Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.
Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
A czy podmiana samego ECU spowoduje że samochód przynajmniej na chwile odpali i bedzie komunikacja w VCDS ?Bo może to bedzie prostsza weryfikacja niz przepatrzenie wiazki Tak powinna być komunikacja i odpali na sekundę (immo).Oczywiście warunkiem jest prawidłowe zasilanie. Po przekręceniu kluczyka startują wiatraki Jak dla mnie ubite ecu..... Pozdrawiam.
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
Witam. Super że się udało. Pozdrawiam.
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
Da radę od góry.
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
Skoda Octavia 1.9 TDI po odpaleniu strasznie zgrzyta. Ciężko określić, skąd ten zgrzyt dochodzi. Po odpaleniu czy podczas odpalania? Daj ten dźwięk to posłuchamy.
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
Witam, Rozkręciłem przemyłem i złożyłem i nic. Nagle już nie odpalał ale okazało się że był przerwany kabel co wchodzi do kabiny bardzo cieniutki i zaizolowany razem z 10-ma innymi. Cudem trafiłem na to bo musiałem odizolować te wszystkie kable a tu nagle rozerwany kabelek cieniutki. Polutowałem i jest git! Można zamknąć temat. Dzięki wszystkim za pomoc.
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
Serwis tylko na tym zyskuje. Ja bym zabrał od nich auto i oddał do kogoś kto się zna.
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Ja miałem problemy podobne do twoich i przyczyną była nie całkowicie sprawna pompa paliwa i wtyczka do niej . Po wymianie pomogło.
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
Sprecyzuj proszę co masz na myśli pisząc cyt. "słabo kręci ale odpala"
Jakie jest napięcie na aku jak odpalasz? Może spadek jest za duży? Podepnij kable rozruchowe z rana i sprawdź.
Na krótko, to z pominięciem elektromagnesu robisz?
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Za wysoko umieszczona rurka (ssak) poboru paliwa w zbiorniku.
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Nie masz BSI kolego.
Komunikacja z licznikiem jest ? Komunikacja z immo przez kanał 25?
Kolego a mam pytanie czy podczas odpalania rzuca ci silnikiem? Czy bywa tak że przykuca bateria i po upływie około 15 sec po ponownym przekręceniu auto odpala? Wstępnie obstawiałbym że wina leży po stronie rozrusznika.
Przyczyna znaleziona pompa padła
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
Hej. Okazało się że były wyrobione tulejki na rozruszniku. Koszt ok. 150 .
a sprawa okazała się banalna - kostka w stacyjce - koszt niewiele ponad 30zł. może w przyszłości komuś ta informacja pomoże . pozdrawiam pomocnych i dzięki ;)
Moja skoda mimo wymiany akumulatora, rozrusznika dalej ciezko odpala. Podczas odpalania słyszę dzwiek jakby szorowania niewiem jak to opisac. Filtr paliwa wymieniony. Świece żarowe sprawdzone.
Rozrusznik sprawdzałeś ?
Jak wymieniałeś rozrząd?? Używając blokad czy na pisaka??
Cześć, nie odpala bo rozrusznik nie kręci ?
Straszna usterka :) A na ciepłym silniku odpalała dobrze? ;)
Do sprawdzenia zasilania, pewnie padł moduł odpowiedzialny za zasilania. Było na forum!
Za autora tematu nikt tego nie zrobi mowa o pomiarach, jak nie ogarnia tego to do elektryka samochodowego.
Problem opisany wyżej, jak narazie sprawdziłem i wiem że to nie wina immo. Załączam filmik jako pomoc.
serwis w którym był naprawiany rozrusznik powiedział że rozrusznik jest w 100% sprawny, ale być może nie jest z tego modelu albo coś koło tego. zęby na kole zamachowym nie są w idealnym stanie kilka jest lekko startych.
Zacznijcie od wyczyszczenia egra, czy pompa wtryskowa jest sucha, turbo nie ma nic do odpalania.
OK. Ale czy skutkiem różnicy w sprężaniu na poszczególnych cylindrach nie powinna być duża różnica w korekcji odpowiadających im wtrysków? Bo jeśli tak, to u mnie różnice są znikome.
(bodajże symbol ręcznego) Zapewne informuje Cię o tym ale ty masz akurat przy odpalaniu zaciągnięty hamulec ręczny.
Rozrusznik lub przewód wyzwalania
Może czujnik położenia wału.
Tak jak pisał kolega wyżej czyli gaszenie i odpalanie auta. Zrób te wężyki i potem zrób logi - dopiero wtedy oceni się czy wszystko pracuje jak trzeba.
Witam, Pytanie amatorskie ale w jaki sposób mogę pokręcić rozrusznikiem nie odpalając silnika diesla 1.9 tdi. Uprzedzam nie jestem mechanikiem , tylko amatorem. Chciałbym to zrobić po założeniu turbosprężarki. Pozdrawiam
Wymień uszczelniacze na pompowtryskiwaczach! Problem już sie nie pojawi. Pozdro
To licznik ma wpływ na odpalanie
Czy jest LPG?
Prędzej niskie ciśnienie na pompie tandem przy odpalaniu. Pomiar i jedną rzecz wykluczysz. druga sprawa świece?
To co proponujesz, żeby wgrać wirusa z innego 1.8t. Już widzę temat : SKODA octavia nie odpala jak zrobiłem nie wiem co kabelkiem z netu. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji i nie rozwiązują problemu użytkownika.
No ja akurat na VAG nie mam żadnych błędów, jedynie objaw nieodpalania na ciepłym silniku ten sam.
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę, chyba że czujnik uszkodzony. A spróbuj odpiąć wtyczę z czujnika temperatury cieczy - będzie bogatsza mieszanka i jak odpali normalnie tzn że trzeba nieco dostroić mapę paliwa. Polecam forum vwgolf.pl - wątek z odpalaniem na ciepłym szeroko...
świece nowe wymienione z 4 miesiące temu.chłodnicza spalin jak wspomniałem nowa.
012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3103 - 000 - Malfunction - Intermittent Sprawdź to jak nie będzie odpalać.
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
Takim odpalaniem zajedziesz rozrusznik.
Akumulator nowy, klemy wszystko ok.. Co do przekaźników to jaki? lub masa gdzie to szukać?
Auto odpalone. Okazało się że w nowym silniku była pęknięta głowica na kanale zasilającym pompo-wtryski i kompresja z cylindrów wydmuchiwała paliwo. Temat uważam za zamkniety.
Sprawdz przewody z klapy gaszacej do sterownika
Dla potomnych - problemem okazał się czujnik położenia wału.
kod silnika jest AHF-475283
Jak na ciepłym słabo pali to wina pompy. Jedz do jakiegos dobrego zakładu co zajmuje sie tuningiem niech zmienia mapy startowe. Masz wyrobiona pompe wtryskowa i podaje za malo paliwa na rozruch. Jak chcesz aby dopalila od razu to odepnij czujnik temp.
Sprawdziłeś cokolwieg bezp, przekaźniki?
Dzięki wszystkim za pomoc myśle że problem zostal wyjaśniony.
Kostke stacyjki dobrze sprawdź
U mnie po prostu przestał odpalać i kręcił jak bez kompresji(uszkodzony był zwór w pompie upustowy)Zero błędów.Ale to tylko gdybanie inny silnik.
Idzie zima więc wypadało by wymienić filtr paliwa. Zapewne tam jest nieszczelność (uszczelka i przewody) i paliwo schodzi do zbiornika. Silnik zapala na paliwie z pompy, następnie zapowietrza się zaciągając powietrze z filtra. Jeśli masz przewody paliwowe przezroczyste to łatwo zauważyć płynące w nich paliwo z powietrzem. Ty chyba sam nie wierzysz...
przekaźnik 109
Skoda Octavia I 2005 1.9 TDI 110 KM 74 kW - nie odpala. Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Nie jest to raczej kwestia akumulatora, bo go wymieniłem ok. miesiąca temu, dla pewności go naładowałem i nadal nic. Dodam, że zdarzało się, że w trakcie jazdy auto traciło moc, co odczuwałem jako nagłe szarpnięcie (przyhamowanie), a nawet w trakcie jazdy...
Ten silnik odpala bez problemu, nawet gdy wszystkie świece są niesprawne. Mam na myśli temperatury powyżej 0 stopni.
Jezeli wszystko ok to sam sie odpowietrzy
Samochód był od nowości garażowany i z tego co już przeglądałem nigdzie nie widać korozji...
Artur,gdyby miał pojęcie to wymieniając przekaźnik sprawdził by czego brakuje....
Witam Skoda Octavia 2 1.6 Nie odpala Nowy akumulator Nowy rozrusznik Pali na krótko po podania napięcia na automat rozrusznika Czy macie schemat bezpieczników i przekaźników pod maską i pod kierownicą. Który przekaźnik odpowiedzialny jest za podanie napięcia na rozrusznik? Gdzie dalej szukać? Chce sprawdzić wszystko po drodze zanim będę szukał problemu...
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Podaj nr sterownika silnika bo problem może być w dawce rozruchowej.
Jeśli chodzi o ten zaworek wkładany w filtr na spinkę to nie jest zawór zwrotny tylko zawór służący do ogrzewania paliwa, czyli jak zimno ciepłe paliwo wracające z pompy trafia do filtra jak ciepło wraca do baku żeby się schłodzić. Dołóż zwykły zawór zwrotny na zasilaniu.
Sprawdź świece.P
mam pytanko, a gdzie ten wyłącznik opuzniejący się znajduje? (alternator po remoncie)
Jeszcze zauważyłem że po dłuższym postoju jak otworzę drzwi kierowcy to słychać tak jak by pompa się załączyła(bzyczenie) przez chwilę i na tym dynksie od gazu mruga niebieska dioda. Po chwili przestaje. Z tym czujnikiem wału korbowego to by był cały czas problem z odpalaniem (tak mi się wydaje), potem autko odpala na dotyk.
tak jak MAX52 napisał wtryski do wymiany
To coś przy wymianie pewnie poszło nie tak. Rozrząd na blokadach składany ? Auto odpala na dotyk?
I po odpaleniu na krótko nie świecą się inne kontrolki?
mam problem ze skodą octavia 1,9 TDI prod.2001 ,odpalając auto muszę na zimnym silniku pokręcić z 5-10 sek. to samo na ciepłym silniku wymieniłem świece żarowe nie pomogło od czego zacząć gdzie szukać ?pozdrawiam:idea:
Ściągnij kostkę od czujnika temperatury tego 4-pinowego, (komputer nie będzie miał informacji o temperaturze i wtedy przyjmuje temp na minusie )wtedy sprawdzisz czy grzeją świecę, powinna się zapalić lampka grzania świec a także załączyć przekaźnik od świec, w taki sposób sprawdzisz czy przekaźnik nie jest uszkodzony :) A także sprawdzisz jak zapali...
potrzebuje skasowac crash data , ktora pojawiła sie w sterowniku sama Nic Ci to nie dało do myślenia? Niestety sterownik na stół. I też nie wiadomo czy potem ruszy. Ja bym go wymienił. Chyba, że auto było spawane, odpalane od kabli, z urządzenia rozruchowego, itp. Wtedy jest spora szansa, że będzie działać.
Tak stag 4 generacji. Auto odpala tylko na benzynie.
Pierwszy przekaźnik od lewej jest sprawny, jakby nie był sprawny do by w ogóle zegary nie wystartowały.
Jak mogły być takie same silniki skoro kostki inne? Napisz co tam pokręciłeś.
Witam Skoda Octavia 2 1.6 Nie odpala Nowy akumulator Nowy rozrusznik Pali na krótko po podania napięcia na automat rozrusznika Czy macie schemat bezpieczników i przekaźników pod maską i pod kierownicą. Który przekaźnik odpowiedzialny jest za podanie napięcia na rozrusznik? Gdzie dalej szukać? Chce sprawdzić wszystko po drodze zanim będę szukał problemu...
Witam Skoda Octavia 2 1.6 Nie odpala Nowy akumulator Nowy rozrusznik Pali na krótko po podania napięcia na automat rozrusznika Czy macie schemat bezpieczników i przekaźników pod maską i pod kierownicą. Który przekaźnik odpowiedzialny jest za podanie napięcia na rozrusznik? Gdzie dalej szukać? Chce sprawdzić wszystko po drodze zanim będę szukał problemu...
Witam Skoda Octavia 2 1.6 Nie odpala Nowy akumulator Nowy rozrusznik Pali na krótko po podania napięcia na automat rozrusznika Czy macie schemat bezpieczników i przekaźników pod maską i pod kierownicą. Który przekaźnik odpowiedzialny jest za podanie napięcia na rozrusznik? Gdzie dalej szukać? Chce sprawdzić wszystko po drodze zanim będę szukał problemu...
skoda octavia ciężko odpala octavia odpala odpala skoda
regulator napięcia przewody honda touran odpalać dobry wzmacniacz 2x80w
wyświetlacz płyty amica tabela regulacyjna
Dobór przekroju kabla do turbiny wiatrowej 48V 10kW DeLonghi PrimaDonna Display Issue: No Text