A nie masz może zdjęcia albo na moim zaznaczyć gdzie to jest, na ssacym kolektorze obok tego węża co wychodzi powietrze z odmy?
to nie odma?
Odma sprawdzona?
Kolego to jest odma, czyli odpowietrzenie silnika, tak ma być.
A powiem szczerze że nigdy nie miałem konieczności wyjmowania wałka, to nie będę się wypowiadał. Jeszcze jedno pytanie: wyrzuca olej odmą ?
Sprawdź układ dolotowy powietrza bo najprawdopodobniej zaciąga olej przez odmę.
Atak zapytam czy po zamontowaniu turbiny , cały dolot został dokładnie wyczyszczony łącznie z płukaniem IC , polecam także montaż separatora olejowego na odmie.
Witam, Oglądałeś tą odmę ? Skąd wiesz że jest uszkodzona ? Jeśli jest uszkodzona to do twojego silnika Z 16 XER Można kupić samą odmę a pokrywę zostawić np: [url=https://allegro.pl/oferta/odma-memb...
Witam wszystkich. Jest pojazd Astra H 2004r 1.6 XEP, 200 tyś km, LPG. Z podłączoną odmą wciąga olej jak szalony. Lał się uszczelniacz od strony skrzyni i od strony wału. Została odłączona odma, puszczona rura w dół do butelki, samochód zużywa normalne ilości jak na opla do 2L na 10 tyś km, wycieki się skończyły. Silnik na ucho jak zegarek, nie kopci,...
Ostrożnie z prawdopodobnymi diagnozami . Tak aby nie wpędzić się w niepotrzebne koszty . Sprawdzić zawór odmy w pokrywie zaworowej .
Wygląda na przewód odmy.. cena około20zł
Może turbosprężarka jednak nie była sprawna? Ktoś przy wymianie sprawdził i wyczyścił spływ oleju i przewód olejowy idący do turbosprężarki ( nie wiem, czy akurat tam jest siteczko na dopływie, ewentualnie zwężka którą ktoś wyjął)? Przy uruchamianiu samochodu kontrolka od elektroniki silnika zapala się na chwilkę i gaśnie, ale nie z inną kontrolką -...
tak jakby problem na rozgrzanym silniku występował dodam, iż ostatnio miałem wrażenie ze traci mi się płyn z chłodzenia , tak po mojemu to głowica do zdjęcia i oby to była tylko dmuchnięta uszczelka pod głowicą. Masz tam gaz ? Jaki jest stan/poziom oleju na zimno rano Przewody odmy wypadałoby przeczyścić i sprawdzić czy całe https://e-opel24.pl/wp-content/uploads/2...
brała olej zgodnie z opiniami {x16el} około 0,6 l/100k.. 0,6 L na ile ? 100km ? Tu już nie brał w normie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... to teraz jest to patologia, nie norma. Nie pomyliłeś się o jedno 0 ? Jak masz hydrauliczne popychacze, kasowanie luzów zaworowych, to ostrożnie z gęściejszymi olejami, bo jeszcze i je popsujesz,...
W pokrywie zaworów.
Jak bagnet czarny korek umazany jasną emulsją to zmieniłbym olej nie raz tak miałem i pierwsza diagnoza to ''uszczelka pod głowicą'' a nic się nie stało tylko kiepskiej jakości olej po wymianie wszystko ok, czyszczenie odmy jak umazana .
Witam! Zwracam się z prośbą o wytłumaczenie mi gdzie dokładnie znajduje się odma w moim silniku Opla Astry G 2.0 DTL. Czy jest przy niej jakiś filtr który się czyści?
Toć to przewód odmy - czego nietrudno się domyślić.
Nawet jak tłok miał 0,5 mm luzu w cylindrze. Chłopie, zlituj się. Pasowanie tłok cylinder to z reguły 0,04-0,08 mm, wymiar naprawczy to +0,2mm. Z luzem 0,5 mm, to nawet byś auta nie uruchomił - a jeśli już, to z fontanną oleju z odmy. Coraz lepiej się tu robi.
Kolega Jakub ma racje,może być zatkana odma olejowa(odpowietrzenie skrzyni korbowej)
Może wskazuje zbyt duży poziom oleju? Z tego co piszesz masz olej na full a szczególnie zimą i na krótkich odcinkach potrafi się zbierać paliwo w oleju. Sprawdź drożność odmy.
Instalator LPG wyciął odcinek odmy silnika a wlot zakleił taśmą izolacyjną (zaznaczyłem to na zdjęciu) - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę czy to na pewno odma:) Mylisz się ; odmę masz podłączoną. Część amputowana to coś w stylu rezonatora .
W jakim stanie masz korek wlewu oleju i czy odmę masz drożną? Masz osłonę na silniku?
Sprawdzę po pracy , a jak będzie upaprana? Przewód odmy był uszkodzony i nierówno chodził , po wymianie jest ok ,
To nie ten gdzie dochodzi EGR przypadkiem? A odma przeczyszczona nie zatkana? Znaczy węże z pokrywy zaworów?
Witam, pacjent Opel Astra G bertone 1.8 125KM, podczas wolnej pracy silnika słyszany jest metaliczny dźwięk z okolic rozrządu i coś sprawia że znika olej. Rozrząd wymieniony 20 tyś temu. Stawiam że pompa oleju może być problemem lub może wężyk pełniący role odmy. Proszę o jakieś wskazówki.
nie ma błędów, zasysanego? to ten w odmie niedaleko przepustnicy? obok pojemnika płynu do wtryskiwaczy?
Witam, zaryzykowałem i oszlifowałem zaworek poskładałem wszystko i ciśnienie spadło, teraz jest na biegu jałowym 1,7 a przy 2/3 obr. około 6bar czyli może być. Ale problem jest nadal ubywa na trasie sporo oleju ciągle trzeba dolewać, ma ktoś pomysł, dalej mocno dmucha przez odmę wraz z olejem.
BuBu a co byś powiedział na zbiorniczek odmy? Zbierałby olej zamiast Walia do kolektora? Dodam że przepustnica była prawie czysta nie tak jak kolektor. httpllegro.pl/oil-catch-tank-zbiorniczek...
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
W sumie to zacząłbym od podstaw. Kompresja, luzy zaworowe, szczelność dolotu, membrana odmy w pokrywie zaworow, czyszczenie przeoustnicy i adaptacja. Jak to będzie sprawdzone i nie pomoże to trzeba szukać w elektronice.
Nurkować i sprawdzić intercooler , bo dolot odmy jest z prawej strony . Jak jest taki sam montaż jak u góry to wystarczy zmienić oring na większy niż to co opel zakłada
Samo przeszło.
Instalacja 10 letnia KME nie dawno wymieniane były wtryski lpg i parownik oczywiście po wszystkim instalacja oddana była na regulacje do gazownika. Co do świec to mają przejechane jakieś 15tys km były założone jakieś dobre chyba irydowe. Spróbuję pojeździć trochę na Pb tak jak radzili wyżej. Odma też czystą bo czyściłem ją przy okazji wymiany uszczelki...
Opel Astra H 1.6 105 Z16EX1, błąd P1112, zawór elektromagnetyczny klapy krętej - zakłócenia działania - Nowy EGR - Czyszczone kanaliki EGR - Nowa pokrywa z odma - Nowe świece Falują obroty od 750 do 850, nie mam pojęcia, już co jest. Gruszka od klap chodzi, klapy były całe, nie zacinały się. AI: W jakich warunkach występuje problem z falującymi obrotami?...
Dodatkowo jeszcze skraplająca się wilgoć stworzy coś w rodzaju masła po połączeniu się z olejem . Zacznie się osadzać pod pokrywą zaworów,korku wlewu oleju i odmie. Nic groźnego dopóki nie zatka odmy i trochę wygląda jak objaw padniętej uszczelki pod głowicą.
Gwizdanie to może odma/sitko/wąż w pokrywie zawalona/przymarźnięta i jak wzrasta ciśnienie to tak dziwnie gwiżdze
Jeżeli masz instalacje gazową to pasowało by go wziąść na rególacje .Jeżeli jest bez instalacji objawy są podobne jak w przypadku łapania lewego powietrza gdzieś z gum doprowadzających powietrze albo z odmy .Przypuszczam że to jest silnik na jednopunkcie .
lipa :cry: mechanik mówił że na 100% będzie odma zapchana i jak się nie rozgrzeje to będzie mulił odma wyczyszczona jak nowa i dalej to samo ale zrobił się żywszy samochód o jakieś 10KM. I trzeba szukać dalej.
(at)piotrekwoj1 Jak widzę to leci Ci i z korka wlewu oleju i z uszczelki pod pokrywą zaworów. uszczelka pod pokrywą zaworów to ta sławna "Uszczelka klawiatury"? Myślisz że po wymianie nie będzie problemu? Podejrzewam właśnie nią albo Odmę, bo słyszałem że to właśnie przypadłośc tych silników X16SZR
Jak po zwiększeniu obrotów korekty spadają z plusa i dążą do zera to prawdopodobnie masz problem z lewizną w dolocie. Musisz wykluczyć wszelkie nieszczelności między MAF a silnikiem. Sprawdź zawór evap i inne wężyki przez które może lecieć lewizna do dolotu,odma itd. Wiesz że nawet nieszczelny korek oleju czy bagnet może powodować wariowanie korekt?...
Jaki to dokładnie silnik?wersji mamy sporo.Ten problem może sugerować uszkodzoną pompę oleju, jak odm ?,nie jesst czasem przytkana?Mocy brakuje w jakim przedziale obrotów? Podaj więcej szczegółów, a rozwiązania latwiej uda się dopasowac i zweryfikować.
No to widać, że nabyłem okaz w postaci 1.6 twinsport. Wcześniej miałem problem z dymieniem (problem rozwiązany) okazała się uszkodzona membrana odmy (naprawa w Ostrowcu Świętokrzyskim szybko i bardzo sprawnie koszt 270 + podróż). W czasie gdy tak jeździłem to mrygała lampka silnika, (świeci się na stałe bo somdalambda za katalizatorem woła). Teraz objaw...
Albo to jakiś idiota, a nie mechanik, albo pomiar robiony był na oko, bez sprawnego manometru - przy takich ciśnieniach, silnik w ogóle już by nie odpalał. A że dmucha w odmę i ubywa oleju? To tylko strupieszały, ponad 20-to letni Opel. Przebieg pewnie z 0,5mln km, wszystkie uszczelniacze stwardniałe i popękane ze starości. Pozostaje dorżnąć póki jeździ,...
Jeżeli tak to może łapać gdzieś lewe powietrze albo map senseor który jest za nie odpowiedzialny jest nie sprawny. Niepowazny jesteś, ten wąż to odma i jest przed przepustnicą. Wpierw zobaczył bym czy nie ma ze trzech stanów oleju i czy olej nie capi benzyną.
Zrób test błędów metoda gaz-hamulec trochę zabawy ale jak nie masz skanera OBD..... może coś znajdziemy Zajrzyj do tego EGR, mało pracy a ten zawór należy czyścic co jakiś czas. Sprawdziłbym również ECU bo jest w słabym miejscu (nad nadkolem ale nie pamiętam z której strony... chyba od kierowcy) i może jakiś brud podszedł ..... wiem ze to połączenie...
silniki Ecotec niestety nie są zbyt trwałe, tzn 400tys wytrzymują, ale sprowadzone samochody w Polsce które mają "180tys" zazwyczaj mają grubo ponad 300...400, ale jak nie dymi, i równo ładnie pracuje, a do tego zbiorniczek płynu chłodniczego oraz płyn są czyste oraz nie dymi z węża odmy po jego odkręceniu to silnik ten powinien jeszcze posłużyć.
Wracam do tematu - wczoraj w oplu zamontowałem emulator sondy i wykasowalem błąd - pojawił się dodatkowy, którego wcześniej nie było typu "za bogata mieszanka". Narazie błędów innych brak. Dziś byłem u gazownika z instalacją gazową wszystko OK. Nadal rano brak mocy na zimnym, szarpie nadal podczas dodawania gazu. Gazownik zasugerował, że mogą być źle...
Dobra czyli błędów nie ma. Ta maź to jest olej z wodą. Kup sobie preparat do czyszczenie gaźników i wyczyść sobie cały dolot+ do tego idzie od odmy jeden wąż do silnika wypnij go i wyczyść tam pewnie będziesz miał więcej tego "masła"
na mój gust to czujnik położenia wału u Piotraka A założyciela tematu sonda lambda i odma jest taki katalog opel tigra i corsa DTR w języku polski. Odma a właściwie czujnik odpowiada za stosunek mieszanki paliwowej błąd na benzynie przenosi się na komputer gazowy. sonda lambada odczytuje jakość sapania wg danych z odmy i impuls z dawki paliwa ustawionej...
Nie da się podnieść obrotów, po za tym, nie usuwaj skutków, tylko przyczyny. Sprawdź szczelność dolotu, odmy, może gdzieś dostaje się lewe powietrze, zatkaj całkowicie dolot do filtra powietrza (np reklamówką), jak silnik nie zgaśnie to masz przyczynę.
To C18XE nad tą przepustnicą myślałem w passaciemi pomogło. Kable orginalne jeszcze nie świecą w nocy wogóle to autko pod maską wygląda ja nówka nie ma wycieków nic sie nie poci. Poza tłumnikiem i wężykiem i sondą nic sie nie dzieje klima chłodzi. Drgania pojawiły się nagle rano autko nie chciało wejść na obroty jak pisałem po chwili zaczeło wchodzić...
Ten wąż to odma silnika nie ma to wpływu na zapowietrzanie a po wymianie filtra trzeba ten układ odpowietrzyć i to dobrze bo sobie można jeszcze większych problemów narobić zadzwoń to porozmawiamy
Przy dolocie to jest wyciek oleju z odmy,to ten wąż po prawej. Wyczyścić ,wymienić opaskę ,albo podłożyć jakąś koszulkę gumowa.Podstawa filtra to nie oring ale taka specjalna uszczelka gumowa.też prosta robota. Jeszcze lubi puszczać czujnik oleju. Łopele też lubią popijać olej.
Czas rozsądzić temat, usterka znaleziona. Żadna diagnostyka komputerowa by tu nic nie zdziałała, wymiana czujników również. Nagrodę za odgadnięcie usterki dostaje (at)citromaniak . Strzelona uszczelka pod przepustnią + tona syfu w przepustnicy. Dla czepialskich - odma olejowa wchodzi wprost do przepustnicy. ... Faktycznie, na komputerze nie było by...
Wiem, że temat bardzo stary, ale zostawiam dla przyszłych pokoleń. Przyjechał klient do mnie z taką Astra, check się świeci, i pyta co się dzieje. Patrzę - ubogo, 0171, nic więcej. Okej. Lewe powietrze? Nie Egr? Może i brudny, ale nie dotykam, bo dziala. Cewka nie Świece nie Lambdy skacza pięknie,ale faktycznie mu na nich ubogo Przeplywka - pewnie tu...
Ale sam możesz rozebrać silniczek i jego kanalik dolotowy sprawdzić i samą czystośc przepustnicy sprawdzić? Możesz też zaślepić jeden z węzyków od odmy - ten który się wpina pod przepustnice. Oczywiście wpiąć go ale żeby był zaślepiony. Uszczelki pod przepustnicą sprawne znaczy szczelne bo to by wpływało na dziure w obrotach.
Witam. Do dnia dzisiejszego problemu nie udało się rozwiązać, błąd P0171 dalej wyskakuje. Jeden z mechaników po usłyszeniu jaki to błąd od razu zrezygnował z naprawy. Na czwartek jestem umówiony do innego. Co zauważyłem to silnik jak się nagrzeje to z tego miejsca gdzie mieści się bembrana (szczelinka gdzie sprawdza się odmę) lekko wychodzi powietrze...
Czy aby nie jest to odma olejowa. Z tego "dziubka" który pokazałeś powinien wychodzić wężyk, który jest podłączony w okolicy filtra powietrza. Sprawdź czy gdzieś w okolicy tego "dziubka" nie zwisa jakiś gumowy wężyk. Jeśli tak to nałóż go i po bólu. Możliwe, że trzeba będzie na to połączenie jakąś opaskę metalową nałożyć i zacisnąć. Nie jestem jakimś...
Panowie, nie róbcie jaj. Litr oleju więcej w niczym nie zaszkodzi, Ecotec i tak sobie szybko to doprowadzi do stanu właściwego. Żeby olej nie bryzgał, rozbijany wałem korbowym, po to w misce jest blaszana blenda zasłaniająca lustro oleju. Nawet z litrem ponad stan poziom oleju nie sięgnie ponad nią - objętość samej miski to z dobre 6-7 litrów. Nie widzę...
Odma wymieniona bo był uszkodzony zaworek zwrotny, sondy nowe oryginalne, filtry nowe, paliwo 95 z orlena chociaż ostatnio zalałem shell 100 i zero poprawy. Adaptacje wszystkie przeszedł przez "opcom". Jest jeszcze coś takiego że nie raz jak gasze to moge wyciągnąć kluczyk a auto jeszcze jakąś chwilę chodzi i gaśnie tak jak by paliwa mu zabrakło. Podejrzewam...
Dlaczego nie rozumiesz? Nie da się przy błędach tupu p0170 wskazać jednej typowej usterki dla danego typu auta. Bez znajomości zasady działania systemu diagnoza musi być skazana na niepowodzenie. Nawet w tym samym łoplu możesz mieć p0170 a przyczyny zupełnie inne . W jednym może być pompa ,w drugim MAF,w trzecim zawór EVAP, w czwartym dziurawa odma...
Miałem bardzo zapchany filtr powietrza, wymieniłem go i praktycznie nic się nie zmieniło... Sprawdziłem rurę intercooler - przepustnica, która jest zafajdana olejem, wyczyściłem i ją tylko i po jakimś czasie pierwszy raz odkąd mam te auto (od września 2013, przejechane przeze mnie 120tyś. km, łącznie 260tys km) wyskoczyło bym dolał olej. Dla mnie na...
Jeżeli myśli o wyrzuceniu klap to egr wyłączy zrobi porządek z odma i będzie mieć zdrowego dieselka, który będzie czystszy i oszczedniejszy czyli znowu czystszy (mniej co2 )niż gdy bedzie miał w dolocie kamienie zwezony przeplyw niedomkniety egr i ciagle wypalajacy sie dpf. Kurcze, a robią ponad 200 KM i grubo więcej i to jezdzi. No ale jak kupi takiego...
Czyściłeś odmę? Jest w plastikowej osłonie zaworów, masz przewód gumowy który idzie z dołu skrzyni korbowej do tej właśnie osłony, właściwe to było by wskazane podmienić całą osłonę, bo gumowa membrana do odseparowania oleju mogła paść.
świece grzeją, tzn przynajmniej dochodzi napięcie, jednak jest o jakieś 0,8V mniejsze niż mierzone na akumulatorze. Ponadto zauważyłem, że grzeją również po uruchomieniu silnika i to bardzo długo. Odpalanie rano wygląda tak jakby łapał na jeden cylinder a po chwili łapała reszta, czyli jakby nie były podgrzane. Czy ta różnica napięcia może świadczyć...
EGR ma za zadanie wprowadzić część spalin do układu dolotowego, w celu dopalenia węglowodorów. Przez wprowadzeniu do cylindra mieszanki uboższej w tlen, zmniejsza się emisję tlenków azotu. W kolektorze dolotowym, (gdzie kiedyś było tylko powietrze lub mieszanka paliwowo-powietrzna), mamy też spaliny. To w połączeniu z odmą i przenoszącą się tą drogą...
W mojej Astrze G 1.6 miałem dokładnie takie same objawy. Gdy odpalałem silnik po pewnym czasie zaczynało nim trzepać - zjawisko bardzo podobne do niepalenia na jeden cylinder. Gdy silnik się nagrzał do właściwej temperatury problem zanikał. Zrobiłem dokładnie to samo o czym napisałeś tzn. wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie przepustnicy, sprawdzanie...
Witam posiadam astra g 1.6 8v X16SZR falują mi obroty przeważnie na ciepłym silniku ale na zimnym też lub gdy pochodzi dłużej na biegu jałowym przeważnie między 8500 a 1000 obrotów a czasami między 8500 a 1500 obrotów Wymieniłem już Silniczek krokowy na nowy Potencjometr przepustnicy na nowy Czujnik temperatury na nowy Czujnik na kole zamachowym na...
Witam. Astra H 1.6 XEP = benzyna. Na zimno ruszam i po zapięciu 3 biegu przy max uchyleniu gazu - brak mocy dużo , po chwili brak rekacji na gaz i silnik gaśnie. I tak do osiągnięcia około 60 stopni C. Jak zgaśnie trudno odpala - jakby był zalany po kręci jakby bez kompresji prze jakieś 5 sekund. Na ciepłym silniku wolne obroty nierówne, lekko strzela...
miałem to ostatnio w audi problem polega na tym że jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to w silniku zbierają się skropliny wody i nie ma kiedy ta woda wyparować dlaczego na zimnym jest ok? zimna woda słabo paruje a jak się silnik nagrzeje to parowanie jest intensywniejsze i niejako rosi się kopułka od wewnątrz i iskra skacze jak chce - tak ja to sobie...
Witam! Jestem posiadaczem opla astry 1.6 16v 1999r. w benzynie jak i w gazie. Auto ma różne "trzaski", i nie mogę dojść o co chodzi, przeglądałem cały internet i wciąż nie widzę rozwiązania. Mianowicie : -Auto na zimnym silniku łapie czasami "kangurka" (tzn, szarpie podczas jednostajnego dodawania gazu) -Auto często sobie faluje na obrotach 800-1200,...
Nie bardzo to wygląda na wymiany oleju co 15 tyś. Sprawdzałeś czy olej po wymianie czy był jaśniutki tak że poziom trudno odczytać z bagnetu Przy LPG to powinno być tylko lekkie zażółcenie na nie czarny nagar. No chyba że puszcza spaliny odmą ale to musiało by być mega i kompresja co za tym idzie na niskim poziomie. PS Nawet w mojej pierwszej starej...
Miałem podobny problem w jednym z aut, wypadanie zapłonów na zimnym, po wkręceniu na obroty i już później po rozgrzaniu silnika było już ok. Wymieniłem między innymi stopniowo na przełomie miesiąca palec, cewkę, świece, przewody i dalej bez zmian. Ciśnienie na cylindrach tez sprawdziłem i było w normie i równo. Ubywało w między czasie płynu chłodniczego...
...a w Polo potrafi spalić 10l/100km, problemy z zamarzającą odmą, przepustnica wiecznie ubabrana w oleju, padające popychacze hydrauliczne. Silnik konstrukcyjnie też udziwniony, nie można powiedzieć, że jest prosty, za to współpracuje z archaicznym rozdzielaczowym układem zapłonowym.
Po pierwsze podaj oznaczenie silnika czyli1,6 i co? pełne oznaczenie Po drugie rocznik samochodu Po trzecie przepustnicy nie kalibruje się, a Vag jest nie do opla Po czwarte czyści się przepustnicę i otworki odmy pod przepustnicą Pozdrawiam.
Od nowości jeżdżę na oleju 5W30. Zawsze brał go w okolicach 0,5l/1000 km, co nie przeszkadzało silnikowi pracować idealnie przez blisko 180 tys. Jakiś czas temu zaczął go brać ok. 0,8l/1000 km, więc zmieniłem na 5W50, którego bierze obecnie 0,4l/1000 km. Zwiększona kompresja, jest tak jak piszesz, spowodowana tym że olej doszczelnia cylindry. Tą kwestię...
A co sadzicie o regenerowanych rozrusznikach? Bo ich koszt jest niewielki (ok200zl), a auto byloby unieruchomione tylko na czas wymiany, czy lepiej zrobic to samemu bo obawiam sie ze ta "regeneracja" rozrusznikow na aukcjach polegala tylko na jego odmalowaniu?
Nieszczelność odmy jest przed przepustnicą i ma niewielki wpływ na pracę na benzynie a jak napisałeś od tego się zaczęło - od zaburzeń pracy na benzynie . Doprowadź do porządku układ benzynowy a LPG sam die dostosuje i będzie ok. Tylko ja tutaj nie widzę zwiazku przyczynowo-skutkowego by taka mała nieszczelność miała taki wpływ na pracę na benzynie...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Witam mam opla astrę 1.6 94r 8v benzyna + gaz (kod silnika x16sz) Auto strasznie szarpie podczas ruszania na benzynie, podczas przyspieszania jest przymulone na początku po ostrym przy gazowaniu dopiero odzyskuje moc ostatnio pojeździłem 3 dni na benzynie i jak by się polepszyło ale chwilowo bo po przejechaniu 100km na LPG jest to samo. W aucie wymieniłem...
Witam mam duzy problem z moja astra. Od pewnego czasu mam szarpanie przy jezdzie ze stałą prędkością auto zaczyna szarpać i to dosyć ostro zauważyłem tez za auto nierownomiernie przyspiesza (gaz do konca a ona tak ma kopa chwile slabnie znow ma kopa typowe nierownomierne przyspieszanie) no i to denerwujace szarpanie nawet gdy puszczam pedal gazu to...
No ma pare bolączek ten motor. Grzybek w kolektorze ssącym, turbo w kolektorze wydechowym, odma w pokrywie zaworów, uszczelka pod chłodniczką oleju ....
Witam zakupiłem opla astrę h 1.6 XEP z LPG. Auto rano gaśnie na skrzyżowaniach po rozgrzaniu silnika już nie na jeździe po mieście szarpie nie ma w nim katalizatora. Wymieniłem świece cewkę przepływomierz i to samo sprawdziłem odmę ok ciśnienie w cylindrach po 15bar nie klepie silnik więc odrzuciłem luzy zaworowe dołączam zdjęcia z kąpótera na biegu...
Dzięki za odpowiedzi. A więc tam: Przepustnicę czyściłem niedawno włącznie z małym otworkiem od odmy. Dzisiaj przeczyściłem dla pewności i jest w porządku. Doszedł nowy objaw. Auto bardzo niestabilnie pracuje na wolnych obrotach. Im cieplejsze tym gorzej. Co do sprawdzenia cewki to okazało się, że oscyloskop mam do bani. Jak mam to sprawdzić diodą ?...
Silnik wypalił olej. To nie ulega wątpliwości. Sprawdź na początek kompresje. Po co? Bez sensu robota. Kompresja będzie taka, jak nominalna, ew. niewiele niższa. Trzeba przywyknąć, że 16 zaworowe Ople lubią olej. Końcówka układu wydechowe jest czarna zakopcona? Przy krótkich trasach zawsze będzie - nawet bez spalania oleju. Przy długich, nawet ze spalaniem...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Witam wszystkich którzy dotrą do tego postu. Z góry dzięki za chęć pomocy. Opel Astra G 1.4 Z14XE 90KM czysta benzyna Mam problem z moją gablotą mianowicie tak jak w tytule, auto się toczy, nie jedzie. Przeczytałem mnóstwo postów na ten temat o bardzo podobnych przypadkach jednak moja historia z tą usterką delikatnie się różni. Zacznę od początku, opel...
Podepnę się po temat, bo widzę nie zamknięty a taki sam tytuł bym dał. Astra G 1.6 8V gaz 1999r. po ok. 100km trasie ok. 110km/h na następny dzień wyciekł płyn chłodniczy. Mokro od wysokości pokrywy zaworów. Nic z przewodów nie było widać. Następne dni trasy krótkie, nie katowane. Wycieki bardzo małe. Test spalin w płynie chłodniczym - brak odbarwienia....
silnik 1,4 16v jest w tej chwili "najlepszym " silnikiem grupy Vw (skoda, seat i sam Vw) co nie znaczy że dobrym. do gazu można go przerobić ale ... to prawda że ma problemy z odmą (zamarza zimą) - Vw coś tam poprawił ale dalej nie jest idealnie. w seacie (jak i w skodzie i w polo) jest problem też z tulejami wahaczy przednich (ale chyba to znasz)....
Witam odgrzewam temat, tez mam problem z p0130 w zafirze z 1.8 115kM z 1 sondą lambda. Niby nie ma jakichś objawów typu szarpanie, falowanie obrotów czy dymienie nadmierne, auto jeździ a silnik pracuje poprawnie, ale mam wrażenie że lepiej na gazie niż na benzynie Przestudiowałem temat, kombinowałem ale błąd nadal jest. W poprzednim poście jest mowa...
Dzień dobry, Tego typu problemów jest pełno nawet na tym portalu, jednak po przeczytaniu wielu zauważyłem że każdy z nich jest inny. Być może mój problem też jest indywidualny. Dlatego tworze nowy wątek. Napiszę dużo, ale postaram się zwięźle. Możliwe że coś pominę, więc jak będzie potrzeba to rozwinę na prośbę. . Opis sytuacji (w skrócie): Astra mam...
Co robić? Może odmawiać nowenny? Osobiście wierzę w siłę modlitwy. Temat zamykam, nie ma tu miejsca na dzieciniadę.
Witam Mam problem z Opel Astra II 1,7 DTI rok 2003. Po rozgrzaniu silnik odmawia posłuszeństwa tzn. przestaje całkowicie pracować do momentu, kiedy ostygnie, wymieniliśmy czujnik wału korbowego, ale to nie to, proszę o pomoc. Po za tym czy na polskim rynku znajduje się książka w rodzaju „naprawiam sam” do ww. samochodu?
jak się załączy to czuć i słychać , że kompresor wstaje ale ładowanie wtedy spada do 11,8 V i po chwili klima odmawia dalszej współpracy
Witam. Miałem identyczny problem w F z 1996 r 1,6 16V Na początku zapalała dobrze, po przejechaniu pewnego odcinka brakowało jej mocy. Redukowałem, i po kilkuset metrach moc wracała i autko jechało jak powinno. Szczególnie ranem się to zdarzało. Po kilku miesiącach takiego zachowania auto traciło moc jak zawsze, ale już do tego stopnia, że gasło. Po...
Sulof1601 sprobuje tak zrobic, dodam jeszcze ze jak silnik jest zimny to jedzie tak jak powinien a jak sie rozgrzeje to ja mu w gaz a on odmawia wspolpracy. Dodano po 10 Po zdjęciu ciegna z turbiny samochód jechal tak samo co z założonym ciegnem, dzisiaj się też podłączyłem pod komputer podam kod błędu i pokaże co było napisane : Nieprawidłowe ciśnienie...
Taki mam wkurzający problem z samochodem mojego ojca (Astra 1991, silnik C14NZ). Otóż dość nieregularnie odmawia współżycia - tj. jedzie sobie ojciec do miasta, po np. godzinie silnik gaśnie. Rozrusznik kręci, silnik nie zapala. Po godzinie stania - zapala. Albo nie :) Zdarza się, że problem nie występował przez kilka dni - w tej chwili samochód stoi...
Witam taka sytuacja sie stała ze asterka boża odmawia posluszenstwa po wymianie hydropopychaczy i zlozeniu wszystkiego do kupy przy probie odpalenia zalewa sie doslownie smiertelna dawka paliwa co widac na nagraniu w zalączniku wymienialem wtrysk gaznik caly czujnik polozenia przepustnicy i krokowca bomialem z innego opla zdemontowane (z takim samym...
Poproszę o lepsze zdjęcia. Zdjęcie zrobione od góry czy od dołu? Najprościej sprawdzisz jeżeli zmyjesz zmywaczem do hamulców a następnie będziesz szukał skąd wyciek się pojawia. Czasem bywa tak że wyciek się pojawia gdzieś u góry silnika np. spod odmy a skapuje na turbo i ktoś myśli że turbo przepuszcza olej a tu błachostka...
klimatronik astra astra astra wycieraczki astra astra podświetlanie astra
schemat rozrząd toyota zablokować windows update sonoff temperatura
mikrofalówka przestała grzać wzmacniacz janka
New Holland TS135A – która cewka odpowiada za włączenie wałka WOM, numery części, lokalizacja Xerox WC6605 Windows 10 – profile koloru, sterownik, ustawienia ICC, problem z zapamiętywaniem