Wcale nie trzeba likwidować immobilajsera! Miałem immo i zamontowałem zdalne odpalanie z własnego projektu. Działa pięknie już jakieś 3 lata
I tu zapewne jest problem na który nowe oringi już nie pomogą.
Jeżeli mostkowanie odcięcia nic nie daje, to albo ktoś dodał jeszcze przekaźnik odcinający dodatkowy obwód, albo wina nie leży po stronie alarmu, tylko auta. Sprawdzałeś według tych schematów na końcu tego tematu, czy są zgodne z twoim autem? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9...
1-kąt wtrysku 2- cofanie się paliwa z pompy na postoju 3- ustawienie dawki.... generalnie bez podstawowych parametrów odczytanych podczas pracy z sterownika silnika nic raczej nie ustalimy. Ciśnienie sprężania i sprawność świec żarowych przy obecnych temperaturach nie mają większego wpływu na odpalani.
kraker9 Witam mam pytanie czy poradziles sobiez problemem odpalania passata bo mam ten sam problem
Pierwsze próby na słabym akumulatorze , spadek napięcia w czasie kręcenia poniżej 9 V , wtedy elektronika wariuje. Sprawdzaj napiecie w czasie trudności z odpalaniem.
AkU padaczka... bynajmniej ja bym zaczął od wymiany akumulatora na taki w 100% sprawny, bo to ze go ładowałeś nie oznacza ze jest dobry.. Oczywiscie samochód nie odpala??
Ta "szklana rureczka" to transponder immobilizera. Nie dotyczy tematu pilota, służy wyłącznie do odpalania auta.
Brzmi to tak jak by łapał gdzieś powietrze przez układ paliwowy i paliwo ucieka z układu jedynym wspólnym elementem jest filtr paliwa zaczął bym od przyjrzenia sie jemu i wszystkim łączeniom przewodów i filtra.
Żółte łapki trzeba wysunąć ale uwaga...wtryski piezoelektryki nie lubieją być odpalane bez przelewów.
Czy udało się znaleźć rozwiązanie? Bo u brata są identyczne objawy, z tym że zaczęło się od trzech szarpnięć, potem zgasił auto i już nie odpala.
Co może być powodem takiego odpalania passat b5 1.8 1997 prąd na akumulatorze 12.8 odpalony silnik i wszystko włączone prąd 13,8v https://filmy.elektroda.pl/85_1728029572...
Postaram coś załatwić na podmiankę ale zmian w pracy silnika niema żadnych,silnik pracuje bardzo równo jaz halem tak i bez niego. Dziś zauważyłem stopioną izolację przewodu masowego czujnika halla i to stopienie izolacii przewodu poszło wiązka do listwy wtryskowej pod kolektor ssący i niemam schematu odnośnie gdzie ten przewód idzie a rozpruć wiązkę...
A jak to naprawić??
Udało się znaleźć przyczynę? Nam identyczny problem
Przekaźnik z napisem "109" na obudowie. Najlepiej wymienić.
Uszczelniacze na pompo-wtryskach lub pompa tandemowa. Prawdopodobnie cofa się paliwo i trzeba bardzo długo kręcić zanim pompa nabije ciśnienia.
Jaki olej jest w silniku i ile jest na nim przejechane ? I czy nie ubywa ciecz chłodząca z układu ? Odp: Dla Belcho99 - czujnik ten to potencjometr na pedale gazu.
Jak nawet nowe uszczelnienia zakładane na rozjechane gniazdo to kiwająca pompka szybko je zjada. Jedyne rozwiązanie to głowica w góre i naprawa gniazd.
Witam. Mam Passata B5FL 2005 rok 2.0 TDI silnik BGW, mam problem z odpalaniem rano, na pałkę zapali. Świece żarowe sprawdzone, pompowtryski ok, czujnik temperatury ok, rano nie pali. Na kompie wyszła przepustnica awaria, czy przez przepustnicę nie odpala?
jak dla mnie to masz słaby akumulator sprawdź to sobie jeszcze raz dopiero ja na 1000% wykluczysz aku, to może być przyczyna w rozruszniku nawet na filmiku słychać że zaczyna kręcić a potem ma za mało prądu i zaczyna wyrzucać bendix
A tak w ogóle to przecież jest pompowtrysk. Czyli może być problem z wiązką pompowtryskiwaczy (luźne kostki). Tej wiązki która jest pod pokrywą zaworów i pływa sobie w oleju. Jesli straci kontakt na którymś pompowtrysku to zgaśnie i nie odpali. Może tak być że jak stygnie to kontaktuje i odpala.
Zaworek nie ma nic do odpalania tego silnika.
prawdopodobnie vacum brak ciśnienia
No to masz usterkę napięcie na pompę 12V powinno być
Dołączam filmik do tematu. Auto nie odpala
To chyba wada tych silnikow bo u mnie to samo od nowości samochodu problem z odpalaniem.
Śruby nowe 8nm ale niech ktoś potwierdzi.
Rozrusznik kręci bardzo dobrze, dodam że zgasł podczas jazdy, na plaku odpala.
Napisz kolego co znaczy " na krótko działa " ?
W tym modelu immobiliaser jest zaszyty w liczniku. Tak działa ta blokada w VW odpala i gaśnie. Skoro licznik wariuje to albo ona padł albo komunikacja z i do niego (CAN) albo inny moduł sieje na linii głupotami (nie odblokowuje sterownika silnika). Tak czy inaczej zaczął bym od poprawienia wtyczek licznika (wyjąć obejrzeć czy nie ma stykach "zieleniny"...
Kiedy próbuje odpalić samochód przekręcam kluczykiem i słychać takie cyknięcie i to wszystko. A kiedy włączam zapłon, nacisnę parę razy pedał gazu to wszystko załączy, kręci i odpala.
Aku wystarczający, chyba że wyraźnie ciężko kręci. Pewnie jeszcze nie zdążyłeś wymienić przewodów wysokiego napięcia, a one przy wilgoci i zaszronieniu skutecznie unieruchamiają silniki. Często powodem jest też kopułka na której wilgoć się lubi zbierać (bo gładka) i następują przebicia WN do masy.
Odpowietrzenie możesz zrobić na pompie o ile masz łatwy dostęp, bądź bezpośrednio na wtryskach. Ja to robię jednak inaczej. Najpierw odpowietrzam filtr paliwa, później drogę FILTR > POMPA a na koniec drogę POMPA > WTRYSKI. Jest to proste. Odpalasz silnik i zostawiasz na luzie: 1. luzujesz przewód doprowadzający paliwo do filtra wstępnego, i czekasz...
Może dziura w tłoku Jak dziura w tłoku, jak chodzi na wszystkie gary?🤣 Ogólnie Przecież on już nie odpala.
Prąd na rozrusznik idzie z kostki stacyjki przez skrzynkę bezpieczników na podszybiu do rozrusznika. Kostka stacyjki od tego zacznij. Odpala teraz czy jak?
Rozrząd był robiony w tym roku..... Czyli czujniki do wymiany ?Czujniki mogą mieć wpływ na odpalanie ?
Padł akumulator odpal na kable rozruchowe
Możesz to nagrać jak wygląda takie problematyczne odpalanie?
Baju, baju pedał gazu nie działa podczas odpalania
zaworek zwrotny na filtrze lub nieszczelna pompa
Nie z pompy elektrycznej tylko z pompy wstępnej. Tandem przy głowicy.
Kontrolka cisnienia oleju nie ma nic wspólnego z odpalaniem. Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju manometrem , bo może czujnik siada.
czyli jeszcze jedna swiece musze wymienic? Tak bo pewnie padła.
1. Czy świece żarowe faktycznie w obecnej temp. nie mają prawa grzać? 2. Czy pompa rotacyjna w tym modelu jest zasilana pompą zasilającą (gdzie jest)? 3. Czy mogę podpiąć zasilanie do pompy omijając filtr bezpośrednio z kanistra? 4. Czy czujnik temp. mam do wymiany skoro pokazuje różne temp? 5. Co może mu dolegać i jak eliminować przyczyny mając do...
Tak jak widać na zdjęciach były dobrze założone, biały to zasilenie, niebieski powrót. Trochę to wszystko zaolejone więc przewodom elektrycznym mogło zaszkodzić, sprawdź wszystkie czy gdzieś nie popękały.
W kostce jest kilka styków. Być może jeden ze styków jest brudny, bądź w ogóle kostka jest wyeksploatowana. Jeśli jest taj, jak piszesz, to miernikiem rozpracuj wyprowadzenia, zmierz oporność zwieranych styków. Jeśli będzie w porządku, to może być problem w złączkach po drodze od stacyjki. To ciągle są styki. Jeśli już będziesz wiedział, które wyprowadzenia...
Trudno tak powiedzieć,najlepiej wymienić kostkę.
Powodem była pompa paliwa, nie pompowała paliwa. Padła. Po jej wymianie, odpala.
Czy temat się rozwiązał? Mam dokładnie taki sam problem :(
podpinam sie passat 2001 alz 1.6 alz ...na kompie wywalilo jakies beldy po skasowaniu 50 km normalnie a potem gasnie trzeba poczekac troche i odpala
Sprawdziłeś bezpieczniki?
A diagnostyka była robiona? Czujnik temperatury chociaż sprawdzony?
Obroty silnika widzi , iskra jest na każdej świecy , immo ok , stacyjka także.
Ok jutro zorbie jeszcze raz Ale ma to coś wspólnego z odpalaniem .
Problem rozwiązany. Wymienione wtryskiwacze benzynowe i auto już dobrze pali. Nie ma problemu z jazdą na benzynie. Czy zimny czy ciepły to dobrze odpala.
A czy sprawdzone było czy niema błędów. Podejrzewam że może być to czujnik wału lub wałków rozrządu . Przekaźnik pompy a 109 , sprawdźic też warto
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania ( kompresji). Ściągnij osłonę rozrządu , zobacz czy pasek jest cały.
Wysłałem Ci ABC Diagnozy na Email
Standard. Na szybko to tzw "hot start" i po problemie
Don de Leon jak mam się przejechać jak samochód nie odpala??
Mówisz że po wymianie sondy lepiej odpala?
Witam. Kolego sprawdź ten rozrząd , bo na plaka powinien zagadać . Nawet gdybyś niechcący uwalił immo , to i tak by odpalał na jakieś 2 sek.
pomyliłem się. ze 74 powinien byc , ze ten co mam to mały 50 i moze być problem z odpalaniem?
ciekaw jestem czy nie masz reduktora BRC. Jesli na samym paliwie jest ok a jak jezdzisz na gazie zaczynaja sie problemy to wydaje mi sie jedno ze po nagrzaniu przepuszcza zawor gazowy reduktora i jak auto zgasisz na gazie to mimo to pomalu gaz sie przedostaje do kloektora ssacego i nastepnie przy odpalaniu samochodu na benzynie robi sie strasznie bogata...
Ja sugeruję sprawdzić połączenia masy silnika i nadwozia, od tego trzeba było zacząć , bo mogą na to wskazywać niewłaściwe napięcia. Kto tego potrzebuje, samochód odpala
Zaworek ciśnieniowy na pompie olejowej się zacina.
Należało by sprawdzić wszystko po kolei.
Witam. Mam problem z Passatem B7 2.0tdi DSG. Rozrusznik kręci, ale auto nie odpala. Miga kontrolka świec żarowych. Błąd w ECU to P3054-(Rozrusznik nie obraca się, mechanicznie zablokowany lub elektryczna usterka). Auto jest uszkodzone przodem, poduszki wystrzelone. Dodam, ze rozrusznik został wymieniony, ale nic to nie dało.
Mam problem z odpalaniem zimnego Passata B6 2.0 TDI (BMR). Świece żarowe są wymienione, akumulator nowy, filtr paliwa również. Silnik kręci dobrze, ale mam wrażenie, jakby cofało się paliwo albo był problem z pompowtryskami. Po odpaleniu przez chwilę silnik klepie, chodzi głośniej, wyje, a spod maski widać dym. Po chwili wszystko się uspokaja i silnik...
https://obrazki.elektroda.pl/7715808400_... Jeszcze Coś takiego mi wyskoczyło podczas odpalania
Witam też mam problem rano z odpalaniem chciałbym się dowiedzieć czy rozwiązałeś problem
A kręci wolniej jak na ciepłym?
I pomyśleć, ze do takich ludzi trafiają passaty. Zgroza.
Passat odpala normalnie za każdym razem, ale czasami nie chce odpalić, dopiero po psiknięciu plakiem odpala normalnie, może ktoś wie jaki jest problem
Polecam sprawdzić ciśnienie sprężania na zimnym. Problemy z zapłonem mogą być spowodowane słaba kompresją lub uszkodzonym rozrusznikiem. Czujnik temperatury nie ma nic do rzeczy ale możesz go dopiąć dla próby. Ten przy wyjściu z głowicy. Wzrost spalania to albo brak powietrza- to również utrudnia rozruch, słaba kompresja, uszkodzone kolo zmiennej fazy.
Układ paliwowy nie trzyma ciśnienia po wyłączeniu silnika.
moze kolego musisz przestawic zapłon ja u siebie to zrobiłe mi pali na dyk :)
Niestety wymiana rury i węża który był pęknięty nie rozwiązało problemu, rano dalej źle odpala.
Dzięki za pomoc. Elementy wymienione, samochód odpala.
a auto odpala?
Regulacja wykonana, przez chwilę wydawało się być lepiej, jednak przyszedł mrozek -5 i czar prysl. Po około 5próbach odpala.
Otwierasz maskę jak się zrobi ciemno, odpalasz, bierzesz latareczkę i świecisz. Mgłę zobaczysz ;)
mam takiego samego passata AVF i zmieiłem kąt wtrysku i odpala super
Będę zgadywał: kostka stacyjki. Trzeba zrobić pomiary jak kręci i nie odpala.
Zmartwię Cię sonda nie ma wpływu na odpalanie.
Skoro nie ma błędów, to możliwości są dwie, ew. trzy - jak w każdym dieslu. Za zimno w komorze spalania - albo sprężanie jest niedostateczne, albo paliwo zbyt późno wtryśnięte, to dwie przyczyny, albo paliwo jest źle rozpylone - zbyt słabo, to trzecia przyczyna. Wyeliminuj przyczynę mechaniczną, czyli za niskie ciśnienie w cylindrach, można będzie zacząć...
Kostka, skrzynka, instalacja, nic więcej tam nie ma, AAZ to mechaniczna pompa.
Możliwość usunięcia immobilizera jest, ale to wiąże się z modyfikacją programu w liczniku. Jutro postaram się Tobie coś podesłać ze schematów
A tu już sprawa może wyglądać poważniej. Pompa poprzez przekaźnik sterowana jest sterownikiem wtrysku. Tu masz schemat pompa ma oznaczenie M12.
Do wymiany czujnik obrotów wałka rozrządu,dość szybka operacja,bez demontażu paska.
Zimny odpala dobrze?
Tal, rozrusznik pracuje normalnie ale silnik nie "odpala".
Jak sie uwalil ecu skoro odpala?
Silnik jak w temacie 1.9TDI 90KM. W sumie to kontrolka od świeć od jakiegoś czasu od razu gaśnie (po początkowym zaświeceniu), nawet na zimnym silniku, kiedyś potrzebowała sobie trochę poświecić - obecnie w ogóle nie świecie podczas odpalania.
Proponuje zmienić oringi na pompowtryskiwaczach. Przez to może ciężko odpalać.
Witam w samochodach tego rocznika sprawność rozrusznika jest słabsza natomiast sterownik silnika ma zaprogramowane że przy danej temperaturze i odpowiednich obrotach podaje odpowiednią dawkę paliwa . Wystarczy zmienić taką mapę http://obrazki.elektroda.pl/7921029800_1...
Zawsze tankuje na Orlenie , w poprzednią zimę zaczynało mi poszarpywac , nic nie robiłem. Od wiosny jak było już cieplej nic się nie działo aż do teraz bo temp już niskie . I na zimnym ciężko odpala.
prosze o podanie dokładnie jak gasnie paliwo gaz, i kiedy nie odpala
Nie zakręcaj gazu tylko wyjeździj do końca . Zobacz przez następne dwa dni jak odpala.
passat odpala słabo odpala passat ciężko odpala passat
turbo diesla benzyny cordoba pompa paliwa schematy laptopów poszukiwane
liebherr zamrażarka stilo bezpieczniki
Zasilanie lampy z baterii MacAllister Solo: które piny wybrać? Dzielnik częstotliwości przez 2 na bramkach NAND CD4011