Temat wałkowany na forum wielokrotnie. Turbo do czyszczenia, jeżeli jesteś pewny że masz przeładowanie.
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Czyli hamownie mają. Trzebaby pogmerać w dolocie z zapiętym komputerem i poglądem parametrów bieżących. Do szybkiej oceny tych podzespołów wystarczą logi dynamiczne, ew wysterowanie spod dignoskopu i fizyczna obserwacja reakcji. Zacznij od dokładnego obejrzenia dolotu. Błąd może być też spowodowany problemem ze zmienną geometrią turbiny lub jej sterowaniem.
Ok tu masz schemat co prawda z pasata B5 ale też ten sam silnik 1.9TDI więc powinno być to samo http://obrazki.elektroda.pl/5065914200_1...
Odcina bo turbo ładuje zbyt mocno.
Witam mam taki problem z dafem od pewnego czasu podskoczyło spalanie ładunki do 18 ton spalanie 34l do 36l wymieniłem pompe paliwa bo paliwo falowało między 1,7 a 4,5 pompy oki sprawdzone jedno co mnie zastanawia to wysoka dawka mg na cykl u mnie jest 19mg a w innych mam 14mg ogólnie to nie ma życia w tym koniu niby by chciał ciągnąć ale jakoś tak mułowaty...
Witam Otuż znowu mam problem z turbo 4 miesiące temu czysciłem turbo i wszystko było ok teraz pojawiło się przy przyspieszaniu szarpanie dymienie na szaro i odcinanie turbo Dzisiaj wymieniłem intercooler bo był nieszczelny. Myslałem ze wszustko bedzie ok ale jest gorzej zaczeło czesciej odłączac turbo niezależnie od obrotów. Jakieś sugestie
A kolega nie zmieniał czegoś w komputerze?
ujżąłem coś takiego Niemożliwe żeby na wolnych tyle doładował. Czujnik kłamie, sprawdź jego masę.
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Przeładowuje solidnie, jeśli masz map sensor z końcówka B, to realne ciśnienie może być jeszcze większe od tego w logach. Geometria i N75 do sprawdzenia na początek, ale równie dobrze problemem może być nieprzemyślany mod, najlepiej porobić jeszcze logi na mapach ori, o ile masz możliwość. Turbo nie odcina, błędów brak. Jak limit jest za wysoko ustawiony,...
Wszystko w porządku. Przyczyną był zatkany wężyk podcisnienia wchodzący do turbiny. Nie wiem po co ktoś zatkał go ale odcinanie turbo ustapilo.
Witam, problem dotyczy pojazdu seat leon 1M 1.9TDI 90KM z 2002r. Problem polega na odcinaniu turbiny, fajnie się napędza i w pewnym momencie odcina i samochód już strasznie wolno wkręca się na wyższe obroty. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika turbo się załącza ale jak dalej się chce trochę przycisnąć to dalej odcina. Po oczytaniu błędów VAG...
Witam mam następujący problem z autem po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zapala sie check engine auto traci moc po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu moc wraca, na ten moment sprawdziłem następujące rzeczy zawor n75 wymieniony na nowy, rozebrane turbo i przeczyszczone <kierownica spalin też> egr czyszczony, zmieniony przekaźnik pompy paliwa,...
Po pierwsze zatykanie , blokowanie , odcinanie zaworu EGR wprowadzi odrazu zakłucenia w odczytach z czujników w silniku a co za tym idzie szukając jednej usterki wprowadzasz błędy do sterownika silnika a żaden sterownik silnika nie będzie pracował prawidłowo , więc jak ma kontrolować i sterować silnikiem jeśli sami go oszukujemy ,ma jakąś usterkę a...
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
Sprawdź podciśnienia i gruszkę od sztangi turbo jeśli będzie ok to zaworek N75 i najlepiej przynajmniej jakiś odczyt błędów a najlepiej diagnoza z patametrów. Bo jak narazie to może być wszystko egr, geometria turbo i wiele więcej.
Cześć. Mam problem z Iveco Daily 2.8 dokładnie to 35c11. Instalacja elektryczna jest zmasakrowana ale jakoś auto działało do czasu. W lato nie załączał się wentylator więc pewnego dnia odłączyłem kostkę od czujnika temperatury i wentylator chodził stale. Auto straciło na mocy ale myślałem że to normalne objawy jak chodzi wentylator. później zrobiłem...
Jak dawałeś turbo do rege razem z gruszką, to niby czego sztanga ma wymagać regulacji. Zawór podciśnieniowy (n75) nią porusza. Wystarczy wcisnąć na VAG-u nastawy podstawowe (tyle, że nie pamiętam gdzie), komputer wysteruje wtedy go od 0 do 100% i patrzeć się czy chodzi, czy nie ma ubytku na wężykach, czy zawór szczelny i drożny, to widać gołym okiem....
W golfach MK4 i passatach były takie same od EGR.Nie pamiętam jak jest w 1Z ale jeżeli jest to podmień. Ps.Skoro pominąłeś zawór to kierownice turbo skierowane są na niskie ładowanie powietrza więc nie ma prawa przeładowywać.
Witam. Fiat Panda 2.1.3 Multijet 70 km. Przy około 3 tysiącach obrotów odcina turbo, zapala się check engine. Pokazuje błąd P0238 - czujnik doładowania turbo sprężarki A, wysoki sygnał. Po kilku odpaleniach auta check engine znika, ale problem nadal występuje do 3 tysiąców obrotów. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze i nie pomogło. Auto posiadam...
Witam Mam problem z moim Golfem 4. Silnik to 1.3 ASZ zrobiony na 170 KM i wgrane popsy. Otóż, jechałem sobie spokojnie, aż nagle silnik zaczął kopcić na czarno i w ogóle nie chciał jechać. Muł totalny, odcina turbo i też bierze olej. Panowie, poratujcie, bo nie mam już siły.
Witam, Problem jak w temacie. Czy to oznacza, że głowica do wymiany? Góra liter jest słabo nadrukowywana, nie widać jej przy dużych literach. P.S. Czy ma ktoś namiar na serwisówkę do tej maszynki ew. user manual, znalazłem tylko wersję dla ml turbo pozdr Przeniosłem z Drukarki - serwis
Witam Nie widzę logów z ciśnieniem doładowania zapodaj jak możesz, ale na 99% to turbina, zawór sterujący lub jeśli wszystko ok to czujnik doładowania wczoraj wymieniałem turbinę w Octavii 1.9 tdi, posprawdzałem wszystko i padło na turbinę, a kilka tygodni temu wymieniałem w megance objawy takie same jak piszesz i błąd podobny coś tam o przeładowaniu...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
sprawa zamknięta, była pęknięta rura dolotu powietrza.
Można jeździć na zamienionych. Jak to od gruchy był odłączony? Jak będzie odłączony to turbina nie pompuje a w logach było widać że pompuje. Chyba że jak zamieniałeś zaworki to nie podłączyłeś to wtedy mógł dymić.
Problemem pewnie będzie za niskie ciśnienie doładowania do sprawdzenia na początek szczelność ukł. dolotowego, następnie zawór turbo (turbo pewnie WG) czy nie jest uchylony..
witam wszytkich , problem został rozwiązany mianowicie uszkodzone były regulatory ciśnienia doładowania ,umieszczone są na prawym nadkolu . mam nadzieje że komuś przyda się ten post,
Przede wszystkim nie wiadomo czy naprawdę odcina ci turbo, po prostu odczuwasz brak mocy, a przyczyn tego może być wiele. Logi mogą trochę rozjaśnić sytuację.
Ciśnienie doładowania przekroczyło 2 bar i komputer odcina turbinę. Najprawdopodobniej turbo do regeneracji bo "przeładowuje". Czasem pomaga czyszczenie, ale zwykle nie na długo...
Komp do auta i jazda obserwować parametry bieżące silnika. Wygląda jakby turbo odcinało, a przyczyn wiele i na odległość to ciężko diagnozę postawić. Napisałeś, że błędów brak, OK, a co z live data? Tam masz podstawę diagnostyki.
Trzeba by sprawdzic jak zachowuje się ciśnienie doładowania rzeczywiste wzgledem tego co chce uzyskać sterownik. Generalnie albo jest za małe doładowanie albo za duże i w większości przyczyna leży w turbo. Czasen da sie je jeszcze pogratulować a czesem zostaje wymiana od samej gruszki do calego turbo lub chociaż czyszczenie.
Właśnie tu jest problem podkładki nie było ale wiem ze później była akcja serwisowa i dokładali podkładki oraz zmieniali oprogramowanie . Dzwoniłem do aso stwierdzili ze nie ma akcji serwisowej na ten samochód . Rok temu zmieniałem w tym samym samochodzie ten samzawór ale montowany był używany bez nastawów itp i wszystko śmigało . Temat załatwił dopiero...
a jaki kod błędu?
Witam, podczas jazdy na 4 przy 90km/h lub na 5 przy 100km/h odcina turbo. Torque pokazuje wtedy blad P1900. VCDS Lite pokazal mi bledy 19464 oraz 18263. Skasowalem bledy i zrobilem logi. Po logach blad nie wrocil. Prosze o podpowiedzi za co sie lapac. Golf IV 2004r. 350k km.
Ogólnie tutaj jest dużo rzeczy do sprawdzenia. U mnie w skodzie 1.9 tdi jak odcinało turbo okazało się to że na rozgrzanym silniku dopiero wtedy się geometria zawieszała w niej na zimnym wszystko działało idealnie. z kolei w Audi też 1.9 tdi winny okazał się być filtr powietrza (tańszy zamiennik) To jest benzyna. Bez diagnostyki komputerowej możesz...
Witam koledzy jestem tu nowy ma pytanie w sprawie vwt5 2.5tdi 174km 4x4 zaslepilem egr odcięta chlodniczka egr ponieważ się rozszczelniła egr wygenerowany ze sterownika brak błędów na komputerze a zaczęło mi odcinać turbo i wchodzi w tryb awaryjny mało tego to poszła uszczelka pod klawiaturą zaworów a była wymieniana jakies 1000km temu dodam że gruszka...
Ja chipa nie robiłem ale kto wie co było wcześniej. Ja kupiłem rozbite i mam tak od początku wiem tyle że w momencie odcięcia mocy na wykresie wartosc rzeczywista doładowania odrazu w dół leci jakby komputer odcinał turbo
Siema, problem z 1.9 ARL Seat Leon 2004 odcina turbo na wolnych obrotach i przy 2k obrotów. Nowe turbo, szczelny dolot, zaworek N75 sprawny, masa wszystko git. https://obrazki.elektroda.pl/7330640200_...
Jak najbardziej. Przy pękniętej rurze silnik ciągnie powietrze za przepływomierzem, przez co widzi go dużo mniej niż faktycznie dostaje, i tak steruje doładowaniem. Faktycznie, przez uszkodzenie wchodzi więcej powietrza, ciśnienie doładowania osiąga limit i odcina turbo.
Mam problem z VW Caddy 2014 Zawór Gruszka Regulacji Turbo 1.6tdi CAYE Błąd P256300 Odcina turbo lub włącza sie dość późno czyli ok 2100-2200 obr. Nie znam zbytnio historii auta ponieważ dopiero kupione. Według mnie membrana gruszki jest jest sprawna. Jak ustawiać tą dźwignie gruszki jest dużo poradników w sieci ale przypadku mojej nie ma na dźwigni...
Nie chcę cię martwić, ale ASV, mimo że jest na pompie, widzi zaślepiony EGR (prawdopodobnie na podstawie danych z przepływomierza). Prędzej czy później wywala błąd EGR i odcina turbo. Trzeba VCDSem wykodować EGR. Co do odpalania, to zacząłbym od sprawdzenia, czy świece żarowe są sprawne i czy mają zasilanie (padał w tym silniku przekaźnik świec, a...
Zrobić logi dynamiczne i będzie wszystko wiadomo
Turbo odcinało ponieważ czujnik doładowania padł.
Volvo S60 2.4 D5 163KM 2001 Auto na ciepłm silniku czasem podnosi obroty silnika i odcina turbo. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy i normalnie działa. Turbo odcina ,przy naglym i zdecydowanym wcisnieciu pedalu gazu,ale to nie wystepuje zawsze ,moze jezdzic tydzien i nic sie nie dzieje. Nie byla robiona adaptacja pedału. W momencie dojechania...
dobra ogarne to i sprawdze dzieki za odpowiedzi
To jest krótkie chilowe przeładowanie. Ecu nie powinno awaryjnie odcinać turbo z tego powodu.
To jest tak podobne jak jedziesz i naciśniesz pedał hamulca i gazu równocześnie to odcina turbo sprzęgło i znów jedzie to podobny efekt masz choć bardziej obstawiam przeładowanie turbo zerknij na ciśnienie doładowania podczas jazdy
Mam problem z A6 C5 130 km odcina turbo . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc wraca a czasem nie. Podciśnienie dobrze gruszka i zaworki też ,turbo sprawne. Co może być?
odcinanie immobilizera odcinanie zapłonu odcinanie immobilisera
volvo silnika głośniki fabia impulsy cewki obrotomierza
prosty wzmacniacz gitarowy schemat iveco daily
Schemat stacyjki hulajnogi Manta Flinston II MES1001H – opis przewodów i funkcje Castelgarden hydrostatyczny – lokalizacja zacisku hamulca, zdjęcia, XDC 135 HD, Tuff Torq K46