żółto szary i zielono czerwony w wiązce wkładki na drzwiach
Według schematu z AD sterowanie lusterek nie jest zależne od komfortu.pozdr.
Zrób jeszcze raz logi ale poprawnie, z tego co widać to nie masz totalnie doładowania, sprawdź turbo i jej sterowanie, wężyki.
Podłącz do przewodu: sterowanie siłownikiem anteny.
krańcówki jak w golfie4 na module a sterowanie masa i masa + 180ohm
Pin 16 w kostce t20 sterownika
Czujnik temperatury zaznaczony jest numerem 7 na zalaczonym schemacie. http://obrazki.elektroda.net/13_11625931...
Jeśli byly elektryczne szyby oryginalne to musiał być moduł sterowania drzwiami. Tam dochodzą dwa zasilania. Ten moduł steruje zamkiem i szybą.
Wiem, że są przejściówki AUX-USB, ale czy uda się tym sterować z poziomu radia (wybór folderu, muzyki) Jeśli jest możliwość to poszukaj emulatora zmieniarki, o ile Twoje radio ma tę funkcję. Wtedy z poziomu takiego urządzenia(nie polecę nic) po odpowiednim nazwaniu plików będziesz mógł sterować odtwarzaniem.
Filozofii to tam żadnej nie ma. Sekwencyjny wtrysk, każdy wtryskiwacz sterowany osobno. Przy wykryciu anomalii, system odcina sterowanie, dla uniknięcia zalania katalizatora.
Oryginalne wymagają modułu komfortu. Z silnikiem szyb zintegrowany jest moduł drzwi. Cała komunikacja miedzy modułami drzwi a modułem komfortu odbywa się przez cyfrową szynę danych CAN-Comfort. Choć nie wiem czy sam jeden moduł drzwi nie ruszył by i dało by się sterować tą jedną szybą.
Prosze 1-B26 (+) czujnik polozenia 2-B49 (-) silniczek 3-B23 (-) czujnik polozenia 4 5-B24 czujnik polozenia 6-B50 (+) silniczek
Powinien być czujnik w zderzaku i czujnik na podszybiu. Żaden z tych czujników nie ma wpływu na świece. Świecami steruje czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Niewłaściwy włacznik. Inne numery.
Na pinie 11 we wtyku zielonym mini-iso jest kołek rem-c lub rem-contr na którym powinno być +5V a po nacisnieciu klawisza na kierownicy b. lekko spadac ok 0,2V a najlepiej zobaczyc oscyloskopem czy jest sygnał z kierownicy kodowany. Jak jest to znaczy inne kody mogą tam występować i to już temat robi sie trudny. Wprawdzie skoda i vw podobne ale moze...
Autor pyta o sterownik klimatyzacji a nie o sterowanie wentylatorami.
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Wymiana silniczków szyby pomogła, zamki chodzą. Dziękuję serdecznie za pomoc, a zamki w Octavii są sterowane masą.
Wiedzę elektryczną i lutownice taśmę izolacyjną ,kontrolkę i ciepły garaż.Model coś z polskich alarmów lub jak nie masz ciśnienia na alarm to samo sterowanie zamkiem.
Samemu raczej nie dasz rady, zadzwoń do ASO ale innego niż ten twój.
Tu masz odpowiedź. Też myślę ze winny przekaźnik a konkretnie sterowanie wentylatorów. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Stało się nagle , po powodzi , czy może sam zakładałeś zdalne sterowanie zamka?
Problem rozwiązany, przyczyną było złe kodowanie panelu sterowania.
Sterowanie sprężarką w Octavii II jest bezpośrednio z panelu obsługi klimatyzacji.
Tak sterowanie impulsami masy
https://obrazki.elektroda.pl/8811158900_... Jak widzisz Skoda nie przewiduje sterownika jako oddzielnej części zamiennej. Jest zintegrowany z silnikiem. Zrób tak jak napisałem wcześniej i będzie ok.
To ktore przewody w tej wtyce odpowiadaja za sterowanie syb szyb?
Gdyż przycisk nie steruje bezpośrednio szybami.
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
Coś to nie tak, bo przekaźnik j59 zapina tez zasilanie na bezpieczniki 40 42 i 49. Czyli np. dmuchawa i przednie wycieraczki. Nic nie wspominasz że tego brakuje czyli przekaźnik i jego sterowanie muszą być dobre. Na pewno odpalasz silnik do szukania tego prądu na f41 ? Już było pisane że przekaźnik uruchamia silnik, czyli praca silnika.
180ohm to raczej w nowej fabii,polo i seacie gdzie sterowanie i komfort jest na jednym przewodzie,ale może sie mylę?,w nowszych octaviach podłączam sterowanie w drzwiach,na 100% dwie czyste masy,a to jest pierwszy model.
Jest 12v po zapłonie i masa. Trzeci to" sterowanie "cewki .
LUSTERKO 6PIN - podstawowe LUSTERKO 7PIN - dodatkowo ma lampkę "Entry light" Kodowanie modułu w drzwiach na "Entry light" i będzie świecić. ( jeśli hw sterownika drzwi ma na pokładzie mosfet do sterowania i jeśli jest pin w gnieździe :) )
Po lewej stronie kolumny kierowniczej widoczny po ściągnięciu tego dużego plastiku nad nogami kierowcy. Żeby wyciągnąś przełącznik świateł pod którym też jest śróbka trzeba go wcisnąś w pozycji wyłączony i przekręcić na światła pozycyjne i wyciągnąć. Tak pozatym co ci sie dzieje, bo np szybami lusterkami i centralnym sterują pośrednio moduły przy silniczkach...
Zamykanie i otwieranie z pilota było tylko skończyly się baterie i oczywiście wyrzucili domownicy. To teraz mogę kupić moduł i z kluczyka będzie działać normalnie? Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/9291151800_... Hehe znalazłem po diodzie od alarmu skorpiona od którego były piloty czy on steruje zamkami ?
Bordnetz steruje,masę gdzie patrzyłeś?
Po zdjęciu obu i rozpięciu wtyczek, jak podałem zasilanie na mały, to działa, duży nie. Stwierdziłem, że duży uszkodzony, zamówiłem nowy i nadal to samo. Mały jest sterowany przez duży. Jeśli do dużego nie dociera sterowanie (zapewne masą ) nie ruszy żaden.
Filtra cząstek stałych chyba nie ma - nic mi na jego temat nie wiadomo. Jak sprawdzić EGR? Jest sterowany podciśnieniem.
Zasilanie sprawdź nie ledem a żarówką 100 W (H4 zrównoleglone). Sterowanie LIN'em czyli info idzie do silniczka i z silniczka do sterownika. Na testerze możesz sprawdzić manetkę i wywołać pracę wycieraczek.
Tak mogę sterować szybami z drzwi
Witam. Co ostatecznie było przyczyną awarii?Czy winny był moduł sterujący LED?
Absolute Pres.: 2029.8 mbar Absolute Pres.: 2448.0 mbar Która wartość jest ciśnieniem zadanym a która rzeczywistym? Sprawdź elementy odpowiedzialne za sterowanie turbiną.
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=https://imged.pl/octavia-golf-a3-1-...
Witam problem z podgrzewaniem plynu chlodniczego. Pierwsze co robimy w takiej sytuacji, to podpinamy VAG i patrzymy czy warunki zapalenia świec są spełnione. Świecami steruje ECu.
Cześć, W swojej Octavii 1 padł mi moduł sterowania szybami /zamkiem lewy tył. Teraz pytanie o oznaczenia. Mój moduł ma numer 101451202 najbliższy jaki znalazłem to 101451203. Jest szansa że będzie pasować? Mój moduł nie komunikuje się z VAGiem. Wiązka cała. Tuż przed ostateczną śmiercią przestał zamykać drzwi (szyba sterowanie szybą działało). Potem...
Czy to jest problem z elektryka czy z programowaniem auta? Problem z niewiedzą właściciela, radio(oryginał) dostaje stałego plusa a sterowane jest przez sieć CAN auta.
Podpowie ktoś czy w tym roczniku rzeczywiście nie ma jako takiego modułu komfortu? Czy po wymianie modułu centralnej elektryki trzeba zrobić jeszcze jakiś trik aby odblokować sterowanie szyb z przycisków?
Przestalo mi dzialac lewe lusterko jak przelacznik jest na R+L to rusza mi sie tylko prawe, jak jest na R to rusza sie tylko prawe czyli prawidlowo. Lusterko sprawdzilem podlaczylem je do zasilacza i pracuje we wszystkich polozeniach wiec przyczyna jest w innym miejscu. Czy posiada moze ktos schemat elektryczny czesci instalacji odpowiedzialnej za sterowanie...
Jestem na 99% przekonany, że to nie jest alarm fabryczny, tylko zamontowano bezpilotowy sterowany fabrycznym pilotem.
Niestety sam mechanizm niby nie powinno byc problemu . Zastanawiam sie czy moze byc tak ze "kawałek" tego wylacznika padł . Dioda niby mogła sie zepsuć ale raptem i sterowanie zamkami drzwi ???
przekaźnik ten zasila pompe,sterownik i chyba jeszcze coś (nie mam pod ręką schematu) no i on właśnie nie jest sterowany samochód to OCTAVIA 1.9 TDI 90KM
rozbierz lusterko( wystarczy podwazyc szybke) a tam bedzie bedzie przewod odpowiedzialny za sterowanie mechanizmem, sprawdz go.
Sprawdź w progu kable biało/czarny i czarno/niebieski, to sterowanie z wkładki bagażnika, nigdy tego nie wykorzystywałem, więc nie wiem czy zadziała(powinno zadziałać ale może nie zaryglować)
Sterowanie turbina, zacinający się zaworek podciśnieniowy pasuje zle lub za wolno
diagnostyka jakaś ? Po przeglądzie serwis powinien wręczyć ci wraz z listą przeglądową protokół diagnozy komputerowej - jeden z punktów przeglądówki (chyba że to był tylko przegląd instalacji gazowej)- może masz tam jakieś błędy zapisane w ster drzwi kierowcy lub komforcie ?
jeszcze nie sprawdzałem, ale chyba będę musiał, dzięki nikusert.
Dzięki za zainteresowanie. Silnika nie da się podłączyć inaczej i nie wiem co on ma wspólnego z c.zamkiem czy sterowaniem lusterkami?
Czyli coś z tym sterowaniem jest że tego nie obsługuje ustawiony jest na sekundę. Jeżeli czas masz 1sek to przekonfiguruj okablowanie na sterowanie impulsami masy.
Witam! Wszystko wskazuje na sterowanie turbiny.Sprawdz cisnienie doladowania.Pozdrawiam.Stefan.
To jest właśnie przewód lampki, którą można znaleźć przeważnie na podsufitce. A przewód domykania szyb można jak sama nazwa wskazuje, użyć do domykania szyb. Sterowanie w octavii również masą, ale to już było.
Bardziej chyba chodzi o moduł sterujący przy silniczku szyby niż sam silniczek. A to z tego powodu, że ten moduł oprócz silniczka szyby steruje też silniczkiem zamka centralnego.
Przed podjęciem decyzji o wymianie modułu silnika szyby, zdiagnozuj to auto, bo może się okazać iż masz problem w zamku, a do puki sterownik nie wykryje ciągłości obwodu zamka, albo nie pozna jego pozycji, nie wystawi napięcia na sterowanie zamkiem.
Twardy hamulec -brak podciśnienia (jedna z przyczyn), brak podciśnienia - brak sterowania turbiną.
to by się zgadzało 519 steruje wszystkim ,być może z vw będzie to samo ,numer części by się przydał ,a schemat masz ?Na pewno wszystkie bezpieczniki ok?
W Octavi ii nie ma żadnej skrzyneczki sterującej wentylatorami ,sterownik jest w wentylatorze Dodano po 6 resztą steruje can
Centralka podłączona otwiera i zamyka lecz mam problem z podłączeniem kierunków, szukałem probówka podłączona do masy i przystawiłem do poszczególnych pinów żeby spr czy na którymś będzie migać a tu nic jedynie świeci na kilku, popiołem pod bezp od awaryjnych i także od kierunków i też nic, Kolory mi się nie zgadzają na kostkach bo to jest anglik przerobiony,...
to co mozesz sprawdzic we wlasnym zakresie to bezpieczniki(jesli masz klimatronik to po spaleniu jednego z nich takie wlasnie sa objawy) ,natomiast podejrzewam,ze przyczyna tego jest uszkodzenie jednego z czujnikow temp.albo na termostacie albo na wyj chlodnicy(sterownik porownuje roznice temp z tych czuj i zalacza wentylator) badz tez samego termostatu...
Zloguj ten silnik bo to nie ma sensu. Skoro dolot do turbo jest ok oraz z turbo do kolektora również więc masz problem ze sterowaniem.
Czy ecu steruje przekaźnikiem podającym te 12v.
W Octavi domykanie szyb zrobisz tylko w drzwiach .
Przy wymianie podnośnika straciło się sterowanie podnośnika szyby lewej z przodu. Silniczek nie był wypinany z sieci, jedynie sterownik. Pozostałe szyby działają.
według mnie masz gdzies przerwe we wiązce do prawej lampy, przedzwon kabelki od silniczka masz tam miec zasilanie , mase i sterowanie
Sorry masz rację , sprawdziłem i były tam 2 rodzaje termostatów , zwykły i ten rozbudowany ze sterowaniem. Może spróbuj podmienić termostat na inna sztukę sprawną.
na jakiej podstawie stwierdzasz że masz AQM? naklejka na rozrządzie? głupota, Naklejka w bagażniku - mógł być swap ;] tak jak koledzy piszą przynajmniej kanał 10 i 11 dynamicznie :] Skoro wpada w tryb awaryjny to musi coś sterować N'ka.
Problem rozwiązany pęknięty wężyk sterowania gruszką .
Skoro pisze, że trzyma pamięć radio, to po co ma zamieniać kabelki? :shocked!: Bo teraz zasilanie idzie ze SŁABEGO styku STERUJĄCEGO a sterowanie (mało "biorące") z głównego, przystosowanego do obciążeń obwodu!!! W Golfie 3 , z uwagi na trwałość styku, pojeździłby tak ze trzy dni - w Octavii, jak widać, trochę więcej...
To jeszcze podaj kod silnika by wszyscy wiedzieli o czym konkretnie mowa. Piszesz ze obroty widzi,zezwolenie jest i zasilanie stera jest tak? To teraz napisz czy jest sterowanie 5v na cewki i czy jest sterowanie na wtryskach jak i to czy jest zasilanie cewki.
Przesyłam schemat, zamek podłączony jest na sterowanie minusowe (rys2)
Albo zamulona nagrzewnica, albo nie działa klapka sterowania temperaturą nawiewu.
Wymiana sterownika komfortu.
mikro styki słychać w zamku 2 kliknięcia zamek spryskałem WD ale nic zastanawia mnie to że z pilota po otwarciu samego bagażnika nie zamyka go po opuszczeniu klapy tal jakby coś ze sterowaniem się pochrzaniło
Początek końca maglowicy, za jakiś czas straci wspomaganie całkowicie.
Sprawdź czy dochodzi napięcie na elektromagnes sprężarki, jeśli nie to trzeba sprawdzić sterowanie jego I czy czynnik jest w układzie.
Sterowanie siłownikiem, wykorzystujesz tylko przewody niebieski i zielony od siłowników.
z tego co pamietam sterowanie zaworu bezposrednio z ecu pin 120
Mój problem z elektryką w skodzie polega na tym, że brak wspólnego jest zasilania na bezpiecznikach nr: 40-dmuchawa ogrzewania,41- wycieraczki tylnej szyby,42 - pompka spryskiwacza przedniej szyby. Z tego co się zorientowałem to ten zestaw bezpieczników jest zasilany przez zacisk X - płynie prąd przy włączonym zapłonie i jest wyłączany na czas rozruchu...
Na czujniku ma być 5v masa sygnał. PWN to sygnał sterujący (współczynnik wypełnienia)
Niestety kolego tak jak u mnie piec nadaje sie tylko do aut które miały go fabrycznie ( golf 7, octavia 3 ) dlatego, że jest sterowany za pomocą protokołu LIN a nie CAN ani też w-bus. Ewentualnie jak zdobędziesz gdzieś płytkę z elektroniką od takiego pieca tylko sterowanego po w-bus to możesz podmienić i będzie działał.
Z tego co kumam to całe sterowanie na jeden przewód łącznie z tym komfortem?
Witam! Mam problem ze sterowaniem lusterek w skodzie octavii I 99r. Kupiłem samochód z nie działającym układem sterowania lusterek. Po sprawdzeniu silników, kabli i połączeń w kostkach nie zauważyłem żadnych uszkodzeń. Krosując (wykonując mostki) na kostce sterownika wszystko działa jak powinno. Po zamontowaniu nowego sterownika nie ma żadnej reakcji...
Jeden z nich to D+ ten drugi jest do obrotomierza dislach u ciebie nie podłączony. Z B+czyli gruby czerwony idący do aku lub rozrusznika podłączasz zasilanie 12V do podgrzewacza przez bezpiecznik, a do D+ sterowanie tak jak na rysunku.
Powinno się adaptację robić w module sterowania akumulatora/moduł zarządzania energią.
Lampką steruje moduł komfortu. Podejrzewam, że pojawiła się tam wilgoć.
Mamy zgadywać jakie masz auto? Octavia 1 była produkowana do października/listopada 2010. Octavia 2 była produkowana od 2004 do 2013. Czyli w 2010 w czerwcu były produkowane jednocześnie 2 wersje. Sterowanie wentylatorów w każdej wersji jest zrealizowane inaczej.
po zamontowaniu innego silniczka +modułu podnoszenia szyby lewe tylne drzwi (tamten komplet został zalany i nie działał) szyba chodzi tylko ze sterowania przy drzwiach nie działa przy tych drzwiach centralny zamek,domykanie,oraz przez sterowanie przy drzwiach kierowcy.:?::cry:
Wyraznie widac na termometrze kiedy sprezarka przestaje pracować. Temp z kratek zaczyna wzrastac do 18-20 stopni. Czy w takim przypadku sterownik nie powinien wymusic ciaglej pracy ? Jest to wersja z klimatyzacją automatyczną. Do sprawdzenia takiej sprezarki wystarczy uniwersalny tester zaworu sterowania wydatkiem?
Która to Octavia - I czy II? W I oba działają jednocześnie i są podłączone razem ze sobą - równolegle. W II duży steruje małym i problem może być w tym dużym wentylatorze.
Własnie wróciłem z serwisu Po diagnostyce wyszło ze jest przerwa w module sterowania klimatyzacją
Wygląda to na uszkodzony czujnik parownika (sterownik tak steruje wydajnością sprezarki by utrzymywać jego temperaturę na poziomie 5 C) lub zawór sprężarki. Zaczyna chłodzić schodzi do odpowiedniej temperatury i z jakiegoś powodu ma problem z ponownym załączaniem.
A masz w ogóle w samochodzie odbiornik w module sterującym ?
octavia sterowanie octavia sterowanie turbiny octavia sterowanie zamkiem
zakładanie nowych tematów zasilanie konwertera multiswitcha amilo instrukcja
spawarka inwertorowa przekaźnik mikrokomputer cobra1
Onjektor reset wtrysków Diesla - procedura i korzyści Wózek widłowy odpala, ale nie jedzie i brak hydrauliki - diagnostyka i przyczyny