Tyle że w Fiacie nie da się wymienić sworznia wahacza tylko cały wahacz, a w przypadku AR 156 gdzie sworznie lubią często "padać" jest to kosztowne.
Zwróć uwagę na te oznaczenia, bo często lewy i prawy mają inne oznaczenia gdy dane oznaczenie dotyczy kompletnego wahacza ze sworzniem i tuleją P (w tym przypadku). Po prostu ze sworzniem nie będzie pasował z lewej na prawą (bez demontowania sworznia). Natomiast gdy oznaczenie dotyczy gołego wahacza to często bywa takie samo dla LiP, bo często jest...
Sworzeń jest na trzech śrubach do wahacza przykrecony i na jednej do zwrotnicy.I nie maglownica tylko przekładnia kierownicza.Poza tym pasowało by zbieżność ustawić po tych naprawach.
W seicento sworzeń jest zintegrowany z wahaczem w sposób nierozłączny.
Nie neguję potrzeby kontroli geometrii po wymianie sworznia ale wahacz wielokrotnie widziałem i nie ma tam możliwości regulacji !!
No to łomik między sanki a wahacz i pociągnąć lekko wahacz w dół. Druga osoba celuje sworzniem.
Trzeba naprężyć wahacz łapką może się odkręci a jak nie to trzeba ciąć w środku jest sworzeń wahacza kula w plastiku a sam sworzeń jest na stożku nie powinien się poluzować . http://zssplus.pl/publikacje/publikacje/...
Wahacze to nie wszystko, uszkodzone poduszki amortyzatorów, łączniki czy tuleje stabilizatora i tuleje ramy pomocniczej też będą powodować hałas. W golfie można wymienić same tuleje, można sworzeń a można i kompletny wahacz.
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Na tylnym wahaczu nie powinno być luzu, są tam łożyska które się zużywają. Koszt nowych nie jest zbytnio duży i sama wymiana też nie jest trudna. W BS200s3 jeśli są wymienialne same sworznie to powinny być takie same. Chyba, że coś było kombinowane z wahaczami to wtedy różnie może być.
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
Hej. Będę wymieniał, na dniach sworznie wahaczy i wahacze z przodu, wiem, że w moim przypadku sworzeń jest na dwie śruby, a wahacz na trzy, wiem, że odkręcić 3 śruby od wahacza i dwie od sworznia i wszystko wyjąć i włożyć nowe, ale czy skręcanie to ostateczne zrobić jak samochód będzie na kołach czy można jak będzie podniesiony? I czy coś jeszcze powinienem...
Ale w 206 nie wymienia się sworznia tylko cały wahacz. A do wymiany wahacza nie trzeba ściskać sprężyn.
Skoro się zastanawiasz to pobadaj pod hasłem prostowód . A gdyby nie przeguby to nie udałoby się zapewnić przemieszczania koła względem nadwozia bez uszkodzenia elementów.
Ale przecież podczas wprasowywania sworznia nie działamy na miseczka z tworzywa sztucznego i sam trzpień z kulą a tylko na zewnętrzną obudowę sworznia. Podczas podnoszenia za sworzeń kula z trzpieniem przenosi całe ciężar na zwrotnice a w normalnej sytuacji kiedy samochód stoi na kole ciężar przenoszony jest przez łożyska w zwrotnicy a sworzeń sobie...
https://obrazki.elektroda.pl/1568706700_... Sworzeń od dołu wahacza
Daj zdjęcia bo często jest pierścień aby na osłonie sworznia założyć po wciśnięciu w wahacz.
Myślę że to rozwieje wszystkie Wasze wątpliwości na temat montażu sworznia i kierunku wycięcia."Service Info Ruville o nr 1170 pokazuje, jak stwierdzić, czy dany sworzeń był już wymieniany: jeżeli na kołnierzach sworzni zamontowanych w wahaczu znajduje się nacięcie, nie jest to wskazanie pozycji montażowej, a informacja, że były już wymieniane i nie...
W którym miejscu rozłączałeś zwotnicę od wahacza? Zbijałeś ze sworznia czy odkręcałeś sworzeń od wahacza (trzy śruby M8)?
Tutaj co najwyżej możemy wróżyć, na czym polega uszkodzenie tejże kolumny kierowniczej. Poza tym kolumna kierownicza to jest określenie tylko niewielkiej części układu kierowniczego, który składa się z koła kierowniczego (tzw. kierownicy), kolumny kierowniczej, to jest taka długa oś z dodatkowymi przegubami, następnie maglownicy, wychodzących z maglownicy...
Zbieznosc napewno bedzie do zrobienia po wymianie koncowki kierowniczej. Sworznie wahacza zazwyczaj nie stukaja, sa wiec zdradliwe ;) A geometria to pojecie ogolne, kryja sie pod nim katy pochylenia kol, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, zbieznosc, roznica katow skretu kol kierowanych.
chce kupic nasadkę 12 kąt 1/2 tylko jaki tam jest rozmiar klucza 36 czy 34? Do wymiany sworznia nie potrzebujesz tej nasadki
Wymiana wahacza tutaj to jakieś 30-50zł. Możesz go sam wymienić - 2 śruby od wahacza i odkręcenie sworznia. Po tym zabiegu sprawdzenie zbieżności i ustawienie - 100zł.
Żadne luzy i stuki nie zostały stwierdzone. Kontrolować i po ich stwierdzeniu. wymiana.
Tuleje wymienne, sworzeń zintegrowany z wahaczem- do wymiany wahacz, detaliczny koszt sensownego zamiennika 400-500zł za szt.
Nie jest to samo, oryginały 1K0407366C 1K0407365C
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
To moje zdanie, ale ja bym wymienił. Chociaż widziałem już nawet spawane /wózki/.
Witam. Do sprawdzenia czujnik wysokości przedniego zawieszenia.
Takie ściągacze są do zabawy jak robisz często i Ci się zwróci zainwestowana kasa to beta albo wurth czy cos innego markowego. Ten ściągacz wyglądający jak łyżka chętnie rozwala gumy na sworzniu. Lepiej odkręć koło. Zabezpiecz w dwóch miejscach dobrze auto by nie spadło Ci na głowę. Odkręć nakrętkę sworznia w pozostałych punktach pozostawiając śruby...
Nieprawidłowa geometria. Czy był wymieniany np wahacz, sworzeń, amortyzator czy coś w tym stylu?
Urwany sworzeń wahaczy
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Do sprawdzenia standardowo " silentblock " wahacza przedni i tylny oraz sworzeń wahacza. http://obrazki.elektroda.pl/1233944900_1...
Będziesz musiał odkręcić trzy śruby pod maską i tą trzymającą dół amortyzatora do wahacza by opuścić amortyzator - inaczej raczej nie wyciągniesz śruby od przedniego górnego amortyzatora. Zacznij od wymiany dolnego przedniego wahacza (prosty wahacz przykręcony do amortyzatora) - tam były dwie średnice sworznia więc żeby się nie okazało że masz inną...
Podjedź do mechanika co wymieniał wahacz i opowiedz o problemie. Pewno krzywe koło i dopóki był luz na sworzniu to klekotało sobie to wszystko radośnie. Teraz jak się zawieszenie usztywniło to czujesz bicie koła.
W tym samochodzie oba wahacze są jednakowe i mocowanie sworznia mają na dwie śruby.
z jakim momentem powinna być dokręcona śruba która przechodzi przez zwrotnice i blokuje sworzeń wahacza przed wypadnięciem. Ksiażkowo to jest podane 30 Nm
Witam Szukam momentu dokręcenia śrub sworznia wahacza (3 śruby) oraz obejm gum stabilizatora?
Witam, mam peugeota 306 rok prod. 1995. Po wymianie sworznia wahacza straciłem zbieżność kół :cry: Nie wiem jaka może być tego przyczyna :?: ? ma ktoś może jakiś pomysł??? dodam, że sworznie wg zaleceń producenta pasują do obu stron wahaczy bez rozróżnienia na prawy i lewy...
A co ma łącznik stabilizatora do wahacza? Ale po co cały wahacz jak tylko sworzeń jest zepsuty? Luz góra dół to wahacz tak? Czy lewo prawo? A wyjęty sworzeń powinien być sztywny cały? Czy nie? Po spotkaniu z dziurą może się zrobić luz czy to raczej po 200tys km po polskich drogach?
Otwory do mocowania sworznia są owalne. Zakres regulacji/korekty pochylenia wynosi około 0°20".
Sprawdzałeś sworznie wahaczy czy nie maja luzu góra dół.
Zmienione zostały tuleje wahacza, sworznie, łączniki, gumki, drążki kierownicze zrobiona 2x zbieżność To też pewnie nie to, ale w innym samochodzie, po wymianie sworzni, zmieniła mi się geometria przedniego zawieszenia. To trochę coś innego jak zbieżność. Sworznie, za krótkie na mocowaniu do wahacza, spowodowały, że koła stanęły "pod siebie". \___/...
Łączniki stabilizatora, bądź sworzeń wahacza. Górne mocowania Mcphersona też warto by obejrzeć.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Sworzeń nie pracuje w zwrotnicy. Jak już, to można mu "popsikać" pod osłonę gumową, co wcale takie łatwe na zamontowanym wahaczu bez uszkodzenia osłony nie jest.
Witam czy w Escorcie aby wymienic sworznie wahacza trzeba sciagac wahacz? I czy da sie to zrobic na lewarku?
Ostatnio kupowałem sworznie wahacza i końcówki drążków do Nissana Quest'a i tylko takie były :D także jak widać nadal są w użyciu;)
Ale musi być rozdzielone jakoś zwrotnica wahacz a trzyma to sworzen na 3 srubach jesli one sa odkrecone to zbieżność jest do ustawienia. A jak rozdzielisz na sworzniu?
To już piszę: Sanki silnika, wydech, drążek zmiany biegów przy skrzyni, kostki ze skrzyni (włącznik światła cofania), półosie, wyciągnięcie sworzni z wahaczy.
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Końcówki kierownicze, drążki, sworznie, tuleje na wahaczach, stabilizator...wybierz sobie coś. Koszt naprawy od 100 do 1000... Chopie, trzeba się przychylić, poszarpać, pomacać...
zwrotnica sworzniowa to pewnie taka na 2 sworzniach i 2 wahaczach na gorze i dole jak w Dużym Fiacie kolumnowa to pewnie taka z kolumna makpersona czyli sworzeń na dole w wahaczu i makperson na górze natomiast przegubowa to nie wiem, może taka jak w terenówkach? http://mojuaz.com/mid1.php?id=56&czy...
Bez podnoszenia, musi stać na kołach, przykładasz palucha do sworznia i wahacz odciągasz w dół, dla pewności możesz też w górę. Nawet najmniejszy luz idzie wymacać, na szarpakach często to gorzej widać.
Witam. Chciałbym zapytać ile wziąć dla znajomego za wymianę zawiechy - a dokładniej... Dla porównania tutaj w okolicach na Podkarpaciu wymiana sprzęgła w vagach to koszt 450 zł. A więc: Wymiana łożysk zwrotnicy przód (trzeba wyprasować i wprasować), łączniki przód, wymiana amorów przód, wymiana mocowań amorów tył oraz tuleje na wahaczach przód ze sworzniami....
Jeśli jest nitowany do wahacza to tak może być. Jeśli dostępny jest zamiennik to nity się rozwierca a nowy sworzeń skręca śrubami z zestawu. Co do sprężyn to kolor/klasa to chyba tylko ASO, w normalnym katalogu (sklepowym) dobiorą też bez problemu zamienniki, Lesjofors czy KYB.
Chociaż wydaje się to niemożliwe bo właśnie ta śruba poprzez wycięcie w bolcu go blokuje. Na Masakra ta zwrotnica widocznie. Tam sworzeń jest na wcisk osadzony.
Tak, mogą. Możesz wstawić duże tuleje od Audi TT. Trochę mniejszy komfort jazdy ale wytrzymują dużo dłużej. Jak wyjmiesz wahacze to będzie widać w jakim stanie są sworznie i końcówki.
Także dodaję w końcu zdjęcia, ale i tak będę wymieniał razem z wahaczami, brat mnie uświadomił, że gumy w tych tulejach które są w wahaczach mogą być już zabytkowe i lepiej wymienić przednie wahacze po obu stronach przodu, łącznie z tymi sworzniami. https://obrazki.elektroda.pl/2364549800_... https://obrazki.elektroda.pl/7468323700_...
Serio? A ile razy wywala się np zwrotnicę do wahacza, czy półosi? A fajniej i wygodniej sobie drążki kierownicze odpiąć bezkolizyjnie? Bo są dobre. Nie ma uniwersalnego rozwiązania. Czasem trzeba "Adasia", czasem palnik, a czasem ściągacz. Po prostu mówię że nie zawsze da się zgodnie ze sztuką, z różnych powodów. Ale uważać trzeba, bo można się zdziwić.
Sworzeń dolnego wahacza, tzw banana. Na szarpakach to nie wyjdzie. Sworzeń wahacza prostego nie stuka, jak się kończy to skrzypi a później wyskakuje :) Dodano po 2 A bicie podczas hamowania w moim przypadku powodował luz w przekładni kierowniczej, po regeneracji już nie bije.
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
Samochód obciążony tak, że z przodu odległość śruby przedniego mocowania wahacza od podłogi = 230mm (przy kołach 205x70 R15), lub 226mm (przy kołach 215x65R15). Z tyłu odległość osi obrotu belki do podłogi = odpowiednio 324mm i 320mm (przy rozmiarach kół jak wyżej). Przód: Pochylenie koła: -0°32' ± 45' (maks. różnica między kołami 45') Wyprzedzenie...
To jest część układu kierowniczego. Dla własnego bezpieczeństwa zastowałbym nową, zwłaszcza, że takie coś budżetu nie zrujnuje.
T5 kąt ustawia się na sworzniu wahacza ale czy ma on wpływ na to że koło jedzie trochę w prawo? Nowy sworzeń starałem się ustawić tak samo jak było w starym wahaczu. Kilka razy już tak robiłem i nigdy nie było takiej sytuacji jak teraz że koło jest rozbieżne... http://obrazki.elektroda.pl/5962594800_1...
Podziałaj siłą boczną na wahacz, np. podnośnikiem.
Fajnie się ogląda testy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Nie sztuka jest dokręcić kluczem dynamometrycznym śrubę z momentem obrotowym 200Nm i odkręcić ją zabaweczkami typu Dedra, Ryobi czy Parkside. Sztuką to jest odkręcić śruby koła, które pracowało. Poza momentem dokręcenia, dochodzą jeszcze zwiększone siły tarcia na skutek korozji...
Ława - masz na myśli wózek? Jak przydzwonisz w krawężnik to może Ci się zmienić kąt wyprzedzenia sworznia. Jeżeli po wymianie części zaczęło ściągać to może wina tulei w wahaczach kub samych wahaczy - jakaś tandeta. Jak wygląda kąt znoszenia?
To są tuleje tzw. drążka reakcyjnego i jednocześnie stabilizatora - który tworzy wraz z wahaczem prostym tzw. wahacz trójkątny i utrzymuje właściwy kąt wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy.
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Jak to "nie ma"? A śruby Mc Pherson'a. Nawet serwis w swojej ofercie posiada 11 gdyby oryginalne już "nie mogły". Sworzeń wahacza sprawdź z tymi tulejami. Tam jeszcze na dole, mocowanie sworznia zwrotnicy do wahacza - czasem zdarzały się rozpiłowane otwory, dla regulacji.
Witam, czy ktoś może podać momenty dokręcenia zawieszenia, w Mercedesie C klasa (w204, S204), chodzi o śruby wahaczy przód, tulejki wahacza, śruba fi 14mm, nakrętka sworznia wahacza, oraz śrub amortyzatora do zwrotnicy, dwie fi 12mm i jedna śruba fi 14mm
Coś nie tak masz z kątami wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Nie dość, że są różne, to jeszcze niewłaściwe. Pochylenie kół też masz różne po lewej i prawej... nie "zgniły" Ci czasem "sanki" pod silnikiem? Tzoku, ja Ciebie naprawdę bardzo proszę.... Raz - prawdopodobnie masz założone jakieś wieśniackie felgi, nie dość że za szerokie, to jeszcze ze złym...
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
Witam wszystkich, zamiezam w swoim Golfie IV wymienic drazek kierowniczy, koncowke drazka kierowniczego i sworzen przedniego wahacza, i waham sie miedzy 2 firmami, Lemforder a TRW. Ktory jakosciowo jest lepszy??
Wypadają przy małych prędkościach? Oj nie tylko. Był u nas kwadratowy LT któremu na DK-1 wyskoczył przy 80. Dodano po 1 Nie ma co dyskutować i gdybać sworzeń natychmiast wymienić. Przepraszam zapomniałem że to Fiat to cały wahacz.
Mi pukało w moim citroencie c3 tylko na nierównościach. Okazało się, że zerwane są tuleje wahaczy i 1 sworzeń wahacza miał już duży luz. Łatwo to sprawdzić, wystarczy mieć dostęp do kanału lub podnośnika. Wymieniłem ze znajomym mechanikiem 4 tuleje (2 na wahacz) i 1 sworzeń. Z częściami i robotą wyszło ok 150zł. Też początkowo myślałem , że to amory:)
Witam Tłucze mi trochę przednie lewe koło na dziurach, byłem na stacji diagnostycznej i powiedzieli mi żebym wymienił sworzeń wahacza i tylnie tulejki wahacza. Oglądałem już jak to wygląda- chyba nie powinno być z tym problemu, sworzeń trzyma się na 3 śrubach, tulejki tez podobnie. Czy powinienem przy wymianie zwrócić na cos szczególnie uwaga? Pytam...
Z reguły trzeszczą gumy okalające sworznie na wahaczach . Czyli się już kwalifikują do wymiany . Z tym przenoszeniem na kierownice to jest różnie raz to tylko złudzenie a dwa to może już cały system tłumienia drgań dokończył swojego żywota czyli wszystkie gumy do wymiany . Chociaż znam przypadek i to ze swojego auta że trzeszczało i to okropnie już...
Witam, na stacji diagnostycznej postawić na szarpakach to się okaże, może być luz na wahaczach lub na sworzniach, pozdrawiam.
To nie sworzeń piszczy tylko gumy na wahaczach Nie piszczy, a skrzypi więc jak najbardziej sworzeń może to być. Zwłaszcza po postoju.
Z opłat drogowych i środowiskowych mają zostać zwolnione pojazdy niskoemisyjne o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t (samochody ciężarowe i autobusy). Dzięki temu, jak przekonuje ministerstwo, przedsiębiorstwa transportowe otrzymają realną zachętę do wymiany floty na pojazdy niskoemisyjne, które będą tańsze w eksploatacji. Tym samym...
Zwróćcie też Panowie uwagę na jakość śruby. Przykładowo taka z Łańcuta 8.8(LF) więcej wytrzyma niż nieznanej marki 10.9. Wracając do "samochodówki" te śruby dostarczane z wahaczami, sworzniami "zamiennikami" to strach montować - wyglądają jak z odpustu. W takich przypadkach wolę montować wtedy na starych, oryginalnych śrubach. Niejednokrotnie zamontowanie...
Gumówka. Przy nowych sworzniach masz komplet śrub.
Amortyzatory mogą być wysłużone. Miałem przypadek w swoim aucie (306 2.0 HDI) że przy gwałtownym ruszaniu ściągało. Okazało się ze amorki do wymiany. Wahacz mocowany do sanek, na wahaczu 2 tuleje i sworzeń wahacza. Trafiło mi się w dwóch 306 że była wybita zwrotnica. Sworzeń 16mm, a wybiło w zwrotnicy na 17mm i ma luz. Żeby były luzy na sankach to samochód...
Temat jest mi znany ale z tej dyskusji nie mogę wywynioskować o czym dyskutujecie. Bowiem rozwiązania konstrukcyjne łączenia elementów ruchomych są różne i w każdej wypowiedzi jest kawałek prawdy tylko te kawałki nie dadzą się połączyć. Rozumem, że trochę sprawę utrudnia gwara techniczna. A więc mamy sworznie wachacza, które mogą być stsowane po obu...
Witam. Czy taki wybijak pneumatyczny daje radę przy sworzniach wahacza, czy to przy końcówkach drążka? Czy najlepszy będzie zwykły ściągacz za 50 zł? Interesuje mnie ten: https://allegro.pl/oferta/mlotek-pneumat...
Dzięki za wszelką pomoc. Rano przełożę koła i zobaczę efekt. Dodano po 1 Obejrzę także sworzeń wahacza czy ma możliwość wejścia. Dodano po 1 Obejrzę także sworzeń wahacza czy ma możliwość wejścia.
Jeśli uderzenie nie było silne to najbardziej narażone są opona, felga i łożysko koła. Jeśli masz wątpliwości to dla świętego spokoju sprawdź koła na wyważarce. Jeśli okaże się, że jest przekrzywiona felga wyczuwalne powinno być bicie na kierownicy (o ile uszkodzona będzie felga z przodu) lub delikatne wibracje. Jazda z uszkodzoną felgą zakończy się...
W sumie to mało co słychać na filmiku. Ale na ogół to łożysko amortyzatora lub pęknięta sprężyna jeśli chodzi o trzaski Rzadko któryś sworzeń, wahacza albo końcówki kierowniczej, jeśli chodzi o piszczenie
zgodzę się z widmoxxx dodam też, że zmiana Et na większe powoduje: wywieranie większych sił na sworznie w wahaczach (widziałem takie urwanie ET zwiększone o jakieś 10mm od oryginału no i w samochodzie podczas lądowania urwało się kółko gdzie na oryginale można sobie skakać ;), wpływa to też na szybsze zużycie opon podczas pokonywania zakrętów, zmieniwszy...
Sprawa rozwiązana. Tak, dobrze przypuszczałem że jeśli obniżasz zawieszenie to zmienia się kąt pochylenia koła. Nawet diagnosta który robi mi zbieżność nic nie doradził. Brak jest dobrych mechaników. Zamontowałem wahacze z audi tt8n/vw golf IV R32. Oprócz tego zmieniłem zwrotnice bo w tych modelach jest dłuższe "mocowanie" dla sworznia. Kształt wahaczy...
Jeżeli nie masz luzu na łacznikach stabilizatora. A wkładają łoma nie czuć luzu. To oznacza luz na sworzniu wahaczy jest na tyle mały że jest niewyczuwalny chwilę pojedziesz zrobi się większy zacznie walić i wtedy już go wyczujesz.
zawsze po wymianie opon wykonuje zbieżność kół 🙂 A po co? Nie wiadomo co to za auto, ale podejrzewam trudności w obrocie zwrotnicy koła, czyli np tzw. sworzeń wahacza zapieczony/zardzewiały.
Właśnie zakupiłem takie sworznie wahacza do hondy CR-V zobaczymy jak to będzie z trwałością
Dokładnie jedni klienci stacji jeżdżą po pieczątkę i modlą się by czegoś nie zauważył. Reszta niestety w mniejszości jedzie na przegląd i nieraz robi naprawy zaraz po przeglądzie bo coś wyszło. I to nie raz nie tak że dostali negatywa tylko diagnosta stwierdził np. że guma na osłonie przegubu jest rozerwana albo osłona sworznia wahacza się zdegradowała....
A geometria , opony i cały ten bałagan dookoła zawieszenia jest sprawny ? Tak opon nie ścina, amortyzatory nowe, sworznie nowe . Wszytko ok..
niestety w tych peugeotach ciężka sprawa (w porównaniu do innych marek) generalnie z podnosnikiem nie ma problemu :P ja podstawiam kobyłke pod końcówke i wybijam sworzeń wahacza bo wahacz jest tak zbudowany ze bez użycia bardzo długiej rury albo tak jak ja kobyłki pod końcówkę w celu ściśnięcia spręzyny nie da rady wysunąć sworznia ale najwygodniej...
sworznia wahacza sworznia wahacza peugeot wymiana sworznia wahacza
schemat podłączenia gniazda sieciowego przyrost temperatury przewodu łamanie klucza
aktualizacja radio 7018b 7018b firmware
Liczba magnesów na wirniku prądnicy z 12 cewkami Brak biegu wstecznego w skrzyni Multitronic Audi