to raczej wymiana zdemontuj i zobacz czy się rozprężają może jedna poszła i jedna prawie daje radę demontaż to chwila a koszt wymiany też niewielki 30-50 zł max
Musi być sprawny silnik i zamek klapy.
czy w programie VAG (Polski VAG) można ustawić parametry otwierania Silniczka, kąty itp
Wymiana na nową.
Powinno podejść coś takiego D2HW-EL291H-A515-AQD, blaszkę prawdopodobnie powinno dać się przełożyć.
Aby dostać się do switha w zamku musisz: - zdjąć plastik tylnej klapy (jest na zatrzaskach) - odłączać złączkę wiązki elektrycznej przy zamku - wymontuj zamek (3 torxy + zdjęcie cięgna) i zobacza co się dzieje z włącznikiem. - jeżeli nic się nie da zrobić to trzeba kupić nowy zamek - 170zł w ASO
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Trzeba wejść do bagażnika i można otworzyć zwykłym śrubokrętem. Śrubokręt wkłada się w szparę pomiędzy klapą a nadwoziem przy zamku, nie pamiętam tylko z lewej czy z prawej strony i przesuwa się w bok. Jest tam taka dżwigienka którą trzeba przesunąć i zapadka się otwiera. Jeżeli nie działa z centralnego zamka, to prawdopodobnie uszkodzony siłownik (częsty...
Zupełnie inne samochody. Klapa w OCT I (VIN 1U...) w całym okresie produkcji jest jednakowa (od 1997 do 2010 w modelach Tour) OCT II (VIN 1Z...) od 2004 jeden wariant, po lifcie po 2008 drugi wariant.
Servo klapy mieszającej, zacięta klapa, okablowanie...
To schemat od 97 do 2000 jakis. A co nie pasuje?
Odłącz wtyczkę z regulatora napięcia na próbę, sprawdź przelotki klapy bagażnika, światła osłon przeciwsłonecznych.
Czy są dwie przelotki jak pytałem? Sprawdź masę na klapie(przewód brązowy), to może powodować brak wycieraczki i brak otwierania klapy z przycisku.
Jeśli działa prawa strona to raczej to nie bezpiecznik. Może być uszkodzony silnik sterujący klapą albo sama klapa. Podłącz sprzęt, powinno wyrzucić jakiś błąd.
A więc powróżmy.Zacięta klapa gasząca.
Mam wszystkie graty oprócz wiązki elektrycznej, chce tylko ogarnąć przewody zasilająco sterujące silniczka
Chyba przez ponad 30minut z zamknietą klapą i zamkniętym autem (nie wiem czy klapa ma jakiś wpływ ale wtedy jest w 100% pewny pomiar).
Gdzie znajduje się silnik nastawczy klapy dławienia V71 01274 Jest to usterka odczytana w serwisie skody. Skoda Octavia 1,9tdi z 1999 proszę o pomoc
Witam , mam problem z zamkiem centralnym od klapy bagażnika w skodzie octavie , mianowicie moje pytanie brzmi jakie napięcie powinien dostać siłownik zamka aby wszystko działało poprawnie, sprawdzałem u siebie i jest to skok napięcia na ok 0.5s ~~7V, jest to wystarczalnie duże napięcie aby pobudzić taki siłownik do życia czy będzie to winna czegoś innego,...
Lecz nie ustanie.Klapy luźne,tak to wygląda.Ja nie rozbierałem tego,bo to nie interesowłlo klienta,ani powiem szczerze mnie.Przestało klepać to git jedziemy dalej.
witam. jak w temacie, centralny zamek ani kluczyk nie otwiera bagaznika. nie slychac zadnego "chrupniecia"podczas przekrecania kluczyka. w czym moze byc problem? z gory dzieki
Klapa gaszenia zablokowana!
no tak to EGR, a nie klapa gaszenia.
Rac Raczej bliżej prawej strony. Centralnie na środku, od spodu pudła dyfuzora. Trzeba wywalić obudowę tunelu i zrobione z miękkiego plastiku wyloty "dolnego nadmuchu" - będzie wtedy widać od dołu patrząc serwomechanizm klapy. Nie spotkałem się z usterką elektrycznego mechanizmu, a w manualnych zwyczajnie wypadała osadzana na wcisk dźwignia regulacyjna...
Masz przetarte kable w przelotce klapy bagaznika
Dziękuje za pomoc. Udało się przez klapę bagażnika.
Tam jest kolego termostat sterowany elektrycznie, jest tam coś w rodzaju-jak to nazwać-siłowniczka wypełnionego woskiem czy inną ciapciają. Jest też grzałeczka która to grzeje, jak nagrzeje to się rozciąga i podnosi klapę termostatu.
Mój problem jest taki, że kontrolka nie zapala się w ogóle To nie klapa ;)
Moc rezystora może być 0.25W proponuję wpinać się w okolice modułu komfortu kable 13 i 7 (biało-niebieski i niebiesko-czarny) Gdzie szukać podłączenia do kierunków oraz jak rozwiązałeś problem klapy bagażnika?
A nie masz czasem zaciętej klapy gaszącej??
W zamku klapy, kontrolka zgaśnie jak naprawisz czujnik.
A nie gaśnie po jakimś czasie od zamknięcia klapy ? Nie naciskając pilota?
jeśli bezpiecznik od stopu jest ok to prawdopodobnie czujnik- czesto sie go wymienia.. nie świeci tylko III stop,więc wyłącznik stopu ok!,najprawdopodobniej przełamana wiazka do klapy.
Gdyby był tam prąd to żarówka by świeciła - masz tam napięcie, zapewne chodzi Ci o plusa. Masę podaje styk w zamku bagażnika. Pisałem wcześniej o kontrolce - nic nie odpisałeś. Możesz mieć uszkodzony zamek lub przewody w przelotce pomiędzy karoseria a klapą bagażnika.
Sądzę że Octavia pierwszej generacji w kombi może być dobrym rozwiązaniem.
Sprawdź przelotkę z klapy,do lampek. Pękają przewody.
Wymiana sterownika komfortu.
Mikro wyłącznik w zamku tylnej klapy do wymiany.
Wygląda na to że w przepustnicy coś się dzieje z czujnikiem położenia - to dwa potencjometry. Te wartości nie odpowiadają ECU. Trzeba by zobaczyć w blokach pomiarowych co widzi ECU w przypadku uchylenia przepustnicy. Pewnie przez nie idzie zrobić adaptacji. Co dom wycieraczek to patrzałeś na czujnik w zamku klapy?
Sprawdz przewody z klapy gaszacej do sterownika
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
Przepraszam najmocniej zile podałem wartości w Amperach chodzi o 0,35A i 0,2A, wszystkie bezpieczniki/obwody sprawdzone ,klapa zablokowana,czasowo też odczekałem.
Dzięki wielkie. Sprawdzę to po weekendzie. Zauważyłem jednak, że wszystkie drzwi raz dają, raz nie sygnał o ich otwarciu. Nie ma tego problemu z klapą bagażnika. Pozdrawiam
Mi też ta sytuacja wygląda na switch w zamku, miałem podobnie z zamkiem klapy bagażnika, wymieniłem kompletny zamek, na używany oryginał i po problemie.
a ja stawiam na "załamaną" wiązkę w połączeniu klapy z autem - sciągni gumki i sprawdź przewody
Witam Sprawdz wiązkę elektr. w przelotce Pozdrawiam
Trzeba zrobić diagnostykę vcds Dokładnie tak jak kolega pisze, a zazwyczaj siada silniczek klapy ciepło-zimno.
No ok przyczyny mogą być różne tylko bardziej mnie interesuje jak się dostać do tej klapy...trzeba wszystko wyciągać i demontować czy można się do niej dobrać jakimś sposobem???
Miernikiem sprawdź lub kontrolką czy jest ok,jeżeli jest zwarty to nie będzie sterował klapą gdyż widzi ją już otwartą.Włącznik jest w zamku w klapie.
Model modułu haka, następnie samochód jest z którego roku? Klapę bagażnika centralny zamyka? Coś się wcześniej działo?
Sprawdż klapę gaszącą...te objawy na to wskazują :D
sprawdzałeś tą klapę od gaszenia jest na przewodzie dolotowym
Do wczoraj działało wszystko, łącznie z klapą bagażnika. Rozbierałem boczek w drzwiach lewych przednich i po złożeniu nagle przestało działać.
Gdzie jest czujnik otwarcia drzwi bagażnika? Jednoczesne niegasnące podświetlenie bagażnika i sygnał otwartych drzwi wskazuje mi na właśnie ten czujnik Odpowiadam - znajduje się w zamku klapy bagażnika. Sprawdź, czy masz całe przewody pomiędzy klapą a karoserią.
Myślę że oringi na pompowtryskach są do wymiany.Sprawdź też czy klapa gasząca się nie przycina w pozycji zamkniętej.
Z klapy do samochodu - taka gumowa harmonijka.
Tak wiem, że blokada nie działa na zewnętrzną klamkę tylko na wewnętrzną. Ale nie mogę otworzyć ani z zewnątrz ani od wewnątrz. Poza tym przycisk jest cały czas wciśnięty, jak otwieram drzwi kluczykiem to on ani drgnie. A jak próbowałem otworzyć klamką wewnętrzną i przytrzymać przycisk to nie dało rady go utrzymać, bo ciągnęło go do środka. Pozostałe...
Odświeżam temat, otóż mam problem przy gaszeniu silnika strasznie telepie całą budą (ibiza tdi ASV 110KM) podobno ten zawór jest odpowiedzialny za to ? czy bardziej klapa się nie domyka? Pozdr
ludzie opamiętajcie się hahahahahah dawno się tak nie ubawiłem czytając takie pierdoły :) a może autor pochwali się gdzie miał zamontowane to "oświetlenie" ? bo może wepchnął je gdzieś koło uszczelki tylnej klapy i szyba pękła........
Klapa powietrza zimnego/ciepłego reaguje? Słychać że się przestawia? Co jest w zbiorniczku od płynu wyrównawczego? Płyn, woda, żółta maź?
Witam serdecznie. Zajrzyj pod fitr przeciwpyłkowy czy otwiera się klapa od obiegu zewnętrznego. Jak jest zamknięta to będzie parowało. Siłownik znajduje się za schowkiem przy prawym słupku i jest od tego bezpiecznik.
"Rano przez przypadek wpadłem na to że to przez klapę przednią a raczej uszkodzoną wiązke."Niema przypadków,są tylko znaki.
Sprawdzić klapę nogi/szyba w obudowie nagrzewnicy. Źle podłączony reduktor LPG lub brudna nagrzewnica.
Kolego a bezpieczniki przejrzałeś Klapa gasząca nowa założona czy używka Patrzyłeś czy działa
Zrob tak jak pisze kordel-to najlepsze rozwiazanie.
W sterowniku modułu komfortu jest zabezpieczanie czasowe po jego aktywacji w sterowniku pojawia błąd się wyłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza, bagażnika oraz lampek do czytania. Najczęściej któraś krańcówka otwartych drzwi lub klapy bagażnika jest w stanie pośrednim (ani otwarte ani zamknięte lub za długo otwarte).
Nie działa mi wycieraczka tylna w skodzie Oktawia spryskiwacz szyby tylnej klapy działa.Gdzie szukać bł ędów Pozdrawiam
witam. Mam problem tego typu, że przez cały czas niezależnie czy auto otwarte czy zamknięte, czy kluczyk w stacyjce lub poza lekko żarzy się trzeci stop w klapie. Gaśnie tylko podczas otwarcia klapy. Miał ktoś może taki przypadek? Z góry dziękuję.
Jak wyczyścisz trochę (z luźnej rdzy) i dasz odrdzewiacz (brunox ,fosol). Pozwolisz temu przereagować ,dasz wyschnąć i pomalujesz podkładem epoxydowym to jest duża szansa że rdza spod tego już nie wyjdzie. Testowane na klapie Octavia 1 fl 4 rok bez purchli.
Sprawdz stan przewodów w gumowej harmonijce u góry tylnej klapy - często pęka izolacja przewodów i przerywają się przewody.
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Ten siłownik blokuje możliwość otwarcia klapy z zewnątrz czy otwiera ją (klapa odskakuje)?Będzie problem bo zamki drzwi sterowane są impulsowo i nie wysterujesz nimi siłownika klapy. W octavii II klapą steruje bodajże bordnetz i bez kodowania się nie obejdzie
Maciach , co brniesz da;lej , jak sam napisałes ,że "kopnąłeś " w skrzynkę bezpieczników pod klapą i się "poprawiło". Szukaj tam niekontaktu!!
1-sza sprawa prowdopodobnie komputer w samochodzie wpisał sobie błęda pasowałoby go podłączyć do komputera i to wykasować oprogramowanie do vw skoda jest popularne i z tym niema problemu 2-ga sprawa prawdopodobnie jeżeli jest fabryczny c.z to powinno ryglować klapę sprawdz może siłownik jest uszkodzony
Powinna zamknąć się klapa gasząca a nie egr.Zmień mechanika lub nie przekręcaj jego wypowiedzi.
Co zrobić z grzechoczącą sztangą od turbo ? Wyjąłem turbinę do regeneracji, wyregulowali klapę bo ponoć miała luz ale nic to nie dało, ewidentnie jak przytrzymam ręką metalową sztangę to ustępuje ten dźwięk. Ma ktoś na to jakiś patent ?
Ta klapa gasząca nie odpowiada za ASR tylko za łagodne (bezwstrząsowe) gaszenie silnika, zamyka się ona na 3 sekundy po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję OFF a następnie ponownie się otwiera i ot jej cała rola, coś niezrozumiale opisujesz pozycję klapy : "przepustnica się zamyka...silniczek po wyłączeniu zapłonu cały czas próbuje ją domknąć...jak...
Sprawdź czy z pod auta nie kapie jak pompka chodzi, albo z bagażnika z klapy, ewentualnie załamany przewód w przelocie do klapy albo przy pompce z przodu w nadkolu.
Przy zerwanym sprzęgle nic by nie chłodziło. W blokach pomiarowych można sprawdzić czy temperatura parownika oscyluje w granicach 5 stopni jak nie to coś ze sprężarka ,zaworem skraplaczem lub parownikiem. Jak na kompie ma 5 stopni a dalej nie chłodzi trzeba sprawdzić czy czujnik nie oszukuje. Jak też nie to zostaje jeszcze klapa temperatury i czujniki...
Normalny objaw, klapa gaszenia zamyka się, dusi silnik a po 3 sekundach cyka jednorazowo.
Nie ma sensownej odpowiedzi bez dokładnych oględzin bo oprócz progów w samochodach są jeszcze podszybia, tylne klapy, dolne ranty drzwi, zawieszenie jedno i drugie, układ wydechowy, silnik, hamulce i cała masa innych dupereli o przebiegu nawet nie wspominając.
W passacie b5 na przykład zamyka i domyka a także rygluje z tylniej klapy. także jak mu domknie szyby z tylniej klapy to może się wpiąć tak jak napisałeś milejow. Dodano po 1 Albo na żywca zwalić tapicere z prawych. I z nich pociągnąć ale to mniej fachowe rozwiązanie Dodano po 1 Po Can tylko komunikacja z drzwiami. Klapa nie.
Przewody masz za plastikami po lewej stronie nóg kierowcy. Odkręć mocowanie "rączki" klapy silnika, później wkręty ukryte pod zaślepką na wysokości progu. Za tą maskownicą jest kostka z przewodami.
BCM jest spięty z przekaźnikami po stronie kierowcy. Znalazłem rozpiskę pinów. http://forum.octaviaclub.pl/forum/octavi...
https://www.olx.pl/d/oferta/skoda-octavi... 440 przebieg. Robione progi (ruda i tak wychodzi, mam fotki), zrobiony rozrząd + dwumasa i sprzęgło + wymieniona klapa bagażnika. Prywaciarz. Nadmienił, że do zrobienia uszczelniacze wtrysków, bo nie odpala od strzała. Brak papierów na naprawy, bo "ma swojego mechanika". Albo to: https://www.autoscout24.pl/oferta/skoda-...
Bez zdejmowania tapicerek drzwi się nie obejdzie. Nie wiem na sto procent, ale podejrzewam, że pod tapicerką są blachy zakrywające wnętrze drzwi. Jeżeli tak, to pewnie były demontowane i uszczelnienie w postaci ścieżki z masy uszczelniającej jest uszkodzone i trzeba nanieść nową ścieżkę i złożyć (skręcić). Znajomy miał to samo w passacie B5. Co do podsufitki...
Witam. W mojej Octavi 2.0 2006 wystąpiły dokładnie takie same usterki jak opisane w temacie z pyknięciem i spadkiem napiecia w tym samym momencie. Pobory prądu bardzo podobne jak w poście i zachowanie samochodu takie samo. Odłączałem podzespoły, sprawdzałem okablowanie na przejściach drzwi i klapy bagażnika. Wszystko wygląda dobrze. Znalazł ktoś rozwiązanie...
Czy klapa bagażnika i zderzak tylny Octavii 2 kombi wersja poliftowa będzie pasować do wersji przedliftowej? Dzięki
Znając życie chodzi o klapę gaszącą Ja bym ją rozebrał i wymył z oleju potencjometr
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
Gdy był kupiony to tylko był błąd jakiegoś zaworu ciśnieniowego - po wykasowaniu nie wrócił. Po wizycie u magika od klimatyzacji wszedł on właśnie w BS i po tym zabiegu jest właśnie ten błąd którego nie da się wykasować. Auto zostało kupione z taką klimą - czyli klapy działają inaczej niż powinny.
1.9 tdi 105km.ma klimatronic dwustrefowy,przebieg 140 tys.mysle ze uszczelka raczej nie,bo by sie zagotowal,po podlaczeniu do vag pokazuje blad:01271 nastawnik klapy sterujacejalbo jakos tak,ale da sie ten blad wykasowac,lecz po pewnym czasie wraca.obserujac zachowanie ogrzewania to wydaje mi sie ze nie ma to znaczenia na ogrzewanie,po prostu grzeje...
Octavia O2 1.9 TDI kombi, 2007, klima manualna zwana też półautomatyczną. Od wczoraj strumień powietrza płynącego do kabiny jest znacznie mniejszy niż poprzednio, niezależnie czy w obiegu zamkniętym czy nie. Dmuchawa pracuje na każdej z czterech prędkości i słychać ją dobrze, powietrza prawie wcale nie czuć, nawet na 4. biegu jest ledwie wyczuwalne,...
Jeździłem autem, martwią mnie słabe hamulce i słabe przyspieszenie. Na zimnym jałowym silniku nic nie trzęsie, pracuje równo. No to nad czym jeszcze się zastanawiasz? Auto od handlarza, silnik myty itp. To plus przebieg powinno zdyskwalifikować ten samochód z dalszych rozważań. Słabe punkty - gnijąca tylna klapa, progi z przodu plus przednie błotniki....
Witam po dłuższej przerwie. Znalazłem opis kodu - przełącznik w zamku klapy tylnej. Po wymianie spokój. Dzięki wszystkim za włączenie się do tematu.
Ale to nie chodzi o klapę bagażnika, tylko maskę silnika, do oświetlenia maski nie ma lampki.
1.6 to zapewne AKL...jeżeli w sterowniku nie ma błędów to łapie gdzieś lewe powietrze,do wymiany uszczelki kolektora dolotowego-wszystkie osiem to taki „pakiet startowy”Sprawdź dokładnie odmę,szczególnie tą małą harmonijkę i cienką rurkę koło przepustnicy nie może być żadnego pęknięcia.Spotkałem się również z uszkodzoną rurką podciśnienia...
mam problem z centralnym zamkiem od strony pasażera... szyba unosi, domykanie też działa... zamykając kluczykiem od strony kierowcy, zamykają się wszytskie drzwi oraz klapa bagażnika, oprócz drzwi pasażera... co może być tego przyczyną> proszę o pomoc...
Poniżej schematy z Golfa VII ale powinno to pomóc. Zobacz czy sterownik wentylatora ma zasilanie. Reszta działa - klapy itd? https://obrazki.elektroda.pl/4510641700_... https://obrazki.elektroda.pl/6158431500_... https://obrazki.elektroda.pl/5894396900_... https://obrazki.elektroda.pl/3919394600_...
Witam. Po zgaszeniu silnika i wyjęciu klucza ze stacyjki zaciął się centralny zamek? Niemożna wcale zamknąć wszystkich drzwi na klucz i tylna klapa bagażnika nie chce się otworzyć, nic nie było zalane. Co można zrobić?
zamek klapa octavia skoda octavia klapa octavia klapa bagażnik
bezpieczniki kierunkowskazów naprawić wzmacniacz kraków halogenowy transformator
zmywarka sl1501b philips 58pus7855
Strzelanie w gaźnik silnika Tohatsu 6 HP - przyczyny i rozwiązania Szarpanie skutera 4T 80cc na początku jazdy - przyczyny i rozwiązania