Dobrze,to prosze przediagnozować ten pojazd minimum op comem.AC moze przekłamywać na oplu co chodzi o odczyt błędów.
https://obrazki.elektroda.pl/9860237500_... https://obrazki.elektroda.pl/3697809000_...
Typowe objawy usterki egru w tym silniku. Uszkodzony może być zawór EGR lub nieszczelność w podciśnieniach ewentualnie zawór sterujący egrem. Średnio ogarnięty mechanik powinien to zrobić bez problemu. Ale mogą cię naciągać na inne rzeczy więc uważaj. Najlepiej jak by zrobili ci dobrą diagnostykę (nie odczyt błędów).
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
jak już udało się tym "techem" połączyć to wykorzystać go do czegoś więcej niż odczyt błędów
Nie realne.
To ja to widzę tak, że diagnozujesz go, robisz test elementów wykonawczych, rzucasz okiem w parametry i w 15 min wiesz gdzie wsadzić ręce. Tak z ciekawości, coś oprócz Tech-a to zrobi? Oczywiście nie chodzi mi tylko o odczyt błędów.
Błędy sterownika silnika da się w Astrze G odczytać przez ELM327, do tego soft Gendan VauxCheck (jedyne 30 GBP). Ale tylko odczyt błędów... a to żadna diagnostyka. Opel Scanner zdecydowanie wart jest swojej ceny. Poniżej 100zł nie ma nic czym warto by sobie zawracać głowę.
Witam Mam następujący problem z samochodem opel astra II 1200cm3 48kW 98r. Auto często gaśnie. Gaśnie zwykle przy hamowaniu, np przed rondem lub sygnalizacją. Jeśli auto już zgaśnie występują problemy z ponownym jego zapaleniem. Dopiero po około 20-30 minutach auto zapala. Ostatnio też po około 20 minutach jazdy i wyłączeniu silnika przed przejazdem...
200 tyś to naprawde bardzo wysokie obroty,a tak poważnie to sprawdż podciśnienia lub linkę od gazu czy przepustnica się zamyka.,ewentualny odczyt błędów mógłby pomóc.,
To przecież sam sobie odpowiedziałeś, że ma błąd czujnika temp. 0115 Czujnik temperatury silnika i temu włącza wentylator. Zrób porządną diagnostykę, czy ECU w widzi dane z czujników, czy jest w stanie wysterować elementy wykonawcze, a nie tylko odczyt błędów.
Diagnostyka to nie tylko odczyt błędów. Tutaj diagnostyka jedynie może pomóc, nic innego.
To następnym razem jak go zobaczysz powiedz żeby zmienił specjalizację, na handlarza np by się nadawał. No chyba że pojechałeś do niego na odczyt błędów a nie diagnozę.
Każdy , nawet największy cymbał sprawdza czy : -jest iskra -słychac klikanie wtryskiwaczy -słychac pompę -kręci się właek rozrządu -jak jest iskra, to co się stanie jak siurnie do kolektora trochę benzyny A ty jak ostatni zafajtany lamer zacżałeś od odczytu kodu błędów.
Tak, wykonaj diagnostykę i przekonasz się. Diagnostyka TECH2, to nie tylko odczyt i kasowanie błędów.
Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
nagrałem filmik w całości i proszę o rozszyfrowanie błędów.
Witam. Tutaj coś można kupić. http://www.diagnostik.pl/interfejsy_diag... Lub podjechać do diagnosty i odczyta błędy.
Tak jak kolega napisał podpięcie pod komputer i odczyt błędów, obstawiał czujnik w kole ale to potwierdzi odczyt na kompie.
W tym silniku nie ma pompy wbaku lub poza - to pompa wtryskowa 'ciągnie' paliwo z baku. Dlaczego nie odpala, to niestety może być wszystko, od uszkodzonej pompy wtryskowej, brak jej napędu (pasek rozrządu) po coś elektrycznego - immo lub czujnik wału, czujnik ciśnienia na listwie. Trzeba podłączyć pod komputer, szybki odczyt błędów i parametrów i będzie...
Witam Ostatnio w mojej astrze II 1200cm3 48kW 98r pojawiły się problemy z zapalaniem. Postanowiłem odczytać kody błędów. Postępuję z informacjami zawartej na tej stronie http://astra.autokacik.pl/, jednak po zwarciu pinów i włączeniu zapłonu nic się nie dzieje. Lampka check się świeci cały czas, nie zależnie czy piny są zwarte czy nie. Czy można byłoby...
witam Czy komputer który jest w samochodzie zapisuje każdorazowe podłączenie jakiegoś skanera do odczyty błędów ? np zwykłego lm317
Wyszukiwarka się kłanie. Problem odczytu kodów błędów w oplach był wielokrotnie poruszany
Najpierw jeśli błędy były kasowane(przez odpięcie klem a podobno były) to teraz jeszcze raz odczyt błędów.Dowiemy się czy wszystkie są świeże. Co do czujnika prędkości pojazdu to jeśli prędkościomierz działa Ci płynnie to linkę bym sobie na razie przynajmniej darował.Tocząc się do 50km/h przytrzymaj oba przyciski na zegarku i powinnien Ci pokazać TID...
I nie wiem czy w Astrze 2 można zwierać te piny Który rok auta? Jak nie zrobisz diagnostyki (przynajmniej odczytu błędów) to lepiej nic nie rób
Odczyt błędów i podgląd parametrów ci pomoże.
Nie, za mało informacji. Ja kiedyś miałem taki przypadek jak opisujesz u siebie. Na kompie pokazał błąd P0335. Wymiana czujnika położenia wału korbowego rozwiązała problem. Ale nie sugeruj się tym. Bez odczytu błędów to wróżenie z fusów.
Skoro zapala Ci się lampka,silnik wchodzi w tryb awaryjny-odczyt kodów błędów,a póżniej naprawa.
Witam, chciałem odczytać kod błędu kontrolki check engine w Astra F 96r, 1.4 16V , mont. niemcy. Nie mogę zrobić odczytu zworką gdyż w gnieździe nie ma pinu B. Złącze diagnostyczne 10-pinowe. http://www.astra.auto.pl/images/stories/... Jaki jest inny sposób na wywołanie odczytu błędów? Czytałem, że w Astra II można wykonać hamulcem, gazem...
Obawiam się jednak, że sterownik jest nie sprawny, ale póki co poprosze odczyty MAF, TCS oraz sygnatury zapisanych błędów.
Jakaś diagnostyka była? Odczyt błędów? Pomiar parametrów w momencie wystąpienia usterki?
Niestety kolega ma rację to nie hamulce. Udaj się do konkretnego mechanika od automatycznych skrzyń biegów. To wskazuje na mechaniczną usterkę skrzyni, lub padnięte sprzęgło hydrokinetyczne, ale to tylko domysły. Bez fachowej diagnostyki nic się nie dowiesz. Przynajmniej jakiś odczyt błędów ze sterownika skrzyni.
Wszystko robisz ok, tylko nie każda Astra da się tak podejść... Moja też nie chciała powiedzieć co jej dolega (jak typowa kobieta ;) ). Podjedź pod komputer to ci zdiagnozują... Innej metody niestety nie ma.
Pompę masz w zbiorniku , sprawdź czy jest zasilanie , bo może padła . Co do odczytu błędów to na pewno nie zaszkodzi .
Jak napięcie w instalacji się obniża (brak ładowania) to wspomaganie się wyłącza. W Puncie z tym samym silnikiem miałem problem z klapą gaszącą (blokowała się w pozycji zamkniętej, ale nie całkiem). Silnik pracował na wolnych obrotach (czasem za niskich), ale ruszyć z miejsca się nie dało. Usterkę widać było na odczytach MAF/MAP. Błędów nie było.
Witam. W skrzynce bezpieczników masz złącze diagnostyczne. W bardzo prosty sposób możesz samemu zczytać kody błędów silnika jeśli zapala się "check" Podam Ci link jak zczytać kody. http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Jeśli kod będzie dotyczył sondy lambda to przeważnie ma zły odczyt jak jeździsz na gazie, no chyba, że błąd dotyczy tylko sondy....
jak zapali się kontrolka auto traci moc, nie przyspiesza, maksymalna prędkość to 80km/h i wzrasta spalanie Zapewne auto wchodzi w "tryb awaryjny", podstawa to odczytanie błędów - bez tego się nie obejdzie. Koszt odczytu powinien być nie duży, 30-60zł to norma choć zdarza się i 100zł (ewentualnie popytaj znajomych bo wiele osób ma dziś interfejs OBDII,...
auto było podłączone pod jakiś diagnoskop czy odczyt za pomocą "druttestera"
W astrze 1 jeżeli migała cały czas był problem z immo(najczęściej klient gubił pestki), ale warto podjechać na komputer i odczytać błędy. ... to jest astra II, i nie jest to problem z immobilizerem bo silnik da się uruchomić, a samochodem nawet pojechać. Podoczas normalnego uruchamiania "check" gaśnie normalnie jak wszystkie inne kontrolki. Chodzi...
Najpierw się nauczyć, potem kupować - to jest właściwa kolejność ;) Najprostszy wariant to ELM327 + VauxCheck - ale to tylko odczyt i kasowanie kodów błędów.
Że pytający się nie zna, to nic takiego, ale podpowiedzi należałoby podawać że tak się wyrażę normalne Oddaj do naprawy do polecanego u siebie zakładu, żadne odczyty błędów "gazem" nie zastąpią sprzętu dedykowanego, żadne
Tam wielkiej techniki nie ma,dwa plusy i masa do odpalenia radia.Oczywiście kostka do wyświetlacza.Opis kostki masz tu http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj... Jeśli zablokowali na amen to odczyt procesora i poprawienie licznika błędów.
no ale bez odczytu kodów błędów i parametrów bierzących się chyba nie obejdzie....
Witam Mam nie mały problem z moją Astra silnik 1.6i c16nz Mianowicie wymieniałem ostatnio Amorki i Sprzęgło i co się dzieje. A więc po zmontowaniu wszystkiego ustawieniu zapłonu . Mam pytanie co do regulacji zapłonu ,czy jest konieczna regulacja po wymianie amortyzatorów i sprzęgła bo tego nie rozumiem,a swoją drogą to myślę,że coś ci się przypadkowo...
Czujnik zmienia temperaturę . Zawyża temperaturę o parę stopni np. jest 4 stopnie czujnik pokazuje 7 - 8 stopni. Już nie wiem czy ja jestem przewrażliwiony czy co? ECU widzi taka sama temperaturę jak czujnik - podejrzewam ze odczyty bierze z tego czujnika. Zero błędów.
Zajrzyj do miski olejowej czy smok nie jest zapchany,a z odczytem błędów daj sobie spokój bo i tak nic nie odczytasz.
Primo odczyt błędów, wtedy nikt nie będzie musiał wróżyć z fusów (ja piję rozpuszczalną) secundo sprawdziłeś zasilanie przepływki ?
http://www.vectraklub.pl/porady/20-wywol... tu je znajdziesz
Pierwsze świece i układ zapłonowy. Dwa check się świeci przed odpaleniem ,a nawet jak nie to tester i odczyt błędów. Trzy pomiar kompresji i sprawdzenie szczelności dolotu (czy przepustnica nie jest zasiniona) oraz wydechu przed sondami.
Odczyt błędów i będzie można gdybać co dalej. Te hybrydowe ECU lubią padać ale zazwyczaj idzie je bez większych problemów naprawić.
Hello !! Potwierdzam poprawność paczki "uniscan_final_165" udało mi sie nawiązać połączenie (odczyt błędów i parametrów) z dwoma samochodami : - Opel Astra G 1998 1,6 SZR - Renault Megane 1996 1,6 Z stąd moje pytanie do czego wykorzystywany jest speed adapter skoro można i bez niego połączyć sie z Renówką ?? Pozdrawiam !!
Drewienka nie wyrzucaj, może się później przydać np. jako namiastka stetoskopu albo na podpałkę.:D Opel sam się przyznaje, że jest problem z ECT w tych silnikach. Zaleca także wymianę świec. Co tech pokazał to my nie wiemy, prawdopodobnie zaczęło się i skończyło na odczycie błędów.
Może zaślepienie EGRa pomoże Kawałek blaszki od coli i godzina roboty Odczyty błędów są ważne ale czasem ich wskazania są zaskakująco różne od faktycznego powodu problemu.
zane kody błędów, no nie będzie błędu "ten silnik źle pracuje bo....." a tylko i wyłacznie odczyt parametrów w czasie występowania usterki.
Nie ma takiego błędu i komputer nie pokaże że przepustnica jest do wymiany - to tylko interpretacja diagnosty. Przepustnica może być dobra zaś np. uszkodzony jest przewód między ECU a przepustnicą. Odczyt błędów, sprawdzenie wartości w blokach pomiarowych, sprawdzenie instalacji. Można też pomierzyć miernikiem przepustnicę.
Akurat program do Koltec wymagany do kalibracji i odczytu błędów jest trochę drogi dwa instalacja koltec to raczej egzotyka na polskim rynku. Jak chcesz tym trochę pojeździć to rozważyłbym zmianę na coś normalnego KME ,AC STAG itp. Bo raczej ciężko będzie znaleźć kogo kto podejmie się naprawy.
Na pewno trzeba połączyć z silnikiem , masz kilka opcji do wyboru np kasowanie błędów ,odczyt parametrów , test elementów wykonawczych i jeszcze kilka innych ,trochę zacięcia a na pewno znajdziesz :?: :D
Tworzycie mity. Immobiliser , odczyt kodów błędów, i wszystko jasne. W sterowniku silnika nie ma co czytać, będzie jeden błąd: immobiliser- problemy. Przy okazji parametry, ilość kluczy i TP klucza- rozpoznany bądź nie,.
Witam Najlepiej bedzie jak odczytasz kody błędów. Sposób dokonania tego masz na stronie http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... . Mozesz ja jeszcze sprawdzić miernikiem cyfrowym. Powinna mieć mieć wskazania w zakresie 0.2~1V. Pozdrawiam
Czyli masz awarię skrzyni. A tak na serio to podłączenie pod komputer i odczyt błędów bo skoro zapalają się kontrolki to sterownik bądź sterowniki wykryły jakiś problem który zawęzi krąg poszukiwań.
myślę ,że kolejne odczyty błędów,testów i wizyt u specjalistów bez wymiany uszkodzonych elementów nie pomogą twojemu autku ,zwiększy tylko twoje koszty ,a problem i tak pozostanie .
Sprawdź elektrozawór siłownika turbiny, możesz go podmienić na próbę z zaworem EGR. Był tylko odczyt błędów, najlepiej przejedź się z komputerem w trybie pomiaru parametrów Porównaj ciśnienie doładowania ze współczynnikiem wypełnienia elektrozaworu
Witam, mam problem ze swoją Astrą, po przekręceniu kluczyka zaczyna migać kontrolka od skrzyni. Tester diagnostyczny nic nie wykazał, żadnych błędów. Po zwarciu pinów A i C kontrolka wykazała początek odczytu, czyli 12 i potem 75. Wie ktoś może co to za błąd?
Witam problem dotyczy Opla Astry G 2004 1.6 16V 103 KM silnik Z16XEP , zapaliła się kontrolka check egine , podpięcie do komputera wykazało następujące błędy; P0300 -Wykryte wielokrotne wypadanie zaplonow w cylindrach. P0301- wykryte wypadanie zaplonu pierwszego cylindra OPEL TECH2 Pierwsza rzecz jaką zrobiłem wymiana świec na nowe ....nic nie pomogło...
Witam, No właśnie odczyt błędów z komputera nic nie pokazuje. Jest tylko sygnał 13 rozpoczynający diagnozę i nic poza tym. 13 to już kod błędu. Zacznij od tego.
czy uklad pinow w corsieB 1.0 12V eco jest taki sam jak w astrze? Jak sprawdzic kody nie majac zadnego kompa?
auto było sprawdzane w serwisie po pierwszej awarii i pokazało tylko błędy immo które zostały skasowane, dzisiaj podłączyłem się swoim kompem i program ScanMaster ELM nie pokazuje żadnych błędów (domyślam się, że to nie jest najlepszy sposób odczytu błędów i lepiej podjechać do mechanika). Napisałem post w nadziei, że może ktoś miał podobny przypadek...
Czy poza odczytaniem błędów zapamiętanych przez sterownik silnika , pokusiłeś się o sprawdzenie czasu reakcji sondy uboga/bogata mieszanka? Odczyt i porównanie parametrów rzeczywistych sporo rozjaśnia sprawę ..
Było kilka podejrzeń co to może być, w związku z tym została wymieniona (...) Czy wykonano diagnostykę ? Jakie błędy? Jakiś odczyt parametrów bieżących ? Gaśnie na benzynie / gazie ? Uzupełnij te informacje o występującej usterce. Wykonano diagnostykę, nie pokazuje błędów, gaśnie i na benzynie i na gazie
żadnych być nie może, przyczyn może być kilka, nie obędzie się bez odczytu błędów. Pewnie będzie jakiś krytyczny wyjątek, w ciemno możesz sprawdzić przepływomierz, czujnik czasu/ilości wtrysku itp, ale wg mnie to szkoda roboty..
Widzę że kolega nowy na forum. Więc przypomnę zasady zachowania: -Jeżeli już rejestrujemy się na forum, wypadało by przeczytać regulamin, bo OBOWIĄZUJE on nas po DOBROWOLNEJ rejestracji. -Wypadało by przywitać się, napisanie głupiego " witam wszystkich" nie jest trudne... -Każde forum posiada tzw. wyszukiwarkę - można przejrzeć forum pod kątem swojego...
Kontrolka "check engine" oznacza niesprawnośc w układzie sterowania silnikiem. Musisz pojechać do najbliższego warsztatu dysponującego odpowiednim sprzętem pozwalającym na odczytanie błędów w twoim aucie, oraz wiedzą do interpretacji tego odczytu. "Diagnostyka" na włąsną rękę bez znajomości zasad działania diagnozowanego układu skutkuje masą bzdurnych...
Opel astra F 1.4 8V 60KM 1996 rok Podczas jazdy gdy wyrzucę na luz (auto dalej jedzie/toczy sie) falują obroty 1000-1500 mniej wiecej Auto uspokaja się dopiero w momencie wyhamowania pojazdu do zera. Stabilizuje się na +/-1500 obrotów na 2-3 sekundy poczym spada na normalne obroty. Na postoju sie to nie powtarza, dopiero kiedy się przejadę znowu mu...
Czyli silnik x16szr, ten lepszy. Próbowałeś metodę odczytu błędu gaz-hamulec?
JUŻ WIEM O CO BIEGA W DYSKUSJI! Jeden o gruszce, drugi o pietruszce... Teraz mój przykład: Jeśli list z Katowic do Gdańska "idzie" 1 dzień (trasa Katowice - Gdańsk dla pociągu = 8 godzin), to czy z jednej ulicy w Katowicach na sąsiednią będzie szedł 10 minut? NIE! Wynika to z tego, że oprócz samej drogi listu owy list bierze udział w kilku INNYCH PROCESACH....
Nadmienię, że autem cały czas jeżdżę... po mieście jest znośnie, ale trasa to masakra. Spalanie na poziomie 5-6L i nie kopci ponad normę diesla ( jak dam w pedał to troszkę). a no i to dti 75km a nie cdti 80km. Dodano po 5 Nie mam możliwości sprawdzenia/ podglądu danych w pomiarach rzeczywistych. To bardzo niedobrze, bo bez tego ani rusz. A tak w ogóle...
Odczyt błędów ze sterownika na podstawie których będziesz mógł podjąć jakieś kroki w kierunku lokalizacji uszkodzenia możesz to zrobić Techem lub Opcomem albo podjedz do elektronika a może wystarczy wykasować błędy
Tam było o tyle dziwnie że prędkość na zegary abs pobierał z lewego przedniego koła. I odczyt był z takiego magnetycznego pieścienia umieszczonego na pieście. Tu jest taka zwykła zębatka na pół-osi z 2 przewodami. Moduł abs prędkość widzi pytanie jak to jest dalej przesyłane, bo licznik już nie "widzi". Sprawdzę jeszcze jutro czy ECU widzi prędkość...
Aby ustawić zapłon musisz zewrzeć piny a i b w złączu jak do odczytu kodów błędów w oplu mało to zmienia ale zmienia natomiast w GM ameryka dosyć dużo. A ty najpierw naucz się ustawiać zapłon lub sprawdź zanim napiszesz głupią odpowiedź.
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Przypadkowo nic się nie dzieje, nie każda usterka powoduje zaświecenie się tej kontrolki na stałe. Kiedy się świeci - sterownik pracuje w trybie awaryjnym, a wchodzi w niego bo odczyt z któregoś z czujników nie mieścił się w przyjętych granicach (w niektórych przypadkach komputer może zacząć ignorować odczyty z tego czujnika). Nie koniecznie oznacza...
Witam :) Poszukuje jakiegos opisu pinow zlacza DLC tzn. co trzeba zrobic zeby mozna odczytac kody bledow. Najlepiej jakby ktos mogl opisac co oznaczaja poszczegolne piny w zlaczu i czy mozna jakos garazowym sposobem wyciagnac kody bledow. Moze byc jakis schemat urzadzenia albo kabla do kompa i jakiegos oprogramowania. Bede bardzo wdzieczny za pomoc...
ABS: połączenie pinów A i K w złączu diagnostycznym 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu 17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu 18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie...
Dalej będę się czepiał ciśnienia w kolektorze ssącym, 27 to za mało dlatego czasy otwarcia wtryskiwaczy są tak małei i CO niskie, pojazd nie dostaje paliwa. Sonda odpada bo ją podmieniałeś, tak więc może przepustnica daje Ci złe odczytu, albo sama instalacja jest wadliwa( zły kontakt). Sprawdź masy od kompa ( potrafiły się luzować) nie pokaże wtedy...
Witam wszystkich właścicieli opli! Mam pytanko odnośnie silnika Z16SE tzn.od jakiegoś czasu słyszę w momencie zgaszenia auta(wyłączania zapłonu)dziwny dżwięk jakby jakieś zębatki przeskakiwały bądz o siebie tarły (takie pierdzenie bo nie wiem jak to inaczej nazwać).Trwa to około 2-3 sekundy i koniec tzw.CISZA.Mam z tego co wiem przepustnicę elektroniczną...
Tam jest silnik 1.0 na jednopunktowym wtrysku eco tec. Swieci się cały czas kontrolka silnika a w momencie jazdy jak nacisnie się mocniej na pedal gazu to wtedy spada moc silnika( tak go jakoś dławi) da się tam sprawdzić kod błędu przez zwarzie styków w gnieździe diagnostycznym, a i gdzie jest to gniazdo i które zewrzeć. Ma ktoś kody błedów?? Tutaj...
Kolego, widzę, że się nie dogadamy. Brak błędów, to już pewna wskazówka. Problemy z połączeniem ze sterownikiem silnika lub brak odczytu danych rzeczywistych, też daje wskazówkę co do dalszego poszukiwania usterki. Jeśli dostępne są w/w parametry, będzie widać na co "chore" jest auto. Błyskanie kontrolki przy metodzie "gaz-hamulec" przyjmowane jest...
Na podstawie tych błędów ciężko określić przyczynę dołka tego typu odczyt często wprowadza w błąd trzeba go poczytać dedykowanym sprzętem i sprawa się rozjaśni za taka przypadłość w aucie odpowiada wiele urządzeń często nieszczelność w układzie ssącym.Podziwiam za zacięcie techniczne.
Odświeżę temacik. OP-com podpięty, łączy się z ECU ale nie działa opcja "measuring blocks" czyli podgląd parametrów. Działa natomiast odczyt błędów. Jak już wcześniej wspomniałem łączę się poprzez przejściówkę. Dodam że OP-COM w połączeniu z Omega bfl 2.2 działa znakomicie. Ktoś może ma jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?
Witam Mam problem z Astrą F silnik 1,6 16V Dużo pali ok 10-11l/100km, jak się zagrzeje i jest gorąco na zewnątrz często nie ma mocy przy niższych obrotach. Jak się włączy klimę, to to ciężko nieraz ruszyć. Świece wymienione, przewody ok, termostat ok, brak błędów. Zrobiłem zdjęcia z programu diagnostycznego. Może ktoś ma większe doświadczenie z interpretacją....
Przede wszystkim, z którego roku jest auto i jakie ma gniazdo diagnostyczne 10 czy 16 pinów. Jeśli 10 pinów to na 99% można odczytać kody obserwując lampkę na desce rozdzielczej, mostkując w gnieździe styki A i B. Jeśli 16 pinów to spróbuj zmostkować pin 4 i 6. Jeśli lampka mruga to masz szczęście, jeśli nie to musisz użyć testera do odczytu błędów.:cry:...
Powiedz to sprzęgło jest z tyłu kompresora bo przewody idą do tylnej części kompresora. Sprawdzałem na krótko i nie słychac żadnego stuknięcia spowodowanego załączeniem sprzęgła i w op comie nie widac aby się zmieniło ciśnienie' Dziś znowu zabrałem się za klimę i ustawiłem tak jak kolega mówił ze sprzęgłem klimatyzację i załączył mi sie wentylator na...
Niestety nie mam innego byłem u mechanika odczyty pokrywają się z tymi na zdjęciach. Wiem że z kosmosu ale co to powoduje ten brak katalizatora czy coś innego ba benzynie też szarpie byłem u gazownika z gazem wszystko ok. Dodano po 2 Dodam więcej błędów nie ma po za tą bogatą mieszanką. Dodano po 2 Nikt nie spotkał takiego przypadku? czy może to powodować...
Niech mechanik zmostkuje wyjście sondy i wtedy zobaczy odczyt. Będzie wiadomo czy instalacja, czy sondę załatwiłeś na myjni. Jak nie będzie wiedział które kolory to jedź do innego. Ten mechanik widać od razu jest nastawiony na wyłącznie kasowanie błędów za 50PLN.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Kolego, oprócz dyletanckiego wyświetlenia kodów błędów każdy tester oferuje też odczyt parametrów zmierzonych, w Techu (bo pewnie tym to sprawdzasz) zwie się to lista danych. Tam się można dużo, a w zasadzie wszystkiego dowiedzieć. Temat zamykam.
Witam,i długo się nie nacieszyłem, wczoraj jak chciałem odpalić auto łapało i gasło- widzę rezerwa świeci więc go odpaliłem na gazie,i po przejechaniu 500m zapaliła się kontrolka serwisu,po czym auto zgasło. Zatankowałem paliwo- i niestety samochód dalej nie pali ani na benzynie ani na gazie,dodam że nie słyszę pompy paliwa.Po odczytaniu błędów OP-COM...
To o niczym nie świadczy. Wpływ lewego powietrza w stosunku do odczytów przepływki, nie musi być słyszalny. Często diagnoza z kompem zajmuje kilka godzin. Zły odczyt powietrza zasysanego objawia się; Symptomy usterki: - Dziura przy przyspieszaniu. - Przerwa zapłonu przy przyspieszaniu - Praca skokowa silnika na biegu jałowym - Silnik przerywa przy stałej...
tyle też wiem, niestety nie odnotowuje błędów, ale na odczyt parametrów pewnie pojade, jest to prosty silnik, jest skończona liczba elementów, typowe auto, moze jest typowa usterka, naprawiam maszyny nie auta wiec pytam o rady, chcę to wymienic samemu
Witam ponownie Byłem u kolegi który ma fabryczny jakiś czytnik do odczytu kodów (sorki ale nawet nie zapytałem jakie to cudo jest) i powiedział mi że są tylko błędy związane z klimatyzacją której oczywiście nie ma. Raczej nie sądzę aby sobie z tym poradził używa tego chyba tylko do czytania błędów.Żadna lampka się świeci. Jechać z tym do ASO Opla ?...
astra odczyt błędów odczyt kodów błędów astra volvo odczyt błędów
wylać wodę zmywarki czujnik indukcyjny sterownik profil brama przesuwna
pompa spustowa zmywarki buczy pompa spustowa zmywarki buczy
Lampa w Ampeg 115: Jakie modele i typy? Zabezpieczenia płytkowe we wzmacniaczu Unitra WS432: funkcje i wpływ na dźwięk