Możliwe, że jest zużyta piasta sinika i przy odciągnięciu paska, wirnik zaczyna ocierać o stojan
Jeżeli przewody się nie grzeją , masa sprawdzona, to bym rozebrał rozrusznik. Gdy przez wieki nikt nic nie robił z rozrusznikiem, może wirnik ocierać o stojan , łatwe do sprawdzenia.
Przecież to złom. Nawet na tym słabym filmiku widać wyraźnie, że uzwojenia stojana są czarne i przegrzane. A skoro wirnik ociera o stojan, to albo łożyska skończyły żywot, albo ich osadzenie w korpusie się wytopiło i wirnik stracił osiowość (pewnie jedno i drugie). Nie uruchamiaj tego, tylko oddaj do PSZOK-u zanim to się rozpadnie i krzywdę komuś zrobi!
Kolo magnesowe nie może ocierać o stojan "prądnicy". Zalecana szczelina ok. 0,3 mm. Jeśli masz w silniku tzw. fajkę do świecy z obudową blaszaną, to ją zdemontuj, bo może być powodem słabej iskry. Sprawdź, czy w tej fajce występuje opornik przeciwzakłóceniowy, który potrafi się "rozsypać" a efektem tego będzie słaba iskra, bądź jej zanik.
zalezności jaki zakres dałem 20 200 2000 Jakie jednostki, bo same liczby mogą być tu mylące. Takie pomiary wykonuje się tylko i wyłącznie na najniższym zakresie miernika, pomiary na pozostałych zakresach są bez sensu. Wstaw zdjęcie miernika i ustawionego zakresu. obudowę zakładam, ale nie skręcam, ale myślę że to nie ma znaczenia Pomiędzy stojanem...
gniazdo połatałem jak skarpetę, włożyłem łożysko i ruszyła. Chodzi nieco toporniej ale wierci. Jak poleci łożysko, pomyślę o dokładniejszym zregenerowaniu gniazda. O tym regenerowaniu gniazda to pomyśl od razu. To wszystko powinno być zmontowane dokładnie, centrycznie aby wirnik w stojanie nie ocierał o stojan. Być może tak jest i dlatego ta "toporna...
Jeśli masz duże luzy na łożyskach to po właczeniu wirnik może ocierać o stojan i się blokuje.
Sprawdź czy łożyska nie mają luzu w tarczach łożyskowych, bo wirnik może ocierać się o stojan lub nawet się do niego ''przykleić''
A no mają bo szczotki maja dobry styk jeśli nie ma wibracji wirnik ,pozatym wirnik może ocierać o stojan ale to trzeba trochę wyobrażni Z wyobrażnią u Ciebie to faktycznie bogato nie powiem
Tutaj nic ci nikt nie doradzi, musisz wszystko robić metodą prób i błędów.Na początku spróbuj nawinąć drutem o 1/3 grubszym, nawijaj tyle żeby uzwojenia na grubość było tyle co w oryginale.Inaczej może ocierać o stojan
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Silnik rumuński z otwartymi żłobkami, trudniejszy w przezwajaniu. Uzwojenie miedziane, ale jak na tamte czasy mocno wyżyłowane. Dekle silnika aluminiowe i bardzo delikatne, jak wirnik zaczął gdzieś ocierać o stojan, to nie było ratunku. Nie mam o nich zbyt dobrego zdania.
Witam! -Sprawdź rezystancję wirnika 308.2200 - 1,7 ohma (+,-,10%) -Sprawdź rezystancję cewki stojana 308.2100 - 1,33 ohma (+,-,10%) -Czy tarcza łożyskowa ze szczotkotrzymaczami jest ze sprężyną mocowania łożyska (obejmuje łożysko 608zz), czy tylko z podkładką sprężystą pod to łożysko. Jeżeli jest bez sprężyny mocowania łożyska to zarówno tu jak i w...
Demontaż hamulca i pozycja pracy tego silnika nie ma wpływu na rozruch. Możliwe przyczyny: 1. Krzywo zamontowana jedna lub obie tarcze łożyskowe i w konsekwencji ocieranie wirnika o stojan. 2. Poprzeczny luz łożysk w tarczach łożyskowych i w konsekwencji również ocieranie wirnika o stojan. 3. Uszkodzone uzwojenie. 4. Uszkodzenie klatki wirnika (uszkodzenie...
Witam, też byłbym za tym że wirnik ociera o stojan, sprawdź czy nie ma śladów otarcia na wirniku.
Chodzi mi o to że kondensator służy do rozruchu a nie do hamowania, zobacz czy wirnik nie ociera o stojan jak włączysz silnik (czy można go obrócić). Hamulec to pewnie ten pierścień na wirniku jeśli jest ruchomy bo na zdjęciach tego nie widać.
Wygląda na to, że pękł krzyżak bębna i dlatego rotor ociera o stojan lub rozpadło się wewnętrzne łożysko. Musisz zdemontować zbiornik i dopiero po jego rozpołowieniu poznasz rozmiar uszkodzeń. PS. Silnik pompy spustowej też dogorywa sądząc po dźwięku pracy pompy spustowej.
A jak były teraz mrozy to wgl było trzeba pukać w niego żeby ruszył. Najbardziej prawdopodobne to jakieś uszkodzenie bendiksu. Zacina się, jego styki nie łączą itp. historie. Druga sprawa to może już rozrusznik ma wyrobione tulejki i jego wirnik się "wiesza", ociera o stojan.
Witam Czy to że osiowość walu w porządku znaczy że jak obrucić wirnik ręką to nie trze o stojan i wszystko jest ok? a dzieje sie to tylko po włączeniu zasilania? Jeżeli tak to trzeba obejrzeć czy nie popękały pręty klatki na wirniku, szczególnie ze strony przeciwnej niż ta która ociera o stojan. Mozliwe że pręty popękały i jest niewyważenie magntyczne.
I jeszcze jedno, czy to normalne, ze wirnik ociera dookoła o stojan? Nie. Jeśli łożyska nie mają luzów w żadnym kierunku to może świadczyć o luzie w gniazdach łożysk lub przekoszeniu przy przykręcaniu dekli.
Jako pierwsze obejrzyj dokładnie stojan, gdy nastąpiło uszkodzenie łożyska wirnik kołysał się ocierając intensywnie o blachy stojana. Wysoka temperatura powstająca w wyniku tarcia mogła uszkodzić uzwojenia w widoczny sposób. Pomiar to kolejna czynność, którą możesz wykonać dla obu uzwojeń - dla obu uzwojeń "R" taki sam, oraz czy nie ma przebicia do...
Może tulejki w rozruszniku wyrobione i wirnik ociera o stojan.
Ten wirnik wyraźnie ociera o stojan, ale czy tam na stojanie coś nie zostało? może blachy z pakietu zbyt wystają?
Wirnik wygląda jakby ocierał o blachy stojana. Albo jest uszkodzone łożysko ( na foto lewe ) albo słabo/źle skręcony silnik. Tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... jest podobny temat. Na PW dostałem wiadomość że silnik był za słabo skręcony i dlatego nie było rozruchu.
Tutaj padło łożysko i ocierał się stojan.
Przy tych danych, to gęstość prądu w przewodzie około 7,4 A/mm², więc powinno być dobrze. Rozumiem, że ilość zwojów 50, czyli 100 drutów w zlobku? Wrzuć zdjęcie tabliczki znamionowej. Wirnik nie ociera o stojan, lekko obraca się na łożyskach?
Sprawdziłbym możliwość ocierania wirnika o stojan. Może to być tylko przy włączonym zasilaniu. Wtedy są duże siły przyciągające nieobecne przy sprawdzaniu ręką.
Kolego jak się coś nieznanego rozbiera, to wcześniej znaczy się jak to było złożone. Mam dokładnie taki sam silnik z adapteru i jest w nim istotne to jak on jest złożony. Ważne jest z której strony stojana wystaje oś wirnika, jak są założone jarzma z panewkami, czasem trzeba je obrócić o 180 st. Po złożeniu, ale bez dokręcenia nakrętek wirnik powinien...
Jak to jaki element? Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki. Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco...
Sprawdż czy wirnik nie ociera o stojan.
Gwint jest prawy i lewy . Woec tego wirnik nie powinien być obracany w stojanie i ocierania w stojanie, trzeba szukać po tej stronie, po której jest uszkodzenie na wirniku. Jeśli jest z tej strony prawy gwint, to ociera prawa strona stojana, (patrząc na silnik).
Może ociera o stojan.
Kolego cwirek6 tulejki w rozruszniku wymieniłem o wiele wiele wcześniej jak pisałem.Dorabiane na wymiar z odpowiednim luzem.Wirnik nie ociera o stojan dla jasności sprawy
Jeśli polakierowałeś żelazo stojana i wirnika, to czy wejdzie wirnik do stojana, czy nie będzie ocierał? Na jakość ładowania nie ma to wpływu.
Witam uzwojenie wirnika jest zalane smoła myślę że wirnik ocierał o stojan jak usunąć to zwarcie jak wirnik jest szyty nie ma żłobków
Wirnik definitywnie ociera o stojan, może być z powodu wybitego gniazda w pokrywie.
Ja walczę z silnikiem . Za nic nie mogę znależć przyczyny dlaczego silnik 1 f ma problemy ze startem . Silnik rozebrałem i nie ma wyłącznika odśrodkowego , wygląda w środku jak silnik trójfazowy . W puszcze ma kondensator 60 uF 450 v i buczy nie chce startować . Kondensator wymieniłem i jest to samo . Uzwojenia ładne nie widać żadnych uszkodzeń . Jedynie...
Do sprawdzenia rozrusznik głównie tulejki łożyskowe na występowanie luzów. Po "rozkręceniu" rozrusznika może okazać się, że wirnik ocierał o stojan, powodując nadmierny przepływ prądu. Bez oględzin można tylko "wróżyć z fusów''.
Wybite łożyska co widać po wirniku, bez napięcia chodzi lekko gdy podasz napięcie to stojan przyciąga wirnik i zaczyna się ocieranie. Sprawdz jak wygląda stojan i gdy jest wytarty tylko z którejś strony to trochę możesz podpiłować.
Do wymiany bezpiecznik termiczny Tyle że to skutek, a nie przyczyna. Moim zdaniem (wskazuje na to stan wirnika) łożysko ślizgowe mogło się zatrzeć i obluzować w uchwycie, lub wypaść. Wirnik przez to zaczął się ocierać o nabiegunniki stojana i stąd ślady na nim. A potem z górki - zablokowany wirnik, brak chłodzenia, topi się bezpiecznik.
... a wirnik ocierał o stojan tak mocno że oś wirnika przebarwiła się a temperatura stojana zniszczyła uzwojenie. "Wirnik ocierał o stojan...", prawdopodobnie izolacja między blachami została uszkodzona, tak, ze taki stojan nadaje się na złom. Trzeba dać silnik na hamownie i sprawdzić.
Możliwe wytarcie łożysk w rozruszniku i pod obciążeniem wirnik ociera o stojan lub zwarcie w wirniku ewentualnie pęknięty magnes w stojanie.
Ciekawe czy nie ociera wirnik o stojan. Sprawdź łożyska. Jak startuje to kondensator dobry.
czy nie ociera o stojan teraz chyba jasne Pozdrawiam
Witam wszystkich. Posiadam od wielu lat młotowiertarkę Bosch GBH 4 DSC. W przeszłości spisywała się bez zarzutu. Ostatnio, jak była potrzebna, zauważyłem silne iskrzenie szczotek/ciągnący ogień/na komutatorze. Jako że tyle wiernie mi służyła, postanowiłem ją naprawić. Wymieniłem stojan, wirnik, założyłem nowe szczotki, wszystkie oryginalne Bosch. Nic...
Strona mechaniczna kompresor- silnik bez usterek czy uwag. A mnie te objawy pasują na ocieranie wirnika silnika o stojan. Być może problem z łożyskowaniem.
Witam, spróbuj czy silnik da się poruszyć ręką przy włączeniu (tylko odkręć nóż), może wirnik ociera o stojan.
Witam, sprawdź łożyska może wirnik ociera o stojan (będzie poobcierany).
Finał był taki ze guma w obudowie na której spoczywało łożysko od wirnika była wytarta (niewiadoma od czego się wytarła) i wirnik ocierał o stojan i się przegrzewala po chwili. Dodatkowo przerwa na na komutatorze powodowała iskrzenie nadmierne. Dwa tygodnie później padł wirnik od tego .
Z twojego opisu naprawy zrozumiałem ,że uruchamiasz wiertarkę ze zdemontowaną obudową, a wtedy: 1. Wirnik ociera o o stojan i masz nadmierny hałas, 2. Źle zamocowane , włożone w obudowę mocowanie wirnika od strony wentylatora przez co wirnik trze o obudowę. Nieprawidłowo włożony stojan przez co wirnik trze o obudowę. Możliwe wyrobienie tulejki podpierającej...
wirnik ocierać stojan ocierać klocek ocierać silnik
mondeo turbina peugeot nierówno temperatura zasilania podlogowki
galmet basic sterownik komfort
ADB HMC 4120 – hard reset, format HDD, factory reset, test nagrywarki Vectra Bezpiecznik zapalniczki w Volkswagen Polo P9 - lokalizacja i numer