Można też spróbować podgrzać śrubę małym palnikiem gazowym, oczywiście po zdemontowaniu zespołu, rozebraniu i wyjęciu wszystkich uszczelek. Po podgrzaniu możliwie samej śruby, należy ją dobrze ochłodzić np. pod bieżącą wodą, a następnie nagrzać korpus, po czym próbować wykręcić śrubę zanim zdąży się rozgrzać śruba od korpusu. Podczas podgrzewania korpusu...
Jest jeszcze jeden patent. Wystarczy przyspawać do tej urwanej śruby inny kawałek śruby a następnie odkręcić.
Próbowałeś podgrzać palnikiem i potem punktak jak najbliżej obwodu i delikatnie wykręcić na tyle by dało się złapać i odkręcić?
Podpowiedzi już kolega ma. Teraz tylko musi kolega rozważyć czy wymieniać oś bębna czy próbować odkręcić urwaną śrubę. Ja bym zaczął od walki z urwaną śrubą.
Pilnikiem spiłuj z dwóch stron końcówkę śruby na płasko tyle, żeby można było złapać kluczem nastawnym i spokojnie odkręcisz. Stosuję ten sposób od lat.
Jeden ze znajomych po nawierceniu otworu miał coś w rodzaju gwintowników z lewym gwintem - wkręcał a później wykrecał z urwaną śrubą.
Zerwana jedna ze sprężyn kompresora A gdzież to w sprężarce rotacyjnej (na 99% taka tam jest) masz sprężyny??? Jeżeli już, to rozwalony amortyzator gumowy przy podstawie lub odkręcona/urwana śruba mocująca. Ew. uszkodzona konstrukcja plastikowa (obudowa). Trzeba to badziewie otworzyć i sprawdzić. Z reguły to droga przez mękę: mnóstwo wkrętów i zatrzasków....
Dzięki koledzy a mam pytanko??Czy jak zdejmę prawe koło bo tj z prawej strony to po odkręceniu tego dekielka będę widział tą urwaną śrubę jak pisze SSaPeRR i co zrobić??Pospawać ją czy trzeba na nową wymienić??Pytam o takie błahostki ponieważ nigdy tego nie przerabiałem.Chcę zrobić chociaż hamulec na jedno koło, właśnie te prawe.Pozdrawiam i czekam...
Kiedy czyściłem zbiornik, okazało się, że dekiel z przyłączami ma urwane dwie śruby mocujące. Po odkręceniu pozostałych i zdjęciu dekla, zauważyłem, iż coś się już działo z tymi śrubami. Prawdopodobnie ktoś próbował rozwiercić urwaną śrubę ale nie dał rady. Nawiercone było dużo grubszym wiertłem i tak pozostawione. Reszta drugiej tkwi dość głęboko i...
Dzięki za podpowiedź, w moim przypadku była w tym trzpieniu wkręcona i ukręcona śruba M6. Po udanej próbie odkręcenia tej urwanej śruby udało mi się dostrzec gwint w tym trzpieniu. A odnośnie tematu ustawienia zębatki pompy na znak, ktoś mógłby pomóc?
Witam, pękła mi śruba tuż przy gwincie, widoczne na zdjęciu. Jedna cała śruba, druga urwana. Odległość w dziurze do śruby, około 7-9mm. Szukam pomysłu jak to odkręcić w domowych warunkach. I czy dostanę gdzieś taką śrubę lub jak jej szukać? http://obrazki.elektroda.pl/8014505400_1...
Generalnie musi, ale odkręcisz ją dopiero jak wyjmiesz bęben, jak już wyżej było opisane, najpewniej masz urwaną oś bębna i to Ci hałasowało, a nie łożysko.
Jeszcze odnośnie tej urwanej śruby. Czy ona była zardzewiała na gwincie? Bo ciekawe dlaczego się ukręcił łeb. Gdzieś czytałem że twarde śruby typu 10.9 nie należy traktować udarem bo właśnie są na tyle kruche że mogą poprostu pęknąć. I pewnie mechanik penumatem tylko dotknął i ukręcił, a gdyby przyłożyć siłę i wpierw trochę postukał młotkiem w łepek...
5 lat jeździłem samochodem z urwaną jedną szpilką w tylnym kole... a to tylko skuter który prawie nic nie waży, ja tam bym się nie przejmował i jeździł jeśli pozostałe 3 dobrze trzymają No to brawo ty. Jeszcze rozumiem się na 3 śrubach dokulać do warsztatu, uważając na dziury itp, ale żeby tak na stałe jeździć? Jak ty przegląd dostałeś!? Weź nie wciskaj...
O ile to 1.8 czy 2.0 to są dwa sposoby wymiany, 1. Od góry-trochę więcej pracy ale zdecydowanie łatwiej i przyjemniej jeśli niema się kanału. Czyli trzeba wykręcić alternator, wykręcić jego podstawę, a następnie odkręcić całą pompę wody mając ją w ręku zmienić termostat przy okazji robiąc porządek z tą śrubą 2. Od dołu - odkręcić pompę wspomy i odchylić...
Jak to nie wiesz skoro się urwały to musisz rozwiercić. Lub przyspawać coś do niech grzać palnikiem i spróbować odkręcić.
Miałem przypadek z urwaniem się śruby: Klientka przyjechała passatem b4 1,9 tdi że jej silnik dziwne odgłosy wydaje podczas jazdy , stwierdziłem że koło pasowe ,,bije"i pewnie trzeba frezować wał ,ale wyceniłem naprawę i klientka zrezygnowała (pojechała szukać taniej). Po jakiś dwóch miesiącach wróciła na lawecie z urwaną śrubą .Zapytałem czy wał był...
Co to za płyta? Ale to jest złamany gwint, czy odkręcony dystans? Jak pierwsze - wymiana.
Zmień koło zębate na wale i pasek dla spokojności. Jest ono przykręcone do wału centralną śrubą. I przestrzegaj momentów dokręcania, żeby się znowu nie odkręciło.
OK dzięki. W razie jakbym napotkał jakieś problemy to się odezwę. Dodano po 3 OK, odkręciłem to. Faktycznie po odkręceniu tej śrubki wychodzi cały napinacz do góry. Na razie skleiłem to klejem do metalu. Jutro oszlifuję i zobaczymy czy będzie trzymało. Jeśli nie to kupię nowy napinacz... Jestem ciekaw, czy można kupić samą śrubę która mi się urwała?
Można opiłować i nabić nasadką 6,5mm. Ale porządną, nie z tych chińskich zestawów z bazarów. Zawsze pozostaje przewiercić i użyć wykrętaka urwanych śrub.
brandy-p żeby ukręcić torxa to trzeba by dość konkretnie pociągnąć szybciej puści odpowietrznik. Ja tam torxem zawsze dałem rade odkręcić odpowietrznik a niektóre były naprawdę dobrze dowalone. Używam tylko narzędzi firmy snap-on i nawet one czasem się łamią. Ja zazwyczaj nawiercam urwaną śrubę biorę grzałkę indukcyjną josam JH1300 i w 3 sekundy ta...
Albo wykręcić szpilkę i dać inna, tam powinna być jeszcze tulejka dystansowa. No właśnie nie wiem czym ją w miarę bezpiecznie odkręcić żeby nie pękła.
Witam, ja w swoim MDS432 zrobiłem to odkręcając tylną ściankę magnetofonu i wyjmując całą tą szufladkę przesuwającą się na kółeczkach. Trzeba po prostu odkręcić tył magnetofonu. (Uważać jednak na przewody łączące mechanizm z elektroniką magnetofonu - łatwo je urwać, a potem jest problem ze znalezieniem tego urwanego!) Potem już dostęp do śrub jest łatwy,...
Hejka, to stało się na długiej trasie, najpierw delikatnie hałasowała na wolnych obrotach - wówczas podejrzewam że poszła 1 śruba, potem coraz głośniej lecz na szczęście w okolicach domu poszły pozostałe i tak że sobie leży a pasek spadł, może te śruby się odkręciły a nie urwały - to nie istotne. Ponieważ nie specjalnie mi zależy na klimatyzacj bo i...
Wiem że to nie twoja wina, lecz muszę napisać by ostrzec innych . Przejechałem się na tym PDF-ie który mi podrzuciłeś o dokręcaniu wtryskiwaczy . Postępowałem zgodnie z tym co tam napisane , przynajmniej tak mi się wydawało . Czyli miałem dokręcać wtryskiwacze momentem 30 Nm . Ponieważ wydawało mi się to dużo to ustawiłem 20Nm . Nie dojechałem nawet...
Kolego o których śrubach mówisz,a dokładniej której łapy?Może warto by było odkręcić poduchę i wtedy coś wyrokować na temat ;ciasnoty; jak odkręcisz poduszkę będziesz miał dostęp do urwanych śrub i wtedy większe nakrętki,migomat i jazda.
No tak czy inaczej ja nie będę ponosił kosztów, że to stare auto i śruby się urywają, bo po prostu tak się dzieje w starych egzemplarzach, taka ich uroda. Nie zawsze się oddaje auto mechanikowi aby samemu nic nie zepsuć, czasami dlatego, że się samemu nie umie lub nie chce, mechanik też, wbrew nie którym jest od naprawiania!!!!! Powiem wam że jedna...
Blaszka przy "motylku" na zdjęciu u góry powinna być schowana pod "motylkiem", w momencie pociągnięcia za sznurek i zakręcenia plastikowego koła blaszki ( druga musi być po przeciwnej stronie ) wysuwają się i wchodzą w otwory na kole zamachowym korbowodu ( zdj 2 ) musisz odkręcić śrubę w środku motylka i zobaczyć, dlaczego blaszka jest wysunięta, uważaj...
Przy otwieraniu warto uważać - głownie na tasiemki - łatwo wyrwać ze złącza i może być potem problem - urwana tasiemka, albo trzeba złącze podginać. Po odkręceniu wszystkich śrub masz jeszcze zatrzaski - dobry otwierak i delikatnie aby nie połamać i nie pogiąć krawędzi. Po otwarciu i odpięciu tasiemek od klawiatury i touchpadu wyjmij baterię - nie odpinaj...
Odkręć rozrusznik, przez otwór będzie widać koło zamachowe możliwe, że i zobaczysz otwór do wkładania bolca do ustawiania kąta wtrysku.
Zatem czemu po zakręceniu zaworu na zasilaniu grzejnik staje się zimny? Bo ustaje przepływ wody. Jakbyś zakręcił zawór tylko na powrocie to grzejnik również nie będzie grzał. A dołem chyba nie ma ciśnienia wtłaczającego wodę. W całym układzie panuje prawie jednakowe ciśnienie. Więc jak zakręcisz tylko zasilanie to po odkręceniu odpowietrznika woda...
Żaden wykrętak. Ludzie którzy je polecają, nie mieli nigdy z nimi do czynienia. Jeśli śruba cokolwiek wystaje - dospawać nakrętkę, może się wzruszy i odkręci. Jeśli nie - wiercenie i gwintowanie na nowo.
Witam. Przed próbą wykręcenia np. wykrętakiem proponowałbym opukać młotkiem poprzez jakiś bolec urwaną cześć.Podczas wykręcania skorodowanych śrub takie opukiwanie bardzo pomaga.
A może by tak szanowny kolega dołączył zdjęcia tych urwanych śrub. Z pewnością będzie łatwiej się domyślić skąd mogły pochodzić, choćby z kształtu główek itp. Jeżeli by to były nie odkręcone śruby transportowe to jeszcze kolega by musiał odnaleźć choćby jedną plastikową tuleję lub jej fragmenty, no chyba, że tuleje nadal tkwią w tylnej części pralki.
Zawsze przed odkręcaniem śrub, dobrze jest przez śrubokręt ślusarski lub samym młotkiem mocno uderzyć łeb śruby. W 99% pomaga odkręcić każdą śrubę. Oprócz tego daj na noc WD. Jak to nie pomoże to zostaje wiercenie i usuwanie śruby po kawałku, tak aby gwintu nie zniszczyć. Urwane śruby to częsty przypadek przy remontach silników. Są też specjalne sprężynki...
Witam. Mercedes 200D. rok prod: 1988. Skrzynia manual, 4 biegi. Chciałbym zmienić starą gałkę na drążku od biegów bo jest już wyeksploatowana. Nie mogę odkręcić gałki a nie chcę zarazem urwać czegoś co nie powinno zostać urwane. Pod gałką jest nakrętka na kluczyk chyba trzynaście czy tą śrubą uwolnię gałkę?
Do odkręcenia śruby służą klucz oczkowy i młotek gumowy. Bez zdemontowania "tylnej ścianki" nie wymienisz.
Do usuwania uszkodzonych lub zapieczonych nakrętek bez uszkadzania gwintu służy specjalne narzędzie "nut splitter" Czytałeś pierwszego posta? To musiałeś widzieć zdjęcie, przecież to jest nakrętka kołnierzowa . Żaden przecinak nie wchodzi w rachubę. Należy ją odkręcić jednym z podanych w wątku patentów mogących ją złapać uzębionymi czy też radełkowanymi...
Udało mi się odkręcić śruby przy palnikach(8 szt) Dokonałeś wielkiej sztuki, jeżeli żadna ze śrub nie została urwana... :) Teraz to pikuś. W blacie z tyłu masz cztery (lub dwa) krótkie blachowkręty. Po bokach też cztery sztuki (po dwie na bok) i jazda z płytą do góry. Lub na zasuwkach; wtedy należy polecieć przód/tył i jakoś wytargać. W zależności...
Musisz rozwiercić śruby bezpieczeństwa, bo przy probie odkręcenia urwia się łebki (albo już są urwane). Zanim zaczniesz wiercić, nalej jakiegoś środka czyszczącego do stacyjki. możliwe ze zapadka (zapadki) zawisła w stwardniałym smarze (brud+czas) i nie wskakuje na właściwa pozycje.
OK czyli muszę wyciągnąć z cylindra cały tłok i dławicę ściągnę z drugiej strony tłoka?. Ta śruba jest urwana. Wątpię żeby to się dało odkręcić po napawaniu. Ona jest urwana równo z gwintem. A sworzeń bardzo mocno trzyma :( a co z olejem hydrualicznym? Nie będzie cieknął jak wyciągnę tłoczysko? Dodano po 2 Siłowniki były myte aby zobaczyć miejsce wycieku....
Dziękuję serdecznie za porady. Faktycznie, wszystko w tym telefonie jest zminiaturyzowane, więc dostęp troszkę ciężki. :) Mimo to - spróbuję. Pozostaje jeszcze jedna kwestia - jak wykręcić plastikowo-szary element? (antenę?) Próbowałem wykręcić jedną śrubę wkrętakiem typu TORX, jednak wszystko co uzyskuję to obracanie się śruby w miejscu, a nie wykręcanie......
Cześć, mam taki problem - kupiłem pralkę Ariston WMD 823B EU i po odkręceniu śrub zabezpieczających plastikowe nakładki zabezpieczające bęben do transportu, okazało się że jedna z nich jest urwana. Zabezpieczenie, które ta śruba mocowała, wyszło bez problemu w całości, ale ułamna część gwintu śruby siedzi w gnieździe (nie wystaje, sprawdziłem za pomocą...
Spróbuj odkręcić śrubę z klamki od środka. Jak odejdzie to zagiętym drutem czy czymś innym pociągnij za zaczep w którym była urwana linka.
Mechanik, który prowadzi zakład mechaniki pojazdowej japończyków, z częściami orginalnymi koszt za dwie szt to 560zł, z częściami typu podróbki 320zł. Nie wiem czy warto w te podróbki iść, ale z drugiej strony jak mu udowodnię że założył te części niby orginalne i zapłacę ponad 200zł więcej. Wymiana tulei u mechanika zakończyła się niepowodzeniem-urwane...
Udało sie z dwoma. Jedną musiałem rozwiercić, nie było to takie straszne, nic nie uszkodziłem, a z drugą poradziłem sobie podnosząc lekko obudowę, musiało się coś docisnąć i dało się odkręcić. Tak jak podejrzewałem gniazdo było urwane, na szczęście w tym lenovo jest wiele śrub i zatrzasków wiec obudowa mimo to się trzyma 🙂 Pozdrawiam.
nie unikniesz tego ustawienia musisz ustawić rozrząd odkręcić koło na wale korbowym i najlepiej jak załatwisz sobie 2 koło szkoda czasu na zabawe z tymi urwanymi śrubami
Dobra teraz jest OK, ale wyszedł znowu ten sam problem od wielu lat. Olej cieknie po orce z prawej pochwy ( strona z blokadą), Rok temu to wymieniałem i znów napierdziela mi olej z dziurki spod bębna hamulców których teraz nie ma zalane olejem zapewne. Czy te simeringi co się teraz kupuje to jakiś badziew czy coś robię źle. Co teraz robić znów to samo...
Założyłem inny filtr powietrza i jest lepiej tylko faluje na dolnych obrotach albo za duże ma obroty albo gaśnie kompresja ok. I za wolno spada z obrotów zauważyłem że jest urwana śruba przy tej blasze przy króćcu tej co linka gazu otwiera śruby nie da się dokręcić ani odkręcić i nie wiem czy to może być tego wina . Z góry dziękuję za pomoc
Fabrycznie są równe, a to, że są takie jakie są to wina urwanego korbowodu. Tak czy owak, popełniono jakiś błąd przy montażu korbowodu. Widać że jedna śruba, panewki korbowodu, waliła po wałku rozrządu, więc mogła się odkręcić. Przecież to musiało się tłuc jak diabli.
Czyli ta plastikowa część do odkręcania Nie, nie odkręca się, używasz dwóch np. wkrętaków na zasadzie dźwigni podważasz i wyciskasz razem z urwaną ośką bębna.
Czytam i włosy na głowie mi się jeżą... Po pierwsze klucz dynamometryczny z WAŻNYM certyfikatem kalibracji to też dupochron w razie W, kolejno - można spać spokojnie, bo wie się, że nikt w nocy z "ryjem" nie zadzwoni z racji urwanych śrub, braku możliwości odkręcenia koła przy kapciu itp. itd. Argument, ze kogo stać na kalibracje klucza - matko bosko...
Można też naciąć np.brzeszczotem i odkręcić płaskim śrubokrętem. Gdy jednak jest zapieczone to tylko wykrętak. Jeśli masz wiertarkę, nawierć w urwanej śrubie centralnie otwór zaczynając od fi- 3mm .Zwiększaj stopniowo średnicę wiertła ...''Operacja'' wykonalna , pośpiech nie jest wskazany... Ten sposób dobry z tym tylko, że może uszkodzić się gwint...
Do tego zerwany rozrząd, urwana korba i wiele innych. Kolego autorze nie wiemy jak bardzo i czy w ogóle znasz się na mechanice silnika. Ale jeśli choćby umiesz odkręcić kilka śrub i masz do tego narzędzia to poproszę o dokładne zdjęcia silnika z obu stron. Później będziemy radzić co dalej
Witam Was Mam pytanie do "4781lukas" Mam ostatnio problem takiej wagi, iż opuścił mi się silnik na 1 poduszce od strony pasażera. Dwie zewnętrzne śruby kręcą się i nie dają sie odkręcic, a ta środkowa najprawdopodobniej została urwana. To wszystko stało sie po silnych mrozach. Po czym silnik glosno chodzil i strasznie drzal. zdazylem sie tylko przejchac...
Cześć! 'Palnik bla' to chyba mój ulubiony wątek na elektrodzie, więc rozwinę opisane tu rozwiązania o własne doświadczenia - może się komuś przydadzą. Zaznaczam, że nie jestem profesjonalistą, ale jak serwisant z autoryzowanej firmy zrobił mi przegląd pieca, to pominął to co później sam czyściłem. Piec - Buderus Logano G 124 - ma już 20 lat i 'palnik...
Wymiana przegniłego krzyżaka – urwanego po stronie biernej. zdj.1 Odkręciłem już te wszystkie śruby – zaznaczone kolorem zielonym na zdj.2 Problem: Jak zdemontować koło pasowe. Za nic nie chce mi ruszyć śruba, którą jest przykręcone. Przy próbie odkręcenia, koło pasowe obraca się wraz z odkręcaną śrubą. Może macie pomysł jak je odkręcić?...
Nacinasz i wykręcasz śrubokrętem udarowym (tylko sprzęt musi być dobrej jakości): https://obrazki.elektroda.pl/5542044800_... https://obrazki.elektroda.pl/5885816800_... Dodano po 5 lub nawiercasz i zastosuj WYKRĘTAKI DO URWANYCH ZERWANYCH ŚRUB 2-10mm 3/8 : https://obrazki.elektroda.pl/6457397500_...
O tych skrzyniach ciekawe :) nie wiedziałem aż tyle Micra K10 miała automat hydrokinetyczny 3 biegowy nie żadne CVT ;) wiem, bo miałem taką Micrę :) jeśli ktoś myśli że to CVT to pewnie ma urwaną/spadniętą linkę od skrzyni co do gaźnika idzie :) wiem, bo miałem spadniętą jak kupiłem tą Micrę a w zasadzie jak się za nią zamieniłem za Tico (specjalnie...
Witam! Od kilku już tygodni mój skuter (Zipp Vega) nie chce palić ze startera. W ogóle nie kręci, tylko rozrusznik podczas próby uruchomienia zachowuje się tak, jakby nie miał siły, lub tylko coś pyka pod siedzeniem (pewnie sam starter). Akumulator na pewno jest dobry, kupiony tydzień temu; podłączałem go także pod prostownik... Postanowiłem dzisiaj...
wczorajszego dnia mój samochód nie odpalił ani z kluczyka ani z popychu zaprowadziłem go do mechanika. Mechanik początkowo próbował zwalić wine na pompe paliwową ale mówie że jest nowa, później zaczął zwalać wine na akumulator, następnie na instalacje gazową aż w końcu po ostrej wymianie zdąń przez telefon odkręcił zbiornik paliwa i tu ciekawostka:...
Witam Nigdy nie mialem problemu ze swoim pojazdem, aczkolwiek... :] Mam ostatnio problem takiej wagi: Opuścił mi się silnik na 1 poduszce od strony pasażera. Dwie zewnętrzne śruby kręcą się i nie dają sie odkręcic, a ta środkowa najprawdopodobniej została urwana(spokojnie ja wyciagnelem - wysuwajac ja od dolu). To wszystko stało sie po silnych mrozach....
odkręcić śrubę wału odkręcić śrubę imbus odkręcić śrubę felgi
rezystor rezystor opornik dmuchawa zegar dobowy operator maszyny
uszkodzony zasilacz impulsowy uszkodzony zasilacz impulsowy
UL1497 – zasada działania układu bootstrap, kondensator, swing napięciowy, audio Brama przesuwna – nowa płyta sterująca, stare piloty NICE, CAME, FAAC nie działają po wymianie