Jeszcze nanoplexa mógł uszkodzić bo to EL ale on nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem. Sprawdź czy dochodzi sterowanie ze stacyjki na automat rozrusznika . A może masz jakiś alarm tudzież immo dokładane który blokuje obwód rozruchu? Jeśli tak to mogłeś tą elektronikę uszkodzić
To co pokazałeś na foto to przekaźnik rozruchowy z bezpiecznikiem . Przekaźnik ten posiada jeszcze tzw ,, zabezpieczenie obwodu rozruchu ,, to jeden z cienkich przewodów zabezpiecza pewnie klamkę hamulca . Bezpiecznik warto sprawdzić ale ten pewnie jest dobry , obstawiam stacyjkę .lub bezpiecznik główny.
Witam wszystkich pozwolę się wtrącić bo mam podobny problem z fordem...zgasł mi podczas jazdy chciałem go odpalić nic się nie odzywał czy coś może być z komputerem (cały ten sterownik) może się popsuł ?
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Poszło, najczęściej dochodzi do uszkodznie przewodu niebiesko-biały w wiązce za akumulatorem
Mam jeszcze pytanie odnośnie przekaźnika termicznego do obwodu rozruchu do mojej sprężarki . Przeszukiwałem cały internet i nie mogłem znaleźć info na ten temat . W układnie rozruchu mam przekaźniki firmy ABB do 18 kw i potrzebuje przekaźnika termicznego żeby mi dobrze współgrał z resztą . Może ktoś mi podać jakie ma mieć parametry? Przypomnę że silnik...
Moze ktos juz mial podobny przypadek. Ja miałem już tak kilka razy w swojej karierze ... Do sprawdzenia akumulator obwód rozruchu i rozrusznik
witam nie wiem jak w atego ale 814 vario cyc siedział w wiazce załaczało rozrusznik w czasie jazdy to chyba widac na zebatce w razie nieznalezienia problemu aby uniknac strat ja zalecałbym do pozadu wykonanie równolegle do istniejacego osobnego obwodu do rozruchu moze to i nie tak jak nalezy ale czasem w autach np iveco to najrosadniejsze wyjscie
(at)amgmk38 Napisałem ci, że najprościej sprawdzić całość obwodu rozruchu przez żarówkę podłączona między masę a srubę (mały zacisk) elektromagnesu rozrusznika, a ty dalej swoje. Odróżnij żart czy ironię od pomocnej porady.
Proponuję sprawdzić wyłącznik zapłonu na prawej manetce, czy dochodzi do niego zasilanie (ze skrzynki bezpieczników). Po wyłączniku zasilany jest zapłon oraz obwód rozruchu.
Witam Podłącze się do tematu Potrzebuje jakiś prosty układ czasowy który po podaniu zasilania na przekaźnik za pomocą włącznika (przekaźnik axicom 6V lub 12V d2n) rozłączy go po około 3 -5 sekundach. Ponowne odmierzenie czasu nastąpi po wyłączeniu i ponownym załączeniu zasilania. A układzik potrzebuje ponieważ w silniczku spalinowym mam prądnico-rozrusznik,...
Witam. Kondensator rozruchu w miarę rozumiem, ale w zamieszczonym układzie, tak jak piszesz, faza pomocnicza z kondensatorem jest na stałe, to jest to dalej kondensator rozruchu czy już pracy? Jest to silnik z fazą pomocniczą. Z fazą rozruchową jest wtedy, gdy obwód uzwojenia wspomagającego rozruch, jest po rozruchu przerywany. Kondensator do fazy pomocniczej...
wola napisał: Nie znam daty produkcji tego silnika ,ale być może kondensator liczony był na napięcie 220V. Tak, to jest silnik z czasów gdzie królowało jeszcze 220V i nikt nawet nie myślał, że kiedykolwiek będzie 230V. g73 napisał: Kolego przezwajam silniki to wiem,ten silnik oryginalnie posiada wyłącznik odśrodkowy który służy do odłączenia kondensatora...
https://obrazki.elektroda.pl/1407987800_... Znalazłem schemat BP2958X, wynika że komunikuje się on po PWM z CBU. Opis układu BP2958X: 1. Nazwa marki Jingfeng Mingyuan 2. Opis układu BP2958D/BP2958F to precyzyjny sterownik LED ze stałym prądem w konfiguracji obniżającej (step-down). Obsługuje zarówno ściemnianie wejściowe PWM, jak i...
może jeśli został przerwany obwód rozruchu lub zapłonu podczas montażu alarmu
Ten łącznik ma za zadanie odłączyć obwód rozruchu silnika kiedy jest włączony bieg w skrzyni biegów. Niejeden użytkownik został przejechany przez własny ciągnik, gdy uruchamiał go, stojąc na zewnątrz kabiny - przed tylnym kołem.
Obwód rozruchu jest najprostszą częścią instalacji skutera, z akumulatora (+) czerwonym kablem zapitala do stycznika, do dużej śruby i dalej również czerwonym do rozrusznika. - zielonym kablem z akumulatora do ramy/silnika. Rozrusznik, to zwykły silnik DC... czego nie rozumiesz?
Dokładnie zamiar jest taki jak napisałeś pod każdym aspektem, najbardziej interesował mnie prąd diod. Zastanawiam się nad spawaniem. Zostawić na AC przy podpiąć pod obwód rozruchu ?
Ma to znaczenie jeżeli w ogóle nie kręci ? Żadnego .... gdyby kręcił a nie opalał to tak. A Ty musisz kolego sprawdzić obwód rozruchu i masę silnika
Podłącz komp i vaga by się dowiedzieć jaki błąd wyskoczył To Vag-iem mozna diagnozować obwód rozruchu w starym Golfie 4 ?
Immobiliser raczej nie odcina obwodu rozruchu - rozrusznik powinien kręcić normalnie. Kiedy nie chce już kręcić to jest głucha cisza, czy słychać "cykający" bendiks?
Regulator ok. Nie masz może dwóch akumulatorów 12V? Podłącz szeregowo do tego amperomierz w obwód i zobacz realnie jaki prąd pożera silnik przy rozruchu w twoim urządzeniu.
Zgadza się. Czujnik poziomu oleju to dwa przewody, ale wyprowadzone na cztery styki. Część zasilania instalacji przechodzi przez to złącze. To jest zrobione celowo, aby przy odłączeniu czujnika przerwać zasilanie obwodu rozruchu. Taki układ instalacji jest wykonany w każdym skuterze Piaggio 2T. Dodatkowo w starych skuterach były diody który zaświecały...
Najprawdopodobniej przełączany Y/D, a to trochę komplikuje sprawę. W momencie rozruchu może brać koło tych 60A, ale w pracy normalnej te 26A. Trzeba umiejętnie skonfigurować obwód rozruchu i wtedy możliwy jest termik z zakresem nawet 12-18 A
Z styku X są zasilane światła, dmuchawa, ogrzewana szyba tylna itd. Ten obwód jest pozbawiony zasilania w czasie rozruchu, ma to na celu odciążenie akumulatora przy uruchamianiu silnika, poza tym zachowuje się jak normalne 15, czyli + po stacyjce
Witam. Z tak opisanych objawów,przede wszystkim proponuję sprawdzić obwód rozruchu silnika,czyli od wyłącznika,poprzez przycisk "start" uzwojenie silnika i kondensator jak się domyślam--125µF.Niestety uzwojenie to jedynie na "ciągłość",bo zwarcie zwojowe nie do sprawdzenia w warunkach amatorskich.
Problemu nie udało się rozwiązać, ale udało się go obejść poprzez wpięcie bistabilnego przycisku w miejsce stycznika zamykającego obwód wzbudzenia. Przy rozruchu wystarczy wcisnąć przycisk na chwilę, a ładowanie się pojawi.
W czasie rozruchu na białym powinieneś mieć napięcie akumulatora , jeżeli go nie ma to coś z obwodem sterowania rozruchem stacyjka ew przekaźnik .
hmm bardzo niedobrze bo jest jeszcze wersja A1055A czyli jak sadze 55kcal. Jaka lipa... coż narazie innego nie mam. Jak to przekłada się na ilość watów przepompowanych. I jest problem z tym 1055A termik wyrzuca zasialnie po 10 sekudach pracy podejrzewam uszkodzony obwód rozruchu.
to nie ma jakiegoś przekaźnika w tym układzie? Fabrycznie nie ma ale kto wie czy jakiejś blokady zapłonu tudzież alarmu nie masz ukrytego co właśnie blokuje obwód rozruchu. Przy wtryskowcach blokuje się często pompę paliwa lub wtrysk a na gaźniku pompy nie da rady odciąć, zapłonu też nie bo zalejesz. Pozostaje często rozrusznik.
A takie wrażenie sprawiasz pisząc - zabierasz się do tematu od d...y strony. Do sprawdzenia bezpieczniki "1" ( piny B1, C16 - plus "permamentny" ) i "12" (pin C4 - plus po zapłonie), GND ma być na A12, D1, C12, C13. Opisane objawy wskazują na brak zasilania sterownika - pompka powinna zawarczeć nawet przy aktywnym immo. Zresztą immo nic do niej nie...
CA misi być odłączany po rozruchu. Jeśli wył. odśrodkowy nie odłączy obwodu ( uzw. pomocnicze + CA ) to uzw. pomocnicze ulegnie uszkodzeniu.
Można złączyć je ze sobą, nic to nie będzie przeszkadzać. Jednak 5m to spory odcinek i lepszy byłby gruby kabel stosowany w spawarkach. Możesz też zastosować kabel ze sklepu motoryzycajnego stosowany w obwodach rozruchu. Np. taki jak był stosowany w Fiacie 126P. Trochę będzie kosztowało ale będzie miało znaczną wytrzymałość.
Witam wszystkich potrzebuję schematu obwodu rozrusznika. A może ktoś powie który przekaźnik jest od rozruchu.
Zrobiłem próbę na podobnej zasadzie jak w filmie z linku powyżej. Zrobiłem to w trochę bardziej cywilizowany sposób niż to, jak jest to tam pokazane. Przygotowałem układ z bezpiecznikiem (ponoć kompresor po podłączeniu miał wywalać bezpiecznik), dwoma łącznikami – dzwonkowym na obwodzie rozruchu i 0-1 na obwodzie pracy. Do kompresora miałem też elektromagnes,...
Witam Zmierz pobór przy rozruchu i będzie jasne. Prąd o którym piszesz to prąd nominalny natomiast podczas rozruchu jest więcej. Podłącz piłę pod inny obwód i zobacz czy zachowuje się tak samo. Być może bezpiecznik za wcześnie wyłącza. Pozdrawiam
Witam, Immo fabrycze nie odcina, ale ta "puszka" jest podejrzana. Prawdopodobnie dodany alarm. Z drugiej strony, skad wziela sie awaria? Czy sprawdziles przelacznik skrzyni biegow (rozrusznik dziala tylko w pozycjach P i N)? Nie podmieniaj "komputerow" , bo to auto ma transponder. W zalaczeniu schemat obwodu rozruchu. Pozdrawiam, Georges
NO - blokowany obwód jest normalnie rozwarty, przekręcenie zapłonu przy wyłączonym alarmie pozwala odpalić samochód. NC - blokowany obwód jest normalnie zwarty, przekręcenie zapłonu przy uzbrojonym alarmie rozwiera ten obwód. Plus po stacyjce znajdź nie gasnący przy rozruchu. Jaki to samochód?
Śmiem twierdzić że dyskusja zeszła w kierunku, - krótkiej żywotnośći akumulatora. Bo poza wyłądowaniem akumulatora i usterkami obwodu rozruchu nie ma co palić na zaciąg i popych. Nie ma też co dyskutowąć że w celu palenia na zaciąg producent powinien skonstruować rozrząd na kołach zębatych. Równodobrze ze zderzaka powinna wystawać naciągnięta lina gumowa...
W jaki sposób jest zasilany driver (w moim przypadku) UC3843B ? W pierwszym momencie i po włączeniu się zasilacza pomocniczego ? Zarówno tranzystor MOS K3878 jak i układ UC3843B jest uszkodzony mają zwarcie. Czy spotkał się ktoś z podobną usterką ? Kpisz czy o drogę pytasz? Aplication note pobierz, a tam masz wszystko wyłożone wręcz łopatologicznie....
To normalne, w czasie rozruchu kontrolka jezt inicjowana odpowiednim obwodem stacyjki, ma to na celu pokazanie kierowcy że kontrolka jest sprawna. Układ ma swój rodowód już od skody 105 i pochodnych. Tradycja zobowiązuje :P
Wiec tak- wylaczylem ja termostatem, ale mierzylem opor pozystora i jak juz jego rezystancja spadla do ok 16 ohm to ponownie probowalem ja zalaczyc termostatem i okazuje sie ze, napiecie dochodzi do obwodu rozruchu jak i do obwodu pracy sprezarki tylko ona nie rusza (slychac tylko ciche buczenie) a ponownie rusza dopiero po jej ostygnieciu! A co do...
Kolego tutaj "problemu" należy szukać w obrębie rozrusznika! Czujnik obrotów i położenia wału korbowego czy wałka rozrządu ma sie nijak do obwodu rozruchu! Gdy wystapi ta usterka to sprawdz miernikiem jaki jest pobór prądu z akumulatora. Na początek weż i sprawdz i przeczyść przewody idące do rozrusznika szczególnie masowy ,jeśli to nie pomoże to niestety...
Jaki rezystor jest w obwodzie rozruchowym UC3844? Kondensator filtru w obwodzie pin7 UC38xx może mieć mniejsza pojemność. Pomiaru napięcia dokonuje się względem pin5 (GND) wzmiankowanego scalaka. Posprawdzaj cały obwód zasilania (z filtra głównego (te duże elektrolity na 450V) do kondensatora filtru 22uF/35V) przez rezystory 100-220kΩ - to gałąź...
no cóż, ja takim magikiem nie jestem :-) rozrusznik kręci się prawidłowo. obwód rozruchu jest całkowicie oddzielny od gaszenia masa idzie bezpośrednio na akumulator, zasilanie rozrusznika oczywiście przez przekaźnik. od cewki idzie oddzielny przewód do przycisku gaszenia- który po naciśnięciu łączy cewkę z masą i silnik gaśnie(brak iskry). doprawdy,...
Wyzwalacz podnapięciowy ma jeszcze jedno bardzo ważne zadanie ze względu na bezpieczeństwo. Zanik napięcia zasilającego powoduje przerwanie obwodu przez wyłącznik. Ponowne podanie napięcia zasilania nie spowoduje rozruchu maszyny. Dopiero ręczne załączenie uruchomi maszynę.
Czy silnik naprawdę nie ma opcji rozruchu Y/D ? Bezpiecznik dla obwodów sterowania może uchronić przed pożarem w skrzynce. Instalacja 4-przewodowa ? Widzę N do silnika. Jeśli tak to proponuję zainwestować w transformator 400/24 i całe sterowanie zrobić na 24VAC Wyłącznik silnikowy lub przekaźnik termiczny uważam to konieczność - szkoda silnika w przypadku...
Biorąc pod uwagę pracę kierunkowskazów z wypełnieniem 50%, średni pobór prądu ok. 10A, dopuszczalny dla przekroju 1 mm². Jednak przy 12A spali się bezpiecznik. Tu masz racje w tym przypadku trzeba dobrać odpowiedni bezpiecznik .jaki zastosowałeś ? 15 A (niebieski) Dokładnie jest tak samo w VW Caddy II. Oryginalna instalacja, nie zgrzebana. Zdaje...
Witam. Mam takie autko jak temacie. Problem - po przekręceniu kluczyków w pozycję rozruch napięcie na aku siada o 0,2 V i nie ma żadnej reakcji. Moje pytanie czy w tym modelu jest dodatkowy przekaźnik na rozruch, oraz gdzie jest rozrusznik (silnik V6 automat).
Witam kupiłem traktor SAM z silnikiem Andorii jednocylindrowym, posiada rozrusznik, prądnice, światła z tym ze to wszystko chodziło kiedyś teraz już nie kable podpinane są. Mam problem z podłączeniem prądnicy. Prądnica jest taka jak w starszych C330 czy Żukach, zestrojony z nią jest regulator napięcia który z nią współpracował ma trzy wyjścia. jak to...
Napisałem wyżej sterownik błędu nie zgłosi a rozrusznik jest właśnie sterowany masa - znaczy przekaźnik. Można szukać w galarecie urwanego kabelka Po pirewsze w sterowniku nie żadnej "galarety",bo to nie hybryda-zwykła płyta EDC16. Po drugie ,przeglądnij schemat i na jego podstawie jeszcze raz sprawdź cały obwód rozruchu,być może to tylko UEC a nie...
Panowie, no to ile w końcu wynosi Ir dla oprawy z lampą SON 70W?? Jak dojdziecie do tej wielkości to przemnóżcie ją przez 10 i dorzućcie coś tam na wszelki wypadek ;) i otrzymacie wielkość prądy obwodu przy rozruchu. A potem tylko wielkość zabezpieczenia i victoria!!!!
To, że przekaźnik wydaje dźwięk nie oznacza, że załącza odpowiedni obwód.
Bo na jedną HS11 1,1 KW to za mało Brak podanych 2 parametrów - jakie obroty na spręzarce i do jakiego ciśnienia ma bić ale 1.1kW spokojnie na 1400 obr daje sobie radę z HS11 do 7 bar. W domu mam HS11 pędzoną na 1680obr silnikiem 0.75kW z dołożonym kondensatorem w obwód rozruchu (Wiefamel tak robił silniki 1.1 z 0.75kW) i spokojnie do 7 bar mi dmucha...
Skoro rozrusznik nie kręci to może coś w obwodzie rozruchu się zepsuło, kostka w stacyjce, przekaźnik, albo sam rozrusznik, przy rozruszniku na zacisk 50 przeważnie przewód koloru czarny z czerwonym paskiem, podaj na krótko prąd i zobacz czy kręci sam rozrusznik, nie zapomnij, aby auto było na ręcznym i na luzie.
Proszę zwrócić uwagę na to, że w obwodzie rozruchu fabrycznie znajdują się zabezpieczenia rozruchu, tj. czujnik na pedale sprzęgła, czujnik pozycji neutralnej skrzyni biegów, w niektórych ciągnikach także czujnik w siedzeniu. Podkreślam, że fabrycznie. Zwykle użytkownicy usuwają te zabezpieczenia mostkując przewody od czujników. We wschodnich ciągnikach...
Przecież jeżeli zewrzesz wejście cyfrowe 1 z +24 VDC w falowniku, to silnik ruszy zgodnie z ustawionym czasem rozruchu. Po otwarciu tego obwodu się zatrzyma.
immo
Można oczywiście adaptować jakieś podtrzymujące zasilanie na radiu, ale najprościej, jeśli zasilanie zanika całkowicie, przepiąć się pod obwód niezanikający przy rozruchu.
Nie pytałem jak to działa,bo to wiem. Pytanie było,czy ktoś to montował i jak się sprawuje i czy jest w miarę trwałe...Fabryczny immo nie zamierzam deaktywować, tylko przeniosę pętle w inne miejsce i tam będę kładł kluczyk...To nie jest standardowy system S/S. Standardowy system S/S faktycznie jest wkurzający,bo na każdym postoju na światłach silnik...
Jak się na tym nie znasz to i tak tego nie zrobisz, trzeba sprawdzić kilka rzeczy dowiedzieć się czy w momęcie usterki napięcie dochodzi do rozrusznika jeśli tak to trzeba sprawdzić rozrusznik jeśli nie dochodzi to sprawdź stacyjkę i obwód zasilania elektromagnesu, masy. Jak często występuje ta usterkajak raz na 10 rozruchów, to jest szansa ją namierzyć...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Ja robię tak - przed zgaszeniem silnika wyłączam wszystkie odbiorniki, światła, klimę, nadmuch i gaszę silnik na wciśniętym sprzęgle. Ciekawe po co to robisz? By na drugi dzień znów to samo włączać w odwrotnej kolejności? To wygląda na zachowania maniakalno-depresyjne. Nidy niczego nic wyłączam, robi to wyłącznik obwodu "15" w aucie. To samo przy rozruchu,...
Policzyłem, że silnik pompy (1,1kW) przy pełnym obciążeniu pobierze około 7, 8 amper Nie nadaje się, to przekaźnik do sterowania a nie do załączania obwodów siłowych a tym bardziej indukcyjnych. Prąd rozruchu pompy może wynosić około 30 A . Do taki celów służą styczniki. W tym przypadku to 25 A i taki był by potrzebny. Będzie służył lata.
przekaznik odciązenia kontaktu x gniazdo 1 , czyli rozłaczanie pewnych obwodów elektrycznych w momencie rozruchu silnika
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Czy ktoś może mi tak po chłopsku nie książkowymi regułkami co oznaczają poszczególne parametry prostownika ze wspomaganiem rozruchu BK 300A firmy Kukla. Moc rozruch [VA] 1400 Prąd zwarcia obwodu wyjściowego [A] 120 Parametry rozruchu Prąd zwarcia obwodu wyjściowego [A] lzw ~120 Czas wyłączenia [s] ~5 Prąd rozruchu...
Na zdjęciach jest amperomierz z samochodu Żuk, ma on już wbudowany bocznik, jest to taka blaszka pomiędzy śrubami. Ten amperomierz w twoim samochodzie jest oryginalnie wbudowany? Bo być może też ma on go w sobie zamontowany. Największym problemem w zrobieniu bocznika jest dobranie odpowiedniej mocy oraz wyskalowanie amperomierza żeby pokazywał rzeczywisty...
Aby nie uszkodzić elektroniki nowoczesnego samochodu, konieczne jest włączenie funkcji wspomagania rozruchu tylko wtedy, gdy napięcie akumulatora spadnie blisko minimum po włączeniu rozrusznika. Na zdjęciu schemat z określoną możliwością. Gdy napięcie akumulatora jest większe niż 10 V, obwód jest w trybie uśpienia . Jeśli podczas rozruchu napięcie jest...
Witam Odpowiedź na pytania: - kable mogą zostać skręcone i zaizolowane. - nic się nie stanie jeśli radio będzie włączone podczas rozruchu silnika - instalacja w tym miejscu na pewno jest gdzieś zabezpieczona - na pewno jest jakiś bezpiecznik, który zabezpiecza ten obwód. Bez zabezpieczeń jest tylko zasilanie rozrusznika.
6. 350A to sugieruje że na głównym zasilaniu a zasilanie na elektromagnes w chwili rozruchu to inny obwód. Odłacz tem cienki kabel od rozrusznika i wtedy sprawdź.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Masz schemat. Poszukaj centralkę w samochodzie i doprowadź instalację elektryczną samochodu do stanu fabrycznego. Na schemacie, obwód odcięcia oznaczono "blokada rozruchu".
Co ciekawe wtryski są dodane ale nr są 4 inne niż na wtryskach w aucie. Przy próbie dodania dopisuje je ale nr źle nadal pozostają. Zastosowane są wtryski z innej wersji mocy silnika ( kod charakterystyki dawkowania nie mieści się w przedziale zapisanym w sterowniku) - nie przyuczysz kodów ponieważ są dla sterownika nieprawidłowe - z tego powodu też...
Przekaźnik tyka więc raczej działa. Tykający przekaźnik(18) tylko odcina zbędne odbiorniki podczas rozruchu (obwód X), na elektromagnes rozrusznika idzie bezpośrednio ze stacyjki.
Po włączeniu zapłonu masz mieć kontrolkę po wpięciu w szczotkotrzymacz. Regler podaje masę na wirnik i przez niego zamyka obwód kontrolki. Po rozruchu alternator zasila plusem przewód żółty regulatora i wygasza kontrolkę. To tak po chłopsku.
jeśli zmniejszę mu napięcie do 12V, to czy wytrzyma mi większe natężenie? O większym zapomnij, łącznik prądu przemiennego może nawet nie wytrzymać znamionowych 6A gdy włączysz go w obwód prądu stałego.
Jaka jest ogólna sprawność przetwornic znajdujących się w obwodach głównych przy dużych obciążeniach/rozruchu?
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Czyli odpowiedź jest prosta. Silnik szeregowy nie może pracować w stanie jałowym, więc nie wolno sprzęgać go z maszyną napędzaną za pomocą paska klinowego czy pasa. Musi być połączony na stałe za pomocą sprzęgła lub przekładni zębatej. A do rozruchu stosujemy rozrusznik, czyli rezystancję regulowaną włączaną w szereg z wirnikiem i obwodem wzbudzenia....
...Może masz za małe zabezpieczenie dla tego obwodu... C 2 stosuje się w obwodach sterowania. Tam trzeba szukać zwarcia. W odniesieniu do tego co piszesz, może być też sytuacja, że C 2 zabezpiecza obwód z zasilaczem impulsowym, i ze względu np. na znaczny prąd rozruchu takiego zasilacza - zabezpieczenie wyzwala. I wcale nie musi to być obwód sterowniczy,...
Jakiej mocy jest ta pompa ciepłą? Jak duża jest powierzchnia ogrzewana podłogowo , ile obwodów i jakiej długość i średnica rur? Przy dużych instalacjach pompa obiegowa wbudowana w pompę ciepła może być zbyt słaba i wtedy potrzebne jest sprzęgło i dodatkowa, mocniejsza pompa. Pompa obiegowa zainstalowana w tych pompach ciepłą ma bardzo dużą wydajność....
"Coś nie halo" Wszystko halo. Ostatnio jest w modzie slogan aby czytać ze zrozumieniem. Nie będę kolegi odsyłał do norm bo tam nie piszą o pralkach tylko o obwodach dedykowanych i ciężkim rozruchu.
kozi966 napisał: Można zamieścić sugestię, że wyłącznik o char. C nie jest zalecany do obwodów nie posiadających rozruchu wymagającego większych prądów i że wystarcza ten o char. B. Jeśli jest ok to po co ta sugestia? Dupochron?
Ten przekaźnik, to zewnętrzna blokada zapłonu. Alarm nie ma wbudowanego przekaźnika o dużej obciążalności i dlatego należy go dać na zewnątrz. Z alarmu wychodzi jedynie przewód do jego sterowania. Impuls + wyzwalający alarm. Jak sama nazwa wskazuje. Są auta, które mają np lampki w podsufitce sterowane minusem, są takie (np. Ford) które mają plusem I...
Czwarty to przeważnie styk "x" do odłączenie odbiorników prądożernych podczas rozruchu...
Niczego nie pokręciłem Nie znasz możliwości transformatora i tego sterownika to nie próbuj komuś wmawiać jakieś przekręty . Sam sterownik ma możliwość regulacji prądu ładowania i można z jego pomocą ładować aku dowolnej pojemności .Wsio zależy od takich elementów jak transformator, mostek(diody) .Aby to zrozumieć należy przeczytać tem.zródłowy tego...
Mam problem z alarmem Safecar(Magicar) 540. Na wyjściu blokady rozruchu cały czas jest masa przez co przekaźnik nie przerywa blokowanego obwodu. W zależności od ustawień powinna pojawiać się po uaktywnieniu alarmu lub tylko w czasie kiedy alarm jest wyłączony. Podłączenia mam tak jak na schemacie poniżej - do cewki przekaźnika "+ po stacyjce" oraz pomarańczowy...
Jeśli chodzi o pedał sprzęgła oprócz potencjometru jest jeszcze stycznik. Czy był sprawdzany? Powiniena załaczać sie w okolicach 8-14 procent pracy potencjometru. Jeden obwód jest używany do rozruchu drugi do zarządzania skrzynią.
prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik podcisnienia w kolektorze ssącym,lub jego obwód.
zwykły silnik prądu stałego komutatorowy. moge tylko dodac ,ze na 555 wymysliłem takie cudo i jak do tej pory sprawdza się.sam układ bardzo prosty. z powodu 800 watt silnika trzeba było tylko uwzgladnić obwód ograniczania prądu (dla rozruchu).jeżeli kogos to zainteresuje podam schemat. temat mozna zamknąć. pozdrawiam.
Wtam. Najbardziej prawdopodobną przyczyną będzie uszkodzenie przełącznika rozruchu. Ładowanie akumulatorów odbywa się przez styki, które rozłączają obwód ładowania w momencie rozruchu. W większości przypadków wystarczy wyczyścić styki (najlepiej pilnikiem iglakiem) i odpowiednio wyregulować odstęp między nimi i powinno być dobrze. Co do przerabiania...
Ma sie zaswiecic w czasie rozruchu, a potem zgasnac - sprawdzenie obwodu tej kontrolki.Jesli sie zaswieci na stale to sprawdz poziom plynu w zbiorniczku.
Wystarczy użyć przekaźnika dwuobwodowego: http://obrazki.elektroda.net/28_11901370... Tylko zwróć uwagę skąd bierzesz ten +12V po stacyjce. Żeby nie był to obwód odcinany na czas rozruchu silnika. Pozdro Andy
Witam serdecznie.Spotałem się z podobnym problemem na forum Skody.Tam poradzili sobie montując przekaźnik rozwierający styki w momencie rozruchu.Sterowanie od zacisku 50 rozrusznika.W momencie rozruchu przekaźnik przerywa obwód czujnika temperatury chłodziwa co sterownik widzi jako -40 C .Sam tego jeszcze nie testowałem.
W komputerze wyskoczył błąd "obwód przekaźnika grzania świec przed/po rozruchu, przekaźnik sterowany i świece żarowe nie zasilane", tylko że po zamontowaniu tego przekaźnika w takim samym peugeocie nie było tego problemu. Możliwe, że zacznę od filtra paliwa. Dodano po 33 Ewentualnie problemem mogą być świece, ale nie ma jeszcze ujemnych temperatur.
wtrące swoje trzy grosze , aku 60Ah do diesla to trochę za mało(teraz takie daje się do benz.), wspominasz jeszcze że ma ładnych parę lat ....zwróć uwagę jeszcze jaki jest jego prąd jednominutowy(rozruchu) bo jeśli ma mniej niż 450A (to bardzo ważne w dieslu, najlepiej żeby miał ok.600A) to wszystkie te okoliczności sugerują jego wymianę na nowy ........
Oczywiście - instalacja oryginalnie - 12/24V? Jeżeli tak, to należy sprawdzić stycznik przełączający przy rozruchu z 12V na 24V. Może są wypalone styki lub spalony bezpiecznik. A najlepiej wziąć miernik i pomierzyć napięcia w obwodzie rozruchu.
Witam, mam mały problem. Podczas włączania zasilania losowo wyrzuca zabezpieczenia nadprądowe, wcześniej takiego problemu nie było. Ogólnie na obwodach jest np. obwód oświetlenia oraz osobno obwód gniazd 230V zabezpieczony wyłącznikiem 3P B20. Obwody są wyłączane przy zazbrajaniu alarmu oraz włączane po wyłączaniu alarmu. Testowałem na jednym obwodzie,...
ogólnie w przetwornicach problem z wystartowaniem ma swoje źródło w dwóch miejscach - po stronie pierwotnej i wtórnej (no ale powiedziałem :-) na obrazku zaznaczyłem czerwonymi kropkami obwód pierwszego startu przetwornicy. rezystory R4, R5 i kondensator C3 ładują się na samym początku - przetwornica jeszcze nie pracuje. na kondensatorze pojawi się...
Z kołem 300 mm na silniku sprężarka jest na swoich maksymalnych obrotach, czyli 1200 r/min. Obroty podane w specyfikacji to 980–1200 r/min. Z kołem napędzającym 250 mm to będzie dolna granica, czyli okolice 1000 r/min. Co do odprężenia sprężarki, to następuje ono po wyłączeniu presostatu. Po ponownym jego załączeniu obwód odprężający zostaje zamknięty...
schemat obwód rozruchu obwód rozruchu samochodu słaby rozruchu
prądnica wzbudzić napęd rolet wewnętrznych delongi ekspres
Lokalizacja numeru VIN w Renault Midliner M-200 Przewód masowy lampy tylnej w Mercedes Actros MP5