1.56Ah to proste 65mA=0,065A taki prąd pobierany przez jedną godzinę daje nam 0,065Ah jak pomnożymy to przez 24 godziny to mamy 1.56Ah i taki właśnie prąd czerpią odbiorniki w Twoim aucie w ciągu doby. Po 10 dniach będzie już 11,56Ah co stanowi już dość duży ubytek pojemności akumulatora. Proponuję sprawdzić czy z rozrusznikiem jest wszystko ok. Pozdrawiam
Istotne jest to ile lat ma Twój akumulator i stan instalacji, nic nie jest wieczne. Błędne podłączenie radia da podobny efekt - o działa radyjko? Wyłącz wszystkie odbiorniki energii w aucie a następnie podłącz aku w szereg z amperomierzem - wskazanie powinno być minimalne. W przeciwnym wypadku szukaj prądożercę odłączając kolejno bezpieczniki i obserwuj...
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
Problem polega na tym, że całość jest zrobiona na "łapu-capu". Mogę podłączyć odbiorniki i czy tutaj na wyjściu z kontrolera też obowiązuje ta sama zasada czyli max 30A? Czy mogę tutaj mogę zasilić np. Grzałkę 12v 500w? Nie i nie. 30 A to max prąd dla wszystkich wejść/wyjść osobno. Odbiorniki wysokoprądowe podłącza się bezpośrednio do akumulatora (poprzez...
Kolejny drobny krok w walce z tą instalacją . Licznik przebudowany na elewacje zewnętrzna , powoli mija czwarty dzień od przebudowy i super, prawie o tym później . Tam gdzie był licznik wszystko wy krosowałem i dałem przełącznik , energetyka własne zasilanie , Bezpieczniki zespolone odcinają oby dwie fazy , Przełącznik trójfazowy 100 A przełącza układ...
Co jakiś czas przycisk świateł awaryjnych mrugnie jak by miał zwarcie, ale jego też odpiąłem i nadal to samo wszędzie jest zasilanie (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z przekazanych przez Ciebie danych wynika, że: 1. W pojeździe (Audi A6 C5) aktywne pozostają podświetlenia przycisków i możliwe jest włączenie grzania foteli, nawet...
Chciałbym dzisiaj przybliżyć Wam odbiorniki sygnału GPS. Postaram się to zrobić na podstawie gotowego modułu który wykorzystuje do tego układ firmy U-BLOX a mianowicie układ o nazwie NEO-6 w wersji „M”. https://obrazki.elektroda.pl/5154679800_... Nie będę tutaj rozpisywał się na jakiej zasadzie działa pomiar pozycji odbiornika....
DCV 200m to twój zakres. To zakres pomiaru napięcia stałego do 200mV, pobór prądu w aucie mierzymy na ustawieniu DCA i zakresie 10A chodzi o dotykanie bezpieczników aby zobaczyć czy któryś jest aktywny po ok. 30 min od zamknięcia auta więc metoda na miliwolty jest błędna? DCV 200m to twój zakres. Jak napiszesz jaki samochód, to pewnie ktoś z kolegów...
No to może ktoś mi wytłumaczy na jakiej zasadzie działa układ ładowania? Bo zawsze mi się wydawało, że jak w samochodzie rośnie zapotrzebowanie na prąd, to następuje spadek napięcia w instalacji, regulator NAPIĘCIA wychwytuje ten spadek, i żeby to swoje napięcie utrzymać zwiększa PRĄD wirnika co powoduje zwiększenie pola magnetycznego i ZWIĘKSZENIE...
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? To nie jest temat o niesprawnych alternatorach ale skoro kolega zaczął...
Dzięki koledzy za liczne info, ale teraz to się dopiero zamotałem. Jestem laikiem jeśli chodzi o takie pomiary, multimetr macie rację nie jest najwyższych lotów - kosztował całe 15 zł :-) Pomiar chciałem wykonać zainspirowany ostatnim artykułem w AUTO ŚWIAT nr 1/2009 pt. " Gdzie ginie prąd w aucie ? " Napisano tam , że " najlepiej, gdy podczas postoju...
Witam serdecznie forumowiczów i proszę o pomoc. Posiadam następujący problem. W aucie jak w temacie na ciepłym silniku najczęsciej po ruszaniu z biegu jałowego zapala się kontrolka silnika check i auto nie reaguje na pedał gazu a następnie gaśnie. Potem trzeba go kręcić kilka razy aż zapali. Po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd 78(7) który rzekomo...
Ano chyba od zawsze. Nic głupszego już nie wymyślisz? To teraz poczytaj sobie o bilansie energetycznym w aucie. Diesel i większa ilość cylindrów po części się zgadza ale reszta to brednie. O pojemności akumulatora decyduje przede wszystkim ilość i moc odbiorników prądu w aucie. Weź kolego nie gadaj. Najważniejszym parametrem akumulatora rozruchowego...
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Tak na szybko sprawdziłeś ładowanie? Masy czy nie skorodowały? Wyłącz wszystkie odbiorniki w aucie poczekaj jak eku się uśpi zdejmij kleme podłączyć małą żarówkę może się tylko żarzyć albo amperomierz i zobacz ile prądu pobiera oglądnij przewody na alternatorze i rozruszniku a także masę między karoserią a skrzynią
Dzisiaj trochę poeksperymentowałem z autem. Wywaliłem ten dodatkowy wynalazek, od silniczka obiegu zewnętrznego i wewnętrznego. Niestety nic to nie pomogło. Ale co zauważyłem. Po odpięciu akumulatora i ponownym wpięciu, pobór prądu wynosi 15mA. Jak zamknę auto i je otworzę to pobór wynosi 160mA i tak jest już cały czas. Jakby się jakiś sterownik od...
Oddałem samochód do serwisu Peugeota w Niemczech, aby zakodowali klucz, który nie działał. Auto kupiłem w ub. roku i klucz z pilotem nie działał. Serwis po godzinie dłubania klucza nie zaprogramował, ale coś spieprzył i teraz w całym aucie nie ma prądu nigdzie, tzn żadne odbiorniki nie działają, wszystkie żarówki, wskaźniki, po przekręceniu klucza brak...
Po co Ci ten transil czy zener? Radio jest przystosowane do pracy w aucie więc przepięcia nie są dla niego groźne. To że radio wyłącza się podczas rozruchu to nie po to by zabezpieczyć radio tylko po to żeby wyłączyć wszystkie zbędne odbiorniki prądu na czas rozruchu silnika. Pamiętaj o tym że ten układ zadziała w dwie strony - po wyjęciu kluczyka ze...
Dodatkowo alternator nie jest dedykowany do pracy ciągłej i Niech mnie kolega uświadomi z czego zasilane są odbiorniki elektryczne w aucie podczas jazdy. Bo ciut się pogubiłem. Poza tym większej mocy alternator to większy silnik do napędu, a autorowi chodzi o jak najbardziej kompaktowe rozwiązanie. Maszyna do pracy ciągłej może pracować dowolnie długo...
Witam. Temat praktycznie spadł mi z nieba, także mam alternator z pinami SIG FR A produkcji Denso. Problem jest taki iż po chwili działania z większym poborem prądu traci ładowanie. Alternator ma wydajność 160A i pracuje w aucie rajdowym więc musi napędzić 4 elektryczne pompy oleju 3 wentylatory spala i podgrzewanie przedniej szyby. Pytanie z mojej...
Skoro tego jesteś pewien... Powinny być 3 plusy, jeden cały czas, drugi po włączeniu zapłonu a trzeci po włączeniu świateł. Którego nie ma ? Kiedyś w nowszym Fordzie naszukałem plusa stałego się a okazało się że tu był akurat mały bezpiecznik w skrzynce bezpieczników i nominalnie miał 5A, oczywiście inne niż fabryczne radio po podgłośnieniu szarpnęło...
Witam. Jakiś czas temu założyłem wtrysk gazu do mojej Vołoviny, instalacja Bigas SGISN. Problem polega na tym że auto przerywa na gazie, szrapie nim szczególnie na niższych obrotach przy troszkę większym obciążeniu silnika. Nawet stojąc na luzie i włączając wszystkie możliwe odbiorniki prądu w aucie (obciążanie na wolnych obrotach na luzie), słyszę...
To czy wystarczy 10000uF zależy od poboru prądu przez ów sterownik. Musisz jednak pamiętać o "separacji" przez diodę zasilania sterownik, kondensator - reszta samochodu, żeby inne odbiorniki nie rozładowywały kondensatora podtrzymującego.
Pewnie zamieniłeś wkład stacyjki na jeszcze gorszy, przecież wykorzystałeś do tego celu starą, nabytą na części jak sam podałeś. Auto z tego roku pewnie nie ma "immo", które odcinałoby odbiorniki prądu. Mając na wierzchu kabelki od stacyjki i dopływ prądu na czerwonym, (włącz skrzynię biegów na luz) i spróbuj dotykać na przemian pozostałe kabelki do...
Alternator da tyle prądu na ile jest przewidziane konstrukcyjnie zapotrzebowanie w aucie (uwzględniając wszystkie odbiorniki prądu) alternator nie wie .że silnik pracuje na gazie więc jego " produkcja" się nie zmieni ,a łożyska i szczotki przy prawidłowej eksploatacji (zawsze paliwo w zbiorniku) są przewidziane na wiele wiele lat ,żaden konstruktor...
Witam. Jestem nowy na forum ale już kilkukrotnie przeszukiwałem fora pod kontem mojego problemu z autem: Opel Astra G 1.7 DTi Isuzu 2003 r. 142 tyś. Piszę ponieważ od ok pół roku mam problem ze wspomaganiem kierownicy (tak sądzę) - pompa wspomagania elektryczno-hydrauliczna TRW 2. Opis sytuacji: około pół roku temu po raz pierwszy zaświeciła się lampka...
Nie rozumiecie. W moim poprzednim aucie było tak, że jak włączyłem klimę i inne odbiorniki prądu to obroty minimalnie spadły ale po chwili wróciły do poprzedniej wartości. W tym samochodzie tak nie jest i nie zamierzam szukać przyczyny bo z tego co mi wiadomo to oprócz Sterownika silnika nie ma w nim żadnej innej elektroniki. Sterownik kosztuje ładnych...
Witam Cygan001=> W aucie jest trochę inaczej. To regulator napięcia w ,i ,lub obok alternatora "pilnuje napięcia ładowania". A prąd akumulator bierze tylko po to aby pokryć straty. Dlatego m/n na akumulatorach jest napisane => Akumulator rozruchowy. Jest potrzebny tylko po to aby zakręcić rozrusznikiem. Przy sprawnie działającej instalacji w aucie ,...
Sprawdź jeszcze oświetlenie bagażnika, może świeci ciągle a ponadto schowek w kabinie. Nie pamiętam, czy w tym aucie są też podświetlone lusterka w zasłonach przeciwsłonecznych. Sprawdzenia miernikiem dokonuj po upływie np. 10 min. tj. aż "uspokoją" się odbiorniki - komputer, alarm, centralny zamek itd.. Zwróć uwagę na światło "stopu" (może świecić...
Witam!! mój problem polega na tym iz po wlączeniu odbiorników pradu w aucie (mazda 323f bg 1,6 16V benzyna, inst. LPG nigdy nie bylo i nie ma) takich jak np swiatla mijania, wentylator chlodnicy, nawiew oraz radio itp - obroty silnika ZNACZNIE maleja, wtedy auto wpada w dziwne wibracje i nie pracuje jak powinno oczywiscie wszystko to podczas pracy silnika...
Mam radio Blaupunkt Munchen RDM podpiete pod wzmaka JBL - cos sie ostatni krzaczy - ma na mysli włączanie sie radia na maksymalną głośność po odpaleniu auta[jak wczesniej oczywiscie radio było załączone]- tzn. podczas włączania rozrusznika w aucie odłączane sa wszystkie odbiorniki prądu { corsa B}, potem jak radio z wzmakiem sie załączy nastepuje takie...
dzieki wam wszystkim . z braku odpowiedniego zakresu amperomierza jaki posiadam zmerzylem tylko napiecie na aku = 14.5 V jest OK. tylko cały czas interesóje mnie takie cos , gdy włacze wszystkie odbiorniki w aucie to wtedy chciałbym wiedziec czy alternator daje sobie rade i gdy w tym momencie podłaczyl bym woltomierza do aku powinien byc duzy spadek...
Super chłopaki dzięki za wszystkie dobre rady ekspertów :) pisałem od początku, że aku zmieniam, naprawdę jakbyście czytali to byście czasu swojego nie marnowali na pisanie porad... moim problemem był upływ prądu po uśpieniu silnika na dość wysokim poziomie około 1,5A na ten temat żaden ekspert się nie wypowiedział. upływ sam ustąpił bez znalezienia...
Alternator to nie dojna krowa i ma określone parametry.Jeżeli powłączasz wszystkie elektrożerne odbiorniki to oczekujesz cudów i napięcie zacznie nieznacznie spadać.Cały w tym interes aby racjonalnie gospodarować obciążeniem w aucie.Odpal furke i po odpaleniu niech pochodzi kilkanaście minut bez włączonego obciążenia odbiornikami a następnie na średnich...
Witam. Zgadzam się z wypowiedzią powalla, taka sytuacja jest do zaobserwowania w aucie o małej pojemności i małej mocy: jeśli na wolnych obrotach silnika włączymy wszystkie odbiorniki prądu (światła, dmuchawę, ogrzewanie szyby i co tylko możliwe w tym CA) to obroty silnika delikatnie spadną. Spowodowane jest to większym oporem jaki stawia alternator....
Witam. Chciałem zapytać kolegów o potwierdzenie mojego przypuszczenia. Jak pewnie u wiekszości w te mrozy pojawiły się pewne problemy. Moj wyglada następująco. Odpalam rano auto (kreci słabo kontrolki przygasają ale szybko łapie) po odpaleniu dramat. Auto trzęsie nie przyspiesza z wydechu śmierdzi paliwem. Spalanie według obc 26l Po nagrzaniu sytuacja...
Witajcie. Mam problem z instalacją w samochodzie. Fiat punto I z `96 roku bez wspomagania, wersja SX, z automatyki to elektryczne szyby i centralny zamek.Czytałem wątki dotyczące padania akumulatorów, do mnie to nieszczególnie pasuje. Sprawdzałem 3 akumulatory wszystkie sprawne, ładowane na maks prądem z dwóch różnych prostowników po kilka/kilkanaście...
Nie podałeś z którego roku jest Twoja Fabia?Dobrze by było lo gdybyś przed naprawą poprosił o tekst wydruku błędów z układu sterowników wspomagania.Pompę wspomagania przy maksymalnym skręcie słychać w prawie każdym aucie przy zimnym silniku.Jesli wymiana pompy nie przyniosła spodziewanego przez Ciebie efektu to przyczyną mrugania swiateł jest -słaby...
Dzięki za info, a niema innego sposobu? W moim przypadku akumulator był dobrze naładowany, wszystkie zbędne odbiorniki prądu były wyłączone, przepustnica wymyta, skasowane błędy. Zdarzyło mi się to pierwszy raz i nie wiem jak się za to zabrać. A na nową przepustnice raczej się klient nie namówi. Obroty biegu jałowego w normie nie falują, auto nie szarpie....
Opiszę swój przypadek z futurą (zamieściłem go też na innym forum): ... też miałem przeboje z rocznym aku futura 74Ah. Przy minus ...nastu stopniach to była loteria czy zakręci czy nie. Wszystko sprawdzane, napięcie ładowania w czasie jazdy to od 14,5 przy ogrzewaniu szyb i dmuchawie do 14,8 bez szyb. W czasie tęgich mrozów w Chryslerze komputer podnosi...
Nikt tu dotychczas nie poruszył jednej ważnej kwestii, czy mamy do czynienia z trupem całkowitym, czy z akumulatorem rozładowanym w stopniu, który nie pozwala zakręcić rozrusznikiem lub kręci za wolno by odpalić. Zdaję sobie z tego bardzo dobrze sprawę, ale jej nie poruszałem żeby nie zagmatwać tematu. Otóż akumulator zasiarczony na pewno w początkowym...
Witam. Mam problem z akumulatorem firmy Fireball, 720Ah,niecale 2 lata ale gdzieś mi się zapodział kwitek z gwarancją,otóż; Ako było zamontowane w Citroenie Xantia 2.0,standardowe odbiorniki prądu a że auto stoi od około pół roku to było odpalane min 1 w tygodniu i chodziło zawsze około pół godziny.Po podłączeniu wzmacniacza Blaupunkta (osobne dodatkowe...
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Kolego sprawdź żółty cienki przewód idący do rozrusznika. Lubi się ułamać, taka wada fabryczna. Przewód ten zasila cewkę przekaźnika obwodu x, który to zasila wszystkie prądożerne odbiorniki w aucie.
Moim zdaniem nie jest tak tragicznie. Klima pobiera znaczną energię (przeważnie 2 wiatraki plus sprężarka klimy) a w lecie chyba nie grzejesz tylnej szyby. Wynik Twoich badań mógł być zależny m.in. od kondycji akumulatora (4-letni) oraz od tego, czy odbiorniki włączyłeś zaraz po uruchomieniu silnika, czy też po pewnym czasie. Pewnie podejrzewasz, że...
Najbardziej zależało by mi na tym kwadratowym, ponieważ ma dosyć estetyczny wygląd Nie wygląd w nim najważniejszy a "zero" pośrodku skali. Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje...
Proponuje sprawdzić połączenia MASY w aucie. Robi się przejście przez jakiś odbiornik i chwilowo płynie większy prąd niż powinien i stąd te anomalie. Kiedyś w starym Oplu brakło mi masy to wycieraczki silnik wentylatora i podgrzewanie świec chodziło razem np: przy zapalaniu autka. CUDA się działy Panowie
Bardziej łopatologicznie. Wyobraź sobie, że jedziesz z kumplami na takim rowerze: https://obrazki.elektroda.pl/6250568800_... Ten kto pedałuje (mam nadzieję że uniknę bana za to słowo) mocniej przekazuje energię. Ten kto słabo to jego nogi są podnoszone przez innych. A cały układ jest zsynchronizowany. Dodano po 5 Z kolei liczniki to...
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
odbiorniki źródło prądu pobór prądu aucie radio aucie pobór prądu
iphone schemat gniazdo briggs falowanie obrotów matrix reset
pompa ciepła haier monoblok pompa ciepła haier monoblok
Instrukcja obsługi centralki alarmowej Pulsar 501K Aktualizacja map w nawigacji Modecom MX4 AutoMapa