Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Jakieś pomysły z tym map sensorem?
Jesli masz się czym podpiąć to odczytaj korekty długoterminowe przy jeżdzie na gazie,a potem przełącz na benę i zrób dokładnie taki sam przejazd.Dobrze zestrojona instalka nie zmieni korekt. To nie jest tak, jak kolega pisze. Ja na początku, tym się kierując tą zasadą, goniłem w piętkę, bo korekty raz były takie same, a następnym razem już były rozjechane....
Na zimnym będzie palił bo dawka jest większa.Mała różnica w obrotach rozruchu sprawia bardzo często problem na ciepłym. Pomaga naprawa rozrusznika z czyszczeniem mas i zasilania,lub ew. zmiana dawki na ciepłym różnymi metodami.
Jak w oleju nie ma syfu, jest jasno zielony, moim zdaniem nie ma potrzeby generować kosztów, te sprężarki nie są zbyt żywotne, zwłaszcza jeśli jest np uszkodzone sprzęgło alternatora, napinacz lub dwumasa, ewentualnie spieprzona dawka rozruchowa, często w tych sprężarkach uszkadza się tylko koło.
Jeszcze jedna mała uwaga jak już bede miał zdjęta pokrywe przy wymianie wiazki to nie wiem czy to coś da i czy sie pokusić o regulację PD bo przy kacie wtrysku - 3,4 dawka paliwa na pierwszym cylindrze była 0,14mg, a po ustawieniu kąta wtrysku na 0.0 zrobiło sie 2,16mg. Przypadek??
Ja miałem odwrotną sytuację, ale w octavia 1 1.8 turbo Komputer pokazywał temperaturę silnika ponad 100stopni Celsjusza. A wskazówka poprawnie (czujnik 4 pinowy). Jeśli już udało się odpalić to nie miał mocy i się dusił. dopóki się nie rozgrzał. Czujnik drugi raz wymieniałem po 2 miesiącach bo zaczął przeciekać do kostki przyłączeniowej i sytuacja się...
Korekty na poziomie +/- 1 mg więc jak na 250 tyś. oraz 18 lat całkiem nieźle. Z tego co wiem dawka jest ograniczana przez trzy mapy w ATD rządzenia kierowcy ,ograniczana momentu i dymienia. Wybierana jest wartość najniższa i tak realizuje sterownik. Doładowanie jest tylko sprawdzane w cross checku ale to od serii Bxx silników. W serii Axx tylko ma osiągnąć...
Pomiędzy świecę a fajkę zasilającą. Jaki kąt wtrysku, jaka dawka startowa, jaką temp. widzi ECU ??
Wczoraj jeszcze zamontowaliśmy drugi czujnik na zewnątrz Silnik zimny 15 st. silnik pali podgrzewamy czujnik do 28 st nie pali dalej podgrzewamy czujnik do 50 /60/70/80/90 st ale silnik zimny około 15 st i nie pali. Natomiast gdy jest ciepły to jest jak pisałem wcześniej. Mam wrażenie że przy temp 25-35 st. jest za mała dawka rozruchowa. Na pewno nie...
Często zdarza się, że uszkodzony czujnik temperatury ma stałą rezystancję, w takim przypadku sterownik silnika "widzi" temperaturę cieczy ok 70 °C, dawka paliwa jest zbyt mała aby uruchomić silnik na mrozie. Jeszcze jedna uwaga, w grupie VW powszechnie montowany jest podwójny czujnik temperatury cieczy, we wspólnej obudowie znajduje się czujnik, który...
Panowie, napisze jak to wyglądało u mnie... Dwa auta ten sam problem, mianowicie ciężki rozruch na ciepło. Pierwsze auto skoda octavia silnik 1,9TDI AHF 110kM kombinacja z czujnikami temperatury i temu podobne zabiegi dodam że auto z przebiegiem trochę ponad 300tys km :), pomogła regeneracja ROZRUSZNIKA (za mały moment obrotowy). Drugie auto całkiem...
Stechiometria spalania na benzynie to jedno na gazie drugie. Etylina inac, ej benzyna ma inną zapotebowanie na tlen zawarty w powietrzu niż lpg(mieszanina popany i butanu). Zła dawka na benzynie w stanie gorącym i zimnym silnika. A błędu sondy lambada nie pokazuje? Ewentualnie uszkodzenie eleme tu w wydech przed sonda. Lacznik elestyczy czy coś. Tak...
dawka paliwa jest ok i z pompa wszystko ok.a świece są ok bo jak ściągnę kostkę od czujnika temperatury to świece grzeją i odpala lepiej..a kontrolka od świec na ciepłym i zimnym gaśnie od razu po przekręceniu stacyjki.
Witam Auto ma małe problemy z odpałem na zimnym silniku juz przy +15st. im chłodniej tym gorzej. Niby odpala na dotyk ale trzęsie i kopci. Jak chwile pochodzi wszystko wraca do normy. Jeździ tak jak na 110-tke przystało. Sprawdzane chyba wszystko. Po krótce opisze. Świece ok, prąd do świec ok, dawka ok, zapłon ok, koło na wale sprawdzałem czy się nie...
Jak dla mnie jest zamontowany oszukiwacz. Silnik zaraz jak zaskoczy wskakuje na ponad 1300obr bo dawka duża i chwilę trwa zanim ecu zreguluje, a leon jakoś tylko do 1000. Przekop swoje auto dokładnie bo gdzieś musi być.
U mnie szarpalo przeważnie na 2-ce tylko przy lekkim wciśnięciu gazu. Pomoglo "przegonienie" na bardzo dobrym paliwie. Zajmuje się dieslem i myślalem że spotkalo mnie to samo co robię innym w tych nastawnikach (zacinanie solenoidu nastawnika). Ale generalnie (80%) są tylko 3 przyczyny: -za mala dawka paliwa -zacinanie się nastawnika -zuzyta pompa
Bredzisz i niepotrzebnie ktos to przeczyta i wyda kase. Nie poprawiam po sobie ani na zime ani na lato ale tylko dlatego ze zanim zaczalem sie bawic w lpg jako warsztat 5 lat rozkminialem dlaczego to zle dziala i jaka jest zasada dzialania instalacji oraz silnika ktory konwertuje. Znajac to znasz problemy z ktorymi większość sobie nie radzi. Zadalem...
Przy padającej pompie wtryskowej pomaga odłączanie czujnika temperatury, bo wtedy jest większa dawka na rozruch. Jeśli czujnik przekłamuje to też będzie ciężko odpalał. Nie masz VCDS to pojedź do kogoś kto ma albo go pożycz albo chociaż zmierz rezystancję tego czujnika w temperaturze ok 20°C.
tomaszeknce Witam! Mam bardzo podobny problem. Silnik 1.6 AVU. 2002 rok w Octavii 1.6 SR. U nmie też rozerwało obudowę termostatu, dokładnie tak samo jak na Twoich zdjęciach z tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... . Czy możesz potwierdzić że termostat był kupiony jako część "o jakości oryginału"? Dodatkowo stanął u mnie wentylator...
Odpaliłem octavię agr 90km turbina kkk bez zmiennej geometrii , silnik zaczął sam wchodzić na wysokie obroty więc wyłączyłem kluczyk i zgasł ,zastanawiając się co się stało (dwa dni wcześniej ustawiana dawka paliwa ) pomyślałem że coś z ustawieniem dawki więc podłączam komp.nastawnik ok. więc odpalam jeszcze raz i niestety dalej sam wchodzi na coraz...
Witam. Przeszukałem wszystko co mogłem na necie ale nic nie znalazłem tzn nie znalazłem rozwiązania. Mój problem polega na tym że skoda octavia 1.9 tdi z 2000r 110 km kopci na biało i nierówno pracuje jak by jeden cylinder nie działał. Podczas jazdy silnik sam dostał obrotów i zapaliła się kontrolka od ładowania a potem zgasł silnik. Po odpaleniu zaczął...
spoko naprawiłem 3 oktavie w 1 rozrusznik wymieniłem tulejki w 2 mała dawka więc ja zwiększyłem i jest ok w 3 zmienili rozrząd i źle ustawili więc każdy przypadek jest inny i indywidualny trzeba dobrze wszystko posprawdzać i dokładnie się przyjzeć i wszystko jest do zrobienia dziękuje wszystkim za porady pozdrawiam Łukasz
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
Ustaw kąt wyprzedzenia wtrysku na wartość 49-51 w 000 w trybie BS, EGR daje prawidłowe odczyty ale falowanie obrotów widać w grupie 001 statycznej - skaczą obroty i dawka paliwa. Jeśli filtr paliwa nie był wymieniany dawno to wskazane jest to zrobić a i przy okazji sprawdź czy widać bąble powietrza w przezroczystym wężyku paliwowym. Zloguj potem ponownie...
Witam, Pozwolcie ,ze szybko nakresle sytuacje: Kupilem auto na aukcji jako "uszkodzone mechanicznie". Po odebraniu auta, zauwazylem ze stan oleju w silniku byl przekroczony o 150%. Silnik pracowal nieregularnie i dosyc glosno, po sciagnieciu obudowy klawiatury wyszly najaw "wybite" szklanki. Wymienilem szklanki i zabralem sie za odczyt kata wtrysku...
Witam. To może i ja podłączę sie do tematu, jako, że posiadam dość stary silnik 1,9D a tematem zainteresowałem sie przy okazji szukania informacji na temat DFD (Double Fueled Diesel). Zaznaczam, że jak narazie mam wątpliwości, co do działania systemu a do tego jego wpływu na silnik. A więc zacznę od moich wątpliwości. Zakładając, że wydajność systemu...
OK na spalinach jest ok bo ecu sobie wyrówna. Jak podłączysz komputer nawet w trybie zgodności OBD2 będzie można podejrzeć jak dużo ECU musiało skorygować dawki względem fabrycznych. Wystarczy że LPG przesunęło korektę w stronę zubożania (gaz jest ustawiony za bogato za duży przelicznik) i na benzynie będzie ubogo i będzie słaby na zimnym póki sonda...
Podaj wartość z grupy 001 pola trzeciego, parametr odczytaj vagiem. Wczoraj robiłem passata z silnikiem AFN, po zatankowaniu w znanej stacji O****, auto po zgaszeniu już nie odpaliło, nastawnik stał na 1.120v, auto przyjechało z błędem nastawnika, wału, zaworu wyprzedzenia wtrysku i odcinającego paliwo, okazało się, że pompa stanęła na amen, po rozebraniu,...
Masz uwalona pompe :(( prawdopodobnie zatarta na nastawniku NASTAWNIK DAWKI N146 ODCHYLKA REGULACYJNA 17970 gorna skrajna wartosc przekroczona 17971 dolna skrajna wartosc przekroczona mozliwe przyczyny bledow :przestawiony nastawnik dawki procedura :sprawdzic nastawnik dawki mozliwe jest jeszcze jak zwykle uszkodzenie sterownika pozdrawiam
Przy prawidłowo działającym czujniku temperatury (temp. na zewnątrz powyżej +9) kontrolka świec ma się zapalić na około 1s. W twoim przypadku masz albo uszkodzony czujnik albo wiązka gdzieś nie styka. Komputer widzi niską temperaturę i zwiększa dawkę rozruchową. Po usunięciu uszkodzenia sprawdź kąt wtrysku.
Zacznij od sprawdzenia instalacji, Poźniej ustawienie parametrów wtrysku, a w ostateczności korekcja dawki startowej.
Ponownie trzeba ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa.
Na kompie powinno coś wyjść, jakie wtryski mają straty, dawki.
12382?
To nie takie proste jak zmienisz dawkę paliwa to musisz dodać więcej powietrza (tlenu).
Im dłuższe przewody tym gorzej. Niestety przewody gazowe od wtryskiwacza od kolektora grają rolę. Szczególnie na małych dawkach. Generalnie im krótsze tym lepiej. Dwa same dysze powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy benzyny i pod podobnym kątem. Stąd nieraz robi się ciasno. Szczególnie słabo wyglada to wagowskim 1.6 8V typu BSE,BSF itp.
Ale po co zwiększać dawkę. W 90% wystarczy naprawa rozrusznika.
W internecie wielokrotnie czytałem, że odczyty z sondy lambda za katalizatorem nie mają wpływu na dawkę paliwa. Czy to prawda?
To napięcie 13.3 V to tak trochę skromnie powinno być około 14 do 14.4. Kąt wtrysku,dawka rozruchowa,do sprawdzenia i ten egr też. Proponuje wizytę u mechanika na diagnozę komputerową. Napisz jaki to silnik kod najlepiej podaj.
Jeżeli turbo przeładowuje tzn że łopatki są w złej pozycji, następnie "coś" powoduje że zmieniają one ponownie pozycję, tym razem na mniejszy ciąg. Czyli coś tam się rusza... ? Nie. Sterownik ogranicza dawkę paliwa.
Wymień ten przekażnik (nieduży koszt) i nie kombinuj. Eee tam, wystarczy cyknąć lutownicą w trzech miejscach. Chociaż byś mu zrobił filmik instrukażowy, to niewiele to pomoże. Szogun, ten Przemyśl to chyba twoje okolice, zaproś go, bo będzie bombardował forum kolejną dawką lamerki.
jeszcze raz - masz ograniczenie diagnostyczne (odczyt w VCDS) do 850, czy MAF Smoke limiter tnie Ci dawkę powyżej tych 850, bo nie rozumiem ?
pewnie korekta mapy dawki starowej rozwiaze problem ... ;) podaj kod silnika
Tak, logi. Ciśnienie doładowania, przepływka, ewentualnie dawka, procent zasterowania N75. Potem zobaczymy, co dalej. Brak mocy i dymienie to często nieszczelność w kolektorze ssącym, w tym EGR.
Jak już masz ten śmiszny kabelek, to sprawdź chociaż czy widzi obroty/dawka itd przy rozruchu. Choć podejrzewam problem z paliwem. Trzeba zapiąć manometr i sprawdzić wydajność pompy tej w zbiorniku(jak jest) i najważniejsze ten na głowicy tandem. Wtedy można mówić o jakiejkolwiek diagnozie choć to jeszcze nie wszystko. Lub możesz jak to robi 90% naprawiaczy...
Witam.. wygląda ,że pompa do naprawy.Odczytaj wartości z vag gr.1 ,podaj więcej danych , to może i inni koledzy pomogą.pozdr. Dodano po 7 P.S nastawnik jest w pompie , a jak słabo pali i błąd osiągnięcia górnej granicy to i tak trzeba z vag odczytać parametry nastawnika i dawki paliwa że by cokolwiek móc odpowiedzieć ,sprawdż również połączenie kabli.pozdr.
1. Octavia ma ustawioną bardzo oszczednie dawkę rozruchową, wizyta u chiptuningowca i korekta mapy rozruchu rozwiąże problem. 2. Mozliwe jest uszkodzenie czujnika temperatury (do sprawdzenia Blok 01, grupa 007 na VAG`u) 3. Ostatecznosc - uszkodzenie sekcji wysokiego cisnienia (analiza statyczna Bloku 01, grupy 013 na VAG`u pozwoli ocenic stan pompy...
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Podłączanie obciążenia indukcyjnego (cewki przekaźnika) pod wyjście sterowane elektronicznie, nieprzystosowane do takiego obciążenia to nie jest dobry pomysł. Sprawny silnik normalnie odpala na ciepło, nie ma potrzeby oszukiwania czujnika temperatury. Jak bardzo chcesz można elektronicznie podnieść dawkę rozruchową zamiast odstawiać druciarnię.
Korekcję masz na minus, więc patrząc na świece charakterystyka sygnału sondy może być przesunięta w stronę bogatej mieszanki i sterownik zniża nie słusznie dawkę co widać na świecach. Efekt starzenia sondy.
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
A jakakolwiek diagnostyka? Badanie luzów w układzie przeniesienia napędu, układu zasilania paliwem/sterowania silnika? w ogole nikt nie może dojść A ten "nikt" to kto? Ty? Koledzy, czy jeszcze kto inny? Bo jakoś nie wierzę że byłes w jakimkolwiek sensownym warsztacie i nikt nawet nastawnikiem dawki się nie zainteresował?
nie grzeją wszystkie świece i nie przepala ropki dlatego kopci i nie pracuje na wszystkich garach, sterownik stara się wyrównać pracę wszystkich garów i do garów gdzie świece nie grzeją polewa większą dawkę paliwa co dodatkowo dławi silnik.
Przepływomierz raczej odpada przeważnie tnie dawki i brak mocy ale nie duże spalanie. Sprawdź jak wygląda filtr powietrza.
Witam jak juz tyle zainwestowałeś w sprzęga i inne fanty może trzeba w końcu zbadać silnik - kompresja,wałek,hydraulika,panewki a dopiero potem układ paliwowy -kąt wtrysku,dawka na i kody błędów oraz nastawy te silniki to twarde kołki ciężkie do wykończenia No jeszcze jest opcja przegniłej budy {Skoda;)}
Może odpowietrzenie w zbiorniku przytkane. Pojedź bez korka. Jak zgaśnie zaobserwuj paliwo w przewodzie zasilającym pompę. Nastawnik na pompie odpada, bo później jedzie dobrze. Wykręć elektrozawór na pompie. Przeczyść. Odłącz przepływkę rano i pojedź wtedy przejdzie w stan serwisowy. Na stałej dawce paliwa. Wykluczysz sterowanie dawką. Może pomylony...
Dzień dobry, jestem w trakcie modyfikacji mojej Skody Octavii 1.9 TDI AGR i potrzebuję pomocy z modyfikacją mapy napięcia nastawnika N146 dla innych wtryskiwaczy i większego tłokorozdzielacza. Mianowicie wiem, że maksymalne napięcie, jakie przyjmuje nastawnik, to 4,5 volta, więc domyślam się, że same wartości wpisane w mapę powinienem zostawić takie,...
Witam. Wszystkie odpowiedzi na pytania znajdziesz na www.octaviaclub, co do odpalania to możesz mieć akumulator do wymiany albo pompe.Tyle żę wystarczy małe podciągnięcie dawki paliwa przy rozruchu i palić będzie na dotyk, oczywiście w programie , pozdrawiam.
Ściągnij kostkę od czujnika temperatury tego 4-pinowego, (komputer nie będzie miał informacji o temperaturze i wtedy przyjmuje temp na minusie )wtedy sprawdzisz czy grzeją świecę, powinna się zapalić lampka grzania świec a także załączyć przekaźnik od świec, w taki sposób sprawdzisz czy przekaźnik nie jest uszkodzony :) A także sprawdzisz jak zapali...
jeśli po odłączeniu kostki od temp. wody silnik pali na zimnym normalnie to sprawdził bym w pierwszej kolejności świece. (Z tego co gdzieś wyczytał jeśli komputer stwierdzi problem z czujnikiem temp. wody ustawia dawkę paliwa i czas grzania świec jak przy bardzo wysokim mrozie)
Auto było pod kompem. Mechanik powiedział że błąd jest zbyt ogólny ze na ten błąd może być wszystko. Egr i przewody podłączone do niego były wykończone mechanik stwierdził że tam jest wina, zmienił tez dawkę paliwa na 3,8 oraz zmienił filtr paliwa na nowy
Nie ma czegoś takiego jak cofanie się paliwa -sam kombinowałem z zaworami na przewody to bzdurne rozwiązanie. Podstawą sprawdzenia jest sprawność akumulatora -najpierw sprawdzamy go. Na leniwca wystarczy podjechać do sklepu gdzie sprzedają akumulatory, sprawdzą za darmo. najlepiej sprawdzić u dwóch sprzedawców bo może któryś sprzedawca cię naciągnąć...
Koledzy mam taki problem, moja octavia z silnikem AGR ciezko pali , musze ze 3 - 4 s pokrecic . z tego co sie z orientowale to kąt wtrysku jaki mam to 81 stopni. Czy moge to zminic w Vagu czy na rozrządzie tylko i jaki powinien być kąt dla agr
Sztomel ma całkowitą rację. Autor napisał, że czyścił łopatki w turbo, więc? To to samo co kierownica? Dalej autor pisze, że zmieniał DAWKĘ PALIWA. Że zapytam, którą i po co? stefanscorpio, też dobrze podpowiada ;)
nie mam narzazie dostępu do komputera podjadę w sobotę na diagnozę , dodam że był wymieniony jeszcze przepływomierz i zawór zwrotny turbiny Zawór zwrotny turbiny powiadasz... Yhym... A silniczek krokowy też podmieniony? ... A na poważnie. SDI nie ma MAP sensora więc i nie obetnie dawki po overboost, więc ECU musi być od TDI. Czekamy na to co wyżej...
Ten silnik ma jeszcze przypadłość uszczelek kolektora ,które z czasem puszczają lewe powietrze. A co do układu zapłonowego to tak jak pisałem wcześniej na benzynie może być ok na LPG iskra idzie bokiem. Ja bym zamienił wtryskiwacze LPG miejscami np 4 z 1 i zobaczył czy dalej będzie wypadanie zapłonu na 4 czy przejdzie na 1. Wczoraj miałem Chevroleta...
Jak masz VAGa to zrobisz sam bez problemu. Nastawnik zostaw nie ma go co rozbierac. Możesz jeszcze sprawdzić dawkę. Sprawdź dawkę na nagrzanym silniku vag 01 - 08 i tam zobacz jaka jest wartośc w 3 polu jak pamietam. A kąta to 01 - 04 i kanal 000 i zobacz 2 i 3 pole kąt na ciepłym silniku powinien byc około 43 stopnie
Witam, mam podobny problem, silnik czasem nie odpala obroty skaczą do 500-600 następnie zaczynają spadać pomimo przekręconej stacyjki i wydobywa się zgrzyt (dobrze go słychać na załączonym filmiku). Kiedy nie odpali zdaje się być zupełnie losowe, zdarza się na zimnym i na ciepłym silniku ogólnie co drugi raz, czasem wystarczy zakręcić dwa razy a czasem...
Widocznie nie nie pasuje ten nastawnik Musi być o takim samym numerze lub bardzo bliskim wiem że stare nie bardzo pasuję te ustawienia są bardzo bliskie jakie powinne być 1.50V i 4.0ml/H .Wydaje mie się że chyba ucierpiał dół tej pompy po tym paliwku Czy ten pierścionek regulujący dawkę paliwa nie przyciera się i na dole nie jest zacięty przestawiacz...
Nic nie robiłem sam na początku napisałem że jestem laikiem. Auto wróciło z warsztatu. Wróciłem do kolesia i w środę teraz mam jechać oddać z powrotem, ale jeśli to ma polegać na tym że zmienią dawkę to niech się pocałują. Ewidentnie coś zrobili nie tak nie musi to być wina mechanika może po prost??u nieświadomie coś się stało np. przy wymianie dwu-masy...
Witam wszystkich. Kupiłem ostatnio Octavię 1 1999r. z silnikiem 2.0 8V AQY Na ciepło silnik nie pracuje równo widać wypadanie zapłonów, spalanie LPG ponad 14litrów przy spokojnej jeździe. Błędy: 17536 mnożąca adaptacja paliwa, blok 1, mieszanka uboga 16555 mieszanka za uboga bank 1 16518 obwód sondy lambda, brak zmian sygnału bank 1 sonda 1 Nie sprawdzałem...
Zgadzam się kolego wcześniej 9lat jeździłem Octavią z tym samym silnikiem zero problemów z instalacją paliwową. Tym bardziej że jest to nastawnik indukcyjny. Drobne pęcherzyki zawsze lecą. Problem w tym, że usterka pojawia się nagle a autkiem jeździ moja pani i boję się że może się przydarzyć na autostradzie... nie muszę tłumaczyć co może się stać....
Warto sprawdzić/wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego. Czujnik czterokońcówkowy ma w sobie w rzeczywistości dwa czujniki, jeden steruje komputerem silnika, a drugi wskazówką w liczniku. Podobny przypadek miałem w Octavii z silnikiem 2.0 AQY. Ciężko było uruchomić zimny silnik bo czujnik od silnika miał zbyt małą rezystancję. Komputer silnika...
Myślę że w Twojej Octavi pojawia sie problem dawek rozruchowych. Temat stary jak węgiel. Tak jak przdmówca wspomnial bez czujnika zapali lepiej bo sterownik widzi temp zastępczą (-40) i odpala na największej, mozliwej dawce rozruchowej. Najlepiej udać się do kogoś to programuje sterowniki (najczęciej osoby zajmujące się "ciptjuningiem"). Znaja ten temat...
hej nie czytałem odpodiwedzi bo czasu nie mam ale ja mam octavie 1,9TDI BJB jak jest zimny to pali od strzała jak sie troche rozgrzeje to trzeba krecić długo ,niezależnie czy -30 na dworze czy +30 :) Znajomy sprowadza samochody i przywiozł "nową" ocavke z niemiec z przebiegirm 20 tyś i to samo było ,serwis nie pomorze ,warsztat też nie pomorze ,jedynie...
Witam. Borykam się z pewnym problemem w aucie Skoda Octavia II przed lift rocznik 2008. Silnik 1,9 TDI pd 105 koni BXE. Problem polega na tym że silnik szarpie przy małym obciążeniu. Sprawdzałem stan pompek vagiem. Korekty bardzo ładne nie przekraczają 1.0 na wolnych obrotach. Przy obciążeniu 4 cylinder najbardziej idzie w górę z 0,54-0,56 na 1,2. 2...
układ paliwowy musi nadążyć z dawką paliwa zanim silnik zwiększy obroty Nie tylko nadążyć, ale dorzucić więcej. AFR czyli lambda w tym momencie jest poniżej 1. Nie bez przyczyny sterownik w momentach nagłych zmian obrotów pracuje w otwartej pętli. (czyli nie korzysta z sondy) Jak idziemy w szczegóły to jeszcze jedną przyczyną wyłączenia alternatora...
U mnie jest coś takiego troche dziwne bo dużo tego. Może ktoś wie o co biega? Address 01: Engine Controller: 038 906 018 BR Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2113 Coding: 00002 Shop #: WSC 31480 5 Faults Found: 00741 - Brake Pedal Monitoring Monitoring statusu pozycji pedału hamulca 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 17958 - P1550 - 35-10 - przeładowanie...
zrób logi dynamiczne 008+011 003+004 Najpierw muszę kupić baterię do starego laptopa :-) Dodano po 5 Dzisiaj 14 modyfikacja softu, z ważniejszych rzeczy to poszedłem bardzo mocno z wyprzedzeniem dla dawek od około 26mg w górę to juz praktycznie 12BTDC w całym zakresie, z organoleptycznych wrażeń to wzrost dynamiki ale bez wzrostu spalania, czyli automatycznie...
W serwisie Boscha a dokładnie w Wołowie szukają aby wymienić filtry , a nie zajmować się naprawą auta. Skasowali coś ok 180 zł bo wymienili chyba filtr powietrza i paliwa . Nie zwrócili uwagi na to , że wymieniałem miesiąc wcześniej filtry (zwracałem uwagę, że było to już sprawdzane ) . Powiem tak, wcześniej byłem również we Wrocławiu , to turbina do...
Dzień dobry, zacząłem się bawić EDC15 na swojej Octavii AXR, spotkałem się z następującą zagwostką. Oczywiście w EDC15 istnieje coś takiego, co nazywa się Smoke Limiter, który limituje dawkę paliwa w stosunku do masy zassanego powietrza (MAF). Wszystko pięknie, natomiast przyjmijmy pewien algorytm. Wszystko w dużym przybliżeniu. Pojemność jednego cylindra...
Wszystko śmiga jak należy, natomiast nie było tego poprzednio i po odłączeniu przepływomierza tego nie mam a przy podłączonej od czasu do czasu zadymi przy depnięciu i przez cały zakres obr wtedy dymi i zaraz przestanie i nie wiadomo kiedy znowu. Dym jasny niebieskawy oleju nic nie bierze i poprzednio nie dymiło tylko przy tej przepływce która jest...
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
nie wiem jak jest z oktawiami[robię z ciężarówkami] ale to nie ma do rzeczy -kąt wyprzedzenia to jest właśnie zapłon pużny lub wczesny,to jest tdi ,więc elektronicznie jest dobierana dawka,ale przecież tam nikt nic nie kręcił ,więc nasówa się że facetowi przeskoczył ząbek na pasku [to jest 4 mm] -więc jeśli są znaki i jakaś procedura odpowiednia dla...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem jak w tytule. Mianowicie przy odpalaniu zimnego silnika czuć jednokrotne dosyć mocne szarpnięcie (nie stuknięcie). Przy pierwszym odpaleniu rano - szarpnie prawie zawsze, gdy ciepły - to sporadycznie. Jeśli już to po dłuższym postoju. Kiedyś też zdarzało się szarpnięcie na ciepło, ale minimalne zwiększenie dawki...
Witam Mimo, że aktywowałem tu konto dopiero dzisiaj, od ponad miesiąca przeglądam tematy i posty dotyczące problemu podobnego do mojego. Może od początku: Największą bolączką są nierówne obroty silnika, drgania i szarpanie. Auto codziennie odpala od strzała. Po przejechaniu kilku km zaczyna się szarpanie, drgania i nierówna praca. Nieważne, czy na biegu...
Powinieneś podłączyć go pod Vaga i powie ci co go boli. Tak ze skromnego doświadczenia to piwem ci ze przydało by sie zwiększyć dawkę rozruchowa jak ci sie ktoś podłączy vagiem to ci to zrobi. Druga zasadnicza sprawa to czujnik temperatury tez miałem taki przypadek ze ciężko kręcił i nie chciał zapalić na zimnym ( klient wymienił wtryski świece filtry...
Przy wtrysku wielopunktowym paliwo jest podawane niemal wprost w gniazda zaworów dolotowych, natomiast w monowtrysku paliwo musi przejść przez cały kolektor (i to cykl pracy silnika decyduje o tym do którego cylindra ono trafi). W sekwencyjnym MPI każdy cylinder otrzymuje indywidualnie dobraną dawkę paliwa. Grupowy MPI jest podobny do SPI ale i tak...
Witam Aby pozbyć się na gazie problemu typu: szarpie, gaśnie , falują obroty na zimnym silniku !!! Przy sprawnym osprzęcie silnika czyli: świece, przewody w.n. ,przepustnica , przepływomierz. Ogólnie mówiąc samochód na benzynie ma jeździć idealnie. !!! Oraz instalacja gazowa musi być też sprawna !! Czyli: reduktor, wtryski, filtry odpowiednio serwisowane,...
Troszkę się wtrącę... Zgodzę się iż "Migająca kontrolka świec żarowych może oznaczać uszkodzenie czujnika świateł stop" - i tak pisze na każdym forum z grupy VW , ale przyczyn mrugania może być tysiące i bez VAG-a nie da rady. Trochę mnie to irytuje to przypisywanie lampki do czujnika stopu. No ale każdy ma swój rozum i może wszystkie czujniki poklei...
Witam, od jakiegoś czasu silnik chodzi bardzo nierówno na biegu jałowym, objawia się to również dławieniem lekkim szarpaniem się silnika podczas ruszania. VagCom wyświetla mi dwa identyczne błędy: 2 Faults Found: 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-00 - - 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-00 - - A więc korekta mieszanki...
Znalazłem taką instrukcję w internecie odnośnie ustawiania mapy: w lewej kolumnie masz czas inj, czyli czas przez jaki wtryskiwacz podaje gaz. Na górze masz obroty silnika rpm. Kropka wędruje po liczbach. Gdyby liczba wynosiła 112 (albo 120 - nie pamiętam) to czas wtrysku benzyny byłby taki sam, jak czas wtrysku gazu (mnożnik x1). Ponieważ gaz trzeba...
Odgrzewam kotleta. Latem wymieniłem czujnik temperatury, jednak nie przyniosło to żadnej poprawy. Sprawdziłem zarówno stary, jak i nowy czujnik za pomocą komputera diagnostycznego oraz multimetru – oba działały prawidłowo. W tytule sugerowałem zmianę dawki startowej. Aby zasymulować zimne warunki latem, dołączyłem do obwodu opornik, którym mogłem sterować...
znajomy miał to samo w octavi,komputer pokazał brak błędów.....hehehehhe pojechał do serwisu a więc przepływka,turbinka i zas zle.Okazało sie ze na scianie grodziowej jest zaworek podcisnieniowy sterowany elektrycznie,który załącza chyba turbinke 120 zł i auto jak nowe,z tym ze jemu p to nie ten sam problem co główny wontek tematu i przy tych objawach...
Witam! Szukałem rozwiązania na forum lecz nie znalazłem rozwiązania więc zaczynam. Skoda po odpaleniu rano na "tyk" po przejechaniu kilkunastu metrów zaczyna szarpać przez około 3sek potem przestaje na 5sek i znowu zaczyna. Tak przez pierwszy km potem wszystko wraca do normy. Dawki paliwa nie przekracza (+ - 080) Mam drugi samochod z tym samym silnikiem...
Postaram sie bardzo w skrócie, nikt nie lubi czytac tasiemców. KWESTIA OBJAWÓW Auto się nie wkręca, ma całkowity brak mocy, egr zaślepiłem fizycznie (sporadycznie słychać jak zawór mocno zassie powietrze wówczas silnik chodzi 2 razy głośniej) - zaślepiłem EGR ponieważ 2 mies temu non stop łapałem notlaufy turbo odcinał komputer i nie mogłem jechać na...
dawka iveco kalibracja dawka dawka promieniowania
smart pilot samsung wskazania termometru zewnętrznego schemat podłączyć hormann
agregat malarski wagner instrukcja obsługi
Jak zwiększyć ilość mielonej kawy w ekspresie De'Longhi? Myjka ciśnieniowa Stihl czy Kärcher - który model wybrać?