z tym "naprężeniem" to naciągana historia, przecież przy odpalaniu i tak się wciska sprzęgło więc wszystko się "odpręża" jeśli o mnie chodzi to miałem Fiestę nawet dwie, ale mk3 z Kentem 1.1 CVT i 1.3 manual (ale to niema najmniejszego znaczenia w tej sprawie...)
Po takim remoncie może być wiele przyczyn ale głownie należy jeszcze raz sprawdzić ustawienie rozrządu a przy tym ustawienie zapłonu. Sprawdzić jak się zachowują dzwignie zaworów, czy jest kompresja. Są to sprawy proste i napewno je wykonałeś tylko, że są tam niuansy wktórą stronę krącić wałem itd. Dobrze jest wlać przez otwory na świece do każdego...
Przewody zapłonowe, cewka zapłonowa, rozrusznik sprawdzone?
No właśnie .....trop byłby zły że auto nie odpala.... :(
U mnie był schowany przy gnieździe diagnostycznym przy nogach kierowcy za plastikową osłoną
Katastrofa. Wlej na dobe po strzykawce nafty na tłoki
Jedyną wspólną rzeczą aku i rozrusznika oraz altka są przewody więc od nich nalezy zacząć .
Zawór będzie przy baku, przy silniku po co? jak utrzymywał by ciśnienie w układzie paliwowym??
Wie ktoś może czy przez słaba iskrę może auto nie odpalać ?
Witam Czy świece zarowe sprawdzałeś sam? Jeżeli tak to czy pojedynczo każdą mierzyłeś - po odłączeniu od wspólnej szyny? Pozdr
Fiesta 1,3 16V?
Tam jest cewka z tylu za kolektorem sącym. obstawiam przewody zaplonowe ostanio mamy na zewnątrz dużą wilgotności. Można robić tak wziąść zaizolowane kąbinerki zapalić silnik i ściągać po koleii przewody ze świec i obserwować czy jest gorzej,sciagamy przewyd jezeli silnik chodzi gorzej to znaczy ze jest dobry i tak dalej aż na trafimy na cylinder na...
Masa i zasilanie ECU pod obciążeniem sprawdź, zasilanie wtrysków sprawdź, zasilanie potencjometrów pedału gazu sprawdź. Będziesz miał odpowiedź. Dodano po 3 Tam z jednego bezpiecznika F16 zasilanie leci na wtryski i ECU. Z tego samego przekaźnika zasilany jest F16 i F17, porównaj na nich napięcia. Dodano po 2 Oczywiście dokładnych danych auta nie podałeś,...
może być, i spręża ją
Wydaje mi sie ze problem może być z rozrusznikiem ,lub akumulatorem-kończą się.Jeżeli za wolno będzie kręcił rozrusznik to możesz mieć problemy z odpalaniem auta jak jest zimne. Jako pierwsze do sprawdzenia rozrusznik. Pozdro.
Sprawdź potencjometr położenia przepustnicy Trafiłeś w dziesiątkę - gratuluję. Pozdrawiam.
Te ciśnienie to nie ciekawe, jeśli odpali to jeździć bardzo nie będzie chciało.
Popatrzę w schemat - ale troszkę później :( Dodano po 15 po schemacie wygląda na wtyk C371 pin G4. Sprawdziłeś ta wiązkę w komorze silnika ?. https://obrazki.elektroda.pl/2430799500_...
Kod wykazuje niby uwalony sterownik, potrzebna diagnostyka czymś inteligentnym, do Forda.Nie ładowałeś/odpalałeś prostownikiem z podłączonymi klemami?
Kup depresator do paliwa diesla np. Shella, dostępny na stacjach benzynowych lub w sklepach z częściami zamiennymi. Obniża on temperaturę wytrącania się parafiny ,lej dobre paliwo np. Vervę. Oczywiście wcześniej czyszczenie zbiornika i wymiana filtrów.
To dwie odrębne sprawy. Najpierw zajmij się rozrusznikiem żeby auto normalnie odpalało.
A tak sie odpala
na rysunku masz naryswoane
Wyłącznika? Raczej stycznika na 300A. Nie polecam jednak robienia tego. Włącz amperomierz w szereg (plus amperomierza do plusa akumulatora, minus amperomjerza do klemy dodatniej.) Podaj wartość pradu postojowego. Nie odpalaj silnika bo miernik zniknie.
podjedz sobie do kogos kto ma IDS musi ci zaprogramowac pompe paliwa .
Sprawdź czy nie masz luźnych pinow w zlaczu sterownika odpowiedzialnych za zasilanie i CAN. Mialem bardzo podobny przypadek kiedyś.
Rozrusznik kręci całkiem nieźle ale,nie sprawdzałem.
Nie ma ,dlaczego przy kupnie nie sprawdziłeś czy pali.P
Witam mam problemy z odpalaniem fiesta 1.3l 2002r. na benzynie. Coś z wtryskami.Moje pytanie czy jest jakiś sposób aby odpalić awaryjnie auto na samym gazie.Instalacja firmy Voltran. http://obrazki.elektroda.pl/2152987400_1...
Mój odpalił, a Twój? Pogadajmy o odpalaniu.:D
chodzi tytaj o rozszerzalnosc temperaturowa metali po nagrzaniu silnika luzy sie zmniejszaja lub zupelnie gina i powoduje to niedomykanie zaworow co prowadzi do rozszczelnienia komory spalania a to wiaze sie z brakiem cisnienia sprezania,po ostygnieciu material sie kurczy zawory domkniete i odpala
To nie przyczyna.
U mnie przyczyną była słaba masa na silniku
jak przytkam gaznik reka to wtedy dopiero odpala
Może wyłącznik udarowy , zobacz w lewym przednim słupku na dole pod plastikiem , jak jest to powinien w nim myć otwór na palec.
No dobra Panowie inne auta jakoś normalnie jeżdżą, przecież przez olej nie może być tak że naładuje akum, rano odpali, pojade do szkoły i gdy chcę wracać za 6 godzin to muszę na popych odpalać.
Witam! Wczoraj po dość długiej przerwie w jeździe postanowliliśmy z tatą uruchomić auto. Na początku nie można było go otworzyć pilotem, więc otworzyliśmy go kluczykiem. Samochód odpalił, nie działały kierunkowskazy. Sprawdziliśmy wszystkie żarówki, sprawne. Wyciągnąłem bezpiecznik od kierunkowskazów, świecą ale nie pojawiają sie na desce, że świecą....
czy mogę podłączyć cewkę z powrotem i pojechać do warszatu, czy auta nie odpalać? Podłącz i jeśli możesz, to jedź do warsztatu.
Wymieniłam akumulator i szczotki rozrusznika
Witam Wszystkich. Moja fiesta nie odpala i jak dotąd ustaliłem, brak jest masy na przekaźniku Start i pompie paliwa. Nie wiem co z tym zrobić, więc proszę o pomoc.[/syntax]
witam tak jak piszą koledzy to podgrzewacz i czasem powoduję problemy z odpalaniem i niektórzy go odłączają wyeliminowując go z układu
http://obrazki.elektroda.pl/9515608200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4137039300_1... Jeszcze jedno: czy stary silnik 1,3 nie był przypadkiem na monowtrysku ?, i czy w związku z tym została wymieniona pompa paliwa
To może być 100 różnych powodów :) Polecam: http://www.google.pl/search?hl=pl&source...
Usterka może leżeć po stronie instalacji gazowej. Sprawdż elektrozawór gazu. Jeżeli automat zasilania gazem jest typu caltronic czyli sam przełacza benzynę na gaz spróbuj odpalać samochód z przyciśniętym pedałem przyspieszenia
Skoro nie odpala, nie działa też alternator. Więc regulator nie podniesie napięcia.
Znalazłem przyczynę, były przegryzione kable zapłonowe. Ale teraz jeszcze taki problem jak samochód zimny i odpalam to zgaśnie lub przez 5-10 sekund nierówno pracuje. Cewka?
Nie zakładaj Narazie nic na przewody. Jak dodasz gazu odpala normalnie?
Sprawdz zapłon. Może jest za puźny.
Bardzo częstym problemem powodującym taki objaw w fordach, zazwyczaj występuje w upalne dni po przejechaniu się jakiś odcinek trasy, to tworzenie się korków powietrznych w przewodach paliwowych.
Napisalem ,ze nie powinny gasnac ;) ....... przy problemie mechanicznym
Zaczołem od filtra paliwa i odpala normalnie dalej juz nie grzebałem
pompa paliwa jest nie nowa ale sprawna z drugiego auta tak samo jak cewka i komplet wtryskiwaczy, te wszystkie czesci w drugim aucie pracowały normalnie i moje po przekladce do tamtego auta tez chodza normalnie a czujnik był odpinany i na zimnym silniku auto nie odpala i nie ma zadnego błedu na komp
witam ja na początku sprawdził bym strzelnosc układu paliwowego,z twojego opisu wynika ze przy odpaleniu gdzieś zasysa powietrze i wchodzi na wysokie obroty po czym gaśnie najczęstszą przyczyna jest nieszczelnosć filtra paliwa
rozrusznik lub instalacja
Właściciel fiesty już zapomniał o problemie z odpalaniem , a wy ciągniecie temat dalej i po co ?
Nie. Musi być kl15.
Bezpieczniki sprawdziłem wydają się być OK iskrę zobacze zauwarzyłem Ze przy prubie odpalania robie jakieś tss takie krótkie tss
mam takie pytanie co można zrobić w rozruszniku by lepiej i i szybciej odpalał Naprawić.
Witam, ford fiesta w półautomcie 1.4 benzyna. Na wyswietlaczu brakuje symbolu wybranego biegu i wyświetla awaria skrzyni biegów . Samochód nie odpala. Miał ktoś problem tego typu?
A sprawdzany był zapłon?????
Tak jak kolega pisze, trzeba sprawdzić zasilania, dokładnie masy, przekaźnik R11. Ostatnio miałem takie objawy przy uszkodzonym przewodzie w komorze silnika pomiędzy komputerem a złączem głównym przy kielichu. Opss. :) trochę stary post - nie zauważyłem
Nie tracąc pieniedzy, proponuje sprawdzić jaka jest kompresja w silniku, te silniki maja w sobie to iz szybko scieraja sie pierscienie i przerwa na zamkach ma ok 1 do 2 mm a wtedy i najlepszy akumulator nie pomoze. ja osobiście spotkałem sie z czymś takim i wymieniałem pierścienie pomogło i palenie pomogło ( odpalał przy dotknięciu kluczyka )
A więc filtr paliwa wymieniony z podgrzewaczem ale problem nadal jest autko gaśnie po odpaleniu chwile chodzi na jałowym biegu ruszam jadę gaśnie zapalam jadę gaśnie drugi raz i potem już ok. Nie podgrzewa świec a na dodatek dziś po postoju cało nocnym zapalił się komunikat eac file ale pomrugał komputer ale autko jadzie i odpala.
filtr jest przy elektrozaworze,wymieniając go majster musiał odłączyć(zerwać)wtyczke,sprawdz czy do korpusu zaworu są podłączone przewody
Komputer rzuca błędami: 1. błąd zasilania w paliwo, zgłoszony przez pompę wtryskową. 2. sterownik pompy wtryskowej, polecenie zatrzymania silnika. 3. sterownik pompy wtryskowej, awaria. Teraz pytanie: 1. czy jest jakas prosta metoda sprawdzenia czy ta pompa jest do wymiany lub jej sterownik (jeśli jeszcze odpala i jezdzi).
Temat zamykam autko naprawione. Rozwiązaniem okazała się drobnostka. Paweł wawa nie każdy płacze tak jak ty jak mu się autko zepsuje. To jest tylko rzecz.
A czy na zimnym rozrusznik ,,kręci"?
Kto ci naopowiadał głupot że to przez czujnik temp?Jak nie kręci to raczej stacyjka,rozrusznik,masy,główne przewody prądowe,immo,lub nawet problem z can.Podaj może lepiej dokładnie co to za silnik.
Jak długo chodzi nie regularnie? Jeżeli kilka sekund to świeca/świece.
no ale żeby nawet nie prykał przez sonde?
Ok spróbuję rano
IDS musi posiadać ten fachowiec co Ci tę karę ogarnie.
www.fiestaklubpolska.pl Hm problem raczej normalny , jak latasz na lpg koroduje gaźnik od wewnątrz . jesli zostawisz na noc na benzywnie to rano powinien odpalać bez problemu bo ma benzyne w komorze pływakowej , sprawdz czy ci sie elektrozaworek w gazniku nie rozsypał , to czeste w tych autach . napisz coś wiecej najlepiej na forum fiesty, Pozdro
Może dość banalne pytanie ale czy przy włączonych światłach rozrusznik kręci?
Szukaj szpenia z IDS-em do Forda.
Ale czego nie ma cisnienia paliwa? Wogole cokolwiek wiesz o tym silniku.?
koza498, sprawdź przekaźniki, bo w takich przypadkach najczęściej siadają przekaźniki głównego zasilania i sterownik silnika nie mając zasilania nie pokaże żadnego błędu ani też nie poda zasilania na wtryski w Fordach muszą być odpowiednio zakodowane, silnik 1.4 jest młodym silnikiem i pewnie wymaga odpowiedniego kodowania wtryskiwaczy, w jakim stanie...
W instrukcji jest napisane kodowanie pilota a nie immo a to róznica nic sam nie zrobisz a czasami jak wymieniałes baterie nie wypadła Ci pestka od immo?
Jeśli wcześniej było ok to może sparciałe węże przy filtrze lub oringi na zaworze w filtrze paliwa. Jest też możliwość że pompa kończy żywot i takie są pierwsze objawy. W ostateczności zamontuj pompę paliwa elektryczną zewnętrzną do gaźnika 0,1-0,2bar.
Silnik na SID802 Siemensa, to jest silnik Peugeot/Citroen, nawet probowalem go dignozowac PP2000 i przez OBD i bezposrednio linia K na sterownik ale nic z tego :( Czujnik cisnienia pracuje prawidlowo, ciezko przegazowac samochod w trybie awaryjnym ale dochodzi do 5 V sprawdzane oscyloskopem. Zreszta czujnika nie podejrzewam bo na rozgrzanym silniku...
a) kilka razy przekręcę kluczyk na zapłon tak aby było słychać pracę pompki paliwa (tak z 3-4 razy) to wtedy od razu zapali Czyli pompa paliwa albo nie trzyma ciśnienia albo robi je za małe.
Kłopot z mieszanką !! sprawdź kolektor sąccy
Witam zdiagnozowanie na czuja moze być kłopotliwe najlepszym wyjściem jest podłączenie do kompa z programem do wykrywania i kasowania błędów, ale jesli chodzi o pompę paliwa to po przekręceniu zapłonu powinno być słychać pompę do napełnienia ciśnienia w układzie paliwowym,jeśli nie chodzi sprawdź przekaźnik ale moze być to pompa . Powodzenia
No to pozostaje macanie po kablach. Pompka paliwa generalnie potrzebuje zasilania tylko w czasie pracy silnika, zresztą przez cały czas się kręci i jest do tego smarowana paliwem. Stąd potrafi się zatrzeć, kiedy entuzjaści gazu nawet nie odpalają na benzynce. No i na te trudne sytuacje wymyślono takie odcięcia zasilania pompki paliwowej.
Czujnik tem silnika--nie widzi temperatury--do wymiany
Witam Jest to najzwyklejszy potencjometr, z którego wychodzą 3 kable. Jeden z nich jest połączony z suwakiem i przy sprawdzaniu miernikiem (zakres kΩ), jeżeli wskazania się zmieniają gdy poruszasz dźwigienką przy tym potencjometrze, to on jest dobry a usterki należy szukać gdzie indziej. W przeciwnym wypadku trzeba kupić nowy. Pozdrawiam.
Czujniki pomierz oscyloskopem
Programowanie w serwisie to ok 180zł. Przy systemie 3 kluczykowym czerwony jest tym dzięki któremu możesz doprogramować więcej kluczy/ale on musi być już w systemie/ i tu uwaga pastylka jest w nim taka sama jak w pozostałych czarnych,trik polega na tym że on jest zaprogramowany jako klucz wzorcowy pierwszy podczas programowania.Jeśli zamiast czerwonego...
12v jest , iskra rowniez tylko nie wtym momencie
Serwis i programowanie immo od nowa.
a silnik w tej fieście to...? no i czego brak iskry czy paliwa-sprawdzić to, to podstawa
Proponował bym sprawdzić kompresję na cylindrach.
Zawalony filter paliwa lub woda w paliwku może być tego przyczyną.Można spróbować wlać trochę denaturatu lub jakiś dodatek do paliwa np.Shell
Witam! Moja Fiesta 1.1i CLX nie odpala. Pompa paliwa nie pracuje. Prawdopodobnie nie dochodzi prąd. Nie wiecie gdzie i jaki jest przekaźnik czy coś od pompy paliwa?
Za prowadziłem do mechanika.Skasował mnie 600zl.Wymienił jakąś rzecz elektroniczną.Auto odpala.Czy ktoś domyśla się co mogło być usterką?
Witajcie! Mam problem z moją Fiestą. Rozładował się akumulator, po naładowaniu koniec z odpalaniem. Wymieniałem prawie wszystko: komputer, krokowiec, czujnik poł.przepustnicy, wtrysk paliwa, moduł zapłonu. Została pompka paliwa, która po przekręceniu kluczyka daje paliwo i przekaźniki, ale nie wiem które. Sprawdzałem kontrolką, że podczas odpalania...
Mam taki sam problem jak Kolega . Radio "zgłupiało " gra kiedy chce . Dziś rano nie odpaliłem ... rozładowało akumulator ... Fiesta MK7 z 2012r . Bardzo mało informacji w necie na podobne problemy . Miał ktoś może podobny przypadek ? Proszę o podpowiedzi .
Na początek sprawdź testerem czy sprawny jest transponder w kluczyku.
Tego manewru też już próbowałem i bez rezultatu.
tak zakładalem wczoraj używany i nie odpala jest tam eprom 24c08 wystarczy przelutować i auto żyje
fiesta odpala fiesta ciężko odpala termet odpala gaśnie odpala
wtryski iveco daily fotokomórek testowanie download schemat elektryczny
przerywacz schemat keysight 34465a
Jak usunąć logger z aplikacji Solarman? Samochód nie odpala, kręci, jest iskra, nie łapie na plaka ani z popychu – diagnostyka rozrządu