Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Sworzeń się obraca przy odkręcaniu drążka. Jak go zablokować?
Zdejmujesz koło odkręcasz srube od pułosi te duża,puzniej odkręcasz sworzen wybijasz odciagasz cało tarcze tak aby frez przegubu wyszedł hamulcową.zdejmujesz opaski z gumy,zdejmujesz gume.Przegub jest chyba spiety segerem nie pamietam dokładnie ale raczej tak wytrzyj dokładnie ze starego smaru i zobacz jesli jest seger wyjmujesz seger zbijasz stary...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
W którym miejscu rozłączałeś zwotnicę od wahacza? Zbijałeś ze sworznia czy odkręcałeś sworzeń od wahacza (trzy śruby M8)?
i przy odkręcaniu sworzni Jak już to prowadnice, nie sworznie.
Jaki patent tu jest potrzebny? odkręcasz, lub odcinasz, jak jest to przyspawane, a następnie w tym samym miejscu przykręcasz nowy zaczep.
Właśnie będe to diagnozował. Natomiast czy do wymiany przekładni kierowniczej mógł odkręcać sworzeń wahacza? Czy chodziło mu o sworzeń wbudowany w końcówkę drążka kierowniczego?
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Witaj, albo opisz z czym masz problem, albo poproś kogoś żeby pomógł kto ma pojęcie. W filmie jest wszystko pokazane dokładnie. Jak nie idzie wybić ze zwrotnicy to można zdjąc ze zwrotnicą odkręcając sworzeń i końcówkę:) pozdr
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
Operacja jest dosyć prosta - dasz radę sam! 1. Odkręcasz koło 2. Odkręcasz śrubę na przegubie (tą dużą przy kole) 3. Odkręcasz sworzeń i go wyjmujesz 4. Odkręcasz/wyjmujesz półoś od skrzyni biegów Wkładasz nową i robisz wszystko jw. tylko w odwrotnej kolejności. Pamiętaj o BHP - kobyłki itp.
Noszę się z zamiarem kupienia klucza pneumatycznego do hobbystycznej pracy przy samochodzie: Specyfikacja klucza: - Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm - Zużycie powietrza: 119 l/min Specyfikacja kompresora: Moc 2 km Jeden tłok Max ciśnienie 8 bar Wydajność efektywna na wylocie 209 l/min Ma to jakiś sens? Wymiana kół, odkręcanie sworzni hamulca, etc.
Tam są stożki na sworzniach. Odkręcasz nakrętki, bierzesz duży młot i pierzesz nim zwrotnice uderzając równolegle do sworznia. Czasami stoi jak w ryte, ale w końcu puści. Zwrotnicy nic nie będzie.
Odkręcasz nakrętkę, podnosisz przód do góry, potem bierzesz kawałek grubej blachy aluminiowej i przez nią stukasz 5 kilogramowym młotkiem w wystający gwint sworznia zwrotnicy - to jest składane na stożku, więc potrafi trzymać się zdrowo.
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
1. Popuszczasz półoś i koło 2. Podnosisz auto i zdejmujesz koło i nakrętkę półosi 3. Odkręcasz sworzeń dolny, wyjmujesz go ze zwrotnicy 4. Wyciągasz lub wybijasz przegub ze zwrotnicy i rozcinasz starą gumę 5. Kolega dociska półoś do skrzyni, a Ty ciągnąc za przegub, lejesz młotkiem TYLKO w tę jego część, która ma bezpośredni kontakt z półosią. 6. Lepiej...
Do wymiany sworznia nie potrzebujesz tej nasadki nie trzeba wyciągać półosi, jak na tym filmie powyżej? jak wybije sworzeń?lub jak zacznie sie obracać przy odkręcaniu? czy przy dokręcaniu sworznia nie bedzie go można zablokować imbusem lub torxem? Przeczytałem opinie pod tym filmikiem powyżej i masz kolego rację, że nie trzeba demontować półosi, to...
Co do sprężyn to musisz mieć ściągacze. Jak masz to i trochę zacięcia z mechaniki to sobie poradzisz. Żeby nie regulować zbieżności odkręcasz zwrotnicę od sworznia i ściągasz całą kolumnę. Po złożeniu wróci w poprzednie ustawienie.
Jeśli nie musisz, to nie ruszaj czujnika abs-u. Bardzo często nie da się go wyjąć z zardzewiałej piasty bez uszkodzenia, a łożysko da się wymienić bez odkręcania czujnika ABS. BTW. Sam chcesz wymienić to łożysko? Bo po problemach jakie napotykasz wydaje mi się, że możesz nie dać rady.
Fajnie się ogląda testy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sztuka jest dokręcić kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem obrotowym 200Nm i odkręcić ją zabaweczkami typu Dedra, Ryobi czy Parkside. Sztuką to jest odkręcić śruby koła, które pracowało. Poza momentem dokręcenia, dochodzą jeszcze zwiększone siły tarcia na skutek korozji...
Musisz mieć 12-to kątny klucz trzpieniowy 8 Odkręcasz 6 śrub, następnie odkręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty kluczem 30, odkręcasz i wybijasz śrubę mocującą sworzeń zwrotnicy, wybijasz sworzeń, wyciągasz półoś mocujesz w imadle, ściągasz pierścień segera mocujący przegub, ściągasz go. Teraz postępuj w odwrotnej kolejności po założeniu nowego...
Nie musisz demontować zbiornika. Kładziesz sobie pralkę na tył i z ucha zbiornika wypychasz sworzeń a na dole pod pralką odkręcasz jedną nakrętkę: https://north.pl/karta/amortyzator-bebna... W taki sposób: https://youtu.be/84HW_Zg0I44?si=_QllL1mM...
Witajcie, nie wymieniałem jeszcze osłony przegubu zewnętrznego, więc chciałbym się poradzić was. Jakby to wymienić w najszybszy sposób. Oczywiście odkręcam śrubę piasty koła. Moje pytanie, czy jeżeli odkręcę 2 śruby od mcphersona (na wysokości tarczy hamulcowej to półos wyjdzie ze zwrotnicy tak żeby wymienić ta gumę. Czy muszę odkręcać końcówkę drążka...
Uważam, że to klucze na prawdę średniej jakości. I jeśli ktoś twierdzi, że są inne śmiem twierdzić, że nie pracował na kluczach wysokiej klasy. Moja sytuacja z dnia dzisiejszego, jak by dokładnie na potwierdzenie ww. cytatów. Akurat nie chodzi o Yato, bo tu klucze płaskie i oczkowe kończą mi się na rozmiarze 22. Odkręcałem dzisiaj sworzeń wahacza....
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
No ciekawe, ciekawe ... Jak to jak, odkręcasz gaźnik, następnie tłumik, zdejmujesz fajkę i wykręcasz świece. Następnie odkręcasz cylinder i wyjmujesz go. Potem sprawdzasz jego stan, wyjmujesz tłok. Najpierw wyjmujesz zabezpieczenia, wysuwasz sworzeń i tłok schodzi.
Do wymiany wyprzęgnika musisz wyciągnąć skrzynie. Jest przykręcany do skrzyni na 2 lub 3 śruby. Kolego, prawa półoś to zostaw w spokoju. Ja przy wymianie odkręcam tylko lewą+ dolny sworzeń + końcówkę drążka kierowniczego. Odkręcam lewą poduszkę i poduszkę od sanek. Pod miskę lewarek przez podkładkę np. drewnianą. Sanki z 4ch śrub w dół. Lewarek popuszczasz...
Jeśli nie masz dostępu do narzędzi z takimi wkrętami to można wyłamać sworzeń w główce wkrętu i odkręcać zwykłym torx.
Generalnie powinieneś wymienić całą górną część obudowy . Czyli demontujesz siłownik, odkręcasz ramię tubowe, odkręcasz stojan silnika, demontujesz wirnik i zostaje Ci to co masz wymienić... Istnieje możliwość wymiany samego sworznia wysprzęglenia, ale nie wiem czy FAAC posiada go jako pojedyńczą część zamienną. Można też sam sworzeń "naprawić"... Przepraszam,...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Nie wiem jaki typ konkretnie masz. Od cewki powinieneś odkręcić to jakby kolanko którym jest zamocowany do rozrusznika. Następnie bez problemu wyciągniesz sworzeń który przyciąga elektromagnes. Następnie z drugiej strony odkręcasz elektromagnes i tam znajduje się ta blaszka która zwiera styki (śruby). Jest to proste wystarczy spojrzeć i widać jak się...
Kupiłem okazjonalnie klucz dynamometryczny HOLEX na rękojeści są zaznaczone strzałki w obu kierunkach, ma przesuwny sworzeń na który zakłada się nasadki i moje pytanie jest następujące - czy tym kluczem można odkręcać śruby czy tylko zakręcać śruby z prawym lub lewym gwintem. Jak czytam wszędzie piszą, że klucz dynamometryczny służy tylko do zakręcania,...
Nic tam więcej nie odkręcaj. Widzę że jedyny problem to to że nie masz wystarczającej siły fizycznej żeby to zrobić samemu rękami, ani specjalistycznych narzędzi, więc najlepiej poproś kogoś o pomoc.
Jak przy corocznej konserwacji robicie takie numery to ja długiego żywota temu transformatorowi nie wróżę. A drut-szczotka na pierwszej fotce leży. Chyba nikt uprawnień na jej obsługę nie miał... :D Po jakie licho było odkręcać izolator przepustowy skoro uszkodzenie wystąpiło na samym sworzniu?
Ja tymczasem jednak kupiłem ASTA a-ir6212 i póki co jestem pozytywnie zaskoczony. Wszytko do tej pory odkręcałem na pierwszym biegu, w tym koła, od 21 lat nie ruszane ograniczniki na zwrotnicy i śrubę zabezpieczającą sworzeń (Mercedes). Zero wysiłku :-)
Witam Odkręć koło potem zacznij od nakrętki na przegubie najlepiej jak ktoś naciśnie Ci na hamulec gdy będziesz odkręcać następnie możesz albo rozkręcić dwie śruby od amortyzatora albo odkręcić jedna śrubę na sworzniu i wysunąć sworzeń. Moim zdaniem lepiej jest rozkręcić te dwie śruby z amorka i przegub wyjdzie. Przy skrzyni to wiadomo spuścić olej...
Ja jestem na ukończeniu takiej wiertnicy. Napęd spalinowy, maszt od wózka widłowego 4 m, ale bez docisku, chociaż cała karetka będzie ważyła ok 300 kg plus każda żerdź 33 kg, cztery łapy do ustawienia, dwie na ramię nośnej dwie na samym maszcie co by sworznie nie musiały przenosić obciążenia. Napęd wiercenia mam silnikiem BMR400 plus przekładnia kątowa...
kolego w aparatach zapłonowych opli z tych lat występują czujniki indukcyjne (cewki) lub czujniki halla wydaje mi się ze chodzi ci o ten pierwszy czujnik jeżeli tak to po stronie aparatu którą wchodzi w głowice jest sworzeń który należy wybić po czym wyjmujemy wałeczek aparatu i odkręcamy chyba dwie śrubki na 7 i już prawie jest w naszych rękach reszty...
Zawsze sworznie w moim przypadku kiedy mocno siedzą wybijam uderzając przecinakiem w miejsce trochę wcześniej ale najpierw wybijam go a potem odkręcam wszystkie śruby ,bo mam możliwość wsadzenia breszki i naciskania ;)
Zwróćcie też Panowie uwagę na jakość śruby. Przykładowo taka z Łańcuta 8.8(LF) więcej wytrzyma niż nieznanej marki 10.9. Wracając do "samochodówki" te śruby dostarczane z wahaczami, sworzniami "zamiennikami" to strach montować - wyglądają jak z odpustu. W takich przypadkach wolę montować wtedy na starych, oryginalnych śrubach. Niejednokrotnie zamontowanie...
Miałeś podniesione tylko jedno koło więc się nie dziw :D Drążek się odkręca, wybija się końcówkę drążka ze zwrotnicy. Dodano po 1 sworznia dolnego A widziałeś tam kiedyś górny sworzeń, i po h....j ten olej?
Tak dokładnie na obu ośkach są dosyć spore luzy i chce je wyeliminować (dotoczyć jakaś tulejkę) itp. Dobrze jak wrócę z pracy spróbuje dojść tam kluczem i wykręcić ten mechanizm, dam znać o efektach. Aha i silnika dmuchawy nagrzewnicy nie trzeba odkręcać. Pozdrawiam
Jak wypisywałem papierki do Taurona wpisałem że do (zasilania ogródków działkowych) No to się tego trzymaj, napisałeś tak we wniosku o WTP, to co innego i dlaczego chcesz pisać w druku OST. Aha i wystarczy że ja to podpiszę. Bez podpisu gościa co mi będzie podpinał erbetke?? Czytaj pod koniec druku OST, tam gdzie są gwiazdki *, **. Teoretycznie możesz...
No właśnie nie wiem jak mocno jest to skomplikowane, ile rzeczy i co trzeba odkręcić (sworznie końcówki kierownicze łącznik(i) stabilizatora itd. Druga sprawa to odkręcenie, czy nie jest to zapieczone i jak się odkręca. Dzisiaj próbowałem czyścić klimatyzację, zajrzałem pod samochód ale nie miałem czasu na dokładne obejrzenie. Na pierwszy rzut oka jest...
A to już trochę walczycie z tym silnikiem --pamiętam że kiedyś miałem taki przypadek -- zrobił bym tak podciągnął obroty do wytwarzania stuku i odkręcał po jednym wtrysku ,na którym wtrysku przestanie pukać to ten się zawiesza lub sworzeń ma luz w korbie lub w tłoku (panewka ?) mam na uwadze że pod pokrywę zaworów było zaglądane i sprawdzane jak wcześniej...
Masz na rysunku poniżej w kółeczku, odkręcasz tą blaszkę która przesłania ten biały element i pod nią w tym białym plastiku będzie śrężynka a za nią ten sworzeń, uważaj jak zdejmiesz blaszkę żeby nie wyskoczyła ci sprężynka i nie zginęła. Sworzeń powinien chodzić swobodnie w tej białej obudowie a lubi się przycinać. http://obrazki.elektroda.pl/1257337100_1...
Najpierw odkręcasz nakrętke przegubu i to najlepiej jak auto stoi na ręcznym następnie koło i dolny sworzeń, jeżeli to zew osłona to odpinasz opaski odsuwasz osłone usuwasz smar .Potem szczypcami seegera rozchylasz pierścień umiejscowiony w wew. części przegubu i zdejmujesz całość ,następnie rozbierasz myjesz i składasz .Tylko nie pozamieniaj położenia...
Kupiłem kiedyś najtańszy z al.... i do dziśiaj odpukać chodzi To tylko chwalić sprzęt :) . Kilka dni temu walczyłem z zawieszeniem i parę śrub musiałem potraktować kluczem oczkowym + 1m rura. W innych postach koledzy twierdzą, że te najtańsze z all .... mają słaby moment i można co prawda odkręcać koła itd, ale w przypadku bardziej zapieczonych śrub...
sworznia wahacza sworznia wahacza odkręcanie potencjometru odkręcanie przeciwwagi
wypaleniu matrycy foxess norma ducato zabezpieczenia
easycontrol ct200 easycontrol ct200
Bartscher IK – dioda ON/OFF świeci po wyłączeniu płyty indukcyjnej: tryb standby, chłodzenie, LED Termostat w transformatorach napędów bram garażowych: lokalizacja i typy zabezpieczeń