Z przodu bębny są mocowane łożyskiem. Zdejmij osłonkę, odkręć łożysko i zejdzie.
Witam, zardzewiałe łożysko do wymiany i uszczelka pod tym łożyskiem do wymiany. Odkręć zespół łożyska i sprawdź na tyle ile możliwe czy uchwyt bębna nie jest skorodowany.
Witam, chrobocze Zanim coś kupisz, sprawdź stan mocowania bębna, częściowo można zobaczyć po odkręceniu łożyska.
Łożyska powinno się ściągać ściągaczem lub wyciskać na prasie. Z montażem jest podobnie, nie należy w żadnym wypadku tłuc po nich młotkiem. Ponadto ważny dla ciebie jest teraz wybór łożyska. Oznaczenie 608 2RS z luzem C3. Firmy godne polecenia SKF, FAG i NSK resztę sobie odpuść.
Wkręcić w imadło wirnik, tylko między pakietami blach wirnika a imadłem podłóż hmm najlepiej cos z aluminium z dwóch stron z wyczuciem i odkręć, w razie problemu że nie nie da sie odkręcić albo wybić grzej opalarką gdy odkręcisz już nakretke i nadal nie bedzie chciało wyjść weź kawałek jakiegoś twardego drewna, albo cos w tym stylu i uderzaj po bokach...
Za tą śrubą są łożyska i uszczelnienie łożysk. Te śruby są przykręcane na klej do gwintów. Musisz zablokować bęben poprzez włożenie do niego trzonka z łopaty i albo energicznym ruchem zerwać połączenie klejone albo grzać palnikiem. W taki sposób się to robi: [youtube]https://youtu.be/Lnaj6hnAU60?si...
Potraktować w odstępach czasu przez spryskanie gwintu specjalnym preparatem penetrująco-smarującym. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... Łożysko pralki Mastercook Brandt Polar PWA 1000 (6755262100)
Nie tylko Ty jesteś tym zdziwiony. Ja pierwszy raz widzę uszczelkę Simmerring w pralce Whirpool ładowanej od góry (zamiast standardowego v-ringu) Z wrażenia, aż zamówiłem dokumentację serwisową do tego modelu, co by poczytać i sie douczyć, i nie wyjść na durnia u klienta jak spotkam takiego gada :) Co ciekawe rozpoczęcie produkcji modelu to 4 maj 2012r....
Zdejmij boki pralki odkręć stare łożyska i zamontuj te: http://north.pl/karta/ulozyskowanie-komp...
czy przed odkręceniem tego plastiku trzeba odkręcić najpierw śrubę po środku czy nie odkręcać ? Koniecznie odkręcić.
Chodzi chyba o łożysko na spodzie obudowy w którym osadzona jest dolna część wirnika/ślimaka... Należy odkręcić i zdemontować stojan, później odkręcić obejmę łożyska u dołu wirnika, wyciągnąć wirnik z łożyskiem i ślimakiem (automat musi być wysprzęglony) . Po usunięciu niewielkiej ilości smaru ze spodu obu obudowy można wcisnąć łożysko i rozpocząć montaż...
Łożyska do wymiany. Pralka otwierana z góry? Dwa zespoły łożysk. Odkręć boki i pooglądaj je - powinny być jakieś ślady ( rdzawy lub czarny zaciek).
zdalicja Nie proponował bym tego zadania dla kobiety. Na marginesie do twojej pralki łożysko powinno być takie: http://north.pl/karta/ulozyskowanie-bier... wspomniane przez Ciebie plamy wyciek i okruszki metalu to już efekt bardzo mocno uszkodzonego łożyska. Narzędzie o którym wspomniałem to takie ustrojstwo...
Trzeba solidny klucz nasadowy z dźwignią ok. 30cm i powinno się odkręcić.
Witam podepne się pod temat. Mam problem z wymianą łożysk a mianowicie nie mogę odkręcić łożyska . Dorobiłem klucz rura z pułtora metrową i ani drgnie. Oczywiście odkręcam w dobra stronę. Mam pytanie czy ktoś z was miał taki problem i jak to rozwiązał
Dla porządku do zamknięcia tematu: 1. Założenie paska wymaga odkręcenia łożysk na obu końcach osi silnika i wyjęcia silnika. 2. Trzeba uważać na wkręty, bo przy tej wymianie rozbieramy prawie całą suszarkę i łatwo coś zagubić albo pominąć.
Czy muszę wyjąć obudowę z bebnem, rozpiąć lewe łożysko i w ten sposób uzyskam dostęp do prawego. Nie. Powinien zejść sam płaszcz łącznie z prawym łożyskowaniem. Jeżeli wkręty odkręcone to trzyma łożysko.
Ściągnąć obydwa boki pralki.Prawa strona-odkręcić koło pasowe,odbezpieczyć śrubki i odkręcić je(klucz 10).Wyciągnąć łożysko w korpusie,blaszkę i v-ring.Od środka bębna odkręcić śrubkę(klucz imbusowy).Lewa strona-wykręcić łożyskowanie podobnie jak z prawej strony.Wymienia się całe komplety lub same łożyska i bezwzględnie v-ringi.Owocnej pracy.:!:
NIE! Śruby które odkręciłeś mocowały obsadę łożyska. Czyli podważ ten pierścień metalowy poza obrysem mocowania śrub. Tym sposobem wyciągniesz obsadę łożyska wraz z łożyskiem (do wymiany) pod spodem będziesz miał uszczelniacz (też do wymiany na nowy).
Zanim zaczniesz szukać łożysk odkręcisz filtr na dole pralki. Jak czysty to może coś blokować pompkę spustową - moneta, guzik. Jeśli nic nie znajdziesz to pompka już mocno zmęczona daje o sobie znać.
Z 1 boku pralkę idzie odkręcić i tam da się wymienić łożysko ale z 2 boku nie da rady odkręcić i wymienić łożyska. To oznacza że trzeba zdjąć górną pokrywę odłączyć cały zbiornik i wyjąć zbiornik do góry jest to cała masa roboty można liczyć że jak ktoś nie ma doświadczenia może mu zająć to około 6h i więcej licząc, do tego że to nie jest samo łożysko...
Tu jest wszystko na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... śruba mocująca koło za chiny nie chcę się odkręcić.Czy jest na jakimś kleju? Tak, czasem trzeba użyć sporej siły, ale się wykręca.
Muszę ją odkręcić bo jak wtedy zdjąć turbinę i wyciągnąć łożysko?
Zasada ta sama. A temperatura łożyska zrobiła swoje, aż wytopiło zabezpieczenie. https://www.youtube.com/watch?v=HrvReFlQ... Teraz trzeba na siłę odkręcać. Dobrze by było abyś zrobił sobie klucz cztero-punktowy do odkręcenia zabezpieczenia.
Gwint standardowy (prawy), tylko jak tu już masz problem to ciekawe co będzie z wymianą łożysk...
Ta zawleczka to jak widze nr 17 2069 Tak. Dostępna z góry poprzez odchylenie zbiornika lekko w prawo. Jak masz w miarę "chude łapki", to bez problemu ją wyciągniesz. Dodatkowo, żeby nie szarpać się z wytarganiem bębna z zespołu piorącego, weź imbus fi6 i odkręć śrubę łożyska biernego. Dostęp jest taki sam, jak do zawleczki. Inaczej będziesz się niemiłosiernie...
Zdajsie trzeba zdjąć górę zbiornika. Uwaga ciężka część. Odkrecić koło pasowe. Trzeba odkręcić boczne, metalowe uchwyty łożysk. Następnie wyciagnąć bęben rozchylając dosyć brutalnie ścianki zbiornika tak by osie bebna wylazły z otworów, a potem sposób na resztę czynności do wykonania nasunie się sam. Proszę nie udzielać szkodliwych porad. W tej pralce...
1.zdjąć boczek 2.odkręcić śrubę klucz 10 delikatnie z czuciem 3.odkręcić śruby trzymające łozysko 4.podważyć łożysko i wyciągać je 5.za łożyskiem jest blaszka opór czołowy V-ringu 6 zdjąć v-ring 7.złożyć w odwrotnej kolejności.
Chcę belkę odkręcić żeby ją oraz jej mocowanie zabezpieczyć przed korozją i przy okazji wymienić wszystkie przewody hamulcowe. Jaką nasadkę Trzeba do odkręcenia łożysk? Pozdrawiam. :D
To zdemontuj silnik, odkręć szczotki węglowe i zobacz czy nie uszkodziło się łożysko silnika.
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
To prosta praca Zdejmij pasek, koło pasowe odkręć krzyżak wyjmij krzyżak wybij łożyska i uszczelkę zamontój nowe i to wszysko Pozdrawiam
Na łożysku są strzałki Close i Open. Czasem jest problem z odkręceniem łożyska i potrzebuje to nawet dwóch osób. Dobrze jest zmontować coś takiego jak na zdjęciu z przedłużka i odkręcić. https://obrazki.elektroda.pl/3052660800_...
W tej pompie są łożyska ślizgowe, po odkręceniu 4 czterech imbusów musi się dać rozebrać. Tej śruba po środku nie musisz wykręcać.
Zdejmij pasek z silnika i zakręć bębnem. Jeśli usłyszysz hałas to łożyska. I jeszcze odkręć górę i zerknij czy aby zbiornik nie jest zgrzewany.
Śruby odkręcone, łożysko wybite. Wymyłem benzyną głowice i potrzebuję wiedzy na temat smaru. Czy smar dołączany do wiertarek nada się?
Wybić :D Tylko najpierw odkręcić tę blaszkę. Reszta w normie.
Witam, zdejmij pasek usłyszysz czy z łożyskami coś nie tak, odkręć szczotki wymień jeśli mają mniej niż 1cm. Szczotki mogły się też zawiesić.
O wałek nie musisz się martwić , wymieniasz całe łożyskowanie , oś w nim jest nowa , uważaj by nie uszkodzić bębna .
Gdy po wymianie bębna bo serwisant to stwierdził że w tym modelu nie da rady odkręcić łożysk po kilku dniach zrobiłem pranie bęben tak uderzał jak na filmie. Serwisant w ramach rękojmi przyjechał coś podgiął na bębnie szczypcami i tyle. Najgorsze to że nie zdarza się to za każdym razem. Nie mam tyle wiedzy aby mu powiedzieć że bęben przy kołysaniu ręką...
Filmik niestety mało daje. Jesteś pewien a boki że to nie łożysko? Spróbuj poruszać osią przy odkręconym kole.
Ja bym zaczął od odkręcenia dekielka łożyska i wymycia łożyska czystą benzyną lub naftą, ocenienie, czy łożysko jest dobre, czy do wymiany.
Przy wyżymaniu z pranych rzeczy leciała brudna woda, w kilkunastu miejscach są też ciemne plamy, jakby ktoś szmatkę po ubrudzeniu smarem lekko przeprał. Z pralki wyraźnie wyczuwało się "mechaniczny" zapach Przy poruszaniu bębna w obie strony wyczuwa się teraz wyraźnie większe tarcie. Na co się szykować? Czy poszły łożyska? Wszystko wskazuje na uszkodzone...
Potrzebujesz jeszcze odkręcić śrubę centralną która jest wkręcana w oś i utrzymuje ją w pprawnym miejscu łożyska. Jak ją odkręcisz to łożysko lekko podważone już wyjdzie. Wystarczy do tego nawet nieduży płaski śrubokręt. Inna rzecz, że łożysko rozwaliłeś do granic możliwości, wymienione powinno było być z pół roku temu. Uszkodzone, pracujace na sucho...
6203zz, 6204zz, 25X47/64X7/10,5 Zdjąć pokrywę i tylną klapę, położyć delikatnie pralkę na dziób, zdjąć koło pasowe, odkręcić i wyjąć krzyżak z łożyskami, przebić łożyska i siemer w krzyżaku i w kolejności odwrotnej złożyć.
Długi porządny klucz na nasadkę by odkręcić nakrętkę półosi przy piaście.
Nie zajmuj się kulkami, tam było zwykłe łożysko. Odkręć te trzy śruby i wyjmij pierścień zewnętrzny tego łożyska. Na nim będzie jego oznaczenie.
Zdejmij odkręć zanieś do ślusarza i dorobi za flaszkę. Przyda się ściągacz do łożysk.
Zdejmujesz koło, odkręcasz zacisk, odkręcasz końcówke drążka kierowniczego ( wskazany pneumat ), wyciągasz tarczę z piastą na zewnątrz. Po czym odkręcasz amortyzator od zawieszenia ( dolna część, dwoe śruby ). Później odnajdujesz pod podszybiem śrubę, która mocuje amortyzator od góry i odkręcasz ( najlepiej pneumatem ). Później mc person na stół, ściagacz...
Odkręciłeś koło pasowe? Tak robisz zdjęcia że się trzeba domyślać. Na ostatnim zdjęciu widać śrubę. To ta sama co z pierwszego zdjęcia? Jaki jest powód demontażu kompresora? Głośna praca łożyska?
No właśnie myślałem, że sprawdzam. Rozkręciłem tył i spodziewałem się takich dziurek do odkręcenia łożyska. Ale tam widok jak na obrazku w pierwszym poście. To z której strony mam jeszcze ten bęben (próbować) rozbierać? Na filmikach w youtubie z Elektrolux'em tylko takie rozkręcanie od tyłu widziałem.
Strona bierna śruba łożyska odkręcona, strona czynna śruba kręci się wkoło, nawet młotek nie pomaga. Jak to odkręcić żeby zdjąć koło i wymienić łożysko?
Jak w tym złomie wymienić łożyska? Po stronie gdzie pasek klinowy udało mi się z nie wielkim trudem odkręcić śróbe mocującą koło oraz dociskającą przez podkładke łożysko ale z drugiej ta śruba jest nie odkręcalna podkładka jest tak mocno skręcona że nie da się ruszyć, chyba że to całość. Zakładam, że aby zdjąć to łożysko wraz z oprawą należy tą śrube...
Musisz wyciągnąć kocioł z wnętrza pralki , rozpołowić go , wyjąć bęben i masz wtedy dostęp do łożysk i uszczelniacza.
Witam Czy do ściągnięcia łożyska trzeba odkręcać tą śrubkę przykręconą wzdłuż osi obrotu wału? Z góry dziękuje za odpowiedź
Ze zdjęcia nr dwa wynika, że ten wihajster za każdym razem będzie Ci się "obsmykał". Miałeś zły pomysł, choć w dobrą stronę kombinujesz. Musisz wynaleźć inny i stały wihajster do odkręcenia tego cuda.
Witam. Mam następujące pytania; 1-czym "odkręcić" mocowanie łożyska w hurtowni elmark ul obywatelska 98 http://www.elma-rk.pl/ jeśli chodzi o klucz polecam imbus nr 5 firmy bahco
błędem było użycie przecinaka przy próbach poluzowania śruby. Nie było błędem. Śruba jest wkręcona na kleju; klucz torx 40. Jeżeli nie chce ruszyć kluczem (co jest rzadkością), to przecinakiem zawsze odkręcę.
Uff. Wracam po nierównej lecz wygranej walce z fiszbinem. Podziękowania dla kolegów z poprzednich postów i mojego kolegi Pawła M., który użyczył mi z wszechmocy swojego labolatorium/garażu specjalistycznego sprzętu. Wykorzystane urządzenia: 1) dwa druty pasowne do odkręcenia łożysk 2) trzonek młotka do odkręcenia łożysk 3) klucz 10 4) śrubokręt 5) cążki...
Musisz zdjąć głowiczke, odkręcić korby i wyjąć z tłokami, odkręcić i zdjąć koło zębate, wysunąć wałek. I tu zostaje wałek z łożyskiem. Potrzebujesz specjalny klucz, żeby odkręcić śrubę pod którą jest łożysko. Owa śruba jest napędem pompy. Najłatwiej dorobić taki klucz ze starej pompy.
Udało mi się na razie zdjąć to łożysko od strony turbinki. Na razie nie udało mi się dostać do tego drugiego przy szczotkach, bo nie mogę ich odkręcić cry: Zniszczył się przy próbie odkręcenia łeb od śruby. I teraz nie ma jak tego odkręcić..
ale jak to sprawdzić bez rozbierania połowy zawieszenia ? Proponowałbym odkręcenie śrub mocujących łożysko (właściwie poduszki z łożyskiem), następnie odkręcenie koła i podniesienie jednej strony samochodu. Wtedy cała kolumna nieco opadnie i od strony nadkola będzie możliwość złapania z łożysko i sprawdzenie luzu. :)
Trzyma go śruba podobnie jak koło pasowe. Odkręć ją a oś bębna wyjdzie z łożyska.
Czekałem na to pytanie. Zadaj sobie trochę trudu i poszukaj na forum, było opisane jak to zrobić. Właściwie to napiszę. Koło jest założone na stożkową końcówkę wału. Śrubę masz już odkręconą. Załóż ściągacz do łożysk, dokręć śrubę ściągacza, nie za mocno, i uderz w nią energiczne młotkiem. Nie ciąg na siłę, ponieważ koło jest aluminiowe.
Wymiana łożysk nie jest taka prosta, czasem problemem jest odkręcenie turbiny, a jest delikatna. Polecam zakład elektromechaniczny. Szczotki nie powinny mieć zbytniego luzu w szczotkotrzymaczu, to na pewno, ale łożyska przede wszystkim.
Zapytam przy okazji jak dostać się do łożysk w tej dmuchawie, odkręciłem obudowę silnika, to łożysko na osi ok, ale to głebiej ... jak je wymienić i jaki ma wymiar
W ostrówku ucho siłownika było zdaje się całością z tłoczyskiem. Żeby zdjąć nakrętkę z dławicą musisz całość wyjąć z cylindra, zdemontować tłok z tłoczyska i dopiero zejdzie dławica. Blokadę dobrze sprawdź bo możliwe że jest zamalowany rowek na śrubokręt. A jeśli nie napawaj śubkę wy wystawała nad nakrętkę, przyspawaj śrubę i odkręć. Sworzeń złapało...
... nie wierz w żadne szczotki . odkręć zabezpieczenia szczotek i obejrzyj bez rozbierania jak wygląda komutator - tam może być jak "po wojnie' - czarny , zawęglony: nie spodziewaj się niczego dobrego . Jeżeli chcesz dotrzeć do wirnika i obejrzeć stojan: 1.odkręć dolną pokrywę łożyska wirnika ( dwie śrubki) ściągnij ją, 2. odkręć cztery śruby mocujące...
Cześć! Te prali same podczas prania się nie otwierają, wiec albo klapki zostały źle zamknięte albo coś wpadło pomiędzy bęben a zbiornik i go blokuje. Tak czy inaczej musisz wyciągnąć grzałkę i odkręcić łożyska, rozpołowić zbiornik (wystarczy odkręcić cztery śruby i delikatnie podnieść górną część zbiornika tyle ze z nią juz tak łatwo nie pójdzie bo...
Trudno powiedzieć, czy "gwizdanie" silnika, to odgłos zużytych łożysk, czy to odgłos spowodowany tarciem szczotek. Można ewentualnie wycofać(odkręcić) szczotki i mocno pokręcić kołem pasowym silnika, bez paska. Powinno być cicho.
Naprawdę fajnie, ale to naprawdę fajnie to wszystko opisałeś, przedstawiłeś. Problem usterki zobaczyłem oczyma wyobraźni. Bo nie wielu autorów tematu tak potrafi opisać trapiący go problem. I choć nie wiele pomogę, doradzę jak do tego można się zabrać, co zrobić, co w pierwszej kolejności odkręcić. To jak dla mnie przyczyną usterki będą łożyska.
Musisz napęd zdemontować, lub odkręcić i obrócić, odkręcić zębatkę. Następnie jest kilka śrub by zdjąć obsadę łożyska(gniazdo). Myślę że jest to gniazdo wyrobione, lub łożysko, lecz pewnie to pierwsze. Dodano po 1 Przekładnia może być zalana olejem, lub wypełniona smarem.
Bardzo dziękuję. Odkręciło się... A łożysko faktycznie prawie idealne. Wybiły się gumki amortyzujące na połączeniu obudowy z silnikiem. Na razie zmniejszyłem luz, ale trzeba gdzieś ich poszukać.
Witam Potrzebuję pomocy przy naprawie pralki ładowanej od góry. Nie wiem jak wyjąć łożyska z podanego przeze mnie w temacie modelu. Z obu stron bębna łożyska są przykręcone śrubami które już odkręciłem. Problem polega na zdjęciu obręczy przytrzymującej łożysko z jednej strony oraz na odkręceniu charakterystycznego walca z nacięciami na krawędzi od wewnątrz...
Czy kolego rozwiązałeś ten problem, bo u mnie to samo się zrobiło, poduszki posprawdzane, półosie również, spuściłem olej, odkręciłem dyfer, łożyska w porządku, tryby też, wygląda jak nowe, olej czysty bez opiłków, zalałem nowy, to samo, skrzynia działa bez zarzutu, przebieg 123000km.
Odkręcił kolega to blokadę łożyska pod wentylatorem na 2 śruby? Łożysko jest ciasno pasowane na wirniku i wirnik wychodzi razem z łożyskiem. A tak poza tematem to nawet spory wirnik jak na taki sprzęt. Miałem podobną z bazaru i miała 3 razy mniejszy wirnik niż ten u ciebie. Co do przekładni to jeśli nie miała zmielonych zębów to niepotrzebnie kupowałeś....
W tej wersji wynika z rysunku że nie ma potrzeby wyjmowania zbiornika (są zdejmowane boczne osłony) są 2 łożyskowania (firma nie przewiduje naprawy tylko wymianę, ale można) po stronie kola pasowego odkręcić śrubę zdjąć koło odkręcić śruby mocujące łożyskowanie zdjąć łożyskowanie przełożyć uszczelkę łożyskowanie zbiornik na nowe łożyskowanie i zamontować...
W miele łożyska wymienia się chyba najłatwiej.. Trzeba pralkę rozebrać do zera. Łożyska znajdują się na odważniku żeliwnym po za bębnem. Trzeba go odkręcić. Wybijasz łożyska z simeringiem. Montujesz nowe łożyska z simeringiem i skręcasz całość.
W zasadzie mam problem z dostaniem się do samego łożyska. Nie jestem wstanie odkręcić całego mocowania wrzeciennika. Może źle się za to zabieram. Jestem na etapie jak na ostatnim zdjęciu.
Pożycz duży ściągacz dwu ramienny i odkręć krzyżak od bębna.
Pierścień osadczy na wałku zdjąłeś? Sześć śrub mocujących krzyżak odkręconych? I użyj SZUKAJ
Co rozumiesz przez "zregenerować"? Wymiana uszczelnień, czy usunięcie luzów? Po odkręceniu tłoków one wyjdą, ale tylko one listwa zębata już nie, łożyska nie. Umyć i sprawdzić cylinder też będzie problem.
musisz podgrzać-palnikiem lub lut lampą ew opalarką -pomoże na 1000%Fabryka nakłada tam specjalny klej dlatego ciężko to odkręcić.
1. Zdjąć opaskę/obejmę pokrywy zbiornika. 2. Odpiąć przewody od grzałki, wyjąć termostat. 3. Wyciągnąć bęben wraz tylnym płaszczem i łożyskowaniem. 4. Odkręcić koło pasowe, łożyskowanie (sześć śrub); 5. Wybić/wyprasować łożyska (6204 i 6205 i simer- rozmiar odczytasz). Dalej składasz w odwrotnej kolejności do demontażu. Warto przy zakładaniu pokrywy...
Odkręciłem łożysko ale jest metalowe no i podkładki nie było wydostanie się jej tego miejsca to tylko łapki tego co wymienił kiedyś łożysko i wypadła jemu do silnika a silnik ją zmielił. Innej drogi tam niema a druga sprawa to ten mega gwint do wkręcenią łożyska trzy zwoje słabo to wygląda.Tak patrzę na to i nie wiem czy jeszcze czegoś tam nie brakuje...
Deutz Fahr Agrotron 85, cieknie z wałka wom i jest luz na łożysku. Czy jak odkręcę ten dekiel to da radę wymienić łożysko i uszczelniacz bez większych problemów? https://obrazki.elektroda.pl/2702297400_...
Dawno tego padła nie widziałem (moja 50 godzin po remoncie zapaliła się niemalże żywym ogniem podczas lakierowania w warsztacie) jak rozbierzesz cylindry i zdejmiesz tłoki, odkręcisz i zdejmiesz dekiel z dużym łożyskiem to wał trzeba wyciągnąć z karteru - na drugim końcu wału jest mniejsze łożysko ale niczym nie zabezpieczone - po prostu trzeba się...
Witam, Moja misja naprawy pralki dobiegła końca: wczoraj odkręciłem łożysko czynne, które straciło już połowę kulek. Niestety zaskoczyła mnie taka sytuacja, że tylna blaszka nie puściła -skutek ukręciła/wyrwała ośka bębna. Zastanawiam się czy to możliwe by taka blaszka dała radę ją urwać? Druga sprawa ta ośka jest zarazem elementem łożyskowania więc,...
No i tak też napisaliśmy. Oleju trzeba upuścić dopiero gdyby chciał odkręcić pokrywkę łożyska dyferencjału. Jak nie upuści to 10 litrów na podłodze.
Po rozkręceniu okazało się ze rozleciało się łożysko igielkowe na walku atakującm a do tego jeszcze się odkręciła zębatka i łożyska stożkowe nie były skręcone
zaczyna coraz głośniej huczeć, i długo schodzi z obrotów. Łożyska do wymiany.
Witajcie, mam pytanie dot. Kärchera k5. Okazało się, że uszkodzona została głowica, więc go rozebrałem i chciałem wymienić. Po rozebraniu postawiłem sprzęt silnikiem do dołu i z łożyska wyciekł olej poprzez silnik na blat. PYTANIE jak odkręcić miseczkę łożyska i czy jest tam jakiś simering. Być może nie trzeba tego uszczelniać tylko Kärcher ma być w...
Może da się coś nawinąć na wał między korpusem i głowicą tak by zaklinować wał i wtedy odkręcać głowicę... ewentualnie jakoś zaklinować (wkręt?) wał silnika wykorzystując otwór na wale (strona łożyska). Dzięki za ostrzeżenie przed kiepsko pomyślanym produktem.
Skoro przeszkadza to ją odkręć...
Łożyskowanie, którego nie możesz wyjąć, jest nierozbieralne. Musisz kupić gotowy, kompletny element. W przypadku, kiedy okaże się, że masz uszkodzoną tulejkę zbiornika, w którą wkładasz łożyskowanie (czyli właśnie łożysko w plastiku), praktycznie czeka Cię kupno nowego zbiornika (170-200zł) no i oczywiście w/w łożyskowania (30-40zł). Przed włożeniem...
Gdzie go szukać? Wewnątrz silnika, po odkręceniu pokryw z łożyskami i wentylatora.
Zdemontuj krzyżak żeliwny z tyłu zbiornika (trzy śruby fi 8 na zewnątrz oraz trzy śruby fi 6 dookoła - po uprzednim odkręceniu i zdjęciu koła pasowego); wybij łożyska wraz z simmeringiem, załóż nowe (najlepiej na prasie), załóż z powrotem krzyżak i gotowe.
Kolego Wpsowa za bardzo się rozpędziłeś, rozebrałem tego sporo i jeszcze nigdy ani wałek sprzęgłowy ani tuleja przesuwana nie była tak zużyta żeby powodować wyskakiwanie "piątki". Na 80 % odkręcona obudowa łożysk wałka sprzęgłowego (pozycja 11 na zdjęciu w katalogu jednym z postów powyżej) powoduje odsuwanie wałków i rozłączanie biegu. Co do tego, że...
Obróć to łożysko i sprawdź czy chrupie, na pewno do wymiany. Jak odkręcisz śrubę imb. to podważ i zdejmiesz.
Witam chciałbym sie dowiedzić w jaki sposób wymienić łożyska bębna,czy wystarczy odkręcić śruby od tuleji łożysk i ,czy trzeba wybudować bęben z zbiornika
karcher odkręcić odpowietrznik odkręcić odkręcić pakuła
lodówka elektrozawór dioda selenowa vectra błędy komputera
Niskie ciśnienie oleju na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika – przyczyny i diagnostyka Część DA47-00142B do lodówek Samsung - zastosowanie i kompatybilność