99% motocykli jest na gaźniku a ograniczenie obrotów jest realizowane przez odcięcie zapłonu. Rozerwanie tłumika-nie ośmieszaj się
Robokopu! Z iskrownika bym zrezygnował. Sam wiesz, że to najbardziej kretyńskie miejsce w motocyklu na umieszczenie tego podzespołu. Cała woda rozbryzgana przez przednie koło leci właśnie na niego (a został dodany w ostatniej chwili, bo armia zażyczyła sobie zapłonu bezobsługowego, konstrukcja była już skończona i niezbyt było miejsce na kloca, więc...
Witajcie Przyjaciele. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Yamahy DT125. Kupiłem ją jako ,,do remontu'' z drugim silnikiem od TDR 125 podobno bliźniaczy silnik. Założyłem go do ramy i korzystając z okazji ultradźwiękowo umyłem gaźnik, przed samym złożeniem przedmuchałem go sprężonym powietrzem i złożyłem na tych częściach co był ponieważ nie zauważyłem...
Warystor zapobiega zniszczeniu reszty elementów (tranzystora, kondensatorów czy diod). Zwyczajnie, następuje odcięcie zapłonu (zasilania CDI) powyżej jakiegoś tam napięcia generowanego przez zespół koło magnesowe - cewka. Jakie obroty osiągnie chwilowo koło magnesowe przy wpakowaniu np. biegu nr 1, przy prędkości motocykla 60 km/h ? I jakie wówczas...
To dziwne ale obrotomierz nie jest urządzeniem elektronicznym w tym motocyklu.(Nie ma go na schemacie). Musiałbyś pobrać impulsy z cewki zapłonowej a następnie układ, który zamieni ilość impulsów w wielkość napięcia, czyli ilość obrotów w napięcie. Po przekroczeniu ustawionego napięcia następuje odcięcie zapłonu. Czas odcięcia może być też nastawiany...
Witam Odrazu zaznaczam że na elektronice nie znam się zupełnie! A chciałbym zobić 2 rzeczy współpracujące z zapłonem. Teraz troche danych: moto: Yamaha TZR 125 2T zegar tzn. obroty są elektroniczne sterowane modułem. impuls dawany jest przez bezstykowy przerywacz dalej podawany do modułu a następnie do cewki zapłonowej i na zegary. Dokładnie to nie...
W motocyklu urwał mi się jeden z magnesów, uszkodził stator zapłon typu magnet bezimpulsatorowy. Z okazji dość drogiego oryginału postanowiłem zaadoptować magneto i stator z suzuki ad 50 morini, wykonałem podstawę statora z dużą możliwością korekcji kąta zapłonu, za pomocą lampy ustawiłem zapłon w odpowiednim miejscu. Moduł zapłonowy oryginalny, po...
Motocykl ładnie pracuje na wolnych obrotach, gdy by mu coś nie pasowało to wątpię że by wogule odpalił. Ale mogę się oczywiście mylić:). Pierwsze podejrzenia to moduł. Ale trzeba się upewnić żeby nie kupować w ciemno :D
Na jakiej zasadzie tam działała odcinka? We wspomnianym wyżej Wartburgu 1.3 był elektrozawór odcinający dopływ paliwa do dyszy, sterowany przez moduł elektroniczny. Moduł miał informacje o zamknięciu przepustnicy oraz o obrotach silnika. Jeśli obroty były wyższe niż 1700 (chyba, nie pamiętam dokładnej wartości), a przepustnica była zamknięta to zasilanie...
Witam ! Dziś posiedziałem trochę przy motocyklu i tak : 1) Podstawa przerywacza jak i sama obudowa statora była krzywa ! Wyprostowałem wszystko i łatwiej ustawić pożądaną przerwę. 2) Problem mam z ustawieniem zapłonu. Około 4mm przed górnym martwym punktem przerwa wynosi 0.4 razem z ruchem wału przerwa się powiększa. Za GMP przerwa jest większa niż...
Motocykl stal na deszczu. Gdy się nim przejechalłem zgasł, jakby nie miał mocy. Udało się go odpalić po czym zaczął przerywać w stylu odcinania zapłonu w okolicach 8 tys. obrotów. Odcięcia zapłonu trwały do pół sekundy, zmniejszały się wówczas obroty o ok 1000rpm i szarpanie ruszały w górę. Problem się nasilił po przejechaniu 10km - teraz w okolicach...
Robię projekt air shiftera do motocykla, a dla zmiany biegu na wyższy ma to działać tak: 1. Naciskam przycisk na kierownicy, 2. Siłownik się wysuwa, 3. Po ustalonym czasie arduino przełącza D13 na stan wysoki - 5V, idzie na LM358 gdzie podbijane jest do tych 12V, 4. Odcięcie zapłonu na 40-60ms w zależności od obrotów, 5. Na D13 niski - 0V - cewki zapłonowe...
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
Troszeczkę przemyślałem temat, przeczytałem trochę tematów o "obrotomierzach" Poczytaj jeszcze o zapłonach, skoro zapłon, a nie obrotomierz chcesz zrobić ;) W typowych konstrukcjach zwykle nie wykorzystuje się jednego 'ząbka' na obrót, a znacznie więcej - nawet 60. W pewnej mierze spowodowane jest to niejednostajnością obrotów silnika - zwłaszcza jednocylindrowego...
Sprawa jest taka, że dostałem do zrobienia jawkę od wuja. Założyłem zapłon widoczny na zdjęciach (nie wiem gdzie, od kogo ani za ile kupiony, pochodzi pewnie z alledrogo), wyprzedzenie ustawiłem do suwmiarki najdokładniej jak potrafiłem tj. 2mm przed GMP wg. zalecenia sprzedawcy i silnik nie chce na nim działać. Odpala z oporem i od około 1/3 gazu wydaje...
Ja odcinam zapłon tylko w motocyklach o pojemności powyżej 150 cm3 robię to przez dodatkowy przekaźnik, który owijam gąbką aby dobrze tłumił wibracje i jak dotąd nikt się nie wrócił na reklamacje a przed tym manewrem miałem przypadki, że na wysokich obrotach przekaźnik w alarmie odcinał zapłon. Teraz jest wszystko OK.
No dobra ylko jakieś konkrety co i jak ? Który kupić? Jak podłączyć ? etc... Co do jazdy na gumie to właśnie jakie odcięcie jest dość dobre... 2T potrafi mieć "odpały" i czasem przy dodaniu gazu lubi się "przekręcić" bardzo szybko, dlatego że się przelewa gaźnik. Takie odciecie działać powinno jak w każdym motocyklu (chyba każdy coś takiego słyszał,...
Witam Panowie mam pytanie bardzo ważne , nie mogę sobie poradzić z uruchomieniem silnika na module ProgCDI. W mojej instalacji jest 6 pinów zajętych , natomiast w kostce progCDI jest też 6 pinów ale jeden jest "wolny" zasilanie progCDI jest bezpośrednio z akumulatora. Po podłaczeniu wszystkiego przy rozruchu pokazywane są obroty z jakimi silnik kręci...
Witam! Przejde odrazu do sedna sprawy bez długiego rozpisywania się: otóż chce zrobić układ elektroniczny spełniający założenia z tematu. Z tego co wiem można go zbudować na układzie ne555 niestety sam nie potrafie nic wymyśleć a ponoć nie jest to skomplikowany układ. Wejście ma zliczać sygnały od 2000/min do 3750/min a po przekroczeniu wartości (ta...
WERSJA R3.2 PLUS: + Dwie konfigurowalne mapy zapłonu: + Dwa limity obrotów, + Funkcja rev-limit-offset (zmienia dźwięk/strzały z wydechu na odcięciu), + Mapy i limity obrotów są wybierane z zewnętrznego przełącznika (np. na kierownicy lub przy przepustnicy). + Praca do 19.900 RPM + Udoskonalony software oraz hardware. WERSJA R3.2 STANDARD : + Jedna...
odcięcie zapłonu obroty odcięcie zapłonu obroty odcięcie
jaeger licznik peugeot usterki płyta gazowa octavia gruszka
komponent czujnika ruchu naprawa baterii dewalt
Zepsuta matryca w telewizorze na gwarancji - prawa konsumenta Schemat ideowy wzmacniacza Mivoc SW 1000 A-II