NA początek nie pisz "stycznik" tylko włącznik, na przekaźniku masz opisy wyprowadzeń : 85 i 86 - zasilanie cewki przekaźnika 30 - zestyk stały 87 - styk normalnie zwarty 87a - styk normalnie rozwarty czyli, ty to co chcesz "odciąć" podłączasz do 30 i 87a zasilanie przekaźnika przez włącznik podajesz na 85 i 86
Jeśli już to przez przekaźnik bo prąd tam jest spory. A mierzyłeś, że tak piszesz? Więc napisz konkretnie jaki, bo ja mierzyłem. A jak nie potrafisz doradzić jaki przewód, to nie zabieraj głosu. Temat wykorzystania "pstryczka" i przekaźnika do blokady zapłonu omawiano wielokrotnie w dziale Zabezpieczenia Serwis.
Ja odcinam zapłon tylko w motocyklach o pojemności powyżej 150 cm3 robię to przez dodatkowy przekaźnik, który owijam gąbką aby dobrze tłumił wibracje i jak dotąd nikt się nie wrócił na reklamacje a przed tym manewrem miałem przypadki, że na wysokich obrotach przekaźnik w alarmie odcinał zapłon. Teraz jest wszystko OK.
Najlepiej będzie odciąć zasilanie cewki oraz pompy paliwa. Co do cewki to plus zasilania cewki (kolor czarny 3) Co do pompy to czerwono-żółty za przekaźnikiem. Zabezpieczenie można sterować układem składającym się z trzech przekaźników. P1- przekaźnik 12V 2A (potrzymanie sterowanie plusem z zapłonu-czarny gruby przewód od stacyjki) P2- przekaźnik 12V...
drugi przekaźnik i da rade na przycisku sterujemy tym drugim przekaźnikiem za pomocą przycisku np. zasilanie po zapłonie na styk 30 masa do przekaźnika (tego drugiego) na stałę przyciśk pomiędzy styk cewki przekaźnika a 87 tego przekaźnika i z 87 do istniejącego układu zamiast przycisku oj przepraszam opisałem załączenie plusem a u ciebie jest masą...
Odcinasz albo przewód zasilający pompę paliwową, możesz odciąć przewód podający prąd na rozrusznik lub np przewód na którym pojawia sie + 12 po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i nie znika po odpaleniu samochodu. Co do kolorów to nie wiem musisz szukać z miernikiem. Przecinasz dany przewód i jeden koniec wpinasz w przewód biały a drugi w czerwony.Przekaźnik...
LAska to na pewno odstraszacz przypadkowego złodzieja, mając do wyboru włamie sie do takiego bez laski(jeśli chce ukraść cały samochód). Jeśli będzie miał ochotę dokładnie na twój ( np potrzebny mu fotel lub kawałek silnika) to laska opóźni mu odjazd o jakieś 2-5 minut. Trudno odciąć zapłon w dieslu bo go tam nie ma. Możesz np stworzyć obwód z samopodtrzymującym...
Tak jak napisał kolega pod 86 + 12 po stacyjce natomiasy pod 85 przewód pomarańczowy.
2 - zasilanie 12 V po zapłonie 3 - cewka cylindra 4, sterownik wysyła sygnał przez połączenie masy 4 - cewka cylindra 3, to samo co wyżej 5 - cewka cylindra 2, to samo 6 - cewka cylindra 1, to samo
Masz tam dwa przekaźniki - zapewne jeden od kierunkowskazów a drugi od odcięcia zapłonu. Zrób zworkę na stykach przekaźnika po kolei na każdym i będziesz wiedział który jest od kierunkowskazów a który od odcięcia zapłonu.
Będziesz miał tylko odcięcie pompy. Musisz dołożyć do zapłonu 2 przekaźnik i cewkę przekaźnika podłączeć równolegle do pierwszego. O jaką rurkę ci chodzi?
Może coś takiego?
ten typ tak ma . blokada w tym alarmie jest spoczynkowo zwarta.niestety
Fachowiec poszedł na łatwiznę i podpiął przekaźnik z odcięciem zapłonu do centralki lub sterownika centralnego zamka.Powinieneś prześledzić gdzie jest ten przekażnik i odłączyć go.Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić.
Tak to jest odcięcie zapłonu. Idź po przewodach, znajdź przekaźnik i przywróć instalację w samochodzie do stanu fabrycznego.
Sprawdź czy do centralki dochodzi tzw. [+15] czyli +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i nie znika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Odpowiedni kabel znajdziesz w centrali próbówką lub miernikiem. Rozbierz centralkę i popraw możliwe "zimne luty" w okolicy przekaźnika odcięcia zapłonu , ewentualnie zmierz czy ten przekaźnik nie jest uszkodzony...
Dla potomnych. W temacie jest Zapłon a u mnie jest Silnik.......... Wystarczy zrobić odcięcie ( 1 przekaźnik ) na przewodzie "masowym" w instalacji co wchodzi do silnika - sterowanie pompowtrysków. kabelek brązowy z żółtym paskem - u mnie taki był. ZERO BŁĘDÓW. auto TOURAN 1.9tdi 105KM 2006r Ten pomysł jest już wyższa szkoła jazdy ale jak ktoś troszkę...
Takie "dodatki" robi się stawiając na prostotę (i wiążącą się z tym niezawodność) więc lepiej bez przekaźnika - ale jakiś solidny dobry wyłącznik (ciekawe może być wykorzystanie dodatkowego oryginalnego przełącznika od ogrzewania tylnej szyby, halogenów).
Alarm, to stary Prestige APS xxx. Szukaj centralki oraz zewnętrznego przekaźnika odcięcia zapłonu i usuń wszystko, przywracając instalację samochodu do stanu fabrycznego.
Ewentualnie odetnij zasilanie przełącznika inst. gazu(to w samochodzie)w dobrym i niewidocznym miejscu,ja miałem tak w swoim zagazowanym autko i chulało latami.
Zakładam czasem proste blokady na przekaźniku, myślę, że da się zrobić tak jak chcesz. Schemat w załączniku. Działa to tak, że po włączeniu zasilania, naciśnięcie przycisku puszcza + przez diodę która podtrzymuje później zasilanie cewki przekaźnika.
Szukaj zewnętrznego przekaźnika realizującego odcięcie zapłonu. Może być wszędzie. Zamieść lepsze zdjęcia centralki alarmu - szczególnie od strony złącza przewodów.
Ale żarówki raczej nie podtrzymują zapłonu. Podtrzymują, obwód zamyka się przez inne odbiorniki. Pojawia się efekt podtrzymania zapłonu jak przy odcięciu zapłonu robionym z przekaźnika i diody prostowniczej
Przekaźnik jak najbardziej. A najlepiej gotową blokadę elektroniczną z wbudowanym przekaźnikiem. To nie są jakieś wielkie koszty.
ale tAK NIE może być Może, podaj zasilanie z kierunku przez przekaźnik, po włączeniu zapłonu przekaźnik odetnie zasilanie na wyłącznik. Albo jak pisze T5, sygnały rozdzielone diodami z obu kabli siłownika zamka, wtedy zapali halogeny po zamknięciu i otwarciu zamka.
Musisz sprawdzić czy podłączyłeś zasilanie po zapłonie do żółtego przewodu. Domyślam się że podłączyłeś przekaźnik dodatkowy do odcięcia. Tylko jak to zrobiłeś?. Jak dla mnie masz coś nie tak z zasilaniem po zapłonie dlatego nie reaguje ani przekaźnik, ani przycisk bo programujesz na włączonym zapłonie;. POZDRAWIAM wyjaśniono na PW Do informacji innych...
Zrób odcięcie zapłonu na przekaźniku w ten sposób, że na NC podaj stałą masę COM podłącz w kierunku instalacji a NO w stronę stacyjki. Przy takim podłączeniu w stanie spoczynku wszędzie na stykach ACC masz masę i kiedy złodziej będzie chciał podać na kurtko zapłon to gdzie tylko poda to wywali mu zwarcie.
albo odciąć zasilanie sterownika po zapłonie też nic mu nie będzie
Najpewniej masz dodatkowe odcięcie zapłonu tu pompy paliwa. Szukaj alarmu itp.
Zmierzyłem pobór prądu i wynosi on 150mA. Czy da się jakoś inaczej wykorzystać to wyjście podające 12v po załączeniu zamka - do odcięcia zapłonu?
To było jakieś dołożone, nie fabryczne odcięcie zapłonu, albo co bardziej prawdopodobne pompy paliwa. Teraz przywróć instalację do stanu pierwotnego, czyli połącz ze sobą kable, które ten przekaźnik rozłączał i posprawdzaj bezpieczniki, bo któryś się na pewno przepalił
Np.: Brązowo/szary przewód w złączu stacyjki, Niebiesko/zielony przewód w czarno/niebieskim złączu skrzynki bezpieczników w kabinie, ECU - pin 58 - +12V po stacyjce [15], ECU - pin 13 - sterowanie głównego przekaźnika zasilania, ECU - pin 24 - sterowanie przekaźnika pompy paliwa, ...
A jeżeli to hybryda?
Moja teoria - masz albo miałeś w aucie autoalarm. Ten przekaźnik w kolumnie może robić za odcięcie zapłonu (pomijam lokalizację, ale fachowość widoczna na zdjęciach - wetknięty przewód pod bezpiecznik - nie wróży wysokiej). Te dwa przekaźniki o jakich mowa mogą sterować centralnym zamkiem (zamknij/otwórz). Zasugerowałem się tym, ze z tej samej wiązki...
Jeżeli chcesz odciąć plus po zapłonie to lepiej puść przez przekażnik. Ja to robie w ten sposób: blokuje obwód przekażnikiem dwu stopniowym czyli rozwierając przewód ze stacyjki wyjście zwiera do masy, złodziej nawet wiedząc co jest zablokowane nie ominie tego w żaden sposób puki nie znajdzie wyłącznika...
Odcięcia zapłonu niema napewno przekaźniki były podmieniane i jest cały czas to samo gaśnie podczas jazdy
Jak ktoś zrobił odcięcie zapłonu przez ten alarm, to musiał dołożyć zewnętrzny przekaźnik, poszukaj takowego pod kolumną kierownicy
Sprawdź przekaźniki. Masz może zrobione odcięcie paliwa (i gazu)? Zainteresuj się tym może.
Ja bym jednak sprawdził tą kostkę i złącza od niej tak jak kolega podpowiada i przekaźnik 109. Pozdrawiam.
Zmierz prąd, jaki bierze na postoju, na pewno to nie przez LPG albo rzadko jeździsz, kiepski akumulator. Już mierzyłem - niby LPG usypia, ale możliwe, że po jakimś czasie wzbudza ponownie. Akumulator stary wymieniony i jest fabrycznie nowy i to samo. Tak więc tylko instalacja LPG zostaje, dlatego chcę ją totalnie odciąć.
Polecam alarm legendford z pozycji trzeciej Twojej listy. Montuje je już od kilku lat i jak dotąd nie było z nimi problemów. Posiada wszystko co potrzeba, z możliwością programowania większości funkcji, aby w miarę skutecznie zabezpieczyć autko. Do kompletu dokupiłbym czujniki ultradżwiękowe za ok 40PLN i przekaźnik odcięcia zapłonu bo w tym zestawie...
Zamierzam sobie zrobic odcięcie zapłonu w samochodzie i musze się nauczyc używać przekaźników. Znalazłem w domu już dwa przekaźniki: Elmot typ 541 i typ 561. Mają one po pięć wyjść ponumerowanych następująco: 87, 86, 87a, 85, 30. Na pewno dwa służą do sterowania załączania i wyłączania obwodu (+ i -) i dwa pod które podłączymy odcinany obwód. Tylko...
Witam. Pozwoliłem sobie skorzystać z schematu który znalazłem na forum. http://obrazki.elektroda.net/74_12622801... Wszystko działa i jest ok. Teraz chciałbym jeszcze do tego dołożyć konieczność trzymania oryginalnego przycisku przy rozruchu. Myślałem o odcięciu rozrusznika, czy do tego jest mi potrzebny przekaźnik? Czy po prostu mogę się wciąć w...
Pierwsza sprawa: Tzw. Druga sprawa: Przewód koloru żółtego, to masa pojawiająca się po uzbrojeniu centralki. Podłączasz ją do cewki przekaźnika odcięcia zapłonu. Drugi zacisk cewki przekaźnika podłącz do tzw. Trzecia sprawa: Wyjście dodatkowego kanału umożliwiającego np. otwarcie bagażnika. Sterowanie masą o obciążalności wyjścia max 500mA. Czwarta...
Dokładnie musisz mieć przekażnik ze stykami normalnie zwartymi i wtedy po załączeniu alarm podaje mase na przekaznik i styki zostaną rozwarte i auto nie odpali ale jak masz LPG odetnij zapłon.
jak z tą pompą paliwa Jeżeli równocześnie z pompą paliwa odetniesz zapłon , to żadnych błędów nie będzie. Drugi obwód KD2006 bez najmniejszego problemu wytrzymuje obciążenie cewką przekaźnika. dwie opcje rozłączania Dla swojego bezpieczeństwa, użyj blokady typu NC czyli w spoczynku zwarte 30 i 87a Jeżeli blokada ulegnie uszkodzeniu na autostradzie,...
Problem rozwiązany, odcięty przekaźnik sterujący zapłonem, błędy nie wchodzą.
Najlepiej odciac zasilanie pompki paliwa chyba ze jest zagazowany to wtedy plus po stacyjce
Odetnij pompę paliwa i już :) bodajże różowy w progu o ile dobrze pamiętam. pozdr
Nie ma zasilania. To powinien być błąd w ECU związany z przekaźnikiem wolnych obrotów. Jeśli przewód ok to usterka w BSM. Połącz testowo przewód od BSM z tym na którym masz zasilanie po zapłonie. Oczywiście odetnij przewód przy BSM dla bezpieczeństwa.
przekaźnik odciąć zapłon odciąć zapłon przekaźnik odciąć zapłon przez alarm
iloczyn logiczny wyjść wzmacniacz zanikać dźwięk kurtka zimowy
kostkarka bosch kostkarka bosch
Chrysler Stratus 2.0 1996 – pinout czujnika położenia wałka rozrządu, zasilanie i masa Czujnik położenia wałka rozrządu 120-05-021 – pinout, zasilanie 8V, Chrysler, zamienniki