Jak zachowuje się kontrolka temperatury silnika, kiedy wymieniałeś termostat.
Podmiana termostatu nie ma sensu. W tym silniku temperatura pracy dochodzi do 115stopni. Koledzy ze wschodu temat opanowali: https://www.drive2.ru/l/4509916332409493... Wystarczy zamienić dwa piny w kostce od pokrętła temperatury by po ustawieniu w pozycji "zimno" termostat otwierał się przy 95 stopniach
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Witam ponownie. Postanowiłem poszukać termostatu zamiennika i znalazłem dwa ogłoszenia: https://allegro.pl/oferta/termostat-a3-l... https://allegro.pl/oferta/termostat-kpl-... Otwierają się one przy 87 stopni. Myślicie, że mogę coś takiego zamontować w swoim silniku?
Nie wiem jak w Octavii (niech osoby bardziej obeznane się wypowiedzą) ale u mnie uszkodzony termostat doprowadzał do chcek engine, przy czym błąd rejestrowany to za uboga mieszanka na pierwszej sondzie. Termostat puszczał odrobinę ale to widać wystarczyło.
Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej? Czy otwiera się termostat?
Witam. W mojej octavi wymieniałem ostatnio termostat na podróbke chyba vernet 200 zł i po 2tys km mam błąd 17700 albo 17701 nie wiem dokładnie ale coś z termostatem i mechanik powiedział ze termostat do wymiany bo ciągle włączają sie wentylatory przy zapaleniu samochodu spotkał się ktoś kiedyś z tym ? I moje pytanie, bo byłem w salonie skody po ten...
Rzeczywiście mogłem dokładniejsze dane o pojeździe podać. Chodzi mi o benzynę, po wymianie termostatu wieje zimne powietrze. Wymienię chyba czujnik, mały koszt a zawsze nowy element w aucie. Chodziło mi o ciepłe. Czy jest cały czas czy z przerwami (wtedy kiedy wskaźnik pokazuje niską temp.). Można podpiąć woltomierz i sprawdzać. Jeśli jest gorący nadmuch...
Tam jest kolego termostat sterowany elektrycznie, jest tam coś w rodzaju-jak to nazwać-siłowniczka wypełnionego woskiem czy inną ciapciają. Jest też grzałeczka która to grzeje, jak nagrzeje to się rozciąga i podnosi klapę termostatu.
Przy alternatorze króciec przykręcony na 2 sruby do bloku ,pod nim termostat.
Wysyłka z Czech to już ostateczność. Znalazłem zamiennik o nr AJUSA 01044300 lecz też już nigdzie nie występuje.
Problemem były uszczelniacze pompowtrysków i termostat
to co wypiołeś to czujnik temperatury a nie termostat tylko co ty wymieniłęś?
Czujnik temp płynu koło termostatu do sprawdzenie i wiązka. Co to za elektrycy jak takich rzeczy nie potrafią ogarnąć? O co chodzi z tym lutowaniem kabli? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Czujnik nie znajduję się koło termostatu. Obok termostatu...
No to właź w kanał weź parasolkę albo załóż okulary ochronne, ściągnij płytę podłogową i ujrzysz obudowę termostatu a dalej to z górki....
W obudowie termostatu.
Termostat znajduje się w króćcu wodnym przykręconym do bloku silnika pod pompą wtryskową.
Czujnik temperatury lub Sterownik wentylatorów na lewej podłuznicy zwarty . Termostat niee .
Zauważyłem jeszcze taki szczegół zaraz po uruchomieniu silnikaz włącza się wentylator- to chyba ten tryb serwisowy. A gdzie jest termostat i czy to może być wina termostatu. Ma ktoś umiejscowienie termostatu?
termostat do wymiany
Klapa powietrza zimnego/ciepłego reaguje? Słychać że się przestawia? Co jest w zbiorniczku od płynu wyrównawczego? Płyn, woda, żółta maź?
Pewnie założony odwrotnie termostat.
Miałeś robiony test na co2 w układzie chłodzenia ?
W chwili gdy wyrzuca płyn trzeba zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i jeżeli wynik testu jest pozytywny to puszcza głowica lub uszczelka lub chłodniczka egr (jeżeli jest) a gdy test jest negatywny to być może przegrzawa się silnik i po prosto gotuje się płyn ( do sprawdzenia wentylatory , termostat ...)
To jest właśnie cały termostat. Jak najbardziej możesz wymienić tylko tę część.
Octavia 1u5 1.6 avu 2001r
Dziwna sytuacja ze tak rozerwalo obudowe
Sprawa jest już przesądzona, słupek do wymiany, lub całe auto . SIlnik z serii nienaprawialnych dołów, lub był już dłubany. Jedyne chwilowe i doczesne wyjście to wyjęcie termostatu.
sprawdz połączenie masy
Oczywiście że termostat musi się otworzyć na duży obieg aby układ się odpowietrzył. Pilnuj stanu płynu w zbiorniczku bo trzeba będzie go dolać raz lub dwa.
to co mozesz sprawdzic we wlasnym zakresie to bezpieczniki(jesli masz klimatronik to po spaleniu jednego z nich takie wlasnie sa objawy) ,natomiast podejrzewam,ze przyczyna tego jest uszkodzenie jednego z czujnikow temp.albo na termostacie albo na wyj chlodnicy(sterownik porownuje roznice temp z tych czuj i zalacza wentylator) badz tez samego termostatu...
Witam! Posiadam podgrzewane fotele i mam pytanie : 1. Czy mała blaszka umieszczona w macie grzewczej fotela miedzy przewodami grzewczymi( w bardzo malej odległości od nich) jest termostatem maty grzewczej?? Po obu jej stronach "blaszki" są przylutowane przewody wychodzące do kostki fotela. W kostce fotela są 4-y przewody dwa z nich połączone bezpośrednio...
mam podobny problem nie wiem ktory czujnik jest od temperatury wody tylko ze u mnie w Octavii 2000r. sa kolo termostatu 3 czujniki i nie wiem ktory to bedzie. prosze o pomoc.
Octavia 1.9 TDI (BXE) z 2008r. Problem polega na bardzo słabym rozgrzewaniu się silnika, po odpaleniu na postoju po 15min temp 50° przy włączonym nadmuchu zimne . Po ostrej jeździe osiąga 90° z nadmuchu leci ciepłe ale po zatrzymaniu i nadmuchu spada w oczach na 60°. Na wolnych obrotach przy tem. ok -5 silnik nie osiągnie temp 60°. Termostat wymieniony...
Nie pamiętam dokładnie gdzie w Octavii jest czujnik - gdzieś w pobliżu termostatu - małe coś z 4-ro pinową kostką...
Witam Nie wiem czy to dozwolone . Może mi sie oberwie - ale na Alledrogo nr aukcji 6443388710 Jest nowa i oryginalna w cenie 95 zł. Sprawdź wymiar i kupuj. Na pewno lepsza od zamienników a Valeo wie jak robić chłodnice :) Pozdrawiam Dodano po 3 Jeżeli nie będzie pasowała to stawiam na Behr czołowe firmy używają termostatów tej firmy na pierwszy montaż...
Ja miałem zgnitą śróbę masową pod termostatem na bloku i właśnie podobne cuda się działy.
Witam. Niewielki ubytek płynu chłodniczego. Sprawdziłem węże nie ma śladów płynu, natomiast od strony termostatu jest biały nalot, temperature dobrze pokazuje. Czy może byc to uszczelka pod termostatem, jak wymontuję termostat, to dużo płynu wyleci?
Podczas trasy na wakację po ok 300 km zapaliła mi sie kontrolka płynu chłodniczego. dolałem ok 300 ml . Problem ten powraca po dłuższych trasach. Co sprawdziłem : Dywaniki suche poziom oleju ok brak masła pod korkiem zbiorniczek i płyn w nim czysty nie leci przy pompie wody brak jakichkolwiek śladów korek zmieniłem Czy wentylator chłodnicy powinien...
Klapki, silniczki, błędy brak, wymieniony termostat dziś jutro test
Witam http://skodaauto.com.pl/termostat-komple... Przy termostacie są dwa czujniki zielony 4 piny (ECM + wskaznik) tak mi się wydaję i tu moje pytanie do czego jest ten drugi czarny 2 piny przed termostatem? I czy jeśli cały czas po zapaleniu samochodu chodzą wętylatory czy to może być uszkodzony...
Witam, nie bardzo rozumiem, chodzi o czuj. temperatury czy stanu płyny? to już w tym temacie wyjaśnił kolega mansky Jeżeli temp. radze spr termostat, Oktavia ma czyjnik temp. przed i za terostatem czyli dzwie sztuki. ecu sprawdza zmiany różnice jakie sie pojawiają przy pracy silnika. Jeżeli termostat jest podparty, wywali błąd. byłbym Ci wdzięczny...
No ten silnik to akurat mega wolno się nagrzewa. U mnie w skodzie Octavia dopiero po 10 km osiąga jakieś 75-80C. Który rok bo 2002 poprawili ten silnik. Miedzy innymi dłuższe świece żarowe. Wyleciał hydrauliczny napinacz paska rozrządu. Inny/poprawiony odlew głowicy (nie siada tak bardzo). Z racji dłuższych świec inne uszczelki pod głowicę (ciut grubsze).
Avu ma termostat sterowany z ECU i ma wyższą temperaturę pracy. Tak płyn G12+ lub g13.
Mam problem a mianowicie : wywala mi płyn w czasie jazdy z zbiorniczka , nie załącza się wentylator na 1i 2 bieg (sprawdzałem i działa ) wyjmowałem wtyczkę i na zasadzie zwarcia , sprawdzałem tez sterownik i działa (przekładałem do innego auta i tam normalnie, wymieniłem czujnik temperatury przy chłodnicy, wymieniłem termostat , test na uszczelkę zrobiony...
Zdejmij oba przewody od elektrozaworów i podaj + i - 12V, zawór musi się odzywać. Jak termostat uszkodzony to membrana może być twarda albo dziurawa na środku na nicie.
EGR jest wyprogramowany jeżeli chodzi o turbo na kompie niby znakomite wyniki były trzyma wszystko bardzo ładnie a termostat z czujnikiem cieczy chłodzącej wymieniałem 2 dni temu, też nie pomogło. Jeżeli chodzi o temperaturę paliwa i temperatura w dolocie to tego jeszcze nie sprawdzałem.
witam ludziska ściągnijcie serwisówkę http://chomikuj.pl/czesiek161/Octavia+BF... poczytajcie i wszystko będzie jasne pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie temperatury silnika wymieniłem termostat i czujnik temperatury silnika a wskazówka od temperatury cała czas wskazuje 50 stopni
Tylko czy instalacja mogla się sama rozregulować ? Jezdzi z gazem od kilku miesięcy i problemu jak i błędu nie było, co wskazywało by jednak na sondę. Co do drugiego to sprawdzę instalację, termostat wraz z cała obudową był wymieniony jakieś 3 miesiące temu na zupełnie nowy, więc raczej coś z wiązką. Edit.1 Pojechał na sprawdzenie do gazownika Edit.2...
Popatrz na obudowe termostatu, w niej od spodu powinien być. Tak, to G83. Nr czujnika który podałeś mie jest do Twojego auta. Tam jest 2 pinowy czujnik, chyba szary.
Byłem w warsztacie. Na komputerze dignostycznym wyrzuciło 2 błędy: termostat i sonda lambda regulacyjna. W pierwszej kolejności wymieniłem termostat bo było szybciej i taniej. Mechanik usunął oba błędy. Pojeździłem trochę i znów wskaźnik ESS zaświecił się. Pojechałem do warsztatu i znów 2 błędy: termostat i sonda lambda regulacyjna. Tym razem mechanik...
Stare 1,9 tdi ciezko bylo nagrzac, tymbardziej jak padl termostat w pozycji otwarty. Najpierw nagrzej auto podczas jazdy, potem badaj weze nagrzewnicy i chlodnicy, sprawdz czy dziala silniczek nastawczy temperatury nawiewu wewnatrz.
Sygnał DF jest wykorzystywany tylko w jednym celu-aby sterownik silnika włączył pogrzewacze kolektora wodnego, to te trzy świece na króćcu termostatu, jak ujęcie wody do nagrzewnicy. Ten błąd się ignoryje zazwyczaj, zresztą wspominała tez o tym obiegówka.
Silnik 2.0l benz.-110kW-BLR Proszę o schemat z kolorami przewodów. Przy okazji, w którym miejscu przy tym silniku znajduje się elektronicznie sterowany termostat? Kod usterki 17700 (P1292). Za pomoc lub próbę pomocy serdeczne dzięki. Ryszard.
Ja bym sprawdziła z innej strony może uszkodzeniu uległ termostat i płyn idzie na dużym obiegu przez to silnik dłużej nagrzewa taka ilość płynu a dodatkowo ochładza go parownik i temperatura po przełączeniu się na gaz spada poniżej zadanej dla instalacji gazowej i centralka od gazu przełącza na benzynę. Było by dobrze sprawdzić temperaturę podczas pracy...
Witam. Zauważyłem ostatnio że zaczyna ubywać mi płyn chłodnicy. Dziś zacząłem szukać w którym miejscu ....i znalazłem.Mianowicie z pod metalowej rurki która wchodzi do silnika w okolicy termostatu , pod pompą paliwa. Pytanie co mam odkręcić żeby wymienić w niej oring i jakiej średnicy on ma być. Dołączam foto...
Przyczyny są takie : przycina się zmienna geometria w turbosprężarce i/lub sztanga siłownika podciśnienia przy turbo (popularnie zwanego gruchą ze sztangą) gdyż czujniki : ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania mierzą prawidłowo. Nie dzieje się to zawsze ale widać to w niektórych logach. Nie ma również znaczenia fakt, że ręką da się poruszać...
Mam problem z falującymi obrotami. Z moich obserwacji wynika, że dotyczy to tylko gazu. Objawy są takie: na zimnym silniku i podczas jazdy jest wszystko OK. Problemy są na biegu jałowym i zaczynają się gdy tylko silnik osiągnie 90 stopni. Jak się dobrze dogrzeje to objawy ustają i można śmigać. Silnik początkowo gasł, ale gazownik kombinował z ustawieniami...
Przecież jak dasz na szybę to wentylator chodzi na max więc nic nie podkręcisz. Dokładnie i chyba w tej kwestii temat można uznać za wyczerpany. Nic więcej nie zrobisz. Pozostaje pochylić się nad tym czy Ci termostat nie przepuszcza -jak szybko silnik łapie temp. roboczą 90° i czy ją utrzymuje - lub czy nagrzewnica nie jest zamulona. P.S. IMO Octavia...
Witam . Muszę wymienić termostat i pewną tajemniczą uszczelkę(dołączam foto) która znajduje się w korpusie silnika pod pompą paliwa , przy termostacie. Mówię że "tajemniczą" bo pytałem na forum jak się do niej dostać , ale nie uzyskałem odpowiedzi. Ale nie o tym chciałem... Gdy już wymieni termostat i tą uszczelkę to powinienem odpowietrzyć układ. ....czy...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Witam,mam taki problem Skoda Octavia ktora posiadam nie grzeje,problem wyglada tak,ze po wlaczeniu silnika i podczas jaego nagrzewania przez moment leci cieple powietrze,gdy silnik sie juz nagrzeje to bywa roznie raz grzeje raz leci zimne powietrze,ale przy przyspieszaniu i wiekszych predkosciach np pow 160 zaczyna grzac.temperatura silnika jest w normie,wymienilem...
Witam ponownie. Może któryś z kolegów podpowie ile jest czujników temperatury w silniku BGU i gdzie są usytuowane\ czy jest jeden czy 2 jeden udało mi się ustalić jest po prawej stronie na przewodzie gumowym silnika, zadziwiające jest to ze przewód chłodnicy jest zimny a włącza się wentylator ..., może uszkodzony jest sam termostat? ??????? Pomiar temperatury...
Na starcie sprawdź pracę wentylatora oraz czy chłodnica nie jest zamulona, praktycznie po otwarciu termostatu, oba węze od chłodnicy powinny miec jednakową tempoeraturę oraz chłodnica na całej powierzchni radiatora powinna być goraca - bezpiecznie sprawdzić pirometrem, byleby nie pchac łapek w okolice wentylatora oraz wszelkich pozostałych częsci wirujących.
A może tak od początku? 1- termostat 2- termowłacznik wentylatorów 3- wentylatory 4- korek 5- test na co2 6- Podjechać do polecanego mechanika na diagnozę układu chłodzenia. A i wirnik w pompie wody sprawdzić czy się nie obluzował.
Ten typ silnika ma układ samoodpowietrzający się. Półtora roku temu wymieniałem termostat i nie miałem problemu bo sam się odpowietrzył. Korek od zbiorniczka wyrównawczego też jest OK, bo jak go odkręcę przy rozgrzanym silniku to płyn się przelewa - czyli ciśnienie jest. Uszczelka pod głowicą też jest raczej dobra, bo by ubywało płynu, a od wymiany...
Dzieki za input. Przejrzałem temat CO2 w dyskusji na forum Elektroda.pl. Dam znać, co będzie się działo po wymianie płynu chłodzącego na nowy, oleju z filtrem, filtru smoka oraz ewentualnie wkładu termostatu. Po analizie opisanych w tym temacie kwestii <https://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... przejdę do analizy zawartości...
Na pewno mała odległość może być przyczyną większego spalania. Ale sprawdziłbym również: - ciśnienie w oponach (właściwe wartości znajdziesz pod klapką wlewu od paliwa) - termostat (jeśli silnik nie osiąga wartości 90`C to też będzie więcej palił) Ponadto jeśli masz jakiś bagażnik na dachu to też zwiększa Twoje zużycie. Silnik 90 KM AGR lub ALH to super...
Witam.Sprawdziłem węże przy przegrodzie jeden jest porównywalnie gorący z wężem przed trójnikiem a drugi chłodniejszy.Problem będzie z samym trójnikiem jest najprawdopodobniej dużo cienkszy niż wąż bo wąż jest trochę rozdęty przy trójniku,gdy poluzowałem objemkę to zaraz płyn się wylewa.Trójnik zmniejsza ciśnienie płynu do nagrzewnicy i to może być...
Chodziła cały czas, ALE. Nie wiem kiedy x lat temu przestała się włączać. Ówczesny właściciel nie szukał powodu dla którego przestało to działać tylko podłączył klime na krótko + sterowanie wentylatorem za pomocą termostatu, którego czujnik był umieszczony na skraplaczu. Klima po włączeniu działała bez przerwy, ja tak jeździłem dwa lata, chłodziła coraz...
Witam. Zastanawiam się ostatnio nad pewnym faktem. Mam do porównania dwa silniki w dwóch samochodach. Pierwszy to astra G z silnikiem 1.6 8V (x16szr) 75 km a drugi to skoda octavia również z silnikiem 1.6 8V i też 75 km. W astrze monowtrysk a w octavii wielopunkt. Silniki o identycznej pojemności i mocy tylko innym zasilaniu a jednak octavia, która...
Dużo tego oleju? Jeśli tak, to polecam wyjąć termostat, wlać środek do czyszczenia układu chłodzenia, odpalić, poczekać aż układ się ,,umyje", wylać płyn chłodniczy, wlać nowy czynnik chłodzący (na zimnym silniku oczywiście), odpalić, czekać i obserwować.
Na dniach będe wiedział jaka była przyczyna. Generalnie głowica i tak będzie do zdjęcia ale wcześniej wykonam pomiar kompresji i test na obecność co2 w płynie chłodniczym. Samochód pozostawiony pod większą górę na biegu leci :) (kumpla octavia tdi agr nawet nie drgnie). Miesiąc temu, może dwa autko lekko osłabło, więc chciałem przegonić turbo. Coś mnie...
Robiłem dzisiaj w swojej skodzie 1.9 tdi 90hp test vagiem, podczas jazdy (czyli podłączony komp sczytywał mi dane z silnika podczas jazdy) Pojechałem na obwodnice się przejechać, zawracam na rondzie, czuje ze samochód słabnie i zgasł. Za nic nie chciał odpalić, kontrolki wszystkie, podczas przekręcenia kluczyka, pala się jak powinny, po wielu kręceniach...
No właśnie, zastanawiałem się nad tym, jaki typ termostatu (zaworu) się tam znajduje, myślałem właśnie o bimetalu, ale np. w Octavii jest podciśnieniowa klapka. Zobaczymy. A co do błędu.... no cóż nie myli się ten co nic nie robi, a tutaj szukamy różnych rozwiązań. Dzięki.
Witam, zauważyłem podczas jazdy przy - 8stopni C że temperatura spada z 90 stopni do ok 75.stopni.(przy spokojnej jeździe) Jak zwiększę obroty to temp. Zaczyna rosnąć. Czy powinna mi jakaś kontrolka wyskoczyć.Czy przy zepsutym termostacie nie ma komunikatu. Czy to normalne. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie dziwnego zachowania wskażnika temp. wody chłodzącej w octavii 1,6 101 KM.A mianowicie kiedy zapalam auto i jadę wskażnik ani drgnie ,nie pokazuje właściwej temperatury.Kiedy się zatrzymię wyłącze auto i za chwilę ponownie odpalę i jadę to wskażnik zaczyna pokazywać temperaturę.W trakcie jazdy wskażnikik się porusza góra dół. Zastanawiam...
Sterowanie jak mowilem timer czasowy na NE555. Masa schematow na necie znajdziesz,prosty w budowie. Wypadaloby jakos ten czas regulowac,aby zbyt dlugo nie grzala grzalka. Czas grzania mozesz se sprawdzic mierzac jaki czas jest na bialych przewodach napiecie (skoro masz w octavii to nie problem). A pozniej timer by sterowal przekaznikiem zalaczajacym...
Nie wykluczył innych linków,zgadza się ale widać że celuje w vaga.I nie jestem zatwiardziałym fanem vaga.Wręcz przeciwnie zawsze przeciw.Ale przyszedł moment gdy dedra kończyła żywot i pracując w warsztacie zacząłem chłodno kalkulować ceny,dostępność części nowych jak i używanych,cenę i dostępność interfejsów i niestety głowę spuściłem i zostałem posiadaczem...
termostat juz zrobilem ten plastikowy okazal sie wadliwy przebił ktuciec wody i caly czas byl zamkniety wymienilem na nowy zajechalem do hurtowni seata i wv dobrali mi tam nowy termostat wsadzili caly aluminiowy http://www.allegro.pl/item261653946_term... <-- dokladnie taki jak na tej aukcji powiedzieli...
Jezeli sonda wyskakuje jako usterka to z pewnoscia bedzie uszkodzona np przy pewnej temp proponuje ja zmienic. A co do skoku temp ma wlasnie spadac temp po dojsciu do 90 moze nie az do 60 ale 70 stopni i nie zaden termostat jak kolega pisal bo wtedy by sie grzal bardzo powoli bez skoku temp.
Rozumiem Twój żal, ale nie masz żadnych dowodów na to, że auto było naprawiane u tego mechanika, ani na to, że to on coś uszkodził. Nie mam nic przeciwko starszym samochodom, sam jeżdżę 20 letnim Renault. Mam jednak świadomość tego, że jest to już zmęczone auto i wiele może się zdarzyć. Ostatnio 2 dni po wymianie rozrządu pękł przewód wodny przy termostacie...
Termostat może też - ale są termostaty różnych firm, niektóre mają większą część zbiorniczka z parafiną po stronie chłodnicy (te można odwrócić), niektóre po stronie silnika - tych nie obracać. Ale obracanie też nie do końca halo - zaworek kulowy, który pomaga w odpowietrzaniu ma się otwierać w kierunku " do silnika” , odwrócenie termostatu go...
Japończyk, czy Niemiec, to jest dylemat. A ja polecam Skodę Octavię, chociaż to też jest prawie 100% Niemiec. Mam taką Octavię kombi z silnikiem 2.0 benzynowym od lutego 2000 r., zakupioną nową z salonu, a więc to już prawie 12 lat, aktualny przebieg 201472 km. Nic do tej pory nie było robione w zwieszeniu, i w najbliższym czasie nie zanosi się na jakieś...
Cześć, W skrócie: do swojej ukochanej Octavii 1.9TDI zakupiłem grzałkę silnika (2000W, 230V). Grzałka zamontowana w komorze silnika, złącze hermetyczne (SP1310) zakupione. Zostaje teraz kwestia bezpieczeństwa. Samochód jest parkowany na zewnątrz na parkingu społecznie strzeżonym, tuż obok "domku parkingowego" oraz gniazdka z uziemieniem. Stąd przewód...
witam! tak się przyglądam tej ciekawej dyskusji i czasami to aż mi się coś zbiera! "Bo ciepło jest produktem ubocznym im mniej ciepła produkuje silnik tym jest bardziej sprawny. Zamieniając energie zawartą w paliwie na użyteczną pracę a nie marnowanie jej na straty w postaci ciepła". co ma teoria do praktyki??? szybkość osiągnięcia optymalnej tem. przez...
Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy) To wiele mówi o użytkowniku tego samochodu - jak można było doprowadzić do spalenia paska, przecież ten alternator nie pęka z dnia na dzień, hałasuje, pojawiają się problemy z ładowaniem. Od wystąpienia ewidentnych symptomów zacierania się wirnika do zablokowania...
termostat octavia skoda octavia termostat licznik octavia octavia
bezpiecznik dmuchawy termiczny schemat silnika pralki siemens zabezpieczenie spawarek
słaby odbiór zwrotnice głośnikowe kalkulator
DeLonghi Dinamica - problem z pojemnikiem na skropliny Brak świateł postojowych w Piaggio ZIP 4T 2008