Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
1.56Ah to proste 65mA=0,065A taki prąd pobierany przez jedną godzinę daje nam 0,065Ah jak pomnożymy to przez 24 godziny to mamy 1.56Ah i taki właśnie prąd czerpią odbiorniki w Twoim aucie w ciągu doby. Po 10 dniach będzie już 11,56Ah co stanowi już dość duży ubytek pojemności akumulatora. Proponuję sprawdzić czy z rozrusznikiem jest wszystko ok. Pozdrawiam
Kolego sprawdź żółty cienki przewód idący do rozrusznika. Lubi się ułamać, taka wada fabryczna. Przewód ten zasila cewkę przekaźnika obwodu x, który to zasila wszystkie prądożerne odbiorniki w aucie.
Posiadam taki multimetr: http://obrazki.elektroda.net/95_12626298... Na którą pozycję ustawić i jak połączyć kable do akumulatora aby sprawdzić ile prądu zużywają odbiorniki aucie? Mam akumulator 44Ah, przy wyłączonym silniku jego napięcie wynosi ok. 12,2V. Jaki upływ prądu spowoduje , że nie będzie on dostatecznie ładowany przez alternator?
Ano chyba od zawsze. Nic głupszego już nie wymyślisz? To teraz poczytaj sobie o bilansie energetycznym w aucie. Diesel i większa ilość cylindrów po części się zgadza ale reszta to brednie. O pojemności akumulatora decyduje przede wszystkim ilość i moc odbiorników prądu w aucie.
Moim zdaniem nie jest tak tragicznie. Klima pobiera znaczną energię (przeważnie 2 wiatraki plus sprężarka klimy) a w lecie chyba nie grzejesz tylnej szyby. Wynik Twoich badań mógł być zależny m.in. od kondycji akumulatora (4-letni) oraz od tego, czy odbiorniki włączyłeś zaraz po uruchomieniu silnika, czy też po pewnym czasie. Pewnie podejrzewasz, że...
Najbardziej zależało by mi na tym kwadratowym, ponieważ ma dosyć estetyczny wygląd Nie wygląd w nim najważniejszy a "zero" pośrodku skali. Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje...
(at)frugo83 MAP 0,59 jest przy 1160obr/min, na wolnych jest 0,35 Sory moje niedopatrzenie ale teraz pytanie skąd takie obroty przy autokalibracji, tak czy siak sterownik nie akceptuje takiego podciśnienia przy autokalibracji, nie powinno wystąpić coś takiego raczej, może nie wyłączono odbiorników prądu w aucie. Najpierw trzeba ogarnąć tą temperaturę...
Proponuje sprawdzić połączenia MASY w aucie. Robi się przejście przez jakiś odbiornik i chwilowo płynie większy prąd niż powinien i stąd te anomalie. Kiedyś w starym Oplu brakło mi masy to wycieraczki silnik wentylatora i podgrzewanie świec chodziło razem np: przy zapalaniu autka. CUDA się działy Panowie
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
OK ale jak dam troche większy aku. to nie sfajczy mi sie odbiornik?
Witam! Wyczyściłem przepustnicę i przy okazji musiałem wymienić odpowietrznik silnika poniewaz był popękany. Przepustnicę zaadoptowałem sposobem znalezionym w internecie tzn. wyłączyłem wszystkie odbiorniki prądu w aucie, przekręciłem kluczyk tak żeby zaświeciły się wszystkie kontrolki i zostawiłem tak przez ok 2 min, a później przekręciłem spowrotem...
Czy ten "Większy prąd rozruchowy to większy zapas dla rozrusznika" wg Ciebie nie bedzia mial zlego wplywu przy roznicy 100A? W Twoim aucie nie ma odbiornika który pobrałby połowę tego prądu. Nie rozumiesz przepływu prądu. Np. do akumulatora podłączasz odbiornik o mocy np. 100W I =P:U 100W:12V=8.3 A To nie jest tak jak rozumiesz , że akumulator podaje...
Istotne jest to ile lat ma Twój akumulator i stan instalacji, nic nie jest wieczne. Błędne podłączenie radia da podobny efekt - o działa radyjko? Wyłącz wszystkie odbiorniki energii w aucie a następnie podłącz aku w szereg z amperomierzem - wskazanie powinno być minimalne. W przeciwnym wypadku szukaj prądożercę odłączając kolejno bezpieczniki i obserwuj...
Jeśli masz kable, to "pożycz prądu" z innego auta i wówczas będziesz miał informację o kondycji rozrusznika i akumulatora. Wcześniej jednak sprawdź te połączenia, o których mowa wyżej i stan akumulatora, bowiem nawet "najlepszy" akumulator może odmówić posłuszeństwa. Sprawdź też, czy nie masz "złodzieja prądu" w aucie tj. czy któryś z odbiorników bez...
6-8km do pracy i z pracy... Możliwe, że auto jest sprawne. Tylko przy tak krótkich odcinkach, bilans prądowy się nie domyka. Dodaj sobie włączone światła, wycieraczki, pewnie dmuchawa, do tego stanie w korku i problem gotowy. Zanim wyjmiesz, bez sensu, alternator, zmierzyć porządnie pobór prądu na uśpionym aucie, a miernikiem cęgowym zmierzyć prąd...
50 mA dla sprawnego akumulatora to nie jest obciążenie, które można zauważyć w normalnej elsploatacji. Nie wiem jak w tym sterowniku wygląda kwestia informacji "po stacyjce" , na pewno przy każdym wyłaczeniu (resecie) będziesz tracił mapy w sterowniku. Wymiany akumulatora nie unikniesz, chyba że jest sprawny a jedynie jego ładowanie jest do naprawy....
A jak się zachowują odbiorniki prądu w aucie? Zapal silnik i włącz świała.Dodając gazu obserwuj czy robią się jaśniejsze. No chyba że masz naprawdę te 27 V i ci je spali. To zgaśnięcie auta... Wygląda na to ze altek nie jest podłaczony do instalacji. Jest jeden "magiczny punkt" w maluchu: śruba prądowa rozrusznika. Tam idzie przewód z wyjścia alternatora,...
Około 20 mA. Generalnie jest to od kilku do kilkudziesięciu mA. Spróbój wyciągnąć radio i pomierz prąd. Może masz jakieś inne odbiorniki w aucie np. CB, alarm itp. jeżeli tak to odłączaj po kolei i prawdzaj prąd. Odnośnie przekaźnika to na pewno taki jest ale to nie znaczy że wszystkie odbiorniki są nim odłączane. Może ktoś grzebał w twojej instalacji...
Czyli w garażu montuję de facto nadajnik? Gdzieś go przyklejam. A w samochodzie montuję odbiornik, który swoim stykiem "wciska" przycisk pilota? No to pytanie: - jakie są gotowce? - to może działać dość nieprzewidywalnie, bo zasięg ma różny?, - raz kliknie czy będzie klikać non stop? - jak będę wyjeżdżał z garażu też automatycznie zadziała? Jakim cudem?...
Witam. Prosze podać pobór w amperach. Sillnik pewnie od wciągania płyty się odzywa chwilowo. Możliwe że nie podłączony jak powinien( no mimo co, winien w stanby nie pobierać dużo). To jak i w jakim aucie. Pamięta ustawienia fal?
Skoro tego jesteś pewien... Powinny być 3 plusy, jeden cały czas, drugi po włączeniu zapłonu a trzeci po włączeniu świateł. Którego nie ma ? Kiedyś w nowszym Fordzie naszukałem plusa stałego się a okazało się że tu był akurat mały bezpiecznik w skrzynce bezpieczników i nominalnie miał 5A, oczywiście inne niż fabryczne radio po podgłośnieniu szarpnęło...
Weź rozpiskę do ręki i ustal dwa przekaźniki w skrzynce które są odpowiedzialne za załączanie prądu na większość odbiorników w aucie. Potem wyciągnij je i zobacz czy zgaśnie. Czy usterka pojawiła się nagle (np po montażu tego gazu) czy może pojawiało się coraz częściej aż w końcu zapaliło się na stałe? Wygląda mi to na lewe napięcie.
Ja bym przyjął inną taktykę, napięcie ładowania o niczym nie świadczy, sprawdż po wyączeniu wszyskich odbiorników w aucie pobór prądu przez odłaczenie klemy + i podłaczeniu w szereg amperomierza przysłowiowej UM-ki na zakres conajmniej >1 A, upływność nie powinna być duża w granicach 100 - 200 mA, jeśli jest większa wyciągaj bezpieczniki i tak zlokalizujesz...
Upływ prądu na postoju sprawdziłeś? Czy po doładowaniu, ale bez podłączania akumulatora do samochodu napięcie też spada? Weź miernik, ustaw się na pomiar natężenia na 10A-20A (w zależności na co sprzęt pozwoli), i na aucie w konfiguracji jak do postoju na noc (alarm itd.) podłącz szeregowo między minus akku a klemę i sprawdź jaki jest pobór. Różnie...
Witam. Jakiś czas temu założyłem wtrysk gazu do mojej Vołoviny, instalacja Bigas SGISN. Problem polega na tym że auto przerywa na gazie, szrapie nim szczególnie na niższych obrotach przy troszkę większym obciążeniu silnika. Nawet stojąc na luzie i włączając wszystkie możliwe odbiorniki prądu w aucie (obciążanie na wolnych obrotach na luzie), słyszę...
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Sprzęgiełko jednokierunkowe (bendiks) przepusci. Rozrusznik będzie na pusto kręcił. Fakt ulegnie uszkodzeniu ale to w dłuższym okresie. Może być.jeszcze uszkodzone koło na alteratorze. O ile się nie mylę tam jest jal w tdi jednokierunkowe. Nie kręci alternatora i nie ma ładowania. Albo kręci z uślizgiem i niedoładowuje. Cudów nie ma. W tym aucie nie...
Alternator da tyle prądu na ile jest przewidziane konstrukcyjnie zapotrzebowanie w aucie (uwzględniając wszystkie odbiorniki prądu) alternator nie wie .że silnik pracuje na gazie więc jego " produkcja" się nie zmieni ,a łożyska i szczotki przy prawidłowej eksploatacji (zawsze paliwo w zbiorniku) są przewidziane na wiele wiele lat ,żaden konstruktor...
załóż inny akumulator i sprawdz na nim,czasami aku dostaje zwarcie na celach i przyjmuje każdą ilosć prądu ialternator robi sie gorący.Co w aucie benzynowym mietku 190 benzyna ma pobierać np70A prądem ciągłym???jaki odbiornik???
Niestety bez pomiarów się nie obejdzie, musisz wpiąć amperomierz pomiędzy zasilanie a akumulator i zobaczyć jaki masz pobór prądu przy zamkniętym aucie, i wyłączonych wszystkich odbiornikach. Następnie wyjmując pojedynczo bezpieczniki zlokalizować obwód pobierający prąd. Gdyby to nie dało wyników, odłącz alternator i sprawdź instalację tak jak przy...
Z pewnością to nie wina jakiegoś czujnika regulacji świateł, bo takiego czegoś w tym poldku napewno nie ma. Co do alternatora - wymieniłem szczotki i nic to nie pomogło. Pasek jest nowy - też nie pomogło. Co dalej, gdzie szukać przyczyny? Spróbuję jeszcze zrobić pomiar. Chciałem jeszcze zauważyć, że żadne urządzenie w moim aucie nie daje takiego obciążenia....
Namiastka punktu wspólnego masy dla odbiorników. Daj sobie spokój z tym wynalazkiem.
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
A po co komplikować? A w aucie jak to wygląda? źródło prądu, akumulator i odbiornik energii połączone są równolegle. Tak samo można zrobić tutaj. Odpowiednio wydajny zasilacz powinien jednocześnie ładować akumulator i zasilać urządzenie
Witam. Według mnie nie. Po rozruchu silnika wszystkie odbiorniki w aucie zasilane są właśnie z alternatora a jest ich mnóstwo alternatory rzędu 100A - 200A są standartem, a w "mesiu" wszystko jest elektryczne np. podgrzewanie siedzeń, lusterek i wiele pierdoł które pobierają prąd. A akumulator pośrednio ma znaczenie.
Nie tylko. Spadek objawia się np. przy załączeniu wycieraczek w trybie manualnym. Zaobserwowałem, że spadek jest dość spory, nie spotkałem się z tym w żadnym innym aucie.
Akumulator auta rozładował się w czasie nocnego postoju. Po naładowaniu do wartości 12,8 V, sprawdziłem prąd ładowania na uruchomionym silniku, ok. 14,2 V. Po kolejnym nocnym postoju, akumulator miał ok. 11,5 V. Postanowiłem sprawdzić upływ prądu. Wyłączony silnik, odłączona klema (-), multimetr ustawiony na 10A. Pomiar upływu prądu to: 0,33 A!!! Powinno...
Ja tez bym stawiał na nastawnik albo cos innego w pompie a o takim czujniku w tym aucie tez nie słyszałem
Konektory to to czym najmniej bym się martwił. Można okroić trochę kabel i tak go podpiąć do wzmacniacza jak się nie mieści. Można też zarobić tulejkę, czy konektor żeby było porządniej. Ważne żeby podłączyć to z głową, a nie ze zwarciem :p Zakładając tylko i lekko licząc 2x300W na suby + 2x50W na przód w pełnym wysterowaniu mamy 700W, co daje ~100A...
No dobra szpilki itd a co z żarówkami i całym tym obciążeniem pompa paliwa pompy wspomagania itd itd przecież one także generują szpilki ale jednocześnie te szpilki łagodzą, bo są odbiornikami. Akumulator w dzisiejszym aucie nie jest największym pożeraczem prądu. Dobrze tu kolega wyżej zapytał a co w przypadku naładowanego akumulatora ile on tych szpilek...
Oddałem samochód do serwisu Peugeota w Niemczech, aby zakodowali klucz, który nie działał. Auto kupiłem w ub. roku i klucz z pilotem nie działał. Serwis po godzinie dłubania klucza nie zaprogramował, ale coś spieprzył i teraz w całym aucie nie ma prądu nigdzie, tzn żadne odbiorniki nie działają, wszystkie żarówki, wskaźniki, po przekręceniu klucza brak...
Zamierzam wykorzystać przetwornicę 12VDC/230VAC do awaryjnego zasilania automatyki pieca c.o. w domu i kilku innych drobnych odbiorników. Przetwornica 300W (taką mam) zostanie podłączona do istniejącego w aucie akumulatora 12V. Czytałem, że w ZOE przetwornica ładująca akumulator 12V może wysyłać do 200A prądu. Warto spróbować. Na obrazku zaznaczyłem...
W każdym aucie prąd spoczynkowy to ok 20mA i teoretycznie nawet jeśli było buto 50mA to nie powinno robić większego kłopotu na nowym akumulatorze , bo przez 24h było by to zaledwie 1,2Ah dla akumulatora o pojemności 60Ah to i tak 50 dni do zera . Z resztą jeśli działa to obecnie w wielu autach to w czym widzicie problem ? Co do strategii obecnie najczęściej...
Kolego jeśli alternator jest sprawny (a jest po regeneracji) i sprawny jest również akumulator, to usterki ze stale świecącą się kontrolką szukaj w tablicy zegarów. Może w międzyczasie zamontowano w Twoim aucie jakieś nowe urządzenia/odbiorniki. Czy nie miałeś awarii któregoś z odbiorników prądu, bo może niefachowo usunięto usterkę i stąd taki problem...
Raczej nie ,większość daje przy 1000-1500 obrotów tylko 5A , ale są takie które dają o wiele więcej np. valeo A11VI87 przy 1000 obrotów 46A znacie jakieś inne ? Wiadomo,że małej mocy alternator nie da tak dużego prądu jak alternator o większej mocy ale proporcjonalnie. Np. taki o prądzie znamionowym 150A jest w stanie dać 120A przy obrotach 800/min....
13,5V na światłach to jest brak ładowania Na samych światłach to rzeczywiście mało ale po włączonych swiatłach i dmuchawie i ogrzewaniu tylnej szyby 14,6V a to już sporo i to znacznie " pobierających" prąd odbiorników. Myślę, że w mało którym aucie ładowanie przy włączonych tych odbiornikach wskaże : 13,9V Dodam jeszcze, że np. u mnie wraz z włączeniem...
To czy wystarczy 10000uF zależy od poboru prądu przez ów sterownik. Musisz jednak pamiętać o "separacji" przez diodę zasilania sterownik, kondensator - reszta samochodu, żeby inne odbiorniki nie rozładowywały kondensatora podtrzymującego.
Może poproś ojca o małe korepetycje z podstaw elektrotechniki przy objedzie bo obawiam się że Twoja wiedza o prądzie została zdobyta przez podsłuchanie rozmów ojca przez otwarte drzwi. ;) W zasadzie nie napięcia się szuka żarówką a żródła prądu co nie jest jednoznaczne. Napięcie to różnica potencjałów a prąd to to co płynie lub nie. Jeśli jest różnica...
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Skąd wiadomo, że to sterownik? Masz w aucie dużo odbiorników, które są zasilane poza stacyjką. Zegar, radio, oświetlenie wnętrza. Odłączasz sterownik i pobór prądu ginie????
Tak na szybko sprawdziłeś ładowanie? Masy czy nie skorodowały? Wyłącz wszystkie odbiorniki w aucie poczekaj jak eku się uśpi zdejmij kleme podłączyć małą żarówkę może się tylko żarzyć albo amperomierz i zobacz ile prądu pobiera oglądnij przewody na alternatorze i rozruszniku a także masę między karoserią a skrzynią
Jak dołączysz drugi akku to nic nie da Według mnie wina leży po stronie alternatora. Myślę, że to on generuje te piski. Musiałbyś sprawdzić w drugim takim samym aucie. Kolego po co Ci przetwornica 12>230 do laptopa? Zrób poprostu stabilizator na 12V. Podciągasz drugi kabel od gniazda zapalniczki, dajesz stabilizator, gniazdko na końcu przewodu i musi...
W samochodzie jest sporo urządzeń które pracują nawet po wyłączeniu zasilania: autoalarm, odbiornik radiowy autoalarmu, radio samochodowe w trybie czuwania, upływy na przewodach, samorozładowanie akumulatora, co powoduje że średnio przy zablokowanym aucie pobór prądu z akumulatora wynosi kilkadziesiąt mA. Oznacza to, że: - po 2 miesiącach przestoju...
Witam Mam problem z moim audi. Polega on na tym, że jak postoi noc to slabo kreci - jak postoi 2 dni to nie odpala. Akumulatro ma rok czasu. Dziś go wyjąłem do ładowania. Nie jestem specem w elektronice i nie wiem jak sprawdzić pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach? jakie urządzenie musiał bym kupić???? Sprawdze jeszcze akumulator, czy czasem nie...
Bzdury. Nie chce wyjaśniać mi się podstaw zagadnienia. Ale przyjmij do wiadomości że każdy włączony odbiornik prądu będzie powodował zwiększone spalanie. Co prawda może nawet w sposób niezauważalny, ale możliwy do fizycznego udowodnienia. Energia skądś się musi brać, nic nie jest za darmo. W tym przypadku silnik musi zużyć więcej paliwa, bo więcej energii...
Nie rozumiecie. W moim poprzednim aucie było tak, że jak włączyłem klimę i inne odbiorniki prądu to obroty minimalnie spadły ale po chwili wróciły do poprzedniej wartości. W tym samochodzie tak nie jest i nie zamierzam szukać przyczyny bo z tego co mi wiadomo to oprócz Sterownika silnika nie ma w nim żadnej innej elektroniki. Sterownik kosztuje ładnych...
Jeżeli jest to pomiar na odpalonym aucie, to można wywnioskować uszkodzenie regulatora napięcia. Jeżeli napięcie ładowania wynosi tak jak napisałeś 14,60 na jałowym bez odbiorników prądu to i tak moim zdaniem lekko za dużo. 16,80V to jeszcze chwila i akumulator będzie śmieć.
Zacznij od sprawdzenia miernikiem ile "złodziej" pobiera energii z akumulatora. Od wyłączenia wszystkich odbiorników odczekaj np. kwadrans, aby "uśpić" elektronikę w aucie, odłącz jedną z klem akumulatora i zmierz amperomierzem pobór prądu. Następnie kolejno wypinaj bezpieczniki i obserwuj amperomierz tj. do momentu aż przyrząd wskaże minimalne zużycie...
Widocznie nie masz żadnego pojęcia o elektronice I tu jesteś w błędzie. Nie wiesz jak działa chemiczne ogniwo. Jeżeli jest spadek do powiedzmy 12,4v to aku cały czas jest rozładowywany. To nie kondensator. A w twoim przypadku teoria się nie sprawdza jak i u wszystkich, bo nie stoisz na jałowych obrotach z klimą 100 godzin non stop tylko jeździsz. Obroty...
Alternator 90A Załóż o większej mocy, czyli zamiast tych 90A to na przykład 120A (nie jestem pewien, czy takie w Fordzie bywały). Po prostu masz za mało prądu. Kolejna kwestia - wszystkie bezpieczniki mają odpowiednią wartość? Nie są założone zbyt większe niż być powinny? Mierzyłeś pobór prądu podczas włączenia wszystkich odbiorników? No właśnie nie...
A podpięcie - do wszystkiego czym można "mrugnąć" i wystawia łatwo dostepne 12V czyli większość odbiorników prądu z modułami CAN (typu reflektory ze zintegrowanymi przetwornicami) odpada. u mnie niestety odpada, światła sterowane canem, już pytałem kolegi co ogarnia elektronikę. Jedyna opcja, to dodatkowy włącznik w aucie. No nic, czekam aż dostanę...
Prąd poboru na wyłączonym aucie i wszystkich odbiornikach 0,015A Napięcie ładowania na włączonych światłach i obrotach jałowych 14,00V Czyli z autem wszystko ok... Miał on być w jakiejś nowoczesnej srebrowej technologii i o przedłużonej żywotności, a tu tka przykra niespodzianka. Te nowoczesne akumulatory są bardzo delikatne i wrażliwe na przeładowanie,...
Maksymalnym prądem ładowania,(pomijam obroty itp,bo pracują z różnymi silnikami) dla fiata 125 (piszę oriętacyjnie )40-50A i aku 65Ah,a star 28 alternator 90-100A ,aku 2x 160Ah. Wiem że zaraz napiszesz że to zależy od poboru prądu przez inne odbiorniki ,i to też prawda.W każdym razie znaczne ziększenie pojemności akumulatora nie pozostanie bez wpływu...
Mam radio Blaupunkt Munchen RDM podpiete pod wzmaka JBL - cos sie ostatni krzaczy - ma na mysli włączanie sie radia na maksymalną głośność po odpaleniu auta[jak wczesniej oczywiscie radio było załączone]- tzn. podczas włączania rozrusznika w aucie odłączane sa wszystkie odbiorniki prądu { corsa B}, potem jak radio z wzmakiem sie załączy nastepuje takie...
Witam! Mam traktorek ogrodowy z silnikiem z kaszlaczka. Za kolumną kierownicy znalazłem takie oto cosie: https://obrazki.elektroda.pl/1890158500_... Już się zorientowałem, jako, że to nie moja branża, że są to rezystory mocy. Ok, tylko po co? Na pewno jak się zostawi włączony zapłon to wyżrą akumulator, co mnie wcale nie dziwi. Niemniej...
Bo nie ma silniczków na prąd stały bezszczotkowych, a poztym widać wychodzące 3 kabelki. Obroy są zależne od napięcia zgadza się ale oni tam maja zastosowane regulatory które jednocześnie zmieniają prąd z akumulatorków na 3-fazowy. A te regulatory są drogie i pozatym same nie będą działały musiał bym mieć odbiornik a po co mi w aucie zdalne sterowanie...
Ja mam Punto i też pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach wynosi 0,4mA. Też akumulator mi się rozładowuje. Winny okazał się sam akumulator gdzyż nie trzymał dostatecznie prądu. Naładowałem akumulator prostownikiem i zostawiłem go na noc w aucie z odłączonymi klemami. W południe poszedłem odpalić i klapa. Akumulator znowu padł. Czeka mnie...
Może być "zużyta",może być coś innego. Twój prostownik, jak dla mnie, jest tylko "doładowarką", raczej ma mało wspólnego z prawdziwym prostownikiem- bo nie masz nad nim żadnej kontroli. Ja bym się skłonił w kierunku sprawdzenia altka- na początek szczotki i sprzęgło wałka . Najlepiej podstaw drugi akumulator-i wszystko będzie jasne. Co do samego ładowania...
Napisałeś 26 setnych miliampera, gdzie tu poprawny odczyt poboru prądu? Jakiej pomocy oczekujesz skoro nie potrafisz zrobić pomiaru? Dodano po 11 chciałbym wiedzieć co zasila ten bezpiecznik 200 A. Zasila 90% odbiorników w aucie a może i więcej.
Nic nie napisałeś o napięciu ładowania w samochodzie, mierzonym na klemach akumulatora przy włączonych odbiornikach w aucie. Dodano po 1 w/g mnie ten aku był niedoładowany a pobór prądu w aucie masz spory....
Witam, Mam prosty chiński odbiornik BT podłączony do radia w aucie. Odbiornik zasilam prostą przetwornicą obniżającą z 12 V do 5 V, bo takie zasilanie przyjmuje odbiornik BT po USB-C. Mam tutaj dosyć spore zakłócenia. Jak zasilę BT z banku energii, to jest cisza. Przetwornica, o ile dobrze pamiętam, pracuje na częstotliwości ok. 1,5 kHz, prąd potrzebny...
Witam Cygan001=> W aucie jest trochę inaczej. To regulator napięcia w ,i ,lub obok alternatora "pilnuje napięcia ładowania". A prąd akumulator bierze tylko po to aby pokryć straty. Dlatego m/n na akumulatorach jest napisane => Akumulator rozruchowy. Jest potrzebny tylko po to aby zakręcić rozrusznikiem. Przy sprawnie działającej instalacji w aucie ,...
Nie patrz w ogóle na zasadzie zwarcia między ścieżkami w sterowniku. Takie rzeczy nie w Twoim aucie. U Ciebie jest typowe zwarcie na "odbiorniku" lub wiązce tegoż odbiornika. To drugie bardziej prawdopodobne. Szukaj tylko na grubszych przewodach, którymi popłynie większy prąd. Tam poszło niewiele poniżej 30 A. Stąd wytrzymał bezpiecznik.
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? To nie jest temat o niesprawnych alternatorach ale skoro kolega zaczął...
USB 3.0 to tylko 1,5 A. Więcej mocy przez [url=https://en.wikipedia.org/wiki/USB_3... Power Delivery. Pomiar prądu Autor zrobi amperomierzem włączonym szeregowo w przewód masy lub +5 V. Można kupić gotowy amperomierz i woltomierz włączane pomiędzy zasilacz (np. gniazdo USB w komputerze) a odbiornik (telefon, mysz) i zmierzyć prąd pobierany przez...
Może po prostu ktoś włożył za słaby i teraz zmieniasz na taki sam. Sprawdź, co jeszcze zasilane jest z tego bezpiecznika. W miejsce bezpiecznika wstaw amperomierz i pomierz pobór prądu i porównaj z bezpiecznikiem. Jak się da, to odłącz wszystkie odbiorniki prądu z tego bezpiecznika i sprawdź opór, szarp przy tym wiązkami. Spalenie raz na miesiąc sugeruje,...
Witam Mam problem ze Sceniciem - 96 - benzyna. Auto gdy tylko postoi dłużej niż 24h rozładowuje aku totalnie do zera. Podmieniłem wcześniej aku na inny ale bez zmian. Sprawdziłem teraz pobór prądu i przy odłączonych wszystkich odbiornikach bierze aż 205mA. Sprawdziłem odłączając poszczególne bezpieczniki który układ w aucie tyle bierze i praktycznie...
Witam. Jestem nowy na forum ale już kilkukrotnie przeszukiwałem fora pod kontem mojego problemu z autem: Opel Astra G 1.7 DTi Isuzu 2003 r. 142 tyś. Piszę ponieważ od ok pół roku mam problem ze wspomaganiem kierownicy (tak sądzę) - pompa wspomagania elektryczno-hydrauliczna TRW 2. Opis sytuacji: około pół roku temu po raz pierwszy zaświeciła się lampka...
W ustawieniach to raczej nie zmienisz, najlepiej podłączyć pod wolne gniazdo bezpiecznika ze stałym plusem. Zostaje jeszcze pobór prądu odbiornika. W nowych autach podłączenie kamery jest głównie w gniazdach zasilania po zapłonie(zapalniczki już nie ma).
Witam ja mam takie problemy z aku. co roku 1 rok=1 akumulator, alternator mam w porządku wydaje mi się ze te akumulatory tak często mi padają przez mocne nagłośnienie auta częste rozładowywanie akumulatora i głównie jazda miejska niedoładowany, do puki ciepło wszystko jest ok akumulator nawet jak już na wykończeniu to jeszcze trzyma prąd ale w mrozy...
Ogólnie to masz rację. Najpierw trzeba zacząć od podstaw. Ja to uznaję za oczywiste. Instalacja w aucie raczej nie jest przygotowana na odbiornik prądu który pożera np 100A. Dobre klemy, kable, styki to podstawa. Masa silnika (przez co też masa alternatora) powinna być ok. Można się pobawić w podmianę kilku kabli (podłączenie altka) na grubsze i lepsze....
DCV 200m to twój zakres. To zakres pomiaru napięcia stałego do 200mV, pobór prądu w aucie mierzymy na ustawieniu DCA i zakresie 10A chodzi o dotykanie bezpieczników aby zobaczyć czy któryś jest aktywny po ok. 30 min od zamknięcia auta więc metoda na miliwolty jest błędna? DCV 200m to twój zakres. Jak napiszesz jaki samochód, to pewnie ktoś z kolegów...
Pewnie zamieniłeś wkład stacyjki na jeszcze gorszy, przecież wykorzystałeś do tego celu starą, nabytą na części jak sam podałeś. Auto z tego roku pewnie nie ma "immo", które odcinałoby odbiorniki prądu. Mając na wierzchu kabelki od stacyjki i dopływ prądu na czerwonym, (włącz skrzynię biegów na luz) i spróbuj dotykać na przemian pozostałe kabelki do...
Panowie! I tak z prozaicznego pytania, umieszczonego na forum po raz tysiąc dwieście trzydziesty siódmy, zrobiła sie dyskusja na poziomie piaskownicy, gdzie niektórzy "wykazali się" okrutną wręcz wiedzą (niestety). 1. Od kiedy kondensator podłącza sie szeregowo w odbiornikiem? Miało by to jakiś sens, jeśli podłączali byśmy go w obwodzie prądu zmiennego,...
Tak to po prostu działa i się nie należy przejmować. Po rozruchu nawet w świeżo naładowanym akumulatorze pierwsze chwile ładowania to naprawdę duzy prąd. Poza tym masz 80. U mnie w aucie z 60Ah dzieje się bardzo podobnie, mam amperomierz na desce wskaźników to go obserwuję. Tutaj wskazania amperomierza cęgowego podczas rozruchu i pierwsze chwile ładowania...
Odpinanie klemy to niezbyt dobry sposób...Stań na klemach miernikiem,zmierz napięcie na przekręconym zapłonie.Następnie uruchom silnik,zrób drugi pomiar.W dalszej kolejności włacz najbardziej prądożerne odbiorniki i zmierz napięcie trzeci raz.W sprawnym aucie powinno być około 12,8V,14.1V,13.8V-jesli nie jest, masz uwalone ładowanie-jeśli jest to coś...
Ta Twoja prądnica daje 0.3v czyli o wiele za malo aby naladowac akumulator, prawdopodobnie bateria bedzie działać jako zasilanie do silnika (jezeli na niej bedzie wiekszy potencjał niz 0,3v), czyli bedzie oddawac prąd zamiast go brać, napiecie ladowania musi byc lekko wyzsze, tak jak masz alternator w aucie, akumulator jest 12v a alternator wytwarza...
Witaj kolego ! Przedewszystkim mam parę pytań ---jakie sa zainstalowane odbiorniki w aucie i jakiej łącznej mocy one są ? Jeśli to jest diesel może być że nie wyłącza się grzanie świec i grzeją cały czas w czasie jazdy --wtedy doładowanie tego akumulatora jest za małe. Łączna moc odbiorników zainstalowanych nie może przekraczać mocy alternatora ---jeśli...
Czy ktoś może mi wyjaśnić jak to jest naprawdę z ch-ką obciążenia alternatora : J=f(n) ? Weźmy dla przykładu ch-kę z załączonego rysunku. Z wykresu widać, że np. przy prędkości alternatora 2000 obr/min. (czyli silnik samochodu ma wtedy około 1000 obr/min.) prąd obciążenia wynosi około 50 A. Przecież prąd obciążenia zależy od tego jakie mamy włączone...
Witam. Zgadzam się z wypowiedzią powalla, taka sytuacja jest do zaobserwowania w aucie o małej pojemności i małej mocy: jeśli na wolnych obrotach silnika włączymy wszystkie odbiorniki prądu (światła, dmuchawę, ogrzewanie szyby i co tylko możliwe w tym CA) to obroty silnika delikatnie spadną. Spowodowane jest to większym oporem jaki stawia alternator....
witam ponownie, więc tak. Nieszczelność na serwie usunięta, w międzyczasie okazało się że brakuję mi zaworka bezzwrotnego na tym przewodzie idącego od serwa do kolektora ssącego. :D po jego założeniu silnik na biegu jałowym pracuje bardzo równo i nie rosną już samoczynnie obroty na biegu jałowym, szczególnie gdy są wyłaczone wszystkie odbiorniki prądu,...
No to może ktoś mi wytłumaczy na jakiej zasadzie działa układ ładowania? Bo zawsze mi się wydawało, że jak w samochodzie rośnie zapotrzebowanie na prąd, to następuje spadek napięcia w instalacji, regulator NAPIĘCIA wychwytuje ten spadek, i żeby to swoje napięcie utrzymać zwiększa PRĄD wirnika co powoduje zwiększenie pola magnetycznego i ZWIĘKSZENIE...
Witam! Chcę zamontować dodatkowy alternator do auta z powodu dużego poboru prądu przez odbiorniki. Fabrycznie montowany był 70A a drugi mam 55A. Myślę je podłączyć równolegle do akumulatora 55Ah. Zastanawiam się tylko czy to wszystko będzie idealnie współpracować? Zasada działania regulatora napięcia i ogólnie ładowania jest mi dobrze znana, wiec proszę...
Cześć, poszukuję przełącznika krzywkowego 1-fazowego (1 biegunowy) z 6 pozycjami tj. 0-1-2-3-4-5 lub 1-2-3-4-5-6 w obudowie gdyż chciałbym przymocować go na ścianie. Prąd znamionowy to gdzieś 16A, myślę że wystarczy gdyż miałby zasilać odbiorniki w garażu tj. automat bramy, oświetlenie plus ewentualne odbiorniki w przypadku napraw przy aucie. Co możecie...
Sprawdź jeszcze oświetlenie bagażnika, może świeci ciągle a ponadto schowek w kabinie. Nie pamiętam, czy w tym aucie są też podświetlone lusterka w zasłonach przeciwsłonecznych. Sprawdzenia miernikiem dokonuj po upływie np. 10 min. tj. aż "uspokoją" się odbiorniki - komputer, alarm, centralny zamek itd.. Zwróć uwagę na światło "stopu" (może świecić...
Witam. Chciałem zapytać kolegów o potwierdzenie mojego przypuszczenia. Jak pewnie u wiekszości w te mrozy pojawiły się pewne problemy. Moj wyglada następująco. Odpalam rano auto (kreci słabo kontrolki przygasają ale szybko łapie) po odpaleniu dramat. Auto trzęsie nie przyspiesza z wydechu śmierdzi paliwem. Spalanie według obc 26l Po nagrzaniu sytuacja...
Po co Ci ten transil czy zener? Radio jest przystosowane do pracy w aucie więc przepięcia nie są dla niego groźne. To że radio wyłącza się podczas rozruchu to nie po to by zabezpieczyć radio tylko po to żeby wyłączyć wszystkie zbędne odbiorniki prądu na czas rozruchu silnika. Pamiętaj o tym że ten układ zadziała w dwie strony - po wyjęciu kluczyka ze...
Kolego taki spadek to norma. Prąd płynie przez wspólny przewód do skrzynki bezpiecznikowej, na którym jest zwiekszony spadek przez inne odbiorniki. Dalej przez bezpiecznik, włącznik lub przekażnik. Do tego dochodzi spadek w druga strone , przewód do masy. W 18-letnim aucie miedź w przewodach jest tez utleniona, wszystkie styki nie są jak nowe i to normalne...
Witam serdecznie forumowiczów i proszę o pomoc. Posiadam następujący problem. W aucie jak w temacie na ciepłym silniku najczęsciej po ruszaniu z biegu jałowego zapala się kontrolka silnika check i auto nie reaguje na pedał gazu a następnie gaśnie. Potem trzeba go kręcić kilka razy aż zapali. Po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd 78(7) który rzekomo...
prądu aucie odbiorniki źródło prądu pobór prądu aucie
prywatne filmy serwis pozna wzmacniacz pralka whirlpool bęben ociera
briggs stratton nierówna praca firmware brandt
Czas rozruchu silnika indukcyjnego 1 MW Czas rozruchu silnika indukcyjnego 1 MW z pompą wirową