Jestem poczatkujacym elektronikiem Tyle wiedzy wystarczy na zakup i podłączenie. http://www.selbit.pl/ - tu tanie polskie nastawniki do traków i nie tylko. Sam odczyt można zrealizować przez licznik impulsów zliczający w górę i w dół plus enkoder dobrany do skoku śruby. Np. skok 6mm, 60 impulsów/obrót daje 6/60=0.1mm rozdzielczości odczytu. Lub enkoder...
Jeżeli pompa była demontowana do naprawy, to rozrząd również. Jeśli tak było możliwe że jest źle ustawiony. Co do wartości dawki to w serwisówce są podane widełki. Jaki masz odczyt napięcia z nastawnika na wolnych obrotach - odczyt w bloku1 poz bodajże 2?
Jest tam też potencjometr, który jest czujnikiem pozycji nastawnika. Wbrew komentarzowi na jednym z filmików (M4K) potencjometr nie służy do regulacji czegokolwiek, on dostarcza informacji zwrotnej na temat położenia (kąta obrotu) nastawnika, który jest przestawiany siłownikiem elektromagnetycznym (solenoidem). Aaa no to teraz ma to sens. Czyli "napięcie...
Własnie wysłałem. 96 rok czyli poradnik bedzie pasował Masz to co ja w golfie czyli 1Z, AHU lub coś podobnego . Najwazniejsze aby spokojnie i dokladnie robić. Nałożysz prosto nastawnik, odczyty bedą okej, - to masz 100 % pewnosci że wszystko bedzie wporządku powodzenia :)
Zapytaj w tecnostarze, wszystko zależu od softu. Oferuje dużo, nie tylko odczyt\kasowanie ale i odczyt parametrów, test nastawników, można zaprogramowac klucze... Z innych funkcji to możesz w nim uruchomić oscyloskop.
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
Podałem paliwo z banki,efekt ten sam,odczyt błędów 0 i co nastawnik zblokował się???
Ustawione na 28 wtedy dmucha na 19 To co się czepiesz czujnika skoro z niego sa dobre odczyty? Po drugie jak nastawniki sterują klapą ciepło zimno? Jakie mają wysterowanie kątowe klap? Bo albo klapy się nie uchylają albo wymiennik do wymiany.
Nie znam tego silnika ale nie bardzo wyobrażam sobie dlaczego z powodu sondy silnik miałby wchodzić na wysokie obroty. Najczęściej winę za coś takiego ponosi awaria czujnika położenia przepustnicy/pedału przyspieszenia (i jest to tryb awaryjny na okoliczność braku lub niestabilnego odczytu tego parametru), nastawnik obrotów biegu jałowego (jeśli jest),...
panowie bez przesady co ma sąda do sterowania nastawnika obrotów.jesli strzela przy obciążeniu to może być sonda,ale nijak to się niema do nastawnika.Potrzebny odczyt błędów.
witam problem może wynikać ze złego ustawienia początku wtrysku lub ze złej pracy sterownika w pompie wtryskowej.Albo z błędnego odczytu temperatury silnika gdzie nastawnik w pompie ustawia za ubogie dawki i ma chęć zapalić ale nie zapala.Lub zużyciem się głowicy w pompie wtryskowej
w starszych nastawnikach sprzężenie zwrotne bylo zrealizowane na potencjometrze ,nastawnik wykonuje tysiące zwrotów i wycierają się linie oporowe dając złe odczyty dla komputera ,ratunek jest jeden zmienić trase szczotki w nastawniku po uprzednim jej ściągnięciu (jeśli nie masz ściągacza to lepiej nie dotykaj )po takim zabiegu problem ustępuje i jakiś...
Temat zamykam. Przepraszam, że po takim czasie. Pierwsze 2 piny to + - który otwiera/zamyka klapkę w zależności od biegunów. Reszta pinów to odczyt położenia klapki.
Panowie proszę o komentarze do odczytu Z pompy kapie aż miło - pokrywy nastawnika - nastawnika - i jeszcze gdzieś Na wolnych obrotach przerywana praca silnika ( szarpnięcia ) po uzyskaniu temp ok 80 stopni na biegu jałowym silnik pracuje prawidłowo
Tomku, skoro sterownik silnika nie wykazuje żadnych błędów (co jest trochę dla mnie niezrozumiałe) gdyż skoro zapala a następnie gaśnie to po pierwsze usterka może wskazywać na brak komunikacji z imoo, po drugie na zabrudzenie elektrozaworu N109, po trzecie na usterkę w przewodności prądowej przekaźnika zasilającego zestyk "30" ale o ile dwa pierwsze...
Robię kontroler gier do symulatora tramwaju na USB na bazie Arduino Leonardo (płytka zgodna z Arduino, choć zapewne nie oryginalna) z wykorzystaniem biblioteki [url=https://github.com/MHeironimus/Ardu... Joystick Library. Sterownik odczytuje zadaną pozycję nastawnika, hamowania i nawrotnika za pomocą transoptorów odbiciowych...
Witam. Po KAŻDYM odłączeniu jakiegokolwiek elementu pompy czy to nastawnik czy czujnik każdorazowo wyłączyć i włączyć zapłon. Na jednym przewodzie nastawnika jest stale napiecie na drugim PWM masy, które jest na starcie po wlaczaczeniu stacyjki przez 0,2 sekundy a później w momencie odczytu czujnika obrotów. Podczas testu po włączeniu zapłonu EDC sprawdza...
w pierwszych zdaniach serdecznie dziękuje za podjęcie tematu. co do impulsatora? sprawdzałem w sumie tak: Odpiołem wtyczkę od impulsatora i srodkowy pin impulsowo zwierałem do masy.. Wskazówka prędkościomierza powinna chociaż dygnąć.. Jak się okazało nie dyga...A co do nastawnika czy wyczyszczenie jego wiąże sie z dużymi kosztami i gdzie to mogę wykonąć...
To jest właśnie trochę dziwne, że po przekroczeniu magicznych 25 kg/h wartość zaczynają szaleć i spadać w okolice zera. Jednak te wartości mają odbicie w zachowaniu się samochodu podczas jazdy. Przy spadku wartości odczytu samochód zaczyna się dusić. Ponadto inne wartości odczytu z czujników i nastawników wyglądają prawiodłowo. Np. czujnik ciśnienia...
Nastawnik ma 18 pozycji łącznie, czyli tarcza takiego enkodera absolutnego musiałaby być 5-bitowa. Nie wiem czy nie będzie znowu problemu jakichś niepewnych odczytów w momencie zmiany wartości bitów, trzebaby też jakoś precyzyjnie rozróżnić moment załączenia styku, aby zmiana pozycji nie wypadała w połowie pomiędzy pozycjami. Może przez osobny transoptor?
Jeżeli to nastawnik to można też zregenerować ;) Ale kluczem odczyt błedów. W tym silniczku niestety tylko "narzędziowy" Edit: Ale w sumie racja, objawy raczej chyba nie nastawnikowe.
Odczyt błędów dużo by pomógł. Możliwe uszkodzenie czujnika TPS, czujnika w nastawniku przepustnicy lub instalacji od nich.
statyczny "książkowy" kąt wtrysku to 45-60 jednostek, jednakże większość forumowiczów, w celu polepszenia uruchamiania - zwłaszcza zimą - nie najmłodszych już naszych dieselków, poleca 65. "Skakanie" kąta może być spowodowane np. za słabo naciągniętym paskiem napędu pompy. Skoro mechanik mówi o zapieczonym nastawniku, to ma prawdopodobnie ku temu powody,...
Nastawniki Hella-Garrett to jednorazowe gówno — zębatka wykonana z grafitu, wycierająca się jak szczotki w elektronarzędziach i niewymienna. Nie może być luzu kątowego na dźwigni wychodzącej z nastawnika, inaczej cały układ napędowy (silnik), czyli 1/2 nastawnika do wymiany. Druga sprawa, że nastawnik z turbiną musi być skalibrowany na specjalnym...
Żaden VW TD nie miał elektrycznego nastawnika pompy. To co znalazłeś to pewnie stary nastawnik z TDI 1Z. Odczyt błędów VCDS - zero błędów - obroty pompy widzi . I tu już chyba zdyskwalifikowałeś wątek.
który do rozruchu potrzebuje nastawnika. A jako krótko zwarty to nie może pracować ?
Hello. Na początek: damy radę :) Uszczelka pod nastawnik VP37 to 1 460 206 305. Cechowanie czymkolwiek to właściwie nic nie daje. Musisz to ustawić "po" VAG-iem. Chodzi o dawkę startową na kanale 1: http://obrazki.elektroda.pl/6912268500_1... To pole wskazuje tak: - np. wartość 9 - mała dawka - np. wartość 3 - duża dawka Czyli dokładnie...
Tak się zastanawiam a jeśli problem jest po stronie alternatora (regulatora napięcia ) bo przy wszystkich możliwych odbiornikach obroty mocno spadają czasami przygasa a wszystkie odczyty komputera są na podstawie wielkości napięcia jeśli się nie mylę?
Błąd 17936 otwarty obwód nastawnika wałka rozrządu- przerwa. Sprawdź bezpieczniki czy całe. Przewody do nastawnika. Jak nie pomoże padł zawór nastawnika (N205). Objawy brak momentu w dolnym zakresie obrotów.
O ile go przesunąć i w którą stronę? Wiem że można to robić z podpiętym kompem, żeby sprawdzać aktualne odczyty, tylko jakie one powinny normalnie być. Dołączyłem kilka screenów w pierwszym poscie. Może ktoś je sprawdzić?
Auto jak w temacie ciężko dopala strasznie dymi na biało-niebiesko (dym bardzo gryzący aż łzawią oczy). Po porannym uruchomieniu lepiej od niego uciekać tak dymi, przez chwile kuleje później zaczyna równo chodzić ale dalej dymi. Ustawiony rozrząd, świece grzeją w kompie jedynie błąd 0550. Jest problem z diagnostyką jest tam stary typ nastawnika na potencjometrach....
Koledzy mam jeszcze takie pytanie: czy jest możliwość komputerowego przetestowania kondycji pompy a zwłaszcza nastawnika który sterowany jest tym tranzystorem? Czy np KTS-em da radę to zrobić? odczyt i kasowanie błedów tylko
Ad Jarek Problem z tym obiegiem był od początku, bo grzał się długo, a dodatkowo zimą potrafił nagrzewać się 20km trasy. Ponadto temperatura skakała. Wąż do chłodnicy robił się letni ba grubo przed punktem otwarcia termostatu. Mimo iż jak wspomniałem w pierwszym poście, termostat wymieniłem sprawny na sprawny. Wodę lałem bo jak co chwilę masz dolewać...
W vw 1.9 Tdi ni stosowano pomp wtryskowych VP. Stosowano Pompy wtryskowe VE z nastawnikiem dawki HDK. Czujnik temperatury paliwa znajduje się wewnątrz nastawnika. Najprostszą formą sprawdzenia działania czujnika jest odczyt wartości rzeczywistych docierających do sterownika silnika ( podłącz tester diagnostyczny i odczytaj w wartościach temperaturę...
Skoro silnik BBY to jest tam elektroniczna przepustnica, bez linki. Przy pedale przyspieszenia jest tylko potencjometr, sygnał z tego potencjometru idzie do ECU i ono steruje serwomechanizmem w przepustnicy otwierając ją lub zamykając o zadany kąt. Serwomechanizm to silnik prądu stałego z przekładnią i enkoderem, najczęściej potencjometrem, dającym...
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Mianowicie jest taki objaw że po dodaniu gazu i puszczeniu powyżej pewnej granicy sam silnik wchodzi na obroty troszkę wyższe niż pedał na to wskazuje- faluje przez 3 sek i następnie spadają obroty. Pedeał ma dobre odczyty , ale podmieniony i to samo sie dzieje. Obstawiam nastawnik w pompie która była z 8 razy ''sprawdzana''. Jest błąd czujnika tem...
FFR 1045 Stopień końcowy blokady drogi połączeniowej Priorytet: 5 Wskazanie podczas jazdy lub postoju; tylko wskazówka dot. błędu. Wskazanie błędu: Centralna lampka ostrzegawcza (H111) świeci na żółto w trakcie jazdy i postoju. Przyczyna błędu: Na wyjściu blokady drogi połączeniowej (stopień końcowy) bloku zaworów elektromagnetycznych (Y307) zostało...
Oprogramowanie Domoticz umożliwia integrację różnych systemów i urządzeń automatyki budynku, tworzenie paneli sterujących oraz algorytmów sterujących. Dzięki pełnej współpracy systemu eHouse z oprogramowaniem Domoticz można także integrować eHouse z innymi aplikacjami opartymi lub zintegrowanymi z tym oprogramowaniem. eHouse jest zintegrowanym system...
Witam. Golf tdi mk3 z 94 roku, znalazłem obcięty kabel na podszybiu przy kompie pin 49 idący do nastawnika, po podłączeniu go samochód nadal nie ma takiej mocy jak powinien. W komputerze brak błędów, wszystkie odczyty z vaga prawidłowe. Na przewodzie po odpaleniu napięcie około 10-11V, po zgaszeniu brak napięcia. Od czego jest ten przewód i jak to możłiwe...
Cytuje: Przed wykonaniem kalibracji nastawnika przepustnicy muszą być spełnione następujące warunki: silnik nie pracuje, w pamięci sterownika nie ma błędów (funkcja: [Odczyt kodów błędów]), napięcie zasilania w instalacji samochodu nie jest niższe niż 11V, wszystkie odbiorniki elektryczne wyłączone, przepustnica musi być w pozycji biegu jałowego, Bez...
Myślę, że chodzi Ci o: 1.Nastawnik czasowy 2 i 3.Programator elektroniczny Sądzę, że jeśli teraz poczytasz trochę to znajdziesz potrzebne Ci info w necie. Pozdrawiam.
dzieki procekkk. sprawa ma sie tak ze po odpieciu jest wartosc 425 mg. co ciekawsze po zmianie przeplywki na w pelni sprawna sprawa ma sie tak samo czyli przy podpietej 847 a przy odpietej 425 mg. fakt faktem ze ktos naprawil to auto odpinajac sygnal predkosci od sterownika zamiast naprawic nastawnik. i od tamtej pory zaczely sie cyrki z przeplywka...
Witam. VP-44 musi być idealnie odpowietrzona, inaczej nie gada, mam Vectrę 2.2dti od kilku lat i przerabiałem podobne tematy np. przy okazji wymiany filtra paliwa lub uszkodzenia uszczelniaczy wtrysków. Jeżeli kilku mechaników molestowało tą pompę na sucho to zatarty nastawnik dawki albo kąta wtrysku mógł uszkodzić kolejny sterownik i po ptokach, poza...
Witam.Tytuł może ogólnie powtarzany ,ale nie potrafię sprecyzować.Stąd mój temat. Silnik pali bez problemu.Jednak w różnych momentach po jakimś czasie,zaczyna się powtarzać taki scenariusz: przy stałym gazie ,czuć delkatne szarpnięcia 1,2 i za moment mam migającą lampkę świec.Kiedy zgaszę i zapalę to zapala tak jakbym to robił z gazem (chociaż go nie...
Mechanik stwierdził że walnięta jest przepustnica.Na pytanie dlaczego auto trzyma obroty na ciepłym silniku odpowiedział-"bo jest częściowo walnięta" Gdy czyściłem przepustnice nie zauważyłem jakichkolwiek usterek mechanicznych.Zajrzałem nawet do zespolonego z nią nastawnika a tam czyściutko jakby z fabryki wyszło.Wszystkie mechanizmy wyglądają ok....
co jest odpowiedzalne przy rozruchu za podniesienie obrotów w chwili odpalenia. odpowiedni sygnał z ECU do nastawnika pompy wtryskowej, w którym zawarta jest wielkość dawki rozruchowej ustalana na podstawie odczytów temp. paliwa itp. itd. z czujników umieszczonych w pompie wtryskowej, elektrozaworu N109 itd. aby stwierdzić co jest przyczyną niedomagania...
Czy ten silnik jest wyposażony w system C V V T to znaczy czy ma zmienne fazy rozrządu . bo jeśli tak to może być problemem hydrauliczny nastawnik korekty faz zamontowany na wałku rozrządu lub wadliwy zawór sterujący a co za tym idzie złe fazy rozrządu ,wadliwe spalanie ,odczyt z sondy lambda koryguje czasy wtrysku
W pierwszej kolejności poprawne ustawienie rozrządu. W tym silniku znak wału korbowego znajduje się na kole zamachowym widoczny przez oczko w skrzyni biegów, wałek rozrządu na blokadzie.a pompa wtryskowa blokowana przez najmniejszy otwór w kółku do otworu w korpusie, znak na kole pompy wtryskowej na godzinie pierwszej. Ustawianie rozrządu na dwa różne...
Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika bo to przyspieszy znalezienie usterki. Ja bym stawiał na lewe powietrze - np uszkodzona gumowa podstawa przepustnicy lub uszkodzony TPS - wytarte ścieżki w czujniku położenia przepustnicy. JAk 1,8 to pewnie typ ABS/AAM itp, sterownik Bosch mono motronic Przy LPG to z reguły standardowo - sterownik...
Adaptacja przepustnicy w ABS-ie ? vwgolf.pl tu sobie robicie czy jaja , co ? Do zadającego pytanie - czy auto posiada instalację gazową to raz , czy wskazania temperatury są prawidłowe ? czy po podłączeniu vaga odczyt temperatury cieczy chłodzącej jest prawidłowy ? Czy po odłączeniu akumulatora na 2-3 minuty problem na chwilę chociaż ustępuje ? Jeśli...
Ten silnik ma na zimnym 1400obr. Domyślam się że silnik jest zagazowany i być może rozjechały się mapy. Innym problemem może być czujnik położenia przepustnicy ale jedyne co możesz zrobić to sprawdzić i wyczyścić złączkę do niego. Nie odkręcaj go bo jest ustawiany z przepustnicą. Następnie czujnik jałowego biegu - jest zintegrowany w jednej obudowie...
Czy stan wysoki na tych wyprowadzeniach może być z takiego zakresu jak podałeś (0.2 - 1.0 s)? Stan wysoki na tych wyprowadzeniach ma się utrzymywać przez czas dobrany doświadczalnie po stworzeniu całego układu. Lecz będzie on wybrany z przedziału 200ms-1s. Prąd cewek elektromagnesu ma być dobrany tak by magnesy zawsze działały z pełną, możliwą do uzyskania...
Witam Z tego co napisałeś w pierwszym poście wnioskuję że w Twoim aucie jest silnik N42B18. Jeżeli taki się tam znajduje, sądząc po opisanych usterkach, to masz problem z elektrycznym nastawnikiem faz rozrządu oraz powiązanymi z nim elementami.(dołączam rysunek obrazujący owo urządzenie) https://obrazki.elektroda.pl/4544311600_... Generalnie...
Wartość z przepływki ma dobrą. Dla biegu jałowego? Wg danych producenta owszem. Podczas jazdy odnoszę wrażenie ze nie dziala ona dobrze - przynamniej jak porównuje z innymi autami które mam, tylko w tym przypadku nie wiem na ile wskazania przepływomierza są zależne od tego co jest przyczyna problemów z autem. Moje pytanie jest takie, czy jeżeli przyczyną...
Rozumiem, że cały system wtryskowy z wtryskiwaczami, pompą wysokiego ciśnienia (pwc), czujnikami, nastawnikami, turbosprężarką, itp. zostały przełożone na nowy słupek? Jeżeli zatem usterka "przeniosła się" identycznie z poprzedniej jednostki napędowej, oznacza, iż mechanicy przetransportowali wszystkie swoje błędy i wypaczenia na nowy silnik. Mało tego,...
Witam Od dłuższego czasu zmagam się z problemem Mercedesa W221 320 CDI 2006 rok. Samochód zakupiony w trybie awaryjnym z zapchanym DPF. Po wyczyszczeniu DPF auto odzyskało mocy. Urodził się natomiast kolejny problem. Podczas delikatnego przyśpieszania lub utrzymania stałej prędkości w okolicach 1500 obrotów auto szarpie , a przy wciśnięciu gazu powiedzmy...
i mowisz o ponownym nastawianiu dawki, to nastawianie w jakim przypadku trzeba robic, po juz samym odpieciu nastawnika czy po czyszczeniu. Odczytujesz parametry przed zdemontowaniem nastawnika i później po czyszczeniu, przy montowaniu ustawiasz takie same.
Witam. Po odczycie z komputera: Błąd P0014 : Nastawnik wałka rozrządu, po stronie wydechowej/prawa strona/z tyłu, rząd cylindrów 1- za wczesne przestawienie/ usterka w działaniu. Podejrzewam, że nadal rozrząd jest źle ustawiony, bo z tego błędu wynika że wałek rozrządu od strony wydechu jest za wczesny. Wnioskuję tym, że być może nie dopilnowano naciąg...
Jak pojawia się kontrolka EPC, to prawdopodobnie błąd będzie powiązany z nastawnikiem turbiny. Przerabiałem podobny temat. Ale jak wyżej, bez diagnozy to takie wróżenie. Napisał, że kontrola trakcji, a co ma kontrola trakcji do turbiny? Szukaj w ABS, ale nie tylko odczyt błędów, bo pewnie to nic nie da. Trzeba podpiąć komputer i zrobić wykres z czujników...
W tych sterownikach z pompa immo jest glownie zapisane w mapie silnika. W eepromie wszelkie zmiany nie dadza wiele, przy probie rozruchu silinka i tak mapa nadpisze swoje. Krotko mowiac albo zakodowanie wszystkiego rozwiaze problem, albo wylaczenie immo w mapie silnika. Nastawnik dawki musi sie komunikowac ze sterownikiem silnika. Jesli nie ma z nim...
Co to jest "c200"????? Może byś się jednak kolego trochę wysilił - twoja c200 nie jest jedyna na drodze: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B... Tobie nawet się nie chciało rocznika podać... Pomijam fakt, że niektóre z tych modeli mogą przy tym samym oznaczeniu "200" mieć różne silniki - jak na przykład model 203 (początkowo był z silnikiem...
A czym różnią się pompy wtryskowe V37 90 a 110 koni ?? z całą pewnością nie różnią się nastawnikiem (chyba, że ktoś zaraz wspomni o nastawniku potencjometrycznym z Audi 80 B4), różnić się mogą jedynie wtyczką od nastawnika (może być 8 lub 10 pinowa lub okrągła - od Audi) poza tym, sposobem regulacji kąta wtrysku (w silnikach 1Z, AHU, ALE, AFN, AVG...
Jakimś cudem połączyłem się ze sterownikiem i był 1 błąd "sygnał prędkości jazdy" bez numeru kodu usterki. Co do nastawnika to: PINY 1 i 2 to silniczek i jest ok bo jest 5Ohm; PINY 3 i 4 to zestyk biegu jałowego; Niestety odczyt parametrów był "na szybko" bo nie było czasu, jutro dokonam dokładnie podglądu testerem. Dodano po 1 Podłącz baterie 9V pod...
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem wtedy kąt wtrysku i był ustawiony poprawnie. - Za ok...
do poprawnego ustawienia dawki paliwa w nastawniku HDK należy zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny! Bez tego nie ma możliwości ustawienia dawki na "słuch" czy na wyczucie.. Samo dokręcenie śrub mocujących nastawnik w pompie zmienia dawkę, nie mówiąc już o zmianie jego położenia o 0.1mm.. Poprawna dawka mieści się w granicach 3,5 mg, przy zdrowej...
Błąd czujnika wału jest standardowo gdy silnik się nie kręci ;) Jeżeli jest błąd czujnika prędkości to będą problemy z obrotami przy jeździe luzem. 1. Czy jak się pojeździ z 20 km na benzynie to czy mu się poprawia na benzynie ? Jeżeli tak to emulacja sondy przy pracy na gazie niedobra, ustawić tak jak napisałem. 2. Jeżeli na (poprzejechaniu jakiegoś...
Sprzęgło jest do regeneracji, cena około 700 zł. No nie wiem, tu nie pomogło: https://audiklub.org/viewtopic.php?f=27&... Nic nie zapytane o olej skrzyni - poziom i jak wygląda, kondycja sterowania silnikiem, a zawór sprzęgła lock-up, sterowanie skrzynią, a może zrywa któryś odczyt czujnika przez brudny albo uszkodzony styk... Mam czasem podobną...
Zakupiłem Opla Astrę, rocznik 2000, silnik 1,7 DTI Isuzu. Poprzednik posiadał auto 10 lat, na liczniku jest niecałe 400 000. Kiedyś miał z nim problemy, mechanik stwierdził usterkę sterownika pompy wtryskowej i wysłał go do regeneracji, podobno nie dało się go zregenerować i wysłano mu inny, naprawiony i wzmocniony. Teraz po dwóch latach jazdy, latem...
czyli wychodzi na to, że wymieniłeś kompletny nastawnik pompy wtryskowej a obstawiam, że Twój był sprawny tylko wymagał czyszczenia i pewnie chłopaki od razu skumali w czym rzecz. Identycznie też jak sądzę będzie u kolegi (at)jaco80 choć przed jego czyszczeniem sprawdziłbym odczyty Vagiem co pokazuje wtrysk sterujący i czy prawidłowo wysterowywuje przestawiaczem...
Po podpięciu komputera wszystkie wartości zmierzone pokrywają się z pożądanymi (doładowanie, powietrze, paliwo). Jednak po przejechaniu około kilometra zaczyna dymić na biało z wydechu (spaliny mają zapach nie dopalonej ropy). Po podłączeniu komputera odczyt powietrza pożądanego od zmierzonego sporo się rozbiega. Powietrze pożądane przez silnik to...
Podaj wartość z grupy 001 pola trzeciego, parametr odczytaj vagiem. Wczoraj robiłem passata z silnikiem AFN, po zatankowaniu w znanej stacji O****, auto po zgaszeniu już nie odpaliło, nastawnik stał na 1.120v, auto przyjechało z błędem nastawnika, wału, zaworu wyprzedzenia wtrysku i odcinającego paliwo, okazało się, że pompa stanęła na amen, po rozebraniu,...
Co do paliwa poniżej 2000 rpm to nie wiadomo jak ustawiony jest nastawnik i czy w całym zakresie nie jest go mało. Ale pytanie czy doładowanie zadane = rzeczywistemu przy 2000 to tak źle jak na silnik ALH? Przed czyszczeniem turbo, przy 2000 było już pełne doładowanie, niestety nie mam porównania z innym silnikiem przy jakich obrotach takie powinno...
Witam, postaram się teraz opisać problem. Na początek powiem, że auto ma zregenerowany wtrysk sterujący (świeżo założony .... wcześniej był jeszcze błąd iglicy). Auto dymi na biało , obroty max 2500 , problem z odczytem grupy 004.3 (tzn. gdy jest zimny , wtedy mam możliwość przez kilka sekund odczytać kąt , potem już przechodzi w tryb awaryjny i nie...
Jak miałem dwa problemy z pompą w 1Z (podobny system). Mam też jw domu AFNa. Pierwszy problem z uruchamianiem wyeliminowałem przez ustawienie kąta wtrysku na ok 50 bo był za mały, natomiast problem z falowaniem obrotów oraz szarpaniem w pewnych zakresach podczas jazdy przez właśnie czyszczenie nastawnika. Nie rozebrałeś reszty, musisz odkleić te zlutowane...
Witam ,ma dokładnie taki sam objaw w Sprinterze 120KW silnik OM 651 ,czy kolega rozwiązał problem. Walczę z SD już 3 dzień i trafiłem na tego posta. Dziękuję za podpowiedzi. Zastanawia mnie parametr "nastawnik ciśnienia doładowania spalin" wartość zadana na "0" - "95" w odczycie bieżących i tam cały czas błąd. Pozdrawiam Robert.
No to to wiem z tym że ja ustawiałem 2mA. Adapter też sobie zrobiłem na oryginalnych kostkach. Problem nie jest w regulatorze ciśnienia ani w pompie paliwa, nie pierwszy raz w tym silniku ustawiałem, i wiem jedno tak jak pisałem wyżej komputer nie reaguje na odczyty z sondy lambada kiedyś fajnie szybko amperomierz wskazywał korekty a teraz stoi wryte...
Ze statycznego 001 wynika że dawka paliwa się zmienia, moim zdaniem problem masz w nastawniku. Zdejmij go, to nie problem, możesz mieć tam opiłki które pod wpływem pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez cewkę, blokują nastawnik i stąd skoki +- 0.6 mg na skok. Jak go zdejmiesz będziesz widział co jest w pompie, czy sprężyny całe, zaznacz to dobrze,...
Euroster padł niestety i stąd pomysł pad na właśnie sterownik oryginalny Immergas. Dużym plusem było w nim pełne sterowanie piecem plus sonda zewnętrzna, która sama reguluje temperaturę czynnika przy zmianach temperatury. Teraz trochę rozumiem, cel zakupu, ale tylko trochę. Po za tym to nie sonda temp. decyduje o temp. zasilania CO tylko sterownik...
najlepiej podpiąć pod interfejs diagnostyczny VAG-COM i odczytać zapisane przez sterownik silnika błędy, potem sprawdzić w grupie 007 odczyty temperatur i porównać wskazanie temp. płynu chłodzącego pokazywanego przez sterownik ze wskazaniem na wskaźniku temperatury na zegarach - nasuwają się takie możliwe usterki - uszkodzony czujnik temperatury chłodziwa...
Cześć Mam VW Caddy z silnikiem 1.9 TDI 1Z (silnik przełożony) - rok produkcji silnika to koło 1995. Auto protestuje podczas jazdy oraz wyrzuca błąd (migająca kontrolka świecy). Podobne tematy przewijały się na różnych forach, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Objawy: 1. wysokie obroty na biegu jałowym - około 1200, nawet po rozgrzaniu. 2. spadek...
AutoTuner dziękuję za odpowiedź. Posiadam kilka TDI-ków w tym jeden jest po tuningu (nie w Polsce) autko: 1.9 TDI 90 km 96r. chyba 1Z z komputerem 028906021 BF, nie sprawdzałem jakie są włożone wtryski (ale mam już do drugiego TDI-ka przygotowane wtryski 205 sprawdzone) ale różnica co do serii jest: dawka na nastawniku 3 mg, doładowanie 2050. Do tej...
Usterka prawie usunięta. Sprawdzone zostało powtórnie wszystko, wyczyszczone i jeszcze raz sprawdzone TECHEM 1 i 2. Regulacji poddawana została przepustnica i potencjometr, na warsztacie OK, ale po wyjeździe na jazdę próbną znowu objawy takie same - konsternacja. Na TECHU niby OK, ale to nie to. W końcu wyjazd na miasto z podpiętym Techem 1 i ... nastawnik...
Witam przewertowałem wiele tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Zacznijmy od początku zaczęło pocić się pod nastawnikiem ,wymieniliśmy uszczelki nie można było ustawić dawki palił tylko z plaka odpalał podejrzenie pompa się rozszczelniła zamówiona druga pompa brak poprawy zamówiona trzecia brak poprawy sprawdzony rozrząd wszystko ok. Na ostatniej...
Witam wszystkich. Piszę, bo mam problem jak w temacie. Chodzi mi o rzecz taką: czy jeżeli komputer wykazuje błąd nastawnika ( kod 33 - MAP sensor,przepływomierz,włącznik przepustnicy) to czy po wymianie samego nastawnika wszystko będzie ok? Chciałbym zaznaczyć, że nastawnik pracuje, tzn napewno nie jest spalony. Po odczytaniu kodu wnioskuję, że będzie...
Niestety turba nie mogłem zostawić w spokoju, bo wirnik strony zimnej miał ukruszoną łopatkę i pare powyginanych, co powodowało wibracje i wiadomo jaki mógł być skutek końcowy... Poza tym po cichu liczyłem, że może jednak turbo też się przyczyniało do dymienia i po robocie problem zniknie. Niestety nie zniknął. Turbinka zregenerowana, nieszczelności...
Nie robiłem odczytów Tylko jest tak wczoraj w drodze do domu mi zgasł przed samym rondem odpaliłem go na plaka dzisiaj wsiadłem do niego i na bzyk rano odpalił a pojadę gdzieś dalej i znowu mi zgaśnie nie ważne czy ciepły czy zimny to jest wykluczone dymu z wydechu żadnego nie ma nawet na wysokich obrotach przyśpieszenie ma nie faluje nie szarpie A...
Witam kolegów. Mam skrzynie tip tronic 4 biegową i wczoraj wieczorem załączył mi się tryb awaryjny i auto jechało tak jak mówicie jakbym miał podłączoną przyczepkę z węglem. Po zgaszeniu i odpaleniu wróciło do normy. Po 2 godzinach jazdy sytuacja się powtórzyła i znów zgasiłem i odpaliłem i OK. Podłączyłem vaga i jak nigdy nie miałem żadnych błędów...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
A co się stanie jak nie będzie można włączyć niektórych funkcji ? To jest "prawie automat" procesorek "odczytuje" oporność nastawnika i włącza odpowiedni zakres .
Witam, Mam problem ze stworzeniem prototypu mojego projektu, a mianowicie kontrolera w postaci nastawnika do symulacji pociągu. Na płytce stykowej składam standardowy układ USBasp, V-USB i nic nie działa, tzn. Komputer nie widzi, że coś jest podłączone do portu USB. Na początku tylko zwarłem przypadkiem diodę zenera do +5V w kierunku zaporowym, co ją...
https://obrazki.elektroda.pl/1511438400_... Witam na prezentacji aparatu elektrycznego w pełni oddającego klimat „vintage“, a w którym każdy jeden element wykonany jest w sposób powodujący zakręcenie się w łezki w oku na myśl o doskonałości tkwiącej w prostocie. W górnej, frontowej, części mamy termometr pozwalający na kontrolny odczyt...
tylko przy włączonym silniku gościu odczytywał parametry nastawnika i stwierdził ze nie pracuje on w takich parametrach jak ma być. Odczytać w parametrach można dawkę paliwa i napięcie na nastawniku, ale nie można stwierdzić jego uszkodzenia takiego jak opisujesz. Dzisiaj zaproponowali mi podmianę komputera aby stwierdzić czy czasem on nie szwankuje....
Powinien czytać bez problemu. Miałem kiedyś A4 tdi tam to był tuning , czytało tylko obroty dawki i nastawnika nie czytało. W kompie był wstawiony chip na podstawce do zestawu jakieś kable polutowane w koło i opornik od pompy do kompa.
:arrow: Paweł Es. A druga możliwość - ktoś liczył na kartce, nabazgrał trochę niewyraźnie, może miał napisać '6.0', a kółko tego '0' się nie zamknęło, wyglądało jak '9'? Albo napisał '5' tak, że wyglądało na '6'? No właśnie o czymś takim myślałem, jeden zapisał 5.9, drugi odczytał 6.9, a że nie rozmawiali na ten temat, to nie było szansy, by ten pierwszy...
Pojechać na diagnostykę SD do kogoś co się zna na Mercedesach i potrafi więcej, niż odczytać błędy. To prosty silnik, jak budowa cepa. Kompresję ma? Na plaku odpala? Co si dyieje jak próbujesz go odpalać? Dymienie? Załapuje? Za mało danych by Ci pomóc. Zacząłbym od sprawdzenia, czy pompa ma dostateczną ilość paliwa.
Po pierwsze zdjęcia się nie wczytują. Ten nastawnik nazywa się koderem obrotowym (ang. rotary encoder) ma dwa wyjścia (w najprostszej wersji są to styki) dające sygnały prostokątne przesynięte w fazie o 90 stopni (kod Graya). Ilość impulsów np. z kanały A kodera informuje o ile obrócono oś kodera. Wzajemna zależność zboczy kanałów A i B informuje o...
Posiadam od kilku dni w221 s320 4 matic. Kupiłem go z małymi usterkami. Błąd nastawnika turbina, egr. Tu temat zgłębiam i aktualnie czyszczę dolot z nagaru. Na skrzyni mam błąd który nie znika. D10B No can message was receiwed from kontrol unit Engine menagment Dodam że launchem odczytywałem parametry i widziałem obroty silnika i wiele innych różnych....
fejs VAG-COM wersja 311.2 lub każda inna, nawet demo pozwoli na odczytanie zapisanych przez sterownik silnika błędów a jak już je będziesz miał odczytane to wtedy z pewnością jeden z nich lub kilka zwróci na siebie szczególną uwagę, możesz je tu wpisać to zobaczymy jakie to bo sam jestem ciekawy. Dodano po 2 widzę, że wcześniej miałeś problem z uruchamianiem...
A gdyby zastosować jakieś elastyczne łopatki wystające z koła w miejscach kolejnych pozycji które w miarę obrotu trącałyby styk zwierając go? Można zrobić w pionie dwa pierścienie ("koła łopatkowe"), jeden dla obrotów w prawo i drugi, dla styku zamontowanego odwrotnie, do obrotów w lewo? Wtedy gdy kręcimy w prawo uderzany byłby łopatkami pierwszy styk...
odczyt programu nastawnika potencjometr nastawnika naprawa nastawnika
toroid zasilacz impulsowy kalafonia izopropanol schemat przekaźnik optoizolacją
hasło nazwa użytkownika router hasło nazwa użytkownika router
Jak rozpoznać zatrzymanie pompy w Vaillant VU 260XE? Jak rozpoznać kondensator bezbiegunowy?