Sworzeń się obraca przy odkręcaniu drążka. Jak go zablokować?
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
W którym miejscu rozłączałeś zwotnicę od wahacza? Zbijałeś ze sworznia czy odkręcałeś sworzeń od wahacza (trzy śruby M8)?
i przy odkręcaniu sworzni Jak już to prowadnice, nie sworznie.
Właśnie będe to diagnozował. Natomiast czy do wymiany przekładni kierowniczej mógł odkręcać sworzeń wahacza? Czy chodziło mu o sworzeń wbudowany w końcówkę drążka kierowniczego?
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
Operacja jest dosyć prosta - dasz radę sam! 1. Odkręcasz koło 2. Odkręcasz śrubę na przegubie (tą dużą przy kole) 3. Odkręcasz sworzeń i go wyjmujesz 4. Odkręcasz/wyjmujesz półoś od skrzyni biegów Wkładasz nową i robisz wszystko jw. tylko w odwrotnej kolejności. Pamiętaj o BHP - kobyłki itp.
Noszę się z zamiarem kupienia klucza pneumatycznego do hobbystycznej pracy przy samochodzie: Specyfikacja klucza: - Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm - Zużycie powietrza: 119 l/min Specyfikacja kompresora: Moc 2 km Jeden tłok Max ciśnienie 8 bar Wydajność efektywna na wylocie 209 l/min Ma to jakiś sens? Wymiana kół, odkręcanie sworzni hamulca, etc.
Tam są stożki na sworzniach. Odkręcasz nakrętki, bierzesz duży młot i pierzesz nim zwrotnice uderzając równolegle do sworznia. Czasami stoi jak w ryte, ale w końcu puści. Zwrotnicy nic nie będzie.
Jaki patent tu jest potrzebny? odkręcasz, lub odcinasz, jak jest to przyspawane, a następnie w tym samym miejscu przykręcasz nowy zaczep.
Co tak naprawdę chcesz wymienić?jeśli półoś(bo tak to się nazywa)to musisz odkręcić śruby spline które trzymają przegub wewnętrzny przy skrzyni. Od zwrotnicy odkręcasz nakrętkę 30 mm dwunastokątną .Odkręcasz jeszcze sworzeń od wahacza ,odchylasz amortyzator i gotowe.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
1. Popuszczasz półoś i koło 2. Podnosisz auto i zdejmujesz koło i nakrętkę półosi 3. Odkręcasz sworzeń dolny, wyjmujesz go ze zwrotnicy 4. Wyciągasz lub wybijasz przegub ze zwrotnicy i rozcinasz starą gumę 5. Kolega dociska półoś do skrzyni, a Ty ciągnąc za przegub, lejesz młotkiem TYLKO w tę jego część, która ma bezpośredni kontakt z półosią. 6. Lepiej...
Zdejmujesz koło odkręcasz srube od pułosi te duża,puzniej odkręcasz sworzen wybijasz odciagasz cało tarcze tak aby frez przegubu wyszedł hamulcową.zdejmujesz opaski z gumy,zdejmujesz gume.Przegub jest chyba spiety segerem nie pamietam dokładnie ale raczej tak wytrzyj dokładnie ze starego smaru i zobacz jesli jest seger wyjmujesz seger zbijasz stary...
Co do sprężyn to musisz mieć ściągacze. Jak masz to i trochę zacięcia z mechaniki to sobie poradzisz. Żeby nie regulować zbieżności odkręcasz zwrotnicę od sworznia i ściągasz całą kolumnę. Po złożeniu wróci w poprzednie ustawienie.
Do wymiany sworznia nie potrzebujesz tej nasadki nie trzeba wyciągać półosi, jak na tym filmie powyżej? jak wybije sworzeń?lub jak zacznie sie obracać przy odkręcaniu? czy przy dokręcaniu sworznia nie bedzie go można zablokować imbusem lub torxem? Przeczytałem opinie pod tym filmikiem powyżej i masz kolego rację, że nie trzeba demontować półosi, to...
Uważam, że to klucze na prawdę średniej jakości. I jeśli ktoś twierdzi, że są inne śmiem twierdzić, że nie pracował na kluczach wysokiej klasy. Moja sytuacja z dnia dzisiejszego, jak by dokładnie na potwierdzenie ww. cytatów. Akurat nie chodzi o Yato, bo tu klucze płaskie i oczkowe kończą mi się na rozmiarze 22. Odkręcałem dzisiaj sworzeń wahacza....
Odkręcasz nakrętkę, podnosisz przód do góry, potem bierzesz kawałek grubej blachy aluminiowej i przez nią stukasz 5 kilogramowym młotkiem w wystający gwint sworznia zwrotnicy - to jest składane na stożku, więc potrafi trzymać się zdrowo.
Do wymiany wyprzęgnika musisz wyciągnąć skrzynie. Jest przykręcany do skrzyni na 2 lub 3 śruby. Kolego, prawa półoś to zostaw w spokoju. Ja przy wymianie odkręcam tylko lewą+ dolny sworzeń + końcówkę drążka kierowniczego. Odkręcam lewą poduszkę i poduszkę od sanek. Pod miskę lewarek przez podkładkę np. drewnianą. Sanki z 4ch śrub w dół. Lewarek popuszczasz...
Nie musisz demontować zbiornika. Kładziesz sobie pralkę na tył i z ucha zbiornika wypychasz sworzeń a na dole pod pralką odkręcasz jedną nakrętkę: https://north.pl/karta/amortyzator-bebna... W taki sposób: https://youtu.be/84HW_Zg0I44?si=_QllL1mM...
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
Musisz mieć 12-to kątny klucz trzpieniowy 8 Odkręcasz 6 śrub, następnie odkręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty kluczem 30, odkręcasz i wybijasz śrubę mocującą sworzeń zwrotnicy, wybijasz sworzeń, wyciągasz półoś mocujesz w imadle, ściągasz pierścień segera mocujący przegub, ściągasz go. Teraz postępuj w odwrotnej kolejności po założeniu nowego...
Jeśli nie masz dostępu do narzędzi z takimi wkrętami to można wyłamać sworzeń w główce wkrętu i odkręcać zwykłym torx.
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
ja bym sugerował użycie podnośnika aby zaklinować ten stożek. Po prostu pod wahacz podłóż podnośnik i unieś go w górę tak aby zaklinować kręcący się stożek. Tylko później niestety znów będzie trzeba ten stożek wybić, Niekoniecznie, podnośnikiem można tylko trochę podnieść wahacz, aby przyblokować sworzeń, ten nie musi się aż tak z powrotem wcisnąć....
No ciekawe, ciekawe ... Jak to jak, odkręcasz gaźnik, następnie tłumik, zdejmujesz fajkę i wykręcasz świece. Następnie odkręcasz cylinder i wyjmujesz go. Potem sprawdzasz jego stan, wyjmujesz tłok. Najpierw wyjmujesz zabezpieczenia, wysuwasz sworzeń i tłok schodzi.
Fajnie się ogląda testy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sztuka jest dokręcić kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem obrotowym 200Nm i odkręcić ją zabaweczkami typu Dedra, Ryobi czy Parkside. Sztuką to jest odkręcić śruby koła, które pracowało. Poza momentem dokręcenia, dochodzą jeszcze zwiększone siły tarcia na skutek korozji...
Nie wiem jaki typ konkretnie masz. Od cewki powinieneś odkręcić to jakby kolanko którym jest zamocowany do rozrusznika. Następnie bez problemu wyciągniesz sworzeń który przyciąga elektromagnes. Następnie z drugiej strony odkręcasz elektromagnes i tam znajduje się ta blaszka która zwiera styki (śruby). Jest to proste wystarczy spojrzeć i widać jak się...
Kupiłem okazjonalnie klucz dynamometryczny HOLEX na rękojeści są zaznaczone strzałki w obu kierunkach, ma przesuwny sworzeń na który zakłada się nasadki i moje pytanie jest następujące - czy tym kluczem można odkręcać śruby czy tylko zakręcać śruby z prawym lub lewym gwintem. Jak czytam wszędzie piszą, że klucz dynamometryczny służy tylko do zakręcania,...
Jak przy corocznej konserwacji robicie takie numery to ja długiego żywota temu transformatorowi nie wróżę. A drut-szczotka na pierwszej fotce leży. Chyba nikt uprawnień na jej obsługę nie miał... :D Po jakie licho było odkręcać izolator przepustowy skoro uszkodzenie wystąpiło na samym sworzniu?
Generalnie powinieneś wymienić całą górną część obudowy . Czyli demontujesz siłownik, odkręcasz ramię tubowe, odkręcasz stojan silnika, demontujesz wirnik i zostaje Ci to co masz wymienić... Istnieje możliwość wymiany samego sworznia wysprzęglenia, ale nie wiem czy FAAC posiada go jako pojedyńczą część zamienną. Można też sam sworzeń "naprawić"... Przepraszam,...
kolego w aparatach zapłonowych opli z tych lat występują czujniki indukcyjne (cewki) lub czujniki halla wydaje mi się ze chodzi ci o ten pierwszy czujnik jeżeli tak to po stronie aparatu którą wchodzi w głowice jest sworzeń który należy wybić po czym wyjmujemy wałeczek aparatu i odkręcamy chyba dwie śrubki na 7 i już prawie jest w naszych rękach reszty...
Ja tymczasem jednak kupiłem ASTA a-ir6212 i póki co jestem pozytywnie zaskoczony. Wszytko do tej pory odkręcałem na pierwszym biegu, w tym koła, od 21 lat nie ruszane ograniczniki na zwrotnicy i śrubę zabezpieczającą sworzeń (Mercedes). Zero wysiłku :-)
Tak dokładnie na obu ośkach są dosyć spore luzy i chce je wyeliminować (dotoczyć jakaś tulejkę) itp. Dobrze jak wrócę z pracy spróbuje dojść tam kluczem i wykręcić ten mechanizm, dam znać o efektach. Aha i silnika dmuchawy nagrzewnicy nie trzeba odkręcać. Pozdrawiam
Witam Odkręć koło potem zacznij od nakrętki na przegubie najlepiej jak ktoś naciśnie Ci na hamulec gdy będziesz odkręcać następnie możesz albo rozkręcić dwie śruby od amortyzatora albo odkręcić jedna śrubę na sworzniu i wysunąć sworzeń. Moim zdaniem lepiej jest rozkręcić te dwie śruby z amorka i przegub wyjdzie. Przy skrzyni to wiadomo spuścić olej...
A to już trochę walczycie z tym silnikiem --pamiętam że kiedyś miałem taki przypadek -- zrobił bym tak podciągnął obroty do wytwarzania stuku i odkręcał po jednym wtrysku ,na którym wtrysku przestanie pukać to ten się zawiesza lub sworzeń ma luz w korbie lub w tłoku (panewka ?) mam na uwadze że pod pokrywę zaworów było zaglądane i sprawdzane jak wcześniej...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Zawsze sworznie w moim przypadku kiedy mocno siedzą wybijam uderzając przecinakiem w miejsce trochę wcześniej ale najpierw wybijam go a potem odkręcam wszystkie śruby ,bo mam możliwość wsadzenia breszki i naciskania ;)
Miałeś podniesione tylko jedno koło więc się nie dziw :D Drążek się odkręca, wybija się końcówkę drążka ze zwrotnicy. Dodano po 1 sworznia dolnego A widziałeś tam kiedyś górny sworzeń, i po h....j ten olej?
No właśnie nie wiem jak mocno jest to skomplikowane, ile rzeczy i co trzeba odkręcić (sworznie końcówki kierownicze łącznik(i) stabilizatora itd. Druga sprawa to odkręcenie, czy nie jest to zapieczone i jak się odkręca. Dzisiaj próbowałem czyścić klimatyzację, zajrzałem pod samochód ale nie miałem czasu na dokładne obejrzenie. Na pierwszy rzut oka jest...
Masz na rysunku poniżej w kółeczku, odkręcasz tą blaszkę która przesłania ten biały element i pod nią w tym białym plastiku będzie śrężynka a za nią ten sworzeń, uważaj jak zdejmiesz blaszkę żeby nie wyskoczyła ci sprężynka i nie zginęła. Sworzeń powinien chodzić swobodnie w tej białej obudowie a lubi się przycinać. http://obrazki.elektroda.pl/1257337100_1...
Najpierw odkręcasz nakrętke przegubu i to najlepiej jak auto stoi na ręcznym następnie koło i dolny sworzeń, jeżeli to zew osłona to odpinasz opaski odsuwasz osłone usuwasz smar .Potem szczypcami seegera rozchylasz pierścień umiejscowiony w wew. części przegubu i zdejmujesz całość ,następnie rozbierasz myjesz i składasz .Tylko nie pozamieniaj położenia...
Nic tam więcej nie odkręcaj. Widzę że jedyny problem to to że nie masz wystarczającej siły fizycznej żeby to zrobić samemu rękami, ani specjalistycznych narzędzi, więc najlepiej poproś kogoś o pomoc.
Kupiłem kiedyś najtańszy z al.... i do dziśiaj odpukać chodzi To tylko chwalić sprzęt :) . Kilka dni temu walczyłem z zawieszeniem i parę śrub musiałem potraktować kluczem oczkowym + 1m rura. W innych postach koledzy twierdzą, że te najtańsze z all .... mają słaby moment i można co prawda odkręcać koła itd, ale w przypadku bardziej zapieczonych śrub...
Ja jestem na ukończeniu takiej wiertnicy. Napęd spalinowy, maszt od wózka widłowego 4 m, ale bez docisku, chociaż cała karetka będzie ważyła ok 300 kg plus każda żerdź 33 kg, cztery łapy do ustawienia, dwie na ramię nośnej dwie na samym maszcie co by sworznie nie musiały przenosić obciążenia. Napęd wiercenia mam silnikiem BMR400 plus przekładnia kątowa...
Ręczny hamulec zrobiony taśmy spięte przez tylny otwór bez odkręcania kół . Dziękuję za pomoc zamykam temat. Dodano po 7 Taśmy hamulca ręcznego spiąłem sworzniami które wypadły i leżały na dole , wieszaki odciąłem od dekli w wieszaki wspawałem płaskownik w tym płaskowniku zrobiłem dwa otwory m 10 wspawałem dwie nakrętki , a w deklach otwory m10 i wszystko...
Zwróćcie też Panowie uwagę na jakość śruby. Przykładowo taka z Łańcuta 8.8(LF) więcej wytrzyma niż nieznanej marki 10.9. Wracając do "samochodówki" te śruby dostarczane z wahaczami, sworzniami "zamiennikami" to strach montować - wyglądają jak z odpustu. W takich przypadkach wolę montować wtedy na starych, oryginalnych śrubach. Niejednokrotnie zamontowanie...
Witajcie, nie wymieniałem jeszcze osłony przegubu zewnętrznego, więc chciałbym się poradzić was. Jakby to wymienić w najszybszy sposób. Oczywiście odkręcam śrubę piasty koła. Moje pytanie, czy jeżeli odkręcę 2 śruby od mcphersona (na wysokości tarczy hamulcowej to półos wyjdzie ze zwrotnicy tak żeby wymienić ta gumę. Czy muszę odkręcać końcówkę drążka...
OK. od początku do końca :) Jedziesz jeszcze sprawnym samochodem do sklepu kupujesz coś na nerwy jak palisz to ze dwie ramki i kilka piw :D Wjeżdżasz samochodem na kanał ;) Od góry: Demontujesz filtr powietrza całkiem wszystko z obudową i wszystkimi plastikami aż do przepustnicy, akumulator, podwieszasz chłodnicę, odkręcasz masy od skrzyni, zdejmujesz...
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
Mózg możecie sobie wycisnąc tą prasą jak chcecie. Do tego celu potrzebny jest zestaw prostych sciągaczy do łożysk lub troche oleju w głowie. Dodano po 1 Chłopaki ode mnie z serwisu chcą właśnie w renault master wymienić łożysko. I pytają czy byś nie pożyczył tego ściągacz do łożysk albo trochę oleju do głowy. No i się pytają jak to zdemontować żeby...
czyli od strony sworznia i tak nie wyjmę?nawet jak bym go wybił?muszę rozbierać sprzęgło homokinetyczne?? niedobrze :( a macie jakieś pomysły jak odkręcić nakrętkę 32 przy kole?bo nie chce ruszyć, odgiąłem jako tako zagięcia ale nie wiem, po prawej stronie jest lewy gwint?bo po lewej jak odkręcałem był normalny.
Cześć, Zmieniłem trochę tytuł tematu. Już mówię czemu. Dziś rozmawiałem ze znajomym mechanikiem. Co prawda naprawia nowsze maszyny ale wspomniałem mu że montowałem wspomaganie do 3p, opowiedziałem mu o swoich przygodach i kazał mi sprawdzić jedną rzecz. Jak pracują zwrotnice ponieważ miał już przypadek że pompa wspomagania chodziła głośno i okazywało...
Witam, kolego po pierwsze zawór trójdrożny (składa się z silnika synchronicznego oraz kulki która steruje przepływem), jeżeli przepuszcza na zasilanie C.O. to znaczy, że ta kulka go nie domyka. Można zaobserwować pracę silnika zaworu odkręcając blaszkę ochronną nad zaworem, pojawi się mała metalowa obudowa przykręcona do mosiężnego korpusu. Po lewej...
Faktycznie jest bolec stalowy albo z warstwą czegoś ochronnego albo zamalowany, ale jego się wybić nie da, uderzanie powoduje wbijanie do środka, z drugiej strony nie ma otworu. Więc teoretycznie jest wyciągany, ale jego wyciągnięcie jest niemożliwe, jest to jakiś czarny stalowy korek bez jakichkolwiek nacięć, a o śrubie można sobie pomarzyć. I jest...
4 to mocowanie, 2 to łożysko - myślę że ono (łożysko) raczej będzie dobre. 4 i 2 można kupić w komplecie ale można też kupić osobno. Zazwyczaj przy odkręceniu 3 śrub nr 7 pojawia się problem. W mocowaniu są elementy podobno do nitonakrętek. Śruby przechodzą przez nią na wylot o jakiś centymetr. Jak śruby zardzewieją (w miejscu gdzie wystają z nitonakrętek)...
Witam, w sprawie remontu w/w silnika mam pytanie . Spotkała mnie przykra przygoda , konkretnie uszkodzeniu uległa panewka na sworzniu tłokowym, oczywiście wszędzie dużo opiłków, problemem jest wyczyszczenie spryskiwaczy podających olej na sworznie tłokowe. Trzy na cztery są zapchane, w poniedziałek będę musiał wyjąć zaślepki kanałów olejowych. Pytanie...
Witam! Golf IV, jeden wahacz+ kolumna mcphersona. Wymieniałem tulejki w wahaczach. Odkręciłem stabilizatory, 3 śruby od sworznia, dwie śruby od wahacza i jakoś wyszło. Podczas tej operacji często skręcałem kołami(nie kierownicą). Po wymianie wszystko skręciłem na 100% dobrze. Kierownice ustawiłem prosto a samochód jedzie w lewo. Kierownicę odkręciłem...
Tutaj jakiś majster zaspawał ale w normalnym przypadku jak to się rozdziela? Zdjęcia przedstawia siłownik łyżki. W tym przypadku jest zaspawane tak jak widać. Jeśli nie jest zaspawane to musi być odkręcane. Innej opcji nie ma. Gęsto często jednak aby odkręcić ucho siłownika trzeba rozebrać cały siłownik gdyż nie ma gdzie złapać kluczem za tłoczysko...
Mam następujący problem. Przy skręcaniu w lewo, jak już odkręcam kierownicę występuje dziwny metaliczny dźwięk. Tak jakby metal o metal tarł. Występuje to tylko przy skręcie w lewo, tylko przy odkręcaniu kierownicy i tylko pod obciążeniem . Na postoju jak kręcę nic nie ma. Jak ruszam samochodem z miejsca delikatnie to delikatny jest dźwięk, jak ruszę...
Dlaczego bardzo często wiele odpowiedzi na temat "Jak zrobić samemu i czy dam sobie radę" jest - daj do mechanika!! Jeżeli ktoś chce się "pobawić", nauczyć się czegoś to nie zniechęcajćie !!!! Czy mechanicy to jacyś magicy?? - NIE Teoretycznie każdy może zostać mechanikeim. Oczywiście wprawa robi swoje, odpowiednie narzędzia również, ale jeżeli ktoś...
Wg. mnie nie należy bezkrytycznie patrzeć na oznaczenie śruby, producent też się liczy. Mam wannę w bronie wirowej (Bomet) skręconą śrubami (chyba fi14) o wytrzymałości 8,8 ale ciągle się odkręcały i wanna się pociła. Przy próbie dokręcania czuć było że się wyciągają. Zmieniłem je na renomowanego producenta (Łańcut - oznaczenie LF) i dopiero od tego...
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Winnym braku iskry był czujnik Halla. Oto moje spostrzeżenia, może komuś się przydadzą. Cewkę zapłonowa najlepiej i najpewniej sprawdzić podłączając do innego auta (ja podłączyłem do silnika VW - ABD - 1,4 i odpalił od razu, więc cewka z modułem sprawna) Drugim podejrzanym byl czujnik Halla. Nowy firmy Bosch kosztuje...
Dziękuję za wspaniałą dyskusję i przepraszam, że wskrzeszam martwy wątek - ale oczywiście mam te same problemy! Kupiłem obydwa nowe zawiasy: lewy zawias jest luźny z jednej strony (zepsuł się sworzeń, żyję z tym od lat), a prawy zawias zupełnie się zepsuł (jak na zdjęciu od (at)jakubowczarek). Mógłbym spróbować naprawić oba, ale znalazłem odpowiednie...
Jeśli można, odgrzeję kotleta... Primo - z pozycji "klijenta", w dodatku lajkonika - choć staram się zawsze najpierw doczytać na forach, żeby wiedzieć przynajmniej co mechanik do mnie mówi ;-) Secundo - najpierw długo szukam "dobrego, polecanego" mechanika, a potem "co powie, to znaczy że tak jest". Najpierw historia sprzed lat: "A co robicie jeśli...
Dobry wieczór wszystkim. Proszę o poradę w sprawie bardzo głośnego stukania podczas kręcenia kierownicą na postoju najczęściej w prawą stronę.Dźwięk jest pojedynczy i przypomina uderzenie młotkiem o coś metalowego. Hałas ten wydobywa się z prawego koła. Samochód nie ma wspomagania. Wygląda to tak że kręcę kierownicą w prawo i w pewnym momencie pojawia...
w Loncinach są żeliwne tuleje, to nie jest jakiś beznadziejny Briggs, loncin to kopia Hondy, tym tulejom i tłokom nic nie jest od zatarcia, panewka pierwsza płynie, bo tam w sumie niema panewki, cały korbowód jest aluminiowy, dzięki czemu też wał się nie uszkadza, po prostu rozsmarowuje się na nim to aluminium które zaczyna płynąć, równie dobrze można...
Jak wypisywałem papierki do Taurona wpisałem że do (zasilania ogródków działkowych) No to się tego trzymaj, napisałeś tak we wniosku o WTP, to co innego i dlaczego chcesz pisać w druku OST. Aha i wystarczy że ja to podpiszę. Bez podpisu gościa co mi będzie podpinał erbetke?? Czytaj pod koniec druku OST, tam gdzie są gwiazdki *, **. Teoretycznie możesz...
... wiem, że to nieładnie odpowiadać samemu sobie ale dostałem się już do łożysk i niestety moje przewidywania były słuszne - należy wyjąć cały zbiornik z bębnem, rozkręcić zbiornik (15 śrub i dwie spinki) i dopiero można wybijać oś z łożysk. Pracy jest trochę do wykonania ponieważ trzeba: - zdjąć osłony: górną (dwie śruby z tyłu pralki) i małą tylną...
Ustawione miałem na Automatycznie nie wiem ile jest pobieranych punktów za obejrzenie filmików czy tam zdjęć. Mogę odesłać punkty nie ma problemu to mnie nie bawi punktacja. Ile komu bo idę do łóżka spać.Wyłączyłem punkty można za darmo pobrać. Dodano po 16 A jak odkręciłeś to koło? Dodano po 4 działały normalnie wszystkie 4 zawory pod świecami. Przecież...
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
http://obrazki.elektroda.pl/9595033100_1... Tabelka z ruskiej strony z podaną rezystancją ,niby dla impulsatora 50-55,dla cewek ładowania cewki WN 500-550,mówisz impulsatory dobre, dziwne ,że dwie prądnice są walnięte,trochę bo jedna była z do końca jeżdżącego motocykla w którym rozwalił się wał korbowy(sworzeń stopy korbowodu wysunął...
Miałem na myśli trzpień-sworzeń na którym zamocowana jest oś przednia. Zobaczyć go można odkręcając zaczep przedni. Przestrzelony jest śrubą (zobaczysz ją od dołu) która ma za zadanie go zabezpieczyć. Bardzo słabe rozwiązanie wtedy gdy pojawi się delikatny luz. W takiej sytuacji cofa się w stronę silnika i blokuje koło zamachowe. Jak kolega pisał że...
Musisz zacząć od wybicia dwóch sworzni rurkowych w celu odłączenia bębna od ramy. Problemu ze sworzniami nie będzie, jeśli będziesz je wybijał prętem o średnicy nie odbiegającej od sworzni i z dosyć twardej stali. Jak nie masz z czego zrobić, spróbuj je wybić choćby końcówką złamanego wiertła lub gwintownika. Potem odkręć 12 śrub i wtedy wyjmiesz oś...
A odkręciłeś nakrętkę na sworzniu?
Zrób tak samo, podejrzewam że od wielu lat nie było tam nic ruszane a większy problem jest z odkręceniem i wybiciem końcówki drążka, przegubu i sworznia niż ze ściśnięciem sprężyny.
Wymiana wahacza tutaj to jakieś 30-50zł. Możesz go sam wymienić - 2 śruby od wahacza i odkręcenie sworznia. Po tym zabiegu sprawdzenie zbieżności i ustawienie - 100zł.
Tak, po odkręceniu 3 śrub na imbus powinno tłoczysko wyjść na zewnątrz. Ogólnie staraj nie ciągnąć za sworzeń który wystaje z tłoka. To zawór który ma otwór i odpowiednio wyprofilowany "grzybek". Polecam później dobrze wymyć cylindry z opiłków i brudów które zostają tam z listwy i koła zębatego.
Kolego możesz spuścić olej , odkręcić miskę olejową i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach lub ewentualnie spróbuj popchnąć tłoki , bo mogą być luzy na sworzniach tłoka. Jeżeli będą luzy to będziesz wiedział co Ci stuka.
Nie musisz demontować całej półosi,odkręcisz nakrętkę wypniesz sworzeń wytniesz gumę jedna osoba potrzyma ci półoś a ty pukniesz młotkiem najlepiej przez jakiś miękki metal w przegub i powinien zejść.
Po wymianie wysprzęglika wszystko wróciło do normy. Auto żywsze, szybsze, cichsze i zrywniejsze. 120km/h ma w moment. Nawet udaje mi się jechać spokojnie 50-55km/h na piątym biegu i ciągnie po wciśnięciu gazu. Wcześniej wymagał 2 lub 3 biegu. Sprawdziłem raz jeszcze tarczę i docisk. Wszystko w normie. Sucho i bez przetrać. Dokręciłem docisk odpowiednim...
Tak kolego dasz rade bez pracy . Sworzen idzie na dół z góry jest nakrętka trzeba ja odkręcić z góry dobrze uderzy młotkiem i gotowe Dodano po 1 Bez prasy przepraszam literówka sie wkradł
Będziesz musiał odkręcić trzy śruby pod maską i tą trzymającą dół amortyzatora do wahacza by opuścić amortyzator - inaczej raczej nie wyciągniesz śruby od przedniego górnego amortyzatora. Zacznij od wymiany dolnego przedniego wahacza (prosty wahacz przykręcony do amortyzatora) - tam były dwie średnice sworznia więc żeby się nie okazało że masz inną...
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Hej. Będę wymieniał, na dniach sworznie wahaczy i wahacze z przodu, wiem, że w moim przypadku sworzeń jest na dwie śruby, a wahacz na trzy, wiem, że odkręcić 3 śruby od wahacza i dwie od sworznia i wszystko wyjąć i włożyć nowe, ale czy skręcanie to ostateczne zrobić jak samochód będzie na kołach czy można jak będzie podniesiony? I czy coś jeszcze powinienem...
(at)elektrodx Coś czuję, że mogło pójść łożysko igiełkowe tłoka. Odkręć głowicę cylindra i zerknij do środka, czy nie masz poharatanych wnętrzności. Z tego, co czytałem, to właśnie ono nie wytrzymuje najczęściej. Mogła pójść też zapinka sworznia cylindra ponieważ te tulejki na końcach nie sią dobrze wyszlifowane fabrycznie i trąc o zapinkę powodują...
Może luz jest na sworzniu ale będąc pod autem i ruszając półosią stukanie dochodziło z przegubu. Aby mieć 100% pewności musiał bym wyjąć półoś od strony koła, a to jest trochę roboty. To może głupie pytanie ale jeśli bym nabił przegub za płytko to raczej by półoś już wypadła, czy jednak nie? Chyba że nakrętka od przegubu się odkręciła i tak stuka, ale...
OBI DIY Markets Niemcy: „Wifi-Stecker Schuko Weiß”, OBI Art. Nr: 5274899 Muszę przyznać: nie są już szczególnie atrakcyjne, bo obecnie kosztują 9,99 euro i to bez pomiaru energii i są raczej nieporadne (w dzisiejszym rozumieniu) – pomimo wysokich zapasów na niektórych rynkach od ponad roku (nawet po specjalnej ofercie za 4,99 euro w styczniu 2023)....
Witam. Proszę odkręcić osłonę reduktora / lewa strona u dołu/. Proszę sprawdzić jak współpracuje dźwignia załączająca obroty ze znajdującym się wewnątrz łącznikiem i krótką dźwignią na reduktorze. Podczas transportu mógł przesunąć się sworzeń u góry lub u dołu tego łącznika. Jeżeli nie ma usterki mechanicznej to wstępnej regulacji sprzęgła można dokonać...
Chciałbym odświeżyć nieco temat. Mam ten sam problem lecz w brava. mam do wymiany sworzeń lecz chce go wymienić z całym zawiasem. Czy w jakiś sposób idzie te sworznie wybić by móc zdemontować drzwi a następnie odkręcić zawias? Na zdjęciu widać że niektóre zawiasy mają te sworznie usunięte a w niektórych są. [url=http://img14.allegroimg.pl/photos/o...
Odkręcić tubę, wyjąć sworzeń łączący śrubę pociągową z wałkiem, potem wydłubać plastikowy dekielek, zdjąć segera i wysunąć wałek ze ślimacznicą.
No więc udało się !!!! Paski rozrzadu zmienione. Kosztowało to sporo nerwów ale satysfakcja jest :) Kończąc temat podam parę krótkich wskazówek których ustalenie zajęło mi sporo czasu: 1) Do blokady wałka rozrządu nie jest potrzebny "profesjonalny" sworzeń blokujący wystarczy do tego zwykłu klucz do srub (10mm) Blokadę wałka rozrządu wykonujemy po odkręceniu...
tylko jak odkręcić sworzeń od ramienia zaznaczony w czerwonym kółku ?
Nie, musisz odkręcić końcówkę drążka kierowniczego, zacisk hamulca, półoś, sworzeń zwrotnicy i wyjąć kolumnę
Bez rozbierania silnika, tylko poprzez roznićowanie łańcuszka. Nie jest to zalecana operacja, ponieważ stwarza ryzyko zerwania łańcuszka na tym roznićowanym ogniwie. Końce sworznia są zakuwane w procesie produkcji (spęcznione), by nie wysunęły się podczas pracy. Przy wyciąganiu sworznia poprzez płytkę ogniwa, otwór w ogniwie ulega deformacji i powiększeniu....
ladamaniac Dzięki za odpowiedź ale jak byś mógł to bardziej rozwinąć czy możliwe że ten sworzeń rozleciał się z mojej winy czy już musiało się dziać coś wcześniej ? jak się fachowo nazywa się ten sworzeń bo jutro chce iść go kupić (na obie strony) i jak z tym przegubem jak odkręcę go razem z półosią to nie pójdzie olej ze skrzyni ?
sworznia wahacza sworznia wahacza wybicie sworznia wyprzedzenie sworznia
termostat danfoss parametry pompa wspomagać renault laguna przepływomierz powietrza omega
elektrownia wiatrowa radio alpine jakie kupić
Kondensatory w sprzęcie elektronicznym po zalaniu fekaliami – czy wymiana jest konieczna? Pioneer AVIC-ZH07 – oficjalny soft, aktualizacja NaviStudio, ograniczenia językowe