Dla potomnych. W temacie jest Zapłon a u mnie jest Silnik.......... Wystarczy zrobić odcięcie ( 1 przekaźnik ) na przewodzie "masowym" w instalacji co wchodzi do silnika - sterowanie pompowtrysków. kabelek brązowy z żółtym paskem - u mnie taki był. ZERO BŁĘDÓW. auto TOURAN 1.9tdi 105KM 2006r Ten pomysł jest już wyższa szkoła jazdy ale jak ktoś troszkę...
Takie "dodatki" robi się stawiając na prostotę (i wiążącą się z tym niezawodność) więc lepiej bez przekaźnika - ale jakiś solidny dobry wyłącznik (ciekawe może być wykorzystanie dodatkowego oryginalnego przełącznika od ogrzewania tylnej szyby, halogenów).
Sprawdź czy do centralki dochodzi tzw. [+15] czyli +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i nie znika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Odpowiedni kabel znajdziesz w centrali próbówką lub miernikiem. Rozbierz centralkę i popraw możliwe "zimne luty" w okolicy przekaźnika odcięcia zapłonu , ewentualnie zmierz czy ten przekaźnik nie jest uszkodzony...
Oj to może ci się do końca nie udać. Nie zawsze jest tak że jak na chwile odłączysz zapłon to będzie strzelał.
Ale to nie jest akumulator ponieważ auto w ogóle nie przekręci. Raz zdarzyło mu się że przekręcił dosłownie przez 1sek i później tak jakby odcięło zapłon.
Może coś takiego?
jeśli ma przerwe tylko na masie to daj przekaźnik
można próbować, ale ja tam w takich sytuacjach zawsze zaczynam od możliwie jak największego powrotu do orginału instalacji po takich magikach, bo taki ulep zazwyczaj przestaje działać w najgorszym momencie, koledze kiedyś swift zgasł w zimie i w nocy na jakimś całkowitym zadupiu i 2 godziny świecąc telefonem szukał pod deską przeróbek/odcięcia aż trafił...
Tak jak napisał kolega pod 86 + 12 po stacyjce natomiasy pod 85 przewód pomarańczowy.
Zrób odcięcie zapłonu na przekaźniku w ten sposób, że na NC podaj stałą masę COM podłącz w kierunku instalacji a NO w stronę stacyjki. Przy takim podłączeniu w stanie spoczynku wszędzie na stykach ACC masz masę i kiedy złodziej będzie chciał podać na kurtko zapłon to gdzie tylko poda to wywali mu zwarcie.
Masz tu prosty schemacik odcięcia pompy paliwowej. Nie rysowałem numerów wyprowadzeń przekaźnika (dotyczą przekaźników samochodowych) POZDRAWIAM
Odradzam odcinania samego ECU i najlepiej odetnij zapłon po stacyjce i na przekaźniku zrób jak to już Kolega wyżej napisał. Tylko postaraj się to jakoś dobrze ukryć i tak by wyglądało na fabryczną wiązkę. Odcięcie zapłonu to dla ECU "naturalne" w każdym wozie i nie powinno powodować żadnych błędów.
Na wyjściu dodatkowego kanału pojawia sie -. Nie wiem jak jest w tym sterowniku bo może to być impuls masy, masa możebyć przez cały czas gdy przycisk w pilocie jest wciśnięty lub może to być - przez określony czs. Drugi kanał używa sie albo do otwierania klapy bagażnika, albo np. dod domykania szyb. Jeśli chodzi o funkcję savelock to jak rozumiem chodzi...
Masz tam dwa przekaźniki - zapewne jeden od kierunkowskazów a drugi od odcięcia zapłonu. Zrób zworkę na stykach przekaźnika po kolei na każdym i będziesz wiedział który jest od kierunkowskazów a który od odcięcia zapłonu.
Będziesz miał tylko odcięcie pompy. Musisz dołożyć do zapłonu 2 przekaźnik i cewkę przekaźnika podłączeć równolegle do pierwszego. O jaką rurkę ci chodzi?
Panowie co tam odciąć najlepiej? Może być pompa paliwa. Do przekaźników kiepski dostęp.
Jak podasz informacje jakie obwody chcesz odcinać to dowiesz się jakie trzeba przekaźniki. Na pompę paliwa wystarczy 8A ale już na zapłon trzeba 30A.
przecież podałem ci dwa odcięcia,przeczytaj dokładnie.
Po pierwsze. Objaw dziwny. Może alarm podaje szczątkową masę na przewody sterowania centralnym zamkiem. Spróbuj dołożyć dwa przekaźniki (wiem, co piszę !) i nimi podać masę na brązowo-biały i brązowo-czerwony w instalacji centralnego zamka. Po drugie. Tym przekaźnikiem możesz odciąć co chcesz. Pompa, rozrusznik, zapłon...
ten typ tak ma . blokada w tym alarmie jest spoczynkowo zwarta.niestety
Ja pompę podmieniałem i efekt był taki sam. Ja jak odpalam, to po prostu czuję, jak samochód ma lekko kręcić, jakby odcięty był zapłon, dlatego zacząłem się skupiać na czujnikach/przekaźnikach. Podmieniłem czujnik położenia wału na nowy Delphi, to mnie laweta ściągała, bo jak się rozgrzał silnik, to samochód gasł (więc trzeba na to uważać i lepiej kupić...
Fachowiec poszedł na łatwiznę i podpiął przekaźnik z odcięciem zapłonu do centralki lub sterownika centralnego zamka.Powinieneś prześledzić gdzie jest ten przekażnik i odłączyć go.Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić.
alarm prestige 150 Mx Centralka posiada zewnętrzny przekaźnik odcięcia zapłonu, jednak instalatorzy często montowali 2-3 przekaźniki połączone równolegle. Dzięki temu były odcinane 2-3 niezależne obwody, (np. rozrusznik, pompa paliwa, zapłon, ...).
Moduł pilota pobiera 6mA, cała reszta jest wyłączona. Przekaźnik można podłączyć pod syrenę, w momencie włączenia alarmu odetnie zapłon.
Tak to jest odcięcie zapłonu. Idź po przewodach, znajdź przekaźnik i przywróć instalację w samochodzie do stanu fabrycznego.
qweert głupota robić odcięcie rozrusznika , przecież go na pych odpalą, odetnij cały zapłon. Podaj co to za samochód, będzie łatwiej powiedzieć co przeciąć.
Koledze chodziło o to że w nie stosuje się takiego rozwiązania ponieważ gdyby rozłączyło Ci zapłon podczas np. wyprzedzania lub na przejeździe kolejowym to sam dokończ jakby mogło się skończyć
Zmierzyłem pobór prądu i wynosi on 150mA. Czy da się jakoś inaczej wykorzystać to wyjście podające 12v po załączeniu zamka - do odcięcia zapłonu?
Ale żarówki raczej nie podtrzymują zapłonu. Podtrzymują, obwód zamyka się przez inne odbiorniki. Pojawia się efekt podtrzymania zapłonu jak przy odcięciu zapłonu robionym z przekaźnika i diody prostowniczej
Witam, chciałem dodatkowo założyć bezobsługowy immobiliser (np. Proxima) do Laguny III phI (firmowy immo, alarm Cobra). Urządzenie odcina zapłon (lub inny obwód) gdy nie wyczuje transmitera, który kierowca posiada przy sobie. Proszę o pomoc : 1. gdzie znajdę +12V po zapłonie (kabelek, przekaźnik) w kabinie ? 2. gdzie zrobić dodatkowe odcięcie zapłonu...
Blokada can wydaje mi się droga ok 2000zł coś naprawdę skutecznego co by uniemożliwilo kradzież poprzez długi czas jaki złodziej by musiał poświęcić aby dojść do uruchomienia samochodu schemat do wykonania przez elektryka Użyj starego typu immobilizera trzyobwodowego (nieważne jakiej firmy) Wykonaj trzy odcięcia dla obwodów: 1. Panel bezpieczników...
Blokada – przekaźnik 381 – styk 86. Pojawia się zapłon, po odcięciu przewodu nie kręci rozrusznik. Bardzo fajnie montuje się Niedźwiadka.
Alarm, to stary Prestige APS xxx. Szukaj centralki oraz zewnętrznego przekaźnika odcięcia zapłonu i usuń wszystko, przywracając instalację samochodu do stanu fabrycznego.
Witam! Patrząc na datę niewiem czy komuś się to jeszcze przyda ale dodam że w still-u to normalny objaw którego przyczyną jest niesprawny jednen z przekaźników w instalacji elektrycznej, montowany gdzieś pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego, zazwyczaj przekaźnik zalewa się i przestaje działać. Wózek odpala bez problemu po czym po kilku sekundach...
Odcięcia zapłonu niema napewno przekaźniki były podmieniane i jest cały czas to samo gaśnie podczas jazdy
Ewentualnie odetnij zasilanie przełącznika inst. gazu(to w samochodzie)w dobrym i niewidocznym miejscu,ja miałem tak w swoim zagazowanym autko i chulało latami.
Witam, Mam w punto blokadę skrzyni ale chcę dodatkowo zabezpieczyć samochód odcięciem zapłonu przez ukryty wyłącznik. Wyłącznik sterowałby przekaźnikiem lub stycznikiem przecinającym obwód. Ale nie mam pojęcia gdzie w tym samochodzie znajduje się odpowiedni przewód którego przecięcie odcina zapłon. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
NA początek nie pisz "stycznik" tylko włącznik, na przekaźniku masz opisy wyprowadzeń : 85 i 86 - zasilanie cewki przekaźnika 30 - zestyk stały 87 - styk normalnie zwarty 87a - styk normalnie rozwarty czyli, ty to co chcesz "odciąć" podłączasz do 30 i 87a zasilanie przekaźnika przez włącznik podajesz na 85 i 86
Napisz dokładnie jaki to jest typ alarmu. Bo z tego co napisałeś nic nie wynika. W legendfordzie LF 113A przekaźnik (cewkę) podłącza się do przewodu niebieskiego czyli zasilanie po zapłonie i żółtego czyli pojawia się tam (-) sterujący przekaźnikiem odcięcia. Ale obydwa przewody to tylko sterowanie do obwodu przekaźnika musisz jeszcze podpiąć przewód...
Witam!!! Ja zawsze odcinam sterowanie zintegrowanych cewek zapłonowych impulsem wychodzącym bezpośrednio z komputera, tego sygnału też nie da się zastąpić i komputer tego nie wykrywa a samochód nie odpali na bank. Moim zdaniem jest to najskuteczniejsze zabezpieczenie przed kradzieżą. Jedynym mankamentem jest to, że najlepiej użyć do tego przekaźników...
Owszem mój alarm również jest diabelnie sklejony wiec nici z rozbiórki. Wiec jedyne o co mi przysło do głowy to podłączenie się pod przewody syreny które wychodzą na zewnątrz... Chodzi o to że gdy alarm się włączy, zaczyna wyć syrena która da impuls do przerzutnika na 4013 który włączy przekaźnik który odetnie zapłon... Spróbuje ze schematem na NE555...
A czy ten motocykl ma obrotomierz elektroniczny(cyfrowy, analogowy)? Jeśli tak to można wykorzystać sygnał z obrotomierza i gdy obroty osiągną określoną wartość zbudowany układ musi wysterować przekaźnik i zapłon wyłączony.
Dopływ paliwa rozwiązany , była źle wpięta czarna duża wtyczka z klamrą w prawym słupku. Pompę podpiąłem na krótko i zadziałało ale po chwili zaczął wyć alarm. Jedynym sposobem żeby go wyłączyć było rozpięcie aku. Czyli auto nadal stoi. Na pilota nie reaguje a jak wypiąłem spory czarny chyba przekaźnik odcięło zapłon całkowicie. Więc albo wyje alarm...
15 na GEM ma duży przekrój, więc ryzyko popalenia przekaźnika, chyba że nie ten przewód znalazłem To ten przewód, nic się nie przepali. Zrobiłem ze sto takich Focusów (może parę więcej, lub mniej?). Poza tym, skoro masz wątpliwości, to chyba wiesz, co to miernik i amperomierz?
Zakładam czasem proste blokady na przekaźniku, myślę, że da się zrobić tak jak chcesz. Schemat w załączniku. Działa to tak, że po włączeniu zasilania, naciśnięcie przycisku puszcza + przez diodę która podtrzymuje później zasilanie cewki przekaźnika.
Ja odcinam zapłon tylko w motocyklach o pojemności powyżej 150 cm3 robię to przez dodatkowy przekaźnik, który owijam gąbką aby dobrze tłumił wibracje i jak dotąd nikt się nie wrócił na reklamacje a przed tym manewrem miałem przypadki, że na wysokich obrotach przekaźnik w alarmie odcinał zapłon. Teraz jest wszystko OK.
Dokładnie jeżeli zrobisz mostek to włączenie samego zapłonu spowoduje uruchomienie przekaźnika i zapłon się załączy czyli zabezpieczenie nie zadziała. POZDRAWIAM
Przypuszczam że masz w swoim alarmie właśnie tak opisane dwa kabelki. + 12 po stacyjce znajdujesz miernikiem. jest to kabel na którym pojawia się + 12 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Jest on w wiązce wychodzacej ze stacyjki. Kabel od blokady zapłonu jeżeli jest jeden to do odcięcia zapłonu musisz zastosować przekaźnik.Możesz odciąć zasilanie...
Witam. Pozwoliłem sobie skorzystać z schematu który znalazłem na forum. http://obrazki.elektroda.net/74_12622801... Wszystko działa i jest ok. Teraz chciałbym jeszcze do tego dołożyć konieczność trzymania oryginalnego przycisku przy rozruchu. Myślałem o odcięciu rozrusznika, czy do tego jest mi potrzebny przekaźnik? Czy po prostu mogę się wciąć w...
A jeżeli to hybryda?
Szukaj zewnętrznego przekaźnika realizującego odcięcie zapłonu. Może być wszędzie. Zamieść lepsze zdjęcia centralki alarmu - szczególnie od strony złącza przewodów.
Chciałbym zabezpieczyć swoje auto przed kradzieżą dodatkowym swoim patentem. Witam Kolegę, stare czasy mi się przypomniały :) najlepszym rozwiązaniem są właśnie własne zabezpieczenia. Kiedy mój Ojciec kupił swojego pierwszego maluszka (fiat 126p) postanowił go zabezpieczyć po tym jak na parkingu włamano się do kilku aut. Decyzja padła na odcięcie zapłonu...
Wystarczy, że podłączysz światła dzienne pod światła pozycyjne. One świecą ciągle. Jak chcesz zasilić dzienne z drogowych i mijania, to katody 2 diod do świateł dziennych. Anody odpowiednio do świateł drogowych i świateł mijania. Trzecia może być z pozycyjnych. Dzienne będą świecić na postoju, więc by wypadało zrobić im dodatkowe odcięcie. Np. przekaźnik...
A jest klimatyzacja czy jej nie ma? P1690 jest zawsze jak jest LPG i niezbyt rozgarnięte gaziarze odcięli lampkę. No albo ktoś wyjmował zegary i włączył w tym czasie zapłon.
Witam. Właśnie zakładam odcięcie zapłonu przez przekaźnik w passacie 1,9Tdi 1994r i mam wielki problem :( zrobiłem wszystko tak jak należy ( chyba ) + stacyjki do pinu 30 i połączyłem go z 86 do 85 dałem mase a do 87a dałem drugą strone odciętego przewodu stacyjki ! I niby działa ale jak puszczam przycisk, który podaje mase d\to auto gaśnie :( Bardzo...
Centrala alarmowa do samochodu. To mniejsze czarne to przekaźnik do odcięcia obwodu np. pompa paliwa lub zapłon. Typ centrali powinien być na obudowie (to duże czarne) albo wewnątrz po zdjęciu pokrywy obudowy. Pozdrawiam
Zmierz prąd, jaki bierze na postoju, na pewno to nie przez LPG albo rzadko jeździsz, kiepski akumulator. Już mierzyłem - niby LPG usypia, ale możliwe, że po jakimś czasie wzbudza ponownie. Akumulator stary wymieniony i jest fabrycznie nowy i to samo. Tak więc tylko instalacja LPG zostaje, dlatego chcę ją totalnie odciąć.
Posiadam takiego forda mondeo z 99' benzyna i chcę założyć odcięcie takie, że po przekręceniu stacyjki na zapłon należy wcisnąć mikrostyk na chwilkę i załączy się przekaźnik i zamknie obwód odcięcia(samopodtrzymujący przekaźnik). Na elektrodzie znalazłem opis, że należy przeciąć kabel od wyłącznika inercyjnego (wypadkowego), czy może ktoś potwierdzić...
Jeśli już to przez przekaźnik bo prąd tam jest spory. A mierzyłeś, że tak piszesz? Więc napisz konkretnie jaki, bo ja mierzyłem. A jak nie potrafisz doradzić jaki przewód, to nie zabieraj głosu. Temat wykorzystania "pstryczka" i przekaźnika do blokady zapłonu omawiano wielokrotnie w dziale Zabezpieczenia Serwis.
Jeżeli kierunki świecą a nie mrugają , to problem może być w zawilgoconej centralce, najlepiej ją zlokalizować i odłączyć, jeżeli ma przekażnik odcięcia wewnątrz to będą wychodziły dwa przewody grubsze jednakowego koloru, poza załączem głównym, należay je zewrzeć, a jeżeli jest osobny przekaźnik to po dotarciu do niego połącz 30 z 87 i powinno odpalić....
To zrób inaczej, weź schemat jakiegokolwiek obrotomierza na diodach led i zamiast tej 6500rpm załóż tranzystor i przekaźnik dwu stykowy nc, jedną parą odetniesz zapłon, drugą cyklon
mam alarm z funkcją odcięcia zapłonu (układ wykonawczy to przekaźnik) ale nie wiem gdzie sie z nim wpiąć?
O ile jest tam elektryczna pompa paliwa to można pompę ale jednym z najprostszych sposobów będzie odcięcie zasilania rozrusznika stacyjką [Pomimo ze przekręcisz kluczyk to rozrusznik nie zakręci] Wykonasz to za pomocą przekaźnika który posiada styki z wierne i roz wierne
Jeśli chcesz odciąć w miarę skutecznie zapłon to masz dwie możliwości - podciągnij dwa przewody od przekaźnika blisko samej pompki paliwa, tam przetnij kabel zasilający i puść prąd przez styk wykonawczy przekaźnika. Drugi sposób to zrobienie tego samego z zasilaniem cewki zapłonowej (jak sprawdzić? zobacz gdzie jest +12V "po zapłonie" na cewce i gdzie...
Zamierzam sobie zrobic odcięcie zapłonu w samochodzie i musze się nauczyc używać przekaźników. Znalazłem w domu już dwa przekaźniki: Elmot typ 541 i typ 561. Mają one po pięć wyjść ponumerowanych następująco: 87, 86, 87a, 85, 30. Na pewno dwa służą do sterowania załączania i wyłączania obwodu (+ i -) i dwa pod które podłączymy odcinany obwód. Tylko...
Posiadam zestaw spalinowej myjki ciśnieniowej składającej się: - Silnik spalinowy o mocy 15 KM z rozruchem elektrycznym, - Pompa ciśnieniowa Wilks-USA z głowicą mosiężną, ciśnienie 4800 psi/330 bar i wydatek wody 18 l/min z reduktorem ciśnienia i bypassem, - Zbiornik na wodę o pojemności 350 litrów - tzw. bufor. Chcąc to zabezpieczyć przed zniszczeniem...
Może jest gdzieś jakieś zabezpieczenie zabezpieczające (...) Wszystko zależy od tego, czy instalatorowi tej centralki "chciało się" wysilić , czy też nie. Mógł zastosować dodatkowy przekaźnik z odcięciem, linię anty-sabotażową, dodatkowy ukryty wyłącznik zapłonu, dodatkowy przekaźnik który "bezpowrotnie" odcina zapłon po wyzwoleniu alarmu - konieczny...
Pierwsza sprawa: Tzw. Druga sprawa: Przewód koloru żółtego, to masa pojawiająca się po uzbrojeniu centralki. Podłączasz ją do cewki przekaźnika odcięcia zapłonu. Drugi zacisk cewki przekaźnika podłącz do tzw. Trzecia sprawa: Wyjście dodatkowego kanału umożliwiającego np. otwarcie bagażnika. Sterowanie masą o obciążalności wyjścia max 500mA. Czwarta...
ale tAK NIE może być Może, podaj zasilanie z kierunku przez przekaźnik, po włączeniu zapłonu przekaźnik odetnie zasilanie na wyłącznik. Albo jak pisze T5, sygnały rozdzielone diodami z obu kabli siłownika zamka, wtedy zapali halogeny po zamknięciu i otwarciu zamka.
yep - a ja chcę dieselka jakoś zabezpieczyć (2.0 DTL) a jakoś przekaźnik 30A nie przekonuje mnie gdy widzę ten czarny gruby kabel....
Witam. Wszystko się wyjaśniło.Winowajcą za zbyt duży pobór prądu był przekaźnik od alarmu odpowiedzialny za odcięcie zapłonu i centralka BRC,która została podpięta bezpośrednio pod akumulator,a nie tak jak być powinno pod zapłon.
szukałem ale nie mogę nic znaleźć . Mam lagune 1 i założyłem sobie autoalarm . wszystko mam podłączone oprócz odcięcia zapłonu (tzw immo). mogłbym to założyć na przewód rozrusznika ale auto na popych i tak zapali tak więc zależy mi na odcięciu zapłonu gdyż alarm posiada funkcje zdalnego odcięcia. I mam do was prośbę czy ktoś wie gdzie muszę wpiąć przekaźnik...
Zapłon noga 85 Masa z Noxona noga 86 Tniesz kabel pompy i podłączasz do nóg 30 i 87a (wszystko jedno gdzie)
Sklejony przekaźnik wyjścia na kierunki i pilot wyleciał z pamięci, jak pisze Ireneo-sprawdzić centralkę
Masa odpowiedzi które tylko zniechęcają i przyprawiają o ból głowy... po pierwsze można to zrobić na przekaźnikach i paru elementach elektronicznych, 1.załącza zapłon,zezwala na wł rozrusznika 2.Włącza rozrusznik, po załączeniu silnika na wyjściu alternatora mamy napięcie które pojawi sie tylko na działającym silniku i po momencie odetnie (przekaźnik)rozrusznika,...
Kolego odetnij niebieski kabel przy przekaźniku koło nóg pasażera (na prawym słupku) i po problemie.
Witam. Mam problem z golfem 3, rok 94. Czasem zdarza mi się, że po przekręceniu kluczyka, auto jest martwe. Na panelu nic się nie podświetla, auto nie reaguje na zapłon. Fakt, posiadam wyłącznik zapłonu, ale on był sprawdzany i jest sprawny, nawet był pomijany i auto nie odpalało, tak jak by właśnie zapłon był odcięty. W takich sytuacjach pomaga poruszanie...
Witam. Moje pierwsze wrażenie - układ zmniejszający bezpieczeństwo jazdy np. awaria przekaźnika i odcięcie zapłonu podczas wyprzedzania. Lepiej stosować przekaźniki bistabilne. Dodatkowo w układzie brakuje diody separującej obwód zapłonowy (załączany stacyjką) od obwodu stale zasilanego. Pzdr.
Wszystko da się odciąć ;-) Trzeba tylko pomyśleć tak aby odcinac to co jest ważne, Zapłon, pompa paliwa, przerwód do rozrusznika (niskoprądowy). Moze warto zastosować dodatkowy zaworek na dopływie paliwa ? Osobiście proponuję w "rozwieranych" obwodach stosować małe przekaźniki i dopiero przekaźnikami sterować za pomoca przełączników. Pozdrawiam M
Co chcesz odciąć ? Pompę paliwa , zapłon itp. to podpinasz pod 30 a 87-87a zależy od konfiguracji . Czyli robisz przerwę na tym kabelku który chcesz odciąć i podpinasz pod te piny . Nie wiem jaką masz koncepcje to jedna z nich . te piny działają tak jak byś przeciął przewód i połączone działa- nie połączone nie działa . 85-86 to piny od cewki które...
ja miałem parę takich przypadków i winą było odcięcie zapłonu (alarm wypalone styki na przekaźniku) więc zanim zaczniesz coś wymieniać zlokalizuj centralkę alarmu i sprawdż odcięcie .
najprostszym rozwiązaniem jest immobilajzer ale jeśli chcesz sam coś zrobić to musisz użyć przekażnika typu lacht czyli zatrask. wtedy właczenie przekaźnika podpinasz pod magnes a jego wyłączenie pod zapłon. Pamiętaj że sterujesz masą masa włącza i działa tylko przy włączonym zapłonie wtedy nie ma masy na zapłonie jak wyłączysz zapłon to pojawia się...
Witam, Opel Astra F 1.4 C14NZ, jak wiadomo czujnik Halla w tym samochodzie ma 3 piny, 1 pin +12V, 2 pin sygnał i 3 pin masę. Jak włączę zapłon to mierząc napięcie na 1 pinie mam 12V ale jak wepnę żarówkę to nie pali się... O co chodzi ?? Oczywiście auto odpala bez problemu ale chciałem zrobić odcięcie zapłonu właśnie na ten przewód i niestety mam problem...
Problem rozwiązany, odcięty przekaźnik sterujący zapłonem, błędy nie wchodzą.
Jeżeli chcesz odciąć plus po zapłonie to lepiej puść przez przekażnik. Ja to robie w ten sposób: blokuje obwód przekażnikiem dwu stopniowym czyli rozwierając przewód ze stacyjki wyjście zwiera do masy, złodziej nawet wiedząc co jest zablokowane nie ominie tego w żaden sposób puki nie znajdzie wyłącznika...
Centralny zamek/alarm z funkcją odcięcia zapłonu. Po rozbrojeniu załącza przekaźnik przez który puszczasz zasilanie radia (oczywiście zasilanie po kluczyku, nie podtrzymanie pamięci podłączone bezpośrednio do akumulatora) zamiast odcięcia zapłonu/rozrusznika
Moim zdaniem powinieneś zamontować przekaźnik 3 stykowy, który odetnie cewkę, LPG i benzynę. Może to troszkę więcej kombinacji, ale na pewno będzie bezpieczniej. :D
Witam wpadłem na pomysł żeby zrobic cos takiego do samochodu jakis przekaznik odcina pompe paliwa albo zaplon. I teraz zeby uruchomic samochod nalezalo by przekrecic stacyjke na zaplon nacisnac switcha 2/3razy i przekaznik ma przewodzic!! Tylko jak to wszystko zrobic zeby dzialalo, napewno jakis licznik np 4017 i tranzystor zeby przekazywal napiecie...
panowie zabezpieczenia owszem ale na rozruszniku przekaźnik normalnie rozwarty na zapłon normalnie zwarty. Zapytacie dlaczego dla bezpieczeństwa w..razie awari zabezpieczenia na pych odpalicz, a iskierki nie stracisz.
O błędach napisałem wyżej, a zapłon to się odcina w autach gaźnikowych; a to dlatego, że w przypadku awarii odcięcia, kręcąc rozrusznikiem powodujesz, że wtryski wtryskują cały czas i paliwo idzie w katalizator, co w skrajnym przypadku po szczęśliwym odpaleniu spowoduje trwałe jego uszkodzenie. Podobnie z gazem: gaz leci i gromadzi się w dolocie, nagle...
Najlepiej będzie odciąć zasilanie cewki oraz pompy paliwa. Co do cewki to plus zasilania cewki (kolor czarny 3) Co do pompy to czerwono-żółty za przekaźnikiem. Zabezpieczenie można sterować układem składającym się z trzech przekaźników. P1- przekaźnik 12V 2A (potrzymanie sterowanie plusem z zapłonu-czarny gruby przewód od stacyjki) P2- przekaźnik 12V...
Dokładnie tak jak pokazuje schemat. Do + po stacyjce podłączasz żółty z alarmu i żółty z gniazda przekaźnika.
Kolega dołoży sobie tranzystor PNP i stworzy w ten sposób tranzystor o dużym wzmocnieniu. Rezystor w bazie BD139 będzie mógł być większy. Kolega użyje innego przekaźnika z dwoma parami styków przełączanych to odetnie kolega paliwo i zapłon i co tam jeszcze zechce - np. ogrzewanie fotela. Kolega popatrzy na schematy w tym wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Polecam alarm legendford z pozycji trzeciej Twojej listy. Montuje je już od kilku lat i jak dotąd nie było z nimi problemów. Posiada wszystko co potrzeba, z możliwością programowania większości funkcji, aby w miarę skutecznie zabezpieczyć autko. Do kompletu dokupiłbym czujniki ultradżwiękowe za ok 40PLN i przekaźnik odcięcia zapłonu bo w tym zestawie...
Witam, autko ma urządzenie odcinające zapłon na dotyk palca z masą. Stwierdziłem, że może padło. Odciąłem je, połączyłem na krótko kable od stacyjki i nadal cisza. Co dziwne po zdjęciu osłon z przekaźników pod maską i zetknięciu jednego, załącza się zapłon (na liczniku pokazują sięwszystkie kontrolki) po załączeniu drugiego odpala. Niestety jak puszczam...
Siemka mam taki problem zakupiłem owy alarm na pudełku jest jeszcze jakieś oznaczenie "E20 97RA-01 1989" i tak odnosząc się do instrukcji : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... jak podłączyć centralny zamek (same siłowniki bez centralki do nich) aby to dobrze chodziło. podłączając wg. opcji sterowanie siłownikami wszystko...
Co do odcięcia to chlaśnij różowy (w niektórych wersjach pomarańczowy) z przycisku start/stop, central niestety trzeba wysterować na 2 przekaźnikach (na czarnym złączu 12 pinowym (na module pod licznikiem) pin 5 i pin 6.
Sprawdź, czy przekaźnik blokady po wysterowaniu masą odcina rozrusznik (bez centrali alarmu)? Panowie dzisiaj przebadałem ten moj przekaznik i stwierdzam ze ten przekaznik u mnie jest jakis dziwny. Po odłączeniu przekaźnika od podstawki do której się go wkłada zapłon jest odcięty ale gdy tylko go wepnę do kostki i włączę zapłon to przy odłączonej centrali...
Po stronie pasażera z przodu przy nogach masz przekaźnik pompy paliwa. Dziabnij czerwony/niebieski i po kłopocie. Jak masz gaz to rzeczywiście zrób tak jak pisał Kolega "carrier" i gotowe.
Co przeciąć aby odciąć zapłon w fordzie escorcie 1600 16V z 96/97 roku. Chciałbym zrobic jakies nietypowe, tak więc obcinanie za stacyjką, czy pompy paliwa raczej odpada. Myslałem, o odcieciu któregoś z przekaźników (sterowań). Do wyboru mam dwa oznaczone: R2 - autko gaśnie natychmiast po jego wyjęciu, rozrusznik nie działa, deska się świeci normalnie...
przekaźnik odciąć zapłon odciąć zapłon przekaźnik odciąć zapłon przez alarm
piła krajzegi volvo silnika excel format komórki
hewalex sterownik hewalex sterownik
Za mało wody w pralce Amica WAS610ELT - przyczyny Peugeot 106 1.5 Diesel - Opis pinów ECU i podłączenie przekaźnika pompy paliwa