Robiłem ostatnio remont 30-ki i po założeniu nowego termostatu alkoholowego na postoju na wolnych obrotach silnik rozgrzewa się do 80-ciu stopni. Trójwskaźnik w tych ciągnikach każdy inaczej pokazuje i nie jest w ogóle wart zaufania. Poszukaj jakiegoś bardziej wiarygodnego żeby być pewnym temp. silnika.
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
Tutaj masz dla różnych ciągników. Jest tam 385 i na tym się wzoruj . Podane są wartości ciśnienia sprężania dla silników w dobrym stanie i do remontu. http://obrazki.elektroda.pl/4004183700_1...
Ile ten silnik przepracował, że tak wyglądają panewki? W moim C 330 po 9000mth ledwo widać ślady że pracowały. Co do tulei to zrobiłbym szlif jeżeli są oryginalne. Do tego nowe tłoki WSK Gorzyce i będzie ok. Reszta tak jak kolega (at)kwok napisał. Oleje Superol czy Turdus nadają się do smarowania pługa żeby nie rdzewiał. Niekoniecznie. Superol przy...
Miał, czy nie miał, masz rozbity albo sworzeń tłokowy albo na panewce na wale. Tak i tak remont się szykuje...
Nie, dopiero będzie wyciągany i się pytam bo będę robił remont silnika
kolego seweryn czytajcie post kolega napisał ze robił remont silnika .
Jeden o ciągniku drugi o silniku ;)
Pamietaj tylko aby zmienić olej i filtr na dotarciu na świeży po niewielkim przebiegu.
witam jestem nowy i niewiem czy na temat pisze Mam problem z ursusem c 355 zrobiłem kapitalny remont silnika i kopci kopci mi cały czas na czarno
Na zimnym silniku będzie większe ciśnienie, w miarę rozgrzewania będzie spadać,ale nie powinno spać tak drastycznie z 4 do zaledwie 1 at Jeśli silnik miał remont robiony nie dawno to jeszcze jest kwestia dotarcia(silnik musi się spasować,uszczelnić,chyba że nie był dobrze zrobiony remont?).
sprawdz termostat,,chłodnicę może być mocno zakamieniona
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
I masz remont silnika przeprowadzony :)
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Potwierdzam słowa kolegi ftp.kowal. Mianowicie jakieś 50 mtg temu wymieniałem pompę olejową w moim c360 z silnikiem 4003 (taka sama jest do 3p czy mf) i tam zawór był wbudowany w korpus pompy zarówno w demontowanym jak i nowym.Te podkładki pod sprężyną to było "lekarstwo" mechaników w dawnych PGR'ach czy POM'ach na świecenie się kontrolki od ciśnienia...
A ile musi zrobić URSUS C-360 motogodzin po remoncie silnika żeby można było ruszyć w pole?
Zdarza się że tuleja wpadnie za głęboko i może to być przyczyną wydmuchania uszczelki. Mierząc najszersza powierzchnia tulei patrząc od góry ma wystawać 0,02-0,06 mm. W 60-ce zawsze po rozgrzaniu silnika dokręć głowice jeszcze raz.
Witam mam problem, zrobiłem remont silnika, wymieniłem w nim tłoki, pierścienie, uszczelkę pod głowicą i blok silnika. Dzisiaj już po zalaniu nowego oleju i nowej ropy, przeczyściłem filtry oraz wyregulowałem klawiaturę. No i chciałem go dziś odpalić, ale tylko kręci i nic. Nie wiem co teraz zrobić. Bardzo proszę o pomoc? Czy dobrze ustawiłeś rozrząd...
Witam, zabieram się za remont silnika ursus 3p, który jest połączony ze skrzynią od Zetora k25. Czy może ktoś posiada książkę napraw w pdf? Pozdrawiam
Mogą sie przycinać wtryskiwacze, albo sekcje w pompie i przestaje pracować na wszystkie cylindry- co do dymu, jeśli ktoś kopał w pompie, to mógł zwyczajnie żle ustawić dawkowanie ( za duże). Kto to remontował?, radzę pojechać do kogoś, kto zna się na tym naprawdę, bo ten remont może szybko uśmiercić silnik.
Sprawdź czy poziom oleju nie jest zbyt wysoki i czy ciśnienie oleju jest odpowiednie. Bardzo prawdopodobny będzie remont silnika.
Założyłem, że jeśli kolega robił remont, a przynajmniej go składał do kupy, to potrafi zdiagnozować i wykluczyć problemy z zasilaniem w paliwo. Również jeśli mówi, że coś go blokuje, to wie co mówi. Czyżbym był w błędzie?
Jeśli ci zgasł po stukach, to ale sprawdzaj panewki. Tam może się dziać coś niedobrego. Skoro już zdjąłeś misę to tam szukaj dalej. Ten niedawny remont daje do myślenia. Ciśnienie smarowania jest w porządku?
Witam, mam problem z Ursusem 1204. Na ciepłym silniku powyżej 1500 obr. coś stuka w silniku. Silnik jest po remoncie. Zawory są dobrze ustawione. W załączniku film z pracy silnika.
A może prowadnice zaworów w głowicy (głowicach) nie trzymają, są wytarte. Odkręc kolektor i sprwadź z której głowicy wali. Ja tak miałem w c330 olej dostawał się przez prowadnice zaworów
Remont zrobiłem sam. Nie jest to mój pierwszy remont silnika więc wszystko zrobione jest ok. Od razu po remoncie tak było
Chłopie głowice są masywne i żeliwne sprawdzałem szczelność zaworów również. Same głowice są w porządku i to one nie będą takiego dźwięku wydawać. Tylko ewentualnie tłok który w nią bije. Pierścienia górne wkładałem do cylindra i mierzyłem szczelinę to 0.35: 0.45: 0.55 i 0.60. Dopuszczalne bo producent podaje że 2.5mm nadaje się do remontu. Nie jestem...
Tylko na wolnych nie docieraj .
Witam Skąd masz pewność,że tulejki korbowodowe są sprawne?Robiłeś remont?
robilem remont silnika w Ursusie C-360, i chyba ktos obrocil kolem posrednim w czasnie remontu, jak ustawić rozrząd od początku? w tej chwili jakims trafem ciągnik pali na 2 tłok tylko!!! prosze o szybką odpowiedz, pilne, z gory dziekuje
Podstawowe pytanie ci zadam czy jest obieg wody ( płynu chłodniczego), Sprawdź jeśli wskazówka wejdzie na zielone pole, jaka temperatura wody jest w chłodnicy. Jak si zachowuje woda w chłodnicy, nie ma powietrza (bąblów), nie wygania wody z chłodnicy ? Za mało szczegółów podałeś, Dodam ze grzeje sie na wolnych obrotach i nawet nie wyjade z podworka...
Sam silnik to znajomy zawsze wozi Częstochowa firma Modestowicz i jest zadowolony.
Witam mam pytanie.Robię remont silnika w ursusie 1212 i pytanie brzmi czy mogę założyć tuleje i tłoki od turbo orientuje się ktoś?
A zestaw chełmno premium bez plusa? Potrzebuje coś dobrego ale nie w cenie 600 zł. Ciągnik robiony dla mnie. I ile może kosztować remont głowicy?
Witam. Zrobiłem remont silnika w Ursusie c-360 3P. Mechanik doradził mi żebym tylko wymienił pierścienie ponieważ ciśnienie trzymał więc je wymieniłem. Teraz ciągnik strasznie wyrzuca olej kolektorem. Mechanik powiedział że to jest chwilowe ponieważ pierścienie nie zostały jeszcze dotarte ale nie wiem czy to jest prawda. Kazał trzymać ciągnik na wysokich...
A to już zależy od stanu ciągnika. Czy po remoncie? Na jakich tolerancjach wykonany? Jak wcześniej olej był wymieniany. Silnik projektowany był pod zwykły mineralny 15W-40.
Dopóki nie masz pewności co do rzeczywistego ciśnienia jaki jest w silniku , nie powinieneś użytkować silnika . Z błahej sprawy może wyniknąć wielki remont . Pozdrawiam
jak dla mnie zle wykonany remont scisniety wał na panewkach głównych
Witam u mnie problem ten nadal pozostał nie rozwiązany mimo że prawie rozebrałem cały silnik jeszcze raz i podmieniałem wałek rozrządu na stary przestawiałem rozrząd o jeden ząbek w prawo i lewo nic to nie zmieniło moja pompa wtryskowa pracowała na innym silniku idealnie więc pompę wykluczam myślę że przyczyną takiej pracy jest nierówne ciśnienie w...
U mnie był też dziwny przypadek bo silnik przy wyłączaniu łapał lewe obroty a zimny szybko kręcił ,a zapalić nie chciał .tyle że te objawy były przy 8700 mtg więc kapitalny remont silnika i po kłopocie :D
Nie może tak skakać i żaden zegar tego nie uleczy, trudno zdalnie podać powód. Trzeba szukać co sp.....
mam podobny problem po polerce walu i zlozeniu silnika cisnienie na wolnych obrotach 1,5 na wiekszych 5, 6. pompa nowa ,, co to moze byc??? srubka mocujaca przewod z dziurka
Sprawdz czy masz termostat w obudowie zamontowany i sprawny. Wlepić ostrzeżenie za pisanie bredni ? co ma tu termostat wspólnego, jeśli silnik utrzymuje temperaturę?
Generalnie silnik do kapitalnego remontu i jeżeli powierzchnia cylindrów nie jest "zajechana" przez spękane pierścienie to porządny remont silnika i będzie jak nowy .
Tak naprawdę to ten mechanior co Ci robił ten remont powinien to zrobić, chyba że sam go remontowałeś :D
I tak będziesz przez conajmniej 50 motogodzin zmieniał?
Witam mam taki problem robiłem remont silnika ursus c-328 pierwszy raz wiec wszystko już złożyłem i jak odpalałem go na odprężniku to nic nie stukało a jak wyłączyłem odprężnik to tak stukało ale nie zapaliłem bo ak. już ledwo dyszały słabe ale chwilkę kręciło i stukało co może być nie tak przecież jak kręciłem z odprężnikiem to nie stukało a jak wyłączyłem...
Co masz na mysli poprawnego docierania ? Napisze jszcze raz co bylo robione (wymiana tuleje tloki pierscienie nowe glowice 3 po regeneracji jedna nowa i pompa regenerowana ) po takim remoncie ile i jak należy docierać silnik?
O zapłonie i rozrządzie napisałem trochę wyżej.Proszę czytać uważniej :|
Remont silnika. Pozdrawiam. Olej wycieka z pod miarki oleju tylko wtedy gdy silnik dostaje przedmuchów. Wyczyść sobie korek wlewowy oleju- wymyj w benzynie i wysusz. Może jest przytkany, służy on jako odma silnika.
Kupilem traktor z silnkiem perkinsa 3 tlowowym pochdzacym z wozka widlowego. Silnik przeszedł remont lecz dymił letkko z odmy. Teraz ma 31 motogodzin i strasznie dymi białym dymem odma.
Jak poniosłeś koszt na remont silnika , to nie rozumiem że nie chcesz dołożyć paru zł do regulacji pompy na stole.
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Zakańczam temat.
Co miałeś wymieniane i na jakie części? Ale skoro do wtryskiwaczy nie zajrzałeś w trakcie remontu. To to chyba raczej było tylko rozebranie i złożenie silnika.
Nie jesteś pierwszy który po remoncie spodziewał się szalonego przyrostu mocy. Kiedy był robiony remont, czy silnik njest porzadnie ustawiony, czy reszta nie podlegajaca remontowi jest sprawdzona? Filtry, zasilanie paliwa. Możliwe że przed remontem ciągnik nie miał takiej straty mocy jak by sie wydawało.
Kolega ma silnik źle poskładany!! w poprzednim poście pisze o stopowaniu, silnika panewek ani tłoków nie chce się sprawdzić a teraz problem z rozrządem, kolega się zastanowił czy to nie szumy z komory korbowej?. A tak z ciekawości po co zadawać tak trudne pytania skoro i tak się robi po swojemu? jeszcze jedna taka uwaga remont to się mieszkania lub...
Witam . Przyłączam się do problemu... W moim przypadku problem pojawił się po zdjęciu pokrywy pompy wtryskowej (tłoczkowa). Z wszystkich możliwych połączeń po zakupie ciągnika były wycieki paliwa, tak wiec wszystko uszczelniłem łącznie z wtryskami i pracował ładnie, ale został mi do usunięcia wyciek z cięgieł pompy wtryskowej. Po uszczelnieniu , złożeniu...
syntetyki mogą wymyć silnik , co może spowodować potężne wycieki. Silnik idzie do remontu (jak pisał Kolega) - to co ma wymyć? Przy remoncie jest m.in. dokładne mycie dla weryfikacji części. Chyba że ten remont to taki jak w POM-ie...
Witam jestem w trakcie remontu ursusa c360 silnik będzie miał kapitalny remont słyszałem ze montują tuleje od zetora o większej średnic aby zwiększyć moc ale od jakiego modelu zetora tego nie wiem i czy to się wiąże z roztaczaniem bloku silnika. Czy ktoś robił może taka przeróbkę lub wie coś na ten temat
Ale w równej pracy silnika silnik nie kopci tylko przy dodawaniu gazu, silnik swoje lata ma, ale według mnie to okaz zdrowia. Paliwo niespalone to ma kolor biały- szary a nie czarny czarny to znaczy ,że silnik bierze olej i wtedy to pierścienie bądź cały remont silnika. :D
Wyżej wymieniony ciągnik posiadam od wiosny br. zacząłem nim pracować latem głównie w kosiarce rotacyjnej, i po jakimś czasie zaczął gasnąć po 10 minutach koszenia, wymontowałem pompę wtryskową regeneracja wraz z wtryskami, później wyszło że wydmuchało uszczelkę z pod głowicy wymienił uszczelkę przy montażu pompy i jeszcze kilka innych pierdół... I...
Ustawiałem według instrukcji luz dla pierwszego stopnia sprzęgła 4mm a dla drugiego 10mm. No dzisiejsze zamienniki są jakie są ale czy to może być przyczyna?
jesli tak manometr pokazuje - mozna byłoby pompe oleju podmienić - co do oleju nie zaszkodzi wymienić - ale jesli olej i pompa nie pomoze kłania sie remont
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
Witam, przeprowadzam właśnie remont silnika w moim Ursusie C-360 - zakupiłem nowe tuleje i tłoki, jednak mam problem z założeniem pierścieni na tłoki - w sumie przypada 5 pierścieni na tłok - jeden kompresyjny (chromowany), dwa kompresyjno-zgarniające i dwa olejowe, z czego jeden posiada sprężynkę - właśnie ten zajmuje mnie najbardziej, bo w starym...
Witam wszystkich. Proszę o pomoc. Mój Ursus miesiąc temu przeszedł generalny remont silnika. Jest już po dotarciu. Problem wygląda następująco: odpalam 60 3-4 razy obróci, złapie i wchodzi na obroty, albo zgaśnie i normalnie odpala za drugim razem. Przy tym jak obraca te 3-4 razy z komina nie leci dym, tak jak by paliwa nie było. Później cały dzień...
Zauważyłem, że jedni wciskają głowicą, natomiast inni wbijają drewnem i młotkiem. Bo jedni i drudzy nie mają bladego pojęcia o remontach silników.
............ chce zrobić inaczej albo jak orginał chce spróbowac jakoś inaczej zrobić raz to wszyscy zaraz gadają ze każdy silnik ma to i tamto itd. Bo widać "zęby zjedli" na tych silnikach i wiedzą o co w tym wszystkim chodzi. Chcesz robić "inaczej" - działaj - nikt Ci nie zabroni. Chciałbyś usłyszeć to o czym marzysz (w/s tych silników), ale nikt...
Wręcz rzeczy nie możliwe do zrozumienia , po prostu się poddaje nie widząc tego silnika , bo przecież nie ma rzeczy nie możliwych , ale 10 lat temu nie wiesz jak był ustawiony rozrząd przed remontem. Pozdrawiam Zbyszek
Może to być też ropa z lejących wtrysków. Gdy silnik był przed remontem ropa mogła przenikać przez pierścienie do oleju, po uszczelnieniu cylindrów nadmiar paliwa wyrzuca w komin.
witam mam problem przy ustawieniu luzów zaworowych w ursusie 1224 silnik jest po remoncie po ustawieniu luzów co 2 obrót zachodzi kolizja na ssących ciągnik kupiłem nie dawno i silnik okazał się zniszczony (odbite zawory na tłokach)
Aha. Czyli można powiedzieć że silnik jest ok. Jeżeli były by to spaliny to chyba było by widać prawda? Przed remontem wyraźnie było widać jak spaliny się wydostają i pokrywa była zalana olejem, a tu nie widać że coś leci tylko ja przyłożę rękę to czuje podmuch powietrza.
Pompa wtryskowa + wtryskiwacze do remontu/sprawdzenia. Dzisiejsi pompiarze to żenada (oczywiście nie wszyscy). A początek wtrysku dobrze ustawiony czy na oko?
Zatkany kanał raczej nie bo w bloku nie ma a do głowicy idą dwa. Co do palenia to nie jest powiedziane. W czterocylindrowym silniku możesz różnicy nie zauważyć tym bardziej po remoncie z przyzwoitą kompresją.
W każdym razxie każdy mechanizm złożony z nowych częsci, podlega zwiększonemu tarciu, z naturalnych względów - więc logiczne, że powinno sie to wszystko dotrzeć i ułożyć, zanim zacznie właściwie ze sobą współpracować. Ja to całkowicie rozumiem, i wierz mi że się z Tobą całkowicie zgadzam. Na pewno zrobiłeś więcej silników niż ja, jednak ja kilkanaście...
Nie odpuściłem sobie. Tylko ze względu na kłopoty finansowe i mrozy, odłożyłem to na dalszy plan, a i tak wiem że się to uda :) tylko no na pewno najpierw będę musiał zrobić remont silnika, żeby móc na turbo osiągnąć to co chcę.
Ale olej nie pokazuje się już w laskach popychaczy...A wszystko było oczyszczone i dmuchane...czy możliwe żeby był uszkodzony jakiś kanał olejowy? Przed remontem było smarowanie a teraz na jednym nie ma...
Co do oleju mam zalany silnik olejem AGROL STOU PLUS 10W-40 dosc dobry olej
Pewnie bierze olej z silnika. Niestety tego sie nie da wyregulować, trzeba remont silnika. Uszczelka pod głowicą może uszczelniacz do wymiany. Wlepić ostrzeżenie?
Jeżeli utrzymywało się ciśnienie na 5 bar, to na tyle jest zawór ustawiony w pompie oleju. 8 bar pokazał manometr przy zimnym oleju, gdzie nie zdążył pewnie zejść z linii ciśnienia. Jeżeli po rozgrzaniu na 600 obr/min będziesz miał 1.5 bara na superolu, to możesz tak zostawić,pod warunkiem że delikatne zwiększanie obrotów silnika zwiększa natychmiast...
Pęknięty blok w miejscu wkręcania szpilki. Nie przeciągnąłeś za mocno przy dokręcaniu głowicy.
A jak traktorek chodził dwa lata temu zaraz po remoncie silnika?
Z tym czyszczeniem to bardziej chodziło mi o wał ,tam po wykręceniu korków technologicznych zobaczysz całą masę ubitego syfu ,i jak tego nie wyczyścisz to szkoda twojej roboty .To jest najczęstrzy błąd popełniany przy remontach tych silników
Witam.Panowie problem jest problem. Czy czytaliście wypowiedz kolegi Kazo79 ? tam jest wszystko napisane co potrzeba.Widze ze jest wkoło wałkowana sprawa co moze być.Sami w garażu przy pomocy Vag'a czy innych ustrojstw nienaprawicie silnika.Do tego jest potrzebna WIEDZA,NARZĘDZIA,MASZYNY.Krótko mówiąc samochód musi trafić na warsztat jesli chcesz tym...
No nie wiem co temu ciągnikowi dolega. Pytałem jednego wioskowego mechanika o to to wnioskował o źle zrobionym remoncie(odwrotnie pierścienie założone),ale też gdybał. Napisz jak pracuje silnik.Pali od strzała czy trzeba kręcić? Ma siłę? Dymi? i tak teraz zamiast korka jest włożony wąż który jest zagięty w dół żeby olej który wypluwa silnik spływał...
http://topagra.eu/ursus/mf255/blok-silni...
Może Pan tarczę odwrotnie założył. Znaczy niewłaściwą stroną w stronę silnika.
Odkręcaj śmiało tyko z wyczuciem żeby nie urwać. Na zimę nie możesz zostawić wody w silniku bo to jest 100% gwarancja na pęknięty blok silnika i kosztowny remont. Zalej silnik płynem mrozoodpornym, a jeżeli w zimie nie będzie chciał odpalać przy niskiej temperaturze to pozostaje codzienne wypuszczanie wody i zalewanie gorącą wodą min. 80*C. Jak spróbujesz...
witam przekrecenie pompy na blok pomogla ursus dobrze pali chwile kreci i zapala za pierwszym dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam....
najprawdopodobniej oring źle się ułożył lub przeciął,tuleje musisz wyjąć,zwróć uwagę czy po wierzchu nie ma wrzerów,mogą byc na wylot,i wtedy zwłaszcza po rozgrzaniu płyn idzie do oleju,sprawdź czy rowki na oringi nie mają wrzerów,co może powodować uszkodzenie oringów podczas montażu tulei.
Witam ja też jestem za głowica bo pół roku temu przy 4011 głowica mi pękła bardzo blisko kanału wylotowego wiec moze to bedzie winą
kolego a zawory regulowałeś
Ile chodził ten ciągnik po remoncie?
Na częściach, które oferują nam do ciągników dzisiejsi producenci trzeba w początkowej fazie docierania silnika, aby silnik pracował na wolnych obrotach, ponieważ łatwo zgaśnie. Jeśli brakowało by paliwa, silnik najpierw by przerywał a następnie zgasł. Pytanie czy z pod korka wlewu oleju nic się nie kopciło? Na jakich pierścieniach był składany (jakiej...
Jak dymi na biało to za mała dawka paliwa i (lub) za niskie ciśnienie sprężania. Na ekodieslu trudniej odpalić zimny silnik. Ważne też są obroty silnika podczas rozruchu. NIE DOCIERAJ SILNIKA POZOSTAWIAJAC GO NA WOLNYCH OBROTACH.
Do sprawdzenia prze de wszystkim pompa oleju, miałem tak, że nawet nowe pompy oleju były fabrycznie uszkodzone i nie trzymały parametrów co dziś nie jest żadkością. Zawór przelewowy powinien być wymieniony przy remoncie silnika, to podstawa.
remont silnika ursus ursus remont remont ursus
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 wymiana wsadu eeprom inspekcja samochodzie
moment dokręcania wałka rozrządu hantek 6022be
Theben Termina Top 2 - problem z kasowaniem PIN Schemat podłączenia BSI w Peugeot 508 SW - szczegóły i wskazówki