczny"...;-). A co do sprawdzenia akumulatora to może warto by było podjechać do kogoś kto dysponuje porządnym testerem do akumulatorów.Pomierzą Ci napięcia w spoczynku,napięcie przy rozruchu,przy okazji...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
W bardzo łatwy sposób mozna to zrobić na kontraktronie i przekaźniku. Przecinasz obwód, który chcesz zabezpieczyć i podłączasz rozciete końcówki do styków przekaźnika. Kontraktron łączysz równolegle do styków przekaźnika. Cewkę przekaźnika łączysz z jednej strony do masy a z drugiej do tego styku przekaźnika, na którym nie pojawia się napięcie po przekręceniu...
Czy jest sens robić coś w stylu immobilisera na tyrystorze (Daję napięcie na bramkę poprzez chwilowe przyciśnięcie microswitcha - i mam obwód zamknięty) ? Jak bardzo niezawodny jest to element? Chodzi mi o to czy auto nie zgaśnie przy wyprzedzaniu czy na skrzyżowaniu Witam. Kilka lat temu mój kolega kupił samochód VW " Scharan " w którym był zabudowany...
sprawdziłem dziś miernikiem akumulator i pokazuje 11,3 Zakładając , że akumulator ma pojemność zalecaną do danego silnika (odpowiedni prąd rozruchu) i jest w pełni naładowany, to jego napięcie powinno wynosić 12,6-12,8V. jestem zielony w tych tematach Mylisz pojęcia. Masz zmierzyć napięcie akumulatora [V] , bez pracy silnika, obciążając go np. włączonymi...
Amperogodzina jako jednostka była (i jest) używana dla rodzin baterii o ustalonym napięciu, np baterii pokładowych w samochodach osobowych, co było ściśle związane z wydajnością prądową urządzenia - w tym możliwości rozruchu silnika spalinowego. W przypadku takich baterii - akumulatorów kwasowych - nie spotkałem się z podawaniem pojemności w Wh. Ciekawiej...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Mamy z kolegą pewien problem z jego Golfem. Któregoś dnia nagle pojawił się problem z uruchomieniem auta. Po przekręceniu kluczyka na chwilkę zapalają się kontrolki (olej, ładownie, temperatura), po kilku próbach się już nie zapalają, rozrusznik nie kręci. Zauważyliśmy że kiedy jest włączony zapłon, kontrolki czasem się zapalają przy poruszaniu dźwignią...
mr_grabarz napisał: Wydaje mi się, że B10, które zastosowałeś, nie do końca jest trafionym pomysłem. Producent deklaruje jego prawidłowe działanie dla prądu przemiennego, a nie stałego (nie bez powodu zresztą). Jak widać, ten aparat został włączony w pierwotny obwód transformatora, więc ? Pokaż mi fragment schematu gdzie tak widać, bo ja nie widzę...
http://obrazki.elektroda.net/56_11545154... Automatyczny wyłącznik rozrusznika Poprawny rozruch silnika samochodowego zależy w dużej mierze od doświadczenia i zdolności manualnych kierowcy. Zbyt krótkie włączenie rozrusznika nie uruchomi silnika, zbyt długie włączenie powoduje niepotrzebnie pracę rozrusznika na bardzo dużych obrotach i przyspieszone...
Witam. Potrzebuje rady co zrobić z błędami i jak je naprawić? Kody były odczytane na włączonym zapłonie programem Autocom 2020.23. Kod P01304 - Oryginalne radio zostało zdemontowane, a w jego miejsce wstawione radio z Androidem. Czy mogę zakodować radio z Androidem albo wykodować tamto stare radio aby nie pojawiał się więcej ten błąd? Kod P01044 - Błędnie...
Kolego, diodą tego problemu nie rozwiążesz. Jak już koniecznie chcesz to rozwiązywać w ten sposób, będzie potrzebny na pewno co najmniej jeden tranzystor mocy lub przekaźnik. Według mnie, optymalniej będzie to rozwiązać w inny sposób - a. pociągnąć od stacyjki czy radia przewód "po stacyjce" (dający zasilanie wtedy, gdy stacyjka jest w pozycji ACC lub...
Witam, zakładając, że w pierwszym przekaźniku od lewej (ozn. ">=12V") podajesz na cewkę napięcie z wentylatora (minus cewki łączysz z minusem w samochodzie - najczęściej na karoserii) a na styk tego przekaźnika podajesz +12V i z tego styku zasilasz cewkę przekaźnika "100A", w którym styk wpinasz między +12V z akumulatora a nagrzewnicę - tj. jeżeli dobrze...
Witam serdecznie Sprawa wygląda dość dziwnie. Posiadam od długiego czasu (kilkanaście lat) Citroena Berlingo I 2.0 Hdi 2001r., na układzie wtryskowym Boscha. Jest to na dzień dzisiejszy tzw. Wół roboczy. Samochód był pożyczony, i podczas tej pożyczki, stało się z nim coś dziwnego. Zrobił się z niego straszny muł. Brat twierdzi że tak się stało po porannym...
Masz rację, bo opłaca się akumulatory używać naprzemian. Rozrysuj sobie schematy ideowe i policz z teorii obwodów. Po prostu akumulatory będą się rozładowywać różnymi prądami proporcjonalnymi do Rw. Na temat aku nikt nic nie wie. nawet konstruktorzy z Piastowa -pomimo, że to producent. To chemicy, nie elektronicy. Do wszystkiego samemu trzeba dojść....
zaś np. dla wentylatora (silnika) musimy dać sporo większy bezpiecznik (jeśli nie ma soft startu), bo wiadomo że silnik podczas rozruchu pod obciążeniem ''pociągnie'' więcej prądu od tego wypisanego na tabliczce. Więc w takim przypadku dajemy odpowiednio większy bezpiecznik. Odpowiednio, tzn, ile wiekszy? Bezpiecznik np. w aucie liczymy znając moc...
Prąd mierzysz miernikiem cęgowym czy wpinasz się w obwód zasilania szeregowo amperomierzem? Miernik Cęgowy na DC Dodano po 10 Pomiar miernikiem cęgowym natężenia (prąd na przewodzie do świec żarowych): 1) Przy przekręceniu kluczyka 2 razy natężenie na przewodzie wzrosło z 0.1A do blisko 68A - na zimnym silniku. Kolejna próba po kilku odpaleniach, więc...
Kolego gonzo20 , przekaźnik 109 czy tam 219 lub inny (w zależności od samochodu i jego rocznika) jest tylko i wyłącznie wtedy podejrzany jeśli silnik nie odpala a jednocześnie, przed jego rozruchem w momencie włączenia zapłonu, nie zapala się wcale kontrolka podgrzewania świec żarowych - wtedy wiadomo, że jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika...
Zimą miałem problem z zapalaniem. Startowałem 2-3 razy po 20-30 sek. Auto paliło za każdym razem ale to była droga przez mę. Chcę sprawdzić świece żarowe w samochodzie - wykręcę je kolejno i podepnę im napięcie oglądając czy "świecą na na całej długości roboczej". Zakładając, że nie są spalone i pracują prawidłowo to potem wepnę się miernikiem w ich...
mam problem z czujnikiem temp. cieczy w wyzej wymienionym samochodzie. Otoz wywala caly czas blad 16501 - Obwód temperatury chłodziwa silnika - niski wejście (wysoka temp.) . Wymienilem czujnik na nowy i nadal to samo , nie moge usunac bledu. Sprawdzilem poszczególne prady na czujniku i mam watpliwosci co do jednej wartosci. Otoz na pinie numer 1 (czujnik...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Proszę o radę w sprawie obwodu rozruchowego w Lublin 3 TD typ 3405 z 2000 r. Usterka polega na losowym braku pracy rozrusznika z powodu zaniku napięcia na styku 30 przekaźnika rozruchowego. Często zdarza się to przy próbie odpalenia nawet zaraz po jeździe. Słychać tylko stuk dźwigni pompy i stuk przekaźnika rozruchowego na centralce, kontrolki przygasają....
Witam wszystkich. Mam problem z ponownym uruchamianiem się radia w trakcie rozruchu auta. Kiedy próbuję kręcić rozrusznikiem, to napięcie w sieci spada do 8-9 https://obrazki.elektroda.pl/6136003600_... Pozdrawiam, Kamil
Witam. Dawno temu, kiedy mój wujek jeździł Trabantem i miał problemy z rozruchem w zimie, zastosował dodatkowy akumulator, ale wpięty poprzez diodę. Ten dodatkowy akumulator zasilał tylko układ zapłonowy, a stary używany był do rozrusznika. Dzięki diodzie spadek napięcia na akumulatorze rozruchowym podczas kręcenia, nie oddziałowywał na obwód zapłonu,...
Witam, zakupiłem taka Toyote z silnikiem D4D 116KM, teoretycznie turbo jest świeżo po regeneracji. Zauważylem że odma która wychodzi z dekla silnika i powinna byc podpięta pod rure (która jest miedzy filtrem powietrza a turbina), jest wyprowadzona pod samochod. Druga sprawa, gdy autko zimne i zaczyna sie rozgrzewac to kopci strasznie na bialo po kilku...
Samochód Fiat Albea 1.2 16 V r 2005 60 000 km Otóż ów samochód od nowości ma jedną wielką przypadłość, mianowicie problemy z uruchomieniem silnika. W lato zaskakuje za 2 podejściem,czasem 3, a w zimie jest to tragedia totalna.... Został w nim wymieniony już akumulator bo poprzedni padł pierwszej zimy. Niewiem co jest tego przyczyną?? -Na nawet lekkim...
Ogólne zamierzenie tego przedsięwzięcia jest takie. Mam wolne dwa kanały w alarmie jeden daje impuls jedno sekundowy masy, który będzie wykorzystany do uruchomienia zapłonu (nie mylić z rozruchem silnika) więc tak włączam z pilota i daje impuls masy, który idzie w stronę przekaźnika nr 3 i z masy jest zmieniany na +12V 9czyli odwrócenie biegunów) dalej...
Pacjent: Skoda Fabia I Sedan 6Y benzyna 1.2 47kW z 2006. Główny objaw: rozrusznik nie kręci. Historia choroby: - samochód stał około miesiąca, wcześniej też jeździł nieczęsto. - przy próbie odpalenia słaby akumulator, kręcił coraz wolniej i wolniej, aż przestał w ogóle. Słychać tylko działanie pompy paliwa. - na kablach rozruchowych ten sam objaw: pompę...
zaszkodzi on względnie nowoczesnej instalacji elektronicznej pojazdu? Zaszkodzi, jesli chcesz mierzyc male prady i wlozysz go byle gdzie. Musialbys odseparowac obwod ladowania od reszty, co zmniejszy napiecie (wiec i prad) ladowania i obnizy napiecie zasilania elektroniki przed i w czasie rozruchu (tego nie da sie ominac). największy pobór jest w czasie...
Witam, Tak się składa, że mam drobny problem z autem, a mianowicie problem z odpalaniem. Po dłuższym postoju zapala czasem za 1, czasem za 3 razem, nie ma tutaj absolutnie żadnej reguły, jeśli już odpali to zapala za 1 razem (do kolejnego dłuższego postoju). Z większą ilością paliwa (powyżej 1/2 baku) pali dużo łatwiej. Filtr paliwa nowy. Na warsztacie...
Dokładny opis jest w linku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... Krótkie naciśnięcie przycisku, lub dłuższe, ale bez naciśniętego pedału sprzęgła spowoduje tylko włączenie zapłonu, nie spowoduje włączenia rozrusznika. Rozruchu silnika wysokoprężnego można dokonać na dwa sposoby: 1) (mniej wygodny) krótkie naciśnięcie przycisku, włączy się...
Wielkie dzięki za wiele wskazówek. 0. Fajnie to zabrzmiało - tajna maszynka zgredzia. :D Maszyna to taka mini - śmieciarka z wieloma funkcjami, można to było rozwiązać zupełnie prosto, ale człowiek który to wymyślił chciał trochę więcej bajerów. Cały problem to wynik mojego zaniedbania na początku, testowałem to na sucho, podłączaliśmy jakiś wózek widłowy,...
Witam, na wstępie jak w temacie - 206, 2.0hdi 90km RHY. Historia zaczyna się tak: Klient jechał samochodem, przejechał w okolicy 40km po czym zgasił samochód pod sklepem, poszedł na zakupy, wrócił, wsiadł odpalił silnik po czym po trzech do pięciu sekund silnik zgasł. Nie było możliwości już go odpalić, tj. kręcił a nie odpalał. Samochód trafił do mnie...
Panele kupiłem te które są teraz po 149zł/szt 90W 16szt żaden problem. (kupiłem 2 lata temu po 135zł/szt + transport, ale wcześniej miałem droższe panele, dlatego do obliczeń przyjąłem cenę obecną.) Prąd zużywam w 90% jako STAŁY. Każdy zasilacz który ma podane zasilanie 100-250V działa bez żadnego problemu na prądzie stałym 120-150V, a wcześniej miałem...
:arrow: pesel Oj kolego robisz ludzom wodę z mózgów i jeszcze posądzasz o to innych. Gdzie ty widziałeś na akumulatorze podany prąd zwarcia? Prąd zwarcia akumulatora 45Ah jest dużo większy niż 500A. Gdyby rezystancja wewnętrzna akumulatora wynosiła 0.1ohm jak piszesz to przy prądzie pobieranym przez rozrusznik ok. 100A (tak, tak jak chcesz to sobie...
(...) Detekcja Ruchu: Tak AI: Jakie są specyfikacje twojego powerbanku, takie jak pojemność i napięcie wyjściowe? Pojemność nominalna Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Twoje rozwiązanie z priorytetowym przełączaniem źródeł zasilania (zapalniczka → powerbank) za pomocą przekaźnika 5 V jest ogólnie trafne. Aby jednak zwiększyć bezpieczeństwo i niezawodność,...
To z żółtą wtyczką i kablem to sensor od airbagów i raczej nie powinien tam być, tylko przykręcony do pasa przedniego w okolicy zamka maski. https://obrazki.elektroda.pl/5044937200_... BEZPIECZNIKI OZNACZENIE OBWÓD A F2 Body Computer 60 F4 Pompa ABS 40 F5 Elektrozawory ABS 30 F12 Elektrowentylator silnika (niskiej i średniej prędkości)...
"Dioda autoalarmu świeci ciągle, wszelkie próby manipulacji pilotem nie przynoszą żadnych efektów. Tym samym nie można w ogóle uruchomić samochodu - odcięty zapłon"-cytuję Robina123,w wersji ZK,żeby wyłaczyć automatyczną blokadę wystarczy wyłączyć czuwający alarm lub użyć górnego przycisku w wypadku braku czuwania ale przecież piloty o ile się nie mylę...
Witam. Szperam już od dłuższego czasu na forum i szczerze mówiąc, mam bardzo mieszane uczucia. To też skłoniło mnie do napisania do Was. Proszę o poradę przy doborze/konfiguracji zabezpieczeń mojego samochodu. Zacznę od początku. Posiadam Nissana Micrę z 2000 roku - benzynka. Zakupiłem go kilka dni temu. Posiada wbudowany immo - działający - oraz alarm...
Mam milimetr instalacja jest orginalna a bezpiecznik mogę zrobić ale bez obudowy a to jest samochód na złom więc ABS lub airbag mogą nie działać Wstępna ocena dostępnych informacji Analiza podanych przez użytkownika danych: - Samochód: Ford Fiesta MK4 1.3i benzyna. - Stan instalacji: Instalacja elektryczna jest oryginalna. - Skrzynka bezpieczników:...
(at)ElektrodaBot Przepraszam!!! Ostatnie pytanie przed zamknięciem tematu... Czy można znaleźć jakieś informacje o protokole do sterowania "rezystorem" lub o "inżynierii wstecznej"? Numer części Valeo to 509355. Złącza można zobaczyć na tym zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9493661400_... Mniejsze złącze po prawej stronie to wejście...
najprościej ,to klon. najłatwiej, to tech2 i kod immo. Decyzja należy do ciebie. Sam tego nie ogarniesz... Dodano po 16 Sprawdź tak: Instrukcja Wartość wymagana T001 Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem Zapłon WYŁ Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z: B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne Zapłon ZAŁ Zmierz...
Jeżeli chodzi o wirnik, to nie posługujemy się tu terminem "napięcie" tylko "siła elektromotoryczna". Obie wartości są w woltach, ale o ile w typowym obwodzie mamy osobno źródło i odbiornik, o tyle w klatce silnika indukcyjnego napięcie indukuje się na całej długości obwodu, tak samo jak cała długość obwodu jest odbiornikiem. To tak jakbyś zamiast jednego...
https://obrazki.elektroda.pl/7362998600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na przedstawionych zrzutach ekranu widoczne są dwa błędy: - P1607:82-2A – „Obwód wyjściowy MIL (lampka kontrolna awarii)”. - U0401:68-2A – „Nieprawidłowe dane otrzymane z elektronicznego modułu sterującego (ECU)/modułu sterującego silnika A”....
Wyjąłem ten czujnik i żeczywiście jest to czujnik indukcyjny. Jak mniemam napięcie jest po to aby komputer widział ciągłość obwodu czyjnika. Po przyłożeniu magnesu do czujnika pojawia mi się około 100mV, czyli czujnik działa. Podczas rozruchu silnika napięcie jest na dwóch końcówkach czyli obwód czujnika jest, jadnakże samochód nie odpali, brak iskry,...
Witam, Sam sobie nie poradzisz, a eksperymentujac mozesz wiecej zlego zrobic niz dobrego. Bez analizy parametrow przy probie rozruchu nie da sie jednoznacznie okreslic przyczyny problemu. Fakt, ze zapala po podgrzaniu i zapala bez problemu, gdy silnik jest cieply, pozwala mi podejrzewac obwod rozruchu - zbyt niska predkosc obrotowa przy rozruchu nie...
http://obrazki.elektroda.net/5_125009251... Witam. To moje pierwsze DIY na elektrodzie. Chciałbym przedstawić przyrząd pomiarowy własnej konstrukcji, który z założenia ma pełnić rolę cyfrowego rejestratora napięć do zastosowań diagnostycznych. Układ został oparty na mikrokontrolerze ATMEGA8 zaprogramowanego w języku C. Obwód wejściowy oparty...
Witam serdecznie. Bardzo prosze o pomoc w rozwiązaniu małego problemu. Mianowicie szukam obwodu w autku z tematu, w ktorym pojawia się napięcie tylko przy rozruchu silnika, potem obwod może byc odcięty, a silnik dalej pracuje. Jak tego napięcia nie będzie to rozrusznik będzie kręcił, ale samochód nie odpali. Jak się domyślacie chodzi o zabezpieczenie....
Patrząc od tej strony wybrane napięcie chyba nie powinno robić tak dużej różnicy. Rozładowania prądem 48V x 25A czy 12V x 100A pewnie nie zajmie dokładnie tyle samo, ale na pewno będzie to czas zbliżony. Miarą wielkości prądu jest Amper, często można spotkać sie z powiedzeniem, że to prąd zabija a nie wysokie napięcie. Dlatego w przesyle energii elektrycznej...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Cały problem polega na spadku napięcia w trakcie uruchamiania silnika, dlatego układ musi być przygotowany na to że zasilanie mu spadnie w nieoczekiwanym momencie, należy stosować porządny reset (bywa że te w uC nie wystarczą) i musi być dobrze przemyślany program, który może czekać z uruchomieniem wszystkich funkcji na uruchomienie silnika, lub przeczeka...
Daj spokój z dodatkowym akumulatorem. Założyłbym najwyżej większy (o większej pojemności) do auta. Dodatkowo można akumulator zabezpieczyć przed rozładowaniem uniemożliwiającym rozruch, niewielkim urządzeniem, które odetnie wskazany obwód w chwili zadanego maksymalnego spadku napięcia na akumulatorze.
Omawiany problem to pytanie, czy można taki 'wynalazek' podłączać do gniazdka L+N+PE starej instalacji z mostkiem pomiędzy PE i N, i czy poprawi to ochronę przeciwporażeniową, czy nie, i czy jest to zgodne z normami i prawem. Otóż moje zdanie jest następujące. Mając sprawną starą instalację nie pogorszymy warunków ochrony przeciwporażeniowej. Takie...
Przecinasz przewód sterujący rozrusznikiem (stacyjka-wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika), włączasz w to przecięcie styki dodatkowego przekaźnika, cewkę przekaźnika z jednej strony łączysz ze stykiem 30, a z drugiej strony podajesz masę przez ukryty wyłącznik. Aby rozrusznik zadziałał jednocześnie musisz przekręcić stacyjkę w pozycję ROZRUCH i...
https://obrazki.elektroda.pl/2638046800_... Witam wszystkich serdecznie Dziś Wam przestawię projekt który wykonałem na zamówienie mojej córki - projekt który był jednocześnie prezentem na I Komunię Świętą. Pamiętam jak 10 lat temu się żeniłem - czas szybko biegnie. W 2018 roku córka szła do Komunii Świętej, a że wszyscy w domu (i nie...
schemat obwód rozruchu pobór prądu rozruchu samochodu spadek napięcia rozruchu samochodu
oscyloskop cyfrowy 100mhz młotek trzonek serwis kotłów olejowych
Termet piec dwufunkcyjny nie włącza się - przyczyny i rozwiązania Easun Off-Grid 3kW - brak ładowania z solarów: przyczyny i rozwiązania