Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.
Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
A czy podmiana samego ECU spowoduje że samochód przynajmniej na chwile odpali i bedzie komunikacja w VCDS ?Bo może to bedzie prostsza weryfikacja niz przepatrzenie wiazki Tak powinna być komunikacja i odpali na sekundę (immo).Oczywiście warunkiem jest prawidłowe zasilanie. Po przekręceniu kluczyka startują wiatraki Jak dla mnie ubite ecu..... Pozdrawiam.
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Stacyjka uszkodzona. Dość typowa usterka w grupie vag.
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Da radę od góry.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
Tak, wszystkie
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Witam, Rozkręciłem przemyłem i złożyłem i nic. Nagle już nie odpalał ale okazało się że był przerwany kabel co wchodzi do kabiny bardzo cieniutki i zaizolowany razem z 10-ma innymi. Cudem trafiłem na to bo musiałem odizolować te wszystkie kable a tu nagle rozerwany kabelek cieniutki. Polutowałem i jest git! Można zamknąć temat. Dzięki wszystkim za pomoc.
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
Popraw rocznik bo zapewne masz 2007. Trzeba zerknąć w błędy i parametry. Akumulator sprawny? Jak rozrusznik?
Serwis tylko na tym zyskuje. Ja bym zabrał od nich auto i oddał do kogoś kto się zna.
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
Spaliny się cofają przez spływ oleju z turbo.
Jakie jest napięcie na aku jak odpalasz? Może spadek jest za duży? Podepnij kable rozruchowe z rana i sprawdź.
własnie w tym problem że kreci a nie odpala
poszukaj na necie, jest dużo zdjęć jak naprawić ten zegar, częsta usterka ale auto nie odpala.
Skoda Octavia 1.9 TDI po odpaleniu strasznie zgrzyta. Ciężko określić, skąd ten zgrzyt dochodzi. Po odpaleniu czy podczas odpalania? Daj ten dźwięk to posłuchamy.
Na krótko, to z pominięciem elektromagnesu robisz?
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
Witam, jest to Skoda Octavia model silnika 1,6 BFQ 102 KM. W jaki sposob oczyscic EGR i gdzie sie on znajduje? Skoro piszecie ze moze byc czujnik to wymienie na nowy. Mam jeszcze takie dziwne drgania jakby wypadal zaplon na wolnych obrotach. Zas jak sie jedzie to super, zadnych przerwan ani strzalow. Jedynie przy pierwszym odpaleniu. Spraqwdze bledy...
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Ja miałem problemy podobne do twoich i przyczyną była nie całkowicie sprawna pompa paliwa i wtyczka do niej . Po wymianie pomogło.
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Sprecyzuj proszę co masz na myśli pisząc cyt. "słabo kręci ale odpala"
Ale nie chce odpalić wcale czy odpala na dwie sekundy i gaśnie ?
Kuzyn ma 1,9 tdi 90 koni bodajże BRU, a poza tym BXE to chyba bardziej 2007 rok? W każdym razie ładnie pali. U mnie lpg nie ma kiedyś palił tak jak ta Octavia https://www.youtube.com/watch?v=RFeLyBfr... ale od jakiegoś czasu jeszcze raz tak musi zakręcić, a tak jak Octavia odpala na ciepłym, to jaki tu może być problem?
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Za wysoko umieszczona rurka (ssak) poboru paliwa w zbiorniku.
Kolego a mam pytanie czy podczas odpalania rzuca ci silnikiem? Czy bywa tak że przykuca bateria i po upływie około 15 sec po ponownym przekręceniu auto odpala? Wstępnie obstawiałbym że wina leży po stronie rozrusznika.
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Auto odpala?
Nie masz BSI kolego.
Hej. Okazało się że były wyrobione tulejki na rozruszniku. Koszt ok. 150 .
Cześć, nie odpala bo rozrusznik nie kręci ?
serwis w którym był naprawiany rozrusznik powiedział że rozrusznik jest w 100% sprawny, ale być może nie jest z tego modelu albo coś koło tego. zęby na kole zamachowym nie są w idealnym stanie kilka jest lekko startych.
Witam mam problem z odpalaniem za pierwszym razem odpali za drugim jakby na 2 gary potem zgasze i odpali normalnie miał ktoś taki przypadek Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do...
Czy ktos wie co to za dzwiek po odpaleniu
Same wróżby a pomiarów żadnych. Nie ładnie.
a sprawa okazała się banalna - kostka w stacyjce - koszt niewiele ponad 30zł. może w przyszłości komuś ta informacja pomoże . pozdrawiam pomocnych i dzięki ;)
Komunikacja z licznikiem jest ? Komunikacja z immo przez kanał 25?
Przyczyna znaleziona pompa padła
Powietrze zasysa z baku, sprawa rozwiazana
Jak wymieniałeś rozrząd?? Używając blokad czy na pisaka??
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
Rozrusznik sprawdzałeś ?
Straszna usterka :) A na ciepłym silniku odpalała dobrze? ;)
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
kod silnika jest AHF-475283
OK. Ale czy skutkiem różnicy w sprężaniu na poszczególnych cylindrach nie powinna być duża różnica w korekcji odpowiadających im wtrysków? Bo jeśli tak, to u mnie różnice są znikome.
Do sprawdzenia zasilania, pewnie padł moduł odpowiedzialny za zasilania. Było na forum!
Może czujnik położenia wału.
Jest napis error i oczywiście odpala i gaśnie.
Witam, Pytanie amatorskie ale w jaki sposób mogę pokręcić rozrusznikiem nie odpalając silnika diesla 1.9 tdi. Uprzedzam nie jestem mechanikiem , tylko amatorem. Chciałbym to zrobić po założeniu turbosprężarki. Pozdrawiam
silnik jest bez gazu i żadnych innych przeróbek, słowem fabryczny.
No ja akurat na VAG nie mam żadnych błędów, jedynie objaw nieodpalania na ciepłym silniku ten sam.
Problem opisany wyżej, jak narazie sprawdziłem i wiem że to nie wina immo. Załączam filmik jako pomoc.
Hej filtr paliwa nowy ,co do błędów to mogę tylko powiedzieć to co na liczniku ,żadnych ...
Coś to nie tak, bo przekaźnik j59 zapina tez zasilanie na bezpieczniki 40 42 i 49. Czyli np. dmuchawa i przednie wycieraczki. Nic nie wspominasz że tego brakuje czyli przekaźnik i jego sterowanie muszą być dobre. Na pewno odpalasz silnik do szukania tego prądu na f41 ? Już było pisane że przekaźnik uruchamia silnik, czyli praca silnika.
Zacznijcie od wyczyszczenia egra, czy pompa wtryskowa jest sucha, turbo nie ma nic do odpalania.
Tak jak pisał kolega wyżej czyli gaszenie i odpalanie auta. Zrób te wężyki i potem zrób logi - dopiero wtedy oceni się czy wszystko pracuje jak trzeba.
Powiedzcie mi czy pompa paliwa może raz działać a raz nie ,bo dzisiaj gdy ją zapalałem i znów nie chciała zapalić to, chyba nie było słychać jak ją sprawdzić czy to pompa
Rozrusznik lub przewód wyzwalania
który to czujnik ?? gdzie go moge znaleść ?? bo jeśli to ten na 4 piny to go wymienilem
witam na forum mam taki problem posiadam skode i nie wiem o co chodzi poniewaz jak jest zimna to odpala odrazu, natomiast jak jest rozgrzana to musze pare sekund ja pokrecic(5 sekund) i odpala. bardzo bym prosil o pomoc poniewaz jestem laikiem jesli chodzi o mechanike samochodowa, z gory dzekuje i pozdrawiam.
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę, chyba że czujnik uszkodzony. A spróbuj odpiąć wtyczę z czujnika temperatury cieczy - będzie bogatsza mieszanka i jak odpali normalnie tzn że trzeba nieco dostroić mapę paliwa. Polecam forum vwgolf.pl - wątek z odpalaniem na ciepłym szeroko...
tak jak MAX52 napisał wtryski do wymiany
Wymień uszczelniacze na pompowtryskiwaczach! Problem już sie nie pojawi. Pozdro
Prędzej niskie ciśnienie na pompie tandem przy odpalaniu. Pomiar i jedną rzecz wykluczysz. druga sprawa świece?
(bodajże symbol ręcznego) Zapewne informuje Cię o tym ale ty masz akurat przy odpalaniu zaciągnięty hamulec ręczny.
To licznik ma wpływ na odpalanie
dziekuje za odpowiedzi.Nie za bardzo obeznaje sie w sprzecie diagnostycznym.Nie wiem czy z jakiegos PC vaga da sie odczytac kat wtrysku.Swiece jak slyszalem,grzeja dopiero ponizej -3 stopni.Poza tym odpinalem czujnik temp,swiece grzeja wtedy dosc dlugo i auto i tak nie odpala.Tak czy inaczej wszystkie swiece sa OK(sprawdzone amperomierzem). Slyszalem...
Przepustnica do wyczyszczenia i zrobienia adaptacji. Przy okazji sprawdź cały system odmy - duża szansa na nieszczelności. Kwestia czujnika położenia wału - był zakupiony nowy oryginał (lub chociaż tego samego producenta co szedł na pierwszy montaż)? Silnik na ciepłym jak zgasisz to bez problemu odpala?
Zasilanie na deske.
mam problem ze skodą octavia 1,9 TDI prod.2001 ,odpalając auto muszę na zimnym silniku pokręcić z 5-10 sek. to samo na ciepłym silniku wymieniłem świece żarowe nie pomogło od czego zacząć gdzie szukać ?pozdrawiam:idea:
To co proponujesz, żeby wgrać wirusa z innego 1.8t. Już widzę temat : SKODA octavia nie odpala jak zrobiłem nie wiem co kabelkiem z netu. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji i nie rozwiązują problemu użytkownika.
Dzięki wszystkim za pomoc myśle że problem zostal wyjaśniony.
Witam kolege Pawla mam ten sam problem liczniki wygasly a reszta wszystko dziala oprocz jeszcze tego ze samochod nie odpala, bardzo prosze o pomoc...
ok. dzięki wielkie za błyskawiczną odpowiedż. poszukam innego gaziarza :)
Grupa 13.18.23. albo zrobić logi. Do tego pomiar na wstępnej ciśnienia paliwa. Bo powymieniasz połowę silnika i nic z tego.
Tyle aby uzyskać wszystkie sytuacje kiedy auto nie odpalało. Czyli jeśli nie odpalało po nocy to pojeździj bez korka i zostaw bez korka na noc.
po odłaczeniu licznika i próbie odpalenia auto zgaslo .a po ponownym wpieciu licznika auto odpala .
Auto odpalone. Okazało się że w nowym silniku była pęknięta głowica na kanale zasilającym pompo-wtryski i kompresja z cylindrów wydmuchiwała paliwo. Temat uważam za zamkniety.
Jezeli wszystko ok to sam sie odpowietrzy
Pali się błąd z wspomagania Błąd drzwigni regulacyjnej. Ale rozebrałem skrzynkę bezpieczników pod maską i wszystko w wodzie jest. https://obrazki.elektroda.pl/4376364600_... https://obrazki.elektroda.pl/5224834100_...
Akumulator nowy, klemy wszystko ok.. Co do przekaźników to jaki? lub masa gdzie to szukać?
Gdzie jestes w UK ?
Sprawdz przewody z klapy gaszacej do sterownika
Dla potomnych - problemem okazał się czujnik położenia wału.
012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3103 - 000 - Malfunction - Intermittent Sprawdź to jak nie będzie odpalać.
Takim odpalaniem zajedziesz rozrusznik.
octavia odpala gaśnie ciężko odpala octavia skoda octavia odpala
domofon furtka schemat instalacja schemat przyczepa ffdshow obrazu
Odblokowanie pełnego zakresu częstotliwości Baofeng BF-A58 System operacyjny nie skonfigurowany do aplikacji - rozwiązania