Normalny gwint, odkręca się w lewo.
Chyba 13, albo e14.
koło pasowe nie jest na klinie, odkręcisz je bez blokady, bieg, hamulec i ostrożnie kluczem, zdjęcie osłony jak silnik siedzi w samochodzie to p... zadanie, jak nie cieknie tylko się poci to bym nie ruszał bo zrobisz jeszcze gorzej, osłony bez powyginanie nie ściągniesz na aucie, w osłonie jest odkręcane uszczelnienie na wał w miejscu gdzie przychodzi...
Pneumatyczny jest jednak lepszy A przy udarze nie trzeba nic blokować Nie robi łaski - musi puścić Ale ! tylko popuść tą śrubę - nie wykręcaj jej zanim nie poustawiasz rozrządu na znaki :)
Nie ma blokad.Znak do ustawienia wału masz na bloku na 12tej,na kole też masz 2 znaki.Jak ustawisz klin na 12tej to znaki na kole zębatym wału ,będziesz miał na 12tej i na 6tej.Znak z godziny 6tej ustawiasz do ogniwka łańcucha który napędza wałki rozrządu,a znak na 12tej ustawiasz do ogniwka łańcuszka napędu pompy i znaku na bloku
Witam Do wymiany rozrządu w tym samochodzie potrzebny jest specjalny klucz aby zablokować wał korbowy i odkręcić śrubę na wale korbowym od strony rozrządu blokującą koło pasowe. Pozdrawiam
Normalnie w lewo odkręcasz. Wyjmij rozrusznik to będziesz miał dostęp do zablokowania wału.
W środku jest śruba i odkręca sie ją zwyczajnie tylko trzeba wał zablokowac najlepiej przy kole zamachowym .
już wiadomo jak odkrecic ale nie wiadomo jak zakrecic. bede przykrecal juz trzecie kloło zębate bo w dwóch podczas przykręcania ścieło klin. jak to zrobić żeby nie zniszczyć klina?
Najlepiej kluczem udarowym odkreca sie te sruby gwint powinien byc prawy taki jak w b8 jak chcesz zdjac samo koło to wystarczy odkrecic te 4 małe sruby
A jaki gwint ma mieć? Zobacz w którą stronę kręci się wał, śruba będzie miała taki gwint, aby obroty wału nie powodowały odkręcenia się śruby. Drugie pytanie też dziwne. Wrzucasz jedynkę, ręczny, kliny pod kola i heja z koksem Gunem pneumatycznym idzie bez żadnych cudów.
1. Odepnij akumulator 2. Ustaw koła do jazdy na wprost - kierownica w poziomie 3. Odkręć poduszkę, wysuń do siebie i wypnij kostkę z poduszki 4. Odkręć kluczem nasadowym śrubę z wału kierownicy 5. Odpowiednio nagniatając i ciągnąc zdejmij kierownicę z wału. Montaż w odwrotnej kolejności.
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
Witam Znalazłem ten temat choć stary ale pomocny w moim przypadku. Mam ten sam problem ze słabnięciem Picanto z silnikiem 1,1. Proszę opiszcie jak sobie poradzić z wymianą koła. Zacząłem rozbierać i poległem na odkręceniu śruby na wale. Czym ją ruszyć? Jak zablokować wał do odkręcenia tej śruby. Czy pomogła sama wymiana koła czy trzeba komplet rozrządu...
Z tej sprężarki silnik wyciąga się łatwo i prosto. To jest silnik F3M1011F jeśli nie będzie potrzeby to nie będę go wyciągał wymontowałem tylko chłodnicę olejową . Po zdjęciu plastykowych osłon okazało się że jest urwany pasek :( http://obrazki.elektroda.pl/7289703500_1... Ze wstępnego rozpoznania jedna laska popychacza zaworów zgięta...
Albo szukasz takiego klucza pneumatycznego który dysponuje wystarczającym momentem do odkręcenia tej śruby, albo możliwości zablokowania wału. Chociażby hamulcami.
Często zrywa też klin na magnecie. Wystarczy odkręcić śrubę z góry wału i od razu widać czy go zerwało.
Gwint prawy, koło normalnie schodzi po odkręceniu. wymień przy okazji uszczelniacz.
Dokręć momentem pomiędzy 120 a 160 NM. Ważne abyś posmarował gwint śruby środkiem do gwintów aby się nie odkręciła śruba od drgań silnika.
Czekałem na to pytanie. Zadaj sobie trochę trudu i poszukaj na forum, było opisane jak to zrobić. Właściwie to napiszę. Koło jest założone na stożkową końcówkę wału. Śrubę masz już odkręconą. Załóż ściągacz do łożysk, dokręć śrubę ściągacza, nie za mocno, i uderz w nią energiczne młotkiem. Nie ciąg na siłę, ponieważ koło jest aluminiowe.
Wałka nie blokuje się, ustawia się go na znakach,wał blokuje się wsuwając trzpień w otwór w bloku nad rozrusznikiem i w otwór w kole zamachowym. Śruby wału nie odkręcisz/dokręcisz bez pomocy drugiej osoby lub pneumata, blokada wału nie wytrzyma takiego momentu https://obrazki.elektroda.pl/5792752400_...
Żeby odkręcić śrubę należy zablokować wał korbowy, tylko w jaki sposób?
Uszczelniacze do wymiany i po kłopocie. Aby dostać się do nich ściągnij koło, z wewnętrznej strony zwolnicy odkręć dekielek zasłaniający nakrętkę na wale koła, wybij zabezpieczenie, odkręć, wyciągnij wał koła(oś) później odkręć z zewnętrznej strony zwolnicy taki pierścień przykręcony na 6 śrub i za nim są uszczelniacze. Wyciągnąć, wymienić na nowe i...
carrot - nie koniecznie potrzeba blokad. Jak ktoś sprytny to można popatrzeć jak jest i tak samo złożyć, przy założeniu oczywiście że stary rozrząd jest na swoich miejscach... Ja już kiedyś tak sobie po patrzyłem dobrze i przyszło mi potem 16V z bloku zrzucać(oczywiście na własny koszt),bo nie chciało się jednej takie śruby odkręcić, gdzie można było...
Po odkręceniu śruby na środku magneta od wału korbowego pokręciłem trochę wałem i przykręceniu śruby silnik odpalił, ale nie wkręcał się tak, jak powinien, i strzelał z wydechu.
Aby wymienić podporę wału należy go odkręcić następnie rozłaczyć t.j. odkręcić śrubę blisko podpory wału. Trzeba pamiętać żeby zaznaczyć w jakim położeniu były obie części wału. Zapobiegniemy wtedy wyważaniu wału po wymianie podpory.
witam właśnie wymieniam rozrząd i wał zablokowałem przez odkręcenie śruby przy rozrządzie na wysokości rozrusznika i włożenie pręta 8 a jak zablokować wałek rozrządu i czy są jakieś znaki na tym silniku bo ja nic nie mogę znaleźć
Ja korzystałem ze ściągacza 3-ramiennego, który umiejętnie należy nałożyc na koło magnesowe, następnie dokręcic ( z wyczuciem ) śrubę ściągacza i wówczas uderzyc młotkiem w śrubę ściągacza. Jeśli ( oczywiście po wcześniejszym odkręceniu nakrętki ) stożek wału nie puści, należy czynnośc powtórzyc tj. dokręcic ściągacz i stuknąc młotkiem. Należy faktycznie...
Czy ktoś podpowie jak prawidłowo ustawić wał korbowy jeżeli nie można odkręcić śruby do wsunięcia blokady, łeb śruby jest tak zjechany, że klucz nasadowy 13 ześlizguje się, a dostępu nie ma, żeby cokolwiek z tym zrobić. Wał ustawiony mniej więcej dobrze, na kole pasowym nie ma znacznika, jak sprawdzić czy jest idealnie? Może czujnik położenia wału jakoś...
czy wymiana uszczelniacza wału korbowego z przodu jest skomplikowana Jedź do warsztatu niech wymienią, bo samo odkręcenie i dokręcenie śruby wału to spory kłopot, a ryzykujesz wymianą silnika w razie niepowodzenia.
Najlepiej ściągnąć to koło i sprawdzić bo luzu możesz kluczem nie wyczuć. Żeby zobaczyć koło to i tak musisz ściągnąć koło pasowe oraz odkręcić śrubę na wale więc zostanie Ci już mało roboty by zrobić to porządnie.
Jak wyjąć wał z podstawy napędu? Odkręciłem trzy śruby mocujące plastikową obudowę wału, wyjąłem silnik ale wał wraz z plastikową obudową siedzą w podstawie napędu i nie mogę tego wyciągnąć, próbowałem tę plastikową obudowę obrócić ale też nie da rady? Proszę o podpowiedź.
Musisz, odkręcić nakrętkę lub sprzęgło szarpaka (zależnie od modelu) Koło jest założone na stożkową końcówkę wału. Załóż ściągacz do łożysk, dokręć śrubę, nie za mocno, i uderz w nią energiczne młotkiem. Nie ciąg na siłę, ponieważ koło jest aluminiowe lub żeliwne (zależnie od modelu).
Wiec dlaczego zakładają jeszcze blokadę 303-393x? Żeby móc odkręcić i dokręcić śrubę centralną wału.
Witam. Panowie jest ktoś w stanie mi powiedzieć jak zdjąć koło pasowe wału w Eclipse 2gen 96r. 2.0 DOHC 420A ( USA). Odkręciłem śrubę i ani drgnie podobno jest na to jakiś myk.
możliwe ze to jest skręcane na kleju który trzeba podgrzać ze by odkręcić śrubę spróbuj to podgrzać palnikiem i w tedy odkręcaj
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
Tu masz jeszcze po polsku fajny opis. Ogólnie miałem tylko problem z odkręceniem śruby na wale korbowym.
Panowie macie jeszcze jakis pomysł jak dobrać sie do tej śruby bez pneumata i jak odkręcić śrubę od blokady? Normalnie blokujesz wał i odkręcasz śrubę centralną.
Witam. Jak zablokować wał korbowy aby odkręcić śrubę od koła pasowego? Dodano po 41 zapomniałem dodać auto to chrysler voyager 2.5TD 1999r
Nie trzeba ściągać nadkola,poluzuj śruby na alt. i muśisz odkręcić czujnik położenia wału.
Pnaeumat,czy młotek i przecinak? czyli- jak nie należy odkręcać śrub wału korbowego.
Witam! Jak można najlepiej zablokować wał korbowy w VW 1.6 16v żeby odkręcić śrube na kole pasowym?
Dlatego, jeśli już taką śrubę odkręciliśmy na głównym wale, to należy użyć specjalnej pasty, w przeciwnym razie samoczynnie mogą się odkręcić. nie odkręcali śruby centralnej wału
Witam. Podpinam się pod temat. Próbowałem podejść do wymiany rozrządu w S-Max 2.0 TDCI, wszystko zdjęte, gotowe do działania. Wał korbowy zabezpieczony szpilką, wałek rozrządu również, i podczas próby odkręcenia koła pasowego od alternatora śruba nie odkręciła się, a podejrzewam, że puściła się szpilka zabezpieczająca wał korbowy i wał się obrócił....
Trzeba ściągać rozrząd. Przez ten otwór widoczny na zdjęciu przechodzi wał korbowy. Trzeba odkręcić śrubę na wale - tu możesz mieć największy problem. Reszta bez problemu. Ściągasz obudowę rozrządu, ustawiasz rozrząd na znakach, poluźniasz 3 śruby na pompie wody, ściągasz pasek, odkręcasz koło pasowe, ściągasz dół obudowy. Odkręcasz śrubę na wale, ściągasz...
Tak czy inaczej, historia typu "było dobrze > odkręciłeś śrubę na wale > jest źle" sugeruje gdzie należy szukać przyczyny.
Witam. Również przyłączam się do Kolegów żeby pompę oddać w odpowiednie ręce i ją ustawić. Ale jak Kolega chce to podpowiem jak to można zrobić. W połowie długości pompy od zewnętrznej strony jest taki mały dekielek bodajrze przykręcony na dwie śruby. Trzeba ten dekielek odkręcić (wyleje się trochę paliwa z pompy). Następnie tak obracać pompą (w tym...
Coś nie tak z fazatorem i pogięte zawory lub wałki w głowicy przestawione o 180 stopni. Nie wiem jak tam pasuje Twoja blokada wałków ale te nacięcia w wałkach powinny być bliżej wału niż góry silnika. Czy przy odpalaniu były jakieś dziwne dźwięki? Najpierw włożyłeś blokady a później odkręciłeś śrubę na wale i napinacz czy blokady założyłeś po odkręceniu...
W sumie temat mówi prawie wszystko a dokładnie chodzi mi o to że nie mogę go odkręcić od wału śruba stoi jak przyspawana ..znacie może sposób na to?może tam jest lewy gwint?Próbowałem z całej siły i koło mi pękło a śruba ni drgnie boje się że ją ukręcę a wtedy będzie poważny problem.
Jak chcesz zablokować wałki? Są ludzie co robią to na flamastry tylko co z tego jak punkty będą pasowały a wałek będzie przestawiony. Do poprawnej wymiany potrzebne są blokady. Nie pamiętam jak jest w 1.8 ale pewnie tak samo jak w 1.6 więc żeby zdjąć pasek z wału to musisz odkręcić śrubę na wale a tam jest koło bez klina i zaznaczenie sobie punktów...
Musisz go wyjąć. Odkręć koło zamachowe, wyjmiesz wtedy wał razem z przeciwwagą. Można ja zdjąć odkręcając śrubę, która jest z boku, chyba na klucz 10mm, wcześniej zdejmij zębatkę rozrządu, jest założona tylko na klinie. musisz dokładnie pozbyć się tego aluminium. Jeżeli wał będzie uszkodzony w miejscu panewki korbowodu to trzeba go szlifować i założyć...
Nie da się odkręcić śruby od koła zębatego. największego. Czy trzeba cały ten wał wyjąc, jak to zrobić? proszę o pomoc
Piasta jest na klinie, wkręć śrubę od noża do połowy i załóż ściągacz. Czasami pomaga podgrzanie piasty, jakiś WD 40 też pomaga. Po zdjęciu piasty wyczyść dokładnie oś wału odkręć pięć śrub (klucz calowy ale może być metryczny 11 mm) i zdejmij misę olejową. Ważne jest to czyszczenie osi wału, bez tego będziesz miał problemy ze zdjęciem misy.
Witam.Sprawdzić można ale nie łudził bym sie jak chodził i zgasł to na 100% głowica do zdjęcia.A tak na marginesie sama sie śruba odkręciła?
Mam jeszcze jedno pytanie, jak zablokować wał korbowy by odkręcić koło zębate? Słyszałem że przez zablokowanie koła dwumasowego ale w którym miejscu? przecież napisał ci wyżej ze wykrecasz śrubę w bloku i wkrecasz tam blokade
Odkręć śrubę, a jak byś chciał inaczej?
Aby zablokować wał włóż sznurek do cylindra przez otwór świecy, podgrzej np opalarką śrubę którą chcesz odkręcić , ewentualnie klucz udarowy.
Wszystko jest tak jak powinno być. Wał korbowy po wkręceniu pinu blokady jest blokowany tylko w kierunku dokręcania śruby na kole pasowym. Aby śrubę odkręcić należy użyć klucza udarowego lub zablokować wkrętakiem koło zamachowe. Rysunek powinien wyjaśnić watpliwości: http://obrazki.elektroda.pl/3455402500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5903011600_1...
Obstawiam że śruba centralna wału korbowego się odkręciła
Niestety nie posiadamy klucza pneumatycznego. Mamy sporo innych narzędzi ale niestety dobry klucz i do niego jeszcze sprężarka to duży koszt a to raczej nasz przydomowy prywatny warsztat. Ale poradziliśmy sobie. Nasz zaprzyjaźniony spawacz pomógł nam zrobić narzędzie. W sumie dosyć podobne do tego z linku powyżej. Różnica taka, że nie miał wystających...
Okres wakacyjny więc nie było okazji aby tu zaglądać... Sprężyny wymieniłem sam. Cała procedura łącznie z naciąganiem nowych sprężyn i regulacją bramy zajęła mi niecałą godzinę. poluzowałem zabezpieczenie bębnów i zsunąłem je z wału (robiąc uprzednio znaczniki aby było mniej przy regulowaniu u naciąganiu linki). ? Następnie odkręciłem śruby mocujące...
Samochód to honda civic crx z 90 roku klijent miał bliskie spotkanie studzienki z wydechem (obnizone zawieszenie) i wyrwało z głowicy szpilki od kolektrora i cały wydech pogięty, rozwiercanie głowicy nowe śruby, wydech zrobiony i teraz moje dwa pytania czy mogło ruszyć głowice bo olej poleciał do płyny a płyn jest w oleju ogólnie wszędzie jest maź i...
Ja w swojej sam wyprostowałem. Zdemontowałem wał. Silnik jest dość prosty, tyko śruby są niestety calowe i nie wszystkie da się odkręcić zwykłymi kluczami. Wał zamontowałem w tokarce, podgrzałem palnikiem, podparłem imakiem i wyprostowałem rurą.
do zdjęcia krzyżaka z wału wcale nie trzeba było użyć siły - żadnego pukania czy młotkowania - po odkręceniu śrub zsunąłem ręką. Czy tak powinno być? Może tak być. Po prostu szybko zareagowałeś na głośną pracę i nie zdążyło nic - oprócz jednej strony łożyska - zardzewieć. Oś bębna wygląda na nieuszkodzoną; trzeba tylko delikatnie wyczyścić drobnym...
Odkręć śrubę koła zębatego, szablon w miejsce czujnika, wał na blokadzie w GMP.
O widzisz teraz rozumiem widać na zdjęciu o co chodzi z tym naciągiem. Jak mi podpowiesz jak zablokować solidnie wał to spróbuje odkręcić śrubę, klucze i rurkę mam dobrą :) Rozumiem, że gwint jest prawy ? Głowica jest teraz zdjęta.
robiłem to w VW 1,3 i po odkręceniu centralnej śruby kółko normalnie zeszło z wału i nierozumiem po co odkręcać łapę albo może za mało jeszcze widziałem
Odkręcić misę olejową, czyli rozpołowić silnik. Wylej olej, wyczyść dokładnie oś wału, odkręć śruby, obróć silnik kołem magnesowym do dołu i powoli zdejmuj misę. Rozrząd jest napędzany paskiem zębatym, ale gdy będziesz uważał przy zdejmowaniu misy nic nie powinno się przestawić. Ponowne ustawienie jest bardzo proste. Na rysunku jest zaznaczony mechanizm...
Ok myślę że pomogliście mi będę musieć kupić ściągacz i zobaczyć ale wydaje mi się że na 100 % to bo koło magnesowe raz się przekręciło własnie z tą idiotyczna blokada , a nie wiecie jak bezpiecznie zablokować wał by odkręcić śrubę od koła magnesowego?
Przy próbie odkręcenia śruby od zębatki rozrządu poczułem, że coś wałki mają luz i okazało się, że ząbki w blokadach wyłamały się Nigdy, ale to przenigdy, w żadnym silniku nie wolno używać blokad jako "oporu" przy odkręcaniu lub dokręcaniu śrub. One mają nam tylko unieruchomić wał/wałki w odpowiednich pozycjach. Do luzowania i dokręcania śrub wałków...
Dziękuje z odpowedź. Mam jeszcze pytanie jak prawidłowo zablokować koło pasowe wału aby odkręcić jego śrubę.Czy musze użyć klucz udarowego?[/tex]
Witam Mam problem z odkręceniem śruby mocującej główne koło pasowe na wale.Czy może ktoś podpowiedzieć gdzie najlepiej zablokować wał silnika.Próbowałem wykręcić rozrusznik zeby dostać się do koła zamachowego ale cięzki temat nie mogę odkręcić jednej śruby bo ktoś wczesniej objechał kanty. dziękuję za odp.pozdrawiam
Nie odkrecasz osłony łańcucha. Odkręć uszczelniacz koła pompy i długim torxem odkręcasz śruby pompy. Jak odkręcisz osłonę musisz mieć przyrząd do jej ustawienia, bo na uszczelniacze wału nie wyrobisz.
Czyli wałek napedu 4x4.Jest tam łożysko kulkowe i uszczelniacz.Odkręcić wał przedniego napędu od flanszy skrzyni biegów. Spuścić olej ze skrzyni. Odkręcić flansze wału(śruba w środku). Odkręcić dekielek z uszczelniaczem wokół wałka skrzyni,za nim jest łożysko. Ruszając walkiem góra/dół zobaczyć czy walek rusza się w tym łożysku lub stoi nieruchomo w...
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Dziękuję za informację , jutro będę patrzył i próbował ustawiać . I pisał czy mi się udało . Czyli popuścić te 2 śruby i ustawiać chwytak i iglicę ? Nie odkręcać tylko dokręcić do oporu i dopiero ustawić cała resztę na korbie lub przy chwytaczu zależy co było ruszane. Te wkrętu ustawiają wykorbienie względem wału głównego w jednej pozycji (wycięcia...
Jeżeli wyciągnąłeś już silnik to masz na wale sprzęgło z taką niebieską, plastikową tuleją, która ma zęby wewnątrz. Z boku są dwie śruby na klucz imbusowy, chyba 10. Odkręć je, zdejmij tą tulejkę razem z metalowym dekielkiem. Pod nim jest kolejna śruba imbusowa, odkręć ją i wtedy zdejmiesz całe sprzęgło. Jest na klinie i z reguły schodzi bardzo lekko,...
Sprzęgło odkręcisz identycznie jak w tym linku http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Co do koła magnesowego (zwanego też kołem wentylatora) nakręć nakrętkę tak by się równała z gwintem wału, użyj punktaka przykładając w nakiełek i uderz w punktak młotkiem (dobry młotek 300 500 g ) koło odskoczy z wału. Zdemontuj tłumik oraz...
Rozrząd wymieniony i wygląda na to że lało na pompie oleju. Nie wymieniłem uszczelniacza na wale bo nie mogłem odkręcić śruby. Jaki ma gwint śruba na kole pasowym wału? Kręciłem i w prawo i w lewo kluczem z dużym ramieniem - rwały się pospawane płaskowniki blokujące wał. Klucz udarowy też nie dał rady.
A ten yato 1350 nm odkręci zapieczone śruby kół w w VW lt 35 oraz śruby wałów w osobówkach ?
Witam Piasta noża jest nakręcana na gwint wału silnika. Nie musisz jej zdejmować do wymiany okablowania. Wyszoruj dokładnie spód kosiarki i znajdziesz śruby mocujące caly napęd do wózka. Odkręcasz je i masz już dostęp do środka- wszystko ładnie się rozkłada. Dla ułatwienia możesz tylko odkręcić nóż od piasty i tyle. Pozdrawiam Krystian
Witam, Mitsubishi Pajero 3,2 did 2009r chciałbym wymienić koło pasowe (napędowe) powodem wymiany jest luz jaki powstał na wskutek zużycia gumy między elementami metalowymi owego koła. Nie mam pomysłu jak zablokować wał by można odkręcić śrubę która pewnie jest na kleju, może ma ktoś pomysł na dorobienie klucza do blokady wału, na kole jest 2 otwory...
Drugiej śruby nie mogę odkręcić bo się kręci wał, na Allegro widziałem zestawy do blokowania koła, ale nie wiem jaki będzie pasować, pomożecie? https://obrazki.elektroda.pl/6388845800_...
3: na kole zębatym pompy wtryskowej są dwie kreski nadlane na koło z jednej strony jest krótsza z drugiej strony jest dłuższa i ta dłuższa musi pokrywać się ze znakiem który znajduje się w obudowie (foto 1) po przeciwnej stronie czujnika hala czyli najprościej tłumacząc jeżeli wyjmiemy czujnik musimy widzieć tą krótszą część (kreska jest tylko do polowy...
Wykręć swiece i do cylindra wsuń SZNUREK KONOPNY taki z 6-8mm dlugosci ok 50 cm i on zablokuje ci tłok i wał wtedy możesz odkręcić srubę od magneta .
Dla silników serii D14 gwint prawy (odkręcasz w tą stronę co nakrętki kół). Moment dokręcania 181Nm. Ważne aby gwint śruby posmarować olejem silnikowym a podkładkę i miejsce styku podkładki z kołem pasowym i łbem śruby odtłuścić. Zawsze tak dokręcam (tak zresztąpodaje serwisówka) i nigdy samo się nie odkręciło ani nie poluzowało.
Hm... jak to nie całkiem? Odkręciłem śrubę trzymającą "łapkę", która dociska wał z aparatem. Wał zakończony zębatką. Teraz kręcąc aparatem palec zostaje w miejscu tzn nie obraca się. Reasumując rozregulowałem zapłon czy nie? Może się mylę ale kręcąc zwiększam bądź zmniejszam odległość pomiędzy palcem a "pręcikiem" w kopułce.
Postaw kosiarkę na stół montażowy. Od spodu kosiarki odkręć śrubę która wraz z dużą hartowaną podkładką mocuje nóż go czopu wału korbowego. Już masz nóż zdjęty wraz z piastą.
Można. Nic Ci nie wypadnie ;) Stuknij w nie (po odkręceniu) młotkiem, bo jeśli ktoś wcześniej użył kleju do gwintów, to mogło skleić obydwa i w ów czas jest prawdopodobieństwo, że wyciągniesz obydwa (po obstukaniu klej puszcza). W/w śrubę po robocie dokręć z siłą 200Nm.
Wypowiem sie jako posiadacz kaszla z takim urządzeniem a nie jako elektronik :) Wydaje mi sie ze nic nie osiągniesz podłączając sie do tego złącza, ponieważ do tego modułu dochodzą tylko dwie dane z: - czujnika położenia wału korbowego - czujnika podciśnienia Czujnik podciśnienia działa na zasadzie włącz wyłącz, podaje dwie wartości do modułu, dzieki...
Może Kolega zastosował blokadę od silników na pompie? To ja mam jakąś super uniwersalną,bo idealnie pasuje mi na VP i PD. - wałek rozrządu: włożony kołek - wał korbowy pokrywające się strzałki pomiędzy blokada, a nacięciem na kole zębatym. Odkręć śrubę centralną na wale i obejrzyj wszystko dokładnie.
Witam, postanowiłem założyć nowy temat, bo nie mogę znaleźć odpowiedzi. Zdjąłem wszystko co trzeba, śruby odkręcone (zdjęte jedno koło zębate z pompy, odkręcone 4 śruby od drugiego koła zębatego, z którego łańcuch dwurzędowy idzie do wału, odkręcony stelaż z tyłu pompy od mocowania do bloku silnika) i pompa ani drgnie! Męczę się już parę godzin i mam...
Autobus Iveco.... nie jakiś Irisbus przypadkiem? Robisz 2 rzeczy: 1. Otwierasz puszkę ze stycznikami i (oczywiście prąd włączony) naciskasz kolejno po kilka razy kotwiczki palcem i wizualnie kontrolujesz stan styków. Wszystkie kotwiczki iskrzą - czepiasz się retardera, nie iskrzy żadna - sprawdzasz czy styki się złączają (nie są wypalone tak że się...
Potrzebuje sie dowiedzieć coś o mechanizmie różnicowym w/w samochodzie !! Generalnie w Transitach 1986 - 2000 były stosowane dwa podstawowe, całkowicie różne mosty: typ Timken (lub "H") o pięciu szpilkach w piaście i typ Salisbury (lub "G") o sześciu szpilkach. Każdy w wielu odmianach, wykonaniach i o różnych przełożeniach. Timken stosowany był w lżejszych...
Odkręć te 4 śruby od strony gaźnika, odkręć i zdejmij cylinder, teraz będzisz mógł zsunąć korbowód z wału korbowego i wyjąć tłok z korbowodem. Odkręć kołpak i wybij oś, teraz masz dostęp do uszczelnień i łożyska.
Odkręcić tłumik i zobacz jak wygląda sam tłok pierścienie, oraz cylinder, jak wygląda dobrze,to sprawdź kompresję,oraz uszczelniacze wału korbowego,sprawdź śruby mocowania cylindra czy się czasem nie popuściły.
Kolego, sprawdź jeszcze czy nie przestawiło Ci się koło pasowe wału, napędzające alternator. Jak odkręcisz śrubę od koła tam zobaczysz, że na kole jest wycięcie a na zębatce wału silnika po której pracuje pasek rozrządu jest wypustka. One muszą ze sobą pasować. Ja tak miałem takie same objawy okazało się, że albo ja źle przykręciłem koło pasowe albo...
Okazało się że lewy gwint jest na śrubie centralnej od koła zębatego wału korbowego. Udało się odkręcić. Trochę jest problemu z ustawieniem tego rozrządu. Nie pasują znaki na pasku do znaków na kołach. Ktoś wie jak to złożyć bez blokady ? Walki rozrzadu to wiem że przez zaślepki można zablokować.
odkręcić śrubę wirnika odkręcić wału odkręcić śrubę imbus
uln2003 zamiennik palet maszyna umowa polsat
naprawa lodowki pralko suszarka
Duży pobór prądu przez klimatyzację na postoju – przyczyny i rozwiązania Pilot solarny Sharp Aquos nie włącza TV