Albo klapka zimne ciepłe? Waz górny jest ciepły Dolny zimny Brak obiegu przez nagrzewnicę....
Skoda octavia 1,6 99r. ogrzewanie jak dostać się do bezpiecznika termicznego nagrzewnicy.
Popatrz, poczytaj może tu znajdziesz odpowiedź https://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/...
Sprawdzić klapę nogi/szyba w obudowie nagrzewnicy. Źle podłączony reduktor LPG lub brudna nagrzewnica.
Sprawdź czujnik temperatury , zainstalowany jest na przewodach płynu chłodniczego z nagrzewnicy .
Powrót do tematu. Czy ktoś ma dostęp do dokładnych filmów jak włożyć nagrzewnicę z powrotem? Nie robiłem fotek niestety + wszystkie śrubki są w jednym pojemniku.
Sprawdż szczelność nagrzewnicy.
Trzeba wyjąć cały kokpit, inaczej nie dostaniesz się do nagrzewnicy.
Rozumiem ze wcześniej płyn był ok i nagle coś się powaliło . Nikt nie stosował jakiego uszczeniacza lub środków do płukania nagrzewnicy ??
Witajcie, Nie ma pytań głupich, więc piszę ;) Wymyśliłem sobie, że do swojego samochodu (Octavia 1) zbuduję elektryczną nagrzewnicę, która zanim silnik złapie temperaturę zacznie odmrażać szybę. Zakładam, że wynalazki z allegro pod tytułem nagrzewnica 150W są warte...no nic nie warte;) Planuję zakupić "prawdziwy" układ elektrycznej nagrzewnicy z samochodu,...
W sumie to troszkę dziwne że raz chcesz za 1800zł w serwisie naprawić a potem żałujesz 80zł w ciemno. Zresztą co ja tam wiem o silniczkach i nagrzewnicach.
Ja stawiał bym jeszcze na nagrzewnice sprawdź czy nie ubyło ci plynu chłodniczego.
Filtr przeciw pyłkowy w Octavi 2 znajduje się po stronie pasażera w kabinie trzeba zajrzeć pod deskę rozdzielczą jeżeli jest osłona to ją odkręcić będzie tam taki prostokątny plastik od dołu pomiędzy dmuchawą a nagrzewnicą trzeba go przesunąć w prawo i wyciągnąć wtedy ukaże się filtr
Ogrzewanie elektryczne jest, ale jako nawiew do wnętrza, nie grzeje płynu, tylko powietrze, znajduje się zaraz przy nagrzewnicy pod deską.
Mi też wygląda to na zapowietrzenie lub uszczelkę pod głowicą,chociażby z tego powodu,że nagrzewnica nie działa.
Może zasilać również licznik - taka cecha wspólna. Czy po zapłonie zapalają się wszystkie kontrolki - te co zawsze? Pod schowkiem pasażera jest system nawiewu a nagrzewnica bardziej centralnie.
Po naprawie nagrzewnicy i zarejestrowaniu pozostałych urządzeń, liczba błędów równa sie zero.
sprawdz czy nie spadła linka przy klapkach nagrzewnicy, nie domyka i leci ciepłe ,miałem tak w pasacie
Albo zamulona nagrzewnica, albo nie działa klapka sterowania temperaturą nawiewu.
Wymiana samego panela nic nie da bo jeszcze do tego nagrzewnica, wiazka elektryczna, czujniki temperatur
Nowy filtr i sprawna klimatyzacja to podstawa.Jesli bedzie nadal występować problem to może być nagrzewnica. Płynu nie ubywa ?
Wszystko zależy od ceny części. Ostatnio zakładałem w polo 6N1 i wyszło w całości ok 1000zł Najlepiej kupić z identycznego auta cały komplet. Od anglika nie pasuje nagrzewnica.
jak nie chcesz jeździć po pseudo mechanikach to napraw. Jak wymieniłeś termostat to teraz wymień nagrzewnicę albo głowicę. Albo obie rzeczy na raz :)
Bedzie pasować ale szukaj od takiego samego silnika.Panel AC w skodzie jest zielony w golfie czerwony...po co kombinować szukaj kompletu ze skody.Nie zapomnij o wiązce elektrycznej klimy!Co do ceny....jak znajdziesz. I najważniejsze!!!! Zastaw MUSI byc z europajczyka!Nagrzewnica z Anglika nie pasuje
Zwykle przy trafionej uszczelce samochód kopci, pod korkiem oleju / płynu chłodniczego zauważalna może być maź itp. Oglądana była nagrzewnica? Dywaniki, szczególnie przednie kierowcy/pasażera nie są wilgotne? w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z prędkościami ok 160km/h To mogłoby właśnie wskazywać,...
Pompa wody kiepskiej jakości plus zasyfiona nagrzewnica. Jeśli masz silnik Tdi PD to jeszcze padająca uszczelka pod głowicą (puszczająca spaliny do płynu na 2 i 3 cylindrze) zapowietrza nagrzewnice. Tak że masz trzy rzeczy do sprawdzenia.
Ja stawiam na: 01271 Motor klapy regulatora temperatury – V68, lub zapchana nagrzewnica ale w 3 letnim aucie mało prawdopodobne. Jednak na początek proponuje wyeliminować wyświetlany błąd.
Jeżeli na zimnym silniku po odpaleniu po chwili slychać klikanie pod kierownicą i słychać zmianę pracy silnika to twoja Skoda jest wyposażona w elektryczną nagrzewnicę ( nie wszystkie miały ) i to ona powoduje że szybko leci ciepło. Także nie szukaj problemu bo go nie ma.
Sygnał DF jest wykorzystywany tylko w jednym celu-aby sterownik silnika włączył pogrzewacze kolektora wodnego, to te trzy świece na króćcu termostatu, jak ujęcie wody do nagrzewnicy. Ten błąd się ignoryje zazwyczaj, zresztą wspominała tez o tym obiegówka.
Plastikowe króćce przy nagrzewnicy sugerują ze jest wymieniona na zamiennik chiński... aluminiowe króćce świadczą że to org. Kto Ci takich bajek naopowiadał? W takim bądź razie każda Octavia/Golf/Toledo czy Leon mają chińskie zamienniki montowane w fabryce.
Przecież jak dasz na szybę to wentylator chodzi na max więc nic nie podkręcisz. Dokładnie i chyba w tej kwestii temat można uznać za wyczerpany. Nic więcej nie zrobisz. Pozostaje pochylić się nad tym czy Ci termostat nie przepuszcza -jak szybko silnik łapie temp. roboczą 90° i czy ją utrzymuje - lub czy nagrzewnica nie jest zamulona. P.S. IMO Octavia...
Raczej nie jest to zawór nagrzewnicy(podejrzewam że go raczej nie ma!). Jego funkcję spełnia przepustnica powietrza która kieruje je przez nagrzewnicę lub bezpośrednio do otworów nawiewu. Przepustnica jest zablokowana lub uszkodzony jest mechanizm regulacji jej położenia. Zespół odpowiedzialny za regulację temperatury i skierowanie powietrza do odpowiednich...
Witam, po osiagnieciu 90 st a nastepnie 5 min temperatura silnika osiaga 130 st. Po wlaczeniu nagrzewnicy temperatura cofa sie do 90 st. Nowy i orginalny termostat wymieniony i system odpowietrzony. Jedyny kod bledu to 100103 wedlug Delphi. Octavia III, 2014, Tdi. Dodano po 46 Jeszcze dodam ze weze nie sa bardzo gorace i ze w zbiorniczku nic sie nie...
Musisz się dostać do serwa i sprawdzić czy nie zacięła się czasem klapa w nagrzewnicy. Może być też uszkodzone serwo. Przydało by się je wyciągnąć i zobaczyć czy działa bez klapy. Widać je od strony nóg pasażera po wyjęciu schowka. Na rysunku masz pokazane serwa. Chodzi o to od dołu bliżej ściany grodziowej. http://obrazki.elektroda.pl/7844612700_1...
Znalazłem info w sieci, może pomoże na takie przypadki: VAG Serwis: https://www.facebook.com/VAGserwis/posts... W ciągu ostatnich kliku tygodni mieliśmy kilkanaście przypadków problemów z ogrzewaniem w takich autach jak...
Klapy temperatury to gdzieś przy nagrzewnicy,lub tam gdzie jest mieszanie zimne z ciepłym powietrzem.Niekoniecznie potencjometr.Trzeba wyjąć i zmierzyć co ma nie tak,może po prostu coś tylko go zablokowało Dodano po 1 Z drugiej strony co to za auto że 3 lata i już taka pierdoła zepsuta tzw "szmelcwagen"Sprawdź też kabelki może już zgniły w tym wozie.
Problem polega na tym że auto bierze olej mniej więcej 1l na 3000km. To normalne, te silnik od nowości brały olej, sprawa powszechnie znana - wada konstrukcyjna. Najważniejsze, że te zużycie z reguły utrzymywało się przez cały okres eksploatacji na tym samym poziomie. I sporo płynu chłodniczego Cieknie, kwestia tylko gdzie. Skoro sam nie potrafisz...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Witam , po przerwie zaatakowalem ponownie ogrzewanko, ^profilaktycznie zmienilem pompe wody bo miala juz 160kkm wiec nie zaszkodzi wymienic z paskiem i napinaczami, a mialem juz przygode w 2.0hdi citroen jumpy ze wirnik pompy poluznil sie na osi i niepodawal wystaerczajaco wody i tez szwankowalo ogrzewanie przy 100kkm to tu tez tym bardziej nie zaszkodzi...
W AVU mam taki sam 1.6 śr 102 km i tez na małym obiegu gotuje a na na dużym obiegu przez nagrzewnice jest ok. Dodano po 2 Grzałka jest sterowana z komputera przez odczyt z czujnika temperatury ale nie udało mi się dojść jeszcze czy z chłodnicy czy z bloku i kiedy powinno być zasilanie na nim i czy w ogóle zanika ...
To jest tylko przykład. Zdjęcie pokazuje jedną z klap znajdujących się wewnątrz obudowy nagrzewnicy w Golfie 4, Octavii 1. Jest ich tam trzy, sterowane linkami/pokrętłami. Przypuszczam że i w tym przypadku będzie podobnie. Jedna klapa to ciepło/zimno, a dwie są kierunkowe, na górę na nogi oraz na szybę przednią. Aby dostać się do nich trzeba wymontować/rozebrać...
Czujnik temperatury cieczy ma nr 059 913 501A, w serwisie kosztuje 80zł, jest to zielony czujnik z 4 stykami jest on zamontowany za obudową świec wstępnego podgrzewania cieczy chłodzacej (takie 3 stojace pionowo z bogu głowicy w aluminiowym korpusie) jest on skierowany troche do dołu wzdłóż osi samochodu, wtyczką skierowany w kierunku ściany grodziowej,...
W tej skodzie częsty problem to zakamieniona nagrzewnica. Ale też termostat. W moim przypadku wahania temperatury doprowadziły silnik do ruiny, remont głowicy pierścieni i panewek. Nie lekceważyć tego zbyt niska jak i zbyt wysoka temperatura doprowadzi do dużych wydatków.
Witajcie, Zima jaka jest każdy widzi - mimo to zacząłem zastanawiać się nad rozwiązaniem problemu z zaparowaną szybą tylną oraz bocznymi szybami w bagażniku. Samochód to Octavia 1 w nadwoziu kombi. Niestety linie grzewcze szyby tylnej nie istnieją (poprzedni właściciel je praktycznie starł do zera) dlatego zwykła naprawa przerwanych połączeń nie wchodzi...
Skoda Octavia 2003 1.9 TDI (silnik AHF, ASV) Cześć, Mam problem ze swoją Skodą Octavią z 2003 roku, silnik 1.9 TDI (AHF, ASV). Problem polega na tym, że po wyłączeniu samochodu, przekręcając stacyjkę, zegary i silnik nadal pracują. Dodatkowo, jeżeli nie dojdzie do zapłonu, a stacyjka zostanie przekręcona tylko do pozycji zapłonu, to po jej przekręceniu...
Przed wejściem na nagrzewnice powinieneś mieć podgrzewać płynu składający się z 3 świec. W zależności od obciążenia alternatora działa 1, 2 lub 3 i grzeją płyn. W większości przypadków właściciele nawet nie wiedzą o ich istnieniu. Koszt wymiany 10 zł / sztuka. Bardzo często pękają fajki przy zdejmowaniu. Fajki droższa sprawa - 50 zł / sztuka. Do sprawdzenia...
Witajcie, szybkie pytanie. W swojej Octavii poprzedni właściciel robił jakieś dziwne akcje z instalacją elektryczną i... nie mam poprowadzonych przewodów do gniazd zapalniczek. Chciałbym się tym zająć w końcu. Do tego wpadłem na pomysł zamontowania dwóch elektrycznych nagrzewnic - jedna umieszczona w pobliżu wentylatora dmuchawy, tak aby tuż po rozruchu...
Króćce to plastikowe rurki do których przyłączone są rury od chłodnicy,nagrzewnicy.Musisz zrobić sobie dostęp do pompy wody i szybko wyczaisz czy coś się dzieje.
Witajcie. Przychodzę z pytaniem początkującego. W swoim samochodzie nie miałem poprowadzonej poprawnie instalacji do gniazda zapalniczki i postanowiłem to zmienić. Sprawa puszczenia kabli w komorze silnika jest rozwiązana w następujący sposób: dwa przewody 4mm^2 idą sobie szczęśliwie w rurkach "peszel" z dala od silnika (w dedykowanych przepustach)...
Witam ;) Panowie mam problem, pacjent octavia o1. Otóż pewnego dnia zobaczyłem że mam mokry filc pod nogami od pasażera za kierowcą. Po szybkiej diagnozie okazało się ze korki spustowe w podłodze są do wywalenia ;) . Rozebrałem cały środek zdarłem mate bitumiczną oryginalną ;) założyłem nowe uszczelnilem sylikonem dodatkowo, położyłem nową mate bitumiczną...
Octavia 1 diagnostyka klimatyzacji manualnej. Witajcie, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnostyce na temat problem z którym się borykam. Chodzi o problemy z usterką klimatyzacji manualnej w silniku 1.9 AGR (rocznik 1999). Temat będę uzupełniał schematami, zdjęciami i opisami, żeby przy okazji rozwiązania problemu zrobić kompendium wiedzy dla...
]Mój problem z elektryką w Skodzie Octavi 1.6 MPI z 20008r. polega na tym, że brak jest wspólnego zasilania na bezpiecznikach nr: 40-dmuchawa ogrzewania, 41- wycieraczki tylnej szyby, 42 - pompka spryskiwacza przedniej szyby. Z tego co się zorientowałem to ten zestaw bezpieczników jest zasilany przez zacisk X - płynie prąd przy włączonym zapłonie i...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Za dużo opisywania - krok po kroku. Znajdź w google np. Workshop Manuals Haynes'a poświęcony Leonowi. Dużo informacji możesz uzyskać podglądając demontaż kokpitu w Golfie IV/V czy Octavii II, ewent. na stronach klubów Golfa czy Seata - nie bazuj tylko na Leonie. Robiąc zdjęcia, możesz stworzyć swój własny tutorial i udostępnić na forum.
Bo mamy coraz więcej kierowców nie znających podstawowych zasad obchodzenia się z akumulatorem :?: :idea: Nie wymagaj za dużo - co raz więcej to tylko potrafi jeździć bo obsługa podstawowa to wyższa półka. Kiedyś akumulator służył z 10 lat. Wymagał obsługi (czyli podstawowej wiedzy). Często też "regenerowaliśmy" je z powodów oczywistych. Dziś akumulatory...
Termostat może też - ale są termostaty różnych firm, niektóre mają większą część zbiorniczka z parafiną po stronie chłodnicy (te można odwrócić), niektóre po stronie silnika - tych nie obracać. Ale obracanie też nie do końca halo - zaworek kulowy, który pomaga w odpowietrzaniu ma się otwierać w kierunku " do silnika” , odwrócenie termostatu go...
Problem znany błąd 4F7 przy diagnostyce na climatronicu, silnik stanął w pozycji - grzanie do środka kabiny . Przy bardzo uciążliwym demontażu tego silnika od strony nóg pasażera, udało się go wytargać. Co ciekawe, wisząc na kablach silniczek zaczął banglać, wygląda jakby zacięło się coś po połączeniu z dzwignią klapy na nagrzewnicy. Rozebrałem , przeczyściłem,...
Witam, przewód jest nieoryginalny. Dostał guza i zaraz pęknie. Przewód leci do nagrzewnicy. Załączam zdjęcie: http://obrazki.elektroda.pl/9541323800_1...
płukanie nagrzewnicy zwarcie nagrzewnicy wymiana nagrzewnicy
dźwięk testu głośnika kyocera m2035dn przyciski przestają działać
falownik powmr fotowoltaika balkonowa
Schemat prostownika 12V z tyrystorami T25 Sterownik DEFRO-RU zPID - Wentylator nie działa