podejdzie
17660 - Commencement of Injection Valve (N108): Open or Short to Ground P1252 - 35-10 - - - Intermittent To nie jest błąd zaworu ssącego.To jest błąd zaworu regulującego kąt wtrysku.
Karenz kolega psooya ma rację (skoda octavia z fabryczna instalacją posiada niebieskie wtryski- po wymianie -wiadomo cały zestaw omegas - wymieniasz tylko podzespoły) ale jeżeli dobrze zagłębisz się w temat i wejdziesz na forum lpg - jest osoba na południu Polski, która potrafi przypisać do sterownika barracudy i je prawidłowo wystroić - tylko jeżeli...
https://www.youtube.com/watch?v=TZp8EaZ6... to palenie słabe na ciepłym to 2 razy u pompiarza byłem 200 zł zapłaciłem jakis czas temu i pali lepiej od benzyny a ustawienie kąta wtrysku powyżej link.
W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Sam załączyłeś schemat montażu w pierwszym poście , więc ulecz się sam według własnej recepty :D Ma być jak na schemacie , wystarczy abyś rozciął właściwe przewody zasilające wtrysk.
Przestawiony kąt wtrysku, lub brak jego regulacji.
Przy prawidłowo działającym czujniku temperatury (temp. na zewnątrz powyżej +9) kontrolka świec ma się zapalić na około 1s. W twoim przypadku masz albo uszkodzony czujnik albo wiązka gdzieś nie styka. Komputer widzi niską temperaturę i zwiększa dawkę rozruchową. Po usunięciu uszkodzenia sprawdź kąt wtrysku.
Jaki skład na wolnych? Moze przepustnica brudna, moze dolot, wtryski przytkane od jazdy na lpg?
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
To chyba nie dobrze jak nie mam podglądu na mieszankę paliwa z powietrzem. Masz, ale z poziomu diagnostyki sterownika silnika. Do działania instalacji LPG IV generacji sygnał sondy lambda nie jest niezbędny (jest pomocny przy jej kalibracji ale też da się bez niego, kalibruje się na mapy wtrysku lub na korekty czasu wtrysku benzyny).
Jakie masz tam te wtryski?
Jak masz dostęp do Vaga to w nastawach podstawowych grupa 00 i porównujesz pozycję 2 i 9. Potrzebny jest też wtedy odpowiedni wykresik. Jeśli używasz vag-com to jest tam zaimplementowany automatyczny wykres. Zależność jest między kątem wtrysku (2) a temperaturą paliwa (9).
pewno wtrysk
W schemacie do tego silnika, ale z Felicii 1.6 stale napiecie z akumulatora do sterownika idzie na pin 21 przez bezpiecznik F1 10A iwec w tym obwodzie nalezaloby sie wpiac z przekaznikiem.Musialbys poszukac jak jest to w Octavii , ktory bezpiecznik jest odpowiedzialny za stale zasilanie sterownika silnika.
Chodzi o kąt wtrysku?
sprawdż oscyloskopem jak otwiera wtryski
Sprawdzić ustawienie rozrządu, sprawdzić dokręcenie koła rozrządu na wale korbowym i statyczne ustawienie momentu wtrysku i musi palić. Oczywiście układ paliwowy sprawdzony.
Ponownie trzeba ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa.
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
rwrutniak a wiesz jakie są objawy uszkodzonego wtrysku sterującego.
nie ma zasilania + na wtryskach
Zostały wyjęte przez serwis wtryski i oddane do Tomaszowa na sprawdzenie No dobrze. Więc postanowiłem sam wyciągnąć wtryski i oddać na sprawdzenie do innego renomowanego i bardzo polecanego przez mechaników w moim rejonie serwisu zajmującego się wtryskami. Skoro wiedziałeś że masz gwarancję to ja bym skorzystał z gwarancji w poprzednim serwisie. Jak...
tak wiem ale sterownik odpowiada za ten zawór więc jeśli przekaźnik będzie uszkodzony nie poda napięcia na sterownik a ten nie odblokuje zawór ( dobrze kombinuje ?? ) tak miga ( ale podczas kręcenia rozrusznikiem miga ponownie bez stałej częstotliwości ) ale jak podam samostart na dłużej to silnik pracuje tylko ten przekaźnik bardzo hałasuje Auto stało...
One wychodzą delikatnie wystarczy ręką pociągnąć do góry, domyślam się że stare to zły pomysł, czyściłem gniazdo ale nie frezowałem, wydaje mi się że może zawiesił się zawór w jednym z wtrysków, mam słaby program diagnostyczny, spróbuję jeszcze żeby ktoś z dobrym sprzętem to sprawdził
Jakie wtryski lpg??
Filozofii to tam żadnej nie ma. Sekwencyjny wtrysk, każdy wtryskiwacz sterowany osobno. Przy wykryciu anomalii, system odcina sterowanie, dla uniknięcia zalania katalizatora.
Mam ten silnik, wszystko w nim obcykane. Kat wtrysku raz. Bo chyba mocno klekocze ?
A może jak Octavia to Seat Exeo 1,8T? Dużo lepszy silnik i zwykły wtrysk to i o lpg można pomyśleć.
Wstaw zdjęcia tutaj, pokaż rzeczywiste ciśnienie gazu i czas wtrysku.
Masz wypadanie zapłonów bo jest zbyt uboga mieszanka. Przydało by się sprawdzić jakie jest ciśnienie gazu i czy czasem zbytnio nie spada przy butowaniu. Warto sprawdzić filtr fazy ciekłej.
Ok trzeba sprawdzić kat i wydech a potem wtrysk.
Jakie korekty wtrysków?
musialbys vagiem sprawdzić dynamiczny początek wtrysku
Generalnie to urządzenie to prosty generator impulsów o napięciu do 12V i czasie pracy do 20ms. Suwak zapewne regulował napięcie/czas.
Zaczęło się od tego że zaczął słabo odpalać, a jak już odpalił to strasznie rzucało silnikiem i było czuć benzynę że go po prostu zalewa. I wywaliło błędy dwóch wtrysków p0269 i p0263 błąd dopływu i wyrównywania. Więc wyjęłam je i pojechały do regeneracji. Wróciły i zamontowalem je ale było to samo odesłałem i wysłali mi drugi komplet który nic nie...
Tak jak kolega wyżej napisał. STAG 4+ Wtryski Hana H2000 Czerwone montowane pojedyńczo. Reduktor AC-R01 Filtr Czaja FL-03 Plus poprawny montarz i będziesz cieszył się z jazdy na LPG. :D Wtryski Valteka to najniższa półka jaka jest na rynku,odradzam.
Próbuj ustawić na 0.8 i napisz co się będzie działo. A jak nie to wal do mnie do Białego i ustawimy :P
to zamieniłeś wtryski miejscami czy nie ?
Ustawienie pompy, czyli kąt wtrysku? Dobrze rozumiem?
Wykasuj dane wyuczone,błędy , i zaraz po tym sprawdź co dzieje się w grupach 032 i 033. Wtryski,egr evap i inne cuda mogą być.
1. Uszkodzenie N108 - jak to sprawdzić i czy ma wpływ na odpalanie? 2. Czujnik g80 - jw 3. Niesprawny dopływ paliwa lub brak - paliwo jest, w przewodach leci, czy pojawia się na wtryskach . 4. Nieprawidłowy początek wtrysku - z wiadomych przyczyn na rozgrzanym silniku nie sprawdzę tego parametru, ale na zimnym w basic settings pokazuje 038 (blok drugi)...
Takie wtryskiwacze były też montowane w silnikach 1.4 i 1.6 16V w grupie VW. Golf IV Leon Octavia toledo.
Czy może orientuje się ktoś jaki powinien być początek kąta wtrysku w interfejsie delphi ds-150? Pacjent to skoda octavia 1.9 tdi 90km agr.
Zwieksz dawke paliwa moze pomoze : ) moga też wtryski siadac
A na pewno to podpieranie?
Hmm czy pompę uszczelniać? Możesz pokusić się o wymianę oringu i wszystkich tych uszczelek, do których wymiany nie będziesz musiał rozregulować pompy. Możliwe, ze przyczynę zlikwidujesz a co najważniejsze, nie będziesz musiał oddawać pompy do regulacji. Tam bez rozłożenia i złożenia nie wyregulują Ci jej na nowo, bo boją się o swoje wtryski probiercze.
Zgaduję, błąd wyświetla się przy jeździe na gazie? Jeśli tak instalacja do regulacji. Jeśli regulacja nie pomoże to sprawdź wtryski gazu.
Ralfie36 dopóki nie odwiedzisz dobrego komputerowca (polecam serwis Bosch) to my ładu nie dojdziemy,możemy sobie pogdybać i to jest jak wróżenie z fusów.Dziwi mnie,że ten sam problem jest na LPG,nie napisałeś jaki masz system ale na pewno masz już wtrysk gazu.
No dobrze ale wcześniej tego nie było. Wogole mi się wydaje ze jeden wtrysk klepie
poniekąd łatwiej będzie szukać, ale nie sugeruj się od razu brakiem zasilania na wtrysk etc bo sterownik jak wykryje inną usterkę to dla bezpieczeństwa wyłącza takie elementy jak wtrysk
Przecież tam Pierburg, nie Bosch powinien być? Nie żadne wykresy, tylko diagnostyka - wskazanie MAF specified/actual, do tego jeśli twardo pracuje to parametry wtrysku - kąt.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/sk... Tyle, że 10 lat jeździł na firmie na początku (była zmiana właściciela po drodze bez zbycia), teraz sprzedawca ma go od 6 lat. Mówił, że profesjonalnie zrobione oba progi, rozrząd i dwumasa + uszczelki wtrysków, ale nie ma na to papierów, robił dla siebie.
Planuję zakup nowych wtrysków, a potem konfiguracja.
tak jak MAX52 napisał wtryski do wymiany
Witam, dostałem odczyt od autoryzowanego serwisu skody. Chcialem zrobic akcje fabryczna, ale z racji tego bledu nie zrobili (ponoc mogli wyzerowac blad, ale nie chcieli tego zrobic. Samochod jest z rooku 2011. Przebieg ma duzy (prawie 300 tys). No i dusi sie przy wzroscie obrotow z jalowego na niskich biegach. Tak sie zlosliwie zlozylo, ze mialem ostanio...
1) Powinien się wyświetlać komunikat o którą żarówkę mu chodzi (ew. można podejrzeć VCDSem). Wymień ją. Stosuj markowe żarówki o nominalnych mocach, każde odstępstwo mocy żarówki zaowocuje zaświeceniem kontrolki. 2) Przy takim montażu listwy możne powiedzieć, że to normalne... dalej od głowicy już się ich chyba nie dało zamontować. 3) Zapewne tak, na...
U mnie błędów silnika nie ma, fakt że jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrach na gazie ale dlatego iż kończą się wtryski. Dlatego większość mechaników, elektryków rozkłada ręce gdyż po podłączeniu komputera błędów nie ma.
Winny okazał się jeden z oringów na wtrysku wymienione wszystko działa już ok.
Nie to dwie różne rzeczy. Wtryski odpowiadają tylko za ciśnienie wtryskiwane
zacznij od sprawdzenia statyczne kata wtrysku i czujnika temperatury ...
proponuje sprawdzenie silniczka krokowego benzyny on jest odpowiedzialny za "falowanie"obrotów.ale najpierw zciagnij - kleme z aku na 10 min jest mozliwe ze komp z benzyny nalapal bledów i ma problemy z benzyna...rcyganek- nie mylisz sie kazda octawia jest na wtrysku wielopunktowym...:)
Na kompie powinno coś wyjść, jakie wtryski mają straty, dawki.
Zacznij od sprawdzenia instalacji, Poźniej ustawienie parametrów wtrysku, a w ostateczności korekcja dawki startowej.
Przy podlaczeniu do komputera wartość kąta wtrysku ma 0.0 jednak są momenty że wartość wskakuje na 0.5 dosłownie na sekundę to chyba z kątem wtrysku powinno byc ok. Chyba, że się mylę to proszę o sprostowanie mnie. Jak ustawiałem kąt wtrysku to przesuwałem max 2mm.
Za telepanie mogą odpowiadać złe świece, poza tym kąt wtrysku/kąt synchronizacji (VP/PD) do sprawdzenia.
Sprawdź błędy w ECU silnika. Może ma zapamiętane ramki skoro check migał (np. wypadanie zapłonów), np. wilgoć w wysilonym przez gaz układzie WN a pogodę mamy jaką mamy, cały czas oscyluje w nocy ok 0 i może się skraplać jak talala ;) Inna sprawa to, filtry lpg, wtryski. (woda, rdza, mazut).
To jeszcze podaj kod silnika by wszyscy wiedzieli o czym konkretnie mowa. Piszesz ze obroty widzi,zezwolenie jest i zasilanie stera jest tak? To teraz napisz czy jest sterowanie 5v na cewki i czy jest sterowanie na wtryskach jak i to czy jest zasilanie cewki.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
Zazwyczaj te błędy oznaczają brak elektrycznego połączenia pomiędzy sterownikiem silnika a wtryskiwaczami. Dekiel do zrzucenia i podgiąć styki we wtyczce wtryskiwacza nr 2. Jak nie pomoże to wiązka do wymiany. Może być jeszcze tak że we wtrysku się rozłącza więc można by zamienić np 2 z 3 wtryskiem ale wtedy nowe śruby wypadało by dać.
Co w takim przypadku należy zrobić aby podobna sytuacja się nie powtórzyła ? Czyszczenie zbiornika, przewodów, wymiana wtrysków, listwy i pompy wystarczy ?
Liczą się również komponenty użyte do tej instalacji. Z pewnością unikaj brc i wszelkich wynalazków typu dtgas. Celuj w staga lub inne popularne krajowe instalacje bo nie będzie problemów z regulacją i częściami zamiennymi. Omijaj też te zbudowane na najtańszych parownikach i tandetnych wtryskach typu czerwone valtecki.
Skoda Octavia 2011 1,6 tdi CAYC - jaki potrzebuję interface i soft do odczytu korekt paliwa na wtryskach, poproszę o podpowiedź.
Wszystko zależy ile benzyny na ile ropy i jaki konkretnie silnik. Octavia 2000 to pewnie stare TDi na pomie rotacyjnej a ten silnik sporo zniesie. Awensis 2010 to już CR i do tego pewnie słabiutkie wtryski Denso. Tu faktycznie nie ryzykował bym nawet 1 litra dolewki i spuszczał wszystko z płukaniem aż do pompy CR.
Zaworek n75 oraz n108 to te dwa polstikowe po prawej stronie tam gdzie sa podlaczone wezyki te tez posprawdzaj moze jakis jest nieszczelny. Najlepiej jednak sprawdzenie kata wtrysku proponuje, moze Ci rozrzad przeskoczyl i to moze byc przyczyna totalnego zamulenia fury.(17656 regulacja poczatku/kata wtrysku) Na 100% .
Nieprzypadkowo pytałem czy spaliny capią zgniłymi jajami. Powiedz, nic ci to nie mówi zapach spalin i strzały? Zobacz na czas wtrysku, ile wynosi.
Czas wtrysku / droga. Na lpg masz zawyżony o 20%
Szukasz miodku w pupci. Skoro pali 8,5 litra benzyny, to normalne że w to miejsce spali 20% więcej gazu - w końcu ma niższą wartośc opałową. Instalację gazową do tego pewnie trapią standardowe usterki - zesztywniałe membrany w reduktorze i wytłuczone wtryski Valtek.
Dzisiaj sprawdzone ciśnienie na wtryskach i wszystko ok, w poniedziałek jestem umówiony na diagnostykę, dam znać.
kolego (at)wls91, w zależności jaki masz silnik - jeśli na pompie wtryskowej to sprawdź Vagiem kąt wyprzedzenia tłoczenia (kąt wtrysku) a jeśli silnik z pompowtryskiwaczami to wartość kąta synchronizacji - jeśli zaczął źle palić po wymianie paska rozrządu to właśnie tę wartość trzeba sprawdzić.
witam, wystarcza mała nieszczelność na połączeniach i kalkulator ma problem z doborem składu mieszanki, jaki masz przebieg, jak powyżej 150kkm możliwe ze przyda sie czyszczenie dolotu, kolego sztomel pomyśl co ma świeca żarowa do pracy silnika już po uruchomieniu, a i jeszcze jedna uwaga prześledż kolego sztomel jak działa kalkulator wtrysku, powodzenia
Gazu chyba nie założysz. Wtrysk bezpośredni benzyny.
[url=http://www.dieselschrauber.de/Solld... masz podane jakie parametry są poprawne
Zostaly zregenerowane czyli wymieniona sekcja tloczaca ktora sie wykruszyla tlok sprawdzone nowe końcówki i wyregulowane wtryski to Siemens 03G130073T 03G130073M kod silnika BMN Dodano po 5 Ciśnienie na cylindrach wszystkich jest równe i wynosi 24,5-25 pompa tandem nowa jak również ta w zbiorniku nie wykluczam ze cos moglo pójśc nie tak z regeneracja...
Falowanie było spowodowane złym ustawieniem LPG. Listwa wtryskowa nie była w stanie wykonać czasu wtrysku poniżej 3ms i ECU ratowało się przed zgaśnięciem podbiciem obrotów ,listwa zaczynała znów pracować ,Ecu zmniejszało obroty do żądanych 640 RPM czas wtrysku spadał poniżej 3 ms i tak w kółko. Czas wtrysku gazu podniosłem zmniejszając ciśnienie gazu...
I jak rozwiązaleś problem? Czy Oct była słabsza? Mam te same błędy. Pierwszy po wyeliminowaniu lewego powietrza wykasowany a drugi występuje jako przejściowy. Ogólnie brakuje Oct jakieś 30% może 40% mocy.
Problemem okazał się uszkodzony wtrysk - stąd też problemy z porannym rozruchem na mrozie.
Znów wywala ci bład czujnika temperatury. A co z kątem wtrysku?
Może na benzynie chodzą też wtryski gazu. Zakręcałeś gaz? Robiłeś reset ecu bo może mapę rozjechało Ciśnienie paliwa mierzyłeś?
Ale byly sprawdzone wtryski i pompa? Starczy wyciag z vcds-a. Rozrzad tez sprawdzony? Szkoda ze nie opisujesz szczegolowo problemu... Bo to jest zbyt ogolnikowo.
Ogolnie to gdzies wyczytalem ze dales wezyki 6mm.... to daj 5mm parkera lub 4mm na sile zagrzane i posmarowane. Nawet i spece od lpg nie wiedza ze te wezyki to jest problem niejednokrotnie bardzo duzy a im mniejsze fi tym mniejsza bezwładność. Całości nie czytałem ale nowe wtryski lovato to szrot i lepiej wsadzic cos innego.
Już wszystko gra. wtryski wymienione na Barracuda i sonda Lambda regulacyjna. Teraz aż chce się jeździć.
Jeżeli to jest sekwencyjny wtrysk gazu to może sprawdz regulacje lpg jak na benzynie chodzi ok to nie bedzie to wina świec ani nic takiego sprawdz czujnik temperatury reduktora, jeśli to dzieje sie tylo na zimnym silniku
kąt wtrysku, świece, przebieg pół miliona, wróżenie z fusów...
Nie jeździć bo uszkodzisz katalizator. Tutaj wypadanie jest tylko na 4 cylindrze. Ten drugi błąd mówi o tym że sterownik odciął podawanie paliwa na zespół pierwszy czyli raczej na 1 i 4 cylinder. Wypadnie zapłonu to nie tylko brak iskry - powodem może być też zbyt niskie ciśnienie sprężania bądź zła mieszanka paliwa. Skoro sterownik odciął podawanie...
https://obrazki.elektroda.pl/6794349900_... Witam, Skoda Octavia II 1.9 TDI BXE 2008r, co 50-100km szarpnie silnikiem i zapala się check engine i błąd P1664 - niesprawny obwód prądowy w przewodzie zasterowania pompo-wtryskiwaczy. Założona jest nowa wiązka w głowicy ale nic to nie dało, zmierzyłem oporności po odłączeniu wtyczki przy...
Wiązka najczęściej w okolicy rozrusznika. Kilka kabli łatwo trafić, ponieważ kable wtryskiwaczy są że sobą w skrętce.
Jaką posiadasz wersję silnikową ? Może kąt wtrysku źle ustawiony (opóźniony) ? Po wymianie filtra paliwa układ paliwowy został poprawnie odpowietrzony ?
Pomiędzy świecę a fajkę zasilającą. Jaki kąt wtrysku, jaka dawka startowa, jaką temp. widzi ECU ??
wiązka wtrysk octavia skoda octavia wtrysk paliwa skoda octavia wtrysk paliwo
honda civic termostat mercedes stacyjki sprinter automatyczna skrzynia biegów naprawa
grundig 6000x hulajnoga elektryczna
Algorytm zmywarki: etapy i nowoczesne technologie Błąd DV d3 w odtwarzaczu Panasonic - przyczyny i rozwiązania