Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Jakieś pomysły z tym map sensorem?
Jesli masz się czym podpiąć to odczytaj korekty długoterminowe przy jeżdzie na gazie,a potem przełącz na benę i zrób dokładnie taki sam przejazd.Dobrze zestrojona instalka nie zmieni korekt. To nie jest tak, jak kolega pisze. Ja na początku, tym się kierując tą zasadą, goniłem w piętkę, bo korekty raz były takie same, a następnym razem już były rozjechane....
Na zimnym będzie palił bo dawka jest większa.Mała różnica w obrotach rozruchu sprawia bardzo często problem na ciepłym. Pomaga naprawa rozrusznika z czyszczeniem mas i zasilania,lub ew. zmiana dawki na ciepłym różnymi metodami.
Jak w oleju nie ma syfu, jest jasno zielony, moim zdaniem nie ma potrzeby generować kosztów, te sprężarki nie są zbyt żywotne, zwłaszcza jeśli jest np uszkodzone sprzęgło alternatora, napinacz lub dwumasa, ewentualnie spieprzona dawka rozruchowa, często w tych sprężarkach uszkadza się tylko koło.
Jeszcze jedna mała uwaga jak już bede miał zdjęta pokrywe przy wymianie wiazki to nie wiem czy to coś da i czy sie pokusić o regulację PD bo przy kacie wtrysku - 3,4 dawka paliwa na pierwszym cylindrze była 0,14mg, a po ustawieniu kąta wtrysku na 0.0 zrobiło sie 2,16mg. Przypadek??
Ja miałem odwrotną sytuację, ale w octavia 1 1.8 turbo Komputer pokazywał temperaturę silnika ponad 100stopni Celsjusza. A wskazówka poprawnie (czujnik 4 pinowy). Jeśli już udało się odpalić to nie miał mocy i się dusił. dopóki się nie rozgrzał. Czujnik drugi raz wymieniałem po 2 miesiącach bo zaczął przeciekać do kostki przyłączeniowej i sytuacja się...
Korekty na poziomie +/- 1 mg więc jak na 250 tyś. oraz 18 lat całkiem nieźle. Z tego co wiem dawka jest ograniczana przez trzy mapy w ATD rządzenia kierowcy ,ograniczana momentu i dymienia. Wybierana jest wartość najniższa i tak realizuje sterownik. Doładowanie jest tylko sprawdzane w cross checku ale to od serii Bxx silników. W serii Axx tylko ma osiągnąć...
Pomiędzy świecę a fajkę zasilającą. Jaki kąt wtrysku, jaka dawka startowa, jaką temp. widzi ECU ??
Wczoraj jeszcze zamontowaliśmy drugi czujnik na zewnątrz Silnik zimny 15 st. silnik pali podgrzewamy czujnik do 28 st nie pali dalej podgrzewamy czujnik do 50 /60/70/80/90 st ale silnik zimny około 15 st i nie pali. Natomiast gdy jest ciepły to jest jak pisałem wcześniej. Mam wrażenie że przy temp 25-35 st. jest za mała dawka rozruchowa. Na pewno nie...
Często zdarza się, że uszkodzony czujnik temperatury ma stałą rezystancję, w takim przypadku sterownik silnika "widzi" temperaturę cieczy ok 70 °C, dawka paliwa jest zbyt mała aby uruchomić silnik na mrozie. Jeszcze jedna uwaga, w grupie VW powszechnie montowany jest podwójny czujnik temperatury cieczy, we wspólnej obudowie znajduje się czujnik, który...
Panowie, napisze jak to wyglądało u mnie... Dwa auta ten sam problem, mianowicie ciężki rozruch na ciepło. Pierwsze auto skoda octavia silnik 1,9TDI AHF 110kM kombinacja z czujnikami temperatury i temu podobne zabiegi dodam że auto z przebiegiem trochę ponad 300tys km :), pomogła regeneracja ROZRUSZNIKA (za mały moment obrotowy). Drugie auto całkiem...
Stechiometria spalania na benzynie to jedno na gazie drugie. Etylina inac, ej benzyna ma inną zapotebowanie na tlen zawarty w powietrzu niż lpg(mieszanina popany i butanu). Zła dawka na benzynie w stanie gorącym i zimnym silnika. A błędu sondy lambada nie pokazuje? Ewentualnie uszkodzenie eleme tu w wydech przed sonda. Lacznik elestyczy czy coś. Tak...
dawka paliwa jest ok i z pompa wszystko ok.a świece są ok bo jak ściągnę kostkę od czujnika temperatury to świece grzeją i odpala lepiej..a kontrolka od świec na ciepłym i zimnym gaśnie od razu po przekręceniu stacyjki.
Witam Auto ma małe problemy z odpałem na zimnym silniku juz przy +15st. im chłodniej tym gorzej. Niby odpala na dotyk ale trzęsie i kopci. Jak chwile pochodzi wszystko wraca do normy. Jeździ tak jak na 110-tke przystało. Sprawdzane chyba wszystko. Po krótce opisze. Świece ok, prąd do świec ok, dawka ok, zapłon ok, koło na wale sprawdzałem czy się nie...
Jak dla mnie jest zamontowany oszukiwacz. Silnik zaraz jak zaskoczy wskakuje na ponad 1300obr bo dawka duża i chwilę trwa zanim ecu zreguluje, a leon jakoś tylko do 1000. Przekop swoje auto dokładnie bo gdzieś musi być.
U mnie szarpalo przeważnie na 2-ce tylko przy lekkim wciśnięciu gazu. Pomoglo "przegonienie" na bardzo dobrym paliwie. Zajmuje się dieslem i myślalem że spotkalo mnie to samo co robię innym w tych nastawnikach (zacinanie solenoidu nastawnika). Ale generalnie (80%) są tylko 3 przyczyny: -za mala dawka paliwa -zacinanie się nastawnika -zuzyta pompa
Bredzisz i niepotrzebnie ktos to przeczyta i wyda kase. Nie poprawiam po sobie ani na zime ani na lato ale tylko dlatego ze zanim zaczalem sie bawic w lpg jako warsztat 5 lat rozkminialem dlaczego to zle dziala i jaka jest zasada dzialania instalacji oraz silnika ktory konwertuje. Znajac to znasz problemy z ktorymi większość sobie nie radzi. Zadalem...
Przy padającej pompie wtryskowej pomaga odłączanie czujnika temperatury, bo wtedy jest większa dawka na rozruch. Jeśli czujnik przekłamuje to też będzie ciężko odpalał. Nie masz VCDS to pojedź do kogoś kto ma albo go pożycz albo chociaż zmierz rezystancję tego czujnika w temperaturze ok 20°C.
tomaszeknce Witam! Mam bardzo podobny problem. Silnik 1.6 AVU. 2002 rok w Octavii 1.6 SR. U nmie też rozerwało obudowę termostatu, dokładnie tak samo jak na Twoich zdjęciach z tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... . Czy możesz potwierdzić że termostat był kupiony jako część "o jakości oryginału"? Dodatkowo stanął u mnie wentylator...
Odpaliłem octavię agr 90km turbina kkk bez zmiennej geometrii , silnik zaczął sam wchodzić na wysokie obroty więc wyłączyłem kluczyk i zgasł ,zastanawiając się co się stało (dwa dni wcześniej ustawiana dawka paliwa ) pomyślałem że coś z ustawieniem dawki więc podłączam komp.nastawnik ok. więc odpalam jeszcze raz i niestety dalej sam wchodzi na coraz...
Witam. Przeszukałem wszystko co mogłem na necie ale nic nie znalazłem tzn nie znalazłem rozwiązania. Mój problem polega na tym że skoda octavia 1.9 tdi z 2000r 110 km kopci na biało i nierówno pracuje jak by jeden cylinder nie działał. Podczas jazdy silnik sam dostał obrotów i zapaliła się kontrolka od ładowania a potem zgasł silnik. Po odpaleniu zaczął...
spoko naprawiłem 3 oktavie w 1 rozrusznik wymieniłem tulejki w 2 mała dawka więc ja zwiększyłem i jest ok w 3 zmienili rozrząd i źle ustawili więc każdy przypadek jest inny i indywidualny trzeba dobrze wszystko posprawdzać i dokładnie się przyjzeć i wszystko jest do zrobienia dziękuje wszystkim za porady pozdrawiam Łukasz
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
Ustaw kąt wyprzedzenia wtrysku na wartość 49-51 w 000 w trybie BS, EGR daje prawidłowe odczyty ale falowanie obrotów widać w grupie 001 statycznej - skaczą obroty i dawka paliwa. Jeśli filtr paliwa nie był wymieniany dawno to wskazane jest to zrobić a i przy okazji sprawdź czy widać bąble powietrza w przezroczystym wężyku paliwowym. Zloguj potem ponownie...
Witam, Pozwolcie ,ze szybko nakresle sytuacje: Kupilem auto na aukcji jako "uszkodzone mechanicznie". Po odebraniu auta, zauwazylem ze stan oleju w silniku byl przekroczony o 150%. Silnik pracowal nieregularnie i dosyc glosno, po sciagnieciu obudowy klawiatury wyszly najaw "wybite" szklanki. Wymienilem szklanki i zabralem sie za odczyt kata wtrysku...
Witam. To może i ja podłączę sie do tematu, jako, że posiadam dość stary silnik 1,9D a tematem zainteresowałem sie przy okazji szukania informacji na temat DFD (Double Fueled Diesel). Zaznaczam, że jak narazie mam wątpliwości, co do działania systemu a do tego jego wpływu na silnik. A więc zacznę od moich wątpliwości. Zakładając, że wydajność systemu...
OK na spalinach jest ok bo ecu sobie wyrówna. Jak podłączysz komputer nawet w trybie zgodności OBD2 będzie można podejrzeć jak dużo ECU musiało skorygować dawki względem fabrycznych. Wystarczy że LPG przesunęło korektę w stronę zubożania (gaz jest ustawiony za bogato za duży przelicznik) i na benzynie będzie ubogo i będzie słaby na zimnym póki sonda...
Podaj wartość z grupy 001 pola trzeciego, parametr odczytaj vagiem. Wczoraj robiłem passata z silnikiem AFN, po zatankowaniu w znanej stacji O****, auto po zgaszeniu już nie odpaliło, nastawnik stał na 1.120v, auto przyjechało z błędem nastawnika, wału, zaworu wyprzedzenia wtrysku i odcinającego paliwo, okazało się, że pompa stanęła na amen, po rozebraniu,...
Masz uwalona pompe :(( prawdopodobnie zatarta na nastawniku NASTAWNIK DAWKI N146 ODCHYLKA REGULACYJNA 17970 gorna skrajna wartosc przekroczona 17971 dolna skrajna wartosc przekroczona mozliwe przyczyny bledow :przestawiony nastawnik dawki procedura :sprawdzic nastawnik dawki mozliwe jest jeszcze jak zwykle uszkodzenie sterownika pozdrawiam
Przy prawidłowo działającym czujniku temperatury (temp. na zewnątrz powyżej +9) kontrolka świec ma się zapalić na około 1s. W twoim przypadku masz albo uszkodzony czujnik albo wiązka gdzieś nie styka. Komputer widzi niską temperaturę i zwiększa dawkę rozruchową. Po usunięciu uszkodzenia sprawdź kąt wtrysku.
Zacznij od sprawdzenia instalacji, Poźniej ustawienie parametrów wtrysku, a w ostateczności korekcja dawki startowej.
Ponownie trzeba ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa.
Na kompie powinno coś wyjść, jakie wtryski mają straty, dawki.
12382?
To nie takie proste jak zmienisz dawkę paliwa to musisz dodać więcej powietrza (tlenu).
Im dłuższe przewody tym gorzej. Niestety przewody gazowe od wtryskiwacza od kolektora grają rolę. Szczególnie na małych dawkach. Generalnie im krótsze tym lepiej. Dwa same dysze powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy benzyny i pod podobnym kątem. Stąd nieraz robi się ciasno. Szczególnie słabo wyglada to wagowskim 1.6 8V typu BSE,BSF itp.
Ale po co zwiększać dawkę. W 90% wystarczy naprawa rozrusznika.
W internecie wielokrotnie czytałem, że odczyty z sondy lambda za katalizatorem nie mają wpływu na dawkę paliwa. Czy to prawda?
Jeżeli turbo przeładowuje tzn że łopatki są w złej pozycji, następnie "coś" powoduje że zmieniają one ponownie pozycję, tym razem na mniejszy ciąg. Czyli coś tam się rusza... ? Nie. Sterownik ogranicza dawkę paliwa.
To napięcie 13.3 V to tak trochę skromnie powinno być około 14 do 14.4. Kąt wtrysku,dawka rozruchowa,do sprawdzenia i ten egr też. Proponuje wizytę u mechanika na diagnozę komputerową. Napisz jaki to silnik kod najlepiej podaj.
Wymień ten przekażnik (nieduży koszt) i nie kombinuj. Eee tam, wystarczy cyknąć lutownicą w trzech miejscach. Chociaż byś mu zrobił filmik instrukażowy, to niewiele to pomoże. Szogun, ten Przemyśl to chyba twoje okolice, zaproś go, bo będzie bombardował forum kolejną dawką lamerki.
jeszcze raz - masz ograniczenie diagnostyczne (odczyt w VCDS) do 850, czy MAF Smoke limiter tnie Ci dawkę powyżej tych 850, bo nie rozumiem ?
pewnie korekta mapy dawki starowej rozwiaze problem ... ;) podaj kod silnika
Tak, logi. Ciśnienie doładowania, przepływka, ewentualnie dawka, procent zasterowania N75. Potem zobaczymy, co dalej. Brak mocy i dymienie to często nieszczelność w kolektorze ssącym, w tym EGR.
Jak już masz ten śmiszny kabelek, to sprawdź chociaż czy widzi obroty/dawka itd przy rozruchu. Choć podejrzewam problem z paliwem. Trzeba zapiąć manometr i sprawdzić wydajność pompy tej w zbiorniku(jak jest) i najważniejsze ten na głowicy tandem. Wtedy można mówić o jakiejkolwiek diagnozie choć to jeszcze nie wszystko. Lub możesz jak to robi 90% naprawiaczy...
Witam.. wygląda ,że pompa do naprawy.Odczytaj wartości z vag gr.1 ,podaj więcej danych , to może i inni koledzy pomogą.pozdr. Dodano po 7 P.S nastawnik jest w pompie , a jak słabo pali i błąd osiągnięcia górnej granicy to i tak trzeba z vag odczytać parametry nastawnika i dawki paliwa że by cokolwiek móc odpowiedzieć ,sprawdż również połączenie kabli.pozdr.
1. Octavia ma ustawioną bardzo oszczednie dawkę rozruchową, wizyta u chiptuningowca i korekta mapy rozruchu rozwiąże problem. 2. Mozliwe jest uszkodzenie czujnika temperatury (do sprawdzenia Blok 01, grupa 007 na VAG`u) 3. Ostatecznosc - uszkodzenie sekcji wysokiego cisnienia (analiza statyczna Bloku 01, grupy 013 na VAG`u pozwoli ocenic stan pompy...
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Podłączanie obciążenia indukcyjnego (cewki przekaźnika) pod wyjście sterowane elektronicznie, nieprzystosowane do takiego obciążenia to nie jest dobry pomysł. Sprawny silnik normalnie odpala na ciepło, nie ma potrzeby oszukiwania czujnika temperatury. Jak bardzo chcesz można elektronicznie podnieść dawkę rozruchową zamiast odstawiać druciarnię.
dawka iveco kalibracja dawka dawka pochłonięta
lexia sterowniki interfejsu zmywarka brudzi przykręcić tranzystor
irfz44n to220 podsłuch policji
Błąd "nie znaleziono CC32290MT.DLL" w aplikacjach TI i Embarcadero Dociąg tylnej klapy nie działa w BMW E93 - przyczyny i rozwiązania