VIN VF1KG4VB634701959 Model Laguna II Typ modelu KG1V Data produkcji 11 2005 Numer fabryczny pojazdu S758566 Poziom wyposażenia EA4 Dodatkowo do poziomu wyposażenia SAN913 Dodatek do limitowanej edycji ECONF Kod farby OVQNJ Tapicerka siedzeń Skóra Wykończenie wnętrza HARM06 Kraj stosowania przepisów technicznych TALLE Typ silnika F9Q Typ silnika i przyrostek...
Próbowałem poruszać linki (ciękiełkami) przy silniku bieg zaczął wchodzić wsteczny ale po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi znowu zero reakcji - dodam że pozostałe biegi wchodzą.
Witam grupę. Parę dni temu poczułem zapach ropy w trakcie jazdy. Pod maską okazało się że "sączy się" z przewodu paliwowego, dokładniej z tego gumowego, elastycznego odcinka który jest miedzy dwoma zakuciami, dodatkowo widać było napęcznienie w tym miejscu (jakby pękło zbrojenie?). Postanowiłem uciąć wąż, wyrzucić 2cm odcinek i wstawić złączkę dwustronną...
Witam, sprawa wygląda następująco. Jeżdzę Ibizą 2000r diesel 110km gdy idę rano odpalić auto zapala od strzału. Natomiast problem się robi, gdy zgaszę silnik po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy (dojeżdzam do punktu docelowego) i wyłączam osobiście silnik ale w przeciągu 5 min znów muszę go uruchomić, a wtedy kręci rozrusznikiem z 5s i dopiero odpala....
Kurcze w sumie niezły pomysł. Auto od latarni stoi 10 metrów:D Nie oglądałem tego odcinka teleexpresu, bo mi satelita zamarzła. Kiedyś miałem problem z otwarciem maski, gdy linka spadła, teraz wiem jak się dostać pod maske innym sposobem, aut na parkingu od groma, zawsze można się podpiąc pod akumulator sąsiada ^^
Co należało by sprawdzić w kolejności: 1. Trzeba się upewnić że świece grzeją 2. Paliwo. Czy na pewno dochodzi, czy woda się w filtrze nie zebrała i zamarzła itp. Pomaga założenie przezroczystego odcinka przewodu po drodze do pompy i obserwowanie czy bomelkow nie ma. 3. Uklad rozruchowy na pompie. Powinien byc przestawiacz wtrysku (poczatku tloczenia)...
Witam. Mam problem z Mazda 6 polega to na tym ze od paru dni gdy jadąc do pracy auto po przejechaniu odcinka trasy zaczyna szarpać (powyżej 2tys. obrotów) do tego stopnia że trudno jest jechać (jazda do pracy w jedną strone). A następnie po dodaniu gazu wkręca się na 3-4tys.obrotów i po odpuszczeniu gazu i ponownym dodaniu auto nie reaguje w ogóle na...
To że ci wyszły błędy które są jak piszesz "nieznane" raczej jest spowodowane tym że samochód diagnozowałeś sprzętem o jakiejś ograniczonej jakości. Dobrze by było gdybyś go zeskanował jeszcze raz jakimś lepszym sprzętem który by ci podał kompletne opisy tych nieznanych błędów, zwłaszcza tego z literą U, który być może coś tam mówi o komunikcji między...
Witam. Posiadam Astrę f 1.6 8v B+G rok 1995, przebieg licznikowy 260tys. km. Jakiś czas temu przepalił się tłok ( ten zaraz przy module zapłonowym ). Po wymianie tłoka, pierścieni na nim, remoncie głowicy zaczął brać więcej oleju niż przed remontem, więcej palić. Tej zimy ciężko odpalał na mrozie, zalane świece olejem po zdjeciu głowicy gruba warstwa...
Im nowszy diesel tym gorzej znosi krótkie trasy. Co cierpi na krótkich dystansach w turbodieslach: - klapy wirowe - turbina o zmiennej geometrii - filtr cząstek stałych Przy czym ten ostatni praktycznie wyklucza auto z eksploatacji na krótkich dystansach. Co do nagrzewania się - silnik 1.3 MultiJet mojego Grande Punto w zimie, przy -10*C osiąga temp...
benzyna raczej nie diesel. Raczej benzyna bo na tak krótkich odcinkach z dieslem może być problem zwłaszcza jesienią i zimą , częste odpalanie i gaszenie, niedogrzanie układu chłodzenia i praca sterowników świec żarowych. Diesel lubi długie trasy.
Na tak krótkich odcinkach diesel spali mu więcej, po drugie będzie niedogrzany. Częściej będzie wymieniał też akumulator(większy). Nie kalkuluje się.
Przede wszystkim kontrola jakie nasycenie (zapchany) filtra DPF , jakie trasy-odcinki są pokonywane (Diesel z DPF do jazdy miejskiej się nie nadaje) przy Common Rail zatarcie silnika murowane. Lektura wypalania DPF i jak zachowuje się system Common Rail gdy przerwie się procedurę wypalania do poszerzenia wiedzy użytkowników Diesli wskazana.
Na początek odrzuc wszystkie diesle. W tej cenie znalezienie diesla w dobrym stanie, który nie wydryluje Ci kieszeni zajmie ci pol roku jak nie rok. Po drugie przy krótkich odcinkach diesel sie nie zdarzy nagrzać wiec spalanie bedzie wysokie. Jeśli koszty paliwa mają być niskie zdecydowanie i nieodwołalnie LPG plus gazownik znający się na swojej robocie...
Najtrwalszym sposobem doprowadzenia zaworu EGR do prawidłowego funkcjonowania jest wymiana na lepszej jakości. Na początku produkcji zawory miały wadę materiałową . W dalszej części produkcji zostało to poprawione. Została również w późniejszej fazie produkcji dodana dodatkowa funkcja w programie wtrysku która powodowała częstszą pracę klapki EGR niskiego...
Węże pękają na łukach, proste odcinki dłużej wytrzymują. W busie T3 po wymianie silnika chłodzonego powietrzem na diesla założyłem gumowe węże do nagrzewnicy, po roku wszystkie łuki spękały. Teraz łuki robię z rurek metalowych. Tak samo robię w hydraulice siłowej, węże proste a zgięcia metalowe.
... diesel z DPF ... Otóż to ... należało by wypalić DPF-a i zainteresować się odmą. Podczas eksploatacji auta na krótkich miejskich odcinkach jest to nagminna przypadłość Diesli. Można pokosić się o demontaż DPF i programowe zmiany w ECU. Mimo znacznych kosztów wstępnych będzie taniej niż "wypalać "co kilka miesięcy.
Ten przełącznik , poprzedni właściciel , zamontował przed złodziejami , a nie dla ograniczenia obrotów silnika. Czy masz problem z rozbieganiem się silnika , to nie diesel.
Swoją drogą zbadałem akumulator w drugim samochodzie żony gdzie robi dieslem krótkie odcinki i...napięcie wzorowe 12,7V akumulator Centra 7 letni! Nigdy nie ładowany. Co to ma do Twojego akumulatora? Stara dobra Centra. No i nigdy nie ładowany do 16 V.
a chce pojechać np. z Katowic do Gdańska lub (o zgrozo) z Lublina do Szczecina. Do takich celów to tylko kopcący diesel, elektryk to auto na miasto, lub krótkie odcinki, włączając hybrydy.
Sprawdź napięcie ładowania - jak masz 14,2 lub niższe -t akumulator Ca/Ca nie jest dla twojego samochodu. A jaki akumulator hybrydowy poleciałbyś do osobówki w dieslu użytkowanej na krótkich odcinkach, napięcie ładowania 14,1V. Na allegro po wpisaniu akumulator hybrydowy pokazuje tylko jakieś wynalazki typu HAMMER albo Eurostart.
Ja mam Toledo 1.9 TDI ASV (110 KM) spalanie tak do 6.5 l/100 km (jazda mieszana) Przyspieszenie - pozwala na wyprzedzanie bez stresu :) Tylko uwaga - ile km jezdzisz rocznie? Bo diesel uzytkowany na krotkich odcinkach moze szybko generowac koszty.
Dokładnie diesel zima w automacie na krótkich odcinkach pije jak smok i to wcale nie musi być dwa litry.
Zaswiecila sie sygnalizacja " elektronika silnika". Silnik krecil tylko do 2500 obrotowi byl bardzo powolny. Pojechalem do serwisu opla i co sie okazalo, zostal zanieczyszczony zawor regulojacy powrot spalin do silnika ( niewiem czy tutaj dobrze sie wyrazilem ale nieznam tego okreslenia w jezyku polskim Pozdrawiam Zawor ERG (tzw. recyrkulacja spalin)....
no właśnie tego się boje : ( Najgorsze we współczesnych dieslach jeżdżących na krótkich odcinkach jest to , że bardzo szybko zapycha się dpf , a co za tym często następuje jego wypalanie, co zwiększa spalanie i powoduje rozrzedzenie oleju silnikowego. ) no a ja głównie krótkie odcinki może dziennie 25km przejade praca dom i tu moze byc problem diesla......
Wąż wytrzymał nawet nic mu się nie stało już cały odcinek wymieniłem na orginalny przewód dedykowany do Diesla i w odpowiedzi do pana który napisał że to samobójstwo itp. Mieszkam na wsi najbliższy sklep motoryzacyjny jest 30 km odemnie była sobota wieczór i to moje jedyne auto musiałem zaryzykować bo innego wyjścia nie miałem radzę nie oceniać tak...
Pisałem wyżej, że głównie krótkie odcinki dlatego diesel nie bardzo a zniżek nie posiadam (zwyżek za wiek na szczęście też nie). Z instalacją LPG to wiem, że lepiej jest założyć samemu ale podnosi to koszt auta. Z tym komputerem to ciekawe czy sprzedawca na to pójdzie? Czy próbował ktoś wtyczki OBD bluetooth (ELM 327) + aplikacja na telefonie do podstawowej...
Witam, posiadam od niedawna Astre 1,7 DTI, po zakupie wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne i po jakimś czasie zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się czarna maź. Zastanawiam się czy to uszczelka pod głowicą tylko, że wogóle nie kopci a wyczytałem gdzieś na forum że jeżeli pokonuje się krótkie odcinki takim dieslem to silnik nie dogrzewa...
Norma, zwłaszcza jak jeździsz na krótkich odcinkach i katujesz silnik 16V na niskich obrotach, to nie diesel.
jeżeli robisz dłuższe odcinki niż 5km to możesz diesla kupić, jeśli jedziesz do sklepu za rogiem to tylko i wyłącznie benzyniaka. 407 z silniczkiem 2.0 hdi jest naprawdę dobrym pomysłem...
Sytuacja prawdziwa: Znajomy przez kilka miesięcy dociekał dlaczego regularnie co 2 tygodnie nie może odpalić Astry z silnikiem Isuzu. W tym przypadku alternator obciążony świecami żarowymi nie wyrabiał z produkcją prądu poniżej 2tys rpm (jeśli w ogóle). Po długiej obserwacji znajomy doszedł że Astra musi jechać co majmniej 8min żeby aku się nie rozładowywał....
Sam preferuję diesle, ale twoje koszta nie będą niższe. Uwierz osobie jeżdżącej od 30 lat dieslami, która ostatnio kupiła auto z LPG do jazdy po mieście. Diesel męczy się okrutnie przy miejskiej jeździe. Długo się grzeje, nie lubi krótkich odcinków. Typowy 1,9 z lat 2005-2015 będzie palił powyżej 7 litrów, plus stosunkowo drogie sprzęgło i cała reszta,...
Różnica trwałości też wynika z samych obiegów termodynamicznych. W obiegu Diesla mamy odcinek spalania przy stałym ciśnieniu, a w obiegu Otta przy stałej objętości. W Dieslu ciśnienie spalania jest do dwóch razy wyższe niż ciśnienie sprężania i trwa dłużej (rozłożone w czasie), a w benzynowym jest ok 3 razy wyższe i niż sprężania i trwa krótko. Bezwzględne...
Ale Fiat z tego też tak nie do końca, bo płyta podłogowa i dużo rozwiązań z Opla, więc quasi Niemiec z tego ;) Do tego szczypta Saaba... Autorze, nie słuchaj ojca. Auta od handlarzy nie zawsze są złe i odpicowane. A prywatni tez w kulki grają. Mało kto sprzedaje dobre sprawne auto. Z reguły coś w nich jest, że się mu nie opłaca robić więc sprzedaje....
Fiaty z silnikiem 1,4, lub 1,4 turbo + LPG , opel astra 1,4T z fabryczna instalacja LPG. Mitem jest to, ze w zimę jeździmy w większości na benzynie. A jak nawet to co ? Przecież w tym czasie pokonujemy fragment założonego odcinka, więc nie traktujmy tego jak coś bezpowrotnie straconego. Zimny diesel na krótkich odcinkach pali 8-9 litrów/100km i z ta...
10 km dla diesla to nie jest wcale porządnie rozgrzany jak napisałeś, a jedynie płyn chłodzący ma swoją temperaturę. A to dwie różne rzeczy są. Porządnie rozgrzany to będzie gdy olej zarówno w silniku jak i w skrzyni osiągnie swoją temperaturę. Sam lubię diesle (aczkolwiek niekoniecznie TDI), ale nie męczyłbym auta odcinkami poniżej 10 km.
LPG na krótkich odcinkach też będzie jeździło głównie na benzynie... diesel jak już się zagrzeje to będzie trzymał temperaturę. Rozumiem, że chodzi o Taxi bagażowe, nie o przewóz osób. Diesel 1.9JTD w Doblò, byle bez DPF, da sobie radę w mieście. Masz tam też silnik 1.3MJ 85KM, idealny na krótkie dystanse i super ekonomiczny.
Światła LED bez automatu. Mam obecnie z automatem ale włączają się od razu po przekręceniu stacyjki. Tzn została mi jedna lampa bo druga się spaliła i dlatego będę wymieniać na nowe. Wolałbym żeby nowe światła włączały się po uruchomieniu silnika. Głównie z tego względu że diesel+krótkie odcinki+zima = kłopoty z akumulatorem i dlatego muszę walczyć...
Napewno jest to CZYJŚ wymysł, lecz sprzedany moj passat jeździł w tym trybie do 350 tys km u mnie, Obecny właściciel traktuje go tak nadal. 440 tys.Żadnych negatywnych objawów nadal nie ma. Olej w przejazdach na trasie po 12-15 tys km jest do wymiany. Przy krótkich odcinkach po 10 tys km. Auto ciężko pracujące na krótkich odcinkach potrzebuje wymian...
Witam. Na krótkich odcinkach jazdy akumulator jest niedoładowany a diesle lubią długie trasy. Utrata mocy czyli tryb awaryjny jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną zmienną geometrią turbiny. Można to sprawdzić (na uruchomionym silniku) zdejmując i zakładając wężyk podciśnienia z gruszki sterującej turbiną. Skok cięgna powinien mieć około 2 cm.
Pytanie w jakich warunkach, bo krótkie odcinki po mieście, to praktycznie każda starsza benzyna o podobnej pojemności zje około 10l.
Przegląd jest 50zł droższy, wymiany filtrów LPG co kilkanaście tys. km, czyli 2-3 razy w roku, przy najtańszych wtryskach podobnie częste regeneracje wtryskiwaczy. Jednak najważniejsze jest to, że jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to oprócz LPG będziesz spalał całkiem spore ilości benzyny. Jakiego trzeba mieć diesla żeby zejść do 0,22 zł/km - FIATowskiego...
Za te pieniądze to szukaj aut 5 lat starszych (czyli okolice 2000 roku) bo z 2005 roku takie jak wymieniłeś to po mocnym dzwonie do zrobienia kupisz. Musi być diesel? Ile kilometrów i na jakich odcinkach robisz rocznie? Może benzyna plus gaz się sprawdzi? Te 7tys to na samo auto czy zawarty jest w tym pakiet startowy po zakupie?
Jak jeszcze zimny i delikatna jazda - to ok. 2200 obrotów i bieg w górę. Jak się rozgrzeje to 2500-2800. Przynajmniej ja tak traktuję diesla :) Dodatkowo jak masz filtr cząstek stałych, to jazda ciągle na niskich obrotach i krótkich odcinkach wspomoże jego zapchanie.
Mercedes V210 2.5 1997 r. Samochód nie odpala, kręci, ale nie pali. Gdy próbowałem odpalić na hol na odcinku kilku metrów, po zatrzymaniu się dopiero odpala normalnie i jest tak za każdym razem, gdy jest zimny. AI: Czy samochód jest na benzynę, czy na diesel? Diesel AI: Czy były wykonywane jakieś ostatnie naprawy lub konserwacje, które mogą mieć wpływ...
Witam.Gondoljerzy ta moja instalacja LPG nie daje mi spokoju {przedtem jeżdziłem 5 benzynowców + 1 diesel}.Co to jest za ustrojstwo między dwoma odcinkami węza biegnącego między parownikiem a gażnikiem.W którym miejscu znajduje się filtr gazu? Zdjęcia prześlę emailem,Pozdrawiam
Stary Diesel: - kosztowne wtryski. Poza tym nie widzę istotnej różnicy w cenie części, jeśli kupimy auto bez dwumasy i DPF. A to, że ma problemy w zimę, to tylko przez zaniedbanie układu paliwowego przed sezonem zimowym. Benzyna + LPG: - wypalone zawory. - wypalone uszczelki głowicy. - problemy z falowaniem obrotów biegu jałowego. - dodatkowy serwis...
Do osobówek OK. Ale coś mi te przewody na rysunkach na 50mm² nie wyglądają (kiedyś ojcu taki sprzedali. Przy Dieslu dym z nich poszedł. Jak tam było 4mm² to wszystko, resztę kupę izolacji, która na zimnie gwałtownie twardniała). W hurtowniach LgY 50mm² kosztuje dla zwykłego Kowalskiego około 21zł netto za 1m. Czyli 2*6*21*1,23= 310zł...
A ja mam takie niestandardowe pytanie: który typ silnika zużywa sie badziej na krótkich trasach ?? Taki dojazd do pracy 5-10 km. Podobno diesel potrzebuje ok 20-25 km na dobry rozruch, jeżeli jeździ mniej to się szybko niszczy. Z czego to wynika ?? Jeżeli to prawda ?? To nieprawda, diesel smaruje sie takze paliwem - cylinder, itd.. Oczywiscie jezeli...
Najprościej jest zrobić tak jak pisał goldwinger ,z tym że musisz uważać aby nie pocynować za długiego odcinka przewodu. Będzie on wtedy sztywny i go dobrze nie ułożysz.
odcinka alarm zabezpieczenie odcinka odcinka zapłonu
klapa sharan mplab pic16f84a tl494 schemat wzmacniacz
bateria parkside naprawa udaru makita
Ciśnienie doładowania Seat Ibiza 6J 1.4 TDI - jakie powinno być? Dlaczego kable energetyczne są lakierowane?