Obecnie uzwojenie tego silnika jest połączone w "gwiazdę", podłączasz 3f do wolnych zacisków oraz oczywiście przewód ochronny do zacisku połączonego z korpusem silnika.
Pod pojęciem "zasilanie" rozumie się w przypadku silnika jednofazowego fazę i neutralny ( 0). Nie ma znaczenia jak będzie to podpięte, byle na odpowiednie zaciski, czyli w tym przypadku na U1 i U2. Oczywiście jest jeszcze jeden zacisk, gdzie podłączamy przewód ochronny.
Odpowiedzią jest "ten" opis na rysunku: "Ground terminal" - zacisk uziemiający, lub zacisk do podłączenia uziemienia. Taaa, uziemienie przez posadowienie bez zacisku ochronnego. Dobre. A silnik nie ma takowego przypadkiem ?
https://obrazki.elektroda.pl/8572847800_... PE - do zacisków ochronnych obudowy silnika i obudowy wyłącznika
Silnik ma trzy wyprowadzenia więc nie ma możliwości podłączenia gwiazda/trójkąt. Co nie oznacza, że nie mozesz tego przełącznika wykorzystać, jednak będzie on tylko włącz/wyłącz. Podłączasz wtedy zasilanie do L1, L2, L3, a wyprowadzenia silnika do U1, V1, W1. Do korpusu silnika przewód ochronny PE. Pozostałe zaciski przełącznika zostawiasz wolne.
Witam. Tradycyjny wyłącznik ciśnieniowy nie posiada L,N ,jedynie wejście ,wyjście ,o dwóch parach styków ,oraz zacisk ochronny(wyłącznik ciśnieniowy do silników jednofazowych)Możesz podać typ,lub zdjęcie tego wyłącznika.Jeżeli jest tak jak piszę ,to wyłącznik podłącz na przewodzie fazowym ,za termikiem.
Oceń rezystancję przewodu ochronnego pomiędzy szyną PE/ PEN a zaciskiem ochronnym silnika , czyli spełnienie warunku R ≤Uc/Ia dla napięcia 50V i prądu wyłączenia zabezpieczenia przed falownikiem w czasie 0,2s. Jeśli wyjdzie skutecznie, to nie sądzę, żeby ktokolwiek ci zarzucił, że jest źle.
Zasilanie oznaczone R-S-T (L1-L2-L3) podłączamy dowolnie np. L1 z L1, L2 z N. Ważne aby podłączyć także przewód ochronny PE do zacisku oznaczonego symbolem ziemia (a ochronny silnika do drogiego zacisku ziemia).
Witam. Wszystko masz rozrysowane na schemacie w instrukcji. Od wtyczki L do strzałki skierowanej w górę (przyjmując że kostka połączeniowa jest na dole), N do zacisku N. Natomiast silnik - N do 2 zacisku N natomiast L do zacisku najbardziej po prawej stronie, oznaczonego symbolem sinusoidy ze strzałką. Przewod ochronny z silnika łączysz bezpośrednio...
Zasilanie na zaciski U1 i U2, żyłę ochronną do obudowy, pod śrubę przy wejściu przewodu zasilającego.
Czy 5x2,5mm wystarczy?” Jeśli gniazdo jest zabezpieczone faktycznie wartością 16A to wystarczy Nie wiem, może i tak było, ale jakimś sposobem takie urządzenie właśnie stoi u mnie w garażu więc jak to mawiają nigdy nie mów nigdy Gdzie najlepieć podpiąć docelowy PE? Stoi takim sposobem, że wykonał to ktoś dla kogo priorytetem było by maszyna pracowała...
Zamiana miejscami podłączeni N i L do zacisków silnika nie pogarsza poziomu bezpieczeństwa oraz nie ma wpływu na pogorszenie ochrony zwarciowej. Za bezpieczeństwo odpowiada prawidłowe podłączenie przewodu ochronnego ( żółto/zielony ) oraz rodzaj ochrony przeciwporażeniowej.
Pierwsza podstawowa sprawa to pomiary :rezystancja izolacji, uzwojeń oraz do obudowy. Jeśli pomiary ok to zasilanie L1;L2;L3 podajemy na zaciski gdzie podłączone są pojedyncze przewody natomiast tam gdzie spięta jest gwiazda ( trzy przewody pod jeden zacisk ) nic nie podłączamy. Ochronny PE podłączamy na obudowę silnika. Jeśli kol. ma problem z tymi...
Niezależnie czy masz instalację 5 czy 4 przewodową, silnik zawsze podłączasz: 3 fazy L1, L2, L3 do zacisków silnika i PE (żóltozielony) do zacisku ochronnego na obudowę silnika.
Czy na pewno jest tam oznaczenie literką N? A może to literka T? Jeżeli tak, to połącz styki F1 F2 F3 wtyczki z zaciskami R S T wyłącznika, a zaciski U V W wyłącznika z odpowiednimi zaciskami silnika. Obudowa metalowa silnika musi być połączona z zaciskiem ochronnym we wtyczce.
Tabliczka znamionowa jest? Jest to zapewne silnik 3-fazowy, więc powinieneś go zasilić trójfazowym napięciem. Czyli jak to napisałeś tak zwaną siłą. W silnikach uzwojenia są najczęściej połączone w trójkąt, zatem podłączasz kolejne fazy do kolejnych zacisków. Przewodu neutralnego nie podłączasz. Ochronny przewód na obudowę - powinien być zacisk. Kierunek...
Jeśli Ci nie przeszkadza, że silnik będzie pracował na dwóch pozycjach to może zostać. Zasilanie podłączasz na L1; L2; L3, a odejście na silnik na U1; V1; W1. Żyły ochronne na zacisk obok wyłącznika w obudowie.
Ale uziemienie? to raczej powinno już być uziemione? Jeżeli silnik jest w maszynie a ta już ma zacisk ochronny to tenzacisk (*srubę) łączysz z tamtym zaciskiem.
...oczywiście ochronny przewód PEN na obudowę Kompresora. Na pewno nie PEN lecz PE. I nie na obudowę lecz do zacisku ochronnego, tam gdzie przyłączona jest zielonożółta żyła z przewodu zasilającego silnik. Przewód zasilający czterożyłowy a wtyczka 3P+PE
skąd będę wiedział ja połączyć te kable do włącznika Przy 3 przewodach nic nie musisz uzgadniać. Masz 3 zaciski wejściowe w wyłączniku i tam podłączasz 3 przewody zasilające i 3 zaciski wyjściowe i tam podłączasz te 3 druty z silnika. Oprócz tego podłączasz masę silnika, poprzez odpowiedni zacisk w obudowie wyłącznika z przewodem ochronnym w kabelku...
Witam. Jeśli mogę to zrobić opisowo,to bardzo proszę: Zasilanie-----wyłącznik silnikowy---- stycznik---- silnik.To jest tor prądowy.(3 przewody--jeśli silnik 3 fazowy) Sterowanie: faza z za wyłącznika silnikowego---- styk w łączniku ciśnieniowym ---drugi styk łącznika ciśnieniowego---cewka stycznika---- "zero",(gdy stycznik z cewką na 230 V) lub druga...
Ten silnik można podłączyć normalnie pod przewód trzyfazowy - fazy na zaciski U1, V1, W1. Przewód ochronny na masę - jest dedykowana śruba. Silniki klatkowe są zasilanie z falowników i pracują z napięciem o częstotliwości np 12,7 Hz
To jest silnik dwubiegowy z układem Dahlandera. Zasilanie dla danego biegu trzeba podłączać pod określone zaciski. Tu nie ma dowolności. Przełącz zasilanie na ten drugi rząd zacisków. Pytanie tylko, czy silnik przeżył te doświadczenia? Przewód ochronny również ma być dołączony do obudowy silnika.
Tak, rezystancję tego termistora można zmierzyć multimetrem. Wartość zmierzonę trzeba porównać z danymi znamionowymi. Jej wartość będzie rzędu kilku kiloomów. Ewentualnie można jeszcze zmierzyć rezystancję izolacji tego czujnika do zacisku ochronnego i do uzwojeń silnika aby sprawdzić czy nie jest ona uszkodzona. Jeśli silnik ma tylko trzy zaciski to...
Wygląda na zwykły silnik 3 fazowy. Jeśli jest tak jak napisałem, to 3 fazy należy podłączyć pod niezmostkowane zaciski na kostce, a przewód ochronny (dawniej zero) podłączyć do obudowy. Jeżeli silnik jest sprawny, to na 90% powinien zadziałać i nic nie powinno mu się stać, ale żeby mieć 100% pewności potrzebna jest tabliczka. Dodano po 6 Z tego co widzę...
W silniku przewody też źle podłączone, powinno być żółto-zielony na obudowę a pozostałe czarny, brązowy i szary U1, V1, W1. We wtyczce żółto-zielony na bolec z symbolem ochronnym, zacisk N pozostaje wolny, pozostałe L1, L2, L3
Wszystko zależy od tego jak wykonana jest instalacja elektryczna w obiekcie. Jeżeli instalacja w obiekcie wykonana jest jako 3 lub 5 przewodowa (TN-S), nie możesz podłączać przewodu neutralnego (N) pod zacisk silnika PE. Służy do tego przewód ochronny PE standardowo w izolacji żółto-zielonej. W sytuacji gdy instalacja wykonana jest jako 2 lup 4 przewodowa...
Witam Przy silniku na 230V podłączamy; - fazowy L do powiedzmy nr 1 - neutralny N do 4 - miedzy 2 i 3 podłączamy przewody silnika powiedzmy czarny/brązowy do 2 ; niebieski do 3 A żółtozielony PE do listwy poniżej gdzie zaciski oznaczone są tak: http://obrazki.elektroda.pl/8059162500_1... Ochronny PE od sieci zasilającej też tam pod druga śrubę....
Skojarzenie w gwiazdę, zaciski XYZ łączysz ze sobą razem mostkami, a do zacisków UVW dołączasz trzy fazy zasilające. Przewód ochronny pod zacisk obok tabliczki zaciskowej.
Witam, Przewody podłączasz do kości oznaczonej symbolem silnika (M) niebieski do COM, czarny i brązowy do pozostałych dwu zacisków, kondensator podłącza się w ten sposób ze jeden przewód idzie razem z czarnym od silnika a drugi z brązowym. Przewód ochronny łączy się z przewodem ochronnym sieci. Jeśli coś jest niejasne to proszę pytać. Pozdrawiam.
Na pierwszym i drugim zdjęciu widać przewód podłączony do tabliczki zaciskowej.Czy jest to kondensator rozruchowy ? Jeżeli tak to ja bym podłączył zasilanie do zacisków V1 i V2 (zwory ). Przewód ochronny oczywiście do zacisku na korpusie silnika .Po podaniu napięcia sprawdzić trzeba wartość prądu.
Do tego silnika na kablu zasilającym musisz mieć gniazdo 5p (3L+N+PE). Jak masz instalację 4 przewodową to w kablu masz 3 przewody fazowe i 4 przewód (w twoim przypadku niebieski) który pełni funkcję neutralnego i ochronnego. Podłącz go do zacisku PE w gnieździe (tym na kablu). Nic nie zmieniaj w połączeniach na silniku ani wyłączniku.
Wygląda na to, że musisz go wyregulować skoro wyłącza go już przy tak małym ciśnieniu. Zakładam, ze poduszka powietrzna w hydroforze jest a rury do hydroforu są drożne. Czy przewody są na pewno dobrze dobrze podłączone do wyłącznika? Przewodu neutralnego nie musisz przerywać na wyłączniku. Ochronny PE bezwzględnie zachowana ciągłość i podpięcie do zacisków...
Drugie pytanie czy przewód N może być tak podpięty do obudowy? Nie może. W puszce połączeniowej na silniku jest zacisk (śrubka) do którego można połączyć przewód ochronny.
We wtyczce niebieski na bolec ochronny, zacisk N zostaje wolny. W silniku niebieski na obudowę pod śrubkę ze znakiem ochronnym, pozostałe dowolnie do tabliczki na górze lub na dole.
Co ty człowieku wymyślasz? Aparat posiada również dwa zaciski, co jak byk jest na fotce widoczne. Jeden to PE zaś drugi to N. Więc nie ma żadnej potrzeby stosowania izolacji dla żyły N jak i nie przecinania przewodu ochronnego. I dobrze autorze wątku kombinujesz, że zaciski nieparzyste to zasilanie a parzyste odplyw.
Nie! Ten zielonożółty powinien być połączony z niebieskim w puszce! Co Ci po gnieździe z wolnym zaciskiem ochronnym? A do silnika wystarczą cztery żyły. Trzy fazy i ochronny. Ale skontaktuj się z kompetentną osobą, która wykona to w sposób nie urągający standardom. Bo jak widać Ty niestety tego nie ogarniasz. Proszę o powstrzymanie się przed udzieleniem...
Witam. Zaciski z przełącznika L1 L2 L3- przewody fazowe,dopływ. Zaciski U1 V1 W1 początki uzwojeń faz silnika. U2 V2 W2- końce uzwojeń. Co do silnika to prawdopodobnie C1 C2 C3 to odpowiednio U1 V1 W1,zaś C6 C4 C5 to odpowiednio W2 U2 V2 jeżeli jest to zwykłe uzwojenie jak w normalnym silniku trójfazowym. Zobacz na tabliczkę co tam napisane. Dodano...
Jeśli są tylko cztery pozycje, czyli pokrętło obraca się co 90 * i raz jest wszystko połączone a kolejno wszystkie rozłączone i znów załączone i znów 0, to podłącz przewody zasilające na zaciski S, T i obok nieopisany(zdjęcie 2), a wyprowadzenia w kierunku silnika, tak, by w pozycji załączonej uzyskać wszystkie trzy fazy. Przewód ochronny - bezpośrednio...
Nie wiem który masz sterownik (6 A czy 15 A) ale w 15 A jest dodatkowo w wyposażeniu czujnik temp. Podłączenia zgodne ze schematem jako wentylacja. Pierwsze dwa zaciski od lewej strony - silnik wentylatora. Trzeci zacisk - N zasilania + połączenie do silnika. Czwarty zacisk - F zasilania + połączenie do przekaźnika na NA. Piąty zacisk - przewód ochronny...
Według schematu z posta 1. Rozpiąć mostki na silniku i schować. Zacisk V na silniku połączyć z 1 na przełączniku i z jedną żyłą zasilania 230V. Zacisk X na silniku połączyć z 2 na przełączniku. zacisk U na silniku połączyć z 4 na przełączniku. Zacisk Z na silniku połączyć z 5 na przełączniku i zabezpieczeniem termicznym T. 9 na przełączniku podłączyć...
Opisz, narysuj albo wrzuć fotkę zacisków silnika, co tam jest - jakaś skrzynka zaciskowa, przewody luzem czy jeszcze co innego. Jeśli w oryginale był przewód 3-żyłowy i chodziło to w 4-żyłowym zero (a właściwie to ochronny - zależy jaką masz instalację) możesz podłączyć co najwyżej do korpusu silnika, nigdy do zacisków. Napisz coś o instalacji w pomieszczeniu...
Gdzie masz kondensator? Na zdjęciu cztery żyły przewodu zasilającego dołączone do zacisków, czy tam jest przełącznik lewo/prawo? I najważniejsze pytanie, gdzie jest żyła ochronna?
Całość idzie do centrali. Neutralny, dwa fazowe (Góra /dół) i ochronny. Trochę później wkleję schemat.
Witam. Dziękuję za odpowiedź. Pomierzyłem oporności już wcześniej i wynoszą pomiędzy wszystkimi trzema zaciskami 710Ω, więc będę go próbował podłączyć.W górnej części silnika są jeszcze trzy zaciski, z których dwa, to zabezpieczenie termiczne, a trzeci to styk ochronny. Pozdrawiam
Mam trochę inne podejście do tego typu pomiarów. Uczono mnie kiedyś, że pomiar impedancji na listwie zaciskowej urządzenia jak najbardziej wykonać należy, ale oprócz tego obowiązkowe jest wykonanie pomiaru na obudowie każdego elementu elektrycznego. Czyli jeżeli urządzenie posiada np: szafę sterowniczą, cztery silniki, osiem wyłączników krańcowych i...
Sorry, ale w profilu masz "elektromonter", więc jaka "masa"? :) W dodatku sposób połączeń, jak opisałeś, daje taki sam skutek w działaniu jak opisałem wyżej, czyli bezsensowny, bo jeżeli czujnik PTC (a właściwie tutaj musiałby być termobimetal, nie żaden PTC) jest włączony w szereg z tym piątym przewodem (obwód kontrolny SUPO), to przegrzanie czujnika/uzwojenia...
Raczej silnika się nie uszkodzi ponieważ na każdym jest opis podłączenia: Zacisk oznaczony PE do przewodu ochronnego silnika Zacisk oznaczony ⇑ do przewodu góra silnika Zacisk oznaczony N do przewodu wspólnego silnika Zacisk oznaczony ⇓ do przewodu dół silnika Pilot ma możliwość działania w dwóch trybach:z podtrzymania i bez podtrzymania...
Tak, żółty z zasilania to ochronny. Tak, wszystkie cztery przewody zostały wyrwane ze skrzynki/zespołu silnika. "Góra" to zaciski 1-5, 2-6.
Skąd drugie zasilanie ? Jaja sobie robisz ? 230V/50Hz w gniazdku ma dwa zaciski + bolec ochronny. Dlatego napisałem zasilanie pierwsze, i drugie. Zero robocze i faza.
oznaczenia: Z X Y U V W Dodano po 1 jest kupiony włacznik do silnika 7,5kw na gwiazda trojkat i niewiem jak go podłaczyc Witam .Gdybyś miał w silniku U1, V1 i W1 oraz W2, U2 i V2 to odpowiada to staremu oznaczeniu U, V,W oraz Z,X,Y.A fazy L1,L2,L3 to przyłącz do oznaczeń R,S,T. W przełączniku γ/Δ musisz przyłączyć 9 przewodów (nie licząc...
Obwód sterowania: L1 (za wyłącznikiem głównym) - Bezpiecznik (np C2) - zabezpieczenie termiczne w silniku(biała kostka) - jeden styk wyłącznika ciśnieniowego - cewka stycznika - N obwód roboczy (trzy fazy): L1,L2,L3 - wyłącznik główny - wyłącznik silnikowy (pkzm) - stycznik - silnik Przewód ochronny PE: - zacisk na wyłączniku ciśnieniowym - zacisk w...
Bardzo dziękuję za podpowiedź,problem polega na tym że nie wiem gdzie podpiąć fazę a gdzie neutral Nie ma to znaczenia , nie zapominamy o ochronnym PE na specjalny zacisk na obudowie .
Witam. Wyłącznik ciśnieniowy podlącz tak jak podpowiada Kolega Beam_beer. Górne zaciski; L1, L2, L3 to zasilanie, dolne zaciski wyjście na silnik. Oczywiście przy podłączeniu zasilania nie można zapomnieć o przewodzie ochronnym PE.
Obroty mogą być trochę mniejsze niż te znamionowe .Podana wielkość częstotliwości sieci zasilającej dla tego silnika to 60 Hz. Dodano po 10 Przewód ochrony dodatkowy podłącz do obudowy metalowej silnika ( może jest dedykowany zacisk -nie widzę na fotce) . Przewód ten do bolca ochronnego w gniazdku sieciowym. Następnie : 1-4 sieć -czyli L i N 230 V 50...
Podłącz trzy fazy pod zaciski, plus przewód ochronny do śruby obok . Kierunek obrotów zmieniasz zamieniając dwie fazy między sobą.
Kolega elserwis już Ci dobitnie wyjaśnił co zrobiłeś ale powtórzę. Gniazda siłowe czterostykowe służyły i służą do przyłączania odbiorników trójfazowych niewymagających obecności przewodu zerowego. Dawniej produkowane były w obudowach metalowych bo nie było tworzyw o odpowiedniej wytrzymałości. Gniazda oznaczne były jako 3P+Z (Z - od ziemia). Zacisk...
Najprościej - odpinasz odpływ w kierunku silnika, za stycznikiem obecny trójfazowy, a bierzesz tylko jedną fazę na nową pompę. Oczywiście neutralny (N)do zacisków pompy też potrzebny , no i obowiązkowo przewód ochronny, jak widzę na schemacie ochrona to "zerowanie".
Dziękuję pięknie za zainteresowanie. Sytuacja wygląda tak są 3 pary przewodów. 3 białe i 3 niebieskie. Wcześniej ustaliłem pary i teraz podłączając zacisk + na multimetrze do przewodu niebieskiego a zacisk - do białego uzyskuje wartości ujemne. Jak na tej podstawie określić początek i koniec?
Trudno jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć. Zakładam że pierwszym zdjęciu (górne) przedstawiony jest ten wentylator (silnik) i do tego wentylatora ma być podpięty widoczny na tym zdjęciu kondensator, widoczny jest też schemat jak ten kondensator ma być podpięty do tego silnika. Na środkowym zdjęciu widać kondensator i z lewej strony, przypuszczam,...
Cześć. Jak już koledzy wcześniej napisali, ten silnik musisz połączyć w Y i zasilać z sieci 3-fazowej. W wersji połączenia w Δ, musiał byś go zasilać 3x220V, a u nas takiej sieci nie ma, chyba że zastosujesz np. falownik, ale to koszt przewyższający zakup nowego właściwego silnika. Według drugiego zdjęcia ten silnik jest już połączony w Y, i wystarczy...
Witam Pomiar rezystancji izolacji należy wykonać miernikiem o napięciu probierczym 500V jeśli są to silniki na napięcie znamionowe do 500V. Mierzy się rezystancje między danym uzwojeniem a zaciskiem ochronnym maszyny a następnie rezystancje między poszczególnymi uzwojeniami. W przypadku silników asynchronicznych o napięciu do 1kv wartość rezystancji...
...oczywiście ochronny przewód PEN na obudowę Kompresora. Na pewno nie PEN lecz PE. I nie na obudowę lecz do zacisku ochronnego, tam gdzie przyłączona jest zielonożółta żyła z przewodu zasilającego silnik. Przewód zasilający czterożyłowy a wtyczka 3P+PE Przypominam układ sieci TN-C. :| Pozdrawiam
Po prostu trzeba podłaczyć przewody.... Przewody fazowe do zacisków silnika (jeśli jest sprawny), przewód ochronny na obudowę. Musisz się dowiedzieć który jaką pełni funkcję. Potem dobrze wykonać pomiary, nie zapomnij o sprawdzeniu kierunku obrotów. i to wszystko. p.s. Elektryk weźmie 20 zł czy 40 zł. za tą usługę? Warto ryzykować?
Witam. Chciałbym zadać kilka pytań: 1. Mam do zamontowania do betoniarki silnik trojfazowy 1,5kW. Czy wystarczy podpiąć żyłe PE do zacisku PE silnika czy powinienem rownież podpiąć do konstrukcji betoniarki, jeśli tak to z którego miejsca? Podłączenie bedzie wyglądało tak: wtyk 32A - wyłącznik zamontowany na obudowie betoniarki - silnik. Przewód to...
Mam takie pytanie jak zbadać miernikiem aby rozpoznać jakiemu kablowi od silnika przypada kabel od siły 380 V i jak zbadać kable od zasilania miernikiem który to który chodzi mi który to faza i jaka oraz masa ?? Kolejności faz zwykłym miernikiem nie sprawdzisz. Co najwyżej możesz zobaczyć, czy żadne z uzwojeń stojana nie ma przerwy. Silnik taki często...
Nie ma zacisku neutralnego tylko zacisk ochronny będący połączony z obudową, a to są dwie różne rzeczy.
Jest to silnik 3 fazowy. Należy podłączyć 3 fazy do zacisków C1, C2, C3, ale wcześniej zmierzyć rezystancję izolacji. Przy podłączaniu- obowiązkowo przewód ochronny podłączyć do obudowy.
Aby bezpiecznie użyć tego silnika powinieneś: 1. Przed silnikiem zamontować wyłącznik silnikowy - dobrany do mocy silnika, moc odczytasz z tabliczki - jeśli takowa jeszcze istnieje. 2. Sprawdzić ten kabel, który posiadasz - rozkręć go i zobacz, które żyły wchodzą na które styki - ten najgrubszy bolec pełni rolę ochrony i to najważniejszy przewód w...
Witam . Jeżeli masz kompresor sterowany presostatem 3-fazowym, (bez dodatkowych elementów,jak stycznik na 230V ,i przykładowo kontrolki ),to wystarczy przewód 4-ro żyłowy.Wymieniając wtyczkę z 4-ro bolcowej ,na 5-cio bolcową ,przewód ochronny łączysz do zacisku PE nowej wtyczki.Nie napisałeś w jakim celu wymieniasz wtyczkę. Przewód ochronny musi być...
POWER - zasilanie jest na 220 Vac 50 Hz (!) - i jako takie ma być podpięte pod R/L1 i S/L2 zwłaszcza, że na T/L3 nie ma śrubki zacisku (pozostaje wolne). Ochronny (żółto-zielony) od zasilania podłącza się pod skrajny lewy (specjalnie oznakowany na obudowie). Dla silnika/odbiornika są przewidziane 4 zaciski po prawej stronie.
Wg tabliczki znamionowej jest to silnik 220/380. Czyli jeśli dobrze pamiętam silniki takie łączy się tylko w gwiazdę (?). Tak. Włącznik mam gwiazda/trójkąt. Pod jakie styki podłączyć przewody aby włączał się tylko na pozycji gwiazda Zasilanie na zaciski R, S, T. Silnik do zacisków U, V, W. Zaciski X, Y, Z zostawiasz wolne. Mostki na tabliczce zaciskowej...
Żółtozielony powinien być na obudowie. Jest to kolor zastrzeżony dla przewodu ochronnego. Połączenia powinny mieć odpowiednie końcówki kablowe, a nie "mocno skręcony). Przy takiej mocy silnika powinno się już zastosować sterowanie stycznikiem przez presostat i jakieś zabezpieczenie w postaci przekaźnika termicznego. Jaki przekrój tego przewodu? Bo wygląda...
powinieneś mieć taką tabliczkę zaciskową, dajesz zworki z jednej strony tak jak na rysunku a z drugiej zasilasz. Silnik zasilany z instalacji trójfazowej, przewód ochronny podpinasz do zacisku ochronnego (obudowy) czyli minimum przewód 4 żyłowy przekrój 1.5mm². Wyłącznik silnikowy o zakresie maksymalnym 1.6A i ustawić go na prąd znamionowy silnika...
Jeśli to ten kondensator przeciwzakłóceniowy z linku co wcześniej podałeś to jest tam schemat narysowany. Ma on 5 wyprowadzeń. Na dwa z nich podajesz 230V, z dwóch następnych idzie na zasilanie silnika a 5 to chyba się łączy ze stojanem silnika (tam gdzie jest przykręcony przewód ochronny). Jeśli ma tylko dwa zaciski to to normalnie równolegle do zasilania...
Połączony przewód neutralny z ochronnym. Przypuszczam że ktoś mógł to zrobić celowo, pomysł był taki że będzie mniejsze ryzyko przerwania połączenia przy przełamaniu przewodu. Silnik jest montowany bezpośrednio przy gruszce, a nie na ramie z napędem poprzez wieniec zębaty? Przewód typu drut nie nadaje się do takich połączeń ruchomych, zapewne jest już przełamany...
neutalny N na N(L3) PE ochronny na zacisk PE- Obowiązkowo! Czy w trójkąt- to należy sprawdzić na tabliczce znamionowej silnika winno być: gwiazda 400V Trójkąt 230V Jeśli tak jest to łączymy w trójkąt.
Tylko tak jak pisałem wcześniej - upewnij się kolego, czy gniazdo, do którego wepniesz tą wtykę będzie miało podpięty przewód PE. Jeżeli gniazdo jest zrobione jako nowa instalacja, to powinno być 5 przewodów. W przypadku gdy do gniazda 5 bolcowego dochodzą 4 przewody, to zwróć uwagę, czy ten przewodów ochronny jest podpięty do zacisku PE. Chodzi o to,...
jak podłączyć obcięty kabel od odbiornika 3-fazowego jakim jest betoniarka Silnik betoniarki do prawidłowej pracy potrzebuje L1, L2, L3 oraz przewód ochronny zielono-żółty. Nie potrzebuje natomiast przewodu neutralnego ( niebieski ). Pytanie: lepiej podłączyć do N czy do uziemienia Jeżeli ten przewód od betoniarki ma żyłę zielono-żółtą to podłączyć...
Udalo mi sie na szczescie rozwiazac ten problem:-) okazalo sie ze ktos zamienil w wlaczniku przewod PE z przewodem N. W puszce z podlaczeniem przy silniku przewod ochronny byl podpiety pod zacisk fazowy. (Byl zrobiony mostek z zacisku na obudowę) Jutro postaram sie dodac zdjecie z tym jak to wygladalo abysce mogli mnie sprawdzić czy wszystko jest tak...
Coś tam masz za bardzo namieszane na tym zacisku ochronnym (tym gdzie podpięty jest przewód żółtozielony). Tam powinien być tylko jeden przewód PE. Ta kostka z napisem TF to może być termik . Silnik raczej klasyczny 400 V/Y. Przydałoby się zdjęcie tabliczki znamionowej i więcej danych o sterowaniu silnika.
Dla odbioru trójfazowego symetrycznego ( a takim jest silnik elektryczny) przewód neutralny N jest zbędny. Istotne jest połączenie przewodu ochronnego PE żółtozielonego do zacisku ochronnego szlifierki. Oczywiście pomijam prawidłowe połączenie przewodu PE w rozdzielnicy- zakładam,że to jest zrobione poprawnie. Pozdrawiam.
Noooooo, to nie cewka a kondensator. Mostki na zdjęciu masz u góry. Na razie je zostaw, będzie pracował w układzie gwiazdy. W dolnej linii masz trzy zaciski, do których podłączałeś fazy L1, L2 i L3. A teraz: 1. Do pierwszego z lewej podłącz przewód Neutralny. 2. Do środkowego i tego z prawej podłącz końcówki kondensatora. 3. Do środkowego przewód Fazowy....
Witam O i jeszcze jedno. Wiem, iż jest to silnik asynchroniczny w ukłądzie trójkąta trzeba go uziemić czy wystarczy jak go podłącze do tych 3 zacisków i będzie jechał na międzyfazowym - 380? Każde urządzenie, które posiada zacisk ochronny musi być połączone przewodem ochronnym z przewodem ochronnym od strony zasilania.
Tak, to jest gwiazda. Przewody fazowe podłączasz po kolei do pojedynczych zacisków według schematu (te trzy połączone zostawiasz w spokoju). Przewód ochronny PE podłączasz do zacisku na obudowie (tego z trzema kreskami, przypuszczam, że ta śrubka jest właśnie do tego przeznaczona) i to wszystko.
Witam! Przewód N nie musi być podłączony. Zasilanie falownika podłącza się pod styki L1, L2, L3. Silnik podłącza się pod styki U, V, W. Jeśli w instalacji jest tak zwane zerowanie, to przewód ochronny żółto-zielony należy podłączyć pod zacisk PE. Jeśli w instalacji jest uziemienie, to ten przewód należy podpiąć pod zacisk z symbolem uziemienia i spiąć...
No nie bardzo się da prościej lub inaczej bo tu już jest najprościej... Można nieco wyjaśnić - kreska niebieska to przewód zerowy (N) sieci 230V, kreska czerwona - przewód fazowy (L) sieci 230V. Podpinasz do tak samo oznaczonych zacisków Bleboxa (w realu przewód N ma kolor niebieski, przewód L - brązowy, ale jak tego nie wiesz - sugeruję wziąć kumpla...
Po zdjęciu obudowy masz w pionie dwa rzędy po 3 zaciski. Z jednej trójki idzie przewód do silnika, pod drugą trójkę daje się trzy fazy zasilania. Przewody ochronne z sieci i od silnika łączy się na śrubach na samym dole.
Dioda nie informuje o złej kolejności faz. Pewnie połączenie pokiećkałeś. Pokaż licznik, a w szczególności jego podłączenie. No jak można pokiećkać, trzy wejścia faz z lewej, wyjścia z prawej i przewody ochronne-neutralne dałem na końcowym zacisku z prawej, może to jakiś błąd? silnik chodzi normalnie.
Pytasz jak prawidłowo podłączyć urządzenie w I klasie ochrony. Odpowiedź jest jedna: musisz mieć w instalacji przewód ochronny PE. Urządzenia klasy ochronności I – ochrona podstawowa przed dotykiem bezpośrednim jest realizowana przez zastosowanie izolacji podstawowej. Urządzenia te posiadają zacisk do połączenia z przewodem ochronnym. Połączenie...
a instrukcję czytał? [url=http://stevenengineering.com/tech_s... pod zaciski R/L1 S/L2 podłączamy zasilanie, pod zaciski U/T1, U/T2, U/T3 wyjście na silnik. Należy bezwględnie podłączyć przewód ochronny PE.
Witam. Przekaźniki muszą być na napięcia zgodne z napięciami pompy CO i CWU. Cewki dwóch przekaźników trzeba podłączyć równolegle do zacisków pompy CO i CWU. Styki zwierne przekaźników podłączyć równolegle. Po włączeniu któreś z pomp styki przekaźnika zastaną załączone , spowoduje to załączenie trzeciej pompy. Na styki przekaźników konieczne jest podanie...
podnośnika dwukolumnowego. Przewód zasilający który trzymasz zapewne w ręce ma być podłączony do przełącznika . Oczywiście przewód żołto-zielony ( ochronny) ma być podłączony na specjalny zacisk w skrzynce a potem dalej przewodem na obudowę podnośnika i do silników na obudowę. Podnośnik dwukolumnowy to musi mieć dwa silniki ? A co z wyłącznikami krańcowymi?
Witam!! Fazy pod zaciski U, V, W. I dalej tak: 1) Jeśli masz sieć TN-S (5 żył) to przewód N neutralny(zerowy) zaizolować i nigdzie nie przykręcać. Do obudowy silnika przykręcić tylko przewód ochronny PE. 2) Jeśli sieć jest TN-C (4 żyły) to masz przewód PEN i przykręć go pod obudowe silnika.
I czy pod zaciski R S T podlanczam przewód zasilający (ze sciany) L1 L2 L3 A pod zaciski U W V daje przewod z tych zacisków do zacisków na silniku z x y W Twoim przypadku, tak właśnie powinno to wyglądać. Na przełączniku wykorzystujesz tylko zaciski R; S; T i U; V; W. Na tabliczce zaciskowej silnika zostawiasz mostki tak jak były dotychczas a zasilanie...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Reasumując : 1. Przewód L wpinam w zacisk 1 Wyłącznika 2. Zacisk 2 i 3 łączę ze sobą 3. Z zacisku 4 wychodzę z L do silnika. 4. Przez zaciski 5 i 6 przepuszczam kabel N 5. PE jest bezpośrednio wpięte do silnika. 6. B16 wymieniam na C10 Dobrze zrozumiałem ? PS. Instalacja ma przewód ochronny ale nie spełnia on swojej funkcji...
Witam. Wykonałem pomiary Riso i oporności czynnych silnika trójfazowego 11 kW. Pomiary zostały wykonane Sonelem MPI 525.Współczynnik DAR został obliczony automatycznie przez miernik. Pomiar "UVW-Pe" Oznacza rezystancje izolacji uzwojeń przy połączeniu w trójkąt, a zaciskiem ochronnym (obudową). Proszę o pomoc w interpretacji wyników oporności czynnych....
Silnik jest radziecki i pewnie "wiekowy". Ma rysunek gwiazdy. Na 3 przewodach w układzie gwiazdy – pomyślcie trochę. Co powinno trafić pod 4 styk PE czy N tak aby różnicówka działała poprawnie? Tyle postów ,a odpowiedzi brak. 1000 pk. nagrody dla kolegi który da odpowiedź jak ten problem rozwiązać. Rozwiązanie jest bardzo proste. Co powinno trafić...
W instrukcji do wyłącznika nie ma informacji? Jak kolega wyżej zawsze śrubę do zacisku ochronnego znajdowałem w środku po dekielkiem, może jest wykręcona? Jeśli jest zacisk ochronny to przewód PE powinien być podłączony jeśli go nie ma to się nie podłącza. Ale nie widzimy tego więc ciężko powiedzieć. A elektryk podłączył chociaż PE do obudowy silnika...
W zależności od tego za co płacicie lub co przewiduje DTR maszyny można: 1. sprawdzić stan izolacji 2. ciągłość przewodu ochronnego 3. pobierany prąd nominalny 4. nastawy zabezpieczeń 5. stan zacisków w puszce przyłączeniowej silnika 6. stan ogólny napędu- osłony, obudowy, wentylatory silnika 7. temperaturę pracy samego silnika i/lub napędu
zacisk ochronny silnik ochronny silnika kołek ochronny
ustawić zaworów ursus światła przeciwmgłowe domofon bezprzewodowy otwieranie bramy
rejestr magazynowy rejestr magazynowy
Znaczenie kodów błędów 0123, 0301, 1693 w pojazdach Schemat elektryczny dmuchawy Mercedes Klasa A