...auto na podnośniku = łożyska nie obciążone. Zakręć kołem ręką na luzie na zgaszonym silniku i zobacz czy obracają się swobodnie i bezgłośnie, co najwyżej może być słychać delikatne ocieranie klocków o tarczę/bęben.
Mi to wygląda na naklejkę z klocków, napis ALIEN. Na pewno nie jest to część pralki. Trzeba zdjąć dolną rurę odpływową z bębna i wyjąć grzałkę i wyłowić wszystkie klocki z bębna i z tej rury odpływowej z kulką też. Zapach spalenizny pewnie jest od ocierania bębna o klocki.
Klocki są nowe? tak. szeszlifuj lekko brzegi klocka tzn element metalowy, tak żeby klocek miał lekki luz na metalowej blaszce. Przesmaruj lekko smarem miedzianym. Sprawdź i wyczyść nasmaruj prowadnice używając smaru do prowadnic np z firmy ate itp. Dodano po 2 hmm, a tłoczki w jakim masz stanie??? nie mają czasem wżerów lub rys?? jeśli tak to wtedy...
A co ma lekko blokujący zacisk do wypadnięcia z drogi
Nigdy w życiu, zabijesz się tym sposobem. Wyczyścić prowadnice, wymienić uszczelniacze w zacisku i już. żadnych smarów, sprężynek i innego syfu...
wszystko masz ok klocki ocierają sie o tarczę ale bez siły jak nie są zatarte lub za ciasne do jarzma ,często tak bywa że ze mocowania sa nieprecyzyjne za duze troszke ,kolem jak podnosisz auto możesz pokrecic bez wydatnej siły jak tak to masz w porzadku wszystko
Ręczny jest w lagunie na hamulcu zasadniczym tylko ze sterowany linkami. Bardzo często przyczyną nie działania ręcznego są zaciski. Szumy zapewne słychać bo blacha klocka ociera o tarcze. Jeśli długo tak jezdziles to raczej klocki do wymiany z tarczami a co za tym idzie to łożyska z tyłu bo są umieszczone w tarczy. Jeśli zaciski skorodowaly lub moczyly...
Jeżeli co pewien czas tarcza ociera o klocek to należy sprawdzić czy tarcza nie jest krzywa.
podczas jazdy czułem ze klocki ocierają cały czas o tarcze. Dlaczego tłoczki nie wracają po puszczeniu pedału hamulca? Czy ma znaczenia jak mocno dokręci się zaciska śrubami?
szkoda czasu i fatygi. W rozwiązaniu Kowalskiego więcej dały przeróbki hamulców (eliminacja ocierania klocków o tarcze - on pracował na pf125) niż turbinka. Zużycie paliwa bardziej zależy od ciężkiej nogi niż jakichkolwiek wynalazków.
Tarcza nie może trzeć o blachę Życie uczy że zawsze może :-) Piszesz że klocki są blisko tarczy.Zawsze są,bo tam nie ma żadnych sprężyn cofających tłok.Tłoczek cofają jego uszczelniacze.Za to drugi klocek ociera jeszcze przez moment aż przesunie cały zacisk na prowadnicach . Nawet ocierajace klocki nie powodują hałasu,więc to zły trop.Jeśli koło się...
Wymiana przewodów elastycznych może rozwiązać problem, gdyż one potrafią puchnąć w środku od niewymienianego okresowo płynu hamulcowego. Taki spuchnięty przewód się zaciska samoczynnie i płyn nie może się cofać przy ruchu powrotnym pompy i w zacisku nadal jest ciśnienie mimo iż na pedał nikt nie naciska, to powoduje stałe ocieranie klocków. W każdym...
Witam. U nas nie udało się ustalić przyczyny blokowania. Auta nie ma już od paru ładnych lat. Jeszcze w innej Scani miałem kiedyś taką sytuację, że tłoczki nie były równo wyregulowane i niby po zahamowaniu odbijały klocki, ale jednak leciutko klocek ocierał o tarczę i paliło.
Tak w ogóle, który to rocznik? Pierwsza generacja miała zaciski hamulcowe na klocki montowane dwoma sworzniami, popularne w wielu innych motocyklach. Druga generacja miała zaciski gdzie klocek stroną reakcyjną wchodzi w gniazdo w jarzmie. Taka sama różnica była w CBR600F1 i F2. W przypadku tych drugich zacisków należy zwrócić uwagę na to gniazdo w jarzmie....
Witam, Po wymianie tarcz i klocków we wszystkich kołach mam problem. Rano, gdy ruszałem, słyszę tarcie, więc dzisiaj postanowiłem sprawdzić wszystkie koła przed wyjazdem. W prawym tylnym kole klocek ociera w jednym miejscu podczas swobodnego kręcenia kołem. Czy może być tarcza "grubsza" w tym miejscu i to się dotrze? Czy raczej piasta albo tarcza jest...
Nie, klocek ma przyleić się do tłoka i jarzma zacisku, ma to zapobiegać ocieraniu, piszczeniu hamulców
Rozumiem, że pomijasz ocieranie klocków o tarcze. Tydzień temu w swoim Passacie'95 robiłem "obsługę" tarcz i bębnów. Było źle, bo prawy przód nawet mocno blokował - ciężko było obrócić podniesionym kołem, mimo, że siłownik się cofał. Okazało się, że krzywy był sworzeń prowadnicy i on po skręceniu całego zacisku powodował, że zacisk "przestał" pływać....
Witam. Szukam jakiegoś tropu odnośnie mojego problemu. Obciera mi coś w lewym kole przy skrecie w prawo, tylko przy jeździe bez gazu gdy silnik jest naprezony nic nie Obciera. Nieraz nawet przy jeździe na wprost po szybkim puszczeniu gazu słychać tarcie, jest to tarcie pulsacyjne hamowanie nic nie pomaga jedynie po dodaniu gazu obcieranie ustaje. Blacha...
Może klocek wewnętrzny ociera o rant na tarczy, osłona tarczy hamulcowej jest blisko i ociera o tarcze, lożysko koła, może przegub
Problem może dotyczyć tarcia. Coś jak głaskanie kota. Słyszałem teorię o tarciu suchego powietrza o karoserię w czasie jazdy. My też się ocieramy kierując. A te klocki... hm...też trą. Może wszystkiego po trochu. A swoją drogą - temat - rzeka się zaczął...
Tu nie jest problemem ustawienie zacisków w jarzmach tylko podgięta tarcza kotwiczna ocierająca o tarczę. Zdarza się najlepszym zwłaszcza przy ciężkich zaciskach.
Tak "na już", to chyba najprościej zdjąć skrzydło i użyć papieru ściernego na klocku, żeby zdjąć nieco w miejscach, gdzie ociera. Godzina ręcznej roboty i będziesz mieć zrobione. A zupełnie na szybko, to po zdjęciu posmarować dół skrzydła drzwiowego SUCHYM mydłem. Masz gwarancję, że skrzypieć przestanie ;-)
Zacisk powinien poruszać się lekko na swoich prowadnicach jeśli tego nie robi zacisk nie działa prawidłowo i klocek ociera się o tarcze i nagrzewa.
Celem usunięcia przyczyny został wymieniony i wstawiony : - nowy zacisk - nowa tarcza - nowe klocki. Koło jednak grzeje się dalej podczas upałów... Co może być przyczyną? W pewnych samochodach, problemem bywały spuchnięte od wewnątrz elastyczne przewody hamulcowe, które blokowały odpływ płynu hamulcowego po zdjęciu nogi z pedału hamulca, przez co klocki,...
nie do końca gdyż klocki dalej ocierają o tarcze. \ Klocek zawsze jest w kontakcie z tarczą, chyba, że tarcza ma bicie, to wtedy go odrzuci. A jak sadzisz, że nie, to poszukaj czy w zacisku przednim jest samoregulator. Tak to jest, jak lamer bierze się za naprawę układu hamulcowego.
Prawie jak z archiwum X. Strasznie mnie zmyliło to że na drugi dzień masz to samo. hmm. Bicie kierownicy przy 80km/h to może przyczyna luźno osadzonego klocka hamulcowego który pomimo tego że nie hamujesz, układa się jednym końcem tak że część jego okładziny ociera o tarczę i stąd może być to małe bicie, chociaż to bardzo dziwne że aż w kilku samochodach...
Różnica ET może tobie dać znać przez ocieranie lub wręcz blokowanie przez zaciski hamulcowe dla nowych klocków. Skręt raczej nie sprawi problemów.
dwa pytania:) zaciski nie trzymają, auto toczy sie swobodnie? kiedy był wymieniany CAŁY płyn hamulcowy w układzie? Dodano po 1 99% to płyn połączony z wilgocią, stracił właściwości auto toczy się swobodnie, nic nie ocierają klocki o tarczę. płyn wymieniany 3 krotnie i na bank odpowietrzony układ ,ponieważ wcześniej miałem kiepskie hamowanie a teraz...
Jak dla mnie to szczęka trze bokiem o bęben,albo bęben o blachę. Czy ten pojazd jest wyposaony w hamulce bębnowe, czy są tam hamulce tarczowe. Jeżeli tarczowe(!), to wszelkie uwagi do "bębnów" nie dotyczą tego tematu. Poniżej Y/T video z podejścia do obsługo hamulców referowanego wyżej pojazdu,,,, https://www.youtube.com/watch?v=al5_SDz6... Mając w...
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
Witam! Potrzebuję pomocy, wymieniłem tarcze i klocki z przodu, po pewnym czasie zauważyłem iż przy ruszaniu po puszczeniu hamulca w jednym z kół nie odbiją klocki słychać było tarcie - ocieranie się. Rozebrałem cały układ, wymieniłem gumki uszczelniające tłoczki, gumki na których poruszają się trzpienie jarzma, przewody elastyczne i płyn hamulcowy +...
zbieznosc do ustawienia,ale najpierw sprawdz cisnienie(jak mowil kolega wyzej),byc moze lozysko tylnego kola jest przytarte i stawia opor toczenia kola,lub hamulec (klocek ociera o tarcze-zapieczony tloczek w zacisku i nie odbija).sprawdz najpier jak kolo sie obraca(podnies go na lewarku i zakrec kolem).jesli nie to wtedy na ustawienie zbieznosci
miałem podobny problem, tylko w Toyocie Avensis, były pogięte prowadnice zacisku i działo się tak samo jak u Ciebie, po wymianie prowadnic było ok, możesz spróbować zamienić prowadnice miejscami, prostowanie nie przyniesie porządanego skutku, zacisk musi się swobodnie poruszać na prowadnicach, inaczej klocki będą ocierać cały czas o tarczę
A patrzyłeś na tarcze i klocki oraz tarcze kotwiczne? Nie ociera coś? Pokonywany łuk w lewo i hałas z lewej i adekwatnie w drugą stronę? Przy tym typie 4x4 pokonywanie nawet niewielkiego łuku, koła zewnętrzne z racji pokonywania dłuższej drogi zostają przyhamowywane. Może to te dźwięki? Pozdrawiam.
mogą być to hamulce. a raczej klocki hamulcowe. maja one taki blaszki, które informują ze klocek się już kończy i wtedy ociera o tarcze.
Jeśli opony dobre to najczęściej winne są tarcze hamulcowe. Wentylowane tarcze hamulcowe po mocnym hamowaniu np. przy zjeździe z góry i wjechaniu do kałuży wody ulegają powolnemu pękaniu na żebrach. Po pewnym czasie tarcza się rozwarstwia ,Staje się w jednym miejscu minimalnie grubsza i ociera przy każdym obrocie koła o klocki - stąd te drgania. Po...
Witam od paru dni przy mocniejszym hamowaniu słyszę tarcie w tylnym prawym kole. Jeśli hamuje spokojnie bez mocniejszego wciskania pedału hamulca nic nie słychać. W czym może być problem ? Rok temu wymieniałem tarcze i klocki.
Witam, w moim Clio II ph 2 2001 benzyna 75 KM, 55 kW podczas jazdy na wprost coś piszczy, jakby ociera z przodu po lewej strony. Taki odgłos gumowy. Przy skręcaniu też to słychać. Natomiast przy prędkości ponad 30 km/h odgłos ginie. Do tego czasu przyspiesza częstotliwość odgłosu i z większą prędkością ustaje. Odgłos taki jakbym ocierał gumę o swoje...
Odkręć te kilka śrubek, sprawdź wizualnie i na "ucho" co się dzieje z napędem. Moim zdaniem może to być koniec sprzęgła, bo pewnie dajesz popalić skuterkowi (nie na darmo zmieniłeś pojemność silnika). Jak postawisz skuter na stopkach, to też możesz poczynić pewne badania np. sprawdzić, czy nie ocierają szczęki hamulcowe, bądź zużyte klocki hamulcowe...
Panowie, wymienilem wczoraj tarcze i klocki. Zaciski wyczyszczone, jarzma takze, wszystko chodzi luzno niby tarcza o klocki nie trze. A slychac dalej to samo. Podejrzewam ze lozysko siada ale tez nie chce wszystkiego wymieniac. Tez chce sprobowac zmienic kola z tylu na przod. Ma ktos z was jeszcze jakies pomysly? Bo w amortyzatorach przednich u gory...
Ręczny trzyma bardzo dobrze. Ciśnienie na kolektorze ssącym ma stałą wartość -0,65 bara. Odtłuściłem dzisiaj tarcze kontaktem u, chociaż weług mnie nie były zatłuszcone i niestety bez polepszenia. Tarcze są lekko pofalowane, a klocki ocierają lekko o nie i równomiernie na całym obrocie. Uważam, że tarcze są proste, chociaż są już pordzewiałe na brzegach...
Poszukaj używki, i załóż. Już tych nowych zacisków się nawymieniałem. Ostatnio - klient założył nowe zaciski tylne do VW Bora, zrobił może 200 kilometrów i zacisk stanął. Efekt taki, że klocki zjadło wraz z tarczą.
Podnieś samochód na zwykłym lewarku (każde koło pokolei). Poruszaj w pionie i poziomie i zakręć - będzie luz, lub będzie chuczeć znaczy, że łożysko. Klocki wydają inny ogłos, nawet niesłysząc wcześniej zauważysz czy coś ociera, czy "wyje"
Klocki nie mają prawa ocierać o tarcze podczas gdy hamulec zasadniczy i postojowy nie jest aktywny. W innym razie należy zdemontować zacisk oraz jarzmo, sprawdzić komponenty w razie potrzeby naprawić, tak aby zapewnić poprawną prace aparatu hamulcowego. Jeżeli koło wcześniej się grzało, wskazuje to na nie prawidłową prace w\w aparatów hamulcowych. W...
Kolo tez juz podnosilem i wszystko jest w porzadku. Napewno to nie jest lozysko, a klocki tez nie bo to "skrzypienie" wystepuje tez na dolach jak auto porusza sie bez hamowania. PS. To nie jest pisk (jak klocki piszcza) tylko skrzypienie, np. jak drzewo sie ociera o drzewo w lesie.
Dzień Dobry wszystkim. Od niedawna występuje problem z moim samochodem opel astra H. Po przejechaniu 5 km słychać piski jakby coś się ocierało w kole. Po przejechaniu większej ilości kilometrów czuć smród spalenizny spod przedniego lewego koła. klocki hamulcowe są już do wymiany, jednak z tego co słyszałem gdy się zetrą powinny piszczeć przy hamowaniu...
Sprawdź czy zbyt nie narósł brzeg tarczy. W matizach często się zdarza że rant tarczy zwiększa wymiar w wyniku korozji i zaczyna ocierać się o blaszki prowadnic klocków. Rant wystarczy obić małym młotkiem. A co do łożysk to w matizie jest to tragedia gdyż są dwa stożkowe łożyska a między nimi tuleja dystansowa. Daewoo w wyniku swojego niechlujstwa produkowała...
Zdecydowanie trzeba powoli się przygotowywać do wymiany klocków hamulcowych na nowe. Jest to tylko informacja więc można bez obaw jeździć do czasu odgłosów ocierania blachy o blachę :D
Może tłoczki które przenoszą ciśnienie oleju na klocki hamulcowe ciężko chodzą i nie wracają same. Możesz je wyjąć i przeczyścić. Uwaga-wyleje się płyn hamulcowy.
Witam podczas hamowania slychac tarcie chrobotanie po kilku minutach jazdy zapala sie kontrolka abs i wyskakuje ABS fault poczym chrobotanie ocieranie znika po kolejnych kilku minutach zapala sie czerwona kontrolka hamulców i mruga kontrolka stop samochod hamuje normalnie wymieniłem klocki byly zużyte jednak nic to nie dalo. Co moze byc przyczyna?
ocierać silnik ocierać bęben wentylator ocierać
volvo silnika galaxy samsung schemat instrukcja serwisowa indesit
mg5150 canon nadajnik szaflika
Parkside 20V – jaki klucz do demontażu pokrywy silnika w kosiarce akumulatorowej? Alfa Romeo 159 2.4 JTDm – kod błędu P1602, niskie napięcie ECU, brak ciśnienia Common Rail