Wszystkie przewodzące elementy instalacji elektrycznej, łączy się przewodem ochronnym-lampy, silniki, bojlery, obudowy szafek licznikowych, więc i tego typu instalacja też.
Pod pojęciem "zasilanie" rozumie się w przypadku silnika jednofazowego fazę i neutralny ( 0). Nie ma znaczenia jak będzie to podpięte, byle na odpowiednie zaciski, czyli w tym przypadku na U1 i U2. Oczywiście jest jeszcze jeden zacisk, gdzie podłączamy przewód ochronny.
Kolego, ani się waż przerywać ochronnego przewodu !!
czy może spalić się silnik lub uszkodzić gdy po wyłączeniu wyłącznika 3-faz. jedna faza nie zostaje odcięta. Witam Teoretycznie nie powinno się nic stać ale dla bezpieczeństwa należy odciąć WSZYSTKIE 3 fazy. Ewentualnie w przypadku zwarcia cewki do obudowy może się spalić (cewka). .silnik jest zasilany zasilaniem 3-faz. bez (zera pracującego) i podłączone...
Dzisiaj taki przypadek : po włączeniu, gdy pralka zaczęła pobierać wodę , zadziałała różnicówka. Wypiąłem więc kostkę zasilającą silnik pompy i różnicówki nie wyrzuca , silnik po wyjęciu jest ok.(podłączyłem go i pracuje ) Moje pytanie do kolegów : Co może powodować wyrzucanie różnicówki ? do silnika nie dochodzi przewód ochronny. Podłącz silnik, z...
Witam. Wszystko masz rozrysowane na schemacie w instrukcji. Od wtyczki L do strzałki skierowanej w górę (przyjmując że kostka połączeniowa jest na dole), N do zacisku N. Natomiast silnik - N do 2 zacisku N natomiast L do zacisku najbardziej po prawej stronie, oznaczonego symbolem sinusoidy ze strzałką. Przewod ochronny z silnika łączysz bezpośrednio...
Tak to silnik a konkretnie szczotki silnika. To za nowa pralka. Silnik ma upływność do masy, elektronika to wykrywa i nie pozwoli na sterowanie silnikiem. Łatwo to sprawdzić, zdejmując na próbę przewód ochronny z silnika. Jeżeli silnik ruszy, to jest on do wymiany.
bo i tak nie wiem jak włożę wtyczkę do gniazdka? Dokładnie tak, dlatego napisałem ogólnie zasilanie. Żyła ochronna do obudowy silnika.
Witam. Mam następujący problem: kupiłem silnik 3fazowy 5 kW gość mi go podłączył ale od razu rzuciło mi się w oczy że nie podpiął przewodu ochronnego. Silnik wystartował na obu biegach ale teraz kiedy chciałem go podłączyć i podczepiłem przewód ochronny wyzwala mi zabezpieczenia. Bez tego przewodu silnik chodzi ale głośno (nie wiem czy to ma znaczenie)....
Wyklucz przewody od tacha chociaż go nie wyrzucaj bo jeszcze może się przydać. Weź pierwszy biały przewód i znajdź drugi koniec (multimetr). Z pozostałych znajdź parę, połącz obie pary w szereg. Silnik gotowy do pracy ale.. pomierz czy nie ma przebicia i nie uruchamiaj bez przewodu ochronnego. Zabezpiecz silnik przed obróceniem bo dobrze startuje. To...
Jak tak dziwnie się zachowuje pralka to na początku odłączyłbym przewód ochronny od silnika (kolor żółto zielony) i sprawdził jak się będzie zachowywać pralka. Zachowaj przy tym ostrożność! Wszelkie modyfikacje elektryczne dokonuj przy odłączonej wtyczce zasil.
Dzień dobry, jak w temacie, automat FAAC 740 przy instalacji dwużyłowej centrala 748D https://obrazki.elektroda.pl/3497601200_... . Instalacja jest dwużyłowa, dodatkowo w napędzie jest przewód ochronny silnika, który powinienem uziemić. Chcę wykonać zerowanie na listwie zasilającej centralki oraz podłączyć dodatkowy przewód ochronny...
Obrazowo może to wyglądać tak? Obrazowo tak , brak jednak przewodu ochronnego na obudowie silnika . Zapewne to wiesz.
Podłącz w sposób podany w załączniku. Styki U - L1 wykorzystujemy do odcinania zasilania w położeniu 0 przełącznika. https://obrazki.elektroda.pl/1135919200_... Nie zapomnij o podłączeniu przewodu ochronnego do silnika.
To niestety nie musi być w tym przypadku wina wilgotności powietrza i suszenie niewiele da. Można odpiąć przewód ochronny z silnika i pralka powinna zacząć działać, ale można to zrobić tylko by sprawdzić czy silnik jest winowajcą usterki. :arrow: Niewolno w takim stanie używać pralki bo grozi to porażeniem prądem! Konieczna jest wymiana silnika.
Gdzie masz kondensator? Na zdjęciu cztery żyły przewodu zasilającego dołączone do zacisków, czy tam jest przełącznik lewo/prawo? I najważniejsze pytanie, gdzie jest żyła ochronna?
Jeśli dobrze patrzę na schemat to na styk nr 2 daje jeden biały przewód a drugi biały na nr 10 tak ? Tak, wtedy silnik będzie zabezpieczony wyłącznikiem termicznym. Tak dla zasady przypominam, że do obudowy silnika ma być podłączony przewód ochronny.
(at)czesiu No tak, ale silnik jednofazowy ma tylko dwa przewody fazowy i neutralny, więc jak będzie miał działać? Pomijam tu w tym miejscu przewód ochronny silnika, bo on służy do innych celów.
L1-1 2- silnik L2-3 4-silnik L3-5 6-silnik PE -ochronny na obudowę silnika.
jak wyglądają realne podłączenia w tym silniku/u mnie niestety wszystko jest w rozsypce.../ Zwykły silnik 3-fazowy, widzę tylko 3 wyprowadzenia z silnika, a więc podłączasz 3 fazy i przewód ochronny. Nie sposób się tu pomylić.
jakoś podłączam silnik bez zera i nie ma żadnych problemów :D To jesteś szczęściarzem. Tak na prawdę to nie rozchodzi się tu o jakieś zero tylko o przewód ochronny.
Silnik ma trzy wyprowadzenia więc nie ma możliwości podłączenia gwiazda/trójkąt. Co nie oznacza, że nie mozesz tego przełącznika wykorzystać, jednak będzie on tylko włącz/wyłącz. Podłączasz wtedy zasilanie do L1, L2, L3, a wyprowadzenia silnika do U1, V1, W1. Do korpusu silnika przewód ochronny PE. Pozostałe zaciski przełącznika zostawiasz wolne.
Witam ! Jest to silnik trój fazowy. Pod 1, 2, 3 podłącz trzy fazy, ( 4 i 5 tam nic nie podłączaj ) Do śruby w miejscu wychodzących przewodów ze silnika podłącz zero ochronne. Pozdrawiam. Stefan
Odłącz ochronny przewód żółto-zielony od grzałki i jeśli bezpiecznik R-P nie zadziała to grzałka na złom i po zabawie, a gdyby nadal wyrzucało R-P to odłącz dla sprawdzenia ochronny od silnika. itd. w końcu trafisz na sprawce. Porada odłączenia przewodu PE jest wysoce niebezpieczna od sprawdzenia tego typu usterki jest miernik. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości,...
https://obrazki.elektroda.pl/8572847800_... PE - do zacisków ochronnych obudowy silnika i obudowy wyłącznika
Kolego trochę własnego wkładu nic wielkiego . Ten sam tylko 25 A, ale podłączenia tak samo.
Nieprawidłowe podłączenie, bo najważniejsza jest ochrona przed pojawieniem się niebezpiecznego napięcia na obudowie.
Dlatego , że"zasilasz" stycznik (A2) ochronnym
Obecnie uzwojenie tego silnika jest połączone w "gwiazdę", podłączasz 3f do wolnych zacisków oraz oczywiście przewód ochronny do zacisku połączonego z korpusem silnika.
Witam. Jaki komplet badań muszę wykonać przy pomiarach ochronnych silnika 3-faz. zasilanego falownikiem aby mi nikt nie zarzucił braków? (silnik jest nowy) 1. Rezystancja przewodów falownik-silnik? 2. Ciągłość PE? 3. Pomiar rezystancji uzwojeń? 4. Oględziny 5. Pętla zwarcia przewodu PE? Przyjmuję że nap. bezpieczna na obudowie nie może przekraczać 50VAC,wtedy...
Odpowiedzią jest "ten" opis na rysunku: "Ground terminal" - zacisk uziemiający, lub zacisk do podłączenia uziemienia. Taaa, uziemienie przez posadowienie bez zacisku ochronnego. Dobre. A silnik nie ma takowego przypadkiem ?
Ten silnik tylko może chodzić w gwiazdę w naszej sieci.zazwyczaj początki i końce wyciągane są po 3 i te 3 musisz spiac razem a pozostałe 3 z silnika pod 3 fazy. Ochronny obowiązkowo pod korpus silnika.
Jeśli przed zmianami silnik pracował, to musiałeś coś źle podłączyć. Już użycie żyły zielono/żółtej jako fazowej, wskazuje, że nie bardzo masz pojęcie co robisz. Weź jakiegoś elektryka niech to podłączy. Ale tak sobie teraz pomyślałem, może masa na silnik musi też być puszczona? Czy to oznacza, że do silnika nie jest doprowadzona żyła ochronna?
To jest silnik dwubiegowy z układem Dahlandera. W takim razie należy mu zdjąć mostki z tych 3 zacisków, a pozostawić podłączone 3 przewody zasilające. 4-ty przewód w kablu to prawdopodobnie ochronny.
Witam W firmie, której pracuje nie dawno był "fachowiec",który zamontował pompę w kotłowni olejowej.Kotłownia ma dwa zbiorniki paliwa,pompa ma za zadanie przepompować paliwo z jednego zbiornika do drugiego.Pompa jest napędzana silnikiem trójfazowym 0,75kW połączonym w gwiazdę.Ów "fachowiec" podłączył silnik kablem 3*1,5mm, który idzie do rozdzielni...
Zasilanie oznaczone R-S-T (L1-L2-L3) podłączamy dowolnie np. L1 z L1, L2 z N. Ważne aby podłączyć także przewód ochronny PE do zacisku oznaczonego symbolem ziemia (a ochronny silnika do drogiego zacisku ziemia).
No i wszystko jasne. Podłącz wg załączonego schematu i powinno działać. https://obrazki.elektroda.pl/8435156700_... Nie zapomnij o przewodzie ochronnym.
Jest poprawnie, bo samo napiecie zasilania wskazuje na trojfazowe. Kolega (at)michal54_87 slusznie to zauważył. Wystarczy odkręcić pokrywę skrzynki elektrycznej w maszynie i się upewnić. L1,L2,L3 oraz PE (czasami UVW czasami RST ale zawsze trzy) + PE czyli przewód ochronny.
Grzałki zasilane są międzyfazowo więc tak jak w przypadku silnika podłączamy tylko przewód ochronny.
Skoro tak uważasz...
Po prostu zobacz która końcówka silnika ma zwarcie do przewodu ochronnego.
był to zły kabel? To jest zły kabel bo do zasilania silnika potrzebujesz 3 faz i przewodu 4 ochronnego . Tu schemat (odręczny) takiego zasilania do silnika z wyłącznikiem silnikowym jako zabezpieczeniem przeciążeniowym i twoim wyłącznikiem 0-1 .
Prześledź jeszcze raz ten ochronny, myślę że w tej przejściówce został zamieniony Tu jest ok. ewidentnie uzwojenie silnika przebija do obudowy na tyle, że wyzwala RCD. Mam jeszcze jeden silnik, sprawdzę na nim w wolnym czasie. Sprawdzałem wczoraj na starym migomacie 3-fazowym Minimag 125 podłączonym też z PE na obudowie i pracuje normalnie, bez żadnych...
Jeżeli masz przewód połączony z obudową stojana może to być przewód ochronny.
Moje pytanie, czy dobrze podłączyłem zasilenie, oraz wyjście do silników Źle, a gdzie przewód ochronny silnika PE? A ile ma być tych silników?
Sprawdź czy przewód ochronny silnika nie jest podłączony do przewodu N instalacji.
Spróbuj podłączyć to tak zrobiłem ci taki schemat, a ten przewód ochronny to podłącz do obudowy silnika, co końcówkę zaizolowałeś. http://obrazki.elektroda.pl/8794616000_1...
Albo stary silnik był wykonany w II klasie ochronności, albo żyłę ochronną miał przyłączaną do obudowy. Zaś silnik nowy najprawdopodobniej jest w I klasie ochronności a żyłą czarna jest żyłą ochronną. Ale to wymaga sprawdzenia.
Można sprawdzić czy jest "przebicie" do obudowy zakładając że przewód ochronny jest podłączony do korpusu silnika. Wpinając miernik ( amperomierz ) w obwód faz sprawdzić wartość prądu na poszczególnych fazach.
Witam spaliła mi się płytka w pompie piaskowej jak mozna ja podłaczyc bez plytki ktore przewody z ktorymi złaczyc zeby chodził silnik https://obrazki.elektroda.pl/6289409400_... https://obrazki.elektroda.pl/4716044400_... https://obrazki.elektroda.pl/4354365800_... https://obrazki.elektroda.pl/4640754000_...
Ochronny też powinien być podłączony /dla przypomnienia/.
Wymiana szczotek była spowodowana ich zużyciem. Wcześniej nie było problemów z pralką. Problem rozwiązany, a przyczyną był przewód ochronny silnika.
Zamiana miejscami podłączeni N i L do zacisków silnika nie pogarsza poziomu bezpieczeństwa oraz nie ma wpływu na pogorszenie ochrony zwarciowej. Za bezpieczeństwo odpowiada prawidłowe podłączenie przewodu ochronnego ( żółto/zielony ) oraz rodzaj ochrony przeciwporażeniowej.
To jak w silniku trójfazowym - Zero jest tylko "niby ochronne", chociaż teraz daje się pięć przewodów - jeden jeszcze idzie na różnicówkę... Jesli przy silniku nie ma niczego, co potrzebuje zasilania 230V to wystarcza 4 przewody, ten czwarty to wlasnie ochronny ("na roznicowke").
Pakieciak tak, i PKZ do 10A też wystarczy. Przewód do zasilania tego silnika 4x2.5mm² w zupełności wystarczy. 3x faza i oczywiście przewód ochronny PE. Oczywiście w granicach rozsądku, co by to IPZ miała rację bytu zadziałać.
Witam. Tradycyjny wyłącznik ciśnieniowy nie posiada L,N ,jedynie wejście ,wyjście ,o dwóch parach styków ,oraz zacisk ochronny(wyłącznik ciśnieniowy do silników jednofazowych)Możesz podać typ,lub zdjęcie tego wyłącznika.Jeżeli jest tak jak piszę ,to wyłącznik podłącz na przewodzie fazowym ,za termikiem.
Silnik poza tym ochronnym podłączonym z zewnątrz jest całkowicie pozbawiony innego kontaktu z masą- sam plastik.
nie wiem czy potrzebny jest jakiś sterownik Nie to jest najzwyklejszy silnik prądu przemiennego , występował często np w farelkach chociaż ten mógł być zastosowany gdzieś indziej bo ma zębatkę na końcu ośki , jeżeli jest sprawne uzwojenie to go do gniazdka i ma działać , poruszaj ośką poprzecznie czy nie ma luzów bo często z tego powodu był wymieniany...
Dziękuję za informacje ów filtry są na ebay (M5010 ochronny silnika + higieniczny za 65zł, w M5050 ochronny silnika i higieniczny 65, a do 5035,6,7 nie znalazłem filtrów, co dziwne bo podobno odkurzacz najnowszy) wiec jak co dramatu by nie było, poza tym sprzedawca zagwarantował mnie ze filtry dostanę nowe. Mam nadzieje, że te 2-3 lata pochodzi. A co...
Rezystory służą do rozruchu. Symbol - silnik pierścieniowy.
Ją chciałbym koledze ElektroMex przypomnieć że silnik wymaga przewodu ochronnego PE lub PEN . Jest on potrzebny by w razie uszkodzenia izolacji uzwojenia silnika czy przewodów zasilających . Bo jak na razie to tylko przewody zasilające widać , więc przed próbą i podłączeniem na stale wymienić przewód zasilający na trzy żyłowy.
A czy silnik bedzie normalnie dzialal bez przewodu PE? Czy przy jakieś usterce bez przewodu ochronnego silnik moze zostac uszkodzony?
Jeżeli odpowiesz na te kilka pytań to postaramy się pomóc. Przecież nie jesteśmy jasnowidzami, potrzebujemy szczegółowych informacji. Zdjęcie ułatwiło by odpowiedź :) Pytania: 1. Przewód zerowy czy ochronny? 2. Jaki jest typ instalacji TNC; TNS; TNC-S 3. Jakiej mocy jest silnik? 4. Jaka długość przewodu zasilającego oraz przekrój? 5. Jakie jest napięcie...
Witam, Przewody podłączasz do kości oznaczonej symbolem silnika (M) niebieski do COM, czarny i brązowy do pozostałych dwu zacisków, kondensator podłącza się w ten sposób ze jeden przewód idzie razem z czarnym od silnika a drugi z brązowym. Przewód ochronny łączy się z przewodem ochronnym sieci. Jeśli coś jest niejasne to proszę pytać. Pozdrawiam.
Bardziej prawdopodobne, że upływnośc ma silnik lub grzałka. Odłącz tylko przewód ochronny wpierw od grzałki i włącz pralkę a później to samo z silnikiem chyba, że pralka zadziała już po odłączeniu przewodu od grzałki.
Witam, silnikowi prawdopodobnie brakuje jednej fazy, sprawdź bezpieczniki. Podłącz obudowę silnika do przewodu ochronnego.
A widziałeś silnik trójfazowy do którego podłączony byłby przewód neutralny? Ja takiego nie widziałem. Podłączasz 3 fazy i przewód ochronny.
Co kolega napędza tym silnikiem? Ten silnik nie wymaga kondensatora. Brązowy to faza, niebieski neutralny, a żółto-zielony to ochronny.
Witam . Jeżeli podłącze przewodem ochronnym z silnika do kostki łączeniowej i od kostki do fazy to musi być też ochronny czy może być neutralny ?
Na obudowę tylko ochronny, jeżeli to sam silnik bez żadnej automatyki to N ma być niepodłączony. Podaj model maszyny
Zasilanie na zaciski U1 i U2, żyłę ochronną do obudowy, pod śrubę przy wejściu przewodu zasilającego.
Wyczytałem w jednym poście że może to być wina silnika, tak jak tam ktoś polecał żeby sprawdzić odpiąłem przewód ochronny od silnika i pralka działa, pod pralką jest woda, noewiem czy leci z jakies rury jutro odkręcę, ale czy muszę wymieniać silnik czy wystarczy znależć miejsce ew. wycieku osuszyć i powinno być ok??
https://obrazki.elektroda.pl/7902598600_... Proszę podłączyć przewód zasilający w ten sposób: niebieski z niebieskim, brązowy z brązowym, ochronny - widać blaszkę połączoną z obudową silnika, a czarny to sterujący pracą sprężarki po termostacie.
czyli musiałbym wymontować z kompresora dotychczasowy, też jest takie coś schowane pod półwalcowatą blachą ochronną koło silnika i zobaczyć, co tam jest w środku. tylko myślę, czy warto, bo wciąż martwi mnie ta pęknięta metalowa obudowa jednej z połówek mojego silnika i myślę, czy nie warto jest wymienić całość silnika, jak w tym aklegrowym linku. zawsze...
Łącze trzy fazy z trzema tymi przewodami silnika, przewód ochronny na obudowę silnika a neutralny(jeśli jest)nie podpinam nigdzie.Co do wyłącznika, musi on być?Oczywiście wszystko będzie tylko że po sprawdzeniu czy silnik działa.
W tym przypadku należy pominąć przewód neutralny bo silnik 3fazowy i tak nie używa zera. Przewód ochronny należy podłączyć do obudowy silnika (betoniarki). Starą wtyczkę rozbierz i przewód który był podłączony do bolca który jest ustawiony skośnie podłącz w nowej- pięciobolcowej do styku który jest oznakowany jako uziemienie. W ten sposób nie powinno...
Jeśli są tylko cztery pozycje, czyli pokrętło obraca się co 90 * i raz jest wszystko połączone a kolejno wszystkie rozłączone i znów załączone i znów 0, to podłącz przewody zasilające na zaciski S, T i obok nieopisany(zdjęcie 2), a wyprowadzenia w kierunku silnika, tak, by w pozycji załączonej uzyskać wszystkie trzy fazy. Przewód ochronny - bezpośrednio...
https://obrazki.elektroda.pl/7858518700_... Witam - czyli serwomechanizm skręca kołami sam silnik napędowy też działa to regulator obrotów uległ uszkodzeniu. Proszę wyjąć go z tej foli ochronnej i zrobić wyrażną fotkę z jednej i drugiej strony .
Jak dobrze rozumiem kabel powrotny służy w przypadku tego silnika jedynie jako kabel ochronny? Tak, ale on się inaczej nazywa. Prawidłowa nazwa to w zależności od układu sieci to PE lub PEN. Mam drugi silnik 3 fazowy i elektryk tak właśnie to mi podłączył. To niech podłączy tak i szlifierke. Skoro elektryk to wie co robi.
Oceń rezystancję przewodu ochronnego pomiędzy szyną PE/ PEN a zaciskiem ochronnym silnika , czyli spełnienie warunku R ≤Uc/Ia dla napięcia 50V i prądu wyłączenia zabezpieczenia przed falownikiem w czasie 0,2s. Jeśli wyjdzie skutecznie, to nie sądzę, żeby ktokolwiek ci zarzucił, że jest źle.
Czy ma to podłączyć tak jak namalowalem🙂 Tak. Korpus silnika łączysz do PE (przewodu ochronnego). N nie musisz podłączać.
Gdzie jest przewód ochronny tego silnika? W jakim kraju ten silklnik podłączasz, bądź z jakiego kraju przyjechał?
A ten niebieski kabel to nie przypadkiem uziemienie z silnika? Tak - w Electroluxach bywa, że ochronny jest niebieski.
Pierwsza podstawowa sprawa to pomiary :rezystancja izolacji, uzwojeń oraz do obudowy. Jeśli pomiary ok to zasilanie L1;L2;L3 podajemy na zaciski gdzie podłączone są pojedyncze przewody natomiast tam gdzie spięta jest gwiazda ( trzy przewody pod jeden zacisk ) nic nie podłączamy. Ochronny PE podłączamy na obudowę silnika. Jeśli kol. ma problem z tymi...
A stary silnik ma tylko przewody podłączone do wyłącznika czy ma też przewód ochronny?
Ostatni miałem taki przypadek, tylko że źródlem byla upływność do masy....... z SILNIKA. Blokada też nie odpuszczała jeśli nie wyjęto wtyczki z gniazdka. Wystarczyło odlączyć przewód ochronny od silnika, który sam nie ma innego połaczenia z masą skoro pralka ma plastikowy zbiornik. Można tez wymienić silnik na ... nowy. Nikt bogatemu nie zabroni!
... i przez ten czwarty można przejść tym który ma być przymocowany do silnika ? Przewodu ochronnego nie rozłączamy w żadnym miejscu! . Ten przełącznik wymień na nowy i zaproś elektryka do połączenia tego wszystkiego, bo (nie gniewaj się) widzę, że sobie z tym nie poradzisz.
Obawiam się że masz Waść do zrobienia całą ochronę. Chińczycy do silników nie prowadzą przewodów ochronnych. Poza tym do przeglądnięcia sposób wprowadzenia przewodów do silników. Dostałeś jakąś dokumentację - schematy ?
Żadnych mostków. Przewód ochronny ( żółto zielony ) do obudowy silnika.
No nie naszalejesz .Fazy na kostkę ochronny lub neutralny na obudowe. Nic więcej nie zrobisz.
W Polsce zawsze zółto-zielony jest przewodem ochronnym i powinien być podłączony do obudowy silnika. W tej chwili nie widzę by jakikolwiek przewód był podłączony do obudowy a to kwestia bezpieczeństwa.
Jest to silnik na 230V. Teraz co nabroiłeś? Gdzie jest podpięte zasilanie i przewód ochronny do silnika. Daj zdjęcie dekielka od spodu- tam zwykle jest układ połączeń.
http://obrazki.elektroda.pl/9764509400_1... Przewód ochronny podłączasz do metalowej części silnika w puszce łączeniowej. Co się tyczy obrotów zwory mogą być założone albo pionowo albo poziomo nigdy razem.
Jeśli nie ma innej możliwości to może, a nawet powinno być, już wcześniej o tym pisano: Gniazdko bez styku ochronnego wyrzuć ,na to miejsce ze stykiem.Przewód PEN instalacji podłącz pod ten styk ochronny. Sprawdź połączenie,ciągłość przewodu PE do silnika i czy podłączony jest z obudową.
Witam, problem jak w tytule. Idąc za radami na forum wymieniłem blokadę otwarcia drzwi i dalej wywala różnicówkę. Odpiąłem całą grzałkę i dalej wywala. Odpiąłem przewód ochronny z silnika i pralka działa i normalnie pierze. Wyjąłem i przeczyściłem szczotki silnika, ale też nie pomogło. Pralka działa tylko przy odpiętym przewodzie ochronnym od silnika....
Jeśli Ci nie przeszkadza, że silnik będzie pracował na dwóch pozycjach to może zostać. Zasilanie podłączasz na L1; L2; L3, a odejście na silnik na U1; V1; W1. Żyły ochronne na zacisk obok wyłącznika w obudowie.
Jeśli upływność z masy silnika to nic prostszego niż zdjąć przewód ochronny z silnika na próbę żeby wykluczyć tę możliwość a ponadto silnik nie ma połączenia z masą innego niż ten przewód ochronny, wszak jest na wkrętach w plastikowym zbiorniku i nikomu nie grozi porażeniem jeśli osłony są założone i nikt tam ręki nie wkłada! Jeśli by była taka upływność...
Jestem tu nowy i właśnie zobaczyłem, że odpowiedziałeś na mój problem, mimo że napisałem do Ciebie prywatną wiadomość jakiś czas temu. Ale tutaj postaram się jeszcze raz podsumować mój problem za pomocą filmików - proszę o obejrzenie wszystkich trzech filmików: na pierwszym filmiku silnik zachowuje się dziwnie, ale charakterystyczne jest to, że jeśli...
Nowy silnik z 5 przewodami Nowy silnik też będzie maił cztery podłączenia, 3 fazowe i uziemienie (ochronny). Przewód N nie będzie w nim stosowany. Chyba, że jest to przewód PEN.
nie rozumiecie czytajcie uwaznie kolega odlaczyl ZERO a nie OCHRONNY od silnika.. wiedzialem ze bylo zerowanie na obudowie ale roznicowke tez przydalo sie wymienic DOBRY RUCH.. ;)
zacisk ochronny silnika kołek ochronny ochronny spawarka
rockchip batch wąskie gardła czujnik polozenia przepustnicy astra
Migająca ikona rozładowanej baterii mimo naładowania – przyczyny i rozwiązania Napięcie na PS1_PRT w amplitunerze Yamaha RX-V471