Turbo przeładowuje, zapieczona geometria albo coś nie tak ze sterowaniem, notlauf'a złapał bo widać po logach.
Zapieczona geometria
Wiem jakie są rodzaje łożysk i jaką mają funkcję do spełnienia ale chyba nie wszyscy wiedzą a nazywanie pierścienia sterującego zmienną geometrią łopatek łożyskiem to czyste nieporozumienie i wprowadzanie kogoś w błąd - co oczywiście wcale nie oznacza, że nie zgadzam się z kol. fil2006, że winę za taki stan przeładowania ponosi zapieczenie zmiennej...
Sprawdź czy sztanga jest zaciągana po odpalaniu. Wygląda na słabe podciśnienie albo zapieczoną geometrię.
Ogólnie jak sterownik "każe" zbijać ciśnienie a ono nie schodzi ,to zostaje N75 ,zapieczona geometria,źle ustawione cięgno gruchy,albo (wątpliwe) złe turbo.
Przyczyną błędu była zapieczona geometria, po regeneracji turbiny, wyczyszczeniu geometrii i adaptacji nastawnika błędu nie ma ,auto jeździ jak jeździło zanim geometria nie zapiekła się tzn : dalej niemrawo zbiera się do 2tyś obr.
Temat stary ale warto zaktualizować dla poszukujących rozwiązania. Problemem była zapieczona geometria turbiny. Po wymianie turbiny na nową problem rozwiązany. Przed wymianą turbiny należy sprawdzić gumowy wężyk z elektrozaworu sterowania geometrią bo na zagięciu tego wężyka tez lubi robić się nieszczelność dając takie same objawy.
Test na odłączonym przewodzie od turbo - wykres identyczny. Nowy zawór N75 - wykres identyczny. Zostaje zapieczona zmienna geometria?
Zaraz, czy ja dobrze rozumiem: od 10 lat jeździsz z zapieczoną geometrią turbo, stosujesz jakieś druciarskie patenty i na koniec pytasz co może jeszcze być uszkodzone? Błąd 575 to nie żaden czujnik czy wężyk, tylko zbyt duża różnica między ciśnieniem oczekiwanym i rzeczywistym.
Zapieczona geometria turbiny nie dawałaby takich objawów ? W moim AFN miałem podobne objawy i winne były wężyki podciśnienia.
Najczęstsza usterka to EGR ,zapieczona geometria,albo problem z podciśnieniami .I podłącz normalny tester.
Trzeba wpiąć wakuometr w główne podciśnienie ale to nie to bo jak widać od dołu ciągnie więc jak dobrze pamiętam wtedy jest największe zapotrzebowanie na podciśnienie a z chwilą coraz większego ładowania turbiny zawór n75 podciśnienie zmniejsza ma gruszkę. Może turbina nie domaga lub masz zapieczoną geometrię i nie działa w pełnym zakresie.
6805 - masz problem z układem doładowania (dziurawa rura IC lub zapieczona geometria turbo itp) 5000- za mało czynnika w układzie klimatyzacji.
Witam. Udało się rozwiązać problem? U mnie dodge coś słabo idzie. Była zapieczona geometria. Teraz wyczyszczona i gruszka wymieniona ale nadal bez szału.
Nikt ci nie kazał wymieniać przepływki.Zobacz czy sztanga się nie przycina.Fizycznie, nie programikiem.Możliwa zapieczona geometria.
Problemem okazała sie turbina, która miała zapieczoną geometrię i przez to wyrzucało błąd nastawnika, dodatkowo DPF był zapchany i przez to były takie problemy.
"Przyzwoicie" to trochę za dużo powiedziane, bardziej pasuje " tragedii nie ma rewelacji tym bardziej" domex32 dobrze wspomniał o filtrze, ale ja raczej stawiał bym na sterowanie turbiną, mniej na zapieczoną geometrię, przeczyść lub podmień n75 i posprawdzaj, wymień wężyki i filtr na coś dobrego np. filtron (trzeba wspierać polski przemysł) Egr i pokrywa...
Wbij 3 bieg i od dołu obrotów (1500) zacznij się rozpędzać dynamicznie do 4000-4500 obr. Jak wyrzuci Ci turbinę, to albo masz zapieczoną geometrię albo coś z zaworem overboost. Załóż strzykawkę z wężykiem na gruszkę od turbo i rób podcisnienie. Sztanga powinna ładnie pracować w całym zakresie, jeśli nie, to zapieczona.
Geometria turbiny zapieczona, zawór za silnikiem po prawej stronie około misy olejowe sterujący turbina bądź wąż pomiędzy przepływomierzem deklem a turbem. Raczej więcej możliwości nie masz ewentualnie często spotykam się z całkiem zapchanym filtrem paliwa ale to już niedbalstwo a nie usrerka
Odpowiedzi masz w temacie, zawór, podciśnienia, gruszka, albo zapieczona geometria.
Problem rozwiązany zapieczona geometria, rozruszane i przeczyszczone i jak narazie śmiga ok :)
Temat zapieczonej geometrii poruszany na forum , opcja szukaj
....,masz zapieczoną zmienną geometrie turbiny. Jesteś jasnowidzem? Należało by zrobić diagnostykę, nie koniecznie musi to być zapieczona geometria ale oczywiście nie wykluczam, a do ruszenia sztangą trzeba użyć trochę siły bo wcale lekko nie chodzi, chyba że odepniesz gruszkę.
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Cześć Moze błache pytanie ale sprawdzałeś jak wgl kształtuje się u Ciebie vaccum? Moze masz luźny króciec przy pompie vaccum, miałem podobny problem i własnie winny był króciec. Druga sprawa to czy auto Ci nie "dymi" ? moze geometria się zapiekła, vaccum podaje na gruszkę ale ona niema siły podnosić sztangi ?
Tylko właśnie interesuje mnie to, czy przy zapieczonej geometrii, może się nawet słabo wkręcać do tych 2 tys. obr. Witam, Zacznij od sprawdzenia a nie od zgadywania. Jeśli uważasz że jest zablokowana turbina to po co pytasz ? Wystarczy sprawdzić. Jak sprawdzisz i wykluczysz i szukaj dalej. Jak potwierdzisz to napraw.
Przycięta, zapieczona zmienna geometria. Czyli sprawdź sztangę turbo
Po logach widać że turbo ładuje dużo za dużo. Na 90% stawiam na zapieczoną geometrie w turbosprężarce, ewentualnie zacięty zawór N75.
wyskoczyl blad przeladowania turbiny Zapieczona geometria, a pompę lub serwo wymień bo z hamulcami żartów nie ma. Odpalanie to już inna sprawa.
Panowie a w ilu procentach jesteście pewni, że to może być zapieczona geometria? tdi-vag pisał po polsku . Poruszenie elementami samochodu powoduje zmianę parametru czy reakcję turbiny, hę?
Musisz kręcić tak żeby uzyskać 60% wysterowania N75 przy max wciśniętym gazie i ciśnieniu odpowiadającym ciśnieniu zadanemu dla 2000-2200 RPM teraz jest 50%. Czyli kręcisz robisz loga (najlepiej 4-5 bieg pedał w podłodze od 1500 rpm) i sprawdzasz czy się zbliżasz czy nie. Jak nie kręcisz w drugą stronę. No niby tak, ale uszkodzona grucha = często zapieczona...
2004 silnik RHR 136 KM, czyli pozostaje zapieczona geometria łopatek? Dodano po 3 przyglądałem się kiedyś takiej gruszce, membrana porusza trzpień od czujnika kopiowania turbo a nie ramię, ramię mogło sie oderwać od membrany, zresztą Panowie po 15 biorę się za tego puga i wtedy dam znać bo szkoda na darmo postów nabijać, pozdrawiam :)
Witam, bardzo proszę o analizę logów dynamicznych. Seat leon 1.9 tdi 105km problem z turbem jest, generalnie jedzone była na zapieczonej geometrii. Aktualnie zregenerowana nowa turbina, zaślepiony EGR (tz. wężyk wyłącznie). Dodatkowo problem z hamulcami pedał jakby taki miękki nie do końca chce na ostro hamować. myślałem, że to pompa Vacum bo krócieć...
Zapieczona zmienna geometria turbiny. Sprawdź czy sztanga chodzi luźno w pełnym zakresie i się nie przycina. Czyszczenie pomoże.
Jest zapieczona zmienna geometria łopatek wewnątrz turbosprężarki więc turbo trzeba zdemontować z silnika i wyczyścić zmienną geometrię.
Poczytaj jeszcze trochę i się dowiesz wszystkiego. Dodano po 1 Wiem że nie takiej odpowiedzi oczekiwałeś ale trudno.
Raczej nie gruszka tylko geometria zapieczona o ile jest w tym silniku.
Przez ostatnie 4 lata od kąd jest w Polsce jeździł tylko do kościoła, ja go mam jakięś 7 miesięcy i dopiero u mnie zacżął zwiedzać świat. Turbina miała zapieczoną geometrię ale jakiś miesiąć temu się tym zająłem teraz dmucha wspaniale. Więc rozumiem że mogę bez obaw lać tego syntetyka?
Węże puchną, to normalne, ale na logach wyraźnie widać, iż turbo przeładowuje, powodem może być zapieczona geometria, lub sterowanie podciśnieniowe. Dodatkowo masz źle ustawiony kąt synchronizacji (rozrząd) masz 4 stopnie na plus, powinno być 0. A i do tego auta musisz mieć co najmniej siódemkę albo wyżej, tym archaizmem 3.11 dużo nie podziałasz.
Niestety kolego, zapieczona zmienna geometria w turbosprężarce i pozostaje tylko jej demontaż i czyszczenie - przeładowanie wyjdzie w logach dynamicznych.
Witam, Mam problem z notlaufem. Na początku przyczyną była zapieczona geometria i przegnita gruszka, 3 tygodnie temu wyjąłem tubro, wyczyściłem je, wymieniłem gruszkę (na podobno oryginał, zamawiał ją znajomy mechanik) oraz czyściłem dolot i zaślepiałem EGR. Myślałem że wszystko jest ok jednak sporadycznie na 4 lub 5 biegu przy 3000obr/min odcina turbo....
Nie ma czegoś takiego jak błęd braku podciśnienia, masz typowe objawy zapieczonej zmiennej geometrii w turbosprężarce. Zobacz czy sztanga w turbo jest wciągana po zapaleniu.
Co masz na myśli? Czymś się różnią??? Ja pisałem o każdej Audi, a w którym VW masz zawieszenie z 80-tki tak popularnego i porządnego samochodu? Następnie 100-tka, 90-tka i jeszcze by znalazł... Ja tylko kląłem, jak przychodziło mi w tych modelach (czasami) geometrię ustawiać (zapieczone "drągi"), ale o 10 razy mniej awaryjne (rzadziej się uszkadzają...
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Jaką masz pewność ,ze wymieniłeś na dobra turbinę może tą co wymieniłeś ma łopatki zapieczone zmiennej geometrii. Rozkręć ja i wyczyść możesz to samemu zrobić w prosty sposób . https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqr...
Geometria zapieczona-turbinka do wyjęcia.Tam jest razem z kolektorem.
Jaki masz kod silnika? Bo nie wiadomo czy turbo ze zminną geometrią czy nie. Przyczyn może być kilka. Np. uszkodzony N75, zapieczone kierownice (jeśli zmienna geometria), uszkodzona gruszka.
Może być problem ze sterowanie zmienna geometrą turbiny lub samą geometrią (zapieczona)- "zamulenie" pojawia się około 2000-2200 obrotów. ?.
Temat był już opisywany na forum,począwszy od zaworka,przez wężyki czy sztangę Dodano po 1 A może po zimie zapiekła się zmienna geometria turbiny
Błąd - zwarcie na mase na zaworze N75 i wentylatorze Objawy: Brak mocy, check engine Zregenerowane turbo (była zapieczona geometria), wymienione wszystkie węże od podciśnienia, sprawdzona masa (na jakiś czas zrobiłem też drugą masę), wszystkie kostki pod maską odpięte spryskane preparatem i spięte ( to samo bezpieczniki, pod maską i w kabinie), akumulator...
Ale co z tego ze sie pojawilo podcisnie skoro niby nawet bez sterownia podcisnieniami turbiny weze od turbo powinny sie robic twarde.... dziwne to wszystko... nie prawda, że powinny się robić twarde zwłaszcza na wolnych obrotach biegu jałowego - to oczywisty nonsens - teoretycznie -nawet gdyby turbo miało zapieczoną zmienną geometrię w pozycji max...
Wracam do tematu. Pooglądałem ostatnio wężyki, ściągałem je, wymieniałem ale nadal bez efektu. Postanowiłem również podmienić zaworki n18-n75 ale wtedy było jeszcze gorzej (czy to coś oznacza?) Sprawdziłem organoleptycznie szczelność gruszki - po "wessaniu" sztanga nie opada więc chyba jest ok. Zauważyłem natomiast podczas testu jedną rzecz, co potwierdzają...
W oryginalnym sofcie sterownika dla silnika ALH maksymalna wartość zadana ciśnienia doładowania (odczytana vagiem) to 1948 mbar a nie 2,2 mbar - to jedno a po drugie to jak może to nie być kwestia softu skoro w wartościach zadanych pokazuje ciśnienie rzędu 2,3 mbar przy niby oryginalnym sofcie ? Wartość rzeczywista ciśnienia doładowania to oczywiście...
Kup sobie pompke podciśnienia z manometrem i pompuj. Wtedy możesz co zdiagnozować bo oko to wiesz.. Jak już było wspomniane (jak tutaj jest rzeczywiście problem) zapieczone będzie w środku a więc sama geometria.
Witam, jak w temacie. Po wyczyszczeniu turbiny problem zapieczonych (zasyfionych) kierowniczek w turbinie powraca po dwóch miesiącach zpowrotem. Turbo oddawałem już w przeszłości do czyszczenia i ogólnego sprawdzenia dla fachowców, dwa razy, problem powracał, ostatnio sam czyściłem dwa razy, ostatni raz w połowie września a na początku listopada znowu...
Witam. Na krótkich odcinkach jazdy akumulator jest niedoładowany a diesle lubią długie trasy. Utrata mocy czyli tryb awaryjny jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną zmienną geometrią turbiny. Można to sprawdzić (na uruchomionym silniku) zdejmując i zakładając wężyk podciśnienia z gruszki sterującej turbiną. Skok cięgna powinien mieć około 2 cm.
wszystko zależy jaki tam siedzi silnik bo nie wiemy czy ma zmienną geometrię czy WG - jeśli silnik ma oznaczenie ALH to ma zmienną geometrię a przyczyną przeładowania turbo będzie albo zapieczona zmienna geometria albo zacinająca się wewnątrz gruszki sztanga siłownika podciśnieniowego, wężyki podciśnienia nie mają tutaj wpływu na przeładowanie więc...
Witam. Posiadam Toledo z 98r z AFN. Wczoraj wyczyściłem turbinę i przy okazji egr. Turbina miała zapieczoną geometrię po czyszczeniu wszystko działa idealnie, zostało sprawdzone po zamontowaniu i oczywiście na pracującym silniku, turbinka chodzi jak złoto. Tylko zginęło mi to wgniatanie w fotel jak depnę na pedał, za to wzrosła predkość maksymalna,...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
po co zamieniasz te zaworki one nie działają tak samo są inne mimo że podobne ,masz numery części widać przecież . Jak masz błąd regulacja ciśnienia doładowania wartość przekroczona to 99 procent turbina do wyczyszczenia fil2006 bardzo Cię cenię i lubię czytać Twoje wypowiedzi i dlatego napiszę trochę nie po Twojemu - zaworki może zmieniać bo obydwa...
81kw motor: AFN Czy to o to chodzi? dokładnie o to chodziło - silnik AFN więc turbosprężarka ze zmienną geometrią czyli wielkie prawdopodobieństwo zapieczenia się zmiennej geometrii turbosprężarki, dla pewności przed ewentualną koniecznością demontażu i rozbiórki turbosprężarki można się upewnić co do wartości ciśnienia doładowania jaką podaje podczas...
Ja rozklepałem koralik i przewierciłem więrtłem na wymiar. Mógłbyś opisać jak dokładnie to zrobiłeś? Bo będę musiał też coś wykombinować z tym luzem. Swoją drogą... Myślałem, że jak już miałbym kupić jakieś turbo "na części" to może lepiej kupić gt1749va/gt1749vb zapieczoną, przeczyścić zmienną geometrię i mieć mocniejsze turbo z potencjałem np na...
Sprawdź szczelność układu dolotowego, jeżeli silnik na pompowtryskach to polecam sprawdzić pompę paliwa bo jest tez pompą podciśnienia do sterowania turbem, jeśli jest to do sprawdzenia geometria turbiny czy nie zapieczona, szczelność gruszki, zawór n75
No i właśnie ten błąd powoduje brak mocy, tak zwany notlauf, nie od razu po odpaleniu ale po mocniejszej jeździe. I tu bym szukał problemu ze sterowaniem turbiną, najprawdopodobniej zmienna geometria zapieczona, co skończy się czyszczeniem turbiny.
a jeszcze mam pytanie tak zapieczona dźwignia od turbo to geometria jest do roboty czy całe turbo ?
System nie radzi sobie sobie z utrzymaniem ciśnienia na zadanym poziomie ma być 2,3 bara a bije do 2,7 sprawdź czy sztanga chodzi. Najlepiej odepnij wężyk od gruszki turbo do n75 i zasysaj paszczą ale raczej geometria zapieczona.
Dzieki za odpowiedz, wiec tak korekcje najwieksze są na 7 cylindrze, podczas postoju na D -4mg, 1 cylinder 3 na plus oraz 7 na plus reszta około zera, na nowych wtryskach korekcje są podobne a nawet większe. Drugie że przepływomierze pokazauja dziwne wartości , lewy o połowe mniej niż prawy, ale powiedzieli mi że zmienna geometria jest trochę zapieczona...
Czy zdjęcie powyżej to tylko zdjęcie poglądowe, w celu pokazania umiejscowienia "sztangi" ?Czy jest to zdjęcie ASV ? Tak, to jest zdjęcie silnika o oznaczeniu ASV - ten silnik wraz z turbospręzarką wygląda również identycznie jak silnik 110 KM o oznaczeniu AHF i 90 KM o oznaczeniu ALH. Nie ma żadnego znaczenia czy turbosprężarka stanowi z kolektorem...
[url=http://vaglogi.pl/]vaglogi.pl Klasyczne przeładowanie. Turbo dobija do 1.5 bara i pyk tryb awaryjny żeby turbo się nie rozleciało. Wygląda jakby układ zmiennej geometrii był zapieczony. PS Poszukaj w google frazy "not lauf"
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
W ALH braki mocy w 90% to wina zapieczonych kierownic spalin w zmiennej geometrii turbosprężarki, rzadziej zardzewiały siłownik podciśnienia regulujący kątem natarcia kierownic spalin (czyli sztanga zatarta wewnątrz zardzewiałej gruchy). Zrobiłbyś logi dynamiczne przy użyciu VAG-COM i je tutaj wkleił to by się sprawa wyjaśniła.
Witam Jeśli cięgno chodzi luźno to łopatki geometrii nie są zatarte. Jeśli przyblokowuje cięgno w którymś miejscu to znaczy że się zaciera, jeśli nie idzie ruszyć cięgnem to znaczy że się zatarły całkiem kierownice. W tej kwestii nic się narazie nie zmieniło;) - oczywiście do sprawdzenia należałoby odpiąć gruszkę ponieważ w niej jest dość mocna sprężyna...
...ale czy szary dym to nie olej w wydechu? Z tego co ja wiem to tych turbin (VNT) się nie regeneruje. Oczywiście wszystko co powoduje zwiększone dymienie i produkcję sadzy (za mało powietrza, za dużo paliwa) przyczynia się do przyspieszonego zapieczenia się mechanizmu zmiennej geometrii turbiny oraz zatkania kolektora wydechowego, filtra cząstek stałych...
Siemka, mam problem z moim fordem mondeo mk3 2.0 tdci 165km . Miałem uszkodzoną turbo sprężarke, zapiekła się geometria. Sterownik nie miał siły się ruszyć, odłączało mi cały czas turbo gdy wcisneło się gaz w podłogę. Wczoraj przyszło mi zregenerowane wymieniłem i problem jest podobny tylko ze teraz odłącza mi turbinę tylko na luzie gdy samochód chodzi...
Proszę tu masz chyba w miarę opisane co sprawdzić http://obrazki.elektroda.net/49_11806754... Mozliwe przyczyny: - zawor N75 jezeli jest turbina ze zmienna geometria to: - zapieczone kierownice - mieszek Mam nadzieję że mnie nie podsumujesz jak ostatnio z wężykami. Pozdrawiam jka
Przy takich objawach turbo z pewnością przeładowuje i wyjdzie to w logach dynamicznych a przyczyny to : - zacięta zmienna geometria turbosprężarki, - zapieczona sztanga wewnątrz zardzewiałej gruchy siłownika podciśnieniowego, - brak impulsu sterującego na N75 lub uszkodzony sam N75 (choć to rzadkość).
W tej chwili wniosek dla mnie jest jeden - jak go raz na jakis czas nie "przedmucham" to mam problem bo nawet nie moge sie zabrac do wyprzedzania na autostradzie. Moze ktos mi doradzic gdzie jest przyczyna???? Przyczyną jest postępujące zapiekanie się kierownic zmiennej geometrii turbosprężarki - czyli to co napisał Ci carrot ale stan ich zapieczenia...
Mam podobny problem odłącza mi turbinę przy przyspieszaniu dzieje sie to przy różnych prędkościach zamieniłem te zawory N75 z N18 i dalej to samo wężyki sprawdzone są w porządku. Co to może być?? A i jeszcze jak sie nazywa to urządzono przykręcone do turbiny co od niego idzie wężyk do N75 Nie napisałeś jaki masz silniczek ale domniemam, że turbo ze...
Słyszałem głosy, że turbina w starszych modelach potrafiła paść jeszcze na gwarancji. U nas wytrzymała jakieś 150tys. km. To jest zwykła turbina, bez zmiennej geometrii. Bez problemu można ją zregenerować. W Grande Punto mam już VNT, wytrzymała ok 190 tys. km i w sumie to nawet jeszcze jakiś luzów strasznych nie miała ale puszczała trochę oleju w dolot...
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Witam starałem sie naprawić u znajomego problem wyłączającej się turbiny. Po chwili stwierdziłem że nie ma wystarczającego napięcia na zaworze N75 (było 7V), co skutkowało brakiem reakcji gruszki turbiny plus do tego wymieniłem wężyki podciśnieniowe, teraz jest cisnienie i reakcja gruszki lecz po zakończeniu owych prac turbina przestała się w ogóle...
w tym modelu czesto pada przekaznik(zapieczone stykilub zimny lut)
Nie do końca musi to być sztanga. Zależy od tego jaki tryb jazdy masz, ja powolny to mogą być to zapieczone łopatki od zmiennej geometrii. Może to być zaworek który to reguluje, jak i również gruszka, taka puszka przy turbinie. Jedyne wyjście to diagnoza, najlepiej podczas jazdy. Wiele o tym temacie jest w necie, poszukaj bo nawet instrukcje czyszczenia...
Od razu możesz się zabrać za wymontowanie turbosprężarki i wyczyszczenie w niej zmiennej geometrii gdyż przy tych objawach co opisujesz się zapiekła w pozycji maksymalnego doładowania : http://www.google.com/search?q=%22czyszc...
Źle wyregulowana sztanga turbiny. albo zapieczona zmienna geometria,lub zawór jej nie steruje ;-) Przerabialem ten sam objaw wczoraj w bkc, dodatkowo po dodaniu mocno gazu oprócz kłembu czarnego dymu, nierownej pracy itp jw. zgasl i nie chcial przez chwile zapalić. Na vagu roznica cisnienia podczas jazdy 0,3-0.4bara. Zmienna stanęła betonem po pół...
Witam wartości zadane mogą różnić się od rzeczywistych nie z powodu złej przepływki ale np: sterowania turbiną silnik potrzebuje dużo powietrza a turbina nie jest w stanie tyle dostarczyć i już zacznij od zaworu n75 ( ja już ze 3 wymieniałem w swoich autach ) później od sprawdzenia szczelności wężyków podciśnieniowych sterujących gruszką i zobacz czy...
Witam. Od wczoraj mój passat łapie notlauf. 1.5 roku temu był problem z zapieczoną geometrią. Zostało to wyczyszczone, mechanik nie miał żadnych uwag co do wyeksploatowania turbiny, sprawdzono ją na maszynie. Obecnie auto jak jest zimne i po pierwszym prze gazowaniu do 90km/h na trzecim biegu to wpada błąd 17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania....
"szeleści" łożysko sprężarki klimatyzacji, można wymienić bez demontażu rozrządu, trzeba tylko wymontować sprężarkę, ale na razie nasmarowałem i jest w miarę dobrze. Co do błędu przeładowania przeczyściłem N75, rozruszałem zapieczoną sztangę i na razie jest w porządku. wszystko Ci tak ładnie poszło z tymi problemami a z wyciekami z EGR sobie nie poradziłeś,...
Samochód nie ma mocy ponieważ wchodzi w tzw. tryb awaryjny / serwisowy. Jest to spowodowane tym że czujnik ciśnienia doładowania odczytuje zapewne zbyt wysoką wartość doładowania i następnie komputer w samochodzie odcina podciśnienie sterujące turbiną aby nie kręciła się zbyt szybko. Samochód myśli tak => jak za duże ciśnienie doładowania to pewnie...
Jest progres panowie. Głowica silnika była remontowana, zmieniono 2 zawory. Silnik teraz duzo lepiej pracuje. Kompresja 11 bar. Jak dodaje gazu na jałowym to już nie kopci z wydechu. Mechanik wymienił wtrysk i pompke paliwa. Dodatkowo trzeba było wymienic pompe wody bo ciekło z niej... Pali mniej troche, ale nie jestem zadowolony do końca. Powinien...
Geometria łopatek turbiny może nie domagać. Jeśli łopatki masz zapieczone i nie ma prawidłowej regulacji, to będziesz miał taki efekt.
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
Czy w Twoim samochodzie jest turbina ze zmienną geometrią łopatek ? Jeśli tak to prawdopodobnie się zapiekły i trzeba je wyczyścić. Usterka wygląda na przeładowanie. Turbina podaje zbyt wysokie ciśnienie doładowania i sterownik włącza tryb awaryjny powodujący właśnie gwałtowny spadek mocy.
Witam po latach. Kolego SanchosX ja w swoim afn doszedłem do wniosku że tak musi być. Gdzieś na którymś forum poprosiłem o wykres mapy sterowania n75 (automat) i z niej właśnie takie wnioski. Według tej mapy n75 na jałowym nie poda podciśnienia rzędu - 0,6 tak jak w manualu tylko właśnie w granicach - 0,4. I to tak musi być. Jak masz możliwość to przekoduj...
Teoretycznie ktoś kumaty jak odkręci gruszkę od razu będzie wiedział czy "klameczka" chodzi jak chodzi lub też zacięta na "amen" . Nie wkręcaj się w piękne reklamy. Samego korpusu turbo nawet się nie rusza jak wirnik kreci lekko bez luzów i nie wali olejem na zbyt . tam nic się nie powinno ruszać . Cała tajemnica jest w geometri ma chodzić lekko i to...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Jak jadę spokojnie to auto jedzie poprawnie. Lecz jak zacznę gwałtownie rozpędzać je to przy zmianie na 5 czasami 6 bieg wyskakuje "awaria silnika"(100KM/H) i auto traci moc. Diagbox pokazuje "zbyt wysokie ciśnienie doładowania". Odłączyłem wężyk od gruszki turbo i podłączyłem się dużą strzykawką przy pomocy innego wężyka (strzykawka tworzy bardzo duże...
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika sprawiało, że na chwilę wszystko wracało...
Witam. ALH ma turbinę z zmienną geometrią i naj pierw trzeba sprawdzić czy ona działa. Sprawdź czy sztanga nie jest zapieczona lub któryś z wężyków nie jest uszkodzony.
A autko jakoś nadmiernie nie kopci? -nie bierze oleju? silniki jtd cf3 te miały turbinę ze zmienną geometrią łopatek;może się zapiekły? albo coś z czujnikiem ciśnienia doładowania...Po przekroczeniu ok 3k obrotów wywali błąd-marchewa. Jedz na kompa (lub kup kabel +FES) i będziesz miał diagnozę. Po odpięciu przepływki nie zaświeci ci się marchewa zostanie...
zapieczona nakrętka zapieczona świeca zapieczona turbina
epson przesunąć głowica kabel sterownik peugeot czcionka chrome
Przerywanie silnika na niskim gazie w Oplu Corsa C Błąd P08 w kotłach Buderus - system spalin