Wcale nie trzeba likwidować immobilajsera! Miałem immo i zamontowałem zdalne odpalanie z własnego projektu. Działa pięknie już jakieś 3 lata
I tu zapewne jest problem na który nowe oringi już nie pomogą.
Jeżeli mostkowanie odcięcia nic nie daje, to albo ktoś dodał jeszcze przekaźnik odcinający dodatkowy obwód, albo wina nie leży po stronie alarmu, tylko auta. Sprawdzałeś według tych schematów na końcu tego tematu, czy są zgodne z twoim autem? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9...
Pierwsze próby na słabym akumulatorze , spadek napięcia w czasie kręcenia poniżej 9 V , wtedy elektronika wariuje. Sprawdzaj napiecie w czasie trudności z odpalaniem.
Panowie, ale co z tym ciężkim odpalaniem?
AkU padaczka... bynajmniej ja bym zaczął od wymiany akumulatora na taki w 100% sprawny, bo to ze go ładowałeś nie oznacza ze jest dobry.. Oczywiscie samochód nie odpala??
Czy udało się znaleźć rozwiązanie? Bo u brata są identyczne objawy, z tym że zaczęło się od trzech szarpnięć, potem zgasił auto i już nie odpala.
1-kąt wtrysku 2- cofanie się paliwa z pompy na postoju 3- ustawienie dawki.... generalnie bez podstawowych parametrów odczytanych podczas pracy z sterownika silnika nic raczej nie ustalimy. Ciśnienie sprężania i sprawność świec żarowych przy obecnych temperaturach nie mają większego wpływu na odpalani.
Brzmi to tak jak by łapał gdzieś powietrze przez układ paliwowy i paliwo ucieka z układu jedynym wspólnym elementem jest filtr paliwa zaczął bym od przyjrzenia sie jemu i wszystkim łączeniom przewodów i filtra.
Ta "szklana rureczka" to transponder immobilizera. Nie dotyczy tematu pilota, służy wyłącznie do odpalania auta.
Żółte łapki trzeba wysunąć ale uwaga...wtryski piezoelektryki nie lubieją być odpalane bez przelewów.
A jak to naprawić??
Zaworek nie ma nic do odpalania tego silnika.
Udało się znaleźć przyczynę? Nam identyczny problem
Przekaźnik z napisem "109" na obudowie. Najlepiej wymienić.
Postaram coś załatwić na podmiankę ale zmian w pracy silnika niema żadnych,silnik pracuje bardzo równo jaz halem tak i bez niego. Dziś zauważyłem stopioną izolację przewodu masowego czujnika halla i to stopienie izolacii przewodu poszło wiązka do listwy wtryskowej pod kolektor ssący i niemam schematu odnośnie gdzie ten przewód idzie a rozpruć wiązkę...
Jaki olej jest w silniku i ile jest na nim przejechane ? I czy nie ubywa ciecz chłodząca z układu ? Odp: Dla Belcho99 - czujnik ten to potencjometr na pedale gazu.
To chyba wada tych silnikow bo u mnie to samo od nowości samochodu problem z odpalaniem.
Co może być powodem takiego odpalania passat b5 1.8 1997 prąd na akumulatorze 12.8 odpalony silnik i wszystko włączone prąd 13,8v https://filmy.elektroda.pl/85_1728029572...
Uszczelniacze na pompo-wtryskach lub pompa tandemowa. Prawdopodobnie cofa się paliwo i trzeba bardzo długo kręcić zanim pompa nabije ciśnienia.
Witam. Mam Passata B5FL 2005 rok 2.0 TDI silnik BGW, mam problem z odpalaniem rano, na pałkę zapali. Świece żarowe sprawdzone, pompowtryski ok, czujnik temperatury ok, rano nie pali. Na kompie wyszła przepustnica awaria, czy przez przepustnicę nie odpala?
jak dla mnie to masz słaby akumulator sprawdź to sobie jeszcze raz dopiero ja na 1000% wykluczysz aku, to może być przyczyna w rozruszniku nawet na filmiku słychać że zaczyna kręcić a potem ma za mało prądu i zaczyna wyrzucać bendix
Mam dość dziwny przypadek z odpalaniem VW Passata 2004 r. 1.9 tdi , 130 KM. automat. Otóż, jeśli zaparkuje go pod górę , znaczy dziobem auta w górę , choćby lekko , rano muszę długo go kręcić tak jakby nie miał paliwa. Natomiast, jak zaparkuję go z góry, tzn dziobem auta w dół - problem jakby nie istniał , pali z dotyku. Wymieniłem filtr paliwa i świece...
No to masz usterkę napięcie na pompę 12V powinno być
A tak w ogóle to przecież jest pompowtrysk. Czyli może być problem z wiązką pompowtryskiwaczy (luźne kostki). Tej wiązki która jest pod pokrywą zaworów i pływa sobie w oleju. Jesli straci kontakt na którymś pompowtrysku to zgaśnie i nie odpali. Może tak być że jak stygnie to kontaktuje i odpala.
Witam posiadam passata i nie umie go odpalić z kluczyka na krótko działa jest nowy akumulator i rozrusznik też proszę o pomoc
Śruby nowe 8nm ale niech ktoś potwierdzi.
Dołączam filmik do tematu. Auto nie odpala
Rozrusznik kręci bardzo dobrze, dodam że zgasł podczas jazdy, na plaku odpala.
Jest kompresja . Rozrząd dobry.
Kiedy próbuje odpalić samochód przekręcam kluczykiem i słychać takie cyknięcie i to wszystko. A kiedy włączam zapłon, nacisnę parę razy pedał gazu to wszystko załączy, kręci i odpala.
Aku wystarczający, chyba że wyraźnie ciężko kręci. Pewnie jeszcze nie zdążyłeś wymienić przewodów wysokiego napięcia, a one przy wilgoci i zaszronieniu skutecznie unieruchamiają silniki. Często powodem jest też kopułka na której wilgoć się lubi zbierać (bo gładka) i następują przebicia WN do masy.
Odpowietrzenie możesz zrobić na pompie o ile masz łatwy dostęp, bądź bezpośrednio na wtryskach. Ja to robię jednak inaczej. Najpierw odpowietrzam filtr paliwa, później drogę FILTR > POMPA a na koniec drogę POMPA > WTRYSKI. Jest to proste. Odpalasz silnik i zostawiasz na luzie: 1. luzujesz przewód doprowadzający paliwo do filtra wstępnego, i czekasz...
W tym modelu immobiliaser jest zaszyty w liczniku. Tak działa ta blokada w VW odpala i gaśnie. Skoro licznik wariuje to albo ona padł albo komunikacja z i do niego (CAN) albo inny moduł sieje na linii głupotami (nie odblokowuje sterownika silnika). Tak czy inaczej zaczął bym od poprawienia wtyczek licznika (wyjąć obejrzeć czy nie ma stykach "zieleniny"...
Prąd na rozrusznik idzie z kostki stacyjki przez skrzynkę bezpieczników na podszybiu do rozrusznika. Kostka stacyjki od tego zacznij. Odpala teraz czy jak?
Możliwe, że to przekaźnik pompy paliwa. U mnie często nie załącza. Nie grzebałem jeszcze w nim, bo palę na gazie, ale po przekręceniu kluczyka powinno "cykać" na przekaźniku, po chwili się wyłączy. Jednocześnie powinno być słychać pompę paliwa. jeśłi nie ma takiej reakcji to styki na przekaźniku, albo sama pompa paliwa.
Rozrząd był robiony w tym roku..... Czyli czujniki do wymiany ?Czujniki mogą mieć wpływ na odpalanie ?
Padł akumulator odpal na kable rozruchowe
Baju, baju pedał gazu nie działa podczas odpalania
Nie z pompy elektrycznej tylko z pompy wstępnej. Tandem przy głowicy.
Możesz to nagrać jak wygląda takie problematyczne odpalanie?
Może dziura w tłoku Jak dziura w tłoku, jak chodzi na wszystkie gary?🤣 Ogólnie Przecież on już nie odpala.
czyli jeszcze jedna swiece musze wymienic? Tak bo pewnie padła.
1. Czy świece żarowe faktycznie w obecnej temp. nie mają prawa grzać? 2. Czy pompa rotacyjna w tym modelu jest zasilana pompą zasilającą (gdzie jest)? 3. Czy mogę podpiąć zasilanie do pompy omijając filtr bezpośrednio z kanistra? 4. Czy czujnik temp. mam do wymiany skoro pokazuje różne temp? 5. Co może mu dolegać i jak eliminować przyczyny mając do...
Tak jak widać na zdjęciach były dobrze założone, biały to zasilenie, niebieski powrót. Trochę to wszystko zaolejone więc przewodom elektrycznym mogło zaszkodzić, sprawdź wszystkie czy gdzieś nie popękały.
Trudno tak powiedzieć,najlepiej wymienić kostkę.
Odpali-zgaśnie,brakuje mu paliwa jak po długim kręceniu odpala.
Czy temat się rozwiązał? Mam dokładnie taki sam problem :(
podpinam sie passat 2001 alz 1.6 alz ...na kompie wywalilo jakies beldy po skasowaniu 50 km normalnie a potem gasnie trzeba poczekac troche i odpala
Powodem była pompa paliwa, nie pompowała paliwa. Padła. Po jej wymianie, odpala.
Regulacja wykonana, przez chwilę wydawało się być lepiej, jednak przyszedł mrozek -5 i czar prysl. Po około 5próbach odpala.
Obroty silnika widzi , iskra jest na każdej świecy , immo ok , stacyjka także.
Witam. Kolego sprawdź ten rozrząd , bo na plaka powinien zagadać . Nawet gdybyś niechcący uwalił immo , to i tak by odpalał na jakieś 2 sek.
Problem rozwiązany. Wymienione wtryskiwacze benzynowe i auto już dobrze pali. Nie ma problemu z jazdą na benzynie. Czy zimny czy ciepły to dobrze odpala.
Witam od jakiegoś czasu Passat b6 1.9 TDI 105km zaczol źle palić jak by nie dostawał paliwa rok temu wymieniałem uszczelniacze na pompo wtryskach ,dziś zauważyłem że ten wody skacze z 90 na 80 +- i to się dzieje nie tylko w czasie jazdy ale też na postoju czy to może być czujnik temperatury czy kończy się termostat .Moje pytanie czy może to być wspólne...
Kontrolka cisnienia oleju nie ma nic wspólnego z odpalaniem. Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju manometrem , bo może czujnik siada.
Wysłałem Ci ABC Diagnozy na Email
A czy sprawdzone było czy niema błędów. Podejrzewam że może być to czujnik wału lub wałków rozrządu . Przekaźnik pompy a 109 , sprawdźic też warto
Jak nawet nowe uszczelnienia zakładane na rozjechane gniazdo to kiwająca pompka szybko je zjada. Jedyne rozwiązanie to głowica w góre i naprawa gniazd.
Don de Leon jak mam się przejechać jak samochód nie odpala??
Mówisz że po wymianie sondy lepiej odpala?
Sprawdziłeś bezpieczniki?
ogolnie nie mam nic do BRC sam montowalem je chyba z 8 lat. byla taka partia wlasnie 3-4 lata temu ze zaworki sie zacinaly. BRC kazalo czyscic trzpienie i wycjagac podkladki ktore byly w zaworku nad sprezyna a jak to nie pomagalo to zalecali wymiane reduktora. a skoro piszesz ze po przejechaniu 1 km na benzynie jest ok to na bank w tym jest problem....
Ja tu nic nie słyszę nietypowego. Z kolei opis objawów pasuje do hydropopychaczy - przepuszczają mocno rozgrzany olej. Nie wiem co jeszcze może być - nie może złapać odpowiedniego kąta wyprzedzenia wtrysku na mocno rozgrzanym? Może ktoś bardziej obeznany będzie miał inny pomysł.
Zaworek ciśnieniowy na pompie olejowej się zacina.
Ciśnienie paliwa tandempompy.
Trzeba podpiąć vaga.
Ok jutro zorbie jeszcze raz Ale ma to coś wspólnego z odpalaniem .
Standard. Na szybko to tzw "hot start" i po problemie
Witam. Mam problem z Passatem B7 2.0tdi DSG. Rozrusznik kręci, ale auto nie odpala. Miga kontrolka świec żarowych. Błąd w ECU to P3054-(Rozrusznik nie obraca się, mechanicznie zablokowany lub elektryczna usterka). Auto jest uszkodzone przodem, poduszki wystrzelone. Dodam, ze rozrusznik został wymieniony, ale nic to nie dało.
I pomyśleć, ze do takich ludzi trafiają passaty. Zgroza.
A kręci wolniej jak na ciepłym?
Polecam sprawdzić ciśnienie sprężania na zimnym. Problemy z zapłonem mogą być spowodowane słaba kompresją lub uszkodzonym rozrusznikiem. Czujnik temperatury nie ma nic do rzeczy ale możesz go dopiąć dla próby. Ten przy wyjściu z głowicy. Wzrost spalania to albo brak powietrza- to również utrudnia rozruch, słaba kompresja, uszkodzone kolo zmiennej fazy.
Przyczyną jest oczywiście brak zasilania sterownika silnika więc skoro wyeliminowałeś przekaźnik (w celu sprawdzenia, że działa sprawnie najlepiej jest w jego miejsce zastosować zworki pomiędzy pinami 87 a 30 i jeśli dalej kontrolka świec się nie zapali to oznacza, że faktycznie przekaźnik jest sprawny) to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić instalację...
Zmartwię Cię sonda nie ma wpływu na odpalanie.
Układ paliwowy nie trzyma ciśnienia po wyłączeniu silnika.
pomyliłem się. ze 74 powinien byc , ze ten co mam to mały 50 i moze być problem z odpalaniem?
moze kolego musisz przestawic zapłon ja u siebie to zrobiłe mi pali na dyk :)
Niestety wymiana rury i węża który był pęknięty nie rozwiązało problemu, rano dalej źle odpala.
Ja sugeruję sprawdzić połączenia masy silnika i nadwozia, od tego trzeba było zacząć , bo mogą na to wskazywać niewłaściwe napięcia. Kto tego potrzebuje, samochód odpala
Dzięki za pomoc. Elementy wymienione, samochód odpala.
a auto odpala?
Passat odpala normalnie za każdym razem, ale czasami nie chce odpalić, dopiero po psiknięciu plakiem odpala normalnie, może ktoś wie jaki jest problem
Tak , są zamienniki nowe za 40 zł.np. hp121123 Działają. Lub jak umiesz i masz czym popraw zimne luty w środku.
mam takiego samego passata AVF i zmieiłem kąt wtrysku i odpala super
Raczej nie ma wplywu. Prędzej na poranne odpalanie. Zaniki mocy to turbo - lub jego sterowanie.
Mam problem z odpalaniem zimnego Passata B6 2.0 TDI (BMR). Świece żarowe są wymienione, akumulator nowy, filtr paliwa również. Silnik kręci dobrze, ale mam wrażenie, jakby cofało się paliwo albo był problem z pompowtryskami. Po odpaleniu przez chwilę silnik klepie, chodzi głośniej, wyje, a spod maski widać dym. Po chwili wszystko się uspokaja i silnik...
Moim zdanie warsztaty z takim stażem szybko by uporały się z usterką. A tu serial się robi. Ktoś powiedział, rozrusznik do wymiany... A sprawdził akumulator, choćby napięcie? Przewody do rozrusznika i masowe sprawdził na spadki napięć? Może tylko zaśniedziało. brak tu jakiegokolwiek profesjonalizmu. A akurat o Irlandii mi nie pisz, źle trafiłeś. Wiem...
Będę zgadywał: kostka stacyjki. Trzeba zrobić pomiary jak kręci i nie odpala.
Kostka, skrzynka, instalacja, nic więcej tam nie ma, AAZ to mechaniczna pompa.
Witam też mam problem rano z odpalaniem chciałbym się dowiedzieć czy rozwiązałeś problem
Możliwość usunięcia immobilizera jest, ale to wiąże się z modyfikacją programu w liczniku. Jutro postaram się Tobie coś podesłać ze schematów
A tu już sprawa może wyglądać poważniej. Pompa poprzez przekaźnik sterowana jest sterownikiem wtrysku. Tu masz schemat pompa ma oznaczenie M12.
https://obrazki.elektroda.pl/7715808400_... Jeszcze Coś takiego mi wyskoczyło podczas odpalania
Auto stoi na warsztacie. Rano bedzie gosc diagnozowal podczas odpalania.
Moze to byc powodem badz wyrzuca ci blad bo zbyt dlugo kreci wiec powod moze byc tez inny.
Tal, rozrusznik pracuje normalnie ale silnik nie "odpala".
kolego Zdejmujesz pasek, odpalasz auto i masz wstępnie wyeliminowaną usterkę alternatora
Witam w samochodach tego rocznika sprawność rozrusznika jest słabsza natomiast sterownik silnika ma zaprogramowane że przy danej temperaturze i odpowiednich obrotach podaje odpowiednią dawkę paliwa . Wystarczy zmienić taką mapę http://obrazki.elektroda.pl/7921029800_1...
prosze o podanie dokładnie jak gasnie paliwo gaz, i kiedy nie odpala
passat odpala słabo odpala passat ciężko odpala passat
volvo silnika przekroczono limit polsat unitra symbol oznacza
zelmer wodnik quatro peugeot mikrostyk
Karta katalogowa tyrystora MCR708A (CR708A) Motorola/ON Semi – parametry, zamienniki, obudowa TO-92 Drgania i chrobotanie silnika w hulajnodze elektrycznej - przyczyny i rozwiązania