Witam. Czy wie ktoś, gdzie mogę znaleźć siłę dokręcania głowicy do Skoda Octavia III 2.0? Silnik o oznaczeniu CUPA. Z góry dziękuję.
Witaj Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 90 (°) Etap 3 90 (°) Proszę bardzo.
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
jeśli iskra jest wtrysk podaje paliwo to jedyną przyczyną nie palenia na ten cylinder jest lewe powietrze na kolektorze ssącym pomiędzy przepustnicą a głowicą - tam jest plastikowy kolektor obejrzyj dokładnie czy gdzie pęknięty nie jest może po tym ogniu się odkształcił i nie trzyma uszczelka przy głowicy
Głowica sprawdzona pod względem pęknięć na gorąco w zakładzie który robił jej remont. Wg mnie albo unosi się od nadmiaru ciśnienia w cylindrze albo lokalnie przegrzewa głowicę.
Kilka śrubek i jest zrobione. Termostat masz nad skrzynią biegów w obudowie przykręconej do głowicy. Godzina czasu i zrobione samemu.
Mam do kupienia głowice z silnika AUM, czy może mi ktoś podpowiedzieć czy ta głowica będzie ok??
Uszczelnienia pompowtryskiwaczy albo zuzyta głowica.
Miałem ten sam problem w bfq 1.6 octavia i zrobiłem w końcu uszczelkę pod głowica oraz spawanie głowicy była pęknięta.
A dałeś ją do sprawdzenia kolego? Pozdrawiam! A jaki masz symbol silnika?
Do demontażu kolektor ssący, sprawdzenie nalotu w kanale ssącym w głowicy i na zaworach dolotowych.
Kolego na starcie do wymiany uszczelki (pierścienie uszczelniające) miejsce styku dolotu z głowicą. To newralgiczny punkt jednostek 1.6 8V Ogólnie lewe powietrze jest sprawcą wielu cyrków
Wymagany przepływ powietrza to 250 mg/skok rzeczywisty to 280 mg/skok. EGR otwarty na 100%. Czyli albo EGR jest przypchany albo masz dziurę w dolocie za turbo (turbo ,intercooler, wejście do głowicy).
Rozejrzyj się za innym silnikiem i pomyśl czy warto: cena skody + drugi silnik + przekładka >> cena sprawnej skody. Ten silnik może być zarżnięty, zrobisz głowicę a co z blokiem? Zapieczone pierścienie, panewki itp.
A co z wentylatorem? Można jej zrobić test na CO2 w płynie i będzie wiadomo czy to uszczelka lub głowica.
Bardzo niestaranny musiał być ten proces produkcyjny! No jak dają nawet aluminiowe pierścienie to wszystko możliwe! Daj zapałkę do tego dolnego zdjęcia by mieć podgląd wielkości. Na głowicy Poland czy Germany?
Zaciskanie przelewu (na chwilę) świadczy tylko np o sprawności tandem( min 8 bar ) i o np przeciekach na gumkach pompowtrysków (jak zaciśnięcie pomaga w odpaleniu). Jak cisnienie urosło do 7 to tandem średni ale powinno zbudować ciśnienie do odpału. Także teoretycznie to nie problem z paliwem. Może jest jakieś zwarcie na PD ale nie widzi błedu albo...
jeżeli poziom płynu ci wzrasta sprawdż czy czasami nie masz uszkodzonej uszczelkii pod głowicą ale wtedy węże by były twarde sprawdż to
No to jeżeli auto znane , to jest możliwe że dużo nagaru i syfu odłożyło się na denku tłoka i na ściankach komory spalania . Spróbuj od kogoś użyczyć endoskop i może coś w środku przez otwór świecy zobaczysz.....inaczej jak nie to trzeba będzie rwać głowicę.
Tu już powinieneś mieć sondę szerokopasmową i to nie będzie jej wina ani okablowania. Szukaj lewego powietrza między przepływomierzem a głowicą, ewentualnie przepływomierz. EGR raczej nie bo ECU powinno widzieć że nie jest zamknięty.
Gniazda w głowicy pompowtryskiwaczy?
Raz głowica pęknięta była i w nowej zła szpilka od napinacza rozrządu była wkręcona( ta od mnieszej rolki) i nowa głowica pojechała do remontu, bo rozrząd się rozsypał. Wtryski były 2 razy po ok 2 dni wyjęte, ale parametry na vcdsie pokazuje w normie. Auto wcześniej było po programie na 170KM
na krućcu wychodzącym z głowicy
Ostatnio wpadła mi w ręce głowica właśnie BXE. Z prawdziwym przebiegiem 179kk - niestety gniazda miała wyrobione bardziej niż moje (Octavia). Moja głowica miała pomiary i remont jakiś czas temu - panewki, szklanki, nowe uszczelniacze i szlifowane zawory. Stan głowicy oceniam na dobry+ w porównaniu z wieloma,które już widziałem. Myślałem o wym. głowicy...
problem z przepływomierzem i chce tez go wyczyścić izopropanolem Nie ruszaj Szarpanie w tych silnikach spowodowane jest zawsze nieprawidłowym zasilaniem paliwa. Do spr wszystko od pompy w zbiorniku po pompowtryskiwacze i ich gniazda w głowicy.
Pod Maskę zaglądałem i poziomu płynu chłodniczego jest ok tylko słychąc gwizd przy duzych obrotach. Jutro auto idzie do mechanika i wstępna diagnoza jest albo turbina albo uszczelka pod głowicą
ok dzieki za info. to ustawię to na 50, bo faktycznie ostatnio doczytałem, że wtedy silnik bardziej miękko pracuje. Dodano po 9 Kolego, gdzie znajduje się czujnik ciśnienia i temp w dolocie, to jest ten na interculer czy za przeplywomierzem w strone głowicy?
No taki mam zamiar rano to otworzyć porobie jakieś zdjęcia może komuś się przyda, poza tym myślisz że przeskoczył pasek czy może coś się wytarlo? Mam nadzieję że głowica cała i korbowód:/
Jeśli nie "poszła" uszczelka, to płyn może uciekać jak wyżej podali koledzy. Ja (niezwłocznie) po dłuższej i forsownej jeździe sprawdziłbym stan węży, czy nie są mokre oraz w jakim stanie jest korek zbiorniczka płynu. Widziałem takie przypadki, że pod ciśnieniem płyn wydobywał się poprzez nieszczelny i niedokręcony korek zbiorniczka.
W sumie jest kilka opcji: lejesz wodę jak nic twór regenerator od turbo to paprok zbyt duże nadciśnienie w skrzyni korbowej zapchany spływ od turbo. Pokaż stronę wlotowa jeszcze ,wszystkie kanały od strony głowicy.
Raczej nie jest prawdziwa. Duże ubytki płynu byłyby zauważalne. Olej z płynem dałby jasną emulsję widoczną na bagnecie i na korku wlewu oleju - wyraźnie. A i kolor oleju nieznacznie by się zmienił. Silnik ma pewnie swój przebieg i większe przedmuchy ze skrzyni korbowej. Albo chłodnica oleju- jak wcześniej sugerował verksted - minimalnie przepuszcza....
Miałeś robiony test na co2 w układzie chłodzenia ?
Ale chodzi mi że auto pracowało 3 godziny przed ściągnięciem głowicy i to jest zdjęcie zaraz po zdjęciu głowicy dlatego się pytam co to jwst
Ale skraca się czas na napełnienie filtra (parę sekund kręcenia mniej). Tandem pompa musi sobie sama napełnić kanały w głowicy i zaciągnąć paliwa z filtra
Witam, mam taki temat-czy zdarzają się w tym modelu usterki turbosprężarki objawiające się przenikaniem oleju do układu chłodzenia? Głowica jakieś dwa tygodnie temu była podniesiona, planowana i sprawdzona na szczelność.Uszczelka Elring, śruby także, niemniej objaw powrócił.
Witam serdecznie Posiadam skode octavie 2000r.z silnikiem 2,0 z gazem sekwencyjnym. Problem polega na tym że auto bierze olej mniej więcej 1l na 3000km. I sporo płynu chłodniczego ( średnio raz w tygodniu trzeba dolać) i poza tym wszystko jest ok Jaka może być przyczyna ? Czy to może być uszczelka pod głowicą?
Dolej cerateka. Nie katuj zimnego motoru sprawdź odme pewnie nikt do niej nie zaglądał od nowości. Jak głowica na gwarancji to bym reklamację zrobił bez sensu trzymać.
A może wie ktoś gdzie są przekaźniki od klimy??,bo bezpiecznik nr 16 jest ok.Dziś jak próbowałem auto trochę w terenie to jak schodzi,z wysokich obrotów to często gaśnie. Ma ktoś pojęcie co ci mechanicy mogli tam zrobić,dodam ze robili uszczelką pod głowicą wymieniali cewkę,kable,świece.
4 wtryskiwacz do śmieci. Pytanie jest jeszcze takie w jakim stanie są gniazda w głowicy, czy zakładałeś nowe, oryginalne oringi, czy podoginałeś piny w złączach elektrycznych, czy pompki masz dobrze ustawione względem głowicy i na jaki kąt wyregulowałeś dźwignie.
Panowie czy wyście oszaleli ? Mnożnik ? Skasować mapy ze sterownika lpg i mnożnik oraz korekty RPM i wszystkie inne włącznie z adaptacją OBD, skasować adaptację VAGiem, pojeździć 200km na pb, zrobić autokalibrację gazu, oddać do gazownika na strojenie... lub wystroić na porównywanie czasów wtrysku. Ciśnienie 1,3 bara. Dalsza jada grozi katem i głowicą.
Dwie opcje. Ciężko pracuje zwora elektromagnes lub uszkodzoną sprężyna w zworze. Dwa przednia tuleja źle nabita tj. ona ma taką małą przerwę aby ciasno wchodzić. Jeśli była krzywo wbitą lub zostały zadziory w głowicy to będzie się blokować. Tuleja ma numer sbu9022. Po montażu musisz złapać za zęby i ręką wyciągnąć jeśli tak będzie to masz ok.
Przy lewym powietrzu wolne obroty nie były by stabilne, nie mniej pasuje to do nieprawidłowego składu mieszanki, warto sprawdzić. I jeśli nieszczelność w pobliżu głowicy to będzie silnikiem "telepać".
Czy ktoś jest wstanie konkretnie podać mi różnice pomiędzy silnikami TDI i SDI, chodzi mi o goły słupek, czyli wszystko wewnątrz głowicy i silnika montowanych w octavia i golf 1999r? Proszę konkrety a nie prawdopodobnie są podobne...
można szukać w wielu kierunkach: 1. sterownik klimy 2. uszczelka pod głowicą Jaki to silnik, czy ma klimatronic, przebieg, inne objawy?
siwy dym może też oznaczać uszczelkę pod głowicą, płynu Ci czasem nie ubywa? Dodano po 2 ewentualnie wybite gniazda wtrysków i uszczelniacze zaworów, miałem taki sam przypadek tylko w bre i okazała się głowica do roboty
W jaki sposób można sprawdzić czy EGR działa poprawnie? Jak jest zimny silnik zawór jest zamknięty. Niema tam żadnych przewodów sterujących w nim. jest przykręcony do głowicy i jeden przewód idzie do tej pseudoturbiny.
Głowica po zatarciu wałka, nie przestrzelone panewki na nowo, wałek wyjęty gdzieś ze złomu, bo to rysy po przewracaniu na hałdzie, nie zużyciowe. Ogólnie porażka.
Wejście wałka ssącego od strony wariatora poza głowicą w miejscu obudowy wałków jest porysowane tam gdzie ma miejsce zaworek olejowy...wałek nie do naprawienia podobno ( napawanie i szlif nie pomogą?)....głowica nie porysowana i nie przeosiowana bo była sprawdzana...
odepnij kostkę od czujnika temperatury czujnik masz w obudowie plastikowej która jest przymocowana do głowicy ,po odpięciu sprawdź temperaturę
Się wyciąga. Zostaw go, jak ukręci się świeca to wtedy będzie sraczka, bo głowica do roboty. :_)
jak nie chcesz jeździć po pseudo mechanikach to napraw. Jak wymieniłeś termostat to teraz wymień nagrzewnicę albo głowicę. Albo obie rzeczy na raz :)
Jaki silnik? Jak na PD to: na 99.9% problem leży w kostkach od pompo wtryskiwaczy w głowicy lub wiązce silnika, lub uszkodzenie samego pompowtryskiwacza, po podłączeniu pod "komputer" wystkoczy błąd "Zawór pompowtryskiwacza cylinder "X" przerwa w obwodzie lub granica regulacji przekroczona. Na początek trzeba podkręcić plastikowy dekiel głowicy i poprawić...
A co by trzeba przy tej głowicy przerobić? bo akurat mam możliwość i maszyny do
Jeżeli sucho pod silnikiem to wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą, lub jak pisał gps79 mikro pęknięcie bloku. Częsta przypadłość.
Ale np. 2.0 tdi podobno należy unikać. A znaleźć coś 1.9tdi to graniczy z cudem. Czy wszystkie 2.0 tdi będą obciążone wadami? 2.0 to się dopiero do czegoś nadaje od wersji na CR i też nie każdej, ale to poza budżetem. 1.9 unikać BXE i BLS, reszta w miarę ok o ile nie będzie głowica do roboty, wałek, szklanki, itd...
Witam, skoda octavia II 1.9 TDI BXE, co 50-100km podczas jazdy szarpie silnikiem i pojawiają się błędy: P3103- przepustnica; P1664-zawory pompowtrysiwaczy; Przepustnica była uszkodzona (spaliło również bezpiecznik) do tego wymieniłem wiązkę w głowicy na oryginał, ale po krótkim czasie te same objawy i błędy. Co może być ?
Należy zacząć od sprawdzenia układu rozrządu. W trakcie wymiany, która będzie Pan przeprowadzał, proszę zweryfikować ustawienie z użyciem odpowiednich narzędzi. Z opisywanych objawów można wnioskować, że coś jest nie tak z synchronizacją wału korbowego i wałka rozrządu. Drugim problemem, który może powodować takie objawy, jest stan czujników temperatury:...
Auto odpalone. Okazało się że w nowym silniku była pęknięta głowica na kanale zasilającym pompo-wtryski i kompresja z cylindrów wydmuchiwała paliwo. Temat uważam za zamkniety.
Stara świeca wkręcona była na klej w tulejkę i dlatego nie da sie tego rozkręcić teraz . Może LOCTITE . Tylko ten średni bo inaczej następna zmiana świec to rozwiercanie tego albo szukanie głowicy .
Mi też wygląda to na zapowietrzenie lub uszczelkę pod głowicą,chociażby z tego powodu,że nagrzewnica nie działa.
Dzięki za informacje, mam jeszcze jedno pytanie, już nie tak bezpośrednio dot. głowic ale związane z tematem (tak mi się wydaje) chodzi o kody OBD2. A mianowicie chodzi mi po głowie zrobienie prostego komputera pokładowego który przez OBD2 komunikował by się i wyświetlam różne informacje.Poprzez niektóre kody udało mi się już odbierać informacje, ale...
Jak układ wydechowy jest nieszczelny, zwłaszcza na linii głowica sonda to tak samo mogą być spierdzielone odczyty. Tak samo w dolot i wszelkie podciśnienia.
Bierze olej... Spróbój zmienić uszczelke pod głowicą ale n ie wiem czy to coś da
Tak 11 na każdym czyli raczej kiepsko NIe wiem co napisać , to silnik turbo i jest odprężony i ciśnienie 11 nie jest jakieś najgorsze, dolej oleju i zobacz czy wzrośnie. Dodano po 2 Jego nie obchodzi czy tuleje trzymaja wymiar czy nie. Nawet jak nic nie wymieni musi wziąść za godziny. JAk już rozbiórka to pomiar cylindrów i szlif jak potrzebny . Do...
kruciec tylny głowicy /nad skrzynią biegów/ z wyjściem na nagrzewnię. Jak się nie mylę 4 piny
Możesz zrobić tak, jeździć tylko na benzynie i podmienić wtryskiwacze benzynowe miejscami, np 1 z 3. Jak będzie wtedy wypadało na 1 to wtryskiwacz pada, a jak nadal na 3 to najprawdopodobniej głowica do roboty. Podpalone zawory. Możesz zmierzyć kompresję dla pewności.
Po dwukrotnym podgrzaniu swiec pali od strzala. Przyczyn bym szukal w podgrzewaniu swiec. Temperatura silnika w normie. W tamtym roku była robiona głowica i rozrząd. Wszystko z silnikiem poza tym odpalaniem na zimno ok.
Wyciągłem pompki i faktycznie oringi zużyte. Gniazda wyrobione, więc na razie założyłem nowe uszczelniacze auto przestało szarpać i ma więcej Nm na wolnych obrotach. Jak uzbieram kasę głowica pójdzie do roboty i przy okazji rozrzad zrobię. Dzięki za pomoc!
Mimo kompresji te silniki mają wadę pierścieni.Nie ma co się łudzić.Głowica i pierścienie trzeba robić...
sprawdź jak spali bez sondy, u mnie lepiej było na odpiętej jak na podłączonej niesprawnej.ale ja głównie lpg zależy jakie miałeś problemy.moja pęknięta głowica załatwiła? dwie sondy/tanie były?/ :cry:
No ten silnik to akurat mega wolno się nagrzewa. U mnie w skodzie Octavia dopiero po 10 km osiąga jakieś 75-80C. Który rok bo 2002 poprawili ten silnik. Miedzy innymi dłuższe świece żarowe. Wyleciał hydrauliczny napinacz paska rozrządu. Inny/poprawiony odlew głowicy (nie siada tak bardzo). Z racji dłuższych świec inne uszczelki pod głowicę (ciut grubsze).
znalazłem przyczyne to uszczelka pod głowica była nieszczelna ijeden zawór wydechowy podpalony zobaczymy po wymianie i naprawie...jestem dobrej mysli...
Wałek pd? Co to i czemu sluzy wałek pd jest to wałek od pompo-wtryskiwaczy sama głowica miała pęknięcie i u mnie pokazało to na próbie kompresji na poszczególnych cylindrach
Witam. Jeśli piszę nie w tym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie. Jestem zmuszony z względów finansowych samodzielnie wymienić napęd rozrządu. Wymienialiśmy kiedys czy to w polonezach czy w oplu 1.6. Mógłbym prosić o instrukcje jak w skodzie octavi 2.0FSI o kodzie BVX wymienić napęd rozrządu, na co zwrócić uwagę. Głowica jest w naprawie po...
Ugięcie korby nawet 1 mm może pogorszyć prace tym bardziej tak zniszczony tłok. Wiesz że grubość uszczelki a AFN dobiera się do wysokości wystawania tłoków w GMP. Planowanie głowicy nie ma z tym związku no chyba że zawory wystają (zamknięte) ponad płaszczyznę lub są za bardzo wpuszczone w głowicę. To co prawda powinni wiedzieć w szlifierni ale zawsze...
Stwierdzono naocznie i namacalnie - AS 13157. Komplet oringów, uszczelniaczy zaworu głowicy, tłoka, listwy wraz z teflonowymi wkładkami i simmeringami. Zamykam.
Pewnie siada uszczelka pod głowicą. a co do pompy wody to kiedy zmieniałeś rozrząd z tą właśnie pompą? mozna jeszcze sprawdzić chłodnice czy nie zamulona?
Jak już masz ten śmiszny kabelek, to sprawdź chociaż czy widzi obroty/dawka itd przy rozruchu. Choć podejrzewam problem z paliwem. Trzeba zapiąć manometr i sprawdzić wydajność pompy tej w zbiorniku(jak jest) i najważniejsze ten na głowicy tandem. Wtedy można mówić o jakiejkolwiek diagnozie choć to jeszcze nie wszystko. Lub możesz jak to robi 90% naprawiaczy...
Pojeździłem dzisiaj trochę i zrobiłem nową mapę wraz z korekcją mnożnika: http://obrazki.elektroda.pl/1195612400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4409083300_1... Lepiej tego nie umiem ustawić, szczególnie obszaru gdy czas wtrysku jest długi - sama rozjechana końcówka wykresu, tam od pewnego momentu podnoszenie mnożnika...
Skończyło się na wymianie silnika, bo za trzecim razem urwało rolkę rozrządu a gwinty w bloku silnika i głowicy były już nie do odratowania. Na szczęście ja się wcześniej do tego nie dotykałem.
Ja osobiście zaczął bym od remontu silnika.. I mówię tutaj całkowicie serio.. Bo dla mnie nierealne jest by silnik brał 0.5 czy 0.7 l na tysiąc km a tym bardziej półsyntetyka :| W zasadzie w takim silniku nie potrzebna jest wymiana oleju przy dolewkach w takich ilościach :D Z racji instalacji LPG zainteresował bym się głowicą.
Dwumasa Luk-a ma 20 tyś km. Wtedy też była robiona głowica (planowanie ,zawory,uszczelniacze zaworowe, szklanki , nowy wałek , uszczelka pod głowicą, nowe gumki do pompek, nowy zawór EGR). Da radę jakoś sprawdzić dwumasę bez rozbierania (chodzi o kąt luz bez działania sprężyn tłumiących).
Pacjent Skoda Octavia 1,6 tdi, 2012 rok, 105 km. Zerwany pasek rozrządu, zrobiona głowica, nowe wałki, rozrząd na blokadach. Układ paliwowy odpowietrzony, odpala i jeździ tylko jak.Ospała reakcja na wciśnięcie gazu. Mocy brak w całym zakresie, w okolicy 3 tyś czuć lekki wzrost mocy, tak około 10%. Na autostradzie z górki pojechał 140 km. Błędów brak....
Pompowtryski "be" - czemu? w trupku wszystko będzie "be", nie tylko pompki. Sam kręcę 3 setkę silnikiem z Pd - nie narzekam. Też kręcę i to BKC, tylko co z tego jak autor tematu koniecznie chce mieć tanio. Jak przyjdzie wyjmować pompki do wymiany uszczelnień i okaże się, że głowica jest do roboty, to też można się w niezłe koszty wpakować. Tak się...
Tak ma być. Przy głowicy 108 st w chłodnicy 90 o aby nie stresować kierowcy koncern Vag przekłamuje wskazania licznika. Jak nie chcesz aby się grzał uruchom klimatyzację.
Re: 1,9 TDi PD - omówienie typowych usterek głowicy silnika Jeżdżę Skodą Octavia II z silnikiem 2.0 140KM, przebieg 170 tkm. 9 miesięcy temu zdiagnozowano nieszczelność na 1 i 2 pompowtryskiwaczu. Wszystkie 4 zostały poddane regeneracji i po przejechaniu ok 7000 km objawy się powtarzają. Zarówno serwis Skody jak i regenerujący pompki Bosch stwierdzili...
wystarczy na przekaźniku zamontować 2 obwody jesten pomiędzy czujnikiem temp a ecu oraz drugi między rozrusznikiem a masa. wtedy w momendzie kręcenia silnikiem przekaźnij będzie zawsze odłączał czujnik temp i ecu bedzie podawało dawke startową zimnego silnika jak juz odpali to z powrotem przełączy go na zwykły obwód. przy całkowitej eliminacji problemu...
Powoli zaglądam do tego auta. Pompa paliwa LUK BMF, mokra od ropy. Z tego co podejrzałem to na metalowej uszczelce, nie gumowej, wystaje metalowa międy głowicą a pompą. Warto zakupić komplet uszczelek 180zł i uszczelniać? Używki pewnej ciężko będzie ogarnąć. Może ktoryś z kolegów posiada na stanie pewnego Boscha.
1) Powinien się wyświetlać komunikat o którą żarówkę mu chodzi (ew. można podejrzeć VCDSem). Wymień ją. Stosuj markowe żarówki o nominalnych mocach, każde odstępstwo mocy żarówki zaowocuje zaświeceniem kontrolki. 2) Przy takim montażu listwy możne powiedzieć, że to normalne... dalej od głowicy już się ich chyba nie dało zamontować. 3) Zapewne tak, na...
Sprawdzić szczelność głowicy, na nagrzanym silniku mogą się pojawiać pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym, nadpalone gniazda zaworów tez daja podobny efekt. Spróbować na nowych świecach.
W tej skodzie częsty problem to zakamieniona nagrzewnica. Ale też termostat. W moim przypadku wahania temperatury doprowadziły silnik do ruiny, remont głowicy pierścieni i panewek. Nie lekceważyć tego zbyt niska jak i zbyt wysoka temperatura doprowadzi do dużych wydatków.
Pompa wody kiepskiej jakości plus zasyfiona nagrzewnica. Jeśli masz silnik Tdi PD to jeszcze padająca uszczelka pod głowicą (puszczająca spaliny do płynu na 2 i 3 cylindrze) zapowietrza nagrzewnice. Tak że masz trzy rzeczy do sprawdzenia.
Witam.Musisz wytężyć wzrok i zobaczyć gdzie on wycieka,zwróć uwagę na króćce przy głowicy jeśli przy nich będzie nalot coś jak śniedź to je wymień.Korek nie może mieć dziurki wymień go na nowy.Możliwe jest też że wycieka przez pompę wody.
Plyn albo wycieka albo jest wyrzucany przez zbiornik. Jak ta druga opcja to przważnie głowica popękana. Co do palenia rano to przeważnie problem zapowietrzonego układu paliwowego. Pierwsze pytanie kiedy był foltr paliwa wymieniany? Błedy w silniku? Np uszkododzenie czujnika wałka rozrządu daje takie objawy.
Kurcze, ja się nie znam, więc pytam, po to to forum podobno. Napisałem silniki 2.0=> www .....głowica nissana=> delikatne i raczej nie do lpg. Poszedłem do gazownika i mówi, że silniki IDE są do bani. Mondeo to tak jak z Octavia niby jest, ale ciężko kupić coś w dobrym stanie (i jest drogo i rdza). Nie szukam cacka, wiadomo trzeba będzie dołożyć - przykładowe...
W silnikach tdi tak już jest że kontrolka tak krótko świeci, świeci dłużej gdy temperatura spadnie poniżej 5C. Przed odpaleniem spróbuj zdjąć kostkę z czujnika temperatury, jest na króćcu wychodzącym z głowicy(gruby przewód wodny). Jeśli odpali dobrze prawdopodobnie trzeba ustawić początkowy kąt wtrysku na pompie ale to tylko VAG-iem.
Skoro napinacz poluzował i auto nie chce zapalić to raczej nie wróż dobrze. Więcej niż pewne że zawory oberwały - głowica do naprawy. A ustawić rozrząd w tym silniku daje się łatwo i szybko, wymagane blokady pompy wtryskowej i wałka rozrządu, wał ustawia się w GMP 1 cylindra, w okienku skrzyni biegów ukazuje się wtedy znak ustawczy. Proponuję poczytać,...
Logi bardzo ładne i czyste. Turbo ładnie trzyma ciśnienie. Przepływomierz nie tnie dawki trochę duże wartości z niego ale jest ok. Wyrobiona głowica pompy może dawać spore spadki mocy ale powinien być też problem z odpalaniem. Przytkany wydech. Nie kopci na czarno. Często lubią VAGu zadrzewieć i zapiec się tylnie hamulce. Konkretnie ręczny.
lub inne zjawisko związane z wymianą mieszanki (brak krzywek na wałku, podparte zawory) Biorąc pod uwagę ciśnienie na 1 cyl. i stan świec , ewidentnie mokry tłok po wyjęciu świec w tym kierunku chciałem podążyć. Zmyłką może być to że nagle przestał zarzucać świece a tłok nie był już mokry. Na tą chwilę dla mnie podejrzane są : sprężyny zaworowe , zawór...
A ja zacytuje problem kolegi z innego forum: " Niedawno u "fachowca" wymieniałem pasek rozrządu wraz z rolkami(po ok. 85 tys.km - samochód skoda octavia tdi 90 koni kupiłem przy 75tys. km). Po przejechaniu kilkuset kilometrów - awaria silnika. Co się okazało, rozleciały się "szklanki", powyginały zawory 4szt lekko uszkodzona głowica przy jednej ze szklanek....
uszczelka głowica octavia licznik octavia octavia transit głowica głowica
muzyk pendrive schemat prasa hydrauliczna uchwyty drzwiczek
alternator rozładowuje akumulator skasować citroen
Producent hulajnogi Kesser ESC X10 - kto to jest? Koszt naprawy pokrywy baterii Olympus C-740 Ultra Zoom