Chciałbym się upewnić, czy dobrze myślę i czegoś nie spalę bo się mało co znam na elektronice. Jeżeli teraz przed rozwaleniem ładowarki i pocięciem taśmy świeci ona na tej ładowarce to przy odrobinie staranności uda Ci się to co planujesz zrobić.
Bordnetz nie ma nic do gniazda zapalniczki. Zasilanie idzie na sztywno, bezpiecznik-gniazdo
Z takimi naprawami to nie podchodź lepiej do samochodu. Nie można bezkarnie podłączać pod jeden kanał wzmacniacza większej liczby głośników, a jeśli już to o odpowiednio obliczonej impendacji.
Włącznik rzuca parametry masowe do modułu bordnetz a ten załącza odpowiednie oświetlenie. Bordnetz jest konfigurowalny ale całą instalację do dziennych trzeba zrobić w oryginale. Niestety ale minęły już czasy prostego załączania odbiorników w aucie przez podanie +12 i działa, teraz to trochę bardziej skomplikowane
Wyjście tego bezpiecznika to pin23 w 40 stykowym złączu pod skrzynką bezp.
3 Mały pin- pwm ( o ten kabelek chodzi bym sprawdził? Jrśli tak , to gdzie szukać jego drugiego końca?) Drugi koniec jest w sterowniku silnika. Zanim się zabierzesz tu jest chyba najbardziej łopatologicznie: https://youtube.com/watch?v=ucE0BVYGGKs Dodano po 1 https://youtube.com/watch?v=B2tqmFt5fGY&...
W Octavii główny włącznik ma wykorzystane dwa wyjścia, na światła mijania i na zasilanie manetki. Będzie to raczej usterka włącznika głównego , obrotowego.
Biały z szarym paskiem to przeciwmgłowy tył, rozpięty albo microswitchem w gnieździe przyczepy i/ lub przez moduł haka jeśli jest. Gdy zapala się kontrolka przeciwmgielnego to włącznik, jego zasilanie itp jest OK - one raczej się tak nie psuły. Musisz ustalić jak na drodze włącznik świateł - lampa tył lewa został ten kabel obcięty i "ominięty".
Też tak uważam. W ostateczności możesz podciągnąć zasilanie z pierwszego przekaźnika (Przekaźnik zacisku 15) tyle, że nie będzie rozłączania tych odbiorników w czasie rozruchu.
Sprawdź dokładnie wiązkę. Jak na zasilaniu tego czujnika było tylko 2V, to sprawdź zasilanie innych czujników, bo zasilanie z tej samej gałęzi 5V z ECU. Czy za spadek napięcia może odpowiadać jakieś zwarcie na innych kablach idących ze sterownika, czy raczej wskazuje to na uszkodzone ECU? nie zawsze ECU. Może któryś czujnik przywierać do masy linię...
Sprawdź zasilanie czujnika to raz,a dwa przewody .Bo np korozja kabla czy złącza może być przyczyną. A trzy jak temp widzi tester.
Czyli czerwony trzeba podpąć pod stacyjkę żeby było zasilanie a żółty bezpośrednio z aku.
Lekkie przygasanie świateł obserwowałem również w Fordzie KA z 2001r, działo sie tak jak szybko wcisnąłem pedał gazu. Uznałem, że jest to normalne zjawisko. Po prostu regulator tak cyrklował zasilanie przy zwiększaniu obrotów.
Ogólnie to działa to tak. W silniku jest styk pozycji spoczynkowej wycieraczek. Jeżeli włączysz wycieraczki i je wyłączysz to przekaźnik podtrzymuje tak długo napięcie aż dostanie informacje ze stuku pozycji spoczynkowej. Wtedy rozłącza zasilanie silnika i wycieraczki stają gdy są na dole szyby. Jeżeli się nie zatrzymują po wyłączeniu ich manetką to...
Dalej kombinuj.Nie jesteś w stanie określić jaki masz abs?Rozumiem że teves to język obcych więc mogłeś nie ogarnąć.A teraz idź i sprawdź zasilanie i stan wtyczek czujnika vss.
Stałe zasilanie +12 V
Skoro masz po dwa bezpieczniki w kązdej lampie to ktoś poprawiał światłą. Zrobił to pewnie tak że pociągnął do lamp nowy kabel pewnie prosto z akumulatora i zastosował przekaźniki do żarówki mijania i drogowej. Zasilanie na przekażniki jest cały czas, a sygnał sterujący (na cewkę przekażnika) idzie z włącznika świateł przez manetke mijania / drogowe)....
To sprawdź kable o których pisałem wcześniej, to zasilanie modułu sterującego(pod akumulatorem) wentylatorami i klimą.
Zasilanie sprawdź nie ledem a żarówką 100 W (H4 zrównoleglone). Sterowanie LIN'em czyli info idzie do silniczka i z silniczka do sterownika. Na testerze możesz sprawdzić manetkę i wywołać pracę wycieraczek.
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
A zasilanie sterownika próbowałeś odłączyć?Generalnie wygląda na sterownik.
Do zrobienia zasilanie w zegarach. Reszta wskazówek też opada. Dla pewności podepnij opornik, pojeździj..
W załączniku schemat - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Przydało by się podać kod literowy silnika - po nr sterownika wychodzi ze to BXE. Do sprawdzenia zasilania, najlepiej sprawdzić przy podłączonym sterowniku silnika bo on sam "podaje" sobie zasilanie przez przekaźnik. Masa - 1, 2, 4 Plus - 2, 3, 5, 6.
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
Zasilanie jest z bezpiecznika nr 4, w skrzynce, z boku deski.
Z tego co pamiętam a robiłem to dawno, w tym aucie powinien być podobny silniczek jak w golfie V. jeśli tak to sprawdź czy masz stały plus i żywą masę na przednim silniczku. on nie posiada przekaźników jest sterowany sygnałem z bordnetz a układ elektroniczny rozpoznający sygnał i puszczający zasilanie ma w silniczku. Zamiast przekaźników są tranzystory....
To pewnie moduł komfortu odcina zasilanie na lampki bo ma nieustalony stan jednego z mikroprzełączników któregoś zamka. Ja walczyłem dlugo aż wymieniłem żarówke w lampce drzwi i od tego czasu spokój. Jak masz bład w module komfortu bodajże 953 to to co u mnie.
Przekaźnik sprawdzony? zapnij go zworką i zobacz. Kolego, nie ma czegoś takiego jak " pełny schemat obwodu 15" linię tego obwodu masz zapewne na wiekszośći swoich schematów. Dodano po 1 Pomierz czy masz zasilanie na wyjściu z kostki pod stacyjką.
Można tam zmostkować 2 piny lub przełożyć dwa przewody i będzie to działo. Może tak ma zrobione. Chodzi o to że ten włącznik podaje na jeden pin zasilanie na światła mijania a na drugi podaje zasilanie na przełącznik pod kierownicą który włącza światła drogowe. Tu można to pozamieniać lub zmostkować ale przy zamianie drogowe przestaną działać. Passat...
Na pewno nie robiłes wymiany rozrządu w aso .Trzeba zacząć od testu vas ,ponieważ podczas tejże naprawy rozłączone było zasilanie i sterowniki prawdopodobnie straciły nastawy podstawowe.Bardzo często się tak dzieje jak podczas takiej naprawy próbuje się włączyć zasilanie a wtyczki od są porozłanczane.Pragnę przypomnieć że octavia posiada instalację...
Czyli jeśli dobrze rozumiem - jeśli przywrócę kostki do oryginalnej postaci -> podłącze linie CANBUS+, CANBUS-, zasilanie z Terminal 30, Masa Terminal 31 to: 1) Wzbudzanie / usypianie radia będzie działać po sygnale z CAN 2) Funkcje CarInfo w radiu (poziom paliwa, obroty, etc.) również bedą wyświetlane z CAN 3) Po podpięciu kamery cofania do AV_IN...
Sprawdź na module pod kierownicą czy masz zasilanie oraz sprawdź w module w drzwiach kierowcy czy masz 2 "plusy" no i masę,to na początek.Te zamki można naprawiać bez komputera.
Tryb parkingowy ustawiasz w wideorejestratorze i nawet pod zapalniczką działa. Mam Navitel R400 i pod zapalniczką tryb parkingowy działa bez problemu.
Skoro pisze, że trzyma pamięć radio, to po co ma zamieniać kabelki? :shocked!: Bo teraz zasilanie idzie ze SŁABEGO styku STERUJĄCEGO a sterowanie (mało "biorące") z głównego, przystosowanego do obciążeń obwodu!!! W Golfie 3 , z uwagi na trwałość styku, pojeździłby tak ze trzy dni - w Octavii, jak widać, trochę więcej...
Sprawdź przewody w przejściu do drzwi moze są jakieś przetarte , sprawdz czy przy zamykaniu kluczykiem wszystko działa prawidłowo , czasami zdarza się że wkładka w drzwiach się zacina i modół komfortu glupieje i np nie dziala zamykanie otwieranie z pilota. . Sprawdz tez czy przypadkim do modułu komfortu nie dostala się woda.
A mase sprawdziłeś? Kompa to trzeba podłączyć w pierwszej kolejności ;)
Komputer silnika szacuje chwilowe zużycie gównie na podstawie czasów wtrysku . Bez względu na to czy pracuje na lpg czy benzynie "widzi" tylko czasy benzyny. Jeśli na lpg komputer pokazuje większe zużycie paliwa oznacza to że nastąpiło wydłużenie pozornych( bo pracuje lpg) czasów wtrysku benzyny z powodu zbyt małej wydajności wtryskiwaczy gazu. Po pewnym...
W zasadzie wszystko jedno czy pod ANT REMOTE (sterownie anteną), czy pod AMP REMOTE (sterowanie wzmacniaczem). Na obu pojawia się zasilanie po włączeniu radia. Tyle tylko, że na AMP REMOTE jest cały czas, a na ANT REMOTE pewnie tylko podczas pracy tunera. Oba wyjścia pociągną ten separator. Podłącz do ANT REMOTE i będzie dobrze.
Witam Nie działa mi elektryka prawej strony. (przód i tył) Centralny zamek, szyby, lusterko. Jutro postaram się podesłać błędy z modułu komfortu. Gdzie może być usterka? macie jakieś pomysły
witam Octavia 1,8 ANG 98rok. Szukam, w komorze silnika, napięcia +12V (2-3A) dostępnego po włączeniu napędu a więc nie interesuje mnie +12 "po zapłonie" ale wyłącznie napięcie dostępne gdy silnik pracuje . Chce podłączyć obciążenie rezystancyjne o poborze 2-3A no i po zapłonie to troche szkoda tych amper gdyby tylko ktoś słuchał radia... Dokładnie jest...
Logujesz się na OCP i szukasz w dziale CA . Daję głowę, że są nawet fotki z tej operacji.
Rok temu po ulewie po przekręceniu kluczyka nie włączał się sterownik silnika. Serwis wymienił przekaźnik 458. Z pozoru było ok, ale od tamtej pory co jakiś czas wyskakiwał błąd sporadyczny: 1 Fault Found: 19528 - Voltage Supply Relay P3072 - 000 - Electrical Malfunction Freeze Frame: Voltage: 0.00 V (no units): 15.0 Bin. Bits: 00000000 Hex Value: 0x0004...
Klima nie działa. Mam taki objaw, że po wyłączeniu stacyjki dochodzi cały czas napięcie 12 V do wtyczki elektro-sprzęgła klimy. Jak odpalę auto, to cały czas jest 12 V bez względu na to, czy klimę załączę, czy nie. Ma ktoś może jakieś sugestie, bo obawiam się, że padł przekaźnik klimy. Jak go znaleźć?
Octavia 1 czy 2? W obu przypadkach zasilanie brane jest z dużego, 40 lub 50 amperowego bezpiecznika, zasilanego wprost z akumulatora. Natomiast zasilanie cewki przekaźnika z osobnego bezpiecznika, który z kolei zasilany jest przekaźnikiem głównym.
Złącze 8 pinowe. Pin 1 masa, pin 8 zasilanie po bezpieczniku 35 10 A Pomarańczowe to can.
Koledzy, czy nikt nie wie, co jest powodem takiego zachowania zegarów? A może źle podłączam zasilanie do złych pinów?
To poszukaj szybszego miernika.
Na akumulatorze masz trzy bezpieczniki 30A. które podają zasilanie na trzy przewody czerwone zaraz za tymi bezpiecznikami, sprawdź czy na tych przewodach jest zasilanie, oczywiście bezpieczniki i zasilanie na nich też sprawdź.
U mnie po nocy, przy zimnym silniku 1 Z ( 1,9 tdi) świece grzeją przez pewien czas, aby poprawić tzw. kulturę jego pracy tuż po uruchomieniu ( obserwuję taki stan, gdyż mam dodatkową kontrolkę podłączoną bezpośrednio do zasilania świec żarowych ). Proszę sprawdzić stan świec żarowych, przekaźników odpowiedzialnych za ich zasilanie oraz czujników temperatury...
Podepnę odpowiedź, może komuś się przyda. Sam szukałem, nie znalazłem... sprawa dotyczy nowego Superba, gniazda też są na stałe zasilane, ale bezpiecznik można przesunąć o jedną pozycję i wtedy jest po stacyjce. Bardzo się zdziwiłem, bo instrukcja milczy, na schemacie nawet nie ma, a "na żywo" bezpiecznik od stacyjki wygląda tak, że jego "przegrodka"...
W sterowniku modułu komfortu jest zabezpieczanie czasowe po jego aktywacji w sterowniku pojawia błąd się wyłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza, bagażnika oraz lampek do czytania. Najczęściej któraś krańcówka otwartych drzwi lub klapy bagażnika jest w stanie pośrednim (ani otwarte ani zamknięte lub za długo otwarte).
http://obrazki.elektroda.pl/5801276200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3300383200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5692854900_1... http://obrazki.elektroda.pl/9970609300_1... Kamera cofania, moduł monitorowy Zamontowanie i podłączenie kamery cofania i monitora przeznaczonego tylko do...
Masz ręczna skrzynie biegów regenerowana czy używana? W takiej skrzyni problem z biegami albo mechanicznie w środku któryś synchronizator ewe coś z linka biegów ale wątpię. Czujnika oprócz wstecznego to chyba położenia biegu nie ma. Przecierała się tam wiazki w tym miejscu co może powodować błąd walka. Możesz sprawdzić czy na kostce jest masa i zasilanie
https://obrazki.elektroda.pl/6303923800_... Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy...
zasilanie zamka octavia skoda octavia radio zasilanie zasilanie kontrolki skoda octavia
przekładnia hydrostatyczna zmywarka uszkodzić zatkać wtrysk
budowa prostownika akumulatorów gnijąca wiązka skoda fabia
Programowanie ATtiny24 za pomocą CH341A Pro Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - Luz czujnika wałka rozrządu