Takie "dodatki" robi się stawiając na prostotę (i wiążącą się z tym niezawodność) więc lepiej bez przekaźnika - ale jakiś solidny dobry wyłącznik (ciekawe może być wykorzystanie dodatkowego oryginalnego przełącznika od ogrzewania tylnej szyby, halogenów).
Dla potomnych. W temacie jest Zapłon a u mnie jest Silnik.......... Wystarczy zrobić odcięcie ( 1 przekaźnik ) na przewodzie "masowym" w instalacji co wchodzi do silnika - sterowanie pompowtrysków. kabelek brązowy z żółtym paskem - u mnie taki był. ZERO BŁĘDÓW. auto TOURAN 1.9tdi 105KM 2006r Ten pomysł jest już wyższa szkoła jazdy ale jak ktoś troszkę...
Ale to nie jest akumulator ponieważ auto w ogóle nie przekręci. Raz zdarzyło mu się że przekręcił dosłownie przez 1sek i później tak jakby odcięło zapłon.
Chciałbym odciąć zapłon na moment na przycisk a potem żeby wrzucił bo chciałbym zobaczyć czy będzie strzelać z wydechu
Sprawdź czy do centralki dochodzi tzw. [+15] czyli +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i nie znika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Odpowiedni kabel znajdziesz w centrali próbówką lub miernikiem. Rozbierz centralkę i popraw możliwe "zimne luty" w okolicy przekaźnika odcięcia zapłonu , ewentualnie zmierz czy ten przekaźnik nie jest uszkodzony...
jeśli ma przerwe tylko na masie to daj przekaźnik
Tak jak napisał kolega pod 86 + 12 po stacyjce natomiasy pod 85 przewód pomarańczowy.
Masz tu prosty schemacik odcięcia pompy paliwowej. Nie rysowałem numerów wyprowadzeń przekaźnika (dotyczą przekaźników samochodowych) POZDRAWIAM
Panowie co tam odciąć najlepiej? Może być pompa paliwa. Do przekaźników kiepski dostęp.
ten typ tak ma . blokada w tym alarmie jest spoczynkowo zwarta.niestety
można próbować, ale ja tam w takich sytuacjach zawsze zaczynam od możliwie jak największego powrotu do orginału instalacji po takich magikach, bo taki ulep zazwyczaj przestaje działać w najgorszym momencie, koledze kiedyś swift zgasł w zimie i w nocy na jakimś całkowitym zadupiu i 2 godziny świecąc telefonem szukał pod deską przeróbek/odcięcia aż trafił...
Na wyjściu dodatkowego kanału pojawia sie -. Nie wiem jak jest w tym sterowniku bo może to być impuls masy, masa możebyć przez cały czas gdy przycisk w pilocie jest wciśnięty lub może to być - przez określony czs. Drugi kanał używa sie albo do otwierania klapy bagażnika, albo np. dod domykania szyb. Jeśli chodzi o funkcję savelock to jak rozumiem chodzi...
Po pierwsze. Objaw dziwny. Może alarm podaje szczątkową masę na przewody sterowania centralnym zamkiem. Spróbuj dołożyć dwa przekaźniki (wiem, co piszę !) i nimi podać masę na brązowo-biały i brązowo-czerwony w instalacji centralnego zamka. Po drugie. Tym przekaźnikiem możesz odciąć co chcesz. Pompa, rozrusznik, zapłon...
Jak podasz informacje jakie obwody chcesz odcinać to dowiesz się jakie trzeba przekaźniki. Na pompę paliwa wystarczy 8A ale już na zapłon trzeba 30A.
przecież podałem ci dwa odcięcia,przeczytaj dokładnie.
Będziesz miał tylko odcięcie pompy. Musisz dołożyć do zapłonu 2 przekaźnik i cewkę przekaźnika podłączeć równolegle do pierwszego. O jaką rurkę ci chodzi?
Masz tam dwa przekaźniki - zapewne jeden od kierunkowskazów a drugi od odcięcia zapłonu. Zrób zworkę na stykach przekaźnika po kolei na każdym i będziesz wiedział który jest od kierunkowskazów a który od odcięcia zapłonu.
Zrób odcięcie zapłonu na przekaźniku w ten sposób, że na NC podaj stałą masę COM podłącz w kierunku instalacji a NO w stronę stacyjki. Przy takim podłączeniu w stanie spoczynku wszędzie na stykach ACC masz masę i kiedy złodziej będzie chciał podać na kurtko zapłon to gdzie tylko poda to wywali mu zwarcie.
Fachowiec poszedł na łatwiznę i podpiął przekaźnik z odcięciem zapłonu do centralki lub sterownika centralnego zamka.Powinieneś prześledzić gdzie jest ten przekażnik i odłączyć go.Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić.
Może coś takiego?
Odradzam odcinania samego ECU i najlepiej odetnij zapłon po stacyjce i na przekaźniku zrób jak to już Kolega wyżej napisał. Tylko postaraj się to jakoś dobrze ukryć i tak by wyglądało na fabryczną wiązkę. Odcięcie zapłonu to dla ECU "naturalne" w każdym wozie i nie powinno powodować żadnych błędów.
15 na GEM ma duży przekrój, więc ryzyko popalenia przekaźnika, chyba że nie ten przewód znalazłem To ten przewód, nic się nie przepali. Zrobiłem ze sto takich Focusów (może parę więcej, lub mniej?). Poza tym, skoro masz wątpliwości, to chyba wiesz, co to miernik i amperomierz?
Moduł pilota pobiera 6mA, cała reszta jest wyłączona. Przekaźnik można podłączyć pod syrenę, w momencie włączenia alarmu odetnie zapłon.
alarm prestige 150 Mx Centralka posiada zewnętrzny przekaźnik odcięcia zapłonu, jednak instalatorzy często montowali 2-3 przekaźniki połączone równolegle. Dzięki temu były odcinane 2-3 niezależne obwody, (np. rozrusznik, pompa paliwa, zapłon, ...).
Ja pompę podmieniałem i efekt był taki sam. Ja jak odpalam, to po prostu czuję, jak samochód ma lekko kręcić, jakby odcięty był zapłon, dlatego zacząłem się skupiać na czujnikach/przekaźnikach. Podmieniłem czujnik położenia wału na nowy Delphi, to mnie laweta ściągała, bo jak się rozgrzał silnik, to samochód gasł (więc trzeba na to uważać i lepiej kupić...
Alarm, to stary Prestige APS xxx. Szukaj centralki oraz zewnętrznego przekaźnika odcięcia zapłonu i usuń wszystko, przywracając instalację samochodu do stanu fabrycznego.
Koledze chodziło o to że w nie stosuje się takiego rozwiązania ponieważ gdyby rozłączyło Ci zapłon podczas np. wyprzedzania lub na przejeździe kolejowym to sam dokończ jakby mogło się skończyć
Na schematach autoalarmów serii DOG przekaźnik odcięcia zapłonu zawsze jest podpinany pod dwa czarne przewody. Na schemacie widać że jest to przekaźnik NO więc w razie braku zasilania z centralki bądź uszkodzenia cewki przekaźnika, samochód zostaje unieruchomiony.
qweert głupota robić odcięcie rozrusznika , przecież go na pych odpalą, odetnij cały zapłon. Podaj co to za samochód, będzie łatwiej powiedzieć co przeciąć.
jeżeli masz gaz to odcięcie pompy paliwa raczej nic nie da,odetnij czarnego plusa po stacyjce w jak najmniej widocznym miejscu a zastosuj takie rozwiązanie 85-masa z ukrytego wyłacznika,86 łączysz z 30, do 30 łączysz też przecięty obwód od strony stacyjki,a na 87a podajesz drugą stronę przeciętego obwodu.w zależności od ułożenia diody gaszącej na stykach...
Witam! Patrząc na datę niewiem czy komuś się to jeszcze przyda ale dodam że w still-u to normalny objaw którego przyczyną jest niesprawny jednen z przekaźników w instalacji elektrycznej, montowany gdzieś pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego, zazwyczaj przekaźnik zalewa się i przestaje działać. Wózek odpala bez problemu po czym po kilku sekundach...
Blokada – przekaźnik 381 – styk 86. Pojawia się zapłon, po odcięciu przewodu nie kręci rozrusznik. Bardzo fajnie montuje się Niedźwiadka.
Blokada can wydaje mi się droga ok 2000zł coś naprawdę skutecznego co by uniemożliwilo kradzież poprzez długi czas jaki złodziej by musiał poświęcić aby dojść do uruchomienia samochodu schemat do wykonania przez elektryka Użyj starego typu immobilizera trzyobwodowego (nieważne jakiej firmy) Wykonaj trzy odcięcia dla obwodów: 1. Panel bezpieczników...
Zakładam czasem proste blokady na przekaźniku, myślę, że da się zrobić tak jak chcesz. Schemat w załączniku. Działa to tak, że po włączeniu zasilania, naciśnięcie przycisku puszcza + przez diodę która podtrzymuje później zasilanie cewki przekaźnika.
Dopływ paliwa rozwiązany , była źle wpięta czarna duża wtyczka z klamrą w prawym słupku. Pompę podpiąłem na krótko i zadziałało ale po chwili zaczął wyć alarm. Jedynym sposobem żeby go wyłączyć było rozpięcie aku. Czyli auto nadal stoi. Na pilota nie reaguje a jak wypiąłem spory czarny chyba przekaźnik odcięło zapłon całkowicie. Więc albo wyje alarm...
Owszem mój alarm również jest diabelnie sklejony wiec nici z rozbiórki. Wiec jedyne o co mi przysło do głowy to podłączenie się pod przewody syreny które wychodzą na zewnątrz... Chodzi o to że gdy alarm się włączy, zaczyna wyć syrena która da impuls do przerzutnika na 4013 który włączy przekaźnik który odetnie zapłon... Spróbuje ze schematem na NE555...
Problem rozwiązany, odcięty przekaźnik sterujący zapłonem, błędy nie wchodzą.
Szukaj zewnętrznego przekaźnika realizującego odcięcie zapłonu. Może być wszędzie. Zamieść lepsze zdjęcia centralki alarmu - szczególnie od strony złącza przewodów.
Przypuszczam że masz w swoim alarmie właśnie tak opisane dwa kabelki. + 12 po stacyjce znajdujesz miernikiem. jest to kabel na którym pojawia się + 12 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Jest on w wiązce wychodzacej ze stacyjki. Kabel od blokady zapłonu jeżeli jest jeden to do odcięcia zapłonu musisz zastosować przekaźnik.Możesz odciąć zasilanie...
To odłącz bezpiecznik od LPG, a jak dalej źle, jedź do gazownika z reklamacją. No ok, ale chciałbym się dowiedzieć, jak zamontować przekaźnik, żeby odciąć LPG po stacyjce.
A czy ten motocykl ma obrotomierz elektroniczny(cyfrowy, analogowy)? Jeśli tak to można wykorzystać sygnał z obrotomierza i gdy obroty osiągną określoną wartość zbudowany układ musi wysterować przekaźnik i zapłon wyłączony.
O ile jest tam elektryczna pompa paliwa to można pompę ale jednym z najprostszych sposobów będzie odcięcie zasilania rozrusznika stacyjką [Pomimo ze przekręcisz kluczyk to rozrusznik nie zakręci] Wykonasz to za pomocą przekaźnika który posiada styki z wierne i roz wierne
NA początek nie pisz "stycznik" tylko włącznik, na przekaźniku masz opisy wyprowadzeń : 85 i 86 - zasilanie cewki przekaźnika 30 - zestyk stały 87 - styk normalnie zwarty 87a - styk normalnie rozwarty czyli, ty to co chcesz "odciąć" podłączasz do 30 i 87a zasilanie przekaźnika przez włącznik podajesz na 85 i 86
Napisz dokładnie jaki to jest typ alarmu. Bo z tego co napisałeś nic nie wynika. W legendfordzie LF 113A przekaźnik (cewkę) podłącza się do przewodu niebieskiego czyli zasilanie po zapłonie i żółtego czyli pojawia się tam (-) sterujący przekaźnikiem odcięcia. Ale obydwa przewody to tylko sterowanie do obwodu przekaźnika musisz jeszcze podpiąć przewód...
Witam, Mam w punto blokadę skrzyni ale chcę dodatkowo zabezpieczyć samochód odcięciem zapłonu przez ukryty wyłącznik. Wyłącznik sterowałby przekaźnikiem lub stycznikiem przecinającym obwód. Ale nie mam pojęcia gdzie w tym samochodzie znajduje się odpowiedni przewód którego przecięcie odcina zapłon. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
yep - a ja chcę dieselka jakoś zabezpieczyć (2.0 DTL) a jakoś przekaźnik 30A nie przekonuje mnie gdy widzę ten czarny gruby kabel....
Witam, chciałem dodatkowo założyć bezobsługowy immobiliser (np. Proxima) do Laguny III phI (firmowy immo, alarm Cobra). Urządzenie odcina zapłon (lub inny obwód) gdy nie wyczuje transmitera, który kierowca posiada przy sobie. Proszę o pomoc : 1. gdzie znajdę +12V po zapłonie (kabelek, przekaźnik) w kabinie ? 2. gdzie zrobić dodatkowe odcięcie zapłonu...
Witam!!! Ja zawsze odcinam sterowanie zintegrowanych cewek zapłonowych impulsem wychodzącym bezpośrednio z komputera, tego sygnału też nie da się zastąpić i komputer tego nie wykrywa a samochód nie odpali na bank. Moim zdaniem jest to najskuteczniejsze zabezpieczenie przed kradzieżą. Jedynym mankamentem jest to, że najlepiej użyć do tego przekaźników...
Zamierzam sobie zrobic odcięcie zapłonu w samochodzie i musze się nauczyc używać przekaźników. Znalazłem w domu już dwa przekaźniki: Elmot typ 541 i typ 561. Mają one po pięć wyjść ponumerowanych następująco: 87, 86, 87a, 85, 30. Na pewno dwa służą do sterowania załączania i wyłączania obwodu (+ i -) i dwa pod które podłączymy odcinany obwód. Tylko...
Posiadam zestaw spalinowej myjki ciśnieniowej składającej się: - Silnik spalinowy o mocy 15 KM z rozruchem elektrycznym, - Pompa ciśnieniowa Wilks-USA z głowicą mosiężną, ciśnienie 4800 psi/330 bar i wydatek wody 18 l/min z reduktorem ciśnienia i bypassem, - Zbiornik na wodę o pojemności 350 litrów - tzw. bufor. Chcąc to zabezpieczyć przed zniszczeniem...
Dokładnie jeżeli zrobisz mostek to włączenie samego zapłonu spowoduje uruchomienie przekaźnika i zapłon się załączy czyli zabezpieczenie nie zadziała. POZDRAWIAM
Ja odcinam zapłon tylko w motocyklach o pojemności powyżej 150 cm3 robię to przez dodatkowy przekaźnik, który owijam gąbką aby dobrze tłumił wibracje i jak dotąd nikt się nie wrócił na reklamacje a przed tym manewrem miałem przypadki, że na wysokich obrotach przekaźnik w alarmie odcinał zapłon. Teraz jest wszystko OK.
ale tAK NIE może być Może, podaj zasilanie z kierunku przez przekaźnik, po włączeniu zapłonu przekaźnik odetnie zasilanie na wyłącznik. Albo jak pisze T5, sygnały rozdzielone diodami z obu kabli siłownika zamka, wtedy zapali halogeny po zamknięciu i otwarciu zamka.
Centrala alarmowa do samochodu. To mniejsze czarne to przekaźnik do odcięcia obwodu np. pompa paliwa lub zapłon. Typ centrali powinien być na obudowie (to duże czarne) albo wewnątrz po zdjęciu pokrywy obudowy. Pozdrawiam
Co chcesz odciąć ? Pompę paliwa , zapłon itp. to podpinasz pod 30 a 87-87a zależy od konfiguracji . Czyli robisz przerwę na tym kabelku który chcesz odciąć i podpinasz pod te piny . Nie wiem jaką masz koncepcje to jedna z nich . te piny działają tak jak byś przeciął przewód i połączone działa- nie połączone nie działa . 85-86 to piny od cewki które...
Wystarczy, że podłączysz światła dzienne pod światła pozycyjne. One świecą ciągle. Jak chcesz zasilić dzienne z drogowych i mijania, to katody 2 diod do świateł dziennych. Anody odpowiednio do świateł drogowych i świateł mijania. Trzecia może być z pozycyjnych. Dzienne będą świecić na postoju, więc by wypadało zrobić im dodatkowe odcięcie. Np. przekaźnik...
Co do odcięcia to chlaśnij różowy (w niektórych wersjach pomarańczowy) z przycisku start/stop, central niestety trzeba wysterować na 2 przekaźnikach (na czarnym złączu 12 pinowym (na module pod licznikiem) pin 5 i pin 6.
Ale żarówki raczej nie podtrzymują zapłonu. Podtrzymują, obwód zamyka się przez inne odbiorniki. Pojawia się efekt podtrzymania zapłonu jak przy odcięciu zapłonu robionym z przekaźnika i diody prostowniczej
To zrób inaczej, weź schemat jakiegokolwiek obrotomierza na diodach led i zamiast tej 6500rpm załóż tranzystor i przekaźnik dwu stykowy nc, jedną parą odetniesz zapłon, drugą cyklon
Jeśli już to przez przekaźnik bo prąd tam jest spory. A mierzyłeś, że tak piszesz? Więc napisz konkretnie jaki, bo ja mierzyłem. A jak nie potrafisz doradzić jaki przewód, to nie zabieraj głosu. Temat wykorzystania "pstryczka" i przekaźnika do blokady zapłonu omawiano wielokrotnie w dziale Zabezpieczenia Serwis.
Jeżeli kierunki świecą a nie mrugają , to problem może być w zawilgoconej centralce, najlepiej ją zlokalizować i odłączyć, jeżeli ma przekażnik odcięcia wewnątrz to będą wychodziły dwa przewody grubsze jednakowego koloru, poza załączem głównym, należay je zewrzeć, a jeżeli jest osobny przekaźnik to po dotarciu do niego połącz 30 z 87 i powinno odpalić....
Posiadam takiego forda mondeo z 99' benzyna i chcę założyć odcięcie takie, że po przekręceniu stacyjki na zapłon należy wcisnąć mikrostyk na chwilkę i załączy się przekaźnik i zamknie obwód odcięcia(samopodtrzymujący przekaźnik). Na elektrodzie znalazłem opis, że należy przeciąć kabel od wyłącznika inercyjnego (wypadkowego), czy może ktoś potwierdzić...
A jest klimatyzacja czy jej nie ma? P1690 jest zawsze jak jest LPG i niezbyt rozgarnięte gaziarze odcięli lampkę. No albo ktoś wyjmował zegary i włączył w tym czasie zapłon.
Zmierzyłem pobór prądu i wynosi on 150mA. Czy da się jakoś inaczej wykorzystać to wyjście podające 12v po załączeniu zamka - do odcięcia zapłonu?
Po stronie pasażera z przodu przy nogach masz przekaźnik pompy paliwa. Dziabnij czerwony/niebieski i po kłopocie. Jak masz gaz to rzeczywiście zrób tak jak pisał Kolega "carrier" i gotowe.
Polecam alarm legendford z pozycji trzeciej Twojej listy. Montuje je już od kilku lat i jak dotąd nie było z nimi problemów. Posiada wszystko co potrzeba, z możliwością programowania większości funkcji, aby w miarę skutecznie zabezpieczyć autko. Do kompletu dokupiłbym czujniki ultradżwiękowe za ok 40PLN i przekaźnik odcięcia zapłonu bo w tym zestawie...
Co przeciąć aby odciąć zapłon w fordzie escorcie 1600 16V z 96/97 roku. Chciałbym zrobic jakies nietypowe, tak więc obcinanie za stacyjką, czy pompy paliwa raczej odpada. Myslałem, o odcieciu któregoś z przekaźników (sterowań). Do wyboru mam dwa oznaczone: R2 - autko gaśnie natychmiast po jego wyjęciu, rozrusznik nie działa, deska się świeci normalnie...
Odcięcia zapłonu niema napewno przekaźniki były podmieniane i jest cały czas to samo gaśnie podczas jazdy
Witam. Wszystko się wyjaśniło.Winowajcą za zbyt duży pobór prądu był przekaźnik od alarmu odpowiedzialny za odcięcie zapłonu i centralka BRC,która została podpięta bezpośrednio pod akumulator,a nie tak jak być powinno pod zapłon.
Może jest gdzieś jakieś zabezpieczenie zabezpieczające (...) Wszystko zależy od tego, czy instalatorowi tej centralki "chciało się" wysilić , czy też nie. Mógł zastosować dodatkowy przekaźnik z odcięciem, linię anty-sabotażową, dodatkowy ukryty wyłącznik zapłonu, dodatkowy przekaźnik który "bezpowrotnie" odcina zapłon po wyzwoleniu alarmu - konieczny...
Jeśli chcesz odciąć w miarę skutecznie zapłon to masz dwie możliwości - podciągnij dwa przewody od przekaźnika blisko samej pompki paliwa, tam przetnij kabel zasilający i puść prąd przez styk wykonawczy przekaźnika. Drugi sposób to zrobienie tego samego z zasilaniem cewki zapłonowej (jak sprawdzić? zobacz gdzie jest +12V "po zapłonie" na cewce i gdzie...
Sklejony przekaźnik wyjścia na kierunki i pilot wyleciał z pamięci, jak pisze Ireneo-sprawdzić centralkę
Wszystko da się odciąć ;-) Trzeba tylko pomyśleć tak aby odcinac to co jest ważne, Zapłon, pompa paliwa, przerwód do rozrusznika (niskoprądowy). Moze warto zastosować dodatkowy zaworek na dopływie paliwa ? Osobiście proponuję w "rozwieranych" obwodach stosować małe przekaźniki i dopiero przekaźnikami sterować za pomoca przełączników. Pozdrawiam M
szukałem ale nie mogę nic znaleźć . Mam lagune 1 i założyłem sobie autoalarm . wszystko mam podłączone oprócz odcięcia zapłonu (tzw immo). mogłbym to założyć na przewód rozrusznika ale auto na popych i tak zapali tak więc zależy mi na odcięciu zapłonu gdyż alarm posiada funkcje zdalnego odcięcia. I mam do was prośbę czy ktoś wie gdzie muszę wpiąć przekaźnik...
Zapłon noga 85 Masa z Noxona noga 86 Tniesz kabel pompy i podłączasz do nóg 30 i 87a (wszystko jedno gdzie)
mam alarm z funkcją odcięcia zapłonu (układ wykonawczy to przekaźnik) ale nie wiem gdzie sie z nim wpiąć?
Masa odpowiedzi które tylko zniechęcają i przyprawiają o ból głowy... po pierwsze można to zrobić na przekaźnikach i paru elementach elektronicznych, 1.załącza zapłon,zezwala na wł rozrusznika 2.Włącza rozrusznik, po załączeniu silnika na wyjściu alternatora mamy napięcie które pojawi sie tylko na działającym silniku i po momencie odetnie (przekaźnik)rozrusznika,...
Kolego odetnij niebieski kabel przy przekaźniku koło nóg pasażera (na prawym słupku) i po problemie.
Pierwsza sprawa: Tzw. Druga sprawa: Przewód koloru żółtego, to masa pojawiająca się po uzbrojeniu centralki. Podłączasz ją do cewki przekaźnika odcięcia zapłonu. Drugi zacisk cewki przekaźnika podłącz do tzw. Trzecia sprawa: Wyjście dodatkowego kanału umożliwiającego np. otwarcie bagażnika. Sterowanie masą o obciążalności wyjścia max 500mA. Czwarta...
A jeżeli to hybryda?
Witam. Mam problem ze znalezieniem przewodu, który można by przeciąć aby uniruchomić nieszczęsnego TDSa. Odcięcie pompy paliwa podającej ze zbiornika nic nie daje bo ta bestia nadal pracuje. Słyczałem, że w pompie wtryskowej jest jakiś elektrozawór, który można ciąć, ale nie mam pojęcia który przewód jest od niego i czy wogóle on jest wprowadzony do...
O błędach napisałem wyżej, a zapłon to się odcina w autach gaźnikowych; a to dlatego, że w przypadku awarii odcięcia, kręcąc rozrusznikiem powodujesz, że wtryski wtryskują cały czas i paliwo idzie w katalizator, co w skrajnym przypadku po szczęśliwym odpaleniu spowoduje trwałe jego uszkodzenie. Podobnie z gazem: gaz leci i gromadzi się w dolocie, nagle...
Witam. Moje pierwsze wrażenie - układ zmniejszający bezpieczeństwo jazdy np. awaria przekaźnika i odcięcie zapłonu podczas wyprzedzania. Lepiej stosować przekaźniki bistabilne. Dodatkowo w układzie brakuje diody separującej obwód zapłonowy (załączany stacyjką) od obwodu stale zasilanego. Pzdr.
Tak dla pewności, bo są 4 przekaźniki w centralce, 2 mniejsze i dwa większe. Które konkretnie odpowiadają za odcięcie zapłonu?Wiem że chyba jeden jest od kierunkowskazów.
Witam. Pozwoliłem sobie skorzystać z schematu który znalazłem na forum. http://obrazki.elektroda.net/74_12622801... Wszystko działa i jest ok. Teraz chciałbym jeszcze do tego dołożyć konieczność trzymania oryginalnego przycisku przy rozruchu. Myślałem o odcięciu rozrusznika, czy do tego jest mi potrzebny przekaźnik? Czy po prostu mogę się wciąć w...
Witam. Mam problem z golfem 3, rok 94. Czasem zdarza mi się, że po przekręceniu kluczyka, auto jest martwe. Na panelu nic się nie podświetla, auto nie reaguje na zapłon. Fakt, posiadam wyłącznik zapłonu, ale on był sprawdzany i jest sprawny, nawet był pomijany i auto nie odpalało, tak jak by właśnie zapłon był odcięty. W takich sytuacjach pomaga poruszanie...
albo odciąć zasilanie sterownika po zapłonie też nic mu nie będzie
drugi przekaźnik i da rade na przycisku sterujemy tym drugim przekaźnikiem za pomocą przycisku np. zasilanie po zapłonie na styk 30 masa do przekaźnika (tego drugiego) na stałę przyciśk pomiędzy styk cewki przekaźnika a 87 tego przekaźnika i z 87 do istniejącego układu zamiast przycisku oj przepraszam opisałem załączenie plusem a u ciebie jest masą...
najprostszym rozwiązaniem jest immobilajzer ale jeśli chcesz sam coś zrobić to musisz użyć przekażnika typu lacht czyli zatrask. wtedy właczenie przekaźnika podpinasz pod magnes a jego wyłączenie pod zapłon. Pamiętaj że sterujesz masą masa włącza i działa tylko przy włączonym zapłonie wtedy nie ma masy na zapłonie jak wyłączysz zapłon to pojawia się...
Chodzi o dołożenie przekaźnika do wyłączenia pompy, który, można zasterować centralką z II gen. Centralka działa tak, że po dostaniu impulsu (minus cewki zapłon.) przełącza na lpg z noPB, więc w tym przypadku gdy dostanie sygnał z 4 wtryskiwacza lpg zasteruje przekaźnik wyłączający pompę.
KD2000+przekaźniki
Witam, Opel Astra F 1.4 C14NZ, jak wiadomo czujnik Halla w tym samochodzie ma 3 piny, 1 pin +12V, 2 pin sygnał i 3 pin masę. Jak włączę zapłon to mierząc napięcie na 1 pinie mam 12V ale jak wepnę żarówkę to nie pali się... O co chodzi ?? Oczywiście auto odpala bez problemu ale chciałem zrobić odcięcie zapłonu właśnie na ten przewód i niestety mam problem...
Moim zdaniem powinieneś zamontować przekaźnik 3 stykowy, który odetnie cewkę, LPG i benzynę. Może to troszkę więcej kombinacji, ale na pewno będzie bezpieczniej. :D
panowie zabezpieczenia owszem ale na rozruszniku przekaźnik normalnie rozwarty na zapłon normalnie zwarty. Zapytacie dlaczego dla bezpieczeństwa w..razie awari zabezpieczenia na pych odpalicz, a iskierki nie stracisz.
Kolega dołoży sobie tranzystor PNP i stworzy w ten sposób tranzystor o dużym wzmocnieniu. Rezystor w bazie BD139 będzie mógł być większy. Kolega użyje innego przekaźnika z dwoma parami styków przełączanych to odetnie kolega paliwo i zapłon i co tam jeszcze zechce - np. ogrzewanie fotela. Kolega popatrzy na schematy w tym wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Dokładnie tak jak pokazuje schemat. Do + po stacyjce podłączasz żółty z alarmu i żółty z gniazda przekaźnika.
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź, a czy odcięcie zapłonu/rozruchu realizuje się też poprzez can na poziomie komputera, czy trzeba ładować przekaźnik odcięcia zapłonu?? d-t
tak ale jeżeli odłącze zasilanie z akumulatora i np po wypadku silnik nie zgaśnie, ktoś odłączy wyłącznik to silnik będzie pracował nadal zasilany z alternatora który wciąż wytwarza prąd. Jak wyeliminować taką sytuację??? Odciąć osobno przewód zasilana alternatora przekaźnikiem??? 1. stosuje się wyłącznik 6cio punktowy 2. dwa wyłączniki dwupunktowe,...
Sprawdź, czy przekaźnik blokady po wysterowaniu masą odcina rozrusznik (bez centrali alarmu)? Panowie dzisiaj przebadałem ten moj przekaznik i stwierdzam ze ten przekaznik u mnie jest jakis dziwny. Po odłączeniu przekaźnika od podstawki do której się go wkłada zapłon jest odcięty ale gdy tylko go wepnę do kostki i włączę zapłon to przy odłączonej centrali...
Witam, autko ma urządzenie odcinające zapłon na dotyk palca z masą. Stwierdziłem, że może padło. Odciąłem je, połączyłem na krótko kable od stacyjki i nadal cisza. Co dziwne po zdjęciu osłon z przekaźników pod maską i zetknięciu jednego, załącza się zapłon (na liczniku pokazują sięwszystkie kontrolki) po załączeniu drugiego odpala. Niestety jak puszczam...
przekaźnik odciąć zapłon odciąć zapłon przez przekaźnik odciąć odciąć zapłon
folia panel sterować zapłon romet chart pendrive write protect
eltax atomic kable modus głośników
Uszczelnienie manometru w kompresorze Barracuda Programowanie silnika bramy Wayne Dalton - instrukcje