Czujnik temperatury zaznaczony jest numerem 7 na zalaczonym schemacie. http://obrazki.elektroda.net/13_11625931...
Pin 16 w kostce t20 sterownika
Według schematu z AD sterowanie lusterek nie jest zależne od komfortu.pozdr.
żółto szary i zielono czerwony w wiązce wkładki na drzwiach
Podłącz do przewodu: sterowanie siłownikiem anteny.
Zrób jeszcze raz logi ale poprawnie, z tego co widać to nie masz totalnie doładowania, sprawdź turbo i jej sterowanie, wężyki.
Prosze 1-B26 (+) czujnik polozenia 2-B49 (-) silniczek 3-B23 (-) czujnik polozenia 4 5-B24 czujnik polozenia 6-B50 (+) silniczek
Na pinie 11 we wtyku zielonym mini-iso jest kołek rem-c lub rem-contr na którym powinno być +5V a po nacisnieciu klawisza na kierownicy b. lekko spadac ok 0,2V a najlepiej zobaczyc oscyloskopem czy jest sygnał z kierownicy kodowany. Jak jest to znaczy inne kody mogą tam występować i to już temat robi sie trudny. Wprawdzie skoda i vw podobne ale moze...
krańcówki jak w golfie4 na module a sterowanie masa i masa + 180ohm
Jeśli byly elektryczne szyby oryginalne to musiał być moduł sterowania drzwiami. Tam dochodzą dwa zasilania. Ten moduł steruje zamkiem i szybą.
Filozofii to tam żadnej nie ma. Sekwencyjny wtrysk, każdy wtryskiwacz sterowany osobno. Przy wykryciu anomalii, system odcina sterowanie, dla uniknięcia zalania katalizatora.
Samemu raczej nie dasz rady, zadzwoń do ASO ale innego niż ten twój.
Wiem, że są przejściówki AUX-USB, ale czy uda się tym sterować z poziomu radia (wybór folderu, muzyki) Jeśli jest możliwość to poszukaj emulatora zmieniarki, o ile Twoje radio ma tę funkcję. Wtedy z poziomu takiego urządzenia(nie polecę nic) po odpowiednim nazwaniu plików będziesz mógł sterować odtwarzaniem.
Oryginalne wymagają modułu komfortu. Z silnikiem szyb zintegrowany jest moduł drzwi. Cała komunikacja miedzy modułami drzwi a modułem komfortu odbywa się przez cyfrową szynę danych CAN-Comfort. Choć nie wiem czy sam jeden moduł drzwi nie ruszył by i dało by się sterować tą jedną szybą.
https://obrazki.elektroda.pl/8811158900_... Jak widzisz Skoda nie przewiduje sterownika jako oddzielnej części zamiennej. Jest zintegrowany z silnikiem. Zrób tak jak napisałem wcześniej i będzie ok.
180ohm to raczej w nowej fabii,polo i seacie gdzie sterowanie i komfort jest na jednym przewodzie,ale może sie mylę?,w nowszych octaviach podłączam sterowanie w drzwiach,na 100% dwie czyste masy,a to jest pierwszy model.
Powinien być czujnik w zderzaku i czujnik na podszybiu. Żaden z tych czujników nie ma wpływu na świece. Świecami steruje czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Sprawdź w progu kable biało/czarny i czarno/niebieski, to sterowanie z wkładki bagażnika, nigdy tego nie wykorzystywałem, więc nie wiem czy zadziała(powinno zadziałać ale może nie zaryglować)
Niewłaściwy włacznik. Inne numery.
Tu masz odpowiedź. Też myślę ze winny przekaźnik a konkretnie sterowanie wentylatorów. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Centralka podłączona otwiera i zamyka lecz mam problem z podłączeniem kierunków, szukałem probówka podłączona do masy i przystawiłem do poszczególnych pinów żeby spr czy na którymś będzie migać a tu nic jedynie świeci na kilku, popiołem pod bezp od awaryjnych i także od kierunków i też nic, Kolory mi się nie zgadzają na kostkach bo to jest anglik przerobiony,...
Autor pyta o sterownik klimatyzacji a nie o sterowanie wentylatorami.
jeszcze nie sprawdzałem, ale chyba będę musiał, dzięki nikusert.
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Coś to nie tak, bo przekaźnik j59 zapina tez zasilanie na bezpieczniki 40 42 i 49. Czyli np. dmuchawa i przednie wycieraczki. Nic nie wspominasz że tego brakuje czyli przekaźnik i jego sterowanie muszą być dobre. Na pewno odpalasz silnik do szukania tego prądu na f41 ? Już było pisane że przekaźnik uruchamia silnik, czyli praca silnika.
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
Przy wymianie podnośnika straciło się sterowanie podnośnika szyby lewej z przodu. Silniczek nie był wypinany z sieci, jedynie sterownik. Pozostałe szyby działają.
diagnostyka jakaś ? Po przeglądzie serwis powinien wręczyć ci wraz z listą przeglądową protokół diagnozy komputerowej - jeden z punktów przeglądówki (chyba że to był tylko przegląd instalacji gazowej)- może masz tam jakieś błędy zapisane w ster drzwi kierowcy lub komforcie ?
Zasilanie sprawdź nie ledem a żarówką 100 W (H4 zrównoleglone). Sterowanie LIN'em czyli info idzie do silniczka i z silniczka do sterownika. Na testerze możesz sprawdzić manetkę i wywołać pracę wycieraczek.
LUSTERKO 6PIN - podstawowe LUSTERKO 7PIN - dodatkowo ma lampkę "Entry light" Kodowanie modułu w drzwiach na "Entry light" i będzie świecić. ( jeśli hw sterownika drzwi ma na pokładzie mosfet do sterowania i jeśli jest pin w gnieździe :) )
Wymiana silniczków szyby pomogła, zamki chodzą. Dziękuję serdecznie za pomoc, a zamki w Octavii są sterowane masą.
Początek końca maglowicy, za jakiś czas straci wspomaganie całkowicie.
Po lewej stronie kolumny kierowniczej widoczny po ściągnięciu tego dużego plastiku nad nogami kierowcy. Żeby wyciągnąś przełącznik świateł pod którym też jest śróbka trzeba go wcisnąś w pozycji wyłączony i przekręcić na światła pozycyjne i wyciągnąć. Tak pozatym co ci sie dzieje, bo np szybami lusterkami i centralnym sterują pośrednio moduły przy silniczkach...
Jest 12v po zapłonie i masa. Trzeci to" sterowanie "cewki .
Sterowanie sprężarką w Octavii II jest bezpośrednio z panelu obsługi klimatyzacji.
Po zdjęciu obu i rozpięciu wtyczek, jak podałem zasilanie na mały, to działa, duży nie. Stwierdziłem, że duży uszkodzony, zamówiłem nowy i nadal to samo. Mały jest sterowany przez duży. Jeśli do dużego nie dociera sterowanie (zapewne masą ) nie ruszy żaden.
Wiedzę elektryczną i lutownice taśmę izolacyjną ,kontrolkę i ciepły garaż.Model coś z polskich alarmów lub jak nie masz ciśnienia na alarm to samo sterowanie zamkiem.
Stało się nagle , po powodzi , czy może sam zakładałeś zdalne sterowanie zamka?
Tak sterowanie impulsami masy
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
To ktore przewody w tej wtyce odpowiadaja za sterowanie syb szyb?
Bordnetz steruje,masę gdzie patrzyłeś?
Gdyż przycisk nie steruje bezpośrednio szybami.
Tak mogę sterować szybami z drzwi
Tak, można założyć radiowy, uniwersalny sterownik centralnego zamka. Zamontujesz go tak, aby wysterować impulsami masy przewody biały i brązowy dochodzące do sterownika na zdjęciu w pierwszym poście. Wtedy nadal będzie działać opcja otwierania wszystkich drzwi kluczem w zamku drzwi kierowcy. Jeżeli ta funkcja jest zbędna, to możesz zastąpić centralkę...
Sterowanie turbina, zacinający się zaworek podciśnieniowy pasuje zle lub za wolno
Cześć, W swojej Octavii 1 padł mi moduł sterowania szybami /zamkiem lewy tył. Teraz pytanie o oznaczenia. Mój moduł ma numer 101451202 najbliższy jaki znalazłem to 101451203. Jest szansa że będzie pasować? Mój moduł nie komunikuje się z VAGiem. Wiązka cała. Tuż przed ostateczną śmiercią przestał zamykać drzwi (szyba sterowanie szybą działało). Potem...
Sprawdź przewody w przejściu do drzwi moze są jakieś przetarte , sprawdz czy przy zamykaniu kluczykiem wszystko działa prawidłowo , czasami zdarza się że wkładka w drzwiach się zacina i modół komfortu glupieje i np nie dziala zamykanie otwieranie z pilota. . Sprawdz tez czy przypadkim do modułu komfortu nie dostala się woda.
Czy to jest problem z elektryka czy z programowaniem auta? Problem z niewiedzą właściciela, radio(oryginał) dostaje stałego plusa a sterowane jest przez sieć CAN auta.
Niestety kolego tak jak u mnie piec nadaje sie tylko do aut które miały go fabrycznie ( golf 7, octavia 3 ) dlatego, że jest sterowany za pomocą protokołu LIN a nie CAN ani też w-bus. Ewentualnie jak zdobędziesz gdzieś płytkę z elektroniką od takiego pieca tylko sterowanego po w-bus to możesz podmienić i będzie działał.
to by się zgadzało 519 steruje wszystkim ,być może z vw będzie to samo ,numer części by się przydał ,a schemat masz ?Na pewno wszystkie bezpieczniki ok?
to co mozesz sprawdzic we wlasnym zakresie to bezpieczniki(jesli masz klimatronik to po spaleniu jednego z nich takie wlasnie sa objawy) ,natomiast podejrzewam,ze przyczyna tego jest uszkodzenie jednego z czujnikow temp.albo na termostacie albo na wyj chlodnicy(sterownik porownuje roznice temp z tych czuj i zalacza wentylator) badz tez samego termostatu...
Filtra cząstek stałych chyba nie ma - nic mi na jego temat nie wiadomo. Jak sprawdzić EGR? Jest sterowany podciśnieniem.
Przestalo mi dzialac lewe lusterko jak przelacznik jest na R+L to rusza mi sie tylko prawe, jak jest na R to rusza sie tylko prawe czyli prawidlowo. Lusterko sprawdzilem podlaczylem je do zasilacza i pracuje we wszystkich polozeniach wiec przyczyna jest w innym miejscu. Czy posiada moze ktos schemat elektryczny czesci instalacji odpowiedzialnej za sterowanie...
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-0... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Może coś to pomoże choć widzę, że wiele z tych punktów już ogarnąłeś.
Podpowie ktoś czy w tym roczniku rzeczywiście nie ma jako takiego modułu komfortu? Czy po wymianie modułu centralnej elektryki trzeba zrobić jeszcze jakiś trik aby odblokować sterowanie szyb z przycisków?
Witam! Wszystko wskazuje na sterowanie turbiny.Sprawdz cisnienie doladowania.Pozdrawiam.Stefan.
rozbierz lusterko( wystarczy podwazyc szybke) a tam bedzie bedzie przewod odpowiedzialny za sterowanie mechanizmem, sprawdz go.
Problem rozwiązany, przyczyną było złe kodowanie panelu sterowania.
Absolute Pres.: 2029.8 mbar Absolute Pres.: 2448.0 mbar Która wartość jest ciśnieniem zadanym a która rzeczywistym? Sprawdź elementy odpowiedzialne za sterowanie turbiną.
Jestem na 99% przekonany, że to nie jest alarm fabryczny, tylko zamontowano bezpilotowy sterowany fabrycznym pilotem.
jaki to alarm ? octavia 2 ma szynę CAN sterowanie zamkiem poprzez dołożony pilot to tylko w drzwiach kierowcy na jednym przewodzie masa zamyka a masa przez opornik chyba 180 om otwiera krańcówki drzwi tylko do wpięcia w każdych drzwiach osobno i diodowanie sterowanie kierunkami jest sekwencyjne i za dużo roboty żeby to ręcznie podłączać i diodować bo...
Skoro pisze, że trzyma pamięć radio, to po co ma zamieniać kabelki? :shocked!: Bo teraz zasilanie idzie ze SŁABEGO styku STERUJĄCEGO a sterowanie (mało "biorące") z głównego, przystosowanego do obciążeń obwodu!!! W Golfie 3 , z uwagi na trwałość styku, pojeździłby tak ze trzy dni - w Octavii, jak widać, trochę więcej...
Bardziej chyba chodzi o moduł sterujący przy silniczku szyby niż sam silniczek. A to z tego powodu, że ten moduł oprócz silniczka szyby steruje też silniczkiem zamka centralnego.
Z tego co pamiętam to schemat od Golfa 4 nie pasuje. Przekaźnik sterowany jest z modułu komfortu. Skoro terkocze to wygląda że coś nie łączy. Ustal czy znika mu plus czy masa.
To nie jest żaden zamiennik tylko cała centralka. Wpisz sobie w Google "Uniwersalny sterownik centralnego zamka".
Czyli coś z tym sterowaniem jest że tego nie obsługuje ustawiony jest na sekundę. Jeżeli czas masz 1sek to przekonfiguruj okablowanie na sterowanie impulsami masy.
Sorry masz rację , sprawdziłem i były tam 2 rodzaje termostatów , zwykły i ten rozbudowany ze sterowaniem. Może spróbuj podmienić termostat na inna sztukę sprawną.
W Octavi domykanie szyb zrobisz tylko w drzwiach .
Jest to Octavia z 2000 roku, sterowanie dorabiałem sam w postaci joystika pod kierownicą. Moim zdaniem taka dżwigienka (cztery pozycyje) jest lepszym rozwiązaniem niż przyciski, bardziej poręczna. Jest po prawej stronie, pod dżwignią wycieraczek. Z tym niema najmniejszego problemu, w razie potrzeby da się przerobić na potrzebny sposób np. za pomocą...
Witam problem z podgrzewaniem plynu chlodniczego. Pierwsze co robimy w takiej sytuacji, to podpinamy VAG i patrzymy czy warunki zapalenia świec są spełnione. Świecami steruje ECu.
Czy ecu steruje przekaźnikiem podającym te 12v.
Niestety sam mechanizm niby nie powinno byc problemu . Zastanawiam sie czy moze byc tak ze "kawałek" tego wylacznika padł . Dioda niby mogła sie zepsuć ale raptem i sterowanie zamkami drzwi ???
To jest właśnie przewód lampki, którą można znaleźć przeważnie na podsufitce. A przewód domykania szyb można jak sama nazwa wskazuje, użyć do domykania szyb. Sterowanie w octavii również masą, ale to już było.
To jeszcze podaj kod silnika by wszyscy wiedzieli o czym konkretnie mowa. Piszesz ze obroty widzi,zezwolenie jest i zasilanie stera jest tak? To teraz napisz czy jest sterowanie 5v na cewki i czy jest sterowanie na wtryskach jak i to czy jest zasilanie cewki.
przekaźnik ten zasila pompe,sterownik i chyba jeszcze coś (nie mam pod ręką schematu) no i on właśnie nie jest sterowany samochód to OCTAVIA 1.9 TDI 90KM
według mnie masz gdzies przerwe we wiązce do prawej lampy, przedzwon kabelki od silniczka masz tam miec zasilanie , mase i sterowanie
Sterowanie siłownikiem, wykorzystujesz tylko przewody niebieski i zielony od siłowników.
Dzięki za zainteresowanie. Silnika nie da się podłączyć inaczej i nie wiem co on ma wspólnego z c.zamkiem czy sterowaniem lusterkami?
Witam forumowiczów . Moje pytanie jest takie ,że mam w swojej Octavia 2 przed liftem radio stream I chciałbym sobie wymienic na radio swing czyli radia z octavia po lifcie.Czy da się to zrobić bez żadnych przeróbek. Oczywiście chodzi mi też o to by zostało sterowanie z kierownicy , wyswietlenie przeszkody z czujnikow parkowania z tyłu , oraz temperatura...
Wymiana sterownika komfortu.
Sprawdź czy dochodzi napięcie na elektromagnes sprężarki, jeśli nie to trzeba sprawdzić sterowanie jego I czy czynnik jest w układzie.
Przesyłam schemat, zamek podłączony jest na sterowanie minusowe (rys2)
Przed podjęciem decyzji o wymianie modułu silnika szyby, zdiagnozuj to auto, bo może się okazać iż masz problem w zamku, a do puki sterownik nie wykryje ciągłości obwodu zamka, albo nie pozna jego pozycji, nie wystawi napięcia na sterowanie zamkiem.
Mamy zgadywać jakie masz auto? Octavia 1 była produkowana do października/listopada 2010. Octavia 2 była produkowana od 2004 do 2013. Czyli w 2010 w czerwcu były produkowane jednocześnie 2 wersje. Sterowanie wentylatorów w każdej wersji jest zrealizowane inaczej.
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
Która to Octavia - I czy II? W I oba działają jednocześnie i są podłączone razem ze sobą - równolegle. W II duży steruje małym i problem może być w tym dużym wentylatorze.
W Octavii II moduł komfortu znajduję się pod kolumną kierownicy. http://obrazki.elektroda.pl/3249442700_1...
Do przeciwmgłowego w lampie podłącz szary z modułu i nic nie rozcinaj (moduł rozróżnia napięcia, pozycja około 3V przeciwmgłowy 12V!. Sterowanie światłem przeciwmgłowym jest impulsami z wyłącznika (włączasz na samochodzie i przyczepie lub na samej przyczepie). Dodano po 16 Pozycyjne możesz podłączyć też do tych małych żarówek w tylnej lampie tam jest...
Niebieski i zielony steruje siłownikami /podaje na przemian + i – otw zamknij na silnik/ Biały brązowy to sterowanie ręczne otwierania i zamykania , po dotknięciu któregoś z nich do masy / czarny / to powinno się otworzyć lub zamknąć . W siłownikach są mikrusy które realizują tę funkcję . Być może źle są wyregulowane siłowniki master
z tego co pamietam sterowanie zaworu bezposrednio z ecu pin 120
Powinno się adaptację robić w module sterowania akumulatora/moduł zarządzania energią.
Pierwsze słyszę, żeby sterownik silnika czy immobilizer miały cokolwiek wspólnego ze sterowaniem elektrycznych szyb. W Octavii częstą usterką jest uszkodzona wiązka elektryczna drzwi kierowcy...
Witam. Co ostatecznie było przyczyną awarii?Czy winny był moduł sterujący LED?
Może być to wina sterownika w tylnych drzwiach ale (tego nie napisałeś) jeżeli działa sterowanie z kluczyka to i z pilota musi. Jeżeli działa z kluczyka a z pilota nie to tylny sterownik nie ma nic do tego i masz brak sygnału ze sterownika pilota.
Twardy hamulec -brak podciśnienia (jedna z przyczyn), brak podciśnienia - brak sterowania turbiną.
Z tego co kumam to całe sterowanie na jeden przewód łącznie z tym komfortem?
Zloguj ten silnik bo to nie ma sensu. Skoro dolot do turbo jest ok oraz z turbo do kolektora również więc masz problem ze sterowaniem.
W Octavi ii nie ma żadnej skrzyneczki sterującej wentylatorami ,sterownik jest w wentylatorze Dodano po 6 resztą steruje can
Ok a w jaki sposób miałby się zdławić Ekologia. Przy gwałtownym dodaniu gazu zachodzi pewne zjawisko, o którym nie będę się rozpisywał. Chodzi ogólnie o to ze sterownik w takim momencie musi wtrysnąć dodatkowe paliwo, im mniej tym bardziej ekologicznie, ale występuje efekt zadławienia. W gaźnikach te funkcje pełniła pompka przyspieszacza. Kiedy nie...
sterowanie octavia octavia sterowanie turbiny octavia sterowanie zamka
układ wobulatora kabel monitor 120hz lm311 komparator
zmywarka whirlpool bandit power
Jak sprawdzić driver MOSFET-ów: krok po kroku Jak uzyskać dostęp do gier na konsoli X12 z komputera?