Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
Witam. Super że się udało. Pozdrawiam.
poszukaj na necie, jest dużo zdjęć jak naprawić ten zegar, częsta usterka ale auto nie odpala.
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
własnie w tym problem że kreci a nie odpala
Tak, wszystkie
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
Auto odpala?
A czy podmiana samego ECU spowoduje że samochód przynajmniej na chwile odpali i bedzie komunikacja w VCDS ?Bo może to bedzie prostsza weryfikacja niz przepatrzenie wiazki Tak powinna być komunikacja i odpali na sekundę (immo).Oczywiście warunkiem jest prawidłowe zasilanie. Po przekręceniu kluczyka startują wiatraki Jak dla mnie ubite ecu..... Pozdrawiam.
Sprecyzuj proszę co masz na myśli pisząc cyt. "słabo kręci ale odpala"
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Stacyjka uszkodzona. Dość typowa usterka w grupie vag.
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
Jakie jest napięcie akumulatora mierzone pod obciążeniem?
Skoda Octavia 1.9 TDI po odpaleniu strasznie zgrzyta. Ciężko określić, skąd ten zgrzyt dochodzi. Po odpaleniu czy podczas odpalania? Daj ten dźwięk to posłuchamy.
Przepustnica do wyczyszczenia i zrobienia adaptacji. Przy okazji sprawdź cały system odmy - duża szansa na nieszczelności. Kwestia czujnika położenia wału - był zakupiony nowy oryginał (lub chociaż tego samego producenta co szedł na pierwszy montaż)? Silnik na ciepłym jak zgasisz to bez problemu odpala?
Ja miałem problemy podobne do twoich i przyczyną była nie całkowicie sprawna pompa paliwa i wtyczka do niej . Po wymianie pomogło.
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Jakie jest napięcie na aku jak odpalasz? Może spadek jest za duży? Podepnij kable rozruchowe z rana i sprawdź.
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Witaj ktoś grzebał bo sądzę że silnik tego auta to złom dlatego ktoś tam coś wykombinował, a chodzi tylko o to aby przy rozruchu grzał świeczki i miał większą dawkę paliwa. Gdy odepniesz to ustrojstwo to zaczną Ci się problemy z odpalaniem.
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
Popraw rocznik bo zapewne masz 2007. Trzeba zerknąć w błędy i parametry. Akumulator sprawny? Jak rozrusznik?
Witam. Filtr paliwa był zmieniany kiedy?
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Serwis tylko na tym zyskuje. Ja bym zabrał od nich auto i oddał do kogoś kto się zna.
Spaliny się cofają przez spływ oleju z turbo.
Ale nie chce odpalić wcale czy odpala na dwie sekundy i gaśnie ?
To licznik ma wpływ na odpalanie
Witam, pacjent Skoda Octavia 2fl 1.9TDI ma problem z odpalaniem w gorące dni, kontrolki się pokazują, ale rozrusznik albo wcale nie kręci, albo stuknie parę razy i cisza. Rozrusznik na krótko pali bez problemu, kostka pod stacyjką została wymieniona. Co proponujecie dalej?
Zacznijcie od wyczyszczenia egra, czy pompa wtryskowa jest sucha, turbo nie ma nic do odpalania.
Turbina jakby działa tylko do 3 tysięcy obrotów na każdym biegu aż wciska w fotel a później jakby bez turbiny jechał. Prędkość tylko do 160 chyba, że długo bujam i lekko z górki to 175. Jaka może być przyczyna. Jest może jakiś sterownik bo w samochodzie gdzieś pod deską słychać czasem jakieś cykanie. Jeszcze ranne pierwsze odpalanie jest ciężki później...
Witam, Rozkręciłem przemyłem i złożyłem i nic. Nagle już nie odpalał ale okazało się że był przerwany kabel co wchodzi do kabiny bardzo cieniutki i zaizolowany razem z 10-ma innymi. Cudem trafiłem na to bo musiałem odizolować te wszystkie kable a tu nagle rozerwany kabelek cieniutki. Polutowałem i jest git! Można zamknąć temat. Dzięki wszystkim za pomoc.
Witam, jest to Skoda Octavia model silnika 1,6 BFQ 102 KM. W jaki sposob oczyscic EGR i gdzie sie on znajduje? Skoro piszecie ze moze byc czujnik to wymienie na nowy. Mam jeszcze takie dziwne drgania jakby wypadal zaplon na wolnych obrotach. Zas jak sie jedzie to super, zadnych przerwan ani strzalow. Jedynie przy pierwszym odpaleniu. Spraqwdze bledy...
po odłaczeniu licznika i próbie odpalenia auto zgaslo .a po ponownym wpieciu licznika auto odpala .
012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3103 - 000 - Malfunction - Intermittent Sprawdź to jak nie będzie odpalać.
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Straszna usterka :) A na ciepłym silniku odpalała dobrze? ;)
Jest napis error i oczywiście odpala i gaśnie.
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
Dodam, że w chwili mrugania kontrolek zegarów od czasu, do czasu słychać stukanie w okolicach przepustnicy. Na krótki okres czasu pozbywam się problemu zegarów, gdy próbuję docisnąć, wysuszyć okolice sterownika bsi, lecz silnik dalej nie odpala.
Takim odpalaniem zajedziesz rozrusznik.
Kolego a mam pytanie czy podczas odpalania rzuca ci silnikiem? Czy bywa tak że przykuca bateria i po upływie około 15 sec po ponownym przekręceniu auto odpala? Wstępnie obstawiałbym że wina leży po stronie rozrusznika.
(bodajże symbol ręcznego) Zapewne informuje Cię o tym ale ty masz akurat przy odpalaniu zaciągnięty hamulec ręczny.
Cześć, nie odpala bo rozrusznik nie kręci ?
brak komunikacji pomiedzy modulem abs -sterownik silnik odpala i gasnie
Witam, byc moze wtryski czy da sie zdiagnozowac ktory to moze byc? Bo jesli jeden to warto kupic a jesli 4 to juz troche drogo. Ale dzis z rana jak jezdzilem autem i pozostawilem na 8 godzin ale nie spuszczalem gazu z przewodu, Po 8 godzinach sprawdzilem - gaz w przewodzie -jest, czyli raz uchodzi a raz nie. Czy jest to mozliwe? Pozatym jestem zadowolony...
Witam mam problem z Octavia 1.8 20v SLX - przy próbie odpalenia silnika mrugają kontrolki i za chwile z oporem silnik odpala. Zmierzono napięcie alternatora na wolnych obrotach 14V, po włączeniu świateł 13,5V - czy to może być przyczyną złego odpalania silnika?
pompa po regeneracji rozrzad nowy czujnik tez nowy moj mechanik jest juz zielony na komp nie ma zadnych bledow jak zdejme kabel z czujnika odpala jak nowy
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę, chyba że czujnik uszkodzony. A spróbuj odpiąć wtyczę z czujnika temperatury cieczy - będzie bogatsza mieszanka i jak odpali normalnie tzn że trzeba nieco dostroić mapę paliwa. Polecam forum vwgolf.pl - wątek z odpalaniem na ciepłym szeroko...
Tak jak pisał kolega wyżej czyli gaszenie i odpalanie auta. Zrób te wężyki i potem zrób logi - dopiero wtedy oceni się czy wszystko pracuje jak trzeba.
Witam kolege Pawla mam ten sam problem liczniki wygasly a reszta wszystko dziala oprocz jeszcze tego ze samochod nie odpala, bardzo prosze o pomoc...
Hej. Okazało się że były wyrobione tulejki na rozruszniku. Koszt ok. 150 .
Za wysoko umieszczona rurka (ssak) poboru paliwa w zbiorniku.
Czy ktos wie co to za dzwiek po odpaleniu
Komunikacja z licznikiem jest ? Komunikacja z immo przez kanał 25?
1. Uszkodzenie N108 - jak to sprawdzić i czy ma wpływ na odpalanie? 2. Czujnik g80 - jw 3. Niesprawny dopływ paliwa lub brak - paliwo jest, w przewodach leci, czy pojawia się na wtryskach . 4. Nieprawidłowy początek wtrysku - z wiadomych przyczyn na rozgrzanym silniku nie sprawdzę tego parametru, ale na zimnym w basic settings pokazuje 038 (blok drugi)...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Same wróżby a pomiarów żadnych. Nie ładnie.
Gumowy mlotek zalatwil sprawe. Rozrusznik kreci na krotko bez obciazenia. Skrecilem go spowrotem. mase przeczyscilem. dalej to samo tylko troche jakby szybciej krecil odrobine. podczas odpalania dodawalem gazu i silnik juz byl na granicy odpalenia, ale zaczal leciec jakis bialy dym spod maski i nie wiem czy tak powonno byc wiec zaprzestalem odpalania.
To coś przy wymianie pewnie poszło nie tak. Rozrząd na blokadach składany ? Auto odpala na dotyk?
Ściągnij kostkę od czujnika temperatury tego 4-pinowego, (komputer nie będzie miał informacji o temperaturze i wtedy przyjmuje temp na minusie )wtedy sprawdzisz czy grzeją świecę, powinna się zapalić lampka grzania świec a także załączyć przekaźnik od świec, w taki sposób sprawdzisz czy przekaźnik nie jest uszkodzony :) A także sprawdzisz jak zapali...
Czy jest LPG?
Mam pytanko odnośnie tego auta czy zaczeło odpalać po tym jak zmieniłeś ustawienie rozrządu czy może zrobiłeś coś innego że ożyło jak bym to wiedział to postarał bym się pomóc.
Coś to nie tak, bo przekaźnik j59 zapina tez zasilanie na bezpieczniki 40 42 i 49. Czyli np. dmuchawa i przednie wycieraczki. Nic nie wspominasz że tego brakuje czyli przekaźnik i jego sterowanie muszą być dobre. Na pewno odpalasz silnik do szukania tego prądu na f41 ? Już było pisane że przekaźnik uruchamia silnik, czyli praca silnika.
Ten silnik odpala bez problemu, nawet gdy wszystkie świece są niesprawne. Mam na myśli temperatury powyżej 0 stopni.
Powietrze zasysa z baku, sprawa rozwiazana
No ja akurat na VAG nie mam żadnych błędów, jedynie objaw nieodpalania na ciepłym silniku ten sam.
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
Jeszcze zauważyłem że po dłuższym postoju jak otworzę drzwi kierowcy to słychać tak jak by pompa się załączyła(bzyczenie) przez chwilę i na tym dynksie od gazu mruga niebieska dioda. Po chwili przestaje. Z tym czujnikiem wału korbowego to by był cały czas problem z odpalaniem (tak mi się wydaje), potem autko odpala na dotyk.
Rozrusznik sprawdzałeś ?
a sprawa okazała się banalna - kostka w stacyjce - koszt niewiele ponad 30zł. może w przyszłości komuś ta informacja pomoże . pozdrawiam pomocnych i dzięki ;)
Prędzej niskie ciśnienie na pompie tandem przy odpalaniu. Pomiar i jedną rzecz wykluczysz. druga sprawa świece?
W obudowie termostatu.
Może czujnik położenia wału.
Jak na ciepłym słabo pali to wina pompy. Jedz do jakiegos dobrego zakładu co zajmuje sie tuningiem niech zmienia mapy startowe. Masz wyrobiona pompe wtryskowa i podaje za malo paliwa na rozruch. Jak chcesz aby dopalila od razu to odepnij czujnik temp.
Do sprawdzenia zasilania, pewnie padł moduł odpowiedzialny za zasilania. Było na forum!
I po odpaleniu na krótko nie świecą się inne kontrolki?
Jaki masz przebieg? Jakie były ewentualne błędy zarejestrowane? Czy po zgaśnięciu auto odpalało od razu?
mi również wygląda na immobilser może być luźny przewód w kostce Dodano po 3 możesz też mieć włączony alarm, u mnie czasem mimo otwarcia drzwi z pilota i wejścia to alarm się nie wyłącza (led się cały czas świeci) i objawy takie jak u Ciebie czyli przekręcam kluczyk, auto odpala i po chwili gaśnie. siedząc w środku włączam i wyłączam jeszcze raz alarm...
serwis w którym był naprawiany rozrusznik powiedział że rozrusznik jest w 100% sprawny, ale być może nie jest z tego modelu albo coś koło tego. zęby na kole zamachowym nie są w idealnym stanie kilka jest lekko startych.
Drążąc dalej temat oddałem starą przepustnicę do naprawy oraz nową do sprawdzenia i okazało się że obydwie są sprawne. Przeciągnąłem wiązkę bezpośrednio od ECU do przepustnicy "na krótko", zrobiłem 2 rundy i wszystko pięknie brak błędów na ECU aż tu nagle auto zgasło. Na kompie błędy: - przekaźnik główny; - sterownik silnika; Auto nie odpalało, pogmerałem...
Tyle aby uzyskać wszystkie sytuacje kiedy auto nie odpalało. Czyli jeśli nie odpalało po nocy to pojeździj bez korka i zostaw bez korka na noc.
Rozrusznik lub przewód wyzwalania
Sprawdź świece.P
Próbowałem ja rozebrać. Tzn obok aku. tą skrzynkę z bezpiecznikami. Odkręciłem wszystkie śruby oraz tą dużą śrubę lecz nie da się tego rozebrać. Odpaliłem auto przejechałem około 4 km i znowu to samu auto zgasło przy próbie odpalenia znowu to sami - przekręcam kluczyk świeci się kontrolka zapalonych świateł ( mam automatycznie zapalające się światła)...
silnik jest w LPG instalacja stag i na wolnych obrotach chodzi jak szwajcarski zegarek gdy przełączę na benzynę powyżej 3tys to szarpie ale mniej pompa paliwa w baku dobrze podaje i dobrze odpala czy może to być wina immobilizera? mechanicy go niby odłączyli ale samochód ma zajoby czasem że odpalić nie chce a gdy go się zamknie i otworzy to odpala od...
Wymień uszczelniacze na pompowtryskiwaczach! Problem już sie nie pojawi. Pozdro
Problem opisany wyżej, jak narazie sprawdziłem i wiem że to nie wina immo. Załączam filmik jako pomoc.
AGR nawet z miauczącym rozrusznikiem z reguły odpala przy dodatnich temperaturach.
Powiedzcie mi czy pompa paliwa może raz działać a raz nie ,bo dzisiaj gdy ją zapalałem i znów nie chciała zapalić to, chyba nie było słychać jak ją sprawdzić czy to pompa
octavia odpalanie kymco odpalanie lublin odpalanie
napompować pompką silnik nożyce żywopłot wyciek pompy paliwa
Napięcia logiczne na złączu diagnostycznym Seagate SSHD ST1000LM014 Odpowietrzanie ogrzewania podłogowego: zasilanie czy powrót?