Palnik.
Tak też chyba zrobię. :-)
Dobrze podgrzać, ale palnikiem gazowym bardziej korpus niż głowicę. Może powinno puścić.
To sprawdź wszystkie zawory i miejsca, gdzie przepływ wody może być blokowany. Na kotle jak było masz zawory odcinające oraz ewentualnie zawór trójdrogowy może nie przełączać się z c.w.u. na c.o. Możesz zobaczyć czy c.w.u. Ci działa i wodę grzeje normalnie. Na powrocie c.o. powinieneś mieć filtr siatkowy, może on jest zapaskudzony i blokuje przepływ....
Powinna po prostu wyjść. Może się uszczelki "zapiekły". https://www.youtube.com/watch?v=leQdM2uR...
Zdemontuję jeszcze oblachowanie prądnicy,może tam się coś ukryło. 2 pod gaźnikiem odkręciłem,obudowa termostatu odkręcona.
Mam problem z demontażem łożyska na wirniku od strony głowicy, odkręciłem śrubę blokującą tryb mały przekładni, jednak wirnik z łożyskiem jest zapieczony w obudowie alum. głowicy. Zastanawiam się, czy nie jest ono wklejone?
Witam. Ja w swojej odkręciłem głowice i zawory są na wierzch.
troszkę odkopię temat, ale przerabiałem taką sytuację, 3świeczki poszły bez problemu, a jedna uparcie siedziała w głowicy co skończyło się ukręceniem jej zaraz za sześciokątem którym się ją wkręcało, pomogło przekręcenie śruby prądowej tak żeby wyciągnąc ze świecy element przewodzący i grzejny, a później wbicie w powstały otwór torx'a w rozmiarze t25...
Czy ta świeca jest na pewno zepsuta,jeżeli pali to zostaw ją w spokoju .Pojeździj trochę i ponów próbę .Nic na siłę,bo koszty naprawy głowicy są duże.pozdrawiam.
Gramofon Unitra Bernard 431 lub PL 731. Niby proste pytanie a jednak: czy odkręca się głowica od ramienia? Kupiłem używkę i niby jest nakrętka na ramieniu sugerująca, że da się odkręcić koszyczek od ramienia ale zaraz wyrwę ramię a to nie chce się ruszyć. Czy to jest zapieczone czy coś czy może akurat w tym modelu się nie wymienia? Załączam zdjęcie...
Urwać imbus 12??? Panowie, nie żartujcie, imbusami 10 głowice się dokręca. Korki w misach się nie zapiekają, co najwyżej są zbyt mocno dokręcone.
jeżeli masz wyciągać głowice i prasa to mam łatwiejsze zadanie 1 odkręcić cewkę z wtryskiwacza 2 rozkręcić wnętrze wtrysku 3 zamontować drążek z młotkiem 4 wybić
Zawory montowane na powrocie w grzejniku z zasady mają blokadę aby nie wykręcić go całkowicie. Prawdopodobnie masz jakiś uszkodzony. Jeśli grzejnik słabo grzeje sprawdź czy nie jest zapowietrzony,jeżeli masz zawory grzejnikowe z automatyczną głowicą, odkręć głowice i sprawdź czy iglica nie jest zapieczona i czy wraca na pozycję otwartą.
Pomóżcie! Nie mogę ściągnąć uchwytu baterii KFA symetric, prawy uchwyt metodą dźwigni urwałam końcówkę głowicy, w uchwycie pozostała mała część głowicy ale to nie problem wyjąć. Problemem jest drugi uchwyt, który po ostukiwaniu gumowym młotkiem. naciskaniu w prawo w lewo w górę w dół i ponowne ostukiwanie i lekko ( po zabezpieczeniu baterii) dużym kluczem...
Czy ktoś wie jak z dostępem do wszystkich śrub by odkręcić kolektor wydechowy- i co jeszcze muszę zdemontować by uszczelkę zdemontować i założyć. Samochód mało jeździ ale czy może być coś wypalone w głowicy??
Tak kurek schodzi. Po odkręceniu śruby na szczycie kurka pod pokrywka, która musisz ściągnąć. Musisz się trochę posiłować, bo jeśli nie był jeszcze ściągany to jest zapieczony na frezie. Pamiętaj aby dokupić zawor o takich samych wymiarach i kierunku odkręcania. Najlepiej stary wykręcony bierzesz z sobą i udajesz sie do najbliższego sklepu hydraulicznego....
Od drzwi kierowcy tez nie działa. Ani kluczykiem od stacyjki ani awaryjnym nie da się otworzyć. Wykręciłem narazie zamek ten od bagażnika. Udało mi się wyjąc ta głowice był jeszcze plastik który trzeba było podważyć i głowica wyleciała. Niestety nie mogę rozebrać bębenka na 2 zdjęciu widać śrube wyglada jak motylkowa niestety nie posiadam takiego klucza...
Raczej nic się nie zapiekło. Odkręcając głowicę zdjąłem rolkę z ośki kondensatora. Odkręciłem tę śrubkę na pierścieniu i zwyczajnie zsunąłem tę część z ośki, uważając aby linka się nie zsunęła. Potem zablokowałem śrubokrętem na czas przeróbki głowicy. Przy skręcaniu radia nałożyłem rolkę na ośkę i dokręciłem śrubkę. Gdzie mogłem popełnić błąd skutkujący...
Zapalarka gazu EZG-01, f-ma "TELZA" _Lipsk n/Biebrzą Czy jest to wyrób rozbieralny? Od strony rączki wystarczy odkręcić śrubkę, ale od strony głowicy jest czarny pierścień - czy może się wyciągał czy odkręcał ?? Teraz się zabrudził i zapiekł - może napuścić oleju - to może da się zdjąć??
Czy ze wzmacniacza wychodzi jakikolwiek sygnał? Czy taśma jest nagrana? Czy głośnik jest sprawny? Często odklejały się w nich magnesy. jest możliwość, że uszkodzona jest głowica, mogły spalić się tranzystory ale to mało prawdopodobne przełącznik ścieżek lub ten duży isostat na płycie.
Ale rozrząd wymieniasz, bo już się zbliża termin, pompa oleju padła? Sprzęgło, jak się kończy, to fakt, trzeba zmienić, ale żeby rozbierać sprawny silnik po to, żeby dostać się do pierścieni i wymyć je z nagaru? Nie rozumiem. Jakby silnik np. długo stał i nie miał kompresji, bo zapiekły się pierścienie, to owszem, ale jak nie ma z nim żadnych problemów...
Witam,mam problem.megane 2 1.5dci , wymieniam rozrząd , koło na wale pływające (bez klina) ,wszystko byłoby ok ale nie mogę użyć blokady wału korbowego (śruba zaślepiająca tak się zapiekła że nie mam możliwości jej odkręcić) . jak ustawić ten rozrząd bez blokady wału.blokade na wałku głowicy mam.
Koledzy podepnę się pod temat z racji omawianej baterii łązienkowej >> mam KFA RETRO. Z wymianą głowic po 10 latach jakoś sobie poradziłem, chociaż jedno pokrętło musiałem zbić gumowym młotkiem po demontażu całej baterii bo się zapiekło tym syfem, nalotem etc... Rozwiązanie nie trafione, ale korki jeszcze w sprzedaży więc nie musiałem wymieniać póki...
Zrzuciłem dziś pasek rozrządu i okazało się że nie daje opór dół silnika tylko góra i odkręciłem wałek rozrządu i okazało się że zawory są OK tylko popychacze były zapieczone aż ledwo dało się je wyjąć z głowicy ale jakoś się udało i rozebrałem je i umyłem w benzynce po złożeniu ich zaczeły działać więc złożyłem wszystko do kupy i jest oczekiwany efekt...
Zgłupiałem, może to jakaś nieznana, Gierkowska technologia? Nie ma tu żadnych cudów. Po prostu śruba zapiekła się z głowicą ( na zdjęciu wyżej). Śruba generalnie się obkręca, ale jak już mówiłem - skutkuje to jedynie zakręceniem-odkręceniem-zakręceniem zaworu. Kręcimy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. W momencie kiedy zawór się otworzy...
regulacja wstępna w tym zaworze służy do regulacji przepływu wody, więc nie ma tu opcji do odcięcia całkowitego. 1 to najmniejszy przepływ wody, więc grzejnik i tak będzie grzał. Jeśli masz głowicę z ustawieniem 0 to wtedy ustawiając 0 zamykasz zawór na stałe, ewentualnie jak masz na głowicy opcję gwiazdki to jest to tryb przeciw zamarzaniu, więc głowica...
Uszczelka pod głowicą uszkodzona. Sprawdź jej grubość zamów i wymień. Widać na zewnątrz. Można też zmierzyć po demontażu. Nie poprawnie zrobiony remont. Nawet nie pytam skąd wiedzą, bo widzę braki i to totalne, dla tego silnika. To typowa przypadłość tych silników. Miałem przypadek, że zrobiony generalny remont silnika a nie ma ciśnienia oleju. Moja...
Mam problem z KTM-em sx 250, około 3 lat temu przeszedł remont silnika, jeżdżone było sporadycznie przez dwa lata stał nieodpalany z powodu braku czasu. Teraz gdy chciałem go uruchomić, nie da się kopnąć, próbowałem nawet na po pych i nie ruszy, odkręciłem głowice i cylinder jest lekko przyrdzewiały. Nie wiem jak rozruszać tłok, z góry dziękuje za pomoc.
Witam wszystkich, Przestańcie pisać takie głupoty..., Zajmuje się na co dzień takimi przypadkami i 99% są to świece zapieczone na skutek nieodpowiedniego dokręcenia, czyli stożek nie uszczelnia świecy i kompresja bardzo delikatnie i powoli przedostając się zapieka świece w głowicy. Najczęściej nikomu nie chciało się, nie wiedział jak lub nie miał czym...
Zawór wygląda na zawór termostatyczny. Bardzo podobne mam przy grzejnikach w domu. Zdarzało się, że niektóre grzejniki też mi nie grzały. Wówczas częściowo odkręcałem - luzowałem nakrętkę zaznaczoną na rysunku poniżej strzałką. W miarę możliwości nie należy jej odkręcać do końca, tylko na tyle aby zawieszony "toczek" zaworka został odblokowany. Po poluzowaniu...
Rzeczywiście trzeba powiedzieć, że remont został przeprowadzony niestarannie. Jedną usterkę usunęli czyli przedmuchy silnika. Czy wymienili tłoki, pierścienie i sprawdzili głowicę jak twierdzą to trudno powiedzieć ale jak na razie przedmuchów nie ma. Może była wlana nafta na tłoki przez świece żarowe, które się lekko odkręciły aby zapieczone pierścienie...
Jak pisałem śruby od kół fonicznych są tak zapieczone że nie ma szans ich odkręcić 2 dni próbowałem. Boje się że w końcu urwę łebek i się narobi. Jak patrzyłem na same koła foniczne to są ułożne praktycznie identycznie(w tej samej pozycji) względem siebie,czyl itak chyba jak powinny być skoro nacięcia mają być prostoliniowo do siebie? Wariatory są opisane...
Być może niedokładnie odpowietrzone. Spróbuj przykręcić inne grzejniki, na jakiś czas, może ruszy ten. Odkręciłem odpowietrznik i leci tylko woda. Odkręciłem dolny też leci tylko woda. Problem w tym że cala instalacja ma z 40 lat i nie mogę zamknąć innych grzejników🤷♂️... Dodano po 4 Zawory grzejnika wszystkie otwarte na maksimum?...
U góry pod głowicą masz dwie szpilki z nakrętką na klucz 13. Ja odkręcam elektrykę od alternatora, rozrusznika i czujnika oleju, żeby odsunąć plastikowe korytko z przewodami (nad skrzynią). Korytko przykręcane jest na dwie śruby. Jedna w okolicy odpowietrznika wyprzęgnika, (poziomo), druga w okolicach półosi od góry - pionowo. Kiedyś wyciągałem bez...
Bardzo jestem ciekawy, jak wygląda tłok po tych 10 latach. Niestety nie mogę tego dzisiaj sprawdzić, bo wczoraj przy odkręcaniu śruby smarowania głowicy, złamałem ostatniego torxa. Dopiero po niedzieli kupię klucz i odkręcę tłumik. Jeżeli okaże się, że pierścień nie jest zapieczony i porusza się na tłoku, to zrobię poważniejszy remont po tym sezonie....
Witam Sprawa wygląda tak , pale w piecu , mam na nim 60st. powrót ok 25st. Po 15 min powrót jest ok 45-50, ale temp na piecu spada również do 45-50. Chodzi mi oto , by przepływ był lepszy... 1 Większy przepływ powoduje zabranie energi z kotła do grzejników, tam następuje przekazanie energii na pomieszczenie, i powrót wody zimnej - najczęściej jest to...
w pierwszej kolejności odkręciłbym głowicę i sprawdził bolec. Powinien on wystawać nieco ponad 5mm, a zakres ruchu to będzie jakieś 2mm, więc po wciśnięciu na maksa będzie wystawać ok. 3mm. To już da Tobie pojęcie jak powinna wyglądać pozycja wyjściowa. Bolec musi się wciskać z oporem i po puszczeniu musi samoczynnie się wysunąć wracając do pozycji...
https://obrazki.elektroda.pl/3465435300_... Po wykręceniu dławika, kręcąc w lewo pokrętłem na siłę urwałem pokrętło głowicy zaworu, akurat pękło blisko głowicy, więc nawierciłem miejsce gdzie było pokrętło w kierunku gniazda zaworu na środku wiertłem fi 10 mm aby zmieścił się przycięty brzeszczot na 9 mm wzdłuż a można od razu fi 13...
Mają dobrą opinię w necie no i 21 lat by nie istnieli gdyby partactwo robili... Wtrącę swoje trzy grosze. W jednym z warsztatów też krążyły dobre opinie jak elbląska strona miała forum, kiedy miałem tam praktyki to podjechał gość na wymianę zawieszenia a że auto miało dość dobrego buta, jak pamiętam 3 litrowy silnik i duże zaplecze, chłopaki młode...
Dokładnie. Też radzę go wymienić. Tymczasem pozwolę sobie zamieścić opis demontażu turbosprężarki w 1.9TDI. Jakoś nie było na to czasu i zamieściłem go tutaj już w formacie PDF, ale zamierzałem go umieścić żywcem na forum. Demontaż turbosprężarki Audi A3 1.9TDI 110KM Fotoporada poniżej opisana przedstawia jak bezpiecznie zdemontować turbosprężarkę w...
Rozkręcałem sporo mało wartościowych dysków (na części). Śrubki mocujące pokrywę są dość mocno dokręcone, być może nawet na jakimś kleju. Należy się zaopatrzyć we wkrętak z odpowiednią końcówką. Niestety wymagane są różne końcówki tego wkrętaka. Także wymagana siła potrzebna do odkręcenia tych wkrętów może być znaczna. Niektóre wkręty ukryte są po naklejką...
1100pln bo miałeś duuuużo szczęścia. Ja niedawno to robiłem kolesiowi i: nie dało sie odkręcić ani jednej świecy żarowej. wszystkie zostały rozwiercone po 100pln sztuka x4 =400 trzy dni wyciągałem wtryskiwacze (specjalnym profesjonalnym przyrządem) niestety z pierwszego cylindra był tak zapieczony, ze musiałem go potraktować ostrzej 400 używka ze sprawdzeniem...
Nie wszystkie wartości mam: - krzyżaki wtrysków - 6 Nm + obrót o 180 stopni - pompa serwa 22 Nm, koło pasowe pompy 64 Nm - pokrywa wałków rozrządu 10 Nm - wspornik alternatora 47 Nm - najważniejsze - świece żarowe 12 Nm, ale radzę posmarować gwint białą pastą ceramiczną, jest tania i łatwo dostępna w małych tubkach; pasta ceramiczna zabezpiecza świece...
ubię te dyskusje jak ktoś pyta o jakąś firmę i zaraz pojawiają się odpowiedzi że Yato też dobre, że Kuźnia też spoko. No i Stanley! Zaraz widać, że te osoby nie mają zielonego pojęcia o czym piszą. Kupił sobie jeden z drugim walizkę kluczy w Obi i dwa rowery dla syna i córki złożył (też chińskie), dwie szafki z Ikea i zaraz się rozpisuje jakie to są...
no nie żartuj, z wyłączeniem systemu, spuszczeniem wody, mocowaniem się z zapieczonymi gwintami, bieganiem do sklepu, bo coś nie pasuje, napuszczeniem wody, odpowietrzeniem? 10 minut?! Bardzo dziękuję za poradę. Gdybyś miał wykonaną poprawnie instalację to było by to dziecinnie proste i w każdym pomieszczeniu miał byś pożądaną temperaturę, odpowietrzenie...
Patrzę na zdjęcie nr 2, wydaje mi się, że jednak "przytarłeś" silnik. Moim zdaniem masz zapieczony jeden pierścień, a może i oba. Sprawdź, czy oba pierścionki luźno przemieszczają się na tłoku. Masz rozebraną "górę" silnika, więc sprawdź ( w cylindrze ) jakie mają luzy pierścionki na zamkach, jeśli zbyt duże, (powyżej o,5 mm ) to wymień na nowe. W...
... nie wiadomo jak będą się sprawować... Może odgrzeję kotleta ale już wiadomo. Model 2007-2010 przejeżdża bez problemu 600-700 tys. km na jednym rozrządzie, turbo i skrzyni biegów, jeśli się dba oczywiście. Przy 400 tys. km zaczynają się problemy z wtryskami ELEKTROMAGNETYCZNYMI gdyż zaczynają kopcić. Z doświadczenia wynika, że po tym przebiegu są...
Będąc już na czwartym biegu, to ile miałeś w tym samym czasie obrotów silnika?. Domyślam się, że w tym czasie zmieniłeś na ręczne zmiany biegów, bo inaczej nie byłoby pewne na jakim biegu jedziesz. A więc pytanie: Czy obroty silnika były dużo wyższe niż powinno, dla przykładu: Jadę sobie 80 km h, a obroty silnika na zegara 4 tys. (Opisz dokładnie)...
Zaświeć latarką i dokładnie spójrz od środka. Ja spotykam gwinty, ale tak na odległość to na 100% nie mogę potwierdzić. Generalnie trzeba się spodziewać zapieczenia i zakamienienia gwintu i zazwyczaj w jakimś stopniu uszkadza się podczas odkręcania powłoka chromowa przy chwytaniu tego elementu narzędziami.
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Przepraszam, że zakładając temat pierwszym razem nie zastosowałem się do pkt.11 regulaminu. mam nadzieję, że teraz zrobiłem to prawidłowo. Chciałbym opisać problem, który mnie po prostu przerósł, a przede wszystkim zaskoczył Ale po kolei. Było dokładnie tak: 1.pomierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach 1 cylinder 14, 2 cylinder 14, 3. cylinder14,...
W opryskiwaczu w powyższym modelu nie podaje wody na lancę. https://obrazki.elektroda.pl/5858582100_... https://obrazki.elektroda.pl/4965848300_... Co może być przyc... Bezpośrednia odpowiedź Najczęstsze przyczyny „nie podaje na lancę” w tym opryskiwaczu JARMET z pompą UDOR ZETA 140/10 (ze zdjęć) to: - zawór/regulator ciśnienia...
Zapieczone,pekniete,zurzyte pierścienie,pękniety tłok,zurzyte tuleje cylindrów-silnik oddycha rękawami,wybierz sobie cos z tego i odkręcaj głowice i misę,wtedy obejż też panewki.
Dobra chemia wszędzie wejdzie (szczególnie zwykła nafta). Do puki świecy choć trochę nie ruszysz, to nie ma prawa na gwint świecy wejść jakakolwiek chemia, bo w jaki niby sposób ma się przedostać przez uszczelnienie świecy w głowicy? Pozdrawiam.
Dokrecal kluczem specjalnym glowice Po skonczonej pracy mechanika odpalilem auto i po chwili zaczela wylewac sie strumieniem woda z olejem z pod glowicy . Jeżeli dociągnął śruby z właściwym momentem, a głowica nie była planowana i nie ma płaszczyzny to takie efekty mogą wystąpić. Jak później dokręcił na chama to przestało się lać. http://obrazki.elektroda.pl/8089298400_1...
Witam. Trafiło do mnie urządzenie HP LaserJet M1522n właśnie z takim objawem. Po włączeniu na wyświetlaczu pojawia się BŁ. SKAN. 5 WYŁĄCZ WŁĄCZ. Świetlówka głowicy skanującej zapala się i ganie jakiś raz na sekundę. Otworzyłem skaner, nie mogę poruszyć głowicą. Odkręcam silnik, a ten zapieczony. Nawet nie drgnie jeśli spróbować nim pokręcić ręcznie....
Odkręcasz kolektor wydechowy i widzisz z którego czym dmucha. A w temacie. Trzeba ustalić, czy to zaolejenie jest od oleju, czy z niespalonego paliwa. Jeśli od paliwa, to do sprawdzenia wtryski, po wykręceniu ich zmierzenie ciśnienia sprężania, dalej pompa wtryskowa. Jeśli rzeczywiście od oleju, to zużyte/pęknięte/zapieczone pierścienie i w konsekwencji...
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu mocno gwiżdże mi turbosprężarka a także w intercoolerze pojawiają się większe ilości oleju. Szykuje się do regeneracji turbosprężarki, a dokładniej do wymiany samego rdzenia zwanego też korasem. I w związku z tym mam kilka pytań w celu jej demontażu. 1. Czy trzeba od głowicy odkręcać króciec ssący oraz wydechowy...
Witam Z kontrolką Abs sprawa załatwiona do wymiany okazała się przednia lewa piasta, co do kontrolki silnika to do wymiany są świece żarowe i tu pojawił się problem. Mianowicie trzy zostały wymienione dwie bez większy problemów z jedną było troche zachodu. Ale została ta czwarta, problem polega że jest chyba zapieczona i przy odkręcaniu zerwała się...
Miałem już dwie akcje nalewania nafty na Tłoki i moczenie kilka dni. W sumie silnik wypłukany już płukanki liqui Moly i naftą kilka razy. Niestety nic to nie dało. Miałem kiedyś wymienione uszczelniacze zaworowe Ponieważ zżerał masakryczne ilości oleju w silniku benzynowym i tam przy odpaleniu była wielka niebieska chmura, Po wymianie wszystko dobrze...
Opowiem Ci mój przypadek jak przyprowadzono do mie golfa IV do naprawy uszczelki pod głowicą . po wynianie uszczelki samochód nie idzie Wszystko przeglodniente co się okazał jak pracownik wyciągał wtrski to bardzo ciężko mu było wyciągnąć .Wiadomo zapieczone no to kręcił w lewo to w prawo w połowie jest skręcony i to mu się odkręcał i przykręcało po...
Wydawałoby się, że idealny prezent dla fana motoryzacji nie istnieje – w końcu na rynku jest tyle narzędzi, akcesoriów i marek, że trudno dobrać coś właściwego. Tymczasem RYOBI pokazuje, że nawet najbardziej podstawowy sprzęt akumulatorowy może być strzałem w dziesiątkę. Na liście znajdują się klucze udarowe, polerki, kompresory itd. Oto kilka pomysłów...
zapieczona świeca zapieczona nakrętka zapieczona geometria
pomiar temperatura oleju układ oznaczenie nóżka łożysko ślizgowy zelmer
honda accord radio brumienie laptop
Złamana opaska w słuchawkach JBL bezprzewodowych - naprawa i wymiana Peugeot 307 SW błąd 16 - problem z czujnikiem zderzeniowym