Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Witam, jest to Skoda Octavia model silnika 1,6 BFQ 102 KM. W jaki sposob oczyscic EGR i gdzie sie on znajduje? Skoro piszecie ze moze byc czujnik to wymienie na nowy. Mam jeszcze takie dziwne drgania jakby wypadal zaplon na wolnych obrotach. Zas jak sie jedzie to super, zadnych przerwan ani strzalow. Jedynie przy pierwszym odpaleniu. Spraqwdze bledy...
Tak jak pisał kolega wyżej czyli gaszenie i odpalanie auta. Zrób te wężyki i potem zrób logi - dopiero wtedy oceni się czy wszystko pracuje jak trzeba.
Sprecyzuj proszę co masz na myśli pisząc cyt. "słabo kręci ale odpala"
Sterownik nie miałby nic do tego, cykają przekazniki. Ogólnie jest to diesel nie benzynka więc z tymi obrotami to nie do końca tak jasne, ale faktycznie pociągnąć powinien więcej i z wciskaniem w fotel nie przesadzaj :)) Do czyszczenia może być turbina, ale by to sprawdzić należy przelogować kanał 11, logi muszą być dynamiczne pod obciążeniem. Czyli...
Witam, moje auto to Skoda Octavia 1,9 TDI 90 KM 2001r. Problem to odpalanie podczas mrozów (poniżej 0). Trzeba kręcić kilka razy. Wymieniłem świece żarowe - bez poprawy. Samochód podłączony pod tester - przekaźnik grzania świec działa, prąd dochodzi do świec. Okazało się, że problem tkwi... no właśnie, nie wiem gdzie, ale powodem tego, że świece nie...
Witam. Mam mały problem z odpalaniem, kiedy samochód stoi pod ukosem silnikiem w dół nie ma problemu z odpaleniem, nawet jeśli jest zimny. Kiedy stoi na płaskim lub pod górkę to odpalanie trwa około 2 - 3 minut (np. po nocy). Bardzo proszę o pomoc bo to zaczyna być uciążliwe. Dziękuję i pozdrawiam. Pewnie masz gdzieś nieszczelność w układie paliwowym...
Miałem autko Skoda octavia 1,9 tdi, podczas awari alternatora mechanik wymienił cały regulator. Po tej wymianie alternator miał osiągać 120 A. Po podłączeniu na stole probierczym osiagal wartość 135A. Do tego zamontowałem akumulator 90AH. Przez najbliższe 10 lat nie wiedziałam co to jest problem akumulatora. Na taksówce to były różne kursy, długie i...
Koledzy, moje auto to Octavia 1,6 z Landi Renzo Omegas od niedawna na niebieskich wtryskach. Jeśli chodzi o odpalanie to w LR przy temperaturze 50 stopni odpala tylko na LPG. Co do tras to napisałem jak wyliczam. Sama trasa to spalanie 7,5l. Córka jeżdżąc po stolicy ma takie same spalania więc chyba to norma w moim aucie. Co do rozgrzewania silnika...
z czujnikiem temp niestety nie dałem rady A odpalanie poprawiłem mapę i pali od razu.
Witam, mam następujący problem z autem. Auto nie odpalało, wiec podładowałem akumulator, podładowany podłączyłem wszystko grało elegancko. Odpalilo, dla pewnosci odpalilem jeszcze ze 2 razy i bylo dobrze zostawilem auto na noc. Czekałem na wentylator chłodnicy wiec nim nie jezdzilem przyjechal kurier wentylator zamontowałem, kreci wszystko ładnie, auto...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem jak w tytule. Mianowicie przy odpalaniu zimnego silnika czuć jednokrotne dosyć mocne szarpnięcie (nie stuknięcie). Przy pierwszym odpaleniu rano - szarpnie prawie zawsze, gdy ciepły - to sporadycznie. Jeśli już to po dłuższym postoju. Kiedyś też zdarzało się szarpnięcie na ciepło, ale minimalne zwiększenie dawki...
Zdaje sobie sprawe ze przeciagnalem to ostatnie odpalanie ale chcialem zarejestrowac jak zaczyna "łapać" do koncowego odpalenia. Oringi - ok zainteresuje sie , A pompa wakum (tandemowa) moze byc czy raczej nie ?
To licznik ma wpływ na odpalanie
Dzień dobry, Od nie dawna posiadam skode octavie 2 1.6 mpi +lpg. Był problem z pierwszą sondą (lambda) która została wymieniona. Po wymianie zaczęły się pojawiać problemy z odpalaniem. Mianowicie za pierwszym razem długo kręci i zapali na chwile albo od razu zgaśnie ale za drugim razem pali już na dotyk. Jest sekwencja więc odpalanie odbywa sie na benzynie....
witam, wymienilem kostke stacyjki , bledu juz nie ma ale niestety problem z odpalanie jest nadal. Samochod jesli miga kontrolka swiec zaplonowych to nie zapali. Czasami nie wiedziec czemu przestaje migac wowczas odpala. Zauwazylem również że jesli miga kontrolka swiec zarowych to mimo ze samochpd jest zimny to startuja wiatraki. Bledy jakie zostaly...
Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.
Witam, zaznaczam, że jestem laikiem Mam rozładowany akumulator w samochodzie już od 3 tygodni. nie jestem w stanie nic zrobić i nikt za bardzo nie potrafi mi pomóc Jeśli podłącze klemami nowy akumulator do starego akumulatora, aby odpalić auto to czy nie rozładuje nowego akumulatora lub co gorsza go nie uszkodzę. ?? na minusie w akumulatorze jest coś...
Witam. Super że się udało. Pozdrawiam.
Witam, kolegów auto -> Skoda Octavia II 1.9 TDI PD /77kW/2005r/BJB. Dwa wentylatory na chłodnicy obydwa się nie odpalają. Po załączeniu klimatyzacji nie chodzą ani po tym jak temperatura silnika jest w okolicach włączenia wiatraka. Odpalanie testerem nie pomaga, wszystkie bezpieczniki ok (chyba że gdzieś są jeszcze ukryte?) Do kostki dochodzą 2 grube...
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
1. wymień czujnik temperatury - ma wpływ na odpalanie jak i na spalanie ropki, 2. kąta wtrysku nie ruszaj, jest dobrze.... 2. ewidentny problem ze sterowaniem turbiną..... Wstaje dopiero sporo ponad 2,5 tyś obrotów. Do sprawdzenia szczelność wężyków podciśnieniowych i zwór n75 (możesz sprawdzić podmieniając z N108, to to samo) 3. Jak uporasz się ze...
Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Witam, zakładając ten temat proszę o pomoc - wskazówkę w wyborze auta. Roczne przebiegi minimum 7-10 tyś km do 25 tyś km- będzie oszczędnie mogą się zwiększyć. Są minimum 3 kryteria wyboru 1. silnik pojemność od 1.4 do max 1.8 l. p.s. proszę polecać w tych widełkach. 2. chętnie kombi - wygoda, a między 5 drzwi a kombi spalanie może nawet nie 1 litr...
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
A czy podmiana samego ECU spowoduje że samochód przynajmniej na chwile odpali i bedzie komunikacja w VCDS ?Bo może to bedzie prostsza weryfikacja niz przepatrzenie wiazki Tak powinna być komunikacja i odpali na sekundę (immo).Oczywiście warunkiem jest prawidłowe zasilanie. Po przekręceniu kluczyka startują wiatraki Jak dla mnie ubite ecu..... Pozdrawiam.
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
Jakie jest napięcie akumulatora mierzone pod obciążeniem?
Stacyjka uszkodzona. Dość typowa usterka w grupie vag.
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Tak, wszystkie
Skoda Octavia 1.9 TDI po odpaleniu strasznie zgrzyta. Ciężko określić, skąd ten zgrzyt dochodzi. Po odpaleniu czy podczas odpalania? Daj ten dźwięk to posłuchamy.
Jakie jest napięcie na aku jak odpalasz? Może spadek jest za duży? Podepnij kable rozruchowe z rana i sprawdź.
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
Witam, pacjent Skoda Octavia 2fl 1.9TDI ma problem z odpalaniem w gorące dni, kontrolki się pokazują, ale rozrusznik albo wcale nie kręci, albo stuknie parę razy i cisza. Rozrusznik na krótko pali bez problemu, kostka pod stacyjką została wymieniona. Co proponujecie dalej?
Spaliny się cofają przez spływ oleju z turbo.
Popraw rocznik bo zapewne masz 2007. Trzeba zerknąć w błędy i parametry. Akumulator sprawny? Jak rozrusznik?
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
Serwis tylko na tym zyskuje. Ja bym zabrał od nich auto i oddał do kogoś kto się zna.
Witam, Rozkręciłem przemyłem i złożyłem i nic. Nagle już nie odpalał ale okazało się że był przerwany kabel co wchodzi do kabiny bardzo cieniutki i zaizolowany razem z 10-ma innymi. Cudem trafiłem na to bo musiałem odizolować te wszystkie kable a tu nagle rozerwany kabelek cieniutki. Polutowałem i jest git! Można zamknąć temat. Dzięki wszystkim za pomoc.
poszukaj na necie, jest dużo zdjęć jak naprawić ten zegar, częsta usterka ale auto nie odpala.
własnie w tym problem że kreci a nie odpala
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Kolego a mam pytanie czy podczas odpalania rzuca ci silnikiem? Czy bywa tak że przykuca bateria i po upływie około 15 sec po ponownym przekręceniu auto odpala? Wstępnie obstawiałbym że wina leży po stronie rozrusznika.
Ale nie chce odpalić wcale czy odpala na dwie sekundy i gaśnie ?
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Hej. Okazało się że były wyrobione tulejki na rozruszniku. Koszt ok. 150 .
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę, chyba że czujnik uszkodzony. A spróbuj odpiąć wtyczę z czujnika temperatury cieczy - będzie bogatsza mieszanka i jak odpali normalnie tzn że trzeba nieco dostroić mapę paliwa. Polecam forum vwgolf.pl - wątek z odpalaniem na ciepłym szeroko...
No ja akurat na VAG nie mam żadnych błędów, jedynie objaw nieodpalania na ciepłym silniku ten sam.
Witam. Filtr paliwa był zmieniany kiedy?
Kuzyn ma 1,9 tdi 90 koni bodajże BRU, a poza tym BXE to chyba bardziej 2007 rok? W każdym razie ładnie pali. U mnie lpg nie ma kiedyś palił tak jak ta Octavia https://www.youtube.com/watch?v=RFeLyBfr... ale od jakiegoś czasu jeszcze raz tak musi zakręcić, a tak jak Octavia odpala na ciepłym, to jaki tu może być problem?
Moja skoda mimo wymiany akumulatora, rozrusznika dalej ciezko odpala. Podczas odpalania słyszę dzwiek jakby szorowania niewiem jak to opisac. Filtr paliwa wymieniony. Świece żarowe sprawdzone.
Same wróżby a pomiarów żadnych. Nie ładnie.
1. Uszkodzenie N108 - jak to sprawdzić i czy ma wpływ na odpalanie? 2. Czujnik g80 - jw 3. Niesprawny dopływ paliwa lub brak - paliwo jest, w przewodach leci, czy pojawia się na wtryskach . 4. Nieprawidłowy początek wtrysku - z wiadomych przyczyn na rozgrzanym silniku nie sprawdzę tego parametru, ale na zimnym w basic settings pokazuje 038 (blok drugi)...
Auto odpala?
Te silniki generalnie długo osiągają temperaturę i np bez obciążenia temperatura lubi nawet spadać. Tez tak miałem i pomogla wymiana termostatu ale nadal długo osiąga temperaturę. U mnie problem z porannym odpalaniem wynikał z uszczelnienia pompowtryskow. Po wymianie oringow jak reka odjal. A co jakis czas rano nie odpalal i trzeba bylo bardzo dlugo...
Nie masz BSI kolego.
Czy jest LPG?
Ten silnik odpala bez problemu, nawet gdy wszystkie świece są niesprawne. Mam na myśli temperatury powyżej 0 stopni.
Coś to nie tak, bo przekaźnik j59 zapina tez zasilanie na bezpieczniki 40 42 i 49. Czyli np. dmuchawa i przednie wycieraczki. Nic nie wspominasz że tego brakuje czyli przekaźnik i jego sterowanie muszą być dobre. Na pewno odpalasz silnik do szukania tego prądu na f41 ? Już było pisane że przekaźnik uruchamia silnik, czyli praca silnika.
Za wysoko umieszczona rurka (ssak) poboru paliwa w zbiorniku.
Komunikacja z licznikiem jest ? Komunikacja z immo przez kanał 25?
kod silnika jest AHF-475283
Cześć, nie odpala bo rozrusznik nie kręci ?
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
Powietrze zasysa z baku, sprawa rozwiazana
Jest napis error i oczywiście odpala i gaśnie.
Witam kolege Pawla mam ten sam problem liczniki wygasly a reszta wszystko dziala oprocz jeszcze tego ze samochod nie odpala, bardzo prosze o pomoc...
Może czujnik położenia wału.
W obudowie termostatu.
Jak na ciepłym słabo pali to wina pompy. Jedz do jakiegos dobrego zakładu co zajmuje sie tuningiem niech zmienia mapy startowe. Masz wyrobiona pompe wtryskowa i podaje za malo paliwa na rozruch. Jak chcesz aby dopalila od razu to odepnij czujnik temp.
serwis w którym był naprawiany rozrusznik powiedział że rozrusznik jest w 100% sprawny, ale być może nie jest z tego modelu albo coś koło tego. zęby na kole zamachowym nie są w idealnym stanie kilka jest lekko startych.
Straszna usterka :) A na ciepłym silniku odpalała dobrze? ;)
Powiedzcie mi czy pompa paliwa może raz działać a raz nie ,bo dzisiaj gdy ją zapalałem i znów nie chciała zapalić to, chyba nie było słychać jak ją sprawdzić czy to pompa
I po odpaleniu na krótko nie świecą się inne kontrolki?
Jak słabo odpala to po pierwsze sprawdź akumulator i z tego co mówisz to jest do wymiany :-( 90% problemów z odpalaniem to słaby akumulator, w późniejszej kolejności rozrusznik , no i w końcu świece żarowe. nie wiem jak jest w wersji lite, wejdź w silnik a nie w test całkowity i tam można skasować błędy. a tak ogólnie to który rocznik? bo myśle że lepiej...
(bodajże symbol ręcznego) Zapewne informuje Cię o tym ale ty masz akurat przy odpalaniu zaciągnięty hamulec ręczny.
Dzięki wszystkim za pomoc myśle że problem zostal wyjaśniony.
Jeśli chodzi o ten zaworek wkładany w filtr na spinkę to nie jest zawór zwrotny tylko zawór służący do ogrzewania paliwa, czyli jak zimno ciepłe paliwo wracające z pompy trafia do filtra jak ciepło wraca do baku żeby się schłodzić. Dołóż zwykły zawór zwrotny na zasilaniu.
Sprawdź świece.P
Rozrusznik sprawdzałeś ?
Jak wymieniałeś rozrząd?? Używając blokad czy na pisaka??
proponował bym sprawdzenie wężyków na powrocie nieszczelności tam również tak sie objawiają.
Do sprawdzenia zasilania, pewnie padł moduł odpowiedzialny za zasilania. Było na forum!
a sprawa okazała się banalna - kostka w stacyjce - koszt niewiele ponad 30zł. może w przyszłości komuś ta informacja pomoże . pozdrawiam pomocnych i dzięki ;)
Witaj ktoś grzebał bo sądzę że silnik tego auta to złom dlatego ktoś tam coś wykombinował, a chodzi tylko o to aby przy rozruchu grzał świeczki i miał większą dawkę paliwa. Gdy odepniesz to ustrojstwo to zaczną Ci się problemy z odpalaniem.
tak jak MAX52 napisał wtryski do wymiany
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Skontroluj świece żarowe.:!:
Problem opisany wyżej, jak narazie sprawdziłem i wiem że to nie wina immo. Załączam filmik jako pomoc.
Witam, znajomy miał podobnie, pompa wtryskowa- do regeneracji, a właściwie sama głowica. Z czasem będzie jeszcze gorzej. Pozdrawiam
Zasilanie na deske.
odpalanie octavia kymco odpalanie lublin odpalanie
sectors pending klawiatura android xsara głośniki
pakowarka próżniowa pakowarka próżniowa
Zasięg najmocniejszych laserów na świecie: LFEX, Apollon, Vulcan 20-20 Jak skasować błąd ERR9 w wadze AP-1 MX?